Jump to content


Photo
- - - - -

Radni dani profesora


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
46 replies to this topic

#16 highlanderka

highlanderka
  • Members
  • 3,150 posts

Posted 26 October 2009 - 18:54

Potpuno ste u pravu, posla u struci nema, nisam uspela da za 2 meseca vidim ni jedan oglas za profesora knjizevnosti. Da situacija bude gora, moja cerka nema zakonski osnov da predaje predmet "srpski jezik i knjizevnost" jer je zavrshila tzv "svetsku knjizevnost", tako da ugovor moze da dobije samo ako se na oglas ne javi ni jedan profesor srpskog jezika. To je van pameti jer je srednjoskolska lektira vishe "svetsla" nego sto je domaca. To vec ide na dushu katadre i ministarstvu prosvete, u sluzbi za zaposhljavanje nemaju pojma sta da rade sa ovim diplomama i gde da ih svrstaju. S obzirom na SEK u, tesko da ce naci posla i u nekoj marketinskoj agenciji za sta je veoma talentovana i zainteresovana tako da joj odlazak u USA ne gine. Tamo ce lepo, za pocetak, da radi u pekari nashe prijateljice i nastavi skolovanje. Mene samo malcice intrigira sto drzava daje pare za odrzavanje katedre ciji diplomci nikome nisu potrebni? Osim naravno, da se zakiti tako prestiznoim katedrom?

#17 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 26 October 2009 - 20:40

Potpuno ste u pravu, posla u struci nema, nisam uspela da za 2 meseca vidim ni jedan oglas za profesora knjizevnosti. Da situacija bude gora, moja cerka nema zakonski osnov da predaje predmet "srpski jezik i knjizevnost" jer je zavrshila tzv "svetsku knjizevnost", tako da ugovor moze da dobije samo ako se na oglas ne javi ni jedan profesor srpskog jezika. To je van pameti jer je srednjoskolska lektira vishe "svetsla" nego sto je domaca. To vec ide na dushu katadre i ministarstvu prosvete, u sluzbi za zaposhljavanje nemaju pojma sta da rade sa ovim diplomama i gde da ih svrstaju. S obzirom na SEK u, tesko da ce naci posla i u nekoj marketinskoj agenciji za sta je veoma talentovana i zainteresovana tako da joj odlazak u USA ne gine. Tamo ce lepo, za pocetak, da radi u pekari nashe prijateljice i nastavi skolovanje. Mene samo malcice intrigira sto drzava daje pare za odrzavanje katedre ciji diplomci nikome nisu potrebni? Osim naravno, da se zakiti tako prestiznoim katedrom?

A da li postoji mogućnost da ćerka položi diferencijalne ispite, tj. metodiku nastave jezika i književnosti i još neke ispite? Znam da će potrajati, ali ako želi da predaje u školi, možda bi to moglo da joj pomogne. Napominjem da ne znam koji su sve ispiti u pitanju, ali predlažem da se obrati ministarstvu i fakultetu.

#18 Strummer

Strummer
  • Members
  • 22 posts

Posted 27 October 2009 - 11:00

A da li postoji mogućnost da ćerka položi diferencijalne ispite, tj. metodiku nastave jezika i književnosti i još neke ispite? Znam da će potrajati, ali ako želi da predaje u školi, možda bi to moglo da joj pomogne. Napominjem da ne znam koji su sve ispiti u pitanju, ali predlažem da se obrati ministarstvu i fakultetu.

Da bi dobila posao u koliko-toliko kvalitetnoj školi (tj. gimnaziji) treba da ima vezu - najbolje da bude u nekoj jakoj stranci, a bilo bi dobro da to bude stranka u kojoj su direktor ili predsednik školskog odbora. Nije bitno da li su te stranke u vlasti ili opoziciji - iz iskustva mi je poznato da kada su interesi u pitanju stranački ljudi ne prave razliku. Naravno da se može zaposliti u nekoj "Elektro-poslastičarsko-glodačkoj" školi, ali tamo raditi je ... :ph34r:

#19 highlanderka

highlanderka
  • Members
  • 3,150 posts

Posted 27 October 2009 - 18:44

Propustila sam poentu:i moja cerka je do posla u gimnaziji dosla preko veze: otisla je na depilaciju kod svoje kozmeticarke, tamo je pre nje imala zakazano bivsha direktorka gimnazije koja je rekla svojoj bivshoj ucenici "srce, sto se ne javis direktoru, srpkinja nam ide na trudnicko?" - dakle, ipak je to nekakva veza? I tako, na birou nije bilo "srba", cera i inace deluje kao da joj je majka Karolina od Monaka (da se razumemo, JA sam to vaspitala!) i sad ne mogu da je izbacim iz kuce, propade mi dete a sve zbog lepe knjizevnosti.

