Jump to content


Photo
- - - - -

Radni dani profesora


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
46 replies to this topic

#31 lens

lens
  • Banned
  • 64 posts

Posted 11 December 2009 - 16:46

CITAT (lens @ 11.12.2009, 13:19) Posted ImageProfesori na fakultetima nemaju samo obicne studente imaju i master studije, doktorske nekad mesto mastera su bile magistarske studije, plus to sto da bi covek ostao na fakultetu mora konstantno da radi i napreduje od asistenta do redovnog profesora. :ph34r:
Jeste tako u teoriji, al' za malo i u praksi. Na ova dva fakulteta koja sam završila, i sad na masteru ovo što pričaš nema veze sa realnošću. Profesori imaju 4-6 časova nedeljno (najviše), master studenitima ne drže nastavu nego daju neke seminarske radove da pišu, iz kojih kasnije izvlače rezultate za neke svoje radove (i to ne prijavljuju studentu, niti ga potpisuju na rad), a doktorske studije koncipiraju po sledećem principu - onaj profesor koji ima najmanje časova na osnovnim studijama, neka drži "nešto" i na doktorskim. O kompetencijama ne vredi trošiti reči. Postoje čitavi fakulteti sa nekoliko odseka na kojim nijedan profesor nema rad na SCI listi - eto koliko su se "naučno unapređivali" svih ovih godina. Čini mi se u poslednje vreme da na fakultetima dominiraju profesori koji se unapređuju uglavnom finansijski, tezgare gde stignu, i samo jure "projekte" gde ima love, a naučni rad je u drugom planu - zato "toliko" radova na SCI listi :)
Trudim se da ne genarazlizujem, unapred se ograđujem od profesora i fakulteta na kojima ne poznajem stanje. Znam da ima i takvih.



1. Profesore u srednjim skolama niko ne juri da dalje napreduju dok je kod ljudi sa faksa drugacije.

2. Profe iz srednjih i osnovnih skola mogu da strajkuju dok je kod ovih sa fakulteta malo teze da izadju i da strajkuju.

3. I jedni i drugi su birali sebi posao eto sto ti iz srednjih se nisu zaposlili na fakultetu. :D

PS: I sam bi voleo da kad zavrsim faks da predajem u nekoj srednjoj skoli, bar dok ne nadjem nesto bolje ko ce sad znati.

Ipak je to stabilan posao i redovna plata. :D


Sa jedne strane lakše u samoj nastavi raditi na fakultetu, nego u srednjoj školi. Na fakultet dolaze uglavnom studenti koji su odabrali sami te studije, zainteresovani su i motivisani za rad. U srednjoj školi ima puno dece koja ne znaju zašto su izabrali baš tu školu (tako im se zalomilo posle prijemnog), nisu zainteresovani, teško ih je motovisati.... Meni je baš izazov da ih zainteresujem i motivešem.
Sa druge strane, profesorima na fakultetu jeste teže, jer je gradivo "ozbiljnije", a verovatno i priprema, ne može se baš improvizovati i mora se voditi računa, jer ima studenata koji poseduju dosta znanja i odmah primećuju greške profesora.
I jedni i drugi trebalo bi da su u toku sa najnovijim saznanjima iz oblasti koje predaju



Licno da kazem ni profesorima sa fakulteta nije bas lako po pitanju motivisanja studenata na ucenje, posto nisu svi dosli na faks motivisani za ucenje.

Eto vecina je dosla jednostavno da odlozi vojsku sto za sto dalje a i kao da zavrsi nesto pa da ima neku diplomu kao. :D

Edited by lens, 11 December 2009 - 16:56.


#32 faithlessmary

faithlessmary
  • Members
  • 7 posts

Posted 11 December 2009 - 18:37

1. Profesore u srednjim skolama niko ne juri da dalje napreduju dok je kod ljudi sa faksa drugacije.

2. Profe iz srednjih i osnovnih skola mogu da strajkuju dok je kod ovih sa fakulteta malo teze da izadju i da strajkuju.

3. I jedni i drugi su birali sebi posao eto sto ti iz srednjih se nisu zaposlili na fakultetu. :D

PS: I sam bi voleo da kad zavrsim faks da predajem u nekoj srednjoj skoli, bar dok ne nadjem nesto bolje ko ce sad znati.

