
I R R E V E R S I B L E
#1
Posted 17 December 2002 - 18:22
naravno, prva ruka je bila samo test, gaspar je vec imao spreman scenario filma IRREVERSIBLE, ali se plasio da monica i vincent nece pristati, te je poslao nesto uzasno, da bi lakse pristali na manje uzasno...
tako je nekako zacet jedan od najboljih filmova koje sam video u zivotu, jedan od filmova koji cini da manje izdrzljiva publika napusti salu vec posle 15 minuta [svaka druga osoba zenskog pola ce ga sigurno napustiti posle sat vremena]. film koji ima jednu od najlepsih zavrsnih scena ikada vidjenih [scena sa monicom i vincentom na krevetu], ali istovremeno i najtuznijih ljubavnih scena ikada...
film koji koristi jednostavan i realan dramski predlozak da bi se poigravao sa komplikovanom formom [mnoge scene su snimane u tzv. kadar-sekvenci, gde se ne koristi montaza i sve traje u realnom vremenu]...
IRREVERSIBLE je apsolutni favorit za najbolji film godine!
ili cete misliti da je sjajan ili cete ga prezirati... pa, izvolite...
[ Izmena poruke: jamie na dan 2002-12-17 18:24 ]
#2
Posted 17 December 2002 - 19:00
#3
Posted 17 December 2002 - 19:14
pozuri, vec vidim da ce kratko opstati....
#4
Posted 20 December 2002 - 01:08
-Na Pakao sveta koji voli sto je civilizovan upozorio je jos davno jedan prorok.Zato je bio bacen u ludnicu.On se zvao Markiz de Sad i u kompleksnoj i morbidnoj atmosferi njegovog dela istina,lepota i zivot bivaju silovani i masakrirani.Ko zna,mozda o tome Spilberg jednog dana snimi film sa Vanzemaljcima.
[ Izmena poruke: Tihofil na dan 2002-12-20 02:12 ]
#5
Posted 21 December 2002 - 16:41
Meni ostaje nejasno koja je to "velika, vecita prica, dilema, poruka" ispricana u ovom filmu. Efektnost i lezi u tome sto je nedostatak tog momenta "nevidljiv", pa se film mozda cini za klasu bolji nego sto jeste zaista.Kada kazem za klasu mislim da je to ona razlika izmedju "najboljih u zivotu" i onih jako dobrih.
#6
Posted 22 December 2002 - 02:13
laufer:
Jedna mala dilema me muci od trenutka izlaska iz bioskopa i nikako da je resim, pa je to i razlog zasto ne mogu da se slozim sa Jamie, da je to jedan od najboljih filmova koje sam video u zivotu. Radi se o kriterijumu koji moraju da poloze dela koja ulaze u grupu "najboljih u zivotu".
uf...
pa nije to stvar slaganja ili neslaganja, prosto zato sto ja nisam rekao kako je to tebi jedan od najboljih filmova u zivotu. ukoliko je to meni jedan od najboljih filmova u zivotu, bilo bi veoma nerazumno da zakljucis kako se sa tim ne slazes, a jos nerazumnije bi bilo da se sa tim slazes, zar ne?
laufer:
Meni ostaje nejasno koja je to "velika, vecita prica, dilema, poruka" ispricana u ovom filmu.
zanimljivo pitanje...
poteze narednih 12 stranica ovog topica uz obavezan zakljucak da svako ima svoje [krajnje subjektivne] kriterijume, i da je nesnosno tesko odrediti one opste. ako ih i posle gomilu prepreka odredimo mozda se mogu svesti na to da 'najbolji filmovi u zivotu' poseduju jaku dramsku strukturu [sa jasnim, ali ne i transparentnim simbolima], upadljiv autorski pecat [odredjivanje originalne rediteljske poetike], promisljeno koriscenje osnovnih tehnickih mogucnosti filma [iskljucivo u funkciji dramske strukture i dijaloga], i nezaobilaznu kvalitetnu glumu.
