Jump to content


Photo
- - - - -

Avion Air France-a nestao s radara


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
181 replies to this topic

#16 CTPAX

CTPAX
  • Members
  • 10,503 posts

Posted 02 June 2009 - 18:07

Hm, ja sam oduvek kontala da je to zato što je upravo to kraći put (mada ne izgleda tako na prvi pogled <zbog zakrivljenosti Zemlje>)


Jeste. Svađali smo se svojevremeno oko toga na forumu na jednoj drugoj temi (da najkraći put između Teherana i Njujorka ide preko Poljske i kači Grenland).

Startovati Google Earth, nije isto ko na 2d karti... Zanimljivo je. :ph34r:


Btw... Jel ima negde neko objašnjenje kako ovakav avion, makar teoretski, može da padne zbog udara groma?

Edited by CTPAX, 02 June 2009 - 18:08.


#17 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 02 June 2009 - 18:16

Btw... Jel ima negde neko objašnjenje kako ovakav avion, makar teoretski, može da padne zbog udara groma?

Sinoc sam gledao neku diskusiju oko toga i barem po onome sto su rekli jako malo verovatno jer skoro svakog meseca neki od aviona bude pogodjen gromom i nema nikakvih posledica.Navodno je neki PAN AM pre 50 godina eksplodirao nakon sto ga je udario grom ali su od tada izvrsili neke izmene na tankovima za gorivo.

#18 Shedou

Shedou
  • Members
  • 2,502 posts

Posted 02 June 2009 - 18:34

Takođe,



ali, mislim da ne postoji vazdušni prostor koji ne pokriva neka kontrola leta. Moguće da takse nisu jednake za svaki koridor.
Nego, čini mi se da onaj pilot instruktor, kojeg sam juče slušao, reče u vezi nevremena, da piloti mogu da izbegnu područje jakih oluja. da li sam ja to dobro razumeo, da li to znači odstupanje od utvrđene maršrute? Ako postije takva skretanja, to se valjda čini uz dozvolu kontrole leta, ma gde da se nalazi avion.


Nisam dobro rekao. Mislio sam na to da se "shtedi" tako shto se ne leti preko africhkog kontinenta tj. preko vishe zemalja/kontrola leta nego se malo zaobidje pa preko mora pa se smanji broj k.l. koje preuzimaju avion. Al' opet to je neshto po secanju i mozda uopshte nema veze sa istinom.

PS Bem mu misha putujem prekosutra i to bash erbasom a primetio sam da se u mnogo sluchajeva bash kad ja treba da letim desi neki kermes. Nekako se zlurado obradujem jer rachunam da je verovatnoca na mojoj strani. Ono po seljachki "nece valjda 2x u par dana". Prekrstim se i udjem u avion. Tolk'o od mene.

PPS S obzirom da mi je alternativa put kolima preko Saudije i Iraka ostaje mi samo pomenuta verovatnoca kao ispomoc.

Edited by Shedou, 02 June 2009 - 18:39.


#19 Div

Div
  • Members
  • 7,752 posts

Posted 02 June 2009 - 18:42

Nisam dobro rekao. Mislio sam na to da se "shtedi" tako shto se ne leti preko africhkog kontinenta tj. preko vishe zemalja/kontrola leta nego se malo zaobidje pa preko mora pa se smanji broj k.l. koje preuzimaju avion. Al' opet to je neshto po secanju i mozda uopshte nema veze sa istinom.

PS Bem mu misha putujem prekosutra i to bash erbasom a primetio sam da se u mnogo sluchajeva bash kad ja treba da letim desi neki kermes. Nekako se zlurado obradujem jer rachunam da je verovatnoca na mojoj strani. Ono po seljachki "nece valjda 2x u par dana". Prekrstim se i udjem u avion. Tolk'o od mene.

PPS S obzirom da mi je alternativa put kolima preko Saudije i Iraka ostaje mi samo pomenuta verovatnoca kao ispomoc.


:ph34r: Što kaže onaj iz vica, dosta tog praznoverja, ja samo bacim tri puta kamen preko glave i šta me briga što mi je mačka prešla put.

