Jump to content


Photo

BU


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
98 replies to this topic

#16 Sioran

Sioran
  • Members
  • 1,885 posts

Posted 16 November 2002 - 21:51

ne vidim nista pozitivno u tome sto u usmenom kao imas orjentir (nisam sigurna ni da je to tacno, ni da svi umeju te orjentire da citaju), s obzirom na negativne strane. ono sto jeste tacno je da na usmenom uglavnom ne mozes da se korigujes na nacin na koji to mozes na pismenom, ali zasto bi to bilo pozitivno? u vecini oblasti i poslova imas priliku da se korigujes, evo pravo je jedna u kojoj je verovatno potrebno da fakultet sortira ljude prema sposobnosti da "think fast on their feet" ali za druge ne vidim tu potrebu. i opet, i to moze da se uradi pismeno (to rade testovi tipa LSAT).

#17 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 17 November 2002 - 01:26

2 Sioran:
"ja mislim da rokovi definitivno jesu problem, iz razloga koje sam navela. u americi se na mnogim ispitima znanje ispituje "odjednom"..."

Kad sam rekao "odjednom" mislio sam da se svih 100% ocene ne zaradjuje odjednom. Pritom i mi u Australiji imamo ispitne rokove, ali su ispiti mnogo (proporcionalno) laksi!

"sto se tice open booka ja ga na vecini ispita nisam imala. cesto postoji nesto tipa jedna stranica kao podsetnik..."

Da, manji broj ispita je open book i ovde. Pominjao sam to zato sto je prilicno nepojmljivo sa BU stanovista. To sa jednom A4 stranicom ja bas slucajno imam u jednom od predmeta koje drzim i zovem ga "semi-open book" :smile:

Onda me studenti obavezno, iz godine u godinu, pitaju: a jel smemo da koristimo i drugu stranu lista? - Naravno, zasto da ne... mada sa ovim laserskim stampacima i sitnim slovima, prosto je neverovatno koju kolicinu informaciju uspevaju da stisnu na A4 - mislim se da odustanem od toga i idem na klasican open book, jer su poceli da kopiraju taj A4 papir jedni od drugih, a cela poenta i jeste u tome da utrose neko vreme praveci ga...

"ne znam sta je u australiji lecturer, u americi je to uglavnom privremena pozicija, opeterecan predavanjem i bez prostora za napredak."

Akademska zvanja se razlikuju od zemlje do zemlje. Ovo sto je Lecturer ovde (i na Novom Zelandu) je Assistant Professor u Americi, s tim da mi ovde imamo tenure u tom zvanju (koji u Amer. uglavnom pocinje od Associate Professor-a).

"opet ne znam za australiji - u americi postdiplomci svakako nisu faculty. pod staffom se generalno podrazumeva nesto drugo..."

Nisam ni ja mislio da su bukvalno staff, vec da imaju tretman kao staff. Znaci ide se recimo na zajednicke barbecue-je, party-je, zajedno smo u "zbornici" kad imamo lunch i tome slicno. Naravno da nisu staff kad nisu na platnom spisku (mada skoro svi imaju stipendije u rangu omanjih plata).

#18 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 17 November 2002 - 01:50

Jos rec, dve o ispitima. Da li su bolji usmeni ili pismeni, nisam siguran da se moze generalizovati. Ponekad su pismeni (ili putem interneta) jedino moguci. 70% mojih studenata je sto bi smo mi rekli "dopisno". Dolaze na kampus par nedelja godisnje, ali ni izbliza dovoljno da bih mogao ja (a kamo drugi predmeti) da ih ispitam sve (ima ih 200-300) usmeno. Tako da je pismeni (ili on-line assessment) jedina varijanta. Neki studenti bi bolje prosli na pismenom. Mnogi studenti ovde, npr, vrlo slabo pisu. Ne samo sto ne znaju spelling svog maternjeg jezika, vec su im recenice rogobatne i stil grozan. To sigurno oduzima neke poene, koje mozda ne bi izgubili na usmenom ispitu. Opet, na usmenom ima onih koji se "uprpe" (ovo pricam po svom iskustvu sa BU, jer ovde nikad nisam imao prilike da drzim usmene ispite), tako da je u proseku verovatno skoro svejedno da li je ispit usmeni ili pismeni. Ako je dobro smisljen da "skenira" znanje studenta, onda nacin ne bi trebalo da pravi neku razliku.

