Ako je let konekcija, tj. karta kupljena kao BG-Rim s presedanjem, drugi avion cheka svoje putnike jer je ista kompanija. Tako je bar sa Swiss-om, ja obichno iz Londona letim preko Ciriha za BG i avioni iz UK uvek kasne. Swiss cheka u Cirihu sve svoje putnike koji imaju konekciju za Bg, pretpostavljam da je isto i sa drugim kompanijama jer je kashnjenje njihova odgovornost i vishe im se isplati da chekaju nego da placaju nocenje putnicima.Ovih dana (pratim, jer uskoro putujem) avioni dosta kasne, ne znam da li je kod ovih vezanih letova (recimo sa malevom do Rima preko Budimpeste) obavezno cekanje, tj. ako prvi let kasni, sta se desava ?
LETIM KAD GOD STIGNEM!
#16
Posted 21 December 2009 - 20:09
#17
Posted 25 December 2009 - 13:52
Ako je let konekcija, tj. karta kupljena kao BG-Rim s presedanjem, drugi avion cheka svoje putnike jer je ista kompanija. Tako je bar sa Swiss-om, ja obichno iz Londona letim preko Ciriha za BG i avioni iz UK uvek kasne. Swiss cheka u Cirihu sve svoje putnike koji imaju konekciju za Bg, pretpostavljam da je isto i sa drugim kompanijama jer je kashnjenje njihova odgovornost i vishe im se isplati da chekaju nego da placaju nocenje putnicima.
To je kombinacija srece i stalno zakupljenih terminala (fingera) na koje niko drugi ne dolazi. Na svom home-base aerodromu Swiss to verovatno ima.
Bez toga, ako firma ima slot u neko vreme i ne pojavi se, ode drugome a kada sleti ide na udaljenu poziciju pa stepenice i autobusi.
Obicno se ostavlja 2 sata izmedju letova za vezne letove. Singapore Airlines ima minimum 90 minuta.
Ako slot nije stalno zakupljen, avion -veza moze da saceka malo a onda imamo onaj prtljag koji dolazi posle 2-3 dana jer nije moglo da se ceka na pretovar.
Na primer, dodji British Airways-om Sydney - Bangkok, presedni u Swiss za Cirih...ako BA kasni, manje od sata, Swiss ceka i opet prtljag stize u Bg posle 2 dana.
Ako kasni vise, ode masina, nocenje, dorucak.
Pogotovo na aerodromima koji imaju ogranicenje (curfew). Sydney ima to, Narita takodje.
Da avion saceka neki vezni let i poleti 1 sekundu posle zabrane, 80,000US$ kazna za kompaniju.
#18
Posted 09 January 2010 - 13:39
Ja takodje cesto koristim SWISS sa London City do Beograda - povratna karta je jeftinija, a osim toga, BA polece sa Heathrow-a terminal 5, toliko rano da moram da uzmem taksi, a to mi je jos £50 ekstra. SWISS je na toj relaciji (iskljucivo povratna karta) znacajno jeftiniji i od JAT-a. Iz Londona ima relativno cesta poletanja i sa Heathrow-a i sa City aerodroma.Ako je let konekcija, tj. karta kupljena kao BG-Rim s presedanjem, drugi avion cheka svoje putnike jer je ista kompanija. Tako je bar sa Swiss-om, ja obichno iz Londona letim preko Ciriha za BG i avioni iz UK uvek kasne. Swiss cheka u Cirihu sve svoje putnike koji imaju konekciju za Bg, pretpostavljam da je isto i sa drugim kompanijama jer je kashnjenje njihova odgovornost i vishe im se isplati da chekaju nego da placaju nocenje putnicima.