Ipak je to stabilan posao i redovna plata. :)





Licno da kazem ni profesorima sa fakulteta nije bas lako po pitanju motivisanja studenata na ucenje, posto nisu svi dosli na faks motivisani za ucenje.

Eto vecina je dosla jednostavno da odlozi vojsku sto za sto dalje a i kao da zavrsi nesto pa da ima neku diplomu kao. :ph34r:


1. U vezi sa stavkom 1. I profesori u osnovnim isrednjom skolama su po zakonu duzni da se strucno usavrsavaju, kako kroz seminare tako i na razne druge njima svojstvene nacine, da budu u toku i sa desavanjima iz svog predmeta i uopste sa desavanjima u svetu, tehnologiji itd. Banalni primer bi bio: U udzbenicima za engleski jezik u osnovnoj skoli se cesto spominju igrice, zatim razni gadgeti itd. Nedopustivo je da ispredajes tacnije obradis taj tekst bez ikakvog preznanja o tome. Jednostavno moras da si u toku, da te ucenici ne bi gledali kao pecinskog coveka.

2. U vezi sa stavkom 3. Jako cudan stav. Sto se ovi na fakultetu nisu 'zaposlili 'kao predsednici da im bude jos lakse?? Svaki posao ima svoje mane i prednosti, a verujem da u normalnim okolnostima, ljudi biraju posao koji vole, a ne da bi lakse prosli kroz zivot, sa sto manje obaveza. Rekoh u normalnim okolnostima.

A u vezi sa motivisanjem studenata od strane profesora na fakultetu, moram priznati da sam motivaciju dozivela od svega jedne asistentkinje na faksu. Sve ostalo je bio potpuno bezlican i hladan odnos. Tu od motivacije nema ni slova M. Koga briga da li neko odlaze vojsku?? Ako je zato dosao njegov problem. Ne znam za slucaj da se jedan profesor zbog toga zabrinuo kod kuce.

I na kraju ovo " I sam bi voleo da kad zavrsim faks da predajem u nekoj srednjoj skoli, bar dok ne nadjem nesto bolje''. Ako sa takvim stavom udjes u ucionicu, da otaljas to dok ne naidje nesto 'bolje' onda nemoj ni ulaziti. Nemoj me pogresno shvatiti. Ovo je moj pogled na svet u celoj diskusiji :D

Edited by faithlessmary, 11 December 2009 - 18:41.


#33 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 11 December 2009 - 20:12

Profesori na fakultetima nemaju samo obicne studente imaju i master studije, doktorske nekad mesto mastera su bile magistarske studije, plus to sto da bi covek ostao na fakultetu mora konstantno da radi i napreduje od asistenta do redovnog profesora. :ph34r:


Profesor u srednjoj skoli, ako hoce da bude dobar profesor mora da radi i napreduje, prateci najnovije trendove pedagogije i predmeta koji predaje. Mora da trazi nove nacine za predavanja i nacini materiju sto interesantnijom za tinejdzere koji u sustini ne zele da budu u skoli i jos uvek ne shvataju znacaj obrazovanja. Ovde sam rekao misleci na veciju mladih ljudi.

Dok danasnji profesori u srednjim skolama daj boze da imaju dovoljnu strucnu spremu da budu strucni saradnici tj asistenti. :D


Isto je tako cinjenica da profesor univerziteta, koji proba da predaje u srednjoj skolu vrlo brzo uvidi da mu znanje koje je itekako znacilo na fakultetu ne koristi mnogo, posto nema kome da ga prezentira. Nije da nema kome da ga prezentira, vec djaci u srednjoj skoli nemaju strpljenja za taj nacin prezentacije.