#20 faithlessmary

faithlessmary
  • Members
  • 7 posts

Posted 07 December 2009 - 18:27

1. Da, pripremam se i to odnosi jako puno vremena
2. Kasnim na casove do 5 minuta. Razlog: Nemam svoj kabinet vec setam iz ucionice u uzionicu noseci kasetofon, daljinski, flesh kartice, postere, udzbenik, radnu svesku prirucnik za nastavnike, dnevnik, rokovnik, hemijsku i marker a neretko i makaze, lepak, list bloka, kutije, kockice, kartice za magnetnu tablu itd. Tasnu ostavljam u kancelariji jer ne mogu sve fizicki da postignem. Dakle kad zvoni za kraj casa dok sve to pokupim i dovucem se do kancelarije, a onda izvadim sve to isto samo za drugi razred ne mogu da stignem za 5 minuta. Cesto u pomoc pozovem i dezurnog da mi ponese nesto.
3. Za upisivanje minut-dva. S tim sto sada treba sve to isto upisati i u elektronski dnevnik dakle tu otpada jos 2 minuta osim ako kod kuce ne upisem cas u el. dnevnik.
4. Mislim da veoma strucno predajem svoj redmet, ali svakako mislim da cu iskustvom poboljsati svoj rad.
5. Kontrolni zadatak, zavisi kakav je, nikad ispod pola sata. Posle to kucam i stampam, pa seckam, jer mi je lakse da deci tako dam, nego da gube vreme na prepisivanje sa table.
6. Oko 6 sati.
7. Odmori po 5 minuta, veliki 15 i naravno da nije dovoljno.
8. I volim i ne volim da idem na ekurzije. Ne volim zbog muzike u busu, volim zbog druzenja. Ne volim zato sto neke kolege legnu u 10 a par nas ostanemo do 3 ako je visednevna ekurzija, onda dok legnem u 4, ustanem u pola 7 i Jovo nanovo. Posle toga se oporavljam danima.
9. Platom nisam zadovoljna. Za one, koji ce mi zameriti ovo, rado bih pozvala nekoga od takvih da sa mnom provede nedelju dana na poslu i kod kuce.
10. Visoku strucnu spremu
11. I mora i ne mora. Trebalo bi da mora, ali nekada vidim obrazovane kolege, sa ne toliko takta i vestine u prosveti, dok neki drugi manje obrazovani ljudi umeju lepse da objasne.
12. Otprilike 5 sednica nastavnickog veca, 4 sednice odeljenskog veca i jednom meseno aktiv tj. sastanak strucnog veca.
13. Volim svoj posao, ali mi je sve teze da ga obavljam, razloge cu objasniti na kraju.
14. Naziv predmeta, naziv nastavne jedinice, broj casa, oblik rada, potpis nastavnika, odsutni. Isto to u elektronski dnevnik.

