Jump to content


Photo
- - - - -

Problemi sa izvanredno pametnom decom u skoli


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
71 replies to this topic

#61 sanguinic

sanguinic
  • Members
  • 4,162 posts

Posted 05 September 2009 - 23:12

sama oblast je prilicno nepoznata, a teza je da vecina indigo dece (ljubicasta, indigo aura) upravo imaju add i adhd
nisam mislila na tebe kada sam pomenula radovanje, vec zbog senzacionalizma oko citave stvari i masovnog prepoznavanja u nekim od pokazatelja, mnogi misle da je to prednost, sta li.

Hvala, kad budem imala vremena, potrudiću se da saznam više o tome.

#62 jesenjin

jesenjin
  • Members
  • 17 posts

Posted 06 September 2009 - 00:46

Ma kako zvucalo ovo zaista jeste problem i prokletstvo nadarene djece. Treba razumjeti da je psihologija jedna od najnerazvijenijih naucnih grana. Ljudi mnogo toga ne znaju pa ce jako malo pomoci doci sa te strane. Ne kritikujem psihologe za nestrucnost nego jednostavno ljudi nemaju mnoge odgovore na osnovne stvari, to je jednostavno tako. Jedino sto mozes jeste da se oslonis na iskustva ljudi sa slicnim problemom, uporedis situacije i izvuces zakljucak za sebe. Mislim da ti je jako pametno sto si otvorio temu po ovom pitanju, sa ovih nekoliko listova ces definitivno sklopiti neku malo jasniju sliku o svemu pa ces i preduzeti neke korake.

Moje misljenje je da ce (na zalost) tvoj mali morati cio zivot da se nosi sa ovim problemom. "Neznanje je blagoslov" rece neko pametan (nisam zapamtio ko) i vjeruj mi da sam se mnogo puta u zivotu uvjerio u istinitost ove tvrdnje. Nekad je lakse kad covjek ne zna ili ne razumije neke stvari. Tvoj sin ce imati problema u komunikaciji sa ljudima jer ce stalno morati da "koci" da bi ga ostali razumjeli. Cio zivot ce da se cudi kako ljudi ne shvataju stvari koje su im prakticno pred nosom ne znajuci da to sto je njemu pred nosom nekom je na vrhu Himalaja.

Mislim da moras da obratis paznju na opasnost da previse inteligencije ne naduva ego kod djeteta. Mora prije svega da odraste u karakternog covjeka koji zna i da gubi i da dobija. Problem previse inteligentne djece je u tome sto rano shvate da su mnogo pametniji od svih pa prestanu da rade. U skoli dobijaju ocjene na bistrinu a ne na rad. To im podigne ego do plafona pa kad se desi da nesto zabrljaju to jednostavno ne mogu da podnesu. Takodje postoji opasnost od padanja u depresiju i melanholiju. Previse lako dolaze do onog za sta se drugi muce pa im sve postane nezanimljivo.

Skola ce se vec odraditi nije to najveci problem, problem je takvom djetu izgraditi karakter. Po mom misljenju najbolji pristup jeste da se za sve zivo djetu objasnjava uzrok i posledica. Taj jezik najbolje razumiju. Primjera radi, kad zavodis disciplinu djetetu uobicajene inteligencije kazes mu sta ne smije da uradi i tacka. Kod nadarenog djeta samo treba dodati i objasnjenje zasto to ne smije da uradi. Treba mu pokazati jako rano sirinu poznate nauke, ne radi toga da nauci sve zivo i nezivo nego da spozna da ni njegova ogromna inteligencija nije beskrajna i da je bilo i pametnijih od njega. Ovo dodje kao protivteza naduvavanju ega a i djete dobije inspiraciju da uci, da se usavrsava i na kraju dobije dovoljno tezak zadatak da uposli kompletan kapacitet.

Moj mali ima 10 godina i ima isti problem. Uspio je da smuva djevojku preko interneta koja ima 22 godine predstavljajuci se kao momak od 25. Mala poblesavila za njim. Vodio sam ga na MENSA-in IQ test prosle godine i napravio je fantastican rezultat. Jednostavno zamisli da je djete starije 5-6 godina i tako se postavljaj prema njemu. Zahtjevaju visok tempo i ne znaju da funkcionisu na malim brzinama. Vaspitavanje je naporno ali opet bolje i to nego da bude glupan.

#63 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 06 September 2009 - 00:59

...

Vaspitavanje je naporno ali opet bolje i to nego da bude glupan.


