Jump to content


Photo

BU


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
98 replies to this topic

#31 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 17 November 2002 - 23:46

Sioran:
i dalje mislim da su za vecinu oblasti usmeni ispiti skloniji da u sebe ukljuce faktore koji su objektivno irelevantni. jedna od razlika je sto usmeno uvek znas koga ispitujes, pismeno ne moras i ne treba da znas.

Kao sto Indi rece I pismeni sadrzi par irevelevantnih faktora…

secam se da je na etf-u bilo par ispita gde je kolokvijum nosio deo ocene, i ne secam se da je bilo ko te ispite teglio po deset godina, iako nisu trivijalni (fizika mi pada na pamet, relativno tezak ispit po svojim zahtevima a ima dobru prolaznost).


Podgoricki etf je izeksperimentisao sve to sa Visom Racunarskom. (kolokvijumi+domaci 40% pismeni I usmeni poi 30% variralo od predmeta do predmeta ali tu negdje) Tri godine kasnije su se bukvalno zgrozili kad su vidjeli kome su sve dali diplomu. Normalno nije im ni palo na pamet da eksperiment prebace na ostatak ETF-a

ne znam sta ti je tu smesno. ne dele se na svim fakultetima u beogradu desetke kapom i sakom kao tamo gde si ocigledno ti studirao.


1. Studirao sam na Podgorickom PMF-u .
2. Dvoje koje sam pomenuo su zavrsili Beogradski PMF.
3. I pls nemoj da poredis ETF? sa njim. Smijesni ste.

zavrseno sta? matematicka, jaka stvar.


Razmisljao sam da li da odgovorim na ovo? Jeli casti ti koja si bila na prijemnom? 726? Ili tu negdje? I zavrsila u nekoj od numerisanih? Sorry. Zivot je takav.

#32 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 18 November 2002 - 01:05

Jr:
Podgoricki etf je izeksperimentisao sve to sa Visom Racunarskom. (kolokvijumi+domaci 40% pismeni I usmeni poi 30% variralo od predmeta do predmeta ali tu negdje) Tri godine kasnije su se bukvalno zgrozili kad su vidjeli kome su sve dali diplomu. Normalno nije im ni palo na pamet da eksperiment prebace na ostatak ETF-a

Zanima me ovo: "kad su vidjeli kome su sve dali diplomu". Kad budeš imao vremena, da li bi mogao da mi objasniš kako su oni to procenili da su diplome dali nekima, pretpostavljam, koji toga nisu vredni. Na osnovu čega su oni to zaključili?.

#33 Sioran

Sioran
  • Members
  • 1,885 posts

Posted 18 November 2002 - 01:09

>Kao sto Indi rece I pismeni sadrzi par irevelevantnih faktora…

naveden je jedan. ja mogu da navedem bar deset za usmeni.

>Tri godine kasnije su se bukvalno zgrozili kad su vidjeli kome su sve dali diplomu.

zgrozili na osnovu cega? poenta reforme i jeste da vise ljudi dobija diplome. u razmisljanju poput tvoje i jeste problem - sto se smatra da nekakvu bednu fakultetsku diplomu treba da dobiju samo najveci intelektualni giganti.

>1. Studirao sam na Podgorickom PMF-u .
2. Dvoje koje sam pomenuo su zavrsili Beogradski PMF.
3. I pls nemoj da poredis ETF? sa njim. Smijesni ste.

poredicu sta hocu sa cim mi je volja. posto sam i sama iz matematicke znam brdo ljudi koji su isli na pmf i koji su isli na etf. i za sve generacije koje poznajem vazi sledece: konkurencija na etf-u je, iz nekog razloga, daleko veca.

>Razmisljao sam da li da odgovorim na ovo? Jeli casti ti koja si bila na prijemnom? 726? Ili tu negdje? I zavrsila u nekoj od numerisanih? Sorry. Zivot je takav.

ne, za mene nije postojao prijemni za matematicku, znas desava se i to ako imas adekvatne diplome sa takmicenja. mislim shvatam ja da ti to nisi iskusio, pa se kao odrastao covek hvalis time sto si isao u matematicku, i to sa AB i CD. meni to nije potrebno, sta ces.

[ Izmena poruke: Sioran na dan 2002-11-19 09:30 ]

#34 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 18 November 2002 - 01:16

Indy:
Zanima me ovo: "kad su vidjeli kome su sve dali diplomu". Kad budeš imao vremena, da li bi mogao da mi objasniš kako su oni to procenili da su diplome dali nekima, pretpostavljam, koji toga nisu vredni. Na osnovu čega su oni to zaključili?.

E podgorica jeste najveci grad u CG ali je ipak selo po nekim pitanjima.
Dovoljno malo da se svi koji se bave ili pokusavaju bavit necim znaju.
I onda te uhvati blam kad vidis koliko zna neko ko se hvali da si mu ti predavao.

Problem je iskrsnuo sto je postalo prelako poloziti ispite. Tj kad vidis neciju diplomu sa prosjekom 7 neznas jeli u pitanju tip koji se provuka na prepisivanje domacih i nagadjanje tacnog odgovora na pismeni ili neko ko nije ima vremana (istu su par vjecitih studenata sa 10+ godina iskustva koristili da dobiju neki "papir":wink: ni za prepisivanje istih.
Moj brat se kao sef racunskog centra trebao da zaposli nekog i nije primio nikog od desetak svojih ex-kolega koji su konkurisali.