I na kraju da kazem najbitnije. Ljudi ne radim nesto preterano dugo u prosveti, 6 godina, ali poslednje dve godine ne mogu da verujem sta nam rade. Udavih se u administraciji, samo nesto pisem, pisem, pisem i od tog pisanja polako se gubim u samoj realizaciji casa. Prvih godina sam na netu trazila interesantne ideje za aktivnosti kojima bih obogacivala casove. Sada imam sve manje vremena za to. Popunjavate dva dnevnika (u nekim skolama), pisete mesecne izvestaje sta ste radili, koje tesko da ko cita, pripreme vise ne mogu da pisem u kratkim crtama kao neki podsetnik vec ceo esej cini mi se. To samo u ovoj drzavi ima da se priprema za cas pise: Pokazujem ucenicima pantomimom Tom is eating. Ucenici u grupi imitiraju moje pokrete. Zatim ucenici sami pokazuju. Onda jedan ucenik izlazi i bira niz aktivnosti, koje ce pokazati pantomimom. ostali ucenici pogadjaju..... Dakle maltene svaki korak i svaku recenicu treba napisati a zatim i ocekivane odgovore ucenika, a sve bi to stalo u rec 'pantomima 'recimo, dovoljno da nastavnika podseti sta sledi. I naravno, ako imate sve pripreme, ponekad stare i po koju deceniju, vi ste cisti pred zakonom, a ako ih i ne pisete redovno makar ne u vidu eseja, bez obzira koliko inovacija na casu imali, to vam se nista ne vazi. Ima jos puuuuno primera o sve vecem pisaniju. Da ne duzim i ne kukam samo ukratko: Od sledece godine najavljuju pisanje 3 plana za 1 cas. 1 za decu koja ne mogu da postignu gradivo, 1 standardan i 1 za obdarenu decu. U skladu sa tim ce verovatno ici i 3 pripreme za cas ili 1 velika koja to obuhvata ustvari. E sad, lepa je to ideja, ali recite vi meni, ako se za 45min jedva stigne standardno gradivo, koje je preobimno za osnovce, kako ga onda postici ako se cas podeli na tri grupe tj. 3 dela? Da cas traje sat i po to bi se moglo postici. Ovako je zaista nemoguce. Izvinite na ovako negativnom kraju. Volim decu, volim svoj posao, ali ova Resavska skola ce nas ugusiti. P.S. Takodje ko nije upucen, jako je bitno iz koog udzbenika se radi, i nikako nije dobro uceniti nastavnika time sto cete mu od mogucih 10 izdavaca dati samo 2 drzavna od kojih ce odabrati jako lose udzbenike (slucaj sa prvim razredom-predmet engleski jezik). Pozdrav svima :ph34r:

#21 Strummer

Strummer
  • Members
  • 22 posts

Posted 08 December 2009 - 08:15

@faithlessmary
Ne znam zbog čega su ti pripreme za čas toliko opširne - verovatno se radi o nekoj privatnoj školi. Moje pripreme su relativno kratke, niko nema primedbe na njih, administracija nije toliko strašna kao u tvom slučaju. Pretpostavljam da direktor škole toliko insistira na svemu tome.

#22 faithlessmary

faithlessmary
  • Members
  • 7 posts

Posted 08 December 2009 - 13:22

@faithlessmary
Ne znam zbog čega su ti pripreme za čas toliko opširne - verovatno se radi o nekoj privatnoj školi. Moje pripreme su relativno kratke, niko nema primedbe na njih, administracija nije toliko strašna kao u tvom slučaju. Pretpostavljam da direktor škole toliko insistira na svemu tome.



Nije rec o privatnoj, nego o osnovnoj skoli. Ako vam savetnik, koji na tome insistira, cesto posecuje skolu, onda cete i vi preko direktora, pedagoga itd. morati da postujete ta njegova pravila i da pisete opsirno. Neke moje koleginice u drugim skolama pisu ukratko u par crta, neke ne pisu pripreme uopste (razlog: U prirucniku za nastavnike je svaki korak casa lepo opisan i ko hoce moze da ih se drzi, ko nece moze da dopise neku izmenu sa strane i to je to) i onda imaju vise vremena za osmisljavanje kreativne nastave i sprovodjenje iste u delo. Ja otkako pisem kao crv, nemam volje ni za sta :ph34r: Uz to pisem na engleskom pripremu kako smo na faksu i ucili, pa onda na kraju uvoda, glavnog dela i zakljucnog pisem sazeto na srpskom da bi pedagog razumeo sta pise, kao da ja na mogu da objasnim sta tu pise, tj. ne moze nam se verovati na rec nego mora sve pismeno da bude pokriveno. Ma uzas.

#23 lens

lens
  • Banned
  • 64 posts

Posted 11 December 2009 - 01:12

9. Da li za platu za koju radite, u odnosu na posao, mislite da je dovoljna i sasvim korektna?



Profesorima u srednjim skolama uopste nisu male plate ne treba im vise u odnosu na plate profesora na fakultetu. :ph34r:

Edited by lens, 11 December 2009 - 01:20.