Hvala, to u sustini i radimo. :ph34r:

MENS-u jos nisam kontaktirao posto u prosvetnom zavodu moramo da sredimo individualni program. Al'eto nama je za to trebalo 5 godina i da nismo naleteli na uciteljicu Golijata ne bi ni bili prinudjeni da izvlacimo dete i idemo sa nekim psiholoskim analizama. To je naporan proces vremenski a i ekonomski.
Po vrh svega nema covek gde da se informise, ovo je po meni najbolji nacin za sticanje ovakve vrste informacija.
Da pojasnim svake se godine menja uciteljica i do sada smo uvek uspevali da s'uciteljima modifikujemo napredniji program.

P.S.


I dalje mislim da se u oko 2% slucajeva ovo manifestuje kod dece. I bas zbog toga sto je to tako mali procenat mi i ne pominjemo.

Edited by mrd, 06 September 2009 - 01:11.


#64 nickie

nickie
  • Members
  • 6,347 posts

Posted 06 September 2009 - 09:21

@ jesenjin

slazem se sa postom, ali dve stvari moram da prokomentarisem.


Tvoj sin ce imati problema u komunikaciji sa ljudima jer ce stalno morati da "koci" da bi ga ostali razumjeli. Cio zivot ce da se cudi kako ljudi ne shvataju stvari koje su im prakticno pred nosom ne znajuci da to sto je njemu pred nosom nekom je na vrhu Himalaja.



imam utisak da si ovo 'kocenje' opisao kao neku losu stvar.
razumem da ce mu u pocetku, kao detetu, to biti zbunjujuce. ali ako mu se lepo objasni, to uopste ne bi trebalo da bude problem.
uostalom, tako svi odrasli pricaju sa decom, pa nisam nikad cula da postoji problem u komunikaciji.
sve u svemu, to 'kocenje' ne vidim kao neki problem.


Taj jezik najbolje razumiju. Primjera radi, kad zavodis disciplinu djetetu uobicajene inteligencije kazes mu sta ne smije da uradi i tacka. Kod nadarenog djeta samo treba dodati i objasnjenje zasto to ne smije da uradi.


mislim da svakom detetu treba objasniti zasto, samo sto objasnjenje treba prilagoditi uzrastu. dok je kod malih genijalaca lakse, jer ne moras mnogo da se 'kocis'. :ph34r:

#65 ucesnik

ucesnik
  • Members
  • 1,317 posts

Posted 13 September 2009 - 09:37

Pažljivo sam pratila ovu temu. Hvala `mrd` što si je pokrenuo. Rekao si nekoliko informacija o svom radu sa učenicima koje mi se svidjaju. Nadam se da će tvoj sin naići na učitelja koji u sebi nosi tu potrebu da upoznaje svoje učenike, kako bi mogao da ih podučava...

Ne postoje dva ista deteta,pa je besmisleno govoriti o nekoj prosečnoj deci, jer takve zapravo i nema (!)

Deca su radoznala ljudska bića, otkrivaju svet i za to su im potrebni vodiči. Učitelj bi mogao da bude jedan od njih, kad bi omogućavao svakom detetu s kojim radi da doživi radost učenja :ph34r: Individualizacija u učionici se postiže dobrom pripremom učitelja, smišljenom organizacijom prostora za učenje, grupnim radom, većom ponudom različitih zadataka - sadržaja, većom ponudom metoda - načina podučavanja i učenja, i omogućavanje deci da biraju čime, ili na koji način tim žele da se bave...

Osim toga, važno je da svako dete u onome što radi vidi smisao!

Zato je neophodno osmišljavanje dečjeg učenja zadacima ili malim projektima koji decu dovode do rešenja putem različitih aktivnosti: zapažanjem, upoređivanjem, serijacijom, klasifikacijom, zaključivanjem otkrivanjem... pa i kad je to samo sabiranje ili oduzimanje u prvoj desetici... Preduslov takvom radu je dobro poznavanje svakog deteta, a to se postiže praćenjem i fokusiranim posmatranjem dece. Tako učitelj dobija mnogo korisnih informacija o detetu, ali mislim da je za rad u školi učitelju neophodno da prepozna kad je dete zadovoljno, a kad je nezadovoljno - zabrinuto, ili povređeno; da zna koja su detetova interesovanja; kako najlakše uči (verbalno, auditivno, tekstualno, putem slika, u saradnji sa drugim, uz pomoć kompjutera, posredstvom knjiga, pevajući, kroz neku akciju... i sl.) Deca uče manipulacijom - primenom onoga što interiorizuju u svoje kognitivne šeme, pa zadaci treba da im omoguće manipulaciju različitim operacijama, isprobavanje u različitim ulogama.

