Jump to content


Photo
- - - - -

Pocetnicka pitanja u vezi pokretanja kola/menjanja brzina


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
62 replies to this topic

#1 Ralexcar

Ralexcar
  • Members
  • 44 posts

Posted 25 October 2009 - 19:29

Ucim voznju na Fiat Puntu, imao sam 4 casa. Ucen sam da pri startovanju da se krecem prvo pocnem postepeno kvacilo da popustam, a potom da simultano gas dodajem. Ovde pise medjutim suprotno http://www.vozite.co...a_sa_mesta.html , da se prvo pocne blago pritiskati gas, pa zatim popustati postepeno kvacilo pa nastaviti sa dodavanjem gasa, da se ne bi desilo da se motor ugasi. Medjutim, kad sam na prvom casu ucio samo da pokrenem kola i da ucim skretanje, postepeno sam u prvoj popustao kvacilo i kola su mogla u prvoj brzini bez dodavanja gasa da idu. No, danas sam sa caletom isao negde gde nema nikakvog saobracaja da malo probam voznju na matorom Stojadinu. Njegovo kvacilo "vise hvata" pa kad sam njega prvo popustao, napred bi trznuo ali bi se potom ugasio. Jednostavno, ne moze da ide bez dodavanja gasa u prvoj brzini kao kod Punta, a ja nikako da nabodem tu tacku kad moram gas da dodam. Zasto je ovakva situacija kod Stojadina? I da, kada sam promenio na drugu brzinu receno mi je da opet prvo postepeno popustam kvacilo, pa simultano dodajem gas, dok je ovde suprotno http://www.vozite.co...na_prenosa.html.

Edited by Ralexcar, 25 October 2009 - 19:32.


#2 jmrsic

jmrsic
  • Members
  • 12 posts

Posted 25 October 2009 - 21:42

Neka je sa srecom! Sto se voznje tice nista ne brini, naucices, oko polaska u prvu ne treba diskutovati, to pitanje ce ti biti smesno za mesec dva. Zelim ti da kupis auto sa automatskim menjacem i onda samo uzivaj!

#3 Ralexcar

Ralexcar
  • Members
  • 44 posts

Posted 25 October 2009 - 22:23

Zaboravio sam da dodam gde god treba da skroz zaustavim kola, instruktor mi nakon zaustavljanja kaze da odmah prebacim u prvu i tako cekam sa nogom na kvacilu dok ne budem ponovo mogao da krenem. Ne znam zasto me tako uci, kada je logicno da se izbaci iz brzine i da se stedi kvacilo, a tek kad vidis da su se stekli uslovi za polazak na brzinu prebacis u prvu i krenes normalno. Mada mi je i za ovo cale rekao u smislu boli te, nije tvoj auto, njima sjebavas, ali se bojim da mi komisija za polaganje ne uzme ovo za gresku kako me instruktor uci.

Edited by Ralexcar, 25 October 2009 - 22:24.


#4 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 25 October 2009 - 22:35

Zaboravio sam da dodam gde god treba da skroz zaustavim kola, instruktor mi nakon zaustavljanja kaze da odmah prebacim u prvu i tako cekam sa nogom na kvacilu dok ne budem ponovo mogao da krenem. Ne znam zasto me tako uci, kada je logicno da se izbaci iz brzine i da se stedi kvacilo, a tek kad vidis da su se stekli uslovi za polazak na brzinu prebacis u prvu i krenes normalno. Mada mi je i za ovo cale rekao u smislu boli te, nije tvoj auto, njima sjebavas, ali se bojim da mi komisija za polaganje ne uzme ovo za gresku kako me instruktor uci.


Slusaj instruktora, posto voznja koja ti treba za polaganje nema nikakve veze sa stvarnim zivotom.
Moras na polaganju da pokazes da si savladao njihova pravila, posto ce te na taj nacin ocenjivati.
Znaci nauci da polozis, a posle ces sam da vozis onako kako je pravilno.
Svakako je pravilno da se noga nikada ne drzi na kvacilu, osim kada se krece, a i kada menjas brzine kvacilo moze da koristi, ali nije neophodno.
Radi onako kako ti instruktor kaze posto ces tako polagati. :ph34r:

#5 Zabalujev

Zabalujev
  • Members
  • 5,315 posts

Posted 28 October 2009 - 18:35

Pokušavam da položim... Već neko vreme. :) Elem, meni je instruktor, kad sam se malo oslobodio u vožnji stalno govorio: "Ovo za ispit, a kad kreneš da voziš..." :ph34r:
To sa kvačilom stvarno zbuni čoveka koji tek vozi, ali ispada da svaka kola imaju neku svoju ćud što se kvačila i brzina tiče,prešao sa jedne na drugo Tojotu Jaris, nimalo naivno, prvu mazio i pazio, drugu morao da lupam i treskam svako malo... Da ne pominjemo veštinu ubacivanja u rikverc...

