
2 B92 Web Team - ASTALAPASTA
#16
Posted 08 April 2001 - 14:34
ako na starom Forumu pregledate sam kraj topica o Dzambasovu, primeticete datum i upozorenje koje sam tamo ostavio kao napomenu tada donete odluke da kad` tad` pokrenem ovu raspravu u cilju rekapitulacije globalnog problema urusene Sub Kulturne scene ciji ste neodvojivi cinioc.
Na novom otvaranju ove ne tako stare teme, nije mi potreba da diskreditujem nikoga od Vas pojedinacno niti je namera da diskreditujem radio b92, vec da ukazem na cinjenicu da je b92 deo neresenog problema te scene u cijim rukama lezi ogromna odgovornost medija koji je simbol Slobode Govora o problemima koji nas muce.
Spreman sam da saslusam sve kritike na svoj racun iskljucivo samo u pogledu pronalazenja boljeg nacina za sagledavanje problema I pronalazenja nacina za njegovo resavanje.
Zagrejavanje za ovu raspravu je bilo izvedeno na klasicno provokatorski nacin i u to ime se svima koji su se nasli povredjeni izvinjavam. Posebno onima koji su takav gest protumacili kao “pijacu” sa primesama “mafijaskog” nacina komunikacije. Takav svoj nastup licno ne smatram civilizovanim te sebi pripisujem punu odgovornost za takav gest. Namera mi je bila da uzmem triangl u ruku I najavim jedno VELIKO CISCENJE U BORBI PROTIV SRPSKE KULTURNE KUGE koja nas je sve zahvatila.
Ukoliko bi takav nacin nekome zasmetao I poceo da kontemplira na temu cenzure poruka u ovoj diskusiji, zamolio bih iz sveg srca da to zaista I ucini jer ce to samo argumentovati postojanost mojih tvrdnji ustedevsi mi dosta vremena na DOKAZIVANJU POSTOJANJA PROBLEMA SLOBODE IZRAZA.
“ULTRA OTPOR” kao nacin predstavljanja nisam izabrao da bih sakrio svoj indentitet vec naprotiv kao stari underground gerilac zelim da pojasnim svoj karakter radi boljeg razumevanja. Taj gerilac u meni zivi od svog rada u kulturi I ne ovisi ni od kakvih fondova. Moja pojava na ovom Forumu je izraz krajnjeg umetnickog revolta ne sprecavanim procesima kulturnog urusavanja naseg drustva.
Obzirom na poznata iskustva u borbi sa ovim problemom u Bugarskoj, Hrvatskoj, Sloveniji I Makedoniji, BiH cist razum mi nalaze meru opreza zbog neposredne zivotne opasnosti kojima se covek izlaze tokom borbe protiv piraterije.
ULTRA OTPOR NISAM JA VEC SVI MI KOJI U KULTURI TJ NEPOSTOJECOJ KULTURNOJ POLITICI AKTIVNO GUBIMO NESVESNO UCESTVUJUCI U PROCESU OPSTEG URUSAVANJA SOCIJALNIH OSNOVA NASEG DRUSTVA.
Predlog tema za platformu ove rasprave:
Uvod: Kultura kao deo sive ekonomije
1.Primeri Ilegalnog poslovanja u kulturi - retrospektiva paralelnog knjigovodstva - opravdanost i lose navike poreskih obveznika. Razlog za ukidanje poreza na kulturni rad ? Razlog za uvodjenje Komisije za sund?
2.Fondacije kao javne ustanove donatori nase kulture- Primeri Anti ratnog profiterstva I zloupotreba fondova u Jugoslaviji iz rakursa UN
3. Elektronski medij kao instrument u tudjim rukama
4. Postovanje autorstva ideja u uzem smislu reci
5. Zloupotrebe volonterskog rada u Kulturi
5. Primeri zloupotreba honoraranog rada
7. Aktuelni casni izuzetci u Kuturi
8. Kulturni odnosi sa dijasporom kao preduslov prezivljavanja kulturne tradicije
9. Povrsnost aktuelnih kulturnih projekata
10. Dobre strane postojanja pozitivnih inicijativa
11.. da li b92 I ja imamo aktuelnih zajednickih poslova (sa transparentnim primerima).
12. Etiketiranje I eliminacija Dzambasova kao sindrom
13. Poziv u Diskusiju ljudima koji su imali lose iskustvo sa kulturnim radnicima u nasoj zemlji
14. Predlozi pravaca razvoja kulturne politike I anti piratskog programa kao uslova za njeno uspostavljanje
15. Kulturni kukolji
16. Kultura kao deo opsteg problema u ekonomiji
17. Konkretne zloupotrebe beogradskih kulturnih fondova
18. Kulturni profiteri
19. Najveci pirati – opis njihovog rada I razlozi za samoproglasenje legalizma
20. Problem legalizacije piratskih tezgi ispred SKCa
21. Prnjavor, Podgorica I Hercegovina I njihove veze sa Udruzenjem Muzickih Izdavaca
22. Mogucnost za pristupanje edukativnim programima o autorstvu za umetnike, advokate specijalizovane za autorsku I inteektualnu svojinu, Javne tuzioce, Autore zakona, Sudije)
23. Uloga SOKOJa u opstoj propasti primene Zakona o Autorskom pravu
24. Interes svetskih Autorskih Agencija za uspostavljanje legalnog trzista I nerascisceni racuni sa njima
25. Dosadanji rezultati inicijativa za borbu protiv piratstva /Predlog Sladjane Milosevic
26. Perspektive razvoja programa medjunarodne kulturne saradnje sa svetom (instrument za deprivatizaciju pristupa fondovima I pojacane kontrole potrosnje takvih fondova)
27. Interview : Ministar za Kulturu? Tema: Anti Piratski Program
Plakat B92 Iznad ulaza u moj stan (Fredom of Expression still exists so as did Antonius, Lapidus, Longinus, Brutus)…ce opravdati svoje svojstvo I ovaj put.
Smatrajuci da je moje "pametovanje" na ovom Forumu pogresno projektovano, kao kontra argument ovakvih trvrdnji u prilog svog iskrenog prisustva u zajednickoj ideji, nudim Vam opciju da kao uslov za dalju diskusiju imamo potpunu transparentnost tematske platforme oko cijeg sadrzaja cemo se zajednicki dogovoriti.
Nisam za transparentnost poslovnih tajni ali sam za diskusiju o zacetcima nove kulturne politike.To je nas zajednicki interes. Ne pokusavam da kontempliram ovaj problem na primeru b92 nego generalizujem raspravu na preispitivanje globalnih stavova o problemu subvencionisane kulture ciji je b92 deo. Usko sam fokusiran perspektive u razvoju komercijalnih nacina finansiranja kulture usmerenih ka njenoj zastiti, potrebi za edukacijom u oblasti autorstva I intelektualne svojine u nasoj zemlji.
Ovo je za mene skromni doprinos u indentifikaciji svog dela odgovornosti za nase kulturno bice. Sa Postovanjem
ULTRA OTPOR
#17
Posted 08 April 2001 - 15:47
#18
Posted 08 April 2001 - 20:04
#19
Posted 10 April 2001 - 19:42
ASTALA VISTA, baby.
#20
Posted 11 April 2001 - 07:30
Sto se samog topica ASTALAPASTA tice, postoji u praksi i bez Foruma b92. U poslednjih dva meseca zaposleno je dovoljno mladih muzicara, Web dizajnera, programera, organizatora, novinara, pesnika, fotoreportera, da mi je savest potpuno cista. Naravno iz prilozenog je jasno da svest o potrebi za sirom akcijom jos nije uspostavljena te ce linkovi izmedju dijaspore biti uspostavljani malo sporije. Sastanci privrednika iz Dijaspore sa onima iz Matice ce se desiti 17-19 Aprila u Bg.dakle na tome se polako radi.
Pozdrav
ULTRA
#21
Posted 11 April 2001 - 18:23
ULTRA OTPOR:
Kondore hvala na lepim zeljama.
Hmmm, izgleda da nisi gledao Terminatora...?
#22
Posted 14 April 2001 - 02:55
#23
Posted 14 April 2001 - 23:58
2 b92->SAMO NE KOMERCIJALIZACIJA!
#24
Posted 15 April 2001 - 03:01
#25
Posted 16 April 2001 - 11:12
Ocigledno je da je prvo provocirao a zatim pretio. I izvinuo se covek.
Ocigledno je da je promasio mesto i sagovornike.
Ne zelim da ga branim jer mi se neke njegove izjave i ton ne svidaju ali sam siguran da svaki od nas ostalih ima nesto slicno sto se drugima ne svida. U svakom slucaju kao sto rekoh lako je kritikovati. Ako Ultra radi samo deo od onoga sto pise (a nemam razloga da sumljam) onda mu skidam kapu. Mozda je on veliki egoista ali bolje i to nego biti mali, zluradi egoista. A ne daj Boze da je sasvim bez ega. Vec bi visio na Terazijama.
[ Izmena poruke: Dragan na dan 2001-04-16 12:15 ]
#26
Posted 22 April 2001 - 10:21
Prijatelji sluze i za kritiku. Zar ne?