#20 eagles

eagles
  • Banned
  • 1,445 posts

Posted 02 June 2009 - 18:43

Losa tehnologija. Cepeline su prestali da prozivode nakon jednog jedinog incidenta 1937 godine . kazu Cepelin je spor, poazite 30-tih godina su razvijali brzine do 135 km na cas ! Smesta se treba vratiti cepelinima !

#21 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 02 June 2009 - 18:55

Losa tehnologija. Cepeline su prestali da prozivode nakon jednog jedinog incidenta 1937 godine . kazu Cepelin je spor, poazite 30-tih godina su razvijali brzine do 135 km na cas ! Smesta se treba vratiti cepelinima !

A jel si razmisljao o kombinaciji pesacenja i veslanja.Nema teorije da ti otkaze tehnika

#22 eagles

eagles
  • Banned
  • 1,445 posts

Posted 02 June 2009 - 19:44

A jel si razmisljao o kombinaciji pesacenja i veslanja.Nema teorije da ti otkaze tehnika


Mozes se srpdati koliko hoces , ali da se nastavilo sa razvojem tehnologije od 30-tih naovamo, svakako da bi performance cepelina bile danas daleko bolje. Ali, preovladao je naftni lobi ! Mlaznjaci ionako ne mogu brze od zvuka ( putnicki avioni ) nacinjen je pokusaj sa Konkordom - bezuspesno .
Uostalom, iz'em te tehnologiju koju su izumeli Kinezi jos pre pet hiljada godina.

#23 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 02 June 2009 - 20:01

Mozes se srpdati koliko hoces , ali da se nastavilo sa razvojem tehnologije od 30-tih naovamo, svakako da bi performance cepelina bile danas daleko bolje. Ali, preovladao je naftni lobi ! Mlaznjaci ionako ne mogu brze od zvuka ( putnicki avioni ) nacinjen je pokusaj sa Konkordom - bezuspesno .
Uostalom, iz'em te tehnologiju koju su izumeli Kinezi jos pre pet hiljada godina.

Samo da ti kazem da su i cepelini koristili motore sa unutrasnjim sagorevanjem.Nisu isli na baterije

#24 jms_uk_2001

jms_uk_2001
  • Validating
  • 2,684 posts

Posted 02 June 2009 - 20:04

Mlaznjaci ionako ne mogu brze od zvuka ( putnicki avioni ) nacinjen je pokusaj sa Konkordom - bezuspesno .


?? :ph34r:

Edited by jms_uk_2001, 02 June 2009 - 20:05.


#25 kinky kitten

kinky kitten
  • Members
  • 2,915 posts

Posted 02 June 2009 - 20:32

ali povodom strucnih komentara, pretpostavljam da cekaju bar neki izvestaj o tome sta se stvarno desilo,
jer bilo koji strucnjak po ovom pitanju bi mogao samo da nagadja i pretpostavlja milion i jednu kombinaciju od kvara do teroristickog akta...

Jasno, i zvanicne izjave su u sferi nagadjanja. Ako ne nadju black box, nikada se nece utvrditi sta se dogodilo.
No, laicka javnost i nema bas mnogo pojma o tehnologiji aviona, pa sam u tom kontekstu i rekla da bi bilo informativno prokomentarisati i pretpostavke o udaru groma, elektronici, nacinu na koji ti avioni komuniciraju s kontrolom leta itd. itd. Kao sto to uostalom cine BCC, CNN i ostale velike TV kuce. Kod nas je izostala zainteresovanost na temu, a cak su veoma sturo prenete i te analize s drugih medija.

Evo, sad ne znam na kojoj TV su upravo to uradili, još juče. Doveli stručnjaka, mislim da je pilot instruktor, koji je rekao da mu je malo verovatno da je uzrok pada udar groma, ali dok se ne pronađe crna kutija sve je nagađanje. Šta više da kaše i stručnjak i novinar, mene baš nervira previše nagađanja, razvijanje priče po svaku cenu. Nije veća saosećajnost ako se više priča.
Senzacionalističke priče, još sa slikama ili video snimcima nesreće, pa još beskonačno ponavljanje istih čini da se i kod gledaoca izgubi taj osećaj pijeteta prema žrtvama.

