Edited by Ralexcar, 25 October 2009 - 19:32.
Pocetnicka pitanja u vezi pokretanja kola/menjanja brzina
#1
Posted 25 October 2009 - 19:29
#2
Posted 25 October 2009 - 21:42
#3
Posted 25 October 2009 - 22:23
Edited by Ralexcar, 25 October 2009 - 22:24.
#4
Posted 25 October 2009 - 22:35
Zaboravio sam da dodam gde god treba da skroz zaustavim kola, instruktor mi nakon zaustavljanja kaze da odmah prebacim u prvu i tako cekam sa nogom na kvacilu dok ne budem ponovo mogao da krenem. Ne znam zasto me tako uci, kada je logicno da se izbaci iz brzine i da se stedi kvacilo, a tek kad vidis da su se stekli uslovi za polazak na brzinu prebacis u prvu i krenes normalno. Mada mi je i za ovo cale rekao u smislu boli te, nije tvoj auto, njima sjebavas, ali se bojim da mi komisija za polaganje ne uzme ovo za gresku kako me instruktor uci.
Slusaj instruktora, posto voznja koja ti treba za polaganje nema nikakve veze sa stvarnim zivotom.
Moras na polaganju da pokazes da si savladao njihova pravila, posto ce te na taj nacin ocenjivati.
Znaci nauci da polozis, a posle ces sam da vozis onako kako je pravilno.
Svakako je pravilno da se noga nikada ne drzi na kvacilu, osim kada se krece, a i kada menjas brzine kvacilo moze da koristi, ali nije neophodno.
Radi onako kako ti instruktor kaze posto ces tako polagati.
#5
Posted 28 October 2009 - 18:35
To sa kvačilom stvarno zbuni čoveka koji tek vozi, ali ispada da svaka kola imaju neku svoju ćud što se kvačila i brzina tiče,prešao sa jedne na drugo Tojotu Jaris, nimalo naivno, prvu mazio i pazio, drugu morao da lupam i treskam svako malo... Da ne pominjemo veštinu ubacivanja u rikverc...
Elem, opusti se, odvozaj časove, ceo sistem polaganja voz. ispita je takav da ljude ne uči vožnji, nego služi da iscedi pare iz budućih vozača, na radost pandura i auto-škole...
#6
Posted 28 October 2009 - 22:36
To sto ti kola krecu i bez dodavanja gasa to je zato sto im je startna pozicija gasa (sto cesto ljudi brkaju sa sauhom) namestena, kao i u svim auto skolama, na prilicno visu tacku od one koja se srece u realnom zivotu - inace bi instruktori poludeli koliko cesto bi ili morali sami da dodaju gas ili da cekaju da zutokljunac pored njih pali po treci put vozilo na semaforu dok svi okolo sviraju i jebu im mater Jos ako je taj Punto dizelas tolerisace mnogo vece pocetno opterecenje i bez dodavanja gasa jer dizelasi imaju jaci obrtni momenat (prEtisak je cudo) pa nije ni cudo sto ti se u skoli ne gasi.
Sto se stajanja i prebacivanja u ler tice, tu slusaj instruktora da ti ne kenjaju pri polaganju. U realnom zivotu, kad vidis da ces duze stajati u mestu logicno je da prebacis u ler i stedis kvacilo...
#7
Posted 28 October 2009 - 23:32
Edited by BlackDog, 28 October 2009 - 23:34.
#8
Posted 20 November 2009 - 14:12
#9
Posted 20 November 2009 - 21:32
"Povecana upotreba kvacila za sto bolje upravljanje kolima", "izvodjenje lastinog repa" ... hahaha, kakve gluposti. To samo izmisljaju opake reci da plase pocetnike.
#10
Posted 25 November 2009 - 14:33
ipak, mislim da bi uvek bilo dobro prvo dati gas, onoliko da se motor ne dere, ali da zuji. i onda tek treba otpustati kvacilo. dakle, prvo malo gasa da motor zuji. onda pokusaj da otpustis kvacilo do pola, onda dodas jos malo gasa, onda bi trebalo da vec kreces, i tek kada krene auto, otpustis kvacilo do kraja. isto i na uzbrdici prvo dajes gas. samo na uzbrdici otpustanje kvacila "do pola" mora ici mnogo brze kao sto vec rece incognito. meni su objasnili da ako auto dugo drzim na uzbrdici pomocu kvacila i gasa u mestu to je lose za lamelu. nisam mehanicar, pa ne znam, ali izbegavam da to radim.
ako hoces pod rucnom na uzbrdici. isto sve kao i po ravnom, mora malo vise gasa i mozda malo kvacilo da bude vise otpusteno, znaci prvo malo gasa, otpustas kvacilo do pola i eventualno dodas jos malo gasa. ako radis dobro, auto ce samo da ti cimne na napred, ali nece da krene (ni napred ni nazad), jer ga drzi rucna. kada je auto cimnuo, to je znak da mozes da podjes unapred tako sto nista drugo ne radis sa pedalama (kvacilo ti je do pola otpusteno i dalje, a drzis neki gas zavisno od uzbrdice), nego samo spustis rucnu i kreces unapred. tek kada si krenuo otpustas kvacilo do kraja.
na ulici ako i krenes 1-2cm unazad nije strasno, ali sam cuo da na ispitu znaju da zamere.
pozdrav!
#11
Posted 25 November 2009 - 14:54
#12
Posted 22 December 2009 - 15:11
#13
Posted 22 December 2009 - 16:02
Polaganje vožnje je teror, bolje da ne počinjem.
#14
Posted 22 December 2009 - 19:34
#15
Posted 23 December 2009 - 10:17