#24 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 11 December 2009 - 02:41

Profesorima u srednjim skolama uopste nisu male plate ne treba im vise u odnosu na plate profesora na fakultetu. :ph34r:


Zanimljivo glediste, s'obzirom da profesori u srednjoj skoli pripremaju decu za zivot, a profesori na fakultetu im samo predaju gradivo iz odgovarajuceg predmeta. :)

#25 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 11 December 2009 - 10:47

Zanimljivo glediste, s'obzirom da profesori u srednjoj skoli pripremaju decu za zivot, a profesori na fakultetu im samo predaju gradivo iz odgovarajuceg predmeta. :ph34r:

Ne mislis li da bi plata trebala da ima i neke veze sa strucnom spremom, slozenoscu onog sto se predaje, itd? Uostalom zar i srednje skole (posebno strucne) nisu prvenstveno obrazovne institucije (za razliku od osnovnih koje su i "vaspitne") koje spremaju decu za rad ili dalje skolovanje. O kakvoj "priprem za zivot pricas"? Ja se ne secam da su me u srednjoj skoli "pripremali za zivot". Koji to predmet "priprema za zivot"?

Edited by tomas.hokenberi, 11 December 2009 - 15:06.


#26 lens

lens
  • Banned
  • 64 posts

Posted 11 December 2009 - 13:19

Zanimljivo glediste, s'obzirom da profesori u srednjoj skoli pripremaju decu za zivot, a profesori na fakultetu im samo predaju gradivo iz odgovarajuceg predmeta. :D



Profesori na fakultetima nemaju samo obicne studente imaju i master studije, doktorske nekad mesto mastera su bile magistarske studije, plus to sto da bi covek ostao na fakultetu mora konstantno da radi i napreduje od asistenta do redovnog profesora. :ph34r:

Dok danasnji profesori u srednjim skolama daj boze da imaju dovoljnu strucnu spremu da budu strucni saradnici tj asistenti. :D


Ne mislis li da bi plata trebala da ima i neke veze sa strucnom spremom, slozenoscu onog sto se predaje, itd. Uostalom zar i srednje skole (posebno strucne) nisu prvenstveno obrazovne institucije (za razliku od osnovnih koje su i "vaspitne") koje spremaju decu za rad ili dalje skolovanje. O kakvoj "priprem za zivot pricas"? Ja se ne secam da su me u srednjoj skoli "pripremali za zivot". Koji to predmet "priprema za zivot"?


Normalno da nijedan ne priprema za zivot sve je to mlacenje prazne slame pogotovo u gimnaziji. :)

Profesori na faksu nam ponekad kazu bar u ove prve dve godine da nam cak ovo sto oni predaju nece trebati nesto posebno zato sto su to opsti predmeti sem ako ne odlucimo bas time da se posle faksa bavimo.

Tako da tek ono cime su nas zamlacivali po skolama nikad nece trebati , tj samo kad odlucim da odem na slagalicu ili neki kviz. :D

#27 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 11 December 2009 - 15:12

Profesori na faksu nam ponekad kazu bar u ove prve dve godine da nam cak ovo sto oni predaju nece trebati nesto posebno zato sto su to opsti predmeti sem ako ne odlucimo bas time da se posle faksa bavimo.

Tako da tek ono cime su nas zamlacivali po skolama nikad nece trebati , tj samo kad odlucim da odem na slagalicu ili neki kviz. :ph34r:

Nemam pojma sta studiras, mozda je tako na tvom fakultetu, ali mislim da ovo boldovano uglavnom nije tacno. Npr. na ETF-u se u prve dve godine uce bazicni predmeti, bez kojih nije moguce pratiti kasnije uskostrucne predmete. Npr. student elektrotehnike koji misli da mu npr. gradivo osnova elektrotehnike nece biti potrebno kasnije u zivotu, nece nikada biti dobar inzenjer. Usko strucna znanja mnogo brze zastarevaju nego bazicna i stalno ih treba unapredjivati. Bazicni predmeti olaksavaju kasnije lakse sticanje novih znanja koja nisu stecena na fakultetu.

