Tvoja banalizacija i cinizam nije vredna komentara.... ppfff,nikakav odgovor.Rekao sam šta mislim o ljudima koji požele da prisustvuju izvršenju smrtne kazne. Ako je to normalno, mogli bi da prodaju i ulaznice da se zaradi koja kinta, moglo bi i na televiziji da se prenosi, uz plesne grupe, svetlosne efekte, mislim da bi se sponzori dooobro otvorili.
Da, zatvorski dan košta državu neke pare. Koliko bi država, po tvom mišljenju uštedela ako bi od, recimo pet hiljada zatvorenika, streljala njih tri, koliko je osuđeno na najteže kazne. Ili da postreljamo sve, preventiva je najbolja. Čim je on sada džepario, možda će za koju godinu i da ubije. Treba ponovo da mu sudimo a i to košta, šta ima da sudimo, pobijemo sve sumnjive i gotova stvar.
Smrtna kazna
#46
Posted 11 July 2009 - 13:53
#47
Posted 11 July 2009 - 18:08
#48
Posted 11 July 2009 - 22:15
nesrećnik je silovao dete od tri godine. Ajde da mu damo medalju da se ne bi osetio ugroženim. Smrt takvima i to lagana i bolna kako bi se polako u mukama sećao onoga što je uradio detetu. Čovek pre desetak godina siluje devojku, ubije je i zapali benzinom, ona nesrećnica preživi i domogne se puta gde su je pronašli...smrt, bolna i lagana
Ja bih licno za te sto siluju i ubijaju decu vratio srednjevekovne metode pogubljenja, samo i specijalno za njih. Ali posto smo mi , jel te, danas demokrate i humanisti, zadovoljio bih se i sa elektricnom stolicom ili inekcijom. Moze i streljanje.
#49
Posted 11 July 2009 - 22:45
"Dead man walking" je kategorija sofistikovanog pojavnog oblika klasičnog LINČA.
Fenomen adekvatnog opravdanja u formalno-pravnom smislu egzistira .Doživotna zatvorska kazna, primerena(kumulativna) učinjenom krivičnom delu.
Adekvatna prevencija ne postoji , nažalost.
Rešenje, ekproprijacija identiteta počinioca najtežeg krivičnog dela,a sve u cilju ispitivanja u naučne svrhe.
Fenomen primerene kazne u etičkom smislu ne postoji.Život je apsolutna kategorija te nema i jednaku apsolutnu vrednost.
Capital punishment je istorija .
#50
Posted 12 July 2009 - 09:25
Istorija se nije završila pa da mi sad mudro možemo da sedimo na njenom kraju. Naprotiv, po svemu sudeći sprema nova/stara iskušenja kao što su fašizam i terorizam. Princip "nema pregovaranja sa teroristima" je dobar (jer je jedini moguć), ali je bez smrtne u arsenalu kazni neostvariv; bez smrtne kazne, sa terorizmom se pregovara "doživotno" ... zapravo večno. Neretko, zapravo jedini konkretan zahtev terorista je oslobađanje njihovih saboraca utamničenih zbog ranijih terorističkih poduhvata; vremenska kazna tako postaje ne samo inspiracija, već nužno izaziva nove akcije terorista....
Capital punishment je istorija .
Uljuljkani periodom smanjenog institucionalnog i organizovanog terora, učinilo se da se smrtna kazna može trajno izbrisati iz arsenala. Ne može i mnoge zemlje nisu, zadržavši smrtnu kaznu za zločine počinjene u ratu ili ratu bliskom stanju. No to je licemerno; država se znači ne lišava efikasne zaštite kada je sama ugrožena, a svoju humanost dokazuje u delu u kojem su ugroženi građani ali ne i sama država.
Brisanjem smrtne kazne mora se brisati i zločin genocida; ako postoji "zločin nad zločinima" onda mora postojati i jedina adekvatna "kazna nad kaznama". Jedno bez drugog je pravni vakuum u kojem se najbolje snalaze velike protuve.
Smrtna kazna je zakon. Bukvalno i figurativno. I takođe tekovina civilizacije, procesa civilizovanja; bez nje, stimuliše se deljenje pravde na ulici, pa čak i preventivno.