Normalno da nijedan ne priprema za zivot sve je to mlacenje prazne slame pogotovo u gimnaziji. :)

Profesori na faksu nam ponekad kazu bar u ove prve dve godine da nam cak ovo sto oni predaju nece trebati nesto posebno zato sto su to opsti predmeti sem ako ne odlucimo bas time da se posle faksa bavimo.

Tako da tek ono cime su nas zamlacivali po skolama nikad nece trebati , tj samo kad odlucim da odem na slagalicu ili neki kviz. :D


Vrlo je diskutabilno sta je nuzno obrazovanje za jednog profesora i o tome bi trebala da se otvori nova tema, ali jedno je sigurno da mesecna plata za profesore u srednjoj skoli i na visim skolama treba da budu iste.

Sto se tice argumenta da profesori na visim skolama imaju magistarske studije, te studije su vec placene studije i mogu se vrednovati po studentu, posto je vecina individualna i studija je mentorskog tipa.

#34 sanguinic

sanguinic
  • Members
  • 4,162 posts

Posted 11 December 2009 - 20:24

1. Profesore u srednjim skolama niko ne juri da dalje napreduju dok je kod ljudi sa faksa drugacije.
2. Profe iz srednjih i osnovnih skola mogu da strajkuju dok je kod ovih sa fakulteta malo teze da izadju i da strajkuju.
3. I jedni i drugi su birali sebi posao eto sto ti iz srednjih se nisu zaposlili na fakultetu. :ph34r:

1. školski profesori su u zakonskoj obavezi da se usavršavaju. Evo, sad vidim da je faithlessmary ilustrovala ovo i primerom. Nisu u "obavezi" da stiču titule doktora nauka, objavljuju naučne radove, ali i uprkos tome, poznajem dosta profesora u osnovnim i srednjim školama koji su stekli i naučna zvanja i bave se naučnim radom.
Uostalom, ni profesore na fakultetima niko nije jurio da se zaposle na fakultetu, i niko ih ne "juri" da "napreduju", pa ipak jako malo njih uspeva da zaista naučno napreduje (objavljuje radove u časopisima na SCI listi), a i to im je u "opisu posla".
Plate je neumesno porediti, obzirom da srednjoškolski profesori zarađuju platu (mnogo manju od fakultetskih profesora), dok fakultetski profesori osim plate ostvaruju i mnogo drugih prihoda (tezge - honorarni rad na drugim nematičnim fakultetima, saradnja sa državnim institucijama, upravni odbori državnih i javnih preduzeća, udžbenici, skripte, prijave ispita, "projekti"...). Ne kažem da ne zaslužuju tolika primanja, niti im zavidim, samo hoću da kažem da veliki broj univerzitetskuh profesora ima primanja koja su u neskladu sa njihovim naučnim kompetencijama.
2. Protiv koga da štrajkuju univerzitetski profesori, kad univerzitet ima autonomiju?
3. Već odgovorila faithlessmary

Još jedanput da ponovim - zaista poštujem i divim se velikom broju univerzitetskih profesora, posebno onima koji su me i motivisali da se opredelim za postdiplomske studije i naučni rad. U isto vreme, subjektivno sagledavajući situaciju, dolazim do zaključka da su fakulteti postali institucije za bogaćenje pojedinaca, a zanemaruju se osnovne funkcije - obrazovanje i nauka. U tim institucijama su se "uhlebili" mnogi koji po ni jednom kriterijumu ne ispunjavaju zahteve takvih pozicija. Ako te ne mrzi, isčitaj neke doktorate ljudi koji su redovni profesori ili docenti na tvom faksu (ili bilo kom drugom), pa ćeš shvatiti o čemu pričam. Verovatno će tvoj diplomski imati veći naučni značaj, nego neki od tih doktorata. O njima pričam. Takvi ne zaslužuju posebno poštovanje.
Istovremeno, veliki broj profesora u osnovnim i srednjim školama zaslužuje mnogo veće poštovanje nego što im ukazuje društvo. Ja lično nemam taj problem i ne pogađa me "pljuvačina" i ismevanje školskih profesora, ali ne mogu da posmatram kako se bljuje po mojim kolegama - na svakom mestu - pa i na ovom forumu. To me je navelo da reagujem. Zbog toga ovi postovi.
Pozz


