Opet izvlačite svako svoje značenje, i to suprotno. Jeste čovek zao, nije čovek zao. Priroda je kriva, nije nego je društvo krivo. Blago svakom lenjom filmadžiji sa takvom publikom
Ali ako se već ide u biblijsku egzegezu, ne mogu ovo da propustim:
Izjednačavanje prvobitnog greha sa seksom je jako površno tumačenje, naknadno (i nepotrebno) obojeno hrišćanskim puritanizmom. Nisu jeli sa drveta golotinje ili drveta polnosti, nego sa drveta saznanja. Dakle, prvobitni greh je želja za znanjem, za razumevanjem, drsko posezanje za nedokučivim, građenje vavilonske kule kao supstituta za veru. (Stid od sopstvene nagosti je sasvim sekundaran.) AFAIK, generalno je prihvaćeno da je starozavetni mit sadržao upravo tu kritiku ambicije i težnje ka izjednačavanju ega sa božanskim sadržanu u ljudskoj prirodi, a ne plitkoumnu "Telesno je Grešno" pouku koju su vekovima kasnije Hrišćani izvukli.
Upravo zbog toga mi je jako glupava ta "odsecimo polne organe da okajemo grehe" teza koju film navodno nudi. Pre sam sklon da verujem da ne nudi ništa. (I nemojte mi, molim vas, sad pričati kako je to u stvari ironična kritika religije, stvarno nemam snage...)
Nisam ja izjednachavao seks sa grehom niti uzimanje jabuke, otvaranjem ochi, sa gladju za seksom. Rekao sam stid od svoje seksualnosti, koji je prouzrokovan radoznaloshcu.
Tako da ne mogu da kazem niti govorim da je odsecanje organa okajanje greha. Napisao sam na proshloj strani, chini mi se, zbog chega je to uradila.