Jump to content


Photo
- - - - -

Avion Air France-a nestao s radara


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
181 replies to this topic

#1 kinky kitten

kinky kitten
  • Members
  • 2,915 posts

Posted 02 June 2009 - 10:35

U nedelju uvece, 11.30 PM GMT Airbus A330-200 francuske aviokompanije, sa 228 putnika i clanova posade, poleteo je iz Ria za Pariz. Kako prenosi CNN, u 1.30 GMT avion je ostvario poslednji kontakt s kontrolerima vazdusnog saobracaja iznad atlantskog okeana. Sledeci kontakt s kontrolom leta bio je predvidjen za 2.30 h GMT, ali je na zalost izostao. Brazilski vojni avioni krenuli su u potragu za Airbusom tek u 5.30 h GMT, dakle 3 sata posle izostanka predvidjenog javljanja kotrolnom tornju na Kanarima, i najmanje isto toliko vremena koliko ga vec nije bilo na radarima. Avion je takodje poslao automatsku poruku o kvaru na elektronici, a u poslednjem javljanju prijavljene su i jake turbulencije prouzrokovane nevremenom.

Prema nekim tvrdnjama, moguci uzrok nestanka aviona i gotovo sigurno njegovog pada u atlantski okean, je udar groma i nevreme. Medjutim, strucnjaci navode da je Airbus jedna od najsigurnijih komercijalnih letelica do sada (imao je pre ove katastrofe samo jedan pad prilikom testiranja jos 1994. godine pre nego sto je pusten u saobracaj, i poginulo je mislim 7 ljudi), testirana na tu vrstu elementarne nepogode, te da je potpuno normalno da grom udari u avion i da to svakako ne moze biti jedini uzrok njegovog nestanka. Takodje, s obzirom na to da je stigla automatska poruka o kvaru elektronike na avionu, tvrdi se da, koliko ja to mogu laicki da prepricam, ovakav tip aviona ima nekoliko mogucnosti komunikacije s kontrolnim tornjevima, nekoliko izvora napajanja strujom itd. itd. Pojavile su se naravno i teorije zavere o teroristickom napadu, no tu mogucnost svi iskljucuju iz vise raloga. Da se dogodio prasak, ne bi bilo poruke o kvaru na sistemu, kao i to da bi moguci napad najverovatnije bio izveden prilikom uzletanja ili sletanja, a ne negde daleko iznad okeana, jer je teroristima obicno cilj i da se o tome cuje.

Postavlja se pitanje da li je moguce da je sve, usled nevremena, otkazalo? I da li treba potpuno iskljuciti ljudsku gresku? Najverovatnije nikada necemo saznati jer se crna kutija verovatno vec uveliko nalazi na dnu okeana.

U avionu je bilo najvise Francuza i Brazilaca, ali ukupno drzavljana 33 razlicitih zemalja, medju kojima sedmoro dece i jedna beba.

Ono sto je meni porazavajuce, pored cinjenice da su ovakve nesrece po default-u katastroficne zbog broja ljudi koji u njima strada, je prilicno sturo obavestavanje nasih medija o slucaju. Ok, jeste brejking njuz i jeste na prvom mestu, ali pored Tanjugovih uglavnom sada vec zastarelih prvih informacija, gotovo da se niko nije potrudio da podrobnije izvestava o ovome, pozove neke nase strucnjake (uprkos krs avionima i menadzmentu srbija erlajnsa, nasi piloti jesu zaista dobri, kao i aviomehanicari, sto pokazuje drzanje visoke pozicije na listi sigurnih aviokompanija sa sve smecem od aviona koji su pre za muzej nego za komercijalnu upotrebu). Prica se manje vise zavrsava na cinjenici da nijedan drzavljanin Srbije nije bio u avionu. Sve ostalo je gotovo nebitno... kao da svet van Srbije jednostavno ne postoji :ph34r:

#2 Mama_mia

Mama_mia
  • Members
  • 4,639 posts

Posted 02 June 2009 - 13:44

gotovo da se niko nije potrudio da podrobnije izvestava o ovome, pozove neke nase strucnjake
Prica se manje vise zavrsava na cinjenici da nijedan drzavljanin Srbije nije bio u avionu. Sve ostalo je gotovo nebitno... kao da svet van Srbije jednostavno ne postoji :ph34r:


...nasi jos uvek nisu naucili da saosecaju globalno, samo lokalno i to je to,
ali povodom strucnih komentara, pretpostavljam da cekaju bar neki izvestaj o tome sta se stvarno desilo,
jer bilo koji strucnjak po ovom pitanju bi mogao samo da nagadja i pretpostavlja milion i jednu kombinaciju od kvara do teroristickog akta...

