Jump to content


Photo
- - - - -

Globalna reklamokratija


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1009 replies to this topic

Poll: Da li zivimo u diktaturi reklama? (122 member(s) have cast votes)

Vase misljenje

  1. Da (89 votes [78.07%])

    Percentage of vote: 78.07%

  2. Ne (25 votes [21.93%])

    Percentage of vote: 21.93%

Vote Guests cannot vote

#46 CowBoy

CowBoy
  • Members
  • 4,206 posts

Posted 02 November 2009 - 18:13

Pre neki dan citam da je vrednost globalne industrije reklama presla cifru od 400 milijardi dolara.


Interesantan podatak: "mala" Slovenija je 2006-te bila devet puta teza od Velike Srbije po zaradi od oglasavanja )odnosno, troskova za oglasavanje, zavisi sa koje se strane motke gleda na stvar.


sto tako pre neki dan citam kako nekoliko glavnih marketinskih agencija u svetu planira svoje kampanje. Mislim da bi im na tome pozavideo i sam Gebels. Koriste se najnovija saznanja iz psihologije, neurobiologije i fiziologije, antropologije itd. da bi se manipulisalo odraslima ali i decom na nacine koje ovi ne mogu ni zamisliti.


Zato Facebook kosta na trzistu onoloko koliko kosta - jer ima vrednu bazu podataka o interesovanjima user-a.

Velike agencije se u poslednje vreme ujedinjuju u jos vece - npr. nekada nezavisni Leo Burnett se merge-ovao u Publicis grupu (pa u Srbiji imamo dve agencije iz iste grupe - LB i Publicis Srbija). Takodje, velike agencije interno imaju svoju doktrinu, uslovno receno sistem advert pravila koje linearno primenjuju na sve brendove (klijente) sa kojima rade.

Npr, aktuelan prilaz advertajzingu je tzv. "Human Kind", koji u sebi spaja nekoliko nacina percipiranja potrosaca odnosno konzumenata. Direktni (jedan na jedan) kontakt u advert akciji, custom proizvodi (potrosac sam dizajnira oblik, ukus, boju proizvoda - interaktivno na web-u ili u kontaktu sa promoterom)... advertajzing se premesta (bas zbog reklamokratije) na sve licniji (Human) nivo.

Mozda se tako ne cini, ali televizijska reklama je sve neisplativija klijentima - jer se konzument okrece drugom mediju (internet pre svega).


Mozda sve ovo zvuci pomalo preterano ali ako zaista pogledamo sta se dogodilo u poslenjih 60 godina u ovoj oblasti drustva i kako je to promenilo danasnji svet, zaista ne bi bilo lose da o tome prodiskutujemo. Moje misljenje je da sadasnja galopirajuca reklamokratija zapravo pocinje da podriva citav demokratski poredak i da sve vise postaje smetnja normalnom funkcionisanju slobodnog trzista koje je sve vise zavisno od reklame a sve manje od kvaliteta proizvoda (bar u odredjenim segmentima).


Eh, ispada da sumnjas u jednu nogu na kojoj stojis. Reklamokratija ide u korak sa razvojem ekonomije i proizvodnje. Jedno bez drugoga, srusilo bi se kao kula od karata.

#47 zatoichi

zatoichi
  • Banned
  • 837 posts

Posted 02 November 2009 - 18:16

ja isto mislim da je reklamokratija dobra jer boostuje ekonomiju i nikoga ne tera ninasta, svako moze da pogasi svu elektroniku i zivece podjednako srecno kao i sa njom. i pomaze covecanstvu da se opismeni, oceslja, okupa, nauci strani jezik i slicno koristeci pohlepu i zavist koji su ukopani u podsvest a reklamokratija to samo izvuche napolje. sto je genijalna ideja, hteli vi to da priznate ili ne. covecanstvo je pomocu reklamokratije uznapredovalo bolesno, pogledajte samo internet, mnogo brze nego dok su dobosari obavstavali gde ima sta da se kupi. dakle, to je oduvek bilo, sada se samo ubrzalo kao uostalom i sve drugo, to su sada nanosekunde u pitanju, sta god da pravite i radite.