+1

#35 lens

lens
  • Banned
  • 64 posts

Posted 11 December 2009 - 21:25

Uostalom, ni profesore na fakultetima niko nije jurio da se zaposle na fakultetu, i niko ih ne "juri" da "napreduju", pa ipak jako malo njih uspeva da zaista naučno napreduje (objavljuje radove u časopisima na SCI listi), a i to im je u "opisu posla".



Ako si asistent na fakultetu ti imas svega nekoliko godina da napredujes lestvicu vise, znaci da zavrsis magistarski ili doktorat u tom roku.

Ako ne zavrsis za predvidjeno dozvoljeno vreme dobijas otkaz (mislim da je ranije bilo 5 godina da kazem po tituli), sad tu pored sticanja tih titula ima i sticanje nekih poena i itd, ali o tome bi vam jasnije ispricao a i objasnio profesor univerziteta.

Profesori tj osoblje koje radi u nastavi u fakultetu nema istu platu, asistenti imaju najmanju kao radnici najmanje titule a redovni profesori najvisu platu.

Naravno tezge mogu samo da imaju profesori sa doktoratom. (Da bi neko postao doktor nauka treba bar 10 godina da prodje zavisno od coveka do coveka ali i tezine nauke)

Treba da prodje malo vise vremena kako bi asistent napredovao do titule redovnog profesora, znaci to i da bi dobio famoznu platu profesora od 65000 sada, a dekan ima 10-tak iljada vise.

A doktor nauka ima 55000 din platu, znaci ne bezi mnogo od plate profesora iz srednjih skola, dok asistenti imaju platu od oko 40 tak hiljada.


P.S. : Moj otac je redovni profesor na fakultetu i uopste nije lako a kamoli brzo stigao na tu poziciju.

Postenost izrade pravih naucnih radova zavisi i od toga na kom fakultetu radi ako je to npr ETF mnogo teze ce uspeti da prepise ili kupi doktorat na nekom sajtu, to bi vam opet morao da isprica strucan covek, dok ja samo kazem ono sto znam provereno i u sta se razumem donekle.

Mislim da je to prepisivanje doktorata i radova vise izrazeno medju ekonomistima i menadzerima i slicnoj raji. Realno sta oni imaju da odredjuju istrazuju mere dokazuju bukvalno sta oni mogu jos pa da izmisle pored onoga sto su ucili na fakultetu??

Eto uporedite ovaj primer bez cijih otkrica se ne bi moglo da se zivi bez onoga sto je Frojd otkrio ili bez Teslinih otkrica??? Ne bi bilo struje, tj bilo bi ali bi to bila privilegija elite i visokog drustva.

Edited by lens, 11 December 2009 - 21:55.


#36 sanguinic

sanguinic
  • Members
  • 4,162 posts

Posted 11 December 2009 - 22:13

Ma OK, znam sve to, mnogi moji dobri i najbolji prijatelji su i saradnici i asisteniti, neki i docenti, a neki iz familije i profesori. Tako da sam posredno dosta upućena.
Uostalom, imam i neposredna iskustva sa svojih studija.
Ali da ne idemo u detalje - ovo što pišeš bi trebalo da bude tako - ali nije.
Opet da ponovim, nije mi cilj da blatim bilo koga, a posebno ne univerzitetske profesore. Ti si ih uveo u priču. Ja ne vidim potrebu za poređenjem - nije za poređenje - samo sam htela da ti ukažem da nema smisla da potcenjuješ školske profesore (kao i veliki deo društva), i da ništa nije crno-belo. U tvom slučaju crno - školski profesori, belo - univerzitetski profesori.
Pozz

edit: sad videh tvoj edit - OK, sad mi je jasno zašto tako pišeš. Tačno je ovo za doktorate - to je posebo uočljivo u društvenim naukama.
Preporuka tebi - bolje nemoj da proediš ubuduće. Prvo školski-univerzitetski profesori, a sad Frojd-Tesla. Nisu elementi za poređenje. Mešaš babe i žabe. Imao bi Frojd šta da kaže o tvojim poređenjima :) .
Nemoj da se ljutiš, šalim se malo :ph34r:
Pozz za tebe i tatu - vidi se ste "predstavnici" prirodnih nauka

Edited by sanguinic, 11 December 2009 - 22:21.