#3 Div

Div
  • Members
  • 7,752 posts

Posted 02 June 2009 - 14:06

U nedelju uvece, 11.30 PM GMT Airbus A330-200 francuske aviokompanije, sa 228 putnika i clanova posade, poleteo je iz Ria za Pariz. Kako prenosi CNN, u 1.30 GMT avion je ostvario poslednji kontakt s kontrolerima vazdusnog saobracaja iznad atlantskog okeana. Sledeci kontakt s kontrolom leta bio je predvidjen za 2.30 h GMT, ali je na zalost izostao. Brazilski vojni avioni krenuli su u potragu za Airbusom tek u 5.30 h GMT, dakle 3 sata posle izostanka predvidjenog javljanja kotrolnom tornju na Kanarima, i najmanje isto toliko vremena koliko ga vec nije bilo na radarima. Avion je takodje poslao automatsku poruku o kvaru na elektronici, a u poslednjem javljanju prijavljene su i jake turbulencije prouzrokovane nevremenom.

Prema nekim tvrdnjama, moguci uzrok nestanka aviona i gotovo sigurno njegovog pada u atlantski okean, je udar groma i nevreme. Medjutim, strucnjaci navode da je Airbus jedna od najsigurnijih komercijalnih letelica do sada (imao je pre ove katastrofe samo jedan pad prilikom testiranja jos 1994. godine pre nego sto je pusten u saobracaj, i poginulo je mislim 7 ljudi), testirana na tu vrstu elementarne nepogode, te da je potpuno normalno da grom udari u avion i da to svakako ne moze biti jedini uzrok njegovog nestanka. Takodje, s obzirom na to da je stigla automatska poruka o kvaru elektronike na avionu, tvrdi se da, koliko ja to mogu laicki da prepricam, ovakav tip aviona ima nekoliko mogucnosti komunikacije s kontrolnim tornjevima, nekoliko izvora napajanja strujom itd. itd. Pojavile su se naravno i teorije zavere o teroristickom napadu, no tu mogucnost svi iskljucuju iz vise raloga. Da se dogodio prasak, ne bi bilo poruke o kvaru na sistemu, kao i to da bi moguci napad najverovatnije bio izveden prilikom uzletanja ili sletanja, a ne negde daleko iznad okeana, jer je teroristima obicno cilj i da se o tome cuje.

Postavlja se pitanje da li je moguce da je sve, usled nevremena, otkazalo? I da li treba potpuno iskljuciti ljudsku gresku? Najverovatnije nikada necemo saznati jer se crna kutija verovatno vec uveliko nalazi na dnu okeana.

U avionu je bilo najvise Francuza i Brazilaca, ali ukupno drzavljana 33 razlicitih zemalja, medju kojima sedmoro dece i jedna beba.

Ono sto je meni porazavajuce, pored cinjenice da su ovakve nesrece po default-u katastroficne zbog broja ljudi koji u njima strada, je prilicno sturo obavestavanje nasih medija o slucaju. Ok, jeste brejking njuz i jeste na prvom mestu, ali pored Tanjugovih uglavnom sada vec zastarelih prvih informacija, gotovo da se niko nije potrudio da podrobnije izvestava o ovome, pozove neke nase strucnjake (uprkos krs avionima i menadzmentu srbija erlajnsa, nasi piloti jesu zaista dobri, kao i aviomehanicari, sto pokazuje drzanje visoke pozicije na listi sigurnih aviokompanija sa sve smecem od aviona koji su pre za muzej nego za komercijalnu upotrebu). Prica se manje vise zavrsava na cinjenici da nijedan drzavljanin Srbije nije bio u avionu. Sve ostalo je gotovo nebitno... kao da svet van Srbije jednostavno ne postoji :ph34r:


Evo, sad ne znam na kojoj TV su upravo to uradili, još juče. Doveli stručnjaka, mislim da je pilot instruktor, koji je rekao da mu je malo verovatno da je uzrok pada udar groma, ali dok se ne pronađe crna kutija sve je nagađanje. Šta više da kaše i stručnjak i novinar, mene baš nervira previše nagađanja, razvijanje priče po svaku cenu. Nije veća saosećajnost ako se više priča.
Senzacionalističke priče, još sa slikama ili video snimcima nesreće, pa još beskonačno ponavljanje istih čini da se i kod gledaoca izgubi taj osećaj pijeteta prema žrtvama.