ali s' druge strane valja je ograniciti jer zna da bude naporna u tri PM, kao onomad kad su se borili za trziste piva, jebase nam nanu naninu sa onim retardima sto su se peli na brdo, a ja i dan danas pijem niksicko kad god mogu. isto tako i Coca Cola pred novu godinu, kad bi mogli platili bi po jednog da te stalno smara sa coca colom da bi je ti kupio za novaka. e to moze da se promeni samo tako sto ce ljudi da se dogovore da bojkotuju te kretene sto ih muche i maltretiraju, ne mogu da pogledam film ni utakmicu ni nista da mi ono oko iz coca cole nesto ne bulazni, ono kao nesto reklamira. dakle, samo bojkot tih sto su non-stop u vidokrugu nam moze pomoci, da se covecanstvo jos jednom osvesti i pobuni, ovaj put samo ekonomski. bice i to, samo da se napravi kriticna masa, ne brinite braco moja forumaska! i da ne budemo lenji nego jedne godine za Novaka pokupujemo svi Swepss, bas namerno, mislim da dok se to ne desi, svaka rasprava je uzaludna, a posle toga, naravno 30x kada to ponovimo, nasa je pobeda a njima propast. svaka njima cast na marketingu, ali bilo bi HUMANO malo da sjasu.

da im zakon recimo propise koliko smeju da se reklamiraju. ovo vise stvarno nema smisla, postacemo kao oni u Minority Report ima da nam sa svih zidova neko nesto vice da kupimo.


Ali sa druge strane, ako recimo gledam neki dobar film, ako ga prekinu pedeset puta u toku trajanja filam da bi pustali reklame, to vec nije marketing to je maltretiranje pucanstva ( po meni ). Tu vec nije vic ni u sublimiran porukama vec u cistom izivljavanju. I niko to ( od odgovornih ) da ukapir. E to je vec reklamokratija

Edited by zatoichi, 02 November 2009 - 18:17.


#48 Hromi Daba

Hromi Daba
  • Members
  • 5,761 posts

Posted 02 November 2009 - 18:24

Takva reklama bi u stvari bila bolja i za samog proizvodjaca i za drustvo u celini, jer bi onda proizvodjaci morali da se bore da kupce dobijaju stvarnim poboljsavanjem kvaliteta proizvoda da bi tako ostali konkurentni, a ne ulaganjem u marketing.

Mozes ti naterati proivodjace da koriste samo takve reklame, ljudi ce i dalje kupovati iPhone, ne zato sto je bolji od nokije E71 (mnogi kazu da nije) nego zato sto je sexy.

Edited by Hromi Daba, 02 November 2009 - 18:26.


#49 down with the sickness

down with the sickness
  • Members
  • 8,325 posts

Posted 02 November 2009 - 18:24

Reklamokratija je obichna idiot-kovanica koja je potekla iz crkvenih krugova, a prihvacena od strane ekstremne levice koja je izgubila svoju ideologiju, pa je tako bezidejna i u stanju koje se u medicini zove stupor, stanje predmozdane smrti, pozajmila od popova, po sistemu daj shta dash, bolje i to nego da mantraju kako cemo svi biti jednaki, kao majmuni, to slabo prolazi kao reklama.

Crkva je videla veliku opasnost i josh uvek je vidi u tehnologiji i svemu shto vodi chovechanstvo u civilizacijski progres. Jasno, kao najveci struchnjaci za marketing i reklamu (ljudi prodaju ni manje ni vishe nego raj, jebiga, monopolisti) dzidza-midze koje njihovo stado kupuje dirtektno smanjuju njihov profit.

Pre par godina sam prisustvovao jednom ataku na reklamokratiju u pravoslavnoj crkvi. Shta je sveti Djordje ubio to nije nishta kakva je azdaja ta reklamokratija. Kazu dva sveshtenika: Braco I Sestre, znaju sve o vama, gde kupujete, shta kupujete, kome i zashto. Preko vashih kreditnih kartica znaju chak i koliko piva i rakije kupite, hrane, koliko vam ostane - da bi vam oteli i to malo.

Kad odete u shopping mall chucete tu muziku braco, mislite nije vazna muzika. Jeste braco i sestre, vazna je, ta muzika je proizvedena u laboratorijama, da vas natera da troshite shto vishe, a vi naivni mislite da je to da vam bude prijatno dok kupujete.

Chuvajte se, ne dajte svoju veru, svoje korijenje (bash tako oba rekoshe, kor-ije-nje), izgubicete sve, dacete dushu sotoni .....bla, bla, bla ....