medjutim, fraza 'najbolji film u zivotu' ne mora da bude ogranicena na top10 filmova, ona moze biti [barem u mom slucaju] razvucena na top50 filmova [ciji redosled nije bitan, jer se razlikuju u domenu zanra, autorskog pristupa, teme, etc]. film 'irreversible' je [nekako] uspeo da uleti medju ovih mojih 50 omiljenih 'najboljih filmova u zivotu' [a ne garantujem da se lista nece jednoga dana prosiriti na top100 u kojoj niko nije konacni pobednik] mozda samo zato sto poseduje katarzicnost kakvu je tesko ocekivati i doziveti u 21. veku.
'velika, vecita prica, dilema i poruka' koje si sa razumljivim razlogom trazio u bioskopu je takodje u domenu subjektivnog. isto tako i ja [vrhunski subjektivno] smatram da nijedan 'najbolji film u zivotu' ne prica samo jednu pricu, u pitanju je najcesce splet 'velikih vecitih prica' koji na razlicitim emotivnim i racionalnim nivoima kreira sliku covecanstva kakvim ga reditelj vidi [slika sa kojom se prosto slozis ili ne].
'irreversible' za nekoga moze biti samo jedna od mogucih prica o sudbini savremene ljubavi, a za nekoga jedina moguca prica o sudbini savremene ljubavi.
i sto je najvaznije ostavlja mogucnost da je u oba slucaja pogresno intepretiran, a ta mogucnost je svakako jos jedan kriterijum u definisanju termina 'najbolji film u zivotu'.
inace, drago mi je da ti se film svidja! :wink:
[ Izmena poruke: jamie na dan 2002-12-22 02:18 ]
#7
Posted 22 December 2002 - 17:34
"pa nije to stvar slaganja ili neslaganja, prosto zato sto ja nisam rekao kako je to tebi jedan od najboljih filmova u zivotu. ukoliko je to meni jedan od najboljih filmova u zivotu, bilo bi veoma nerazumno da zakljucis kako se sa tim ne slazes, a jos nerazumnije bi bilo da se sa tim slazes, zar ne? "
Naravno , mala stilska nepreciznost , jasno je sta sam hteo da kazem.
Kriterijum po kom je neko delo "najbolje u zivotu", ne samo da je subjektivan, nego pitanje je da li je i jednoznacan.Ja imam jedan "filter" kroz koji propustam ono sto vidim, a to je ispit vremena. Odnosno da li ono sto sam video,citao,cuo, ( film u ovom slucaju) nastavlja da zivi u meni , bilo kao odgovor , bilo kao dilema, i kad izadjem iz bioskopa, odnosno nacin na koji nastavlja da zivi.Uprosceno receno da li se nesto zapamti.Recimo, prosle godine sam gledao film koji se , valjda, zove" Nevernica"( po Bergmanovom scenariju rezirala Liv Ulman) i bio mi je na momente dosadnjikav ali , sam ga se mnogo puta setio u ovih godinu dana. Poslednji put sad, kad sam procitao tvoje razmisljanje o "Irreversible" kao o jednoj ili jedino mogucoj sudbini savremene ljubavi. Ovo sve govorim zbog toga sto mi se sada cini da cu se "Irreversible" pre svega secati po zanatski majstorskoj izvedbi(ta efektnost filma dodje pomalo kao ram na slici koji odvlaci paznju sa platna) a manje na nacin na koji se secam na pr. pomenutog filma Liv Ulman.Mada nisam ni spreman da kazem da je taj film "bolji" od "Irreversible", sto na kraju nije ni bitno, ni potrebno.