#37 lens

lens
  • Banned
  • 64 posts

Posted 11 December 2009 - 22:19

Mada u pravu si nije sve crno belo, a srednjoskolske profesore sam ocrnio ovako zato sto sam i sam skoro zavrsio srednju a sa ovim drugim nisam zasad jos imao problema. :) Mada u mom slucaju ima jos dugo da se ide na faks, tek sam prvu zavrsio. :ph34r:

#38 jura

jura
  • Members
  • 95 posts

Posted 27 January 2010 - 09:15

1. Zavisi koju lekciju predajem, nekad je potrebno temeljnije pripremanje a nekad je dovoljno samo procitati i podsetiti se
2. Zavisi u koje odeljenje idem, tj da li je njihova ucionica pored zbornice (tada kasnim 1 min ili je na trecem spratu, tada kasnim do 5 minuta jer treba se probiti kroz guzvu)
3. Upisivanje casa najvise minut, prozivanje odsutnih ucenika do 5 minuta zavisi od broja odsutnih
4. Koliko strucno (prema vasoj proceni) predajete svoj predmet?
5. Da bi se pripremio kvalitetan kontrolni potrebno je dva do tri dana
6. uglavnom provodim sat vremena vise od planiranih casova, mada kad je polugodiste, kraj godine ili priprema za takmicenje provodim tri do pet sati duze, a nekad i subotom dolazim u skolu
7. male odmore ne racunam jer su dovoljni da se ostavi dnevnik i uzme drugi, veliki odmor je nedovoljan jer realno traje samo 15 minuta sto nije dovoljno ni za decu ni za profesore, najgori su casovi posle velikog odmora jer vecina ucenika kasni na cas
8. Protivnik sam masovnih ekskurzija jer nemaju nikakav smisao i sve se svodi na provod u diskotekama i soping, uglavnom organizujem putovanja sa manjim brojem ucenika do 30 najvise u vreme raspusta po znatno jeftinijim cenama a deca imaju vise mogucnosti da vide nesto nauce nesto provedu se i sopinguju
9. Ne plata nije dovoljno i sve dok je tako tj. dok su nastavnici i profesori demotivisani za svoj rad obrazovanje ce biti takvo kakvo je
10. Magistar (po starom a po novom niko ne zna sta je)
11. Za osnovnu skolu ne dovoljno je da ima zavrsen prvi stupanj fakulteta, za srednu skolu mislim da mora da ima zavrsen fakultet plu polozene dodatne ispite za rad u skoli (psihologija, pedagogija, organizacija rada....)
12. jednom nedeljno
13. Volim posao, ali ako se uskoro nesto ne promeni i po pitanju plata i po pitanju organizacije, zakona, pravila napusticu posao jer nije vredan nerviranja oko besmislenih stvari

14. Upisuje se broj casa, sadrzaj casa, tip casa i odsutni ucenici.

#39 sesti oktobar

sesti oktobar
  • Members
  • 2 posts

Posted 30 April 2010 - 16:15

Pitanja pogađaju samu suštinu stvari, autor bi mogao da radi u nekom timu za vrednovanje škole.

Idemo redom:

1. Da li se pre pocetka nastave, kod kuce, pripremate za predavanja ili ne?

Da
Moje pripreme vršim na tri nivoa i prema ishodima. Ishode definišem Blum-Anderesonovom i PISA taksonomijom. Takođe definišem motivacione strategije i kompetencije koje učenik treba da razvije na mojim časovima. Da bi ovo funkcionisalo potrebno je da razvijem strategiju postizanja ishoda. Konačno, definišem instrumente za proveru ishoda nastave. Ovo sve radim od globalne do dnevne pripreme. Svake godine radim globalnu evaluaciju kako bih sledeće godine mogao da unapredim nastavu.

