Jump to content


Photo

Crvena Zastava


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
42 replies to this topic

#1 Tromotorac

Tromotorac
  • Members
  • 5,480 posts

Posted 04 February 2003 - 20:46

Dakle, radnici zastave traze 30 miliona dolara, za 7 godina lezarine. Gde to ima?
10,000 privatnih tuzbi po toj osnovi? Pa to je crna rupa za pravosudni sistem, oni svojim lezi-lebu-da-te-jedem mentalitetom sve nas dave.

Najveca usluga i njima i svima nama bi bilo udariti katanac na tu propalu firmu. Nisu vezani lancima ni za Zastavu ni za Kragujevac. Pa nek traze drugi posao!


PROTEST RADNIKA "ZASTAVE" U KRAGUJEVCU | 09:08 -> 20:09 | Izvor: B92 
 
Kragujevac -- Nekoliko stotina nezadovoljnih bivših i sadašnjih radnika "Zastave" pokušalo je u utorak da uđe u zgradu kragujevačke skupštine, zahtevajući razgovor s prvim čovekom grada Vlatkom Rajkovićem. U tome nisu uspeli jer ih je sprečio kordon policije, javlja dopisnik B92 Tamara Sretenović. 

Nezadovoljni radnici su zahtevali da razgovaraju sa gradonačelnikom Kragujevca Vlatkom Rajkovićem o mogućnosti da im se isplati duh od oko 30 miliona dolara, po osnovu razlike u ceni rada u poslednjih 7 godina. Međutim, niko od nadležnih ih gradske vlasti nije se obratio okupljenima. 

"Videli ste i sami da je Skupština Kragujevca upotrebila policiju i onemogućila da ijedan građanin uđe u zgradu. Jadna je vlast koja se plaši naroda. To nam je konstatacija. Pridodajemo zahtevima i smenu gradske vlasti", rekao je jedan od štrajkača. Predstavnici radničkog otopra najavili su za 10. februar, a u međuvremenu će radnici nastaviti da podnose tužbe, kojih je trenutno u sudu u Kragujevcu oko 10.000.
 
[Pošaljite komentar]    [Postojeći komentari (1)]



#2 pon1

pon1
  • Members
  • 70 posts

Posted 06 February 2003 - 11:24

Sjećam se jednog dana negdje u 80-tim godinama, moj stric je kupio onda jugića.

Došao "jugo" direktno iz Kragujevca nakon otprilike 2-3 mjeseca (brzina je vrlina), vozio ga on nepunih tjedan dana, a onda mu otpadne unutarnji dio na vratima s vozačeve strane. I ostane on u velikom čudu!!! Ispadne van jedan papir na kojem piše: KAKVA PLATA TAKVA VRATA.

#3 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 06 February 2003 - 12:50

2 pon1...
To se zove urbana legenda...

#4 nonick

nonick
  • Members
  • 1,843 posts

Posted 06 February 2003 - 13:48

Potpuno se slazem sa Tromotorcem narocito u vezi katanca. (btw, vec smo imali jednu temu o Zastavi)

Ako se ne varam vec su probali i sa pezo motorima i jos uvek nista. Trebali su to da prodaju nekoj ozbiljnoj kompaniji (VW, Skoda, Hyundai sta ja zanm...) dok su mogli. Mozda ni sada jos nije kasno.
Prosto ne mogu da verujem da u Kragujevcu ne mogu da sklope jedan posten automobil pa makar da i "stranci" upravljaju. Ili je mozda to problem?

#5 Tromotorac

Tromotorac
  • Members
  • 5,480 posts

Posted 06 February 2003 - 15:46

Sto se tice same prozivodnje autmobila, problem je sto oni sebe, nakon 10 godina lezarine a 25 godina od poslednjeg novog modela i dalje smatraju strucnjacima koji umeju da naprave auto.

Problem je sto oni hoce ili da sklapaju automobile, ili nece nista. Kao da je sramota ili neka tragedija kada bi proizvodili delove, sto je tehnicki lakse i jeftinije. Ne, oni hoce pazi molim te da sklapaju jugo sa malo novijom maskom, a da Floridu, preko par hohstaplera ponovo plasiraju u Ameriku. Stali su sopstvenim u lazima iz 1986.

Njih tako sizofrenicne niko nece, cak ni Pezo ovakve. Tojota je pobegla u Slovacku i tamo pocela da zida fabriku iz temelja.



Drugi problem jeste taj komunjarski mentalitet. Ja sam tu vo-vjeki-vjekov imam posao, a ti mi donesi da radim. Pa ako nema posla, to je kriv neko drugi. Niko od njih nema nameru da mrdne dupe iz kruga fabrike, ako treba povesce sa sobom kolege iz Namenske, jer se njih svako plasi, pa ce da istresu nesto para iz nekog politicara za sledecih par meseci, pa na leto opet tako.

Tako se ne pomaze ni firma, ni grad, ni region, ni zemlja.