Dva najveca dzipa, parkirana uz sam ulaz u crkvu, znam chiji su, al' ajde da pitam onog nesrecnika crkvenjaka chisto da potvrdim - chiji su ovo dzipovi ...... :ph34r: ..... he, nastavak znate.

Nekako je takav obichaj da je onaj shto skuplja pare u velikoj kesi prolazio bash dok su popovi drzali predavanje o reklamokratiji, takav je red, nece valjda za vreme sluzbe, nije duhovno.

Tako levichari i popovi zajedno marshiraju. Neverovatno, ali istinito.

Shto manje reklamokratije to su borci protiv nje zeshci. U Avganistanu, Iraku., Iranu reklamokratija je zabranjena verski na drzavnom nivou. Nema da se peva, slika i zayebava, ode glava.

U Srbiji, gde je neki pravoslavni komunizam trenutno, ima dosta protivnika reklamokratije.

#50 Hromi Daba

Hromi Daba
  • Members
  • 5,761 posts

Posted 02 November 2009 - 18:57

Reklamokratija je obichna idiot-kovanica koja je potekla iz crkvenih krugova, a prihvacena od strane ekstremne levice koja je izgubila svoju ideologiju, pa je tako bezidejna i u stanju koje se u medicini zove stupor, stanje predmozdane smrti, pozajmila od popova, po sistemu daj shta dash, bolje i to nego da mantraju kako cemo svi biti jednaki, kao majmuni, to slabo prolazi kao reklama.

Ako cemo mak na konac ... Reklamokratija je inventivan prevod naslova romana The Space Merchants i pretstavlja drustvo u kome je sva izvrsna i zakonodavna vlast u rukama nekoliko multinacionalnih kompanija. Paralele dogadjaja u knjizi iz 1952 godine sa kreditnom katastrofom u USA su jezivo upecatljive:
Spoiler! --Click here to view--

Problem religijskih lidera nije reklamokratija sama po sebi, nego potrosacko drustvo u kome zadovoljstvo vernika ovozemaljskim zivotom znacajno podriva napore da se kontrolise njihovo ponasanje ... jer cela prica o raju i paklu ima smisla jedino u svetu u kome je zivot zemaljski dolina suza ...

#51 Cro-boy

Cro-boy
  • Members
  • 4,466 posts

Posted 02 November 2009 - 19:18

Ovo je zanimljiva teza, kulturološki vrlo kompatibilna sa tezom jednog nutricioniste (čije sam ime naravno zaboravio) a koji pod "adekvatnom ishranom" podrazumeva procentualno veće učešće namirnica iz geografski manjeg radijusa, te što je radijus veći (recimo globalan), učešće treba da bude svedeno na simbolično. To možda sugeriše jednoličnu ishranu, pa i "kulturnom hranom", ali to je privid jer globalizacijom favorizovan obrnuti princip gasi potrebe za brojnim lokalnim namirnicama. Tako gasi i uzgoj i razvoj tih namirnica bitnih za ostvarivanje stabilnog balansa čoveka sa ambijentom u kojem je. Napravljeni debalans je očit u pandemiji gojaznosti, a rekao bih i srazmeran razmerama te bolesti.

Čovek današnjice gotovo da više ne pije ni vodu iz reka i bunara oko sebe; kako bi kad je sve zatrovano flašama Pekamske mineralne ... sa različitim etiketama.


čovjeku je "prirodno" da jede kulture (poljoprivredne, da ne bude zabune) samo tijekom sezone u kojoj iste uspijevaju, ali je razvoj tehnologije+globalizacija omogućila da jedemo sve kad god hoćemo. Pitanje je koliko je ovo zdravstveno "poželjno"

#52 Cro-boy

Cro-boy
  • Members
  • 4,466 posts

Posted 02 November 2009 - 19:27

O tome je Mile Curcic pisao jos odavno pa su mu se svi smejali a bio je u pravu


Henry se prevrce u grobu :ph34r:

#53 Ointagru Unartan

Ointagru Unartan
  • Members
  • 2,583 posts

Posted 02 November 2009 - 20:04

Iz topa (se lupa, dakle uzeti uslovno): zadobijanje ekonomske, društvene i posljedično političke moći na osnovu masovne marketinške manipulacije potrošačima.

