Jump to content


Photo
- - - - -

Globalna reklamokratija


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1009 replies to this topic

Poll: Da li zivimo u diktaturi reklama? (122 member(s) have cast votes)

Vase misljenje

  1. Da (89 votes [78.07%])

    Percentage of vote: 78.07%

  2. Ne (25 votes [21.93%])

    Percentage of vote: 21.93%

Vote Guests cannot vote

#991 CowBoy

CowBoy
  • Members
  • 4,206 posts

Posted 11 December 2009 - 08:35

Industrija zabave/reklame je kapitalistički pandan komunističkoj partiji po tome što su obe čuvari ideološke hegemonije sistema.



Ma reklama za ultra tanke uloske i komunisticka partija su ista stvar.

Identicna, takoreci.

Ili, jos bolje: znas ono "stanite, unisticete mi kosulju!!!"? To je, dodushe malo romansiran, citat iz Kapitala. Jedan na jedan.

Kad smo vec kod komparacija, ja bih industriju zabave/jednako/reklame uporedio sa pustinjskim skochimishem. Imaju isto krzno, isto razmisljaju, isti su im prioriteti - samo sto im je staniste razlicito.

#992 yoyogi

yoyogi
  • Members
  • 6,418 posts

Posted 12 December 2009 - 16:04

Ma reklama za ultra tanke uloske i komunisticka partija su ista stvar.

Identicna, takoreci.

Ili, jos bolje: znas ono "stanite, unisticete mi kosulju!!!"? To je, dodushe malo romansiran, citat iz Kapitala. Jedan na jedan.

Kad smo vec kod komparacija, ja bih industriju zabave/jednako/reklame uporedio sa pustinjskim skochimishem. Imaju isto krzno, isto razmisljaju, isti su im prioriteti - samo sto im je staniste razlicito.


Jos se yebavas sa reklamama?

20 godina no TV, life is good.

#993 down with the sickness

down with the sickness
  • Members
  • 8,325 posts

Posted 12 December 2009 - 16:41

Interesantna borba reklamokrata i anti-reklamokrata se ovih dana odvija u Kanadi, tachnije British Columbia.

Na prilazu Burrard mostu se ovih dana podize 6 dzinovskih billboard-ova.

Protivnici podizanja su beli ljudi, video sam neke od njih na televiziji, zapenili k'o besni psi MI HOCEMO DA ZIVIMO SA PRIRODOM, NECEMO BILLBOARDE, CHUVAJMO PRIRODU.

Sa druge strane stalozeni, kulturni poglavica plemena Squamish objashnjava kako njegovom narodu trebaju billboardi kako bi od tih para platili programe koji ce dalje obrazovati njegov narod, pomoci njihovom razvoju, odvratiti mlade od alkohola i odrzavanje tradicije.

Mudri poglavica takodje kaze kako je njegovo pleme izashlo u susret onima koji protestuju pa ce umesto 15 podici samo 6 billboarda. To ce biti dovoljno da plate sve rachune :ph34r: .

Problem belih ljudi koji hoce da budu veci ljubitelji prirode od onih koji u prirodi zive je shto se ova zemlja nalazi u vlasnishtvu Squamish Nation i shto je federalna vlada odobrila podizanje billboarda.

Videcemo da li ce beli chovek uspeti da "sachuva prirodu" i ostavi ljude chiju su zemlju naselili bez tako potrebnih prihoda, pokazujuci josh jednom svoju destruktivnu prirodu jer se njihovi zahtevi sazimaju u tome da im billboardi "kvare pogled" na planinu, tachnije shumu, iako 50 metara iza tih billboarda imaju josh lepshi, neopstruiran pogled na jednu te istu shumu i planinu i tako narednih 1000 kilometara, minimum.

Edited by down with the sickness, 12 December 2009 - 17:16.


#994 Milenko Puzigaca

Milenko Puzigaca
  • Members
  • 1,427 posts

Posted 12 December 2009 - 17:36

Jbt, ja mislim da je tu rec o rasizmu a ne o antireklamokratiji. Ali dobro to sam samo ja.

#995 down with the sickness

down with the sickness
  • Members
  • 8,325 posts

Posted 12 December 2009 - 17:43

Jbt, ja mislim da je tu rec o rasizmu a ne o antireklamokratiji. Ali dobro to sam samo ja.


Gde ti ovde vidish rasizam. Ja ga ne vidim ni u tragovima :) . Ali nema blage veze sa rasizmom :D .

Izgleda da si samo ti :ph34r: .

#996 Milenko Puzigaca

Milenko Puzigaca
  • Members
  • 1,427 posts

Posted 12 December 2009 - 21:01

Eh, pa neces ti da priznas da u tom novom "mi" u koje si se uzivio postoje i lose stvari. Onda ti ne bi bio ti. Nemoj zabavas. Gledaj siru sliku. Reko sv. Djindjic.

