Jump to content


Photo

Rapsodija diletantizma


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
111 replies to this topic

#46 Hill Bill

Hill Bill
  • Banned
  • 7,389 posts

Posted 27 November 2008 - 19:51

...
povodom ove emisije i Milosha Maksimovica,
...

O čemu vi ljudi pričate? Ta emisija "Stanje nacije" je katastrofalni promašaj i bruka kuće. Sama koncepcija trivijalizacije politike dođe nužno do mulja ukusnog onog momenta kad za temu postavi išta ozbiljnije od diskusija o žirafama, zebrama ili skupštinskom restoranu. Banalna kopija banalnih uzora kao Piramida, Tipovanje i slično đubre. Hoćemo opet o pričama kako je to trend popularne politike, politike for dummies ... kako se moraju zaraditi pare da bi se realizovao Poligraf, Insajder ...
Možda nisam kompetentan jer nijednu od tih gluposti nisam odgledao do kraja, kako ne shvatam politički potencijal SMS-a i kako je takva komercijalizacija jedini oblik političke inicijacije mladih i budućih glasača ... ali to je sve bulšit.
Mrtvorođenče "Sranje nacije" ni inače simpatična Roksanda neće održati u životu, to vreme ne ispravi. Reklamokratija u svom najgorem obliku.

I sad ste taj primer našli da se ispizmite na e-novine! Budiboksnama! Neko to mora reći, a uveren sam da će ta kopija političkog bofla brzo biti skinuta sa B92.

#47 Sleepers

Sleepers
  • Members
  • 8,129 posts

Posted 27 November 2008 - 23:00

I sad ste taj primer našli da se ispizmite na e-novine! Budiboksnama! Neko to mora reći, a uveren sam da će ta kopija političkog bofla brzo biti skinuta sa B92.


Hill Billovski si pretrcao preko zadnja dva posta i donio svoj Mesijanski sud. Ili, a sto je jos gore, pratis temu od pocetka, ali si sad nasao za shodno da se javis, a u tom slucaju si samo sluga autorici sa pocetnog i oglednog primjerka e-brljotine koju se usudis braniti.

Apsolutno nemam namjere ulaziti u daljnje rasprave s nekim tko bi trebao imati minimum vlastite pameti, a i znanja o medijima i primarno novinarskoj etici.

#48 st.maurice

st.maurice
  • Banned
  • 14,181 posts

Posted 27 November 2008 - 23:28

Pa to je taj zabavno-informativni koncept tv emisija/novina.
Dragan Kojic Keba analizira stanje nacije, drugi analiziraju takve analize...

#49 Mali Medved

Mali Medved
  • Members
  • 913 posts

Posted 28 November 2008 - 08:41

O čemu vi ljudi pričate? Ta emisija "Stanje nacije" je katastrofalni promašaj i bruka kuće. Sama koncepcija trivijalizacije politike dođe nužno do mulja ukusnog onog momenta kad za temu postavi išta ozbiljnije od diskusija o žirafama, zebrama ili skupštinskom restoranu. Banalna kopija banalnih uzora kao Piramida, Tipovanje i slično đubre. Hoćemo opet o pričama kako je to trend popularne politike, politike for dummies ... kako se moraju zaraditi pare da bi se realizovao Poligraf, Insajder ...
Možda nisam kompetentan jer nijednu od tih gluposti nisam odgledao do kraja, kako ne shvatam politički potencijal SMS-a i kako je takva komercijalizacija jedini oblik političke inicijacije mladih i budućih glasača ... ali to je sve bulšit.
Mrtvorođenče "Sranje nacije" ni inače simpatična Roksanda neće održati u životu, to vreme ne ispravi. Reklamokratija u svom najgorem obliku.

I sad ste taj primer našli da se ispizmite na e-novine! Budiboksnama! Neko to mora reći, a uveren sam da će ta kopija političkog bofla brzo biti skinuta sa B92.


Chika Bile, za vas i vashe stavove imam izuzetno poshtovanje. Ali kako ovo utiche na ono sam ja citirao?

Video sam samo jednu epizodu Stanja nacije. I to je epizoda iz linka. Prvo sam prochitao tekst na sajtu e-novina, a onda potrazio snimak i video da je ono shto je u tekstu jedna obichna budalashtina.
I to sam rekao.

Ako izdvojite pola sata da pogledate emisiju, i steknete utisak da se voditelj

trudio na sve moguće načine da što više prostora da Nadi Kolundžiji i ućutka Sonju Biserko, bez obzira na njene argumente


ili da je

dobio domaći zadatak da se uklopi u najnoviji politički trend, pa je delovao kao mamlaz koji na ulici bez povoda promuklo iz stomaka viče „Srbija, Srbija!“ Samo je falilo da podigne tri prsta obe ruke, a potom otrči iza nekog drveta da ga zapiša i oslobodi se viška polokanog piva.


ja cu da editujem svoje ispizmotine [tm] i izvinim se e-novinama i Ljiljani Kaspar.

Ako ne steknete taj utisak, valjda ce moj stav dobiti vishe poshtovanja od 'budiboksnama'.

Da parafraziram Zizu - Car je go. Za to nisu krivi oni koji to kazu, nego car koji se sheta bez gaca.
Ovakvi tekstovi gace nemaju. I tu nema opravdanja.

#50 Hill Bill

Hill Bill
  • Banned
  • 7,389 posts

Posted 28 November 2008 - 09:03

Hill Billovski si pretrcao preko zadnja dva posta i donio svoj Mesijanski sud. Ili, a sto je jos gore, pratis temu od pocetka, ali si sad nasao za shodno da se javis, a u tom slucaju si samo sluga autorici sa pocetnog i oglednog primjerka e-brljotine koju se usudis braniti.
...

Pratim otpočetka, koliko se moglo pratiti sa onim brisanjima. Mediji me uglavnom zanimaju sa stanovišta potencijalne štete, a ne koristi (don't fix if ain't broken), tako da je pozicija alternativnih medija tipa samizdat (kao što su e-novine) lagodna: nema tu slučajnih konzumenata niti koriste javno dobro kao što su frekvencije/kiosk.
Ilustracija nekvaliteta e-novina primerom koji nužno vodi ka upoređivanju je loše odabrana & kontraproduktivna. Pre svega jer linkovani članak, osim (baš) citiranog dela nije ni približno loš kao što je povod ("Stanje nacije"). Naslov ovog topika daleko više odgovara tom tipu političarskog telešopa kojem se i B92 tom emisijom priklonio. U toj trci prostakluka B92 ne može da pobedi dokle god Srbijom emituje jedan FOX (i dovodi političare tipa Velja Ilić i A. Vučić da komentarišu Survivor, :) stavljajući manekene voditelje u bezizlaz da osmisle samo pojavljivanje svojih gostiju). FOX pomera granice spektakluka u kojem samo učestvovanje garantuje poraz. Mada "Stanje nacije" više liči na "Etiketiranje" (sa Avale valjda?) ta vrsta medijskog đubreta u kojem je sve živo pomešano u jedan reklamokratski bućkuriš čini mi se postaje standard dolaskom FOX-a. U emisijama tipa "Stanje nacije" gde se promoviše manekensko novinarstvo ubijeni novinarski autoritet pokušava da se kompenzira SMS autoritetom. Ako je to avangarda profesionalizma, onda dinosaurusi informisanja mogu da beže samo u alternativu, gerilu i tavorenje. Gde bar smeju da misle i to plasiraju.
To "komercijalno" više nikakve veze sa novinarstvom nema. Meni to liči na jedan neprekidni sajam automobila, nameštaja, političara i drugog bofla, gde se lepe devojke i momci šetkaju oko "proizvoda" ali posetioci znaju da korisne informacije od njih ne mogu dobiti. Čak ni njihovo mišljenje. Samo osmeh. Takva televizija postaje mrdajući bilbord(er), šareno ništa a u sve većem formatu. Kao da se razvojem forme menja suština TV medija, a informisanje otkriva nove rupe u koje će da opljune cara Trajana, whoever ...
Spoiler! --Click here to view--


Kako to porediti sa e-novinama, kakve god bile? Niti su pretenzije iste, niti rezultati mogu biti slični?

#51 Hill Bill

Hill Bill
  • Banned
  • 7,389 posts

Posted 28 November 2008 - 09:18

... Ali kako ovo utiche na ono sam ja citirao?
...

Prosto, za emisije tipa "Stanje nacije" i sam mogu da osećam tek puko gađenje. E sad da li je komentarom u e-novinama pogođen nivo adekvatne zgađenosti ... to jeste merilo kvaliteta komentara. I to je obavljeno tim pasusom koji si citirao. Bez njega, ostatak teksta je tek i nažalost rutinski snimak "stanja nacije".
A da se o tom stanju odlučuje glasanjem iste, tojest nacije, putem SMS-a po meni je stupid beyond belief, beyond anything e-x.com "Jesmo li nebeski narod?" 73% da jesmo, a 100% da nismo.

#52 Sleepers

Sleepers
  • Members
  • 8,129 posts

Posted 28 November 2008 - 18:12

To "komercijalno" više nikakve veze sa novinarstvom nema.


Cekaj, a zasto mislis da je komercijalno ikad imalo veze s novinarstvom? Sustina komercijalne televizije je samo jedna; privuci sto vise gledatelja i prezivljavati iskljucivo od marketinga, a sto je opet izravno povezano s gledanoscu. Dakle, ako si ti (hipoteticki gledano) odlucio imati svoju privatnu televiziju, uz uglavnom minimalne Zakonom propisane programske uvjete za dobivanje koncesije (a sto ovisi od pojedine zemlje) i pocetnog kapitala, samo na tebi je da odlucis hoce li tvoja televizija biti light zabava ili ozbiljno bavljenje politikom. Drugim rijecima, komercijalna televizija moze, ali i ne mora u svom programskom sadrzaju imati ozbiljno novinarstvo. Pretpostavimo da bi tvoja "Hill Bill TV" bila bazirana na kvalitetnim politickim emisijama, a za sto ti prije svega trebaju kvalitetni ljudi, tj. novinari. Medjutim TV je specifican medij zbog toga sto je vazniji dojam nego sadrzaj, odnosno ima izuzetno dobrih novinara koji pred kamerom djeluju odbojno, neuvjerljivo i nesposobni su lucidno izartikulirati svoju misao. O tome inace postoje brojna istrazivanja, primarno u Americi koja i jeste izmislila komercijalnu TV. I sve sto rade, rade krajnje smisljeno i proracunato. Tocno se zna koliko u npr. Dnevniku treba biti voditelja, koje starosne dobi (pa cak i boje kože) treba biti muski i zenski voditelj, prognozer i sportski voditelj. Mnogi od njih, a na ekranu djeluju krajnje ozbiljno i uvjerljivo, nikad u zivotu nisu samostalno napisali ni jednog slova, medjutim "kamera ih voli", pa stjecu ogromnu popularnost i imaju vrtoglave prihode jer povecavaju gledanost, a to je, budimo realni, san svake, pa cak i javne TV kuce. Postoje naravno i novinari/voditelji koji su u stanju pomiriti sve komponente koje kamera zahtijeva, ali takvi su u minornoj manjini. Ti uglavnom prave TV novinare cije tekstove citaju prezenteri, vidjas rijetko ili nikad, a to nije bez razloga. Odnos televizije i publike je postala znanost koja se temelji na savjetnickim tvrtkama koje istrazuju reagiranje gledatelja na npr., informativni program i dostavljaju prognoze o trendovima. Tvrtka istrazuje promjene navika gledatelja i njihovog nacina zivota te predlaze kako emisije, njihov sadrzaj, izgled i shemu prilagoditi uocenim promjenama. Savjetnici, a to su cesto psiholozi, posebno rade s osobama koje nastupaju pred kamerom. Savjetnicka ekipa TV kucu posjecuje pet do sest puta na godinu i svaki put ostaje po dva do tri dana.
Statistickim metodama se utvrđuje profil tipicnoga gledatelja, a zatim pokusava utvrditi da li se voditelji i reporteri koji se pojavljuju pred kamerom uklapaju u ocekivanja publike. Kako bi lakše dosli do odgovora, osnivaju tzv. fokusne skupine, koje su zapravo reprezentativni uzorak gledateljstva. “Fokusna skupina” gleda snimke emisija i u posebne upitnike biljezi svoje dojmove. Na kraju se njihovi dojmovi sazimaju u zavrsni izvjestaj slijedom kojeg se mijenja program. Dakle, doslovno sve je prilagodjeno gledatelju, ali to je tako u Americi, medjutim komercijalna TV cak i na Balkanu u osnovama funkcionira po istom principu. Prema tome, "Hill Bill TV-u" nisu potrebni samo kvalitetni novinari, nego i vrhunski prezenteri, a i jedni i drugi zele dobre place. Tu je i tehnicko osoblje, itd. I recimo da si u mogucnosti sve to isfinancirati do xx perioda, ali sto dalje? Ako tvoja TV nece imati dobru gledanost, nece stizati ni reklame, sto znaci da ces vrlo ubrzo biti prisiljen ugasiti svoj TV,jer se jebiga ispostavilo da siru publiku u Srbiji ne zanima ozbiljan politicki program, nego Cecini koncerti.


Da konacno razjasnimo; B92 je mogla biti beskompromisna i proizvoditi program za tebe i za mene (i njih jos nekolicinu) ne osvrcuci se na stvarni rejting zato sto je godinama dobijala donacije pomocu kojih je opstajala. Onog trenutka kad su doticni donatori zakljucili da su drustveno -polit. prilike u Srbiji dovoljno stabilne, donacije su stopirane i B92-ojka je prepustena samoj sebi. Imali su dvije mogucnosti; ili se ugasiti (sto bi vjerojatno mnogima bilo izuzetno drago) ili, a s obzirom da je RTS kao drzavna TV direktna sljednica javne TV, postati komercijalna. Nije bilo drugog izbora i meni je upravo nevjerojatno da te cinjenice i danas mnogi nisu svjesni.

Meni to liči na jedan neprekidni sajam automobila, nameštaja, političara i drugog bofla, gde se lepe devojke i momci šetkaju oko "proizvoda"


Pa to tako i jeste, i da se razumijemo, meni osobno se nimalo ne svidja zato jer nisam pristalica teze da publici pod svaku cijenu treba podilaziti; spadam u konzervativniju struju koja smatra da se publiku treba (i mora) odgajati, naravno na neupadljiv nacin, a sto de facto znaci - "malo meda pa zlicom po glavi", . Zbog toga smatram da je Javna televizija izuzetno vazna i drago mi je sto bar zasad nema naznaka da ce bilo gdje u svijetu biti ukinuta usprkos tome sto se "sira publika" uveliko protivi njenom opstanku.


U toj trci prostakluka B92 ne može da pobedi dokle god Srbijom emituje jedan FOX (i dovodi političare tipa Velja Ilić i A. Vučić da komentarišu Survivor, stavljajući manekene voditelje u bezizlaz da osmisle samo pojavljivanje svojih gostiju). FOX pomera granice spektakluka