Ok. Jasno. Malo je manje jasno sta je to manipulacija, odnosno gde je granica izmedju ubedjivanja/"zavodjenja", to jest necega sto je oduvek bilo sveprisutno u ljudskim odnosima, i manipulacije, pojma sa ocigledno negativnom konotacijom.


jer je neosporna cinjenica da intelektualci i "intelektualci" gaje izrazitu i duboku odbojnost prema svemu mass- ... zasto zaista? Mozda je resenje dileme u onom istom trgovackom principu na koga se oni tako rado obrusavaju ... vrednost robe pada ne zato sto sa povecanom ponudom ona postaje manje kvalitetna nego pre, nego zbog prostog zakona ponude i potraznje ... eksluzivitet posedovanja tajnih "znanja" i masovna ponuda tih istih "znanja" se medjusobno iskljucuju ...

Ima neceg u tome. Sad, da li "vrednost robe" zaista ne opada sa masovnom ponudom je vec drugo pitanje

Spoiler! --Click here to view--


#54 Ointagru Unartan

Ointagru Unartan
  • Members
  • 2,583 posts

Posted 02 November 2009 - 20:08

Pitanje je koliko je ovo zdravstveno..,

a koliko ekoloski

.."poželjno"



#55 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 02 November 2009 - 20:53

Leve.
A radi se samo o tome da je princip štednje zamenjen principom potrošnje. Pa kada ovaj potonji upadne u sopstvenu piramidalnu smrt, onda se vadi masovnom vakcinacijom uzrokom bolesti (reklamokratija).
Ili, prinudom štednje nad onima koji su štedeli i pre toga. :ph34r:

Naravno, u reklamokratiji, orgiji neobuzdane potrošnje, i štedeti je besmisleno jer se uštedeti ne može; ono što je nekome ušteda, drugome je resurs slobodan za eksploataciju. Zapravo, lopovi ne kradu već stavljaju u promet zarobljene resurse.

To je bespotrebno ekstreman pogled na stvari koji forsiraju oni što se na engleskom zovu chattering classes (vama je možda poznatije kao chardonnay socijalisti). Ja u stvari to sasvim razlikujem od pravih levičara, onih koji se bore za prava radnika, koji su puno toga i postigli za razliku od salonskih revolucionara.

Nema nikakve "piramidalne smrti", Malthus je potpuno razbiven koncept, dajte se informisati... (Inače, iz nekog razloga ovakve teme privlače većinom salonske čegevare koji bi da se roba preuzima iz skladišta uredno zapakovana u uniformne kartonske kutije po sistemu par nepar ili po grupama... Zato što im iznošenje takvih besmislica daje osećaj posebne moralne vrednosti, pogledajte recimo ovog Puzigaću, on zaista misli da je bolji od ostalih).

Edited by Indy, 02 November 2009 - 20:54.


#56 mango

mango
  • Members
  • 11,607 posts

Posted 02 November 2009 - 20:58

ako ostavite teve upaljen a necim drugim se pocnete baviti, zaboravcite teve na tren...no dodje onaj momenat kada kao da se prenete iz nekog transa kada odjednom cujete kako neki tip s tevea urla o prednostima odredjenog sampona ili kola ili hamburgera...i to agresivno, prividno srecno urlanje je veoma neprijatno.

Edited by mango, 02 November 2009 - 20:59.


#57 Milenko Puzigaca

Milenko Puzigaca
  • Members
  • 1,427 posts

Posted 02 November 2009 - 20:59

Henry se prevrce u grobu :ph34r:

Zasto, ja sam Mileta veoma cenio kao forumasa i tada, i vise puta sam to pisao jos tada. Ako se izuzmu Miletove nacional - sovinisticke budalastine, iamo je on sta da kaze o mnogim temama.