Elem, opusti se, odvozaj časove, ceo sistem polaganja voz. ispita je takav da ljude ne uči vožnji, nego služi da iscedi pare iz budućih vozača, na radost pandura i auto-škole...

#6 incognito

incognito
  • Members
  • 7,771 posts

Posted 28 October 2009 - 22:36

Slobodno ignorisi instruktora sto se tice pustanja kvacila a zatim dodavanja gasa ako neces da ti se 80% kola u koja sednes nakon toga redovno gase, jer kad steknes naviku da prvo pustas kvacilo a onda dodajes gas vraski je tesko otarasiti se iste. Jedina situacija kad treba otpustati kvacilo pre nego sto se nalegne na gas je kretanje na uzbrdici ako nisi dovoljno brz u toj radnji jer cim pustis kocnicu krenuces unazad mnogo brze sa spustenim kvacilom nego sa prividnom `vagom`. Ne sekiraj se ako nekad i preteras sa dodavanjem gasa - dok kvacilo skroz ne pustis mozes istim prilicno fino kontrolisati koliko ce snage otici u tockove. A sto rekose ljudi - vremenom ces se vec navici... Sto se menjanja brzina tice - nece ti se ugasiti motor ako i ne dodas gas, ali generalno jeste pravilo da malcice dodas gas pri promeni brzine, time se nivelise opterecenje na motoru prilikom promene brzine, no kako u auto skoli nisu tvoja kola, slobodno se izivljavaj - uostalom za to si i platio :ph34r:

To sto ti kola krecu i bez dodavanja gasa to je zato sto im je startna pozicija gasa (sto cesto ljudi brkaju sa sauhom) namestena, kao i u svim auto skolama, na prilicno visu tacku od one koja se srece u realnom zivotu - inace bi instruktori poludeli koliko cesto bi ili morali sami da dodaju gas ili da cekaju da zutokljunac pored njih pali po treci put vozilo na semaforu dok svi okolo sviraju i jebu im mater :) Jos ako je taj Punto dizelas tolerisace mnogo vece pocetno opterecenje i bez dodavanja gasa jer dizelasi imaju jaci obrtni momenat (prEtisak je cudo) pa nije ni cudo sto ti se u skoli ne gasi.

Sto se stajanja i prebacivanja u ler tice, tu slusaj instruktora da ti ne kenjaju pri polaganju. U realnom zivotu, kad vidis da ces duze stajati u mestu logicno je da prebacis u ler i stedis kvacilo...

#7 BlackDog

BlackDog
  • Members
  • 2,951 posts

Posted 28 October 2009 - 23:32

Za strminu na kakvoj planini, ako ti se ugasi auto jerbo si zaboravio :) da promeniš u 2 ili 1 - povučeš ručnu da ne sletiš u jendek ili kakvu provaliju, malo odmoriš, prebaciš u 1- nagaziš gas do kraja i kad vidiš maglu (od sagorevanja guma) otpustiš ručnu. Jes da ćeš pući par iljada na gume al bolje i to nego sjeban auto. :ph34r:

Edited by BlackDog, 28 October 2009 - 23:34.


#8 Ralexcar

Ralexcar
  • Members
  • 44 posts

Posted 20 November 2009 - 14:12

Da se opet javim. Danas sam imao tek 18. cas, skoro svake druge nedelje imam samo po jedan cas nedeljno, a dva nedeljno je maskimalno, kazu ogromna guzva, daje se prednost vozacima koji zavrsavaju bla, bla, bla. No, najveca je fora sto mi je stari instruktor otisao na operaciju, pa je dosao drugi da ga zameni. Ovaj drugi se zaprepastio kako nam prvi nije objasnjavao povecanu upotrebu kvacila za sto bolje upravljanje kolima, pogotovo u situacijama kada kod parkinga moras sto preciznije i kontrolisanije iz krivine u krivinu da ulazis. Bas smo danas dosta radili da osetim kvacilo, da otpustam samo koliko je potrebno, jer ce mi to sve trebati za manevrisanje u rikverc, izvodjenje lastinog repa i dr. Kod prvog instruktora smo maltene sve vreme ucili koriscenje propisa uz pravilno menjanje brzine, ali je fora sto je previse bio pasivan, nije nas dovodio u neke situacije gde trebas brze reagovati ,dok novi insturktor non stop govori da gledamo u levi i desni mrtav ugao, da povremeno situaciju kroz gornji retrovizor sagledamo. Totalno drugaciji pristup kod novog. Popizdeli smo moj brat i ja jer se opet osecamo kao da smo na pocetku i danas smo isli da se zalimo da nismo zadovoljni kako imamo ogromne razmake izmedju voznji i kako smo sludjeni nacisto sa nasim stanjem znanja/neznanja. Videcemo kako ce se odvijati situacija. Ovaj novi instruktor radi samo do 14h i ja tek imam u sredu sledecu cas, mislim stvarno.....