#4 Amelija

Amelija
  • Members
  • 6,996 posts

Posted 02 June 2009 - 14:13

Pa dobro, na svim vestima je manje-više slično, kažu da nema ili ima putnika iz te i te zemlje, i onda otprilike kako se još ništa ne zna.

Mnogo su zanimljiviji komentari čitalaca nekih sajtova nego same vesti.


A sve u svemu :ph34r: :)

#5 Prag 011

Prag 011
  • Members
  • 2,647 posts

Posted 02 June 2009 - 14:14

...nasi jos uvek nisu naucili da saosecaju globalno, samo lokalno i to je to,
ali povodom strucnih komentara, pretpostavljam da cekaju bar neki izvestaj o tome sta se stvarno desilo,
jer bilo koji strucnjak po ovom pitanju bi mogao samo da nagadja i pretpostavlja milion i jednu kombinaciju od kvara do teroristickog akta...

Ovde u Češkoj od prvog trenutka do detalja obaveštavaju o ovoj nesreći.Sinoć u vestima je kao gost pozvan pilot airbus-a koji je govorio o mogućim uzrocima pada,elektronici aviona,gromu...
Jutros je izašao članak o Engleskinji koja je zvala svoga muža na mobil,(u ponedeljak uveče)a isti zvoni.?


Attached File  169756_gallery1_5vbgw.jpg   79.19KB   40 downloads

#6 Prag 011

Prag 011
  • Members
  • 2,647 posts

Posted 02 June 2009 - 14:22

Najnovija vest.

Nažalost,našli su se ostaci aviona oko 650 km severoistočno od brazilskog ostrva Fernando de Noronha u Atlantiku,oko 1000 km od kopna.
Ostatke aviona, sedišta ,i veliku mrlju od goriva su objavili brazilski vojni piloti.
Baš me zanima kada će se ovakva grafika objaviti na našim sajtovima.



Attached File  169833_top_foto1_4yi5w.jpg   143.21KB   42 downloads

#7 tomkeus

tomkeus
  • Members
  • 681 posts

Posted 02 June 2009 - 14:26

Ono sto je meni porazavajuce, pored cinjenice da su ovakve nesrece po default-u katastroficne zbog broja ljudi koji u njima strada, je prilicno sturo obavestavanje nasih medija o slucaju. Ok, jeste brejking njuz i jeste na prvom mestu, ali pored Tanjugovih uglavnom sada vec zastarelih prvih informacija, gotovo da se niko nije potrudio da podrobnije izvestava o ovome, pozove neke nase strucnjake (uprkos krs avionima i menadzmentu srbija erlajnsa, nasi piloti jesu zaista dobri, kao i aviomehanicari, sto pokazuje drzanje visoke pozicije na listi sigurnih aviokompanija sa sve smecem od aviona koji su pre za muzej nego za komercijalnu upotrebu). Prica se manje vise zavrsava na cinjenici da nijedan drzavljanin Srbije nije bio u avionu. Sve ostalo je gotovo nebitno... kao da svet van Srbije jednostavno ne postoji :ph34r:


Ne razumem zašto kada se nešto desi u "civilizovanom" (tj. belom) delu planete, mediji moraju da pokrivaju slučaj 24h dnevno non-stop (setite se i bombaških napada u Londonu) dok kada u Indiji npr. u terorističkom napadu pogine 300 ljudi, to maltene dobije 20 sekundi u rubrici "A u vedrijim vestima...", a da ne pominjem hiljade crne dece u Africi koja svakodnevno umiru od gladi malarije ili bivaju ubijena u "crnim ratovima" za koje nikoga nije briga.

Inače, ne razumem zašto je trubljenje o nesreći na medijima dokaz saosećanja sa porodicama žrtava. Da to neće da vrati poginule nazad? Uostalom, zašto je tih 200 porodica privilegovanije od hiljada porodica čiji članovi svakog dana tragično izgube život?