#58 Gandalf

Gandalf
  • Members
  • 7,553 posts

Posted 02 November 2009 - 21:11

Ako cemo mak na konac ... Reklamokratija je inventivan prevod naslova romana The Space Merchants i pretstavlja drustvo u kome je sva izvrsna i zakonodavna vlast u rukama nekoliko multinacionalnih kompanija. Paralele dogadjaja u knjizi iz 1952 godine sa kreditnom katastrofom u USA su jezivo upecatljive:

tako je. Reklamokratija je antiutopija koja prikazuje svet kojime vladaju korporacije. reklame su tu samo jedna od metoda kojima se kontrolise i usmerava konzument. kako bilo, same reklame su tu tek sporedna stavka. bitna je potpuna kontrola korporacija nad zivotima ljudi.

tako da "mrzim reklame" ili "reklame su zlo" samo predstavlja nerazumevanje koncepta Reklamokratije.

korporativna kontrola nad vladom i demokratski izabranim institucijama (aka Kongres/Parlament), i umrtvljivanje svakog nazadnog razmisljanja su bitnija stavka. izmedju ostalog, Reklamokratija omogucava postojanje "ludih ekstremista"* koji demonstriraju postojanje slobode, ali ne predstavljaju nikakvu pretnju za sistem.

not there yet, but moving forward... :ph34r:


* spoiler alert - madmen!

Spoiler! --Click here to view--

Edited by Gandalf, 02 November 2009 - 21:19.


#59 Milenko Puzigaca

Milenko Puzigaca
  • Members
  • 1,427 posts

Posted 02 November 2009 - 21:14

Mozes ti naterati proivodjace da koriste samo takve reklame, ljudi ce i dalje kupovati iPhone, ne zato sto je bolji od nokije E71 (mnogi kazu da nije) nego zato sto je sexy.

To uspste nije vazno, meni ne smeta. I ne smeta mi ovo sto DWTS opet hoce da podmetne kako je sad neko protivnik tehnologije i sta ti ja znam. To uopste nije tacno, sto se mene tice bar, i bas je super sto cobanin u Avganistanu moze (ako moze) iz svoje planine da trenutno bude prisutan bilo gde na svetu pomocu interneta, ili da mobilnim pozove pomoc ako mu treba, ili da koristi neke IC senzore za otkrivanje vukova ili sta ja znam. U tome je svrha tehnologije, zasto bih ja bio protiv toga? Ja sam u stvari uvek bio za tehnokratsko drustvo, u klasicnom smislu. Da se procesom rukovodjenja drzavom i drustvom bave samo tehnokrate.

Ono sto meni smeta, je sto se u savremenim reklamama ne predstavlja proizvod, nego se koristeci razne mahinacije zloupotrebljavaju karakterne mane ljudskog bica, koje su je li najizrazenije kod primitivaca, i onda se tako salje poruka da je OK biti primitivan, da je OK ne razvijati se uopste, i da je OK ne ispravljati svoje mane, da je OK koristiti soping (i slicno, sta znam, putovanja) kao zamenu za resavanje stvarnih problema, da je OK zaduzivati se i ziveti preko svojih mogucniosti i tako te stvari. Sve to i jeste drustveno stetno, ma sta vi pricali, evo par primera. Stetno ej zato sto primitivci misle da je do jaja biti primitivan i biti rob svojih zelja i strasti, pa onda, u opticaj se ulivaju ogromne sume novca koje nemaju pokrice ni u cemu osim u tome sto drzave kazu da za taj novac postoji pokrice i tako se obezvredjuje vrednost novca...

Mozete vi (doduse ti ne toliko) da ostrasceno pisete i podmecete sta hocete i da sve to pravdate nekim pravom na nekakvu slobodu ali to nije sloboda. Zivincad koja su glavna ciljna grupa i etalon za izradu savremenih reklama nisu sposobna da shvate sta je to sloboda. Robovati najnizim strastima i ne kontrolisati svoje zelje, nego dopustati da zelje kontrolisu tebe nije sloboda.

Edited by Milenko Puzigaca, 02 November 2009 - 21:19.


#60 Cro-boy

Cro-boy
  • Members
  • 4,466 posts

Posted 02 November 2009 - 21:18

Zasto, ja sam Mileta veoma cenio kao forumasa i tada, i vise puta sam to pisao jos tada. Ako se izuzmu Miletove nacional - sovinisticke budalastine, imao je on sta da kaze o mnogim temama.


ma u redu je, zezam se ja malo -zato sam se i izbeljio na kraju posta.

Slazem se da je Mile bio interesantan, nacitan i jedan od najinteligentnijih forumasa koji je imao puno toga da kaze van politike. Na stranu njegove nac-sov budalastine, to je samo pokazatelj da se covjeka mora promatrati cjelovito, sa svim njegovim manama i vrlinama, a ne uopcavat, i da ne treba generalizirat stvari.


stvarno je steta sto ga vise nema (najmanje na politici).