#35 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 18 November 2002 - 01:29

Problem je iskrsnuo sto je postalo prelako poloziti ispite.

Po meni je dobro ako je ispite lako položiti. Edukatorima treba da je cilj da tešku materiju učine prijemčivom. Ne verujem da se ikakav poseban kvalitet (sam po sebi) postiže teškim ispitima. Ispitivač uvek može naći pitanje na koje student neće znati odgovor (nešto kao kviz "Milioner").

Ako su studenti izašli sa kursa sa nedovoljnim znanjem, to ne mora nužno da znači da su ispiti bili suviše laki - može i da znači da su nastavnici loše obavili svoj posao obuke, na primer. Ili, da je ceo kurs loše organizovan, da je struktura predmeta pogrešna, da su učila zastarela i neodgovarajuća, da su kriterijumi upisa na kurs pogrešni... mnogo stvari utiče na kvalitet "diplomaca".

Prema mojim saznanjima, u procesu kontrole kvaliteta univerzitetskih kurseva, "težina polaganja ispita" se nigde ne koristi kao kriterijum.

#36 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 18 November 2002 - 02:01

naveden je jedan. ja mogu da navedem bar deset za usmeni.


navodeci da think fast treba samo pravnicima?
Ah ti americki filmovi…

zgrozili na osnovu cega? poenta reforme i jeste da vise ljudi dobija diplome. u razmisljanju poput tvoje i jeste problem - sto se smatra da nekakvu bednu fakultetsku diplomu treba da dobiju samo najveci intelektualni giganti.

Dio odgovorio Indy-ju a asto se tice mojih kriterijuma procitaj ponovo sta sam dosad pisao
Nisam babaroga, do sada sam dao 6 ocjena na ETF-u – vrlo visokih (4x10,1x9, 1x:cool:. Istina sam sam i birao studente kojima cu da budem mentor I predlazem ocjene.
Ne trazim da se za diplomu covjek popne na Himalaje.
Trazim da se napravi drasticna razlika izmedju onih sa 8.5 I ispod ako je vec to granica za buducu akademsku karijeru.
Ako je nesto problem u nasem skolstvu to su praznoglavci koji su se na dupe (svoje ili tudje) ugurali u njega.

poredicu sta hocu sa cim mi je volja.

Ali uzmi u obzir da I mi tebe vagamo jedino po sudovima koje ovdje izneses…

posto sam i sama iz matematicke (plus takmicar, plus vukovac) znam brdo ljudi koji su isli na pmf i koji su isli na etf. i za sve generacije koje poznajem vazi sledece: konkurencija na etf-u je, iz nekog razloga, daleko veca.


Onda moram da te zapitam za generaciju. Devedesetih kad sam ja bio ETF je dobija skart. Tj Top Ten iz Veljka je islo na PMF sledecih 50-setak na uglavnom ETF…


ne, za mene nije postojao prijemni za matematicku, znas desava se i to ako imas adekvatne diplome sa takmicenja. mislim shvatam ja da ti to nisi iskusio, pa se kao odrastao covek hvalis time sto si isao u matematicku, i to sa AB i CD. meni to nije potrebno, sta ces.


Da li si kad cula da je neko propustio ne samo prijemni nego I prvi razred I ipak zavrsio u Veljku?
Sta mislis sta treba imati od diploma za to?
A posle?
Posle sam dobijao gradske, republicke, savezne, Cak sam jednom Bio najbolji u Jugoslaviju I Cijelu Rusiju.
Volio bih da cujem tvoje takmicarske diplome.
Sa 22 sam imao 7 naucnih radova 4 na medjunarodnim konferencijama. Programiranje, Elektronika, Ekologija, biraj sta hoces?
Ucestvovao u dvije najvece ekoloske studije u Jugoslaviji.
Predavaodvije godine (istina samo 6 casova godisnje) na ETF-u I bio mentor studentima istog.
Sa 23 godine ukapirao da se broje samo pare…(N:prodana dusa! O:dobro naplacena) I da po tom pitanju vise znaci diploma sa potpisom propalog studenta Bilija nego Prof. dr Zarka Pavicevica ili Ljubise Stankovica.

Razlog zasto se hvalim matematickom je to sto je to najbolje vrijeme moga zivota. I siguran sam da ce mi to ostati u sjecanju cak I onda kad se ne budem sjecao imena svojih praunucica.
Opet ponavljam, neznam koja si generacija, Cica (pokoj mu dusi) nam je pricao o nekim koje su morale da gledaju onog ispred sebe u potiljak na casu ali onu gimnaziju kakvu sam ja dozivjeo (slijedi patetika) “u najgorim vremenima ove zemlje” nema sanse da mi ista pokvari.


_________________
Svako od nas jeste jedinka, ali ako si resio (nije bitno da li si zeleo ili morao) da zivis u odredjenom kolektivu, drzavi, to znaci da moras i sam da preuzmes deo sledovanja, i onda kada se placa i onda kada se naplacuje. Ne razumem sta je tu sporno?!