#997 CowBoy

CowBoy
  • Members
  • 4,206 posts

Posted 13 December 2009 - 01:38

... Gledaj siru sliku. Reko sv. Djindjic.



To je zajebana stvar. Koliko shiroko?

Koliko je ljudi zaposljeno/prima plate/izdrzava porodice u objektivno nepotrebnoj dzirlo industriji raznih kich sranja i kozjumerskih aditiva?

Napadate Ad i "reklamokratiju", a oglasavanje je tek vrh ledenog brega ove civilizacije - i vise je posledica nego uzrok. Kada bi sada pala vanzemaljska letelica negde kod Boljevca - Boljevcani bi u olupini pronasli oznake (u vidu ko/zna/kakvog/zapisa) nekoliko vanzemaljskih brendova, tako mi Henry-a:)

Jer, tako tehnologija raste i razvija se - potpisuju je oni najkvalitetniji pa se na osnovu potpisa kupuje. Na zemlji, Marsu ili bilo gde drugde u galaksiji. Tako stvar funkcionise - barem do ovog stupnja razvoja na kojem smo sada. Vec sam pomenuo opeku iz rimskog doba u koju je utisnut grb radionice u kojoj je ispecena. Civilizacija, bato.

#998 Milenko Puzigaca

Milenko Puzigaca
  • Members
  • 1,427 posts

Posted 13 December 2009 - 01:58

Koliko siroko? Onoliko koliko je to potrebno, sve dok rezultati daju za pravo i bez obzira na tzv zrtve. Je li tako, tako je.

#999 Milenko Puzigaca

Milenko Puzigaca
  • Members
  • 1,427 posts

Posted 16 December 2009 - 23:23

Mišljenje da bankari nisu korisni za društvo, već se samo bogate na njegov račun, potvrdilo je i najnovije istraživanje u Velikoj Britaniji koje ukazuje da su spremačice, dadilje i đubretari doneli privredi te zemlje opipljivu korist, dok bankari, računovođe i zaposleni u reklamnoj industriji nanose samo gubitke
...
Među "gubitaške" profesije po društvo, eksperti su svrstali i zaposlene u reklamnoj industriji, jer, kako ukazuju, baš reklamne kampanje bude u građanima osećaj nezadovoljstva i podstiču bezumnu potrošnju.


Link

Edited by Milenko Puzigaca, 16 December 2009 - 23:24.


#1000 serb_pagan

serb_pagan
  • Banned
  • 924 posts

Posted 17 December 2009 - 10:51

Link

to je oduvek bilo tako, nije to tekovina "moderne civilizacije", vec nesto nasledjeno iz proslih vremena.. svako moze da uputi milion kritika takvom stanju stvari ali delotvorna alternativa jos uvek (koliko ja znam) nije izmisljena.. ako ne racunamo raznorazne fantazmagorije neprimenjive u stvarnosti, koje se uvek pokazu gorim od kapitalizma...samo nemojmo o SFRJ, koja nikad ne bi mogla biti to sto je bila bez kredita koje je dobijala od kapitalistickih zemalja i plasiranja svojih proizvoda na trulom zapadu...

Edited by serb_pagan, 17 December 2009 - 11:00.


#1001 Milenko Puzigaca

Milenko Puzigaca
  • Members
  • 1,427 posts

Posted 17 December 2009 - 13:23

Nije bilo oduvek, nego u poslednjih 20 godina. Mozda su hteli oduvek da lude ali nije moglo, nego su ziveli prema guberu. Tako ce opet. Ko ne moze da izdrzi tu muku neka se obesi.

#1002 serb_pagan

serb_pagan
  • Banned
  • 924 posts

Posted 17 December 2009 - 13:45

Nije bilo oduvek, nego u poslednjih 20 godina. Mozda su hteli oduvek da lude ali nije moglo, nego su ziveli prema guberu. Tako ce opet. Ko ne moze da izdrzi tu muku neka se obesi.

cini ti se..sta su drugo bili faraonska svita, particiji, srednjovekovna aristokratija, feudalci, (crvena i ostala) burzoazija nego isti takvi paraziti kao i danjasnji finansijski meshetari...samo sto se sve to danas ubrzalo, protok informacija je neuporediv u odnosu na stara vremena, pa zato to vise bode oci...sve ti je to bilo isto odvajkada, e sad, da li postoji kvalitetna alternativa koja bi uspela da promeni takvu tradiiciju drugo je pitanje...kapiram da ti predvidjas nekakvu katastrofu svetskih razmera usled nesrazmere proizvodnje i potrosnje..moguce je da ce takve katastrofe i biti, ali njom ce kao i bezbroj puta do sada sto je i istorija dokazala biti pogodjeni najnizi slojevi stanovnistva, proletarijat i ostali robovi..