O kakvim nagadjanjima i senzacionalizmu ti pricas? Ovo jeste vest o kojoj treba izvestavati. Koliko aviona dnevno poleti i sleti? Ljudi imaju pravo da budu informisani o stepenu sigurnosti avioprevoza. Srusila se najsigurnija komercijalna letelica, zvanicne izjave, tacnije zvanicna nagadjanja su takva da i njima treba analiticki pristupiti. Takodje, jedno od pitanja jeste i to zasto se cekalo 3 sata od momenta kada su prekinute sve veze s avionom? Jedno je ozbiljno pristupiti dogadjaju i pokusati razjasniti sto vise detalja (o tipu aviona i merama bezbednosti recimo), a sasvim drugo informaciju svesti na puku agencijsku vest.

Ne razumem zašto kada se nešto desi u "civilizovanom" (tj. belom) delu planete, mediji moraju da pokrivaju slučaj 24h dnevno non-stop (setite se i bombaških napada u Londonu) dok kada u Indiji npr. u terorističkom napadu pogine 300 ljudi, to maltene dobije 20 sekundi u rubrici "A u vedrijim vestima...", a da ne pominjem hiljade crne dece u Africi koja svakodnevno umiru od gladi malarije ili bivaju ubijena u "crnim ratovima" za koje nikoga nije briga.

Inače, ne razumem zašto je trubljenje o nesreći na medijima dokaz saosećanja sa porodicama žrtava. Da to neće da vrati poginule nazad? Uostalom, zašto je tih 200 porodica privilegovanije od hiljada porodica čiji članovi svakog dana tragično izgube život?

Ne razumem zasto je toliki problem elementarno razumevanje napisanog, pa se odmah uskace sa jeftinom demagogijom kojoj ovde zaista nije mesto. Sta, na Tajlandu je sve beli plebs pa im se zato posvetilo onoliko vremena kad ih je pregazio cunami? Ne lupaj, molim te.
Informacija i detaljnije izvestavanje o dogadjaju ne znaci i iskazano saosecanje s porodicama zrtava. Meni to u informativnom programu ne treba, treba mi pokrivena vest, koja je ipak potresla svet, ne samo s aspekta broja nastradalih "belih ljudi" (uzgred budi receno, brazilci po tom snobovskom kriterijumu tesko da spadaju u iste), vec s aspekta bezbednosti aviosaobracaja, razvoja tehnologije i niza drugih pitanja koja se otvaraju.

No, sto se mene tice, ja se ne bih bunila kada bi se u nasim vestima posvetila paznja i deci u Africi, kao i bilo kojoj aktuelnoj temi u svetu. Poenta je da nam je informativa 99% orijentisana na nasu prciju, kao da svet van granica Srbije ne postoji.

Ova tehnologija im ne funkcionise, ocigledno je " shit, crep" !

Kao sto sam navela u uvodnom postu, ovo je prvi pad airbus-a od kad je u komercijalnoj upotrebi i slovi za najbezbedniju letelicu.

Sinoc sam gledao neku diskusiju oko toga i barem po onome sto su rekli jako malo verovatno jer skoro svakog meseca neki od aviona bude pogodjen gromom i nema nikakvih posledica.Navodno je neki PAN AM pre 50 godina eksplodirao nakon sto ga je udario grom ali su od tada izvrsili neke izmene na tankovima za gorivo.

Upravo to, samo grom, kako navode strucnjaci, ne moze biti uzrok nesreci. Savremeni avioni su testirani na sve elementarne nepogode. I bila je neka simulacija mislim na BBCju sta se desava kada grom udari u avion. Laicki prepricano, samo prodje kroz okvir istog i izadje na drugi kraj. U sustini, avioni se nikada i ne obaraju usled jednog, vec niza faktora. Isto tako, navodno, pilot bi trebalo da je informisan valjda o mogucem nadolazecem nevremenu kroz koje prolazi njegova putanja, i u tom slucaju ga zaobilazi... valjda?