[ Izmena poruke: Jr na dan 2002-11-18 02:05 ]

#37 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 18 November 2002 - 02:22

2 Indy:

VRS pri ETF-u su pokrenuli prof. dr Ljubisa Stankovic (recezent IEEE +predavao u USA, GB, GER) , Zdravko Uskovovic (predavao u US) I Peki?(sorry neznam ime srkoz neozbiljan ali isto sa iskustvom u predavanju na trulom Zapadu). Mozda se Rajo sjeti kako se zove

Nislu izmisljali toplu vodu nego Cut&Paste sve sa tog trulog zapada, od nastavnog plana do skripti.
Prvi u Cg napravili racunarsku salu gdje Svi studenti mogu da sjednu za svoj racunar I u njoj drzali vecinu predavanja. Kupili cak I par starudija da djeca rastavljaju-sastavljaju.

Ono sto nisu uspjeli iskopirat (varam li se?) je najvaznije.
Studenti su ovdje dosli zbog papira a ne zbog glave.
Nije im padalo na pamet da nauce nista ako ne mogu da prepisu dovoljno da prodju.

Rezultat? K_A_T_A_S_T_R_O_F_A

1. Ono sto nam treba je ciscenje medju profesorima I asistentima od nekih “zacaurenih”
2. Kad oni budu predavali nesto od cega ima koristi (ne registri PDP-:cool: I kad se ljudi budu zaposljavali po onome sto znaju a ne po preporuci portira (a doc ice I to ne tako daleko) studentima ce pasti napamet da bi mogli I da nesto ZNAJU.
3. Kresanje broja ispita. ETF u pogrorici je imao 8 reformi I svaka je dodavala broj.

#38 Sioran

Sioran
  • Members
  • 1,885 posts

Posted 18 November 2002 - 02:45

>navodeci da think fast treba samo pravnicima?

da. ne vidim razlog da fakultetske diplome ne dobijaju ljudi koji ne mogu da pariraju profesoru na usmenom.

>Ne trazim da se za diplomu covjek popne na Himalaje.
Trazim da se napravi drasticna razlika izmedju onih sa 8.5 I ispod ako je vec to granica za buducu akademsku karijeru.

nema nikakve potrebe da se da razlika pravi na bilo kom pojedinacnom ispitu. zato i postoji prosecna ocena - na svakom ispitu ~25% dobije A, a opet na kraju malo ko ima 4.0. ideja da svaki profesor svojom ocenom treba da sprovodi finu diskriminaciju na vrhu (na ustrb potpunog odsustva diskriminacije na dnu) je pogresna, glupa i stetna.

>Ako je nesto problem u nasem skolstvu to su praznoglavci koji su se na dupe (svoje ili tudje) ugurali u njega.

iskreno nemam pojma o cemu pricas - verovatno nesto iz tvog iskustva.

>Ali uzmi u obzir da I mi tebe vagamo jedino po sudovima koje ovdje izneses…

pa vagaj, bas me briga.

>Onda moram da te zapitam za generaciju. Devedesetih kad sam ja bio ETF je dobija skart. Tj Top Ten iz Veljka je islo na PMF sledecih 50-setak na uglavnom ETF…

prvo, to sto tvrdis jednostavno nije tacno, posto su u svim generacijama oko moje generacije najbolji su upisivali etf, ne pmf. osim toga, na pmfu se ocene dobijaju daleko lakse, ispita ima dosta manje, itd. no vrhunac je sto ti studente koji upisuju etf, ili uopste bilo koga, nazivas skartom.

>Posle sam dobijao gradske, republicke, savezne, Cak sam jednom Bio najbolji u Jugoslaviju I Cijelu Rusiju.

iskreno, ne verujem ti, makar zato sto je matematicka, pored svih svojih mana, uspevala da ljude opismeni. i plus zato sto mi se hvalis gradskim takmicenjima, i time da si bio "najbolju u cijelu rusiju" (kao, najbolji na ruskom saveznom takmicenju ili sta?).

>Sa 22 sam imao 7 naucnih radova 4 na medjunarodnim konferencijama. Programiranje, Elektronika, Ekologija, biraj sta hoces?

necu nista, a iskreno sumnjam u kvalitet tih konferencija, ima svakakvog smeca.

>Ucestvovao u dvije najvece ekoloske studije u Jugoslaviji.

wow, wow. skrenucu ti paznju da tvoj izbor dostignuca kojima se hvalis sugerise daleko vise o tvojim dometima nego sama postignuca koja pominjes.

>Razlog zasto se hvalim matematickom je to sto je to najbolje vrijeme moga zivota. I siguran sam da ce mi to ostati u sjecanju cak I onda kad se ne budem sjecao imena svojih praunucica.

izgleda da treba da naglasim - mene ne zanimaju tvoje uspomene. ono sto me zanima je nekriticno velicanje matematicke, i to jesi radio.

>ali onu gimnaziju kakvu sam ja dozivjeo (slijedi patetika) “u najgorim vremenima ove zemlje” nema sanse da mi ista pokvari.

nema potrebe da me dalje obavestavas o depresivnim trendovima u svom zivotu. no sto se same matematicke tice: prvo, nema nikakvog dokaza da program u matematickoj daje bilo kakve rezultate. drugo, alumne matematicke su generalno bez ikakvog drustvenog uticaja. trece, matematicka dovodi do besmisla ionako besmislenu i preuranjenu specijalizaciju u nasem obrazovanju. cetvrto, matematicka potpomoze i kreira apsurdan sistem vrednosti (tipa, matematika je glavna) koji je u neskladu sa onim sto se u svetu realno desava. posto su neki ljudi necega od toga svesni, ne pokusava svako da se upise u matematicku, niti da se bavi matematikom, za slucaj da nisi primetio.

#39 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 18 November 2002 - 04:07

Sioran:

da. ne vidim razlog da fakultetske diplome ne dobijaju ljudi koji ne mogu da pariraju profesoru na usmenom. 

Mijenjas teze… ali nema veze…
Usmeni je jedini na kome student ne moze da vara. Tacka. Ne trazi nijedan normalan professor dam u pariras. Trazi da mucnes glavom.

> ideja da svaki profesor svojom ocenom treba da sprovodi finu diskriminaciju na vrhu (na ustrb potpunog odsustva diskriminacije na dnu) je pogresna, glupa i stetna.


Pls prosiri malo.

>iskreno nemam pojma o cemu pricas - verovatno nesto iz tvog iskustva.


Vjerovatno o tebi.

prvo, to sto tvrdis jednostavno nije tacno, posto su u svim generacijama oko moje generacije najbolji su upisivali etf, ne pmf. osim toga, na pmfu se ocene dobijaju daleko lakse, ispita ima dosta manje, itd. no vrhunac je sto ti studente koji upisuju etf, ili uopste bilo koga, nazivas skartom. 


Prvo jeste. Neznam kako je bilo u “tvoja” vremena ali ako trebaju imena za moju gen mogu da nabrajam do sjutra (ne bas do sjutra, malo nas je)

Za sve naucne potrebe jedne zemlje je dosta 10 matematicara godisnje. Cilj je da se dobije tih 10 najboljih a ostalo je SKART… Skart od dijamanata se sasvim lijepo iskoriscava, zato postoje I zanati. (kao ovaj kojim ja zaradjujem hleb moj nasusni sa malo maslaca preko). Nemoj da se vrijedjas…


iskreno, ne verujem ti, makar zato sto je matematicka, pored svih svojih mana, uspevala da ljude opismeni. i plus zato sto mi se hvalis gradskim takmicenjima, i time da si bio "najbolju u cijelu rusiju" (kao, najbolji na ruskom saveznom takmicenju ili sta?).


Za razliku od vecine na ovom forumu ja sam se prestavio imenom prezimenom I predackom linijom tako da ti nije tesko provjeriti. A o ostalom:


Pismenost?
Neznam kako al u moje vrijeme se I pismenost mogla srediti sa dovoljnim brojem diploma.
Da li bi mi povjerovala da sam bio I novinar? Uspjesan? Opklada?
Odgovor na sledece pitanje – Crnogorac sam.

->Gradska, republicka, savezna, Rusija pomenu li neko gradaciju? Moja oliljena stilska figura, prosto je obozavam. Inace u originalu su bila I skolska, al da sam je stavio gdje treba vecina ne bi ukapirala.

Rusija. Vidi se da si malo “matorija” sorry… Cula za Kolmogorov? nisam na brzinu uspio da nadjem bolji link
Ruska Matematicka, sad vec nije gimnazija nego su skroz iskocili iz okvira redovnog skolovanja.
Inace 8 SATI predavanja dnevno 6 dana nedlejno zivis u internatu sa profama iz skole kao sobnim starjesinama, I sve to za nekih 200 NAJ iz cijele Rusije.

I onda dodjemo mi iz Veljka, I budemo bezobrazni da ih pobijedimo I u Moskvi I u BGD-u.

I neki Janko Radusinovic dobije majcu I diplomu I srce mu bude veliko ko Rusija.
Mislim da cu morati da cekam da zaplace neki mali radusinovic pa da budem sretniji nego tada.

-necu nista, a iskreno sumnjam u kvalitet tih konferencija, ima svakakvog smeca.


Ko ce bolje siroko mu polje…koliko si ti smeca objavila? Ili cekas da svijetu kad tad pokazes Remek Djelo?

wow, wow. skrenucu ti paznju da tvoj izbor dostignuca kojima se hvalis sugerise daleko vise o tvojim dometima nego sama postignuca koja pominjes.


Moram da priznam da je vecina radova bila upravo o raznim varijantama smeca… bljak…

izgleda da treba da naglasim - mene ne zanimaju tvoje uspomene. ono sto me zanima je nekriticno velicanje matematicke, i to jesi radio.


I ja mogu da procenjujem kako ja hocu!
P.S. Od 93 od kad radim sam upoznao gomilu ETF-ovaca koji se uguravaju u programiranje. Kodera koliko volis, programera ni za lijek. Imate neki Brainwasher ili sto?

>ali onu gimnaziju kakvu sam ja dozivjeo (slijedi patetika) “u najgorim vremenima ove zemlje” nema sanse da mi ista pokvari.

nema potrebe da me dalje obavestavas o depresivnim trendovima u svom zivotu. no sto se same matematicke tice: prvo, nema nikakvog dokaza da program u matematickoj daje bilo kakve rezultate. drugo, alumne matematicke su generalno bez ikakvog drustvenog uticaja. trece, matematicka dovodi do besmisla ionako besmislenu i preuranjenu specijalizaciju u nasem obrazovanju. cetvrto, matematicka potpomoze i kreira apsurdan sistem vrednosti (tipa, matematika je glavna) koji je u neskladu sa onim sto se u svetu realno desava. posto su neki ljudi necega od toga svesni, ne pokusava svako da se upise u matematicku, niti da se bavi matematikom, za slucaj da nisi primetio.

Trendovi Hvala bogu Optimisticki :grin:

Prvo tacno… al sto da ti pricam… imas I ogledalo…
Drugo Glupost. Bilo kakav krupan korak u matematici se itekako osjeti u “realnom” zivotu. Npr Onog dana kad se bude rijesio problem trgovackog putnika dobices drasticno smanjenje cijena elektronike.
Trece kraj covjekove kreativnosti je negdje oko 25-27. Posle toga VELIKE ideje ne dolaze. Trebas da nesto naucis do tada da bi imao osnova za neku.
Inace nedostatak velikih pomaka se osjeca I evo vec 50 godina imamo samo jedan.
Cetvrto. Sta se u svetu realno desava?

P.S. Eskivirala si svoje diplome… republicko iz fizike u 7 osnovne? Ima li ista posle toga?

#40 Sioran

Sioran
  • Members
  • 1,885 posts

Posted 18 November 2002 - 04:47

>Mijenjas teze… ali nema veze…
Usmeni je jedini na kome student ne moze da vara. Tacka.

tvoja opsednutost varanjem je smesna. nije cak ni tacno da na usmenom ne moze da se "vara", niti je to uopste bitno. niti je neki problem imati pismeni na kojem je tesko "varati".

>Ne trazi nijedan normalan professor dam u pariras. Trazi da mucnes glavom.

razmisljanje je deo svakog, pa i pismenog ispita.

>Pls prosiri malo.

da, vidim da za tebe moram malo sporije. ako se desetke i devetke ostavljaju samo za par najboljih studenata, onda izmedju svih ostalih studenata (zbog kojih fakultet i postoji, jer fakultet ne postoji zbog najboljeg studenta) diskriminativnost ocene postaje manja (posto ocena ima manje). dakle, iskrivljenom rasporedelom davanja ocena smanjuje se ukupna diskriminativnost ocene.

>Vjerovatno o tebi.

ne verujem da se poznajemo, a i necemo, mada vidim da insistiras.

>Prvo jeste.

e nije tacno. mislim shvatam da je za tebe veoma bitno da u to verujes (pazi sad ovo - za mene to uopste nije bitno, daleko sam od toga da se bavim elektrotehnikom). evo u mojoj generaciji: devojka prva na saveznom iz matematike (u velikoj jugoslaviji) upisala etf, mladic prvi na saveznom iz matematike upisao etf, mladic prvi na saveznom iz fizike (i republickom vise puta), upisao etf, mladic prvi na republickom iz fizike dva puta upisao etf, devojka prva na republuckom iz fizike upisala etf. od svih ljudi koji su bili uspesni na takmicenjima samo dvoje je upisalo pmf. slicno vazi i za generaciju posle mene - dvoje ljudi je upisalo pmf, ostatak etf. dve generacije ispred mene najbolji ucenik je upisao etf. i tako dalje, i tako dalje.

>Za sve naucne potrebe jedne zemlje je dosta 10 matematicara godisnje. Cilj je da se dobije tih 10 najboljih a ostalo je SKART…

prvo, ovo nije tacno osim ako pod "drzavom" ne podrazumevas crnu goru. matematicari su servis ostalim disciplinama i samim tim potreba za njima je u normalnim drustvima prilicno velika. a cak i da je tacno to one slabije ne cini skartom.

>Neznam kako al u moje vrijeme se I pismenost mogla srediti sa dovoljnim brojem diploma.

u tvom slucaju ocigledno nije radilo.

>Gradska, republicka, savezna, Rusija pomenu li neko gradaciju? Moja oliljena stilska figura, prosto je obozavam. Inace u originalu su bila I skolska, al da sam je stavio gdje treba vecina ne bi ukapirala.

zanimljivo, posto skolska takmicenja u matematickoj nisu ni postojala. zanimljivo je takodje da se i njima ponosis. ima li nesto sto nam neces navesti? let me guess: naucio si da citas pre polaska u skolu?

>I onda dodjemo mi iz Veljka, I budemo bezobrazni da ih pobijedimo I u Moskvi I u BGD-u.

i to tebe kao cini najboljim matematicarem u celoj rusiji? po toj logici ja sam najbolji matematicar u celoj kini jer sam, jel', na ispitu iz verovatnoce bila bolja od njihovog nekadasnjeg sampiona?

>Ko ce bolje siroko mu polje…koliko si ti smeca objavila? Ili cekas da svijetu kad tad pokazes Remek Djelo?

nista se ti ne brini za mene - ne pada mi na pamet da to u ovom kontekstu kazem i time dozvolim drugima od mojih rezultata prave sprdnju kao sto ja sa tobom radim.

>I ja mogu da procenjujem kako ja hocu!
P.S. Od 93 od kad radim sam upoznao gomilu ETF-ovaca koji se uguravaju u programiranje. Kodera koliko volis, programera ni za lijek. Imate neki Brainwasher ili sto?

a kao programiranje je sta - za pametnije? zasto je ova razlika uopste bitna? i siguran si da tu imas vise pmfovaca? siguran si da si uzeo u obzir relativnu frekvenciju "kodera" i "programera" u svom proracunu?

>Trendovi Hvala bogu Optimisticki

ne znam - tvrdio si da je srednja skola najsrecniji period u tvom zivotu, znaci sve u svemu trend je na dole. ili si nam se opet nesto zbunio?

>Bilo kakav krupan korak u matematici se itekako osjeti u “realnom” zivotu. Npr Onog dana kad se bude rijesio problem trgovackog putnika dobices drasticno smanjenje cijena elektronike.

koji smoran primer, jel' i to vuces iz matematicke? nisi primetio da u drugim disciplinama postoje problemi cije bi se resenje itekako osetilo? na primer medicina?

>Trece kraj covjekove kreativnosti je negdje oko 25-27. Posle toga VELIKE ideje ne dolaze.

a ovo ti kao znas? strucnjak si za razvoj inteligencije? za tvoju informaciju, IQ je prilicno stabilan tokom zivota.

>Sta se u svetu realno desava?

desava se to da su matematicari servis za ljude koji se bave zanimljivim stvarima, onima sa pravim idejama.

>Eskivirala si svoje diplome…

jesam, pa sta? nisam luda da ih ovde navodim, pa da me jos i prepoznas, da se jos i ustanovi da si neko moj stari stalker.

[ Izmena poruke: Sioran na dan 2002-11-18 04:51 ]

#41 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 18 November 2002 - 06:03

Reforma, sta je potrebno da se ucini na BU:

1. analiza realnih potreba za strucnim profilima

2. anketiranje gornjeg esalona menadzmenta u privredi SRJ u pogledu toga sta svaki pojedinacni kurs koji ce da bude nudjen na BU treba da sadrzi, kao i tacno kakve diplomce oni ocekuju

3. preliminarno kreiranje novih kurseva
a. ispitivanje studentskog trzista - ima li dovoljno studenata za kurs (racunajuci i okolne strane zemlje)
b. poravnavanje potreba kurseva sa postojecim BU osobljem - potrebna otpustanja tehnoloskih viskova (paketi za ovo moraju da se obezbede od drzave), prekvalifikacije, dokvalifikacije, usavrsavanje osoblja uz rad
c. preispitivanje postojecih vs potrebnih resursa za odrzavanje nastave na novostvorenim kursevima na kvalitetnom nivou

4. jos jedan ciklus analize/ankete novostvorenih kurseva i njihovo definitivno profilisanje
a. Usaglasavanje kurseva sa postojecim u EU i po mogucstvu "linkovanje" kurseva i kreiranje zajednickih kurseva (izmedju BU i drugih univerziteta)

5. sekvencijalno pustane novih kurseva na trziste uz agresivan marketing u i van SRJ

6. kontinuirano pracenje kvaliteta nastave i studentskog zadovoljstva kursevima, kao i zadovoljstva industrije sa novim diplomcima. Uspostavljanje tela koje se ovim (Quality Assurance) bavi na drzavnom nivou. Revizija kurseva vremenom postaje stalni zadatak nastavnog osoblja. Ukidanje kurseva za koje nema interesa i iznalazenje novih kako se u privredi otvaraju nove vrste tehnologija i usluga.

Po meni zemlja od 8 miliona (ili koliko vec) treba da ima vise univerziteta (a mozda manje studenata - deo moze na vise skole) nego sada. Ne moraju svi univerziteti nuditi sve. Moguce je imati univerzitete od svega 4-5 fakulteta. Takve institucije sa manje zaposlenih i birokratije mogu vrlo brzo i efikasno da menjaju svoju "ponudu" i da zagrabe znatan deo studenata koji inace ide na BU (i novosadski, podgoricki). Takodje je to prilika da se oni regionalno baziraju i na taj nacin podrze razvoj regiona i ostajanje mladih u provinciji.

Stanje koje sad imamo je da ogromna vecina maturanata po automatizmu upisuje BU i na taj nacin doprinosi jos vecem haosu u inace totalno hipertrofiranoj populaciji tog grada (za kojeg urbanisti kazu da bi trebalo da ima otprilike 400.000 stanovnika). Dobar deo tih studenata ima razumljivu tendenciju i da ostane u Beogradu, radije nego da se vrati u cesto pasivne krajeve odakle su dosli. To je u krajnoj analizi lose i za te njihove krajeve, i za Beograd i Beogradjane koji se nalaze u situaciji da ne mogu da se zaposle u rodjenom gradu, jer su direktori firmi veoma cesto ili Crnogorci, ili "Kosovci", ili Vranjanci, ili... Daleko sam od toga da vicem "Beograd Beogradjanima", ali i ovo sto se dogadja zadnjih 50 godina je van svake pameti. Ali, to je vec sasvim druga tema...