#9 Tracker

Tracker
  • Members
  • 303 posts

Posted 20 November 2009 - 21:32

Nemoj se toliko opterecivati. To sto se osecas kao da si na pocetku je sasvim normalno, narocito ako promenis nacin rada. Ali to ne znaci da si izgubljen slucaj i da ti nema spasa. Opusti se bre malo. Pa nije to kvantna fizika da sve moras da nabiflas napamet. Uci na osecaj a ne po formuli.
"Povecana upotreba kvacila za sto bolje upravljanje kolima", "izvodjenje lastinog repa" ... hahaha, kakve gluposti. To samo izmisljaju opake reci da plase pocetnike. :ph34r:

#10 vlada.pa

vlada.pa
  • Members
  • 1 posts

Posted 25 November 2009 - 14:33

cudo kako se o tome ne razmislja kada naucis. onda ide nekako automatski. morao bih da odem do parkinga, pa da se dobro skoncentrisem i onda zapisem. :ph34r:

ipak, mislim da bi uvek bilo dobro prvo dati gas, onoliko da se motor ne dere, ali da zuji. i onda tek treba otpustati kvacilo. dakle, prvo malo gasa da motor zuji. onda pokusaj da otpustis kvacilo do pola, onda dodas jos malo gasa, onda bi trebalo da vec kreces, i tek kada krene auto, otpustis kvacilo do kraja. isto i na uzbrdici prvo dajes gas. samo na uzbrdici otpustanje kvacila "do pola" mora ici mnogo brze kao sto vec rece incognito. meni su objasnili da ako auto dugo drzim na uzbrdici pomocu kvacila i gasa u mestu to je lose za lamelu. nisam mehanicar, pa ne znam, ali izbegavam da to radim.

ako hoces pod rucnom na uzbrdici. isto sve kao i po ravnom, mora malo vise gasa i mozda malo kvacilo da bude vise otpusteno, znaci prvo malo gasa, otpustas kvacilo do pola i eventualno dodas jos malo gasa. ako radis dobro, auto ce samo da ti cimne na napred, ali nece da krene (ni napred ni nazad), jer ga drzi rucna. kada je auto cimnuo, to je znak da mozes da podjes unapred tako sto nista drugo ne radis sa pedalama (kvacilo ti je do pola otpusteno i dalje, a drzis neki gas zavisno od uzbrdice), nego samo spustis rucnu i kreces unapred. tek kada si krenuo otpustas kvacilo do kraja.

na ulici ako i krenes 1-2cm unazad nije strasno, ali sam cuo da na ispitu znaju da zamere.

pozdrav!

#11 rory

rory
  • Members
  • 2,989 posts

Posted 25 November 2009 - 14:54

Nema tu prvo jedno ili drugo kvačilo i gas se simultano puštaju-pritiskaju kao klackalica a da li će se staviti akcenat na gas zavisi od samog auta, kako je podešen ler gas itd.. Teoretisanje oko toga može da zbuni, poligon, brdo i vežbaj dok se motorika ne smesti gde treba, u mali mozak.

#12 tarafta

tarafta
  • Members
  • 26 posts

Posted 22 December 2009 - 15:11

Cao svima! trebala bih uskoro da polazem vozacki pa bih volela da cujem vasa iskustva! Sve me zanima i testovi i voznja! :ph34r:

#13 Zabalujev

Zabalujev
  • Members
  • 5,315 posts

Posted 22 December 2009 - 16:02

Većina škola ti da CD na kome je skeniran udžbenik Vozač u izdanju AMSS, kao i program na kome je simulacija testova. Testovi su već par decenija isti i odavno provaljeni. Kada budeš polagala, videćeš da još uvek piše SFRJ :ph34r:

Polaganje vožnje je teror, bolje da ne počinjem.

#14 tarafta

tarafta
  • Members
  • 26 posts

Posted 22 December 2009 - 19:34

Hajde pocni, bas me zanima :ph34r:

#15 tarafta

tarafta
  • Members
  • 26 posts

Posted 23 December 2009 - 10:17

Niko nece da mi pomogne! :ph34r: