
Beograd je Srbija-sve ostalo je nista
#1
Posted 20 April 2009 - 08:54
Međutim, birokrate u srpskom geodetskom registru, čije je odobrenje potrebno za početak radova, nisu izmenile status zemljišta da bi gradnja bila dozvoljena. Aerodromske vlasti i EYEMAXX potpisale su ugovor za izgradnju takvih objekata prošlog oktobra.
Generalni direktor Niškog aerodroma izjavio je za Southeast European Times da se nada da će strani investitori sačekati da Beograd reši problem nepostupanja geodetskog registra. To nije ekonomski, već politički problem, dodao je on.
U igri je 500 potencijalnih radnih mesta i veliki iskorak u mogućnostima drugog najvećeg aerodroma u Srbiji Konstantin Veliki, koji bi tako mogao da se takmiči za putnike i opslužuje regionalne firme koje žele da dopremaju robu do evropskih kupaca.
Gradsko veće Niša zatražilo je od vlade - ministarstva za infrastrukturu, životnu sredinu i prostorno planiranje, pa čak i od premijera Mirka Cvetkovića - da stave tačku na inerciju Beograda. "Neko u birokratiji je nedodirljiv. Kako vreme prolazi, povećava se opasnost da 500 ljudi neće dobiti posao, a grad će izgubiti svog prvog stranog investitora u četiri godine", rekao je gradonačelnik Niša Miloš Simonović.
To nije prvi sukob između Niša i beogradskih vlasti. Dve hiljade i šeste godine, nacionalni avioprevoznik JAT dobio je monopol nad aerodromom, pa su letovi postali retki i nekonkurentni. Aerodrom je više puta pokušao da poveća obim poslovanja otvaranjem novih linija do Crne Gore ili privlačenjem lou kost kompanija iz EU.
Međutim, odgovor Beograda uvek je bio "ne sada". Pojačana aktivnost u Nišu navodno bi ugrozila JAT ili naljutila crnogorsku vladu, tvrdilo se.
Najveća nada Niša je panevropski ugovor o "otvorenom nebu", prema kome bi Niš dobio pravo da potpisuje ugovore sa lou kost prevoznicima. Ipak, taj ugovor još uvek čeka na ratifikaciju u srpskom parlamentu.
Cena koju je Niš platio je 500 miliona evra propalog prihoda. Preko bi mu bio potreban podstrek obnovljenog aerodroma; nezaposlenost u Nišu, koji ima preko 300.000 stanovnika, porasla je na 50.000, dok je prosečna plata 20 odsto manja od srpskog proseka.
U Nišu strahuju da bi velike investicije, poput kupovine lokalne duvanske industrije od strane Filipa Morisa 2003, mogle da budu izuzetak a ne pravilo ako grad ne bude bio u stanju da prebrodi odugovlačenje Beograda.
#2
Posted 20 April 2009 - 09:18

#3
Posted 20 April 2009 - 09:32
Low Cost letove nedaj boze da uvedu... nije u interesu JAT-a, a o letovima ce verovatno poceti da brinu kada jedan od aviona iz flote formirane jos za vreme Mose Pijade padne negde usred evrope i pobije sve putnike.
Inace evo jos jedne informacije o brizi JAT-a prema svojim putnicima... pocetkom Juna prosle godine vracam se iz Paris-a JAT-om i nakon vise od 8 sati sedenja u avionu zbog "zakrcenosti uzletnih pista" kako nas je obavestio stjuart gospoda iz JAT-a nas obavestavaju da se let pomera za sutra jutro te svi kud koji do jutra... naravno razlog je zakrcenost pista... ali, preko prijatelja iz Air France dobijamo informaciju da avion nije dobio odobrenje da uzleti obzir da je tehnicka komisija aerodroma CDG trazila da se zamene svi tockovi na avionu (navodno je stanje na tockovima bilo takvo ko i da nisu postojali) kako nebi doslo do kurslusa prilikom uzletnog rulanja ili jos gore prilikom sletanja aviona u BGD. Francuzi kazu da ih je najvise iznendaio komentar pilota JAT-a "sta vas briga u kakvim avionima mi vozimo nase putnike"
Edited by kaisersosa, 20 April 2009 - 09:34.
#4
Posted 20 April 2009 - 09:51
Ministar Dinkić izjavio je da Vlada Srbije pregovara o investicionim kreditima s ruskom i kineskom vladom.
Dinkić je novinarima nakon sastanka s predstavnicima banaka i izvoznih kompanija kazao da se s Kinezima pregovara o kreditu za izgradnju mosta Zemun-Borča po sistemu ključ u ruke i da je vrednost tog projekta oko 200 miliona evra.
Kako je rekao, ukoliko pregovori budu uspešni, izgradnja bi mogla da počne sledeće godine. S Rusima se pregovara o kreditima za izgradnju metroa i za podršku budžetu Srbije, kazao je Dinkić, ali nije mogao da kaže o kolikom iznosu je reč.
Posto je to za opste dobro,verovatno,ce cela Srbija da to placa....

#5
Posted 20 April 2009 - 10:05
Cena koju je Niš platio je 500 miliona evra propalog prihoda.
Bog te...500 meleona, i to sve od jednog bednog aerodromcica...
#6
Posted 20 April 2009 - 10:13

aj udrite...
#7
Posted 20 April 2009 - 12:00
#8
Posted 20 April 2009 - 13:25
Jednog dana, radi se nekakva akcija na otvorenom. Nekoliko nas stoji za štandom i deli letke, olovke, itd., itd. E, onda nastaje zaplet - počinje kiša. Instiktivno, ja otrčavam do prve nadstrešnice (u pitanju je pljusak) i tek kad sam se spasao, okrećem se da vidim svoje saborce koji i dalje stoje u stavu ,,mesto, mirno!'' i okreću telefone da pitaju šefove mogu li se sklonisti sa kišurine!? Tad sam prvi put posumnjao u inteligenciju partijskih kolega.
Još bitnije, ipak, jeste da je to bila klasična lekcija iz decentralizacije. Zamenite ove moje nesrećnike sa ostalim gradovima i mestima u Srbiji, koji da bi rešili gorući problem, odnosno uradili najlogičniju stvar (sklonili se od kiše) moraju da čekaju potvrdu iz Centra. Malo karikirano, ali je u suštini tako.
Pritom, decentralizacija treba biti potpunija od donošenja rešenja u banalnim situacijima. U primeru koji je Constantin dao, valjda je svima jasno da je trebalo Nišu dati vetar u leđa kako bi završio ovaj posao, a ne sputavati ga. Očigledno su u pitanju neke mutne radnje...
#9
Posted 20 April 2009 - 15:48
#10
Posted 20 April 2009 - 17:44
Srbija definitivno traži kredite od Rusije i Kine
Ministar Dinkić izjavio je da Vlada Srbije pregovara o investicionim kreditima s ruskom i kineskom vladom.
Dinkić je novinarima nakon sastanka s predstavnicima banaka i izvoznih kompanija kazao da se s Kinezima pregovara o kreditu za izgradnju mosta Zemun-Borča po sistemu ključ u ruke i da je vrednost tog projekta oko 200 miliona evra.
Kako je rekao, ukoliko pregovori budu uspešni, izgradnja bi mogla da počne sledeće godine. S Rusima se pregovara o kreditima za izgradnju metroa i za podršku budžetu Srbije, kazao je Dinkić, ali nije mogao da kaže o kolikom iznosu je reč.
Posto je to za opste dobro,verovatno,ce cela Srbija da to placa....
Tako kako Dinkic vodi ekonomiju zemlje i moja baba bi tako mogla da vodi ekonomiju drzave . Toliko sto se toga tice.
Inace sto se JAT-a tice to je uz Qantas jedina avio -kompanija kojoj se avion jos nije srusio !
Edited by eagles, 20 April 2009 - 17:46.
#11
Posted 20 April 2009 - 17:47
lepo je to ovako u teoriji ali u praksi ako slucajno izostane odrska gradjana Nisa udomice ga partijski vrh negde u BeograduBude li g. Simonovic cekao dozvolu iz Beograda da ucini pravu stvar za svoj grad, Nis ce postait jos veca rupa nego sto trenutno jeste. Dakle, g. Simonovicu, posto odlicno znate da za uklanjanje Smiljka Kostica sa vlasti nisu zasluzni stranacki kadrovi koji iz Beograda izlaze samo kada idu na more, vac Vi sami, ucinite jos jerdnom pravu stvar za Vas grad: vladajte sami. Podrska gradjana Nisa je u tom slucaju obezbedjena - zasto bi ste Vi brinuli sta o tome misle blazirani vracarski kadrovici.
primer je neki Stevanic lokalni sef DS iz Jagodine,posto nikako ne moze da dobije Palmu na izborima u znak zahvalnosti zbog poslusnosti prilokom glasanja dobio je mesto u Upravnom Odboru jedne od najacih firmi u Srbiji uz platicu od oko 150000 dinara i sve privilegije koji idu uz to...
#12
Posted 20 April 2009 - 17:49
Jeste nažalost u Čehslovačkoj. Sećas se Vesne Vulović stjuardese.Tako kako Dinkic vodi ekonomiju zemlje i moja baba bi tako mogla da vodi ekonomiju drzave . Toliko sto se toga tice.
Inace sto se JAT-a tice to je uz Qantas jedina avio -kompanija kojoj se avion jos nije srusio !
#13
Posted 20 April 2009 - 17:53
Jeste nažalost u Čehslovačkoj. Sećas se Vesne Vulović stjuardese.
Kad je to bilo ?
#14
Posted 20 April 2009 - 17:55
Čini mi se sredinom 70-ih godina. Tada je Vesna Vulović postala najpoznatija stjuardesa jer je jedina preživela nesreću.Kad je to bilo ?
#15
Posted 20 April 2009 - 18:23
Čini mi se sredinom 70-ih godina. Tada je Vesna Vulović postala najpoznatija stjuardesa jer je jedina preživela nesreću.
Ye, moguce je. Onda je Qantas prvi a JAT drugi na svetu !