#51
Posted 12 July 2009 - 09:47
#52
Posted 12 July 2009 - 12:02
Edited by BlackDog, 12 July 2009 - 12:24.
#53
Posted 12 July 2009 - 12:21
U Norveškoj je maksimalna kazna 21. godina - a rijetko ko služi duže od 14- a već poslije 7 godina obično mogu da izlaze na vikende i sl.
Norveška ima daleko manje teških zločina nego Amerika u kojoj se primjenjuje smrtna kazna...
#54
Posted 12 July 2009 - 13:01
Pa jeste. Zato se organizatori tih samoubica ili ne hapse, ili ubiju na mestu bez suda, što motiviše (i regrutuje) nove samoubice.Koliko je smrtna kazna neefikasna u borbi protiv terorizma govori činjenica da najveći broj, i sa najviše žrtava, terorističkih akcija izvode teroristi-samoubice. Kako na njih utiče postojanje ili nepostojanje smrtne kazne, kad oni smrt smatraju za nagradu?
#55
Posted 12 July 2009 - 17:06
Pa jeste smrtna kazna temelj civilizovanosti. U prilog tome govori i cinjenica da je ukinuta recimo kod onih varvara iz EU dok je praktikuju sve perjanice civilizacijskog napretka i demokratije : Kina, Saudijska Arabija, Libija, Iran, Irak, Afganistan, Kuba, Sirija, USA, Egipat, Botsvana... a od evropskih drzava samo najnaprednija - Belorusija.Smrtna kazna je temelj civilizovanosti jer tu tešku odluku sa ulice smešta u sud.
Ironiju na stranu, cemu filozofiranje o nemogucnosti ukidanja smrtne kazne kad je ona de fakto ukinuta mnogim zemljama, a medju njima i u "klubu" zemalja u koji bi mi hteli da udjemo?
Analogiju sa ubistvom teroriste u akciji ne zelim mnogo da komentarisem jer je ocigledno da ne stoji: nije isto povrediti, pa i ubiti nekog, u samoodbrani i uciniti to isto kad je napadac savladan i bespomocno lezi na zemlji.
#56
Posted 12 July 2009 - 17:17
Jednom terorista, uvek terorista? Mislis li da ne postoji ni najmanja mogucnost pokajanja, recimo kod mladog kandidata za bombasa samoubicu koji je uhapsen pre nego sto je uspeo da aktivira bombu?bez smrtne kazne, sa terorizmom se pregovara "doživotno" ... zapravo večno.
#57
Posted 12 July 2009 - 17:39
Istoriju pišu generacije potonjih istoričara, ona je svedočanstvo tadašnjih pobednika, te po H.Kisingeru"Istorija ima onoliko svedoka za koliko i protiv", no i pored toga i zato što, istorija ne sme da bude pijani Mujo, da ne znaš na koju će stranu, nego ipak pristojna dama prosvetne struke(učiteljica) od koje se nešto može i naučiti, te i izvući optimalna konkluziva onoga što iz bunara suprotnosti i različitosti opstaje kao konstanta, jednačina najbliža autentičnosti i jedino ZBIR teško stečenog životnog iskustva, sabranog na jednom mestu i u jednom vremenu.
Najlakše je turiti prst u oko moderne nam civilizavije i jednu od najvećih tekovina savremenog čovenstva (ukidanje smrtne kazne) proglasiti ćoravom.Kraljevi u staroj Abisiniji su imali običaj da predhodno što dođu na vlast pobiju sve kraljeve koje nasleđuju, te na taj način ono što danas zovemo giljotinom il lomačom prevrata, pretvoramo u običajno pravo, jer tim činom pogubljenja, uništavaš ne samo svoje pretke nego i svoje POREKLO.
Zadovoljenja ne može biti,niti će ga ikad biti,a ono bar i adekvatnog.Može biti zadovoljena, jedino, i samo FORMA.Idealizovati smrtnu kaznu u večitoj etičkoj dilemi (ubiti sebe ili ubiti) je ništa drugo do proglasiti moralnu dehidraciju, trijumfalno uzviknuti eureku bezidejnosti, priznati nemoć i poraz pred naletom falangi prošlosti, te vratiti se na početak istorijskog točka, koji se i dalje neumitno i neumorno okreće.