Postoji opasnost od očekivanih slika koje učitelj ponekad ima o nekom detetu, (mali genije, mentalno nedovoljno razvijeno, hiperaktivno, agresivno... la-la-dete) pa od svojih slika o tim osobinama zapravo ne vidi ono što dete uistinu može, ne može, zna, ne zna, niti šta mu je u određenom trenutku potrebno i važno. To ide iz učiteljeve brige da li je kompetentan za rad sa ovim posebnostima... Jer od "posebnosti" ne vidi dete i ne uspeva s njim da ostvari kontakt, koji je preduslov podučavanja. Učitelj mora biti osnažen specifičnim znanjima iz svoje struke, ali i ljubavlju za svoj posao i prema deci. Podučavanjem ne bi smeo da se bavi onaj koji ne voli rad sa decom, ko ne podnosi njihovu potrebu za igrom, njihovu različitost i zapitanost... Ako je neko dobar stručnjak u jeziku, ili u fizici, ne mora da znači odmah da je i dobar učitelj jezika, ili fizike...

Dobar učitelj ima jake kompetencije u načinima podučavanja upravo različite dece, različitih sposobnosti, različitih interesovanja i različitog uzrasta...

U procesu učenja greške ne bi smele biti kažnjive, jer je greška mesto detetovog rasta, prilika za njegov razvoj. Da bi učila deca se moraju osećati sigurno i prihvaćeno. Učitelj i učenik razvijaju specifičan međusobni kontakt - i on od početka mora da bude sasvim iskren, sa uzajamnim poštovanjem i razumevanjem, s tim što je (naravno) odgovornost za to na odraslom, jer on ima moć. Jedna od moći učitelja je i davanje povratne informacije detetu o njegovom postignuću... (Tužno je s čim se danas u komunikaciji susreću i učitelji i deca.) A povratna informacija detetu treba da mu daje jasnoću o tome što je dobro uradio, a šta bi još i na koji način trebalo da uradi drugačije... Povratna informacija koju učitelj daje detetu mnogo govori i o učitelju: šta je njemu vađno, kakav vaspitno-obrazovni stil razvija u svom radu...

Kod nas je počela školska godina. Ne znam kako je to kod vas.
U svakom slučaju tebi i tvom izuzetnom sinu želim uspeh i da uživate - on u svom detinjstvu i osvajanju novih znanja, a ti u daljem razvoju svojih roditeljskih i učiteljskih kompetencija.
Srećna vam nova školska godina :)

#66 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 13 September 2009 - 17:45

Spoiler! --Click here to view--

Hvala na lepim zeljama, takodje.
Skolska godina je pocela, a nas proces evaluacije je jos uvek u toku. Trebalo je da to bude sutra gotovo, ali posto je mali ipak odlicno uradio STAR test, shvatili su da uciteljica nije ipak odradila svoj posao i nije ga adekvatno ocenila, zamolili su nas za produzenje do 9-og oktobra.
Sta se u stvari desava. Dete se testira za neku vrstu nezavisnih ili fakultativnih studija, gde bi kako sam ja razumeo radio matematiku, fiziku i hemiju verovatno u srednjoj skoli, a jezik i ostale stvari bi bio u7 ili 8 razred.
Ja do sada nisam cuo da je to neko uradio, ali verovatno ne postoji roditelj koji je dosadniji od mene.
Kad budem imao malo novih informacija pisacu, jer koliko zelim da razmenjam iskustva sa drugim ljudima, tolika mi je i zelja da druga deca koja imaju slicne probleme ne cekaju do 5-og ili 11-og razreda na oslobodjenje.

#67 ucesnik

ucesnik
  • Members
  • 1,317 posts

Posted 13 September 2009 - 18:11

Kako se tvoj sin oseća u svemu tome? Je li uzbuđen, radoznao, nestrpljiv... opušten... ili, možda, zabrinut?

Čestitam i njemu i tebi na uspehu u toj borbi za uvažavanjem integriteta, za ostvarivanjem svojih potencijala! U tome vidim i osvajanje prava deteta na znanje... On baš otvara nove puteve u našem vremenu i tajna vrata u zidovima tvrđave koju zovemo škola. :) Zaista se radujem tome, jer duboko verujem da škola treba da služi deci... a ne deca školi! :ph34r:

#68 Gojko & Stojko

Gojko & Stojko
  • Members
  • 3,000 posts

Posted 22 September 2009 - 08:52

California Association for the Gifted is an organization of parents, educators, and community members who strive to improve education for individuals who demonstrate giftedness or gifted potential. The organization disseminates information, encourages advocacy and awareness, and sponsors activities significant to gifted education.