Dakle dragi prijatelji : Zasto b92 ne placa nadoknade za Mala Autorska prava a konto emitovanih programa. Tako ozbiljan medij bi morao da bude pozitivan primer u opstoj poplavi ove lose navike zbog koje nasi i strani umetnici ostaju bez vitalnih prihoda za svoj kreativni rad. Obzirom da se pred nama nalazi preispitivanje dodeljenih frekvencija, podrzavam inicijativu da samo oni koji takvu obavezu redovno izmiruju mogu da steknu pravo na frekvenciju. Nemoj posle da vam politika bude kriva! Zakon je zakon i vazi za sve.
Kako je upravo ANEM inicijator spomenutog preispitivanja dozvola za zauzimanje frekvencija, najtoplije Vas molim da se ne blamirate sa svojim praznim pricama nego predjete sa reci na delo. Tako ozbiljni zastinici domaceg stvaralastva bi trebali da budu malo azurniji u izvrsavanju svojih obaveza jer je to jedini nacin da se smatraju ozbiljnim poslovnim partnerom u internacionalnoj utakmici. To sto je b92 dobio za DZABE spotove sa MTV to ne znaci da zakon o Autorstvu ne treba da se postuje.
Napominjem da nisam spreman za diskusiju na ovu temu. Ovoga puta ce se racunati samo redovno isporucivane tzv programske kosuljice sa listama emitovanja programa i placene nadoknade, prosledjene na pravu adresu.
Pozdrav od dobronamernog prijatelja
#27
Posted 17 May 2001 - 22:55
Ultra O. ima potpuno pravo, a to sto se neko zbog toga cese neka ga ne brine. Verovatno coveka svrbi.
#28
Posted 18 May 2001 - 13:31
U Jugoslaviji postoji SOKOJ kao organizacija za kolektivnu zastutu malih prava autora muzickih dela koja se izvode, pore ostalog, i na elektronskim medijima. Sistem kolektivne zastite preko nacionalne organizacije je sistem koji postoji i funkcionise u svim civilizovanim zemljama. Bez ulazenja u problematiku koliko je sam SOKOJ azuran kada primljene iznosa deli autorima, da li je kljuc podele dobar i da li je naknada odredjena visoko ili isko, obavestavam javnost da B 92 uredno placa nakandu za mala prava autora, na osnovu ugovora sa SOKOJem. Jedini period kada naknada nije placana redovno je bio period kada su uzurpatori iz tadasnjeg Omladinskog saveta bili ilegalno preuzeli B92 (oni inace nisu placali nikome nista i ostavili su ogromne dugove), ali cim je firma vracena u ruke zaposlenih, B 92 je isplatio i ovaj dug. Novi ugovor sa SOKOJ-em pokriva i naknadu za autore koji se emituju kako na Radiju tako i na TV B 92. Kosuljice sa autorima koji
se izvode se uredno dostavljaju svakog meseca, a tako se vrse i placanja, a
o svemu ovome moze posvedociti i SOKOJ.
Besplatni spotovi MTVja sa placanjem ove vrste neknade nemaju bas nikakve veze, jer SOKOJ, kroz naknadu koju naplacuje, stiti i domace i i strane autore (kroz ugovore sa njihovim nacionalnim asocijacijama).
B 92 je bio i ostaje promoter borbe protiv piraterije svake vrste, i to ne samo na recima vec i delom. U veoma teskim finansijskim uslovima, B 92 cini sve sto moze i uredno placa ove naknade, a to rade i sve clanice ANEMa koje
su svoj dug do 2001 godine prema SOKOJu kolektivno izmirile, a cine velike napore da uprkos velikoj besparici, to i dalje cine.
Umesto potpuno neargumentovanih akata na B 92, trebalo bi proveriti u kojoj meri ove naknade placaju drugi, ekonomski mnogo jaci komercijalni mediji, kao i na koji nacin usavrsiti kriterijume za odredjivanje visine naknada koji ce odgovarati ekonomskoj snazi elektronskih medija, kao i nacin podela naknada autorima od strane organizacije koja ih u ovoj oblasti kolektivno stiti.
Veran Matic, gl. i od. urednik B 92
#29
Posted 18 May 2001 - 22:06
Umesto potpuno neargumentovanih akata na B 92, trebalo bi proveriti u kojoj meri ove naknade placaju drugi, ekonomski mnogo jaci komercijalni mediji, kao i na koji nacin usavrsiti kriterijume za odredjivanje visine naknada koji ce odgovarati ekonomskoj snazi elektronskih medija, kao i nacin podela naknada autorima od strane organizacije koja ih u ovoj oblasti kolektivno stiti.
Veran Matic, gl. i od. urednik B 92
_____________________________________________
Da predjemo onda na konkretno: KO NE PLACA?
#30
Posted 22 May 2001 - 19:43