Ovakva zastava je kamen oko vrata ovoj zemlji.

#6 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 06 February 2003 - 15:49

A zasto se svako plasi njihovih kolega iz Namjenske?
Mislim da smo vec pricali ovu pricu.
Zastava proda odmah svaki jugo koji napravi.
Koliko god bio los kvalitet istoga ipak je cijena potpuno adekvatna.
Da li neko u ovoj zemlji umije da izracuna koliko je proizvodna cijena jednog juga i da to kaze? Da na osnov toga izracuna koliko taj jugo treba da kosta da bi ti ljudi dobili svoje plate a ne trazili milostinju?
Da se ne lazemo. Umijemo da sabiramo. Ono sto ne umijemo je da posaljemo Djelica u PM jer njemu i bandi koju je postavio odgovara da ispod ruke prijateljima prodaju te iste jugice ispod fabricke cijene.

[ Izmena poruke: Jr na dan 2003-02-06 15:57 ]

#7 Tromotorac

Tromotorac
  • Members
  • 5,480 posts

Posted 06 February 2003 - 15:51

Hajde ne postavljaj glupa pitanja. Ti kao svemudrica vrlo lako mozes da povezes sta gde kako, a ovo o Namenskoj ti nije jasno. Ajde bre...

#8 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 06 February 2003 - 15:59

Jasno je meni dosta toga, ono sto mi nije jasno kako to da svaki Pera iz Namenske radi ko Njemac i ima proizvod dosta komlikovaniji od Jugica a njegove komsije Mika i Laza su nesposobne ljencine i ne umiju nista da naprave.

#9 Tromotorac

Tromotorac
  • Members
  • 5,480 posts

Posted 06 February 2003 - 16:06

U pitanju je kompeticija. Da nema boljih proizvoda od Jugica, on bi bio trazen isto kao i proizvodi iz namenske. Medjutim, realnost je takva da ama bas svako vozilo na trzistu je i kvalitetnije, i bolje-za-cenu od Juga.


To neshvatanje je deo te socijalisticke paradigme planske ekonomije: sad cete vi da pravite automobile, i nista se ne sekirajte...

#10 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 06 February 2003 - 16:12

Oces da kazes da Jugo nije trazen?
DA ili NE?

#11 Tromotorac

Tromotorac
  • Members
  • 5,480 posts

Posted 06 February 2003 - 16:41

Kakvom se ti demagogijom bavis, pa to je neverovatno.

#12 pon1

pon1
  • Members
  • 70 posts

Posted 06 February 2003 - 16:42

Ja bi ovdje možda usporedio situaciju u Crvenoj zastavi sa situacijom s Končarom u Hrvatskoj.

Končar je za vrijeme HDZ-a i Tuđmana otišao u stečaj, tj. propao, a bio je jedna od najprosperitetnijih visokotehnoloških firmi u
ovom dijelu Evrope.

Ipak se u Končaru u zadnjih nekoliko godina promijenilo kompletno rukovodstvo, odbacila se jeftina proizvodnja i krenulo se na kvalitetu.

I dobili su rezultate. U 2002. godini je povećan profit za 17% i iznosio je 1,55 milijardi kuna ili 207 miliona Eura. Zadnji proizvod s kojim su uspješno krenuli u serijsku proizvodnju je supermoderan lap-top.

Mislim da i u Crvenoj zastavi ima mogučnosti. Pitanje je samo tko je vlasnik i kakvo je rukovodstvo (menagement). Radnici imaju znanja i iskustva.

#13 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 06 February 2003 - 16:48

Tromotorac:
Kakvom se ti demagogijom bavis, pa to je neverovatno.

E sad sam glup.
Pronadji mi jugo koji stoji mjesec dana neprodan.
Ako se proda SVAKI onda nije problem u odnosu kvalitet/cijena.
Ti ovdje svoju pricu zasnivas na "cinjenici" koja nema veze sa stvarnoscu, tj da ovi iz zastave proizvode nesto sto niko nece.
Realnost te demantuje a ti zovi to kako hoces.

#14 nonick

nonick
  • Members
  • 1,843 posts

Posted 06 February 2003 - 16:56

Jr:
"Oces da kazes da Jugo nije trazen?
DA ili NE?"

Jeste ali samo u s&cg.

Hoces da kazes da je prodaja tih vozila profitabilan?

[ Izmena poruke: nonick na dan 2003-02-06 16:58 ]

#15 Tromotorac

Tromotorac
  • Members
  • 5,480 posts

Posted 06 February 2003 - 17:00

Gluposti. To sto se ti automobili rasprodaju uopste ne govori da li se radi o potraznji slobodnog ili povlascenog trzista, niti da li je cena realna koja obezbedjuje proizvodjacu profit.

Rasprodati automobili ne govore nista o uspesnosti proizvodnog procesa. I Kia je prodavala vozila pa je firma opet propala, te ju je kupila druga firma.