Pozdrav
#8
Posted 28 December 2002 - 19:39
laufer:
Meni ostaje nejasno koja je to "velika, vecita prica, dilema, poruka" ispricana u ovom filmu
meni se film u principu dopao, iako je u sustini stravican. on nema neku nametljivu poruku, ali po mom misljenju, poruka je vrlo pesimisticna i skoro depresivna: ne treba nikad mastati na daleko i imati snove jer, kako i na kraju kaze "ali vreme unisti sve"(otprilike, moj slobodni prevod sa italijanskog), uvek moze nesto da se dogodi sto ce narusiti tvoje snove.
sa druge strane, upravo iz istih razloga, u nekim periodima zivota kada se osecamo bezvoljno i bez zelje da idemo napred (desava se skoro svakom bar nekad) ista poruka moze da deluje i utesno:ne planiraj suvise, ne trudi se previse jer nikad se ne zna.
to je moje vidjenje filma. ne mogu ga ubrojati u najbolje koje sam videla ali ne ostavlja ravnodusnim, bez daljnjeg.
#9
Posted 30 December 2002 - 02:26
ne, znam - film mi se dopada, ali vise kao slika. super je nacin kako je on to sve izveo, ali mi prosto nije za film. film je lijep i to veoma, ali mi nekako nije filmican (sad sam moguce rekao i nesto jako glupo). u svakom slucaju - ono sto je laufer rekao o pamcenju ovog filma stoji i za mene. s tim da mi i ne djeluje tako pesimistican sa tom pricom shit happens - mislim: i kraj i pocetak su podjednako stvarni. kraj filma mi je cak nekako pozitivan - jeste da ima i gadosti, ali ima i ljepote - it's worth while.
#10
Posted 30 December 2002 - 15:09
pa meni deluje da je odnos izmedju njih dvoje prilicno jak. e sad jeste tacno da bi svako normalan krenuo pre u bolnicu nego u osvetu, ali ne zaboravimo da je tip bio malo vise uradjen te je sve to neki sklop okolnosti...drazen:
odnos izmedju njih dvoje je nedovoljno intenzivan, premalo da bi povjerovao da ce on krenuti u onakvu osvetu, umjesto u bolnicu.
i kraj i pocetak su podjednako stvarni. kraj filma mi je cak nekako pozitivan - jeste da ima i gadosti, ali ima i ljepote - it's worth while.
jeste, film je bas realistican u neku ruku (sa malim preterivanjima ipak, naravno, da bi bio film). ali sve to moze da se dogodi, mala greska i sve ode...
samo vecina ljudi ne zeli da razmislja na taj nacin o svom zivotu.
naravno da je kraj filma lep, ali fora je u tome sto je kraj filma ustvari pocetak price.
sve u svemu nije od nezaboravnih filmova (ja sam ga gledala ako se dobro secam negde jos u junu, cini mi se i nije mi sad nesto ostao u pamcenju neznam kolko), nego sam bas bila pozitivno iznenadjena da sam ga nasla na forumu jer ga je uopste jako malo ljudi gledalo.
#11
Posted 03 January 2003 - 23:43
#12
Posted 04 January 2003 - 16:27
ali sve to moze da se dogodi, mala greska i sve ode...
ma, znas kako, ja nesto ne vjerujem u tu pricu (sad kad me za pola sata zgaze kola :wink: ) salim se - slucaj postoji, naravno, ali onako burna reakcija - mislim lik koji je cijeli film u varijanti 'neka cvjeta tisucu cvjetova' i na kraju zum - covjeka u glavudzu - malo je onako, ne znam ... nesto kao da fali. u poredjenju sa profesorkom klavira koja se isto bavi jednom drugom vrstom mucnine, ali ne manje intenzivnom mucninom mnogo je manje logican, ali, opet, lijep. a, mozda sam se ja istripovao.
laufer
kakav bi bio utisak da u filmu postoji samo jedno,prirodno, umesto dva suprotnosmerna vremena?
pa, mnogo slabiji, tek onda bi taj nedostatak motiva upadao u oci, od filma ne bi ostalo nista sem onog shit happens. izgubila bi se cijela ona pozitivna crta koja postoji u ovako poredjanoj radnji.
#13
Posted 14 January 2003 - 17:06
#14
Posted 14 January 2003 - 20:37
#15
Posted 14 January 2003 - 21:19