#42 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 18 November 2002 - 06:14

Danasnji Blic pise:

"Od naplate školarina Filološki fakultet u Beogradu inkasirao 105, Filozofski 85, a Ekonomski 64 miliona dinara"

Fakulteti od upisa napunili kase

#43 Sioran

Sioran
  • Members
  • 1,885 posts

Posted 18 November 2002 - 08:35

>1. analiza realnih potreba za strucnim profilima

zakljucujem da ti mislis da drzava treba da propisuje koliko studenata sta treba da upise, i ja sam protiv toga. u americi svako studira sta hoce (pretpostavljam da je australijski sistem vrlo slican), i mislim da to jednostavno treba iskopirati, posto ocigledno radi, a nije lako naci sistem koji radi.

>2. anketiranje gornjeg esalona menadzmenta u privredi SRJ u pogledu toga sta svaki pojedinacni kurs koji ce da bude nudjen na BU treba da sadrzi, kao i tacno kakve diplomce oni ocekuju

njih takodje ne bih nista pitala - cak cisto i sumnjam da oni znaju sta im treba, buduci da vecina firmi ne zna ni sta hoce. mislim da prosto treba iskopirati sadrzaj kurseva sa univerziteta koji valjaju. jednostavno, taj problem (kurikuluma) je resen, to resenje nam je poznato, i ne vidim razlog da mi problem resavamo iz korena.

>b. poravnavanje potreba kurseva sa postojecim BU osobljem - potrebna otpustanja tehnoloskih viskova (paketi za ovo moraju da se obezbede od drzave), prekvalifikacije, dokvalifikacije, usavrsavanje osoblja uz rad

ja mislim da prakticno sve zaposlene treba staviti na privremeno sa time da ce za pet godina biti konkurs, otvoren za sve. oni koji zasluzuju dobice svoje pozicije nazad, na mestu onih koji to ne zasluzuju bice neko bolji.

>6. kontinuirano pracenje kvaliteta nastave i studentskog zadovoljstva kursevima, kao i zadovoljstva industrije sa novim diplomcima. Uspostavljanje tela koje se ovim (Quality Assurance) bavi na drzavnom nivou. Revizija kurseva vremenom postaje stalni zadatak nastavnog osoblja.

mislim da ako bi profesori bili pod pritiskom da objavljuju u profesionalnim casopisima, da bi kursevi bili bolji, jer bi oni morali da prate literaturu. takav pritisak sada ne postoji. ovde postoji ocenjivanje kurseva (to je cak postojalo i na etf-u), ali nisam stekla utisak da je to preterano bitno, sve dok ne ode u neku krajnost.

>Po meni zemlja od 8 miliona (ili koliko vec) treba da ima vise univerziteta (a mozda manje studenata - deo moze na vise skole) nego sada.

ja mislim da treba i vise studenata i vise univerziteta. mislim da je nas problem sto imamo premalo, ne previse ljudi sa fakultetom, sto ilustruje i sledeca cinjenica: u srbiji ~5% ljudi ima fakultet, u americi i australiji ~35%.

>Takodje je to prilika da se oni regionalno baziraju i na taj nacin podrze razvoj regiona i ostajanje mladih u provinciji.

to bi bilo super. da ja imam para osnovala bih svoj univerzitet negde u provinciji u srbiji, da bude kao cornell ili ann arbor.

>To je u krajnoj analizi lose i za te njihove krajeve, i za Beograd i Beogradjane koji se nalaze u situaciji da ne mogu da se zaposle u rodjenom gradu, jer su direktori firmi veoma cesto ili Crnogorci, ili "Kosovci", ili Vranjanci, ili... Daleko sam od toga da vicem "Beograd Beogradjanima", ali i ovo sto se dogadja zadnjih 50 godina je van svake pameti. Ali, to je vec sasvim druga tema...

meni ne smeta to sto ljudi sa sela dolaze u beograd. neka se zaposli najbolji, kao i ovde (new york je pun emigranata, a verovatno ima rodjenih njujorcana koji rade u drugim gradovima).

#44 Dunadan

Dunadan
  • Members
  • 12,305 posts

Posted 18 November 2002 - 08:47

a skoro nishta od tih para ne odlazi na poboljshanje kvaliteta studiranja

Jr:
>>Trece kraj covjekove kreativnosti je negdje oko 25-27. Posle toga VELIKE ideje ne dolaze<<

mislim stvarno, pogledaj se shta pishesh

#45 natasha

natasha
  • Banned
  • 3,104 posts

Posted 18 November 2002 - 11:32

[quote]
Sioran:
>1. analiza realnih potreba za strucnim profilima
zakljucujem da ti mislis da drzava treba da propisuje koliko studenata sta treba da upise, i ja sam protiv toga. u americi svako studira sta hoce (pretpostavljam da je australijski sistem vrlo slican), i mislim da to jednostavno treba iskopirati, posto ocigledno radi, a nije lako naci sistem koji radi."
Slazem se sa Sioran.