#8 XXL

XXL
  • Members
  • 18,731 posts

Posted 02 June 2009 - 15:02

Sinoc sam gledao na tv-u izjavu jednog Holandjanina koji je trebao letiti tim avionom. Jedan njegov prijatelj par sati prije nego ce ovaj poletiti mu kaze: nemoj ici ovim avionom imam los predosjecaj. I to bas kao jasnu sliku da jednostavno nije nesto u redu. I ovaj ne poleti. Sudbina? Slucajnost? Bash bih volio odgonetnuti kako se takvi slucajevi desavaju. Nije prvi.

#9 king louie

king louie
  • Members
  • 3,153 posts

Posted 02 June 2009 - 15:09

Baš me zanima kada će se ovakva grafika objaviti na našim sajtovima.

Češka grafika: Дие бесте. :ph34r:

Attached Files



#10 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 02 June 2009 - 16:47

Meni malo cudno deluje putanja aviona barem ono sto se pojavljuje u medijima.Ispada da je ceo put trebalo da leti sredinom Atlantika sto nije bas uobicajeno

#11 Shedou

Shedou
  • Members
  • 2,502 posts

Posted 02 June 2009 - 17:02

Meni malo cudno deluje putanja aviona barem ono sto se pojavljuje u medijima.Ispada da je ceo put trebalo da leti sredinom Atlantika sto nije bas uobicajeno


Nisam struchan, ali zar to nema veze sa onim: letenje medjunarodnim vazd. prostorom = nema placanja taksi kontrolama leta usput.

#12 Div

Div
  • Members
  • 7,752 posts

Posted 02 June 2009 - 17:25

Nisam struchan,


Takođe,

ali zar to nema veze sa onim: letenje medjunarodnim vazd. prostorom = nema placanja taksi kontrolama leta usput.


ali, mislim da ne postoji vazdušni prostor koji ne pokriva neka kontrola leta. Moguće da takse nisu jednake za svaki koridor.
Nego, čini mi se da onaj pilot instruktor, kojeg sam juče slušao, reče u vezi nevremena, da piloti mogu da izbegnu područje jakih oluja. da li sam ja to dobro razumeo, da li to znači odstupanje od utvrđene maršrute? Ako postije takva skretanja, to se valjda čini uz dozvolu kontrole leta, ma gde da se nalazi avion.

#13 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 02 June 2009 - 17:28

Nisam struchan, ali zar to nema veze sa onim: letenje medjunarodnim vazd. prostorom = nema placanja taksi kontrolama leta usput.

Nisam ni ja ali ono barem iz prakse letenja obicno se drze kopna pa se zato za Ameriku i leti preko Islanda i Grenlanda.Isto za Kinu se iz SAD leti preko Aljaske.Mozda gresim ali negde mi se cini da sam procitao da su sve kompanije obavezne da lete najbezbednijom putanjom a ne najkracom.Opet mozda gresim.

#14 Amelija

Amelija
  • Members
  • 6,996 posts

Posted 02 June 2009 - 17:40

Nisam ni ja ali ono barem iz prakse letenja obicno se drze kopna pa se zato za Ameriku i leti preko Islanda i Grenlanda.Isto za Kinu se iz SAD leti preko Aljaske.


Hm, ja sam oduvek kontala da je to zato što je upravo to kraći put (mada ne izgleda tako na prvi pogled <zbog zakrivljenosti Zemlje>)

A putanja na BBCju je delimično preko čistog okeana, pa onda uz afričku obalu, pa onda preko Španije.

#15 eagles

eagles
  • Banned
  • 1,445 posts

Posted 02 June 2009 - 18:06

LJudi, ja mislim da bi pod hitno trebalo promeniti tehnologiju i vratite se starim dobrim cepelinima ! Ova tehnologija im ne funkcionise, ocigledno je " shit, crep" ! Isuvise se nesreca dogodilo u poslednjih par godina sirom sveta: Rusija, USA, Turska, Indonezija, Tajland, sada Air france ... koliko je ljudi poginulo. Mlaznjaci nisu bezbedni, razvijati tehnologiju cepelina ! Dok ne pronadju neku novu tehnologiju baziranu na gravitacionim talasima, ili magnetnom polju, ili " teratronskom pogonu " its.