#1003 hogarstrasni

hogarstrasni
  • Members
  • 213 posts

Posted 01 January 2010 - 15:06

Pre neki dan citam da je vrednost globalne industrije reklama presla cifru od 400 milijardi dolara.
Citam isto tako da farmaceutska industrija recimo izdaje vise novca za reklame nego za bila sta drugo ukljucujuci i skupi razvoj novih lekova.
Kad se danas putuje po Evropi pocinjemo da se susrecemo sa identicnim reklama svuda oko nas. Svaki grad sve vise lici jedan na drugi. Skoro da ne postoji javni prostor koji nije ispunjen nekom reklamom.
Isto tako pre neki dan citam kako nekoliko glavnih marketinskih agencija u svetu planira svoje kampanje. Mislim da bi im na tome pozavideo i sam Gebels. Koriste se najnovija saznanja iz psihologije, neurobiologije i fiziologije, antropologije itd. da bi se manipulisalo odraslima ali i decom na nacine koje ovi ne mogu ni zamisliti.
Mnogi ce reci da je reklama zapravo osnovan vid slobode govora. Ali, da li je to zaista tako kad od slobode govora nema vise nista osim reklama. Zamisljam situaciju iz Monti Pajtona - Zivot Brajana ili u Hajd Parku gde razne mesije drze govore. To se moglo shvatiti kao sloboda govora ili neka stara dobra pijaca gde su svi prisutni, svako ima svoje mesto pa onda birate i to najcesce zavisno od kvaliteta a ne od toga ko ce platiti vise.
Ali, u reklamokratiji nekolicina globalnih kompanija zauzima 90% prostora, nista drugo se ni ne moze cuti ili videti, svi su potisnuti a istovremeno ne mogu pobeci od toga. Kompanije sve vise i sve cesce trguju privatnim podacima potrosaca, citave televizije i novine zavise od reklame i sve cesce to postaje i vid pritiska na medije i novinare da izvestavaju u interesu kompanija. O marketinskim trikovima modernih politicara ili o industriji lobiranja koja je takodje neka vrsta reklame da i ne govorim.
Mozda sve ovo zvuci pomalo preterano ali ako zaista pogledamo sta se dogodilo u poslenjih 60 godina u ovoj oblasti drustva i kako je to promenilo danasnji svet, zaista ne bi bilo lose da o tome prodiskutujemo. Moje misljenje je da sadasnja galopirajuca reklamokratija zapravo pocinje da podriva citav demokratski poredak i da sve vise postaje smetnja normalnom funkcionisanju slobodnog trzista koje je sve vise zavisno od reklame a sve manje od kvaliteta proizvoda (bar u odredjenim segmentima).


Najzad nesto u cemu se slazemo :ph34r:

#1004 yoyogi

yoyogi
  • Members
  • 6,418 posts

Posted 01 January 2010 - 16:04

Gledano sa distance (koju nemamo, samo nagadjam) prva decenija ovog veka mislim da ce ostati upamcena po pobuni covecanstva protiv pohlepe Wall Streeta. Jeste, mozda su radikalni islamisti bili prvi da "preuzmu neku akciju" ali mnogima je prekipelo.

Iz jednog booma u bust pa onda u drugi. Onda, "the next big thing".

Dok su nedemokratski rezimi (kao Kina) vodili racuna o nacionalnim interesima (bas pre neki dan Kina je otvorina najbrzu voznu liniju na planeti) perjanice kapitalizma su brinule o tome da neki divljak u pecini u Waziristanu ne pravi bombu od sastojaka vestackog djubriva.

Da je Amerika samo 10% vojnog budzeta usmerila na infrastrukturu, vec bi imala bullet trains New York-Chicago ako ne i vise.
Cak i sa tim smanjenjem, njihov vojni budzet bi bio 3 puta veci nego onaj od najblizeg rivala.

Celokupan kineski vojni budzet je jednak samo povecanju americkog sa 2005 na 2006. Samo tom povecanju.

Reklame (sa ukljucenom pohlepom) su samo nesto sto u svojoj celokupnosti vise iritiraju nego sto doprinose. Sto vise reklama i pohlepe, to vise izdataka na obezbedjenje i muke narodu koji putuje.

Koliko god neopravdan, on (terorizam) ne dolazi ni iz cega. Moguce, iz reklama i mind-seta koji ih gaji i zaliva dolazi kao kontra ekstremizam koji je unistio putovanja i slobodan zivot.

#1005 honey

honey
  • Members
  • 1,277 posts

Posted 07 January 2010 - 19:59

Jeste, talibani i teroristi se u stvari bore protiv reklamokratije. Sad nam je lakse kad ovo znamo.