Sto zapravo ukazuje na samu sustinu, a to je; B92 kao komercijalna kuca ima sva prava da se utrkuje sa FOX-om ciji je, a nemojmo to zanemariti, kapital stigao izvana, pa to ipak ne cini u smislu da se srozava na taj nivo. Nisam u prilici da gledam vase TV programe, ali sam dobro informirana i po onome sto cujem iz nekog svog srpskog kruga istomisljenika, B92 kao komecijalna kuca je gledanija i cijenjenija od RTS-a koji je sad toboze "javna" TV. Opcenito, medju profesionalnim krugovima sa podrucja ex YU, (a gdje s razlogom nema e-novina) vlada misljenje da kuca B92 ovog trena ide u nemogucu misiju; mora udovoljiti da tako kazemo "niskim apetitima" sire publike jer joj o tome ovisi kolicina marketinga, tj. sam opstanak, a sto izmedju ostaloga znaci da pojam beskompromisno realno vise nije moguc, dok istovremeno pokusava koliko god moze, zadrzati svoje "ime" i publiku koja misli svojom glavom, a cemu uostalom svjedoci i ovaj forum. U Hrvatskoj osim HRT-a, postoje dvije komercijalne kuce; Nova TV i RTL. Nijedna od njih nema nikakvu politicku emisiju, niti se uopce bave politikom cak ni u Dnevniku gdje je udarna vijest da je baba stapom umlatila dedu (a sto opet ne rade slucajno, niti zato jer su glupi nego zato sto vecina ljudi iz nekog razloga uvijek voli cuti da je netko umro. Osim toga, u programu obje kuce su iskljucivo (prastare) serije i popodnevne reprize istih, uz neke sulude domace kvizove, Big Brothera, itd. Da li je to, realno gledano, usporedivo sa sveukupnim programom koji nudi B92?

U emisijama tipa "Stanje nacije" gde se promoviše manekensko novinarstvo ubijeni novinarski autoritet pokušava da se kompenzira SMS autoritetom.


Iz onoga sto je ponudio M. Medved, ne mogu donijeti sud o toj emisiji. Ali ako je tako losa, vjerojatno nece prezivjeti. Ili je mozda losa samo tebi, pa ces se morati zadovoljiti nekim drugim, a kvalitetnim emisijama koje ako se ne varam, B92 jos uvijek emitira.



I da se konacno vratimo na samu bit;

Pre svega jer linkovani članak, osim (baš) citiranog dela nije ni približno loš kao što je povod ("Stanje nacije").


Prije svega, clanak ima samo jedan povod; pljuvanje po B92-ojci. Jer "Stanje nacije" nema apsolutne nikakve veze sa kucom B92, osim sto se krajnje podmuklo aludira da je B92 kriva za to i takvo stanje. A sto je krajnji idiotizam sam po sebi, a da i ne spominjemo kako je 50% tih iznenadno otkrivenih "novinarskih velicina" ta ista kuca doslovce odgojila.
Uostalom, Lukovic je sam ponosno izjavio "da im ne pada na pamet da budu objektivni", pa ne vidim zasto se objektivno ne osvrtati na smece koje nude publici putem interneta jer za drugo niti imaju sredstava, niti bi ih itko kupovao, osim mozda Murasa, Sheridana, Vinske Musice i samog Perice. Blah. :ph34r:

Edited by Ziza, 28 November 2008 - 18:17.


#53 Hill Bill

Hill Bill
  • Banned
  • 7,389 posts

Posted 30 November 2008 - 15:52

...
Uostalom, Lukovic je sam ponosno izjavio "da im ne pada na pamet da budu objektivni", pa ne vidim zasto se objektivno ne osvrtati na smece koje nude publici putem interneta jer za drugo niti imaju sredstava, niti bi ih itko kupovao, osim mozda Murasa, Sheridana, Vinske Musice i samog Perice. Blah. :ph34r:

To (boldovano) ipak ne možemo znati. Čak ni isprobati jer jednostavno više ne postoje mediji koji žive od svog kvaliteta već i samo od besomučnog reklamiranja svega mogućeg pa i "političkih proizvoda". Nadam se, zapravo slutim da ni ti pod opstankom u takvim uslovima ne podrazumevaš profesionalizam/diletantizam jer opstanak u tome zahteva sasvim drugačiju vrstu sposobnosti koja uglavnom nema veze sa tradicionalnim shvatanjem novinarskog zanata. I osnovnog alata tog zanata: umeća pisanja. Koliko tebe nervira diletantizam, mene izluđuju reklame; sve je toliko zagađeno reklamama da to već gubi smisao - nije čudo da se ljudi okreću knjigama, i ne zbog sadržaja već da bi pobegli od tih medijskih komaraca. Integraciju politike i reklamiranja već ne znam sa čime bih uporedio, štajaznam ... riža i sir možda, uglavnom mix koji tera na povraćanje, kojim nas kljukaju i na koji smo oguglali. Reklamokratija je toliko uzela maha da mislim da je neophodan jedan proces nove sekularizacije, a dešava se suprotno - poništavaju rezultati one klasične. Jer zaista, ako dozvoljavamo integraciju politike i jedne industrije laži, odakle nam obraz da isključujemo drugu?
"Rapsodija" je preterano. Rapsodija podrazumeva i odgovarajući ambijent, ambijent lišen spontanosti & komaraca. E-novine & slično bih pre uporedio sa žurkom polutotvorenog tipa gde zaista nisi potpuno siguran ko je tu gost a ko domaćin. Rave, ili u ovom slučaju više rage party. A tu već ne možeš predvideti ko je na kakvoj drozi, osim da je jaka. Diletantizam je pak pežorativ amaterizma, a amaterizam je jedini oblik koji može da izdrži individualni perfekcionizam ... u bilo kojoj oblasti. Prosto jer nemoguće je naći nekoga dovoljno bogat yet jednako entuzijast koji bi fininansirao naš lični quest for Xanadoo.
Apsolutno se slažem da mora postojati nekomercijalni moćan medij (dakle državni) koji diktira meru ukusa, koji je reper. U Srbiji je taj reper generator neukusa i reklamne inflacije, koji gebelsovski moto (ako ti ne veruju, laži više) nameće i drugima deformišući marketinško "tržište". Uz opasku da to "tržište" ionako ne postoji jer je državnom prisilom onemogućena (naprimer) negativna propaganda. Ja bih čak obrnuo priču tako da nije dozvoljeno hvaliti sopstveni već samo argumentovano kritikovati konkurentni. Izgleda komično, ali bar je bliže informisanju u arhaičnom smislu gde je informisanje u nekom kolektivu zapravo upozoravanje na opasnost. Time bi se informativni mediji bar vratili svojoj funkciji upozorovanja na opasnost zloupotrebe politike koja negativne propagande naravno nije lišena jer bi u protivnom bila lišena smisla.
Kritikovati RTS je već sasvim izgubilo smisao. Ta kuća je i rušena, i paljena, pa ostala ista. A u ovom suptilno destruktivnom, reklamokratskom aspektu ... još i gora nego ikad. Zato je kritika okrenuta ka B92 koji još jedini balansira između informativno/kritičke funkcije i totalne kapitulacije trendu. Nemoguća misija indeed. Ako i B92 kapitulira, ostaju nam knjige i (još uvek) internet. Kad i knjige zagade (eBook), zaboravićemo da može da postoji svet bez reklama. Da, navići ćemo se i to je ono strašno.