#26 Shedou

Shedou
  • Members
  • 2,502 posts

Posted 02 June 2009 - 21:32

Upravo to, samo grom, kako navode strucnjaci, ne moze biti uzrok nesreci. Savremeni avioni su testirani na sve elementarne nepogode. I bila je neka simulacija mislim na BBCju sta se desava kada grom udari u avion. Laicki prepricano, samo prodje kroz okvir istog i izadje na drugi kraj. U sustini, avioni se nikada i ne obaraju usled jednog, vec niza faktora. Isto tako, navodno, pilot bi trebalo da je informisan valjda o mogucem nadolazecem nevremenu kroz koje prolazi njegova putanja, i u tom slucaju ga zaobilazi... valjda?


Ako se dobro secam fizike to mu dodje Faradejev kavez??

#27 Allegra

Allegra
  • Members
  • 1,957 posts

Posted 02 June 2009 - 21:47

ko je malo zverkao po National Geographicu i njihovom serijalu o avionskim nesrecama, vec zna da je za pad aviona potrebno da bar 4 ili 5 stvari otkaze, kao i da je sam pad cesto greska pilotove pogresne procene. svaki avion moze i da prejedri solidno parce putanje ukoliko mu otkazu svi motori ili nestane goriva. ali u tom slucaju bi isti bio vidljiv na radaru i verovatno bi se javio najblizem aerodromu ili cemu slicnom za prinudno sletanje. prinudno sletanje na vodu moze da bude jako zajebano zbog velikog otpora i ne bi bio prvi put da se avion zbog istog raspadne( zato i dalje ne razumem zasto ne smisle nesto sto bi taj problem resilo). iz razloga sto je avion tek tako nestao sa radara, sumnja se na bombu.

#28 Prag 011

Prag 011
  • Members
  • 2,647 posts

Posted 02 June 2009 - 22:25

Mlaznjaci ionako ne mogu brze od zvuka ( putnicki avioni ) nacinjen je pokusaj sa Konkordom - bezuspesno .

Zaboravio si na još jedan "neuspešni" TU-144 :ph34r:

#29 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 02 June 2009 - 22:31

Upravo to, samo grom, kako navode strucnjaci, ne moze biti uzrok nesreci. Savremeni avioni su testirani na sve elementarne nepogode. I bila je neka simulacija mislim na BBCju sta se desava kada grom udari u avion. Laicki prepricano, samo prodje kroz okvir istog i izadje na drugi kraj. U sustini, avioni se nikada i ne obaraju usled jednog, vec niza faktora. Isto tako, navodno, pilot bi trebalo da je informisan valjda o mogucem nadolazecem nevremenu kroz koje prolazi njegova putanja, i u tom slucaju ga zaobilazi... valjda?

Promakla mi je cela emisija ali je govorio tip koji je radio na TWA800.Koliko sam razumeo on tvrdi da je turbolencija daleko opasnija od groma i navodio je neke primere aviona koji su pretrpeli znacajna ostecenja od turbolencije.

#30 Shedou

Shedou
  • Members
  • 2,502 posts

Posted 02 June 2009 - 23:01

Jedan shaljivi detalj koji sam zapazio. Poshto dosta letim na relacijama na kojima se veliki broj putnika "okrece ka Meki vise puta dnevno", primetio sam da imaju neke male knjizice-brosurice. Nesto kao moleban za putnike avionom. U pocetku mi zaista nije bilo prijatno kada tokom uzletanja otvore pa pocnu da mrmljaju molitve a pilot u najavi leta vise puta ponovi "dace bog da stignemo", "dace bog da sletimo u...", "bice toorbulencija al dace bog..." :ph34r:

PS Taj detalj o prekidu komunikacije sa avionom zaista ukazuje da se neshto desilo iznenada i brzo, chim posada nije stigla da poshalje poziv u pomoc i sl.

PPS Ja sam se zapanjio kada su mi prichali da se zbog propadanja aviona ona skalamerija shto prodaju pice i parfeme zakucala u plafon aviona i tamo ostala. Od tada se vezujem i kad treba i kad ne treba.

Edited by Shedou, 02 June 2009 - 23:02.