Ubicu, počinioca najtežeg krivičnog dela, treba primereno njegovom zločinu kazniti, baciti ga u čengele doživotnog zatočeništva a odmazdu pretvoriti, ne u sam akt odmazde, jer ga se podsvesno, nenamerno,slučajno i za trenutak stavlja u ulogu ŽRTVE,nego posedovat kao OPŠTE JAVNO ZLOi.Eksproprisati mu i duh i telo, te tim putem dostojanstvo mu urušiti, tajnu razotkriti, slobodu ograničiti, obećanje izneveriti, laž raskrinkati.!!!!!!
#58
Posted 12 July 2009 - 19:53
Ne, ne to. Osnovna greška vas koji ste protiv smrtne kazne je što posmatrate samo izolovan slučaj individualnog ubice. Ona mora postojati u arsenalu i zbog organizovanog kriminala, (po definiciji organizovanog) terorizma, a tek onda zbog serijskih ubica ili naročito brutalnih ubistava. Kao i zbog zločina genocida. U takvom slučaju, svaku drugu kaznu osim smrtne, ja bar vidim kao lakrdiju i sprdanje sa žrtvama ... što se u praksi (Hag) i potvrđuje.Jednom terorista, uvek terorista? Mislis li da ne postoji ni najmanja mogucnost pokajanja, recimo kod mladog kandidata za bombasa samoubicu koji je uhapsen pre nego sto je uspeo da aktivira bombu?
#59
Posted 12 July 2009 - 20:20
Realno gledano visina kazne nikada nije odvratila nekoga od krivicnog dela.Ti u Iranu imas smrtnu kaznu za svaleraciju pa svake godine imas one koji popiju kamenovanje za taj "zlocin" kao sto su svojevremeno nasi krali po Kapali carsiji znajuci da su zatvori u Turskoj 10 puta gori od Zabele.Ne, ne to. Osnovna greška vas koji ste protiv smrtne kazne je što posmatrate samo izolovan slučaj individualnog ubice. Ona mora postojati u arsenalu i zbog organizovanog kriminala, (po definiciji organizovanog) terorizma, a tek onda zbog serijskih ubica ili naročito brutalnih ubistava. Kao i zbog zločina genocida. U takvom slučaju, svaku drugu kaznu osim smrtne, ja bar vidim kao lakrdiju i sprdanje sa žrtvama ... što se u praksi (Hag) i potvrđuje.
Sto se smrtne kazne tice generalno sam protiv i smatram da bi trebalo da se primenjuje samo u izuzetnim slucajevima tipa Nirnberg ili Hag.Tu bi izrael recimo mogao da bude dobar primer jer se smrtna kazna izrice u izuzetnim slucajevima tipa Ajhman.
Problem sa smrtnom kaznom je da ne postoji mogucnost ispravke a statistika pokazuje da boranija mnogo lakse dobije smrtnu kaznu od onih koji imaju novac i mogu da priuste vrhunske advokate.
#60
Posted 12 July 2009 - 21:18
Doživotna robija sa humanim uslovima za najgore zločince.Problem kriminala se rešava podizanjem svesti kako pojedinca,tako i šire društvene zajednice.Na taj način se preventivno deluje na kriminal.Naravno sudovi treba da rade svoj posao koji je izuzetno odgovoran,kao i policija i drugi organi države.Smatram da kaznena politika treba biti stroga sa širokom lepezom rehabilitacije zatvorenika.
U tom smislu ja preporučujem Transcendentalnu Meditaciju(TM).
TM smanjuje recidivizam-U ovoj studiji,259 muških osuđenika uslovno otpuštenih iz Kalifornijskog centra za rehabilitaciju,koji su naučili tehniku TM dok su bili u zatvoru imala je manji broj povrata i bolje rezultate uslovnog otpusta svake pojedinačne godine tokom petogodišnjeg perioda nakon oslobađanja u poređenju sa pažljivo odabranom kontrolnom grupom.Pokazalo se da program TM značajno smanjuje recidivizam za vreme perioda od šest meseci do šest godina nakon otpuštanja.
Rezultati ove studije su objavljeni u "Journal of Criminal Justice",1987 god.