>2. anketiranje gornjeg esalona menadzmenta u privredi SRJ u pogledu toga sta svaki pojedinacni kurs koji ce da bude nudjen na BU treba da sadrzi, kao i tacno kakve diplomce oni ocekuju
njih takodje ne bih nista pitala - cak cisto i sumnjam da oni znaju sta im treba, buduci da vecina firmi ne zna ni sta hoce. mislim da prosto treba iskopirati sadrzaj kurseva sa univerziteta koji valjaju. jednostavno, taj problem (kurikuluma) je resen, to resenje nam je poznato, i ne vidim razlog da mi problem resavamo iz korena."
Opet se slazem sa Sioran. Treba iskopirati dobre programe, jer je ionako nemoguce potpuno uskladiti kurseve i praksu. Bitno je postaviti dobar temelj.

>b. poravnavanje potreba kurseva sa postojecim BU osobljem - potrebna otpustanja tehnoloskih viskova (paketi za ovo moraju da se obezbede od drzave), prekvalifikacije, dokvalifikacije, usavrsavanje osoblja uz rad
ja mislim da prakticno sve zaposlene treba staviti na privremeno sa time da ce za pet godina biti konkurs, otvoren za sve. oni koji zasluzuju dobice svoje pozicije nazad, na mestu onih koji to ne zasluzuju bice neko bolji."
Da to bi bilo idealno.Mnogi su se ucaurili i ne shvataju da je svako radno mesto kontinuirano usavrsavanje. Kod mene na fakultetu ima profesira koji ne znaju engleski i ne znaju da rade sa komjuterom. Hej, univerzitet. A sta ce im to kada imaju asistente, valjda za to i sluze.

>6. kontinuirano pracenje kvaliteta nastave i studentskog zadovoljstva kursevima, kao i zadovoljstva industrije sa novim diplomcima. Uspostavljanje tela koje se ovim (Quality Assurance) bavi na drzavnom nivou. Revizija kurseva vremenom postaje stalni zadatak nastavnog osoblja.
mislim da ako bi profesori bili pod pritiskom da objavljuju u profesionalnim casopisima, da bi kursevi bili bolji, jer bi oni morali da prate literaturu. takav pritisak sada ne postoji. ovde postoji ocenjivanje kurseva (to je cak postojalo i na etf-u), ali nisam stekla utisak da je to preterano bitno, sve dok ne ode u neku krajnost."
Naravno, treba postaviti mehanizme koji ce naterati ljude da se pokrenu sa mrtve tacke. Mislim da se ovde javlja problem profesionalizma. Kod nas su neki ubi boze odnosi-ti meni, ja tebi, neka politika nezameranja. Treba podici sistem na mnogo profesionalniji nivo. To se moze delimicno regulisati preko odobravanja para za projekte-cujem da smo poceli da funkcionisemo po tom principu i da projekat odobrava strana recenzija. To je OK, naime pravilo je jednostavno-koliko rada, toliko para i muzike. Automatski ce tako ovi ucaureni da otpadnu.

>Po meni zemlja od 8 miliona (ili koliko vec) treba da ima vise univerziteta (a mozda manje studenata - deo moze na vise skole) nego sada.
ja mislim da treba i vise studenata i vise univerziteta. mislim da je nas problem sto imamo premalo, ne previse ljudi sa fakultetom, sto ilustruje i sledeca cinjenica: u srbiji ~5% ljudi ima fakultet, u americi i australiji ~35%."
Potpuno se slazem.

>Takodje je to prilika da se oni regionalno baziraju i na taj nacin podrze razvoj regiona i ostajanje mladih u provinciji.
to bi bilo super. da ja imam para osnovala bih svoj univerzitet negde u provinciji u srbiji, da bude kao cornell ili ann arbor."
Sjajno :smile:

>To je u krajnoj analizi lose i za te njihove krajeve, i za Beograd i Beogradjane koji se nalaze u situaciji da ne mogu da se zaposle u rodjenom gradu, jer su direktori firmi veoma cesto ili Crnogorci, ili "Kosovci", ili Vranjanci, ili... Daleko sam od toga da vicem "Beograd Beogradjanima", ali i ovo sto se dogadja zadnjih 50 godina je van svake pameti. Ali, to je vec sasvim druga tema...
meni ne smeta to sto ljudi sa sela dolaze u beograd. neka se zaposli najbolji, kao i ovde (new york je pun emigranata, a verovatno ima rodjenih njujorcana koji rade u drugim gradovima)."
Slazem se sa Sioran. Samo jos jedan point. Palanacka filozofija je u glavama ljudi. Znam dosta Beogradjana koji su provincijalci, a znam i neke ljude iz provincije sa glavom bez limita. Zato i ja kazem-neka bolji pobedi.

Samo jos nesto da dodam. Mislim da se slazemo da kultura ophodjenja tj. relacije student-staff, profesor-asistent nisu dovoljno akademski kao u AU ili USA. Ja bih organizovala induction kurseve na temu ljudska prava, pravila akademskog ponasanja, intelektualna svojina, prava, obaveze, zaduzenja studenata i staff-a tako da bi odnosi postali profesionalniji.Ma ja sam cula kada asistent kaze studentu-glupaco jedna, ili kada profesor urla na ispitu sto student ne zna.Na hodniku sam morala da dajem secer i vodu, samo sto se nije onesvestila od profesorske dreke na ispitu (evo jos jedne prednosti pismenog ispita). Stvarno nema smisla.