2. Da li kasnite na casove?

Ponekad, trudim se da to ne radim, jer šalje učenicima lošu implicitnu poruku.

3. Koliko vam treba za upisivanje casa, a koliko vam ostane za predavanje?

Nikada nisam merio. Što se tiče predavanja ono ne traje nikada duže od sedam minuta. Uopšte, izbegavam da mnogo pričam, monološku metodu koristim samo tamo gde ne može drugačije.

4. Koliko strucno (prema vasoj proceni) predajete svoj predmet?

Ne razumem pitanje. Da li se odnosi na sadržinu predmete ili na metodiku nastave? Ako se radi o sadržini predmeta onda i nije naročito stručno, jer učenici treba da me razumeju ...

5. Koliko vam treba vremenski za pripremanje kontrolnog zadatka?

Nekada mi je trebalo po par nedelja, sada sam razradio tehniku - pitanja pravim kada pripremam časove, kada dodje vreme za test samo ih izaberem.

6. Koliko vremena provodite u skoli?

U proseku pet sati dnevno, ponekad ume da bude duže. Priprema nastave mi uzima četiri sata dnevno.

7. Koliko vam traju odmori i da li mislite da vam je to dovoljno?

Meni jeste, ali mi se čini da učenicima nije. Možda bi trebalo produžiti male odmore.

8. Da li rado idete na ekskurzije sa svojim ucenicima (i pored nastale svetske krize)?

Da, i svuda gde mogu da unaprede svoje društvene kompetencije.

9. Da li za platu za koju radite, u odnosu na posao, mislite da je dovoljna i sasvim korektna?

Radio sam za trideset maraka, trenutno radim za četristo evra. Ne žalim se, ali mislim da je sramota.

10. Koju strucnu spremu imate?

Hajde, neka mi neko to kaže, ja ne znam. završio sam fakultet, na diplomi piše sedmi stepen, ne znam koliko je to po novom kursu.

11. Da li mislite da profesor mora da ima fakultet da bi radio u prosveti?

Ne mora da ima fakultet, ali fakultetsku diplomu definitivno (najmanje).

12. Koliko cesto drzite sednicu nastavnickog veca?

teško je na ovo dati odgovor, kada je sezona bude i po više od jedne nedeljno. Obično je jedna na dve nedelje. odeljenjska veća su četiri puta godišnje.

13. Da li svoj posao radite zato sto ga volite ili zato sto niste mogli da nadjete bolji?

Šališ se? Da mi ponude sve poslove ovog sveta izabrao bih ovaj ili neki vezan za nastavu. Naravno, potrudio bih se da ga ne radim u Srbiji ... Zašto? Pa između ostalog zato što se previše srećem sa ovakvim pitanjima kakva si ti postavio...

14. Ovo pitanje iskljucivo mene interesuje: Kada upisujete cas, sta se zapravo sve upisuje u ona polja u dnevniku sa leve i desne strane?

Nejasno pitanje. levo je datum, broj radnog i nastavnog dana, u sredini naziv predmeta, tema, vrsta i broj časa, a desno su odsutni učenici.

#40 PacificOcean

PacificOcean
  • Banned
  • 7 posts

Posted 30 April 2010 - 22:46

11. Da li mislite da profesor mora da ima fakultet da bi radio u prosveti?

Ne mora da ima fakultet, ali fakultetsku diplomu definitivno (najmanje).


zašto? čak i profesor u srednjoj školi, o osnovnoj da i ne govorim. mislim da čak oni sa završenom gimnazijom realno mogu davati časove osnovnoškolcima praktično iz svih predmeta.