Uglavnom, koliko vidim, svi se slazemo da gradivo jednog predmeta treba razloziti na vise komponenti koje se posebno ispituju (i nagradjuju). Teoretski takvo nesto je postojalo i na BU, samo ja ne mogu da se setim nijednog primera gde se ocena za kolokvijuma uzimala u obzir pri davanju zavrsne ocene (verujem da je toga ponegde bilo, ali ja ne znam za to).

I jos jedna stvar, sasvim je tacno ono da se na BU predmet pravi prema profesoru, a ne studentu. Ovde je, naravno, obratno, mada... kako to funkcionise u praksi: program se zaista napravi prema studentu, ali onda ipak predavac stavlja fokus na ono sto on zeli.

Jos jednom o zvanjima. Ono sto je posebno interesantno u poredjenju Australije i BU je da ovde "redovni profesor" koji se ovde samo zove profesor (skoro) uopste ne predaje, prakticno se ne bavi nastavom. Vrlo malo se bavi i naukom, najvise se bavi menadzmentom, promocijom, pribavljanjem novca od privrede i tome slicno. To je kako stvari funkcionisu u praksi. Naucno (i nastavno) najproduktivniji deo "akademika" (kako se to ovde zove) je u zvanjima lecturer do associate professor. Professor je, skoro bi se moglo, reci "drustveno-politicka funkcija" i naravno menadzerska pozicija.

A da, isto sto kaze Max za Norge i ovde ima tendencija da se univerzitet sve vise gleda kao skola, a mi koji predajemo kao ucitelji. Veliki je pritisak (od strane korporativnog kapitala) da se tradicija po kojoj nastava i nauka idu zajedno na univerzitetu ukine, te da univerziteti pocnu da "servisiraju" edukacione potrebe stanovnistva na strogo komercijalnoj osnovi. Vec smo vrlo blizu toga, al' se jos ne damo sasvim. :wink:

#19 natasha

natasha
  • Banned
  • 3,104 posts

Posted 17 November 2002 - 06:16

Samo jos da pojasnim jednu stvar iz svog licnog iskustva. Odnos prema post-diplomcima je ovde potpuno drugaciji nego na BU. Kada sam dosla i pocela da se obracam staff-u sa prof. Dr oni poceli da se smeju, ma ne kod nas to sve ide po samo po imenima. Posle kada su pocele zurke i feste, oh my God, kakav shock.Mnogo normalnije i prirodnije.
Tamo u Bg (govorim o licnom iskustvu) je stroga hijerarhija, kao u vojsci-jeste razumem, tako je sve dok sam ne dodjes u poziciju da ti drugi govore isto. To je pogresno, uopste nije akademski, a vala ni ljudski.
Mislim da je ovaj friendly pristup daleko produktivniji. Ja sam se i u Bg trudila da budem sto vise friendly sa studentima, sto uoste nije znacilo da su smeli da ne znaju. Dapace, kazu da su od mene jako puni naucili. Kada sam odlazila u AU poklonili su mi knjigu-pisalo je (smrc, smrc): ...how special you are.
Kratko receno, treba uspostaviti autoritet znanja, ne titule.

[ Izmena poruke: natasha na dan 2002-11-17 06:19 ]

#20 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 17 November 2002 - 11:27

Nije na BU kriminalan samo odnos (dela) profesora prema studentima. Isto (a i gore) vazi za mladje saradnike, posebno asistente. Bio sam svedokom tragikomicnog dogadjaja kada je, zbog necega razbesnjeni profesor, zapovedio jednom kolegi asistentu "ponasajte se kao asistent!!!" Bilo je i drugih bisera. Kao na nastavno-naucnom vecu kad se razmatraju prispele molbe* za radno mesto asistenta kad profa kaze: "nije ona za asistenta, ne da se saviti". Ziva istina...

*) kad smo kod tog naseg anahronog termina "molba"... kada ce on nestati iz upotrebe u javnim sluzbama uopste?!

#21 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 17 November 2002 - 12:47

Nego, ne znam šta će biti od tih promena. Citiram rektorku: "Primenjena odmah i
nekritički, reforma ne bi postigla svoj smisao – evropsku dimenziju uz očuvanje nacionalnog identiteta i specifičnosti Univerziteta". Uf. Meni to ne obećava. Na kraju, prošlo je već dve godine od "promena", a ta reforma tapka u mestu. Nekako mi se "čini" da je problem što promenu treba da izvedu isti oni koji bi njome na razne načine bili pogođeni. A ima mesta i sumnji da li tačno znaju šta rade.

[ Izmena poruke: Indy na dan 2002-11-17 12:48 ]

#22 natasha

natasha
  • Banned
  • 3,104 posts

Posted 17 November 2002 - 12:48

Indy:"nije ona za asistenta, ne da se saviti". Ziva istina..."

Pisem bestseller na tu temu (svaka slicnost sa stvarnim ljudima i dogadjajima je slucajna). Narocito ce biti interesantan komparativni prikaz-ovde i tamo.

Stop here, please, my heart is bleeding for my country. :sad:

Indy: "Nekako mi se "čini" da je problem što promenu treba da izvedu isti oni koji bi njome na razne načine bili pogođeni. A ima mesta i sumnji da li tačno znaju šta rade."
Mislim da je ovo odlican point.

[ Izmena poruke: natasha na dan 2002-11-17 12:51 ]

#23 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 17 November 2002 - 12:54

Poslednji moj sastanak katedre koji sam imao na BU (koferi za Južnu hemisferu su već bili spakovani) bio je obeležen razmatranjem prijava na konkurs za mesto asistent pripravnika. Najbolji kandidat je imao prosek oko 9,5 ako se dobro sećam i sve ostale uslove, u dlaku. Jedini "problem" je bio što je bila u pitanju devojka, da ne kažem žena. Potpuno otvoreno, profani su "diskusiju" vodili u pravcu, kako da mi, dakle, naštelamo da bude primljen dečko sa nekih 8,1 prosekom, ali - dečko. Pritom, nekoliko članova katedre su bili ženskog pola, koje su ćutke gledale svoja posla i glasala "kako treba".

#24 natasha

natasha
  • Banned
  • 3,104 posts

Posted 17 November 2002 - 13:01

Problem je i u onom-nesavitljivost, bez obzira na pol.

#25 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 17 November 2002 - 13:22

natasha:
Problem je i u onom-nesavitljivost, bez obzira na pol.

Radi se o dva različita slučaja. Onu "nesavitljivu" (a stvarno je nesavitljiva, tj. misli svojom glavom) su ipak primili onda, dok ovu drugu nisu. Nisam ja neki feminista inače, al mi je od ove nepravde bilo došlo da puknem.

[ Izmena poruke: Indy na dan 2002-11-17 13:54 ]

#26 natasha

natasha
  • Banned
  • 3,104 posts

Posted 17 November 2002 - 14:06

Indy,
Primeri koje si naveo su bezazleni. A doslo ti da puknes od nepravde.

#27 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 17 November 2002 - 14:11

Malo, malo, pa te ne razumem: kako je to sto devojka nije dobila posao (a bila je najbolja) "bezazleno"? I ne razumem sta se kacis za to sto se meni pucalo od muke. To je samo moj osecaj u vezi pomenutih dogadjaja, on nije tema za diskusiju.