Inace, od "niskobudzetnih kompanija" bezim kao djavo od krsta; uvek se na kraju ispostavi da ono sto ne platim na mostu, platim na cupriji. Ili su aerodromi polaska i dolaska beskrajno daleko (pa ceni treba dodati i prevoz do/od aerodroma), ili postoje neki drugi skriveni troskovi, ili je ogroman gubitak vremena, sto je meni znacajno, ili su neka suluda vremena polaska ili dolaska, kad opet ostaje samo taksi. Recimo, Ryanair iz Londona polece za Fes u Maroku u nekakvu zoru, pa kolikogod da je karta jeftinija, kad ceni dodam taksi, dodje me skuplje nego BA.
#19
Posted 05 February 2010 - 13:10
Wizz Air launches flights from Serbia
Wizz Air, the largest low fare – low cost airline in Central and Eastern Europe announced at a press conference today that it would enter the Serbian market by opening two new routes from Belgrade, as early as Summer 2010. The initial network will include services to Dortmund and London Luton from 12 June and 24 July respectively.
Dortmund 3 times a week
London Luton 3 times a week
All the flights are on sale on wizzair.com with promotional fares starting from as low as EUR 24.99 (one way, all inclusive).
György Abrán, Chief Commercial Officer of Wizz Air said: “We are delighted to extend our service offering to the Serbian passengers, who can now enjoy our low fares coupled with excellent travel experience all along their journey. Wizz Air has been proving its commitment to the region by opening new bases and routes and growing the fleet of our brand new Airbus A320 airplanes. The Serbian market has a good development potential and we are looking forward to exploit it. We look forward working together with all parties to address the regulatory constraints and cost of logistics in order to unleash the full growth potential Wizz could deliver.”
Velimir Radosavljevic, General Manager of Nikola Tesla Airport in Belgrade said: “Considering that the strategic orientation for the Belgrade „Nikola Tesla” Airport is to recognize and meet the demands of our users, whether passengers or airlines, it is my pleasure to announce that we have succeeded to bring to Serbia yet another low cost airline, to the benefit of Serbian citizens.
At the same time, and co-operating with the Ministry of Economy and Regional Development and the Tourist Organization of Serbia, we would like to have as many foreign tourists as possible. It is our wish for Belgrade and Serbia to be recognized as a destination offering a new picture of hospitality, and able to meet the wishes and needs of different categories of our foreign guests.
Belgrade “Nikola Tesla” Airport will do anything - and as we can see in the past couple of months, on the average, one airline per month is arriving - to open the market and make free competition possible. We wish to make air travel readily
Dakle, počelo je... Najjeftinija karta za London Luton je 60EUR sa taksama. Plus 10EUR za plaćanje karticom, 20EUR za jednu check-in torbu tamo i nazad = 90EUR. Plus transfer Luton-London 10-ak EUR (povratna). Nije baš low-cost, ali nije ni loše.
#20
Posted 05 February 2010 - 13:48
WizzAir launches flights from Serbia
Dakle, počelo je... Najjeftinija karta za London Luton je 60EUR sa taksama. Plus 10EUR za plaćanje karticom, 20EUR za jednu check-in torbu tamo i nazad = 90EUR. Plus transfer Luton-London 10-ak EUR (povratna). Nije baš low-cost, ali nije ni loše.
Pocelo je, mozda.
Sta kad se stigne tamo? Taxi, too expensive. A mini-cab - 80 quids. Neke bekpekerske varijacije ?
Za neupucene, sletati u Luton je kao ici u Beograd pa sleteti u Nis (Konstantin Veliki) aerodrom. Sta posle treba da se stigne do odredista?
Luton je blizi Londonu nego Nis Beogradu ali su troskovi slicni, ako ne i veci, da se stigne od te engleske Batajnice do Londona.
Edit: moje izvinjenje, video sam da za 10 funti ima transfer za London City. To moze bekpekeru ili shopping turisti da napravi razliku.
Edited by yoyogi, 05 February 2010 - 14:00.