deluje mi kao običan grabež za titulama

#41 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 01 May 2010 - 00:09

zašto? čak i profesor u srednjoj školi, o osnovnoj da i ne govorim. mislim da čak oni sa završenom gimnazijom realno mogu davati časove osnovnoškolcima praktično iz svih predmeta.

deluje mi kao običan grabež za titulama



Svakako si u pravu, ako mislis da nastavno osoblje sluzi da cuva decu kao u obdanistu, ali ako ti je ideja da tu decu nesto uspeju da nauce, onda moraju da znaju da motivisu djake, da modifikuju predavanje kako bi svaki djak u razredu razumeo na svoj nacin o cemu se radi i naucio, onda moraju da budu obrazovani. Moraju da znaju malo psihologije, malo pedagogije, po vrh svega moraju posle sticanja te diplome da svake godine idu na simpozijume/congrese gde bi pohadjali predavanja o modernim i naprednijim pristupima obrazovanju. Obrazovanje je ozbiljna stvar. Jedan nastavnicki pomasaj je veliki problem za drustvo, dok Tojota koja proizvodi automobile i zezne milion automobila samo napravi recall i zavrsi posao, nastavnik to ne moze da uradi, posto po zavrsetku obrazovanja nema reacall-a.
Da li prosecan covek koji je zavrsio samo srednju skolu moze da obavi taj posao?

#42 sesti oktobar

sesti oktobar
  • Members
  • 2 posts

Posted 01 May 2010 - 10:57

zašto? čak i profesor u srednjoj školi, o osnovnoj da i ne govorim. mislim da čak oni sa završenom gimnazijom realno mogu davati časove osnovnoškolcima praktično iz svih predmeta.

deluje mi kao običan grabež za titulama


Ne znam kako ti deluje, ali krenimo od nekoliko stvari. Prvo, bilo ko ko nema zavrsen fakultet nema dovoljno znanja iz predmeta da bi, kako ti kazes, "davao" casove. Drugo, ne poznaje didaktiku i metodiku predmeta. Znam da "davanje" casova deluje lako kada se gleda sa strane, lako izgleda i alpinisticki uspon, ali ne verujem da bi neko bio dovoljno glup da pokusa da takve stvari bez obuke, naravno ako ne zeli da u slucaju casa samo otalja posao (jer je za nesto drugo nesposoban)

#43 Shedou

Shedou
  • Members
  • 2,502 posts

Posted 03 May 2010 - 17:07

Stav da skoro svako moze da "drzi chas" izmedju ostalog nastaje i zbog toga shto se smatra da je nastava "ja pricham - vi slushate" a zapravo je mnogo vishe od toga.

Posted Image

Edited by Shedou, 03 May 2010 - 17:09.


#44 Bokan

Bokan
  • Members
  • 133 posts

Posted 01 October 2010 - 11:16

Koju diplomu treba da ima nastavnik tehničkog obrazovanja u osnovnoj školi odnosno profesor tehničkog predmeta u nekoj od tehničkih škola?
Hvala.

#45 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 29 November 2010 - 19:11

Koju diplomu treba da ima nastavnik tehničkog obrazovanja u osnovnoj školi odnosno profesor tehničkog predmeta u nekoj od tehničkih škola?
Hvala.

Za nastavu strucnih tehnickih predmeta u srednjim tehnickim skolama profesor treba da ima zavrsen odgovarajuci fakultet, koji odgovara tehnickom predmetu koji predaje, daklem za elektrotehnicku grupu predmeta ETF, za masinsku grupu - masinski fakultet, za gradjevinsku gradjevinski itd. Za neke predmete je potreban i odgovarajuci smer ili odsek.

Osnove tehnike u OS moze da predaje neko koje npr. zavrsio smer "fizika i osnovi tehnike" na fizickom fakultetu ili srodan fakultet/smer. Ali sa tim zvanjem nije kvalifikovan da npr. predaje elektroniku u elektrotehnickoj skoli.

Inace postoji zvanicna lista kvalifikacija potrebnih za predavanje odredjenih predmeta. Pogledaj na sajtu ministarstva prosvete da li je negde moguce skinuti.