#28 natasha

natasha
  • Banned
  • 3,104 posts

Posted 17 November 2002 - 14:30

Sorry, jeste nepravda.
Nista za to sto me ne razumes, zaboravi.
Too much wine, California blues & memoari today :smile:

P.S. Da ne ispadne da bulaznim. Kada sam rekla bezazleno mislila sam na sledece: kod mene nisu primili devojku sa prosekom 9.8.Cemerno. Ali, to je na kraju ispalo jako dobro po nju zato sto je nasla bolje resenje.
Bezazleno :grin:, memoari,bezazlenije :grin:. Nista za to. Vazan je happyend:grin: Opet sve na kraju dodje na svoje mesto. Tu je Amerika, Kanada, Australija, Evropa :wink:
Zato ja i pijem drink :grin:

[ Izmena poruke: natasha na dan 2002-11-17 18:46 ]

#29 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 17 November 2002 - 17:38

[quote]
Indy:
.. mada sa ovim laserskim stampacima i sitnim slovima, prosto je neverovatno koju kolicinu informaciju uspevaju da stisnu na A4 - mislim se da odustanem od toga i idem na klasican open book, jer su poceli da kopiraju taj A4 papir jedni od drugih, a cela poenta i jeste u tome da utrose neko vreme praveci ga...
[/quote]

Na fontu 4.3 600dpi (savrseno se cita!) jednostrano A4 staju koncepti od svih 44 pitanja koje smo imali na programiranju prve godine.

Ja sam polozio '95, a '99 sam jos uvijeh dobijao zahvalnice od studenata koji su upravo pomocu njih polozili.

Ono sto je razlog zasto su napravljene je sto me stvarno mrzjelo da ucim registre PDP-8, racunara koji je zenit imao u vrijeme mog rodjenja.

Mislim da su od svega najveci problem profesori koji kad se jednom ustolice nikad vise ne promijene predavanja.

Koliko sam cuo bar je u Rusiji potpuno drugacije.

A sto se tice vasih primjera sa 9.5 smijesni su.
BU je skartirao MB i ZF, moje odeljenje matematicke, prosjek 10.0 i zavrseno za manje od IV godine studiranja.
[/quote]
_________________
Svako od nas jeste jedinka, ali ako si resio (nije bitno da li si zeleo ili morao) da zivis u odredjenom kolektivu, drzavi, to znaci da moras i sam da preuzmes deo sledovanja, i onda kada se placa i onda kada se naplacuje. Ne razumem sta je tu sporno?!

[ Izmena poruke: Jr na dan 2002-11-17 17:41 ]

#30 Sioran

Sioran
  • Members
  • 1,885 posts

Posted 17 November 2002 - 21:38

i dalje mislim da su za vecinu oblasti usmeni ispiti skloniji da u sebe ukljuce faktore koji su objektivno irelevantni. jedna od razlika je sto usmeno uvek znas koga ispitujes, pismeno ne moras i ne treba da znas.

secam se da je na etf-u bilo par ispita gde je kolokvijum nosio deo ocene, i ne secam se da je bilo ko te ispite teglio po deset godina, iako nisu trivijalni (fizika mi pada na pamet, relativno tezak ispit po svojim zahtevima a ima dobru prolaznost).

ima sigurno i u americi toga da se kurs ne prilagodjava samo studentu vec i profesorovom znanju. ali to u ovom slucaju nije pogubno kao sto je na BU, posto profesor drzi korak sa vremenom (sto zato sto ljude ovde stvarno zanima ono sto rade, sto zato sto ih sistem na to tera), na BU je to apsolutna katastrofa (tipa uci psihoanalizu jer je to jedino sto ja znam).

a sto se medjusobnih odnosa tice mogu samo da kazem da nigde nisam videla toliko arogancije u ophodjenu profesora prema studentima kao na BU.

>A sto se tice vasih primjera sa 9.5 smijesni su.

ne znam sta ti je tu smesno. ne dele se na svim fakultetima u beogradu desetke kapom i sakom kao tamo gde si ocigledno ti studirao.

>moje odeljenje matematicke, prosjek 10.0 i zavrseno za manje od IV godine studiranja.

zavrseno sta? matematicka, jaka stvar.