#21
Posted 13 February 2010 - 10:40
ja uzeo:
AIR ARABIA 12.03. Venezia Treviso-Casablanca €29,59 (jedan smer sa svim taksama)
RYANAIR 18.03. Tangier-Bergamo €11,00 (jedan smer sa svim taksama)
pa navalite dok traje
#22
Posted 14 February 2010 - 09:30
Sam let odlican i udoban, ali je let iz Londona za Istanbul kasnio >30 minuta, i let za Tokio nam je otisao 5 minuta ispred nosa (oba leta Turkish-a).
Tako da cak i na svom aerodromu neke kompanije ne cekaju.
Ko leti za Aziju iz Evrope ili iz BG za Aziju, dosta je jeftino preko Finnair-a i Turkish-a. BG-Tokio recimo za 600e kod Turkish-a. Nekad su jeftinije nekad skuplje, zavisi od cene nafte izgleda
Ako sami birate termine, mozete da uklopite i da jedan dan budete u Istanbulu i onda TK placa rucak/veceru i turu grada.
#23
Posted 14 February 2010 - 11:46
Ja sam pre 2-3 dana kupio vrlo jeftinu kartu London - Kopenhagen (British Airways - oko £50) i Bergen - London (SAS - oko $80). Oba leta u martu.
#24
Posted 09 March 2010 - 13:31
Meni se ova situacija desila sa WIZZ ali su me oni uredno nazvali i pitali da li cu koristiti povratni let! Iako su low cost vidim da se nisu libili potrositi 1eu i pitati me dok MALEV je to nazalost automatski uradio.
Pozdrav letaci.
P.S. Ima li neko iskustva se carter ili redovnim letovima do turske obale?
#25
Posted 28 April 2010 - 13:38
#26
Posted 28 April 2010 - 14:06
#27
Posted 28 April 2010 - 14:32
Pozdrav! Planiram da letim krajem meseca Wizzairom iz Temisvara do Madrida. Karta je jako povoljna, oko 40e u jednom pravcu. E sad, drugi pravac bi bio iz Barselone, isto Wizzairom, ali se bojim da li mi mogu praviti problem na aerodrumu zbog te one-way karte za Madrid i kako bih regulisao tu situaciju. Ne znam kakva je sad politika i pasoska kontrola tamo, nisu u Sengenu, a jesu u EU, a tek za nas ne znam sta se ocekuje i zahteva. Hvala na pomoci i slicnom iskustvu ako ga neko ima!
govorim iz svog i iskustva mojih prijatelja na istim i slicnim destinacijama - neces imati nikakav problem i niko te nece nista pitati oko povratka.
#28
Posted 28 April 2010 - 14:34
RYANAIR WEBSITE
ono sto je ljudima koji zive u srbiji i narocito u vojvodini zgodno je da ovih jeftinih letova RyanAirom ima iz Osijeka za Frankfurt, a posle iz Frankfurta ka vise desetina destinacija po Evropi.
Edited by golosina, 28 April 2010 - 14:37.
#29
Posted 28 April 2010 - 14:37
Poneseš kartu (odštampan mail) Barcelona-Temišvar i mirna Bačka. Mada mislim da te ionako niko neće ništa pitati.Pozdrav! Planiram da letim krajem meseca Wizzairom iz Temisvara do Madrida. Karta je jako povoljna, oko 40e u jednom pravcu. E sad, drugi pravac bi bio iz Barselone, isto Wizzairom, ali se bojim da li mi mogu praviti problem na aerodrumu zbog te one-way karte za Madrid i kako bih regulisao tu situaciju. Ne znam kakva je sad politika i pasoska kontrola tamo, nisu u Sengenu, a jesu u EU, a tek za nas ne znam sta se ocekuje i zahteva. Hvala na pomoci i slicnom iskustvu ako ga neko ima!
edit. golosina brža
Edited by nvukelic, 28 April 2010 - 14:38.
#30
Posted 28 April 2010 - 14:41