SaE

#69 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 23 September 2009 - 06:05

U medjuvremenu, smo danas uspeli da se dogovorimo sa uciteljicom i direktrkom da malecki polozi testove za 5. razred i radi Geometriju za srednju skolu na internet aplikaciji. On je samnom vec prosao vise od pola kursa iz Geometrije, ali ce sada ipak dobiti priznanje od drustva. Naime ideja je da za vreme matematike kada djaci slusaju predavanje i rade matis za 5. razred on ce raditi, sada Geometriju, a kad to zavrsi verovatno cemo da pocnemo neki drugi kurs. U svakom slucaju vise nece da smeta na casu, posto ce biti veoma zaokupljen ozbiljnim problemima.

Posle sastanka 9. oktobra cemo da vidimo sta dalje.
:ph34r:


Hvala svima na podrsci.


Svakako moze da bude interesantno pogledati ovu aplikaciju www.aleks.com

#70 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 09 October 2009 - 02:44

Evo danasnje informacije sa sastanka.
Dogovorili smo se da malecki, posto se lepo slaze sa uciteljicom nastavi da ide u 5. razred, ali ce se iduce godine podeliti po kursevima, nesto ce raditi iz 8-og razreda, a dobar deo prirodnih nauka ce biti gimnazija, verovatno mesano 3-4 razred.
Interesantno je da je dete, s'obzirom da ga je nova uciteljica motivisala, on joj priprema prezentacije na PPT-u, poceo da predaje kvalitetne i visoko ocenjene, kucane eseje na dve strane s' proredima od 1 linije.

Sad da se svi smejemo redom, ljudskom mentalitetu i svakom skolstvu:
Dete se ne kvalifikuje ni za kakvo specijalno obrazovanje, posto nas prosecni mozak ne shvata da je moguce da neko ko je pametan moze da ima problema u skoli.

Zahvaljujuci velikoj preduzimljivosti glavnog psihologa na nivou naseg skolskog reona, sefice za nastavni program, nove uciteljice i direktorke skole, uspeli smo da dodjemo do zakljucka da se pazljivo sroci dokument na osnovu koga bi se dete kvalifikovalo za taj specijalan fakultativni pristup, delom visih razreda osnovne skole i delom razreda iz gimnazije. Radi se o 8 razredu i o 3-4 razredu gimnazije.
Ideja je da se sledece skolske godine proba taj fakultativni pristup, i posle 1-2 meseca opet rezimira i vidi progres.
Sto se tice odbijanja rada za vreme casova dete je prestalo da odbija da radi, cak se ujutro budi kako bi zavrsio domace koje nije stigao uvece.

Za sada uspeh. :ph34r:

#71 miloshz

miloshz
  • Members
  • 37 posts

Posted 04 July 2010 - 18:56

neka malac radi na social skills i kreativnosti... bez toga nista.... sam IQ je nula bez vestine da ga upotrebis i vestine interakcije s ostalim ljudima. pravi genije i velik covek treba da se uklapa sa svima i da ima sirinu duha. nisam rekao da bude super ortak sa svima, ali da moze da se uklopi. inace, tehnicko-matematicki geniji imaju problem u komunikaciji. imam firmu s jednim takvim... on smislja i programira a ja prodajem i pregovaram s klijentima i investitorima.

biti genije je i blagoslov i prokletstvo

tako mladom bi mu specijalna skola bila problem kasnije... bolje je da sto ranije skonta da postoje razliciti ljudi. prijatelj, koji je doktorant harvarda i diplomac oxforda, cudu se nije mogao nacuditi kad je video da imam prijatelje od taxista i konobara preko geekova, poslovnih ljudi i kriminalaca do diplomata, profesora, ...

to sto se ne konta s generacijom nije nuzno lose.... frka je ako je asocijalan... pa meni su svi prijatelji sem nekoliko otprilike generacija mog starog pa i stariji. prosto, ti si prosao poodavno faze u kojima ti je generacija trenutno. normalno je kad si korak ili dva ispred vrsnjaka, u bilo kom smislu.

#72 Mahajana

Mahajana
  • Members
  • 84 posts

Posted 06 July 2010 - 01:59

Za one koji su u Srbiji dobro resenje je da posalju decu u ,,Petnicu`` :ph34r: Kada dete vidi da ima i druge, podjednako inteligentne dece, istovremeno ce razvijati i socijalne i intelektualne vestine. Osim toga, jedina naucna ustanova ovog tipa u nasoj zemlji je i napravljena za pametnu decu kojoj je dosadno na casovima.

http://www.petnica.rs/

Edited by Mahajana, 06 July 2010 - 02:00.