#28 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 11 December 2009 - 15:39

Ne mislis li da bi plata trebala da ima i neke veze sa strucnom spremom, slozenoscu onog sto se predaje, itd? Uostalom zar i srednje skole (posebno strucne) nisu prvenstveno obrazovne institucije (za razliku od osnovnih koje su i "vaspitne") koje spremaju decu za rad ili dalje skolovanje. O kakvoj "priprem za zivot pricas"? Ja se ne secam da su me u srednjoj skoli "pripremali za zivot". Koji to predmet "priprema za zivot"?

Svaki predmet u srednjoj skoli je priprema za zivot, posto djaci nemaju radne navike, neumeju da se ponasaju na casu, pa profesori dobar deo casa provode i na opstem obrazovanju.
Sto se tice strucne spreme profesora u srednjoj skoli to jeste diskutabilno, sa aspekta koji nivo strucnog znanje profesor u srednjoj skoli treba da poseduje.
Razlika izmedju srednje i vise skole je u tome sto u srednju skolu ide svako a na vise skole obicno idu ljudi koji zele da prosire svoje znanje. Imajuci to u vidu posao profesora na visoj skoli je da uputi studente gde je moguce naci informaciju, a ostalo je na studentu.

Edited by mrd, 11 December 2009 - 15:40.


#29 sanguinic

sanguinic
  • Members
  • 4,162 posts

Posted 11 December 2009 - 15:40

Uostalom zar i srednje skole (posebno strucne) nisu prvenstveno obrazovne institucije (za razliku od osnovnih koje su i "vaspitne") koje spremaju decu za rad ili dalje skolovanje. O kakvoj "priprem za zivot pricas"? Ja se ne secam da su me u srednjoj skoli "pripremali za zivot". Koji to predmet "priprema za zivot"?

Naravno da škola (bilo koja) priprema učenike "za život". Svaki predmet koji se izučava u školi (i fakultetu) može učenika u nekoj meri "pripremiti za život". Srednja škola jeste obrazovna institucija, ali čemu obrazovanje ako ne donosi neku praktičnu dobit onome ko se obrazuje? Kod nas se po terminom "obrazovanje" još uvek podrazumeva sticanje teorijskih znanja koja se pohranjuju u memoriju. Ali, nije samo to obrazovanje, nego i sticanje praktičnih veština i unapređenje ličnih sposobnosti (koje je posebno teško). U tom smislu, srednja škola priprema učenika za brojne uloge koje treba da preuzme u budućnosti, a pre svega za buduću radnu ulogu. Valjda se to podrazumava kao "priprema za život". Uostalom, u Srbiji je 7% stanovništva visokoobrazovano. Ko je "ostale" pripremao za rad?
Nije ovaj post upućen tebi konkretno, nego sad odgovaram tebi jer si se na nekoj drugoj temi žalio kako diplomirani inženjeri koji posle završenog fakulteta dolaze da rade u tvojoj firmi nisu osposobljeni da odmah preuzmu radnu ulogu, nego ih treba dodatno obučavati (ako nisam dobro razumel - izvinjavam se). Ja znam da su u nekim drugim strukama svršeni diplomci u još manjoj meri osposobljeni za konkretan posao. Upravo zato što ih na fakultetima niko ne osposobljava "za život", odnosno za buduće radne zadatke, nego se visoko obrazovanje i dalje temelji na "bubanju" i reprodukovanju gradiva. O razvijanju konkretnih veština i sticanju praktičnih znanja neophodnih za obavljanje konktretnih radnih zadataka da ne govorim.

Profesori na fakultetima nemaju samo obicne studente imaju i master studije, doktorske nekad mesto mastera su bile magistarske studije, plus to sto da bi covek ostao na fakultetu mora konstantno da radi i napreduje od asistenta do redovnog profesora. :ph34r:

Jeste tako u teoriji, al' za malo i u praksi. Na ova dva fakulteta koja sam završila, i sad na masteru ovo što pričaš nema veze sa realnošću. Profesori imaju 4-6 časova nedeljno (najviše), master studenitima ne drže nastavu nego daju neke seminarske radove da pišu, iz kojih kasnije izvlače rezultate za neke svoje radove (i to ne prijavljuju studentu, niti ga potpisuju na rad), a doktorske studije koncipiraju po sledećem principu - onaj profesor koji ima najmanje časova na osnovnim studijama, neka drži "nešto" i na doktorskim. O kompetencijama ne vredi trošiti reči. Postoje čitavi fakulteti sa nekoliko odseka na kojim nijedan profesor nema rad na SCI listi - eto koliko su se "naučno unapređivali" svih ovih godina. Čini mi se u poslednje vreme da na fakultetima dominiraju profesori koji se unapređuju uglavnom finansijski, tezgare gde stignu, i samo jure "projekte" gde ima love, a naučni rad je u drugom planu - zato "toliko" radova na SCI listi :)
Trudim se da ne genarazlizujem, unapred se ograđujem od profesora i fakulteta na kojima ne poznajem stanje. Znam da ima i takvih.


Dok danasnji profesori u srednjim skolama daj boze da imaju dovoljnu strucnu spremu da budu strucni saradnici tj asistenti. :D

Čemu cinizam i nipodaštavanje ljudi koji predaju u srednjim školama? Naravno da imaju "dovoljnu stručnu spremu".
Ja imam i stručnu spremu i prosek i radove, pa šta? Zašto bi neko morao da želi da bude radovan profesor na fakultetu (a posebno zašto bi želeo da bude saradnik u nastavi)?

Sa jedne strane lakše u samoj nastavi raditi na fakultetu, nego u srednjoj školi. Na fakultet dolaze uglavnom studenti koji su odabrali sami te studije, zainteresovani su i motivisani za rad. U srednjoj školi ima puno dece koja ne znaju zašto su izabrali baš tu školu (tako im se zalomilo posle prijemnog), nisu zainteresovani, teško ih je motovisati.... Meni je baš izazov da ih zainteresujem i motivešem.
Sa druge strane, profesorima na fakultetu jeste teže, jer je gradivo "ozbiljnije", a verovatno i priprema, ne može se baš improvizovati i mora se voditi računa, jer ima studenata koji poseduju dosta znanja i odmah primećuju greške profesora.
I jedni i drugi trebalo bi da su u toku sa najnovijim saznanjima iz oblasti koje predaju

P.S. Nadam se da niko neće shvatili lično ovo što sam napisala, a nadovezala sam se samo na određene postove koji su mi dali nekakav materijal za diskusiju.

Posebno me iritira stalo insistiranje na tome da su profesori u osnovnim i srednjim školama nekakva "niža bića", a eto, redovni profesori su etalon mudrosti, pameti, naučne istine, morala..... Istina je negde između ove dve krajnosti. I u školama i na fakultetima rade i sjajni profesori, sjajni ljudi, pedagozi, predavači... Ali, u obe institicije dosta je i onih potpuno drugačijih - zbog njih se dešava ova negativna generalizacija.

Edit: mrd, mi srednjoskolski profesori se kanda razumemo, poslali smo sličan post u isto vreme.

Edited by sanguinic, 11 December 2009 - 15:43.


#30 lens

lens
  • Banned
  • 64 posts

Posted 11 December 2009 - 16:25

Nemam pojma sta studiras, mozda je tako na tvom fakultetu, ali mislim da ovo boldovano uglavnom nije tacno. Npr. na ETF-u se u prve dve godine uce bazicni predmeti, bez kojih nije moguce pratiti kasnije uskostrucne predmete. Npr. student elektrotehnike koji misli da mu npr. gradivo osnova elektrotehnike nece biti potrebno kasnije u zivotu, nece nikada biti dobar inzenjer. Usko strucna znanja mnogo brze zastarevaju nego bazicna i stalno ih treba unapredjivati. Bazicni predmeti olaksavaju kasnije lakse sticanje novih znanja koja nisu stecena na fakultetu.



Dobro to jeste tacno jedino oet 1 i 2, i malofizike i matematike treba za dalje, ali svi ostali i izborni predmeti treba da manje budu zastupljeni.

Po meni ne treba vise od znanja 6-ice iz tih manje vaznih predmeta za dalje.

Imo 6 ili 10 svejedno ces ga zaboraviti.

Eto ja sam imao 9 iz fizike a sve sam skoro zaboravio dok ne bih seo da to obnovim.
Znaci isto bi mi bilo da sam imao i 6

Edited by lens, 11 December 2009 - 16:33.