#54 Looney Tunes

Looney Tunes
  • Members
  • 631 posts

Posted 01 December 2008 - 15:38

Ako smijem dodati u vezi komercijalnih i javnih televizija. Ok je to sa komercijalnim televizijama - biznis kao i svaki drugi po odredjenim pravilima koje drzava propisuje, pa na slobodnom trzistu putem gledanosti nek se dokazu (sta da se radi kad je stanje nacije takvo kakvo je - ko voli nek izvoli). Ali, javna televizija ne smije da ima pravo na isprike da se mora boriti za gledanost radi profita. Cemu onda ta pretplata koja se placa? To je vise nego respektabilna cifra, i samim tim javna televizija je duzna da ima u svojoj programskoj shemi korisne emisije koje nisu profitabilnog karaktera. Ja licno na tv pogledam ponekad neku utakmicu, rijetko nesto drugo. Pokusao sam neke emisije gledati, ali nisam jednostavno imao stomak za to.
Nazalost, doslo je vrijeme kad u svim medijima imamo samo jedan princip: ne talasaj, pri tom mislim na sve vidove istih. Sveopsti proces zatupljivanja je totalno zavladao, nemoguce je pronaci intrigantne sadrzaje koji poticu na razmisljanje, a da sve ipak ne zaudara na nekakav senzacionalizam. Tesko je vise naletjeti na tekstove iz kojih se vidi da autor vrlo dobro zna sta prica, kao da vise nije nikog briga, a i negativna selekcija radi svoje. I ta reklamokratija koju postovani Hill Bill potencira (sjetih se jednog starog SF stiva od Frederika Pola i C.M. Kornbluta pod istim imenom - preporuka), je mnogima prekipjela, ali ljudi su ocito adaptivna bica i to im je postalo sasvim normalno (kako da zivim bez reklama za pivo ono ili ovo) da budu mali beznacajni potrosacki zombiji.

#55 nickie

nickie
  • Members
  • 6,347 posts

Posted 01 December 2008 - 16:44

I ta reklamokratija koju postovani Hill Bill potencira (sjetih se jednog starog SF stiva od Frederika Pola i C.M. Kornbluta pod istim imenom - preporuka), je mnogima prekipjela, ali ljudi su ocito adaptivna bica i to im je postalo sasvim normalno (kako da zivim bez reklama za pivo ono ili ovo) da budu mali beznacajni potrosacki zombiji.


meni je malo cudno sto se o reklamama prica kao da je to nesto novo. pa potreba da se nesto predstavi i 'proda' je postojala jos odavano. pod 'prodajom' ne mislim na samu razmenu za pare, nego uopste na skretanje paznje na nesto radi neke vrste profita. pa je tako neka vrsta reklame i hvalisanje osobama koje nam se svidjaju da bismo skrenuli paznju na sebe i dobili njihovu naklonost, predstavljanje sebe kao vredne, odgovorne osobe sposobne za timski rad da bi nas primili na posao, pa i pozivanje poznatog naucnika da napise rad u naucnom casopisu ne bi li ga sto vise ljudi citalo i tako porastao tzv. impact factor.
ok, ok, ovde se pise o komercijalnim reklamama u medijima, o reklamiranju piva, ulozaka i kafe da biste u pola osam mogli da dobijete tacne i sveze informacije. e to, to vec nije u redu? izgleda da mnogi misle da su informacije nesto sto javnost zasluzuje da dobije besplatno? :ph34r:
ili misle da bi reklame trebalo da reklamiraju nesto finije od piva, ulozaka i kafe? ok, al zasto im onda smeta reklamiranje mamografa, akcije dobrovoljnog davanja krvi i slicnog?

Edited by nickie, 01 December 2008 - 18:15.


#56 Hromi Daba

Hromi Daba
  • Members
  • 5,761 posts

Posted 01 December 2008 - 18:12

...Reklamokratija je toliko uzela maha da mislim da je neophodan jedan proces nove sekularizacije, a dešava se suprotno - poništavaju rezultati one klasične...


Da li je reklamokratija uzela maha ili je reklamiranje prestalo da bude privilegija povlascenih? Ako je ovo potonje ... to zaista ume da iritira.

Ja gledam televiziju dva-tri puta nedeljno. Nije mi bas jasna tvoja ogorcenost ... sta te tera da gledas ono sto te nervira? To je ionako medij koji polako ali sigurno umire ... Sledi mu znacajna redefinicija ukoliko zeli da opstane. Buducnost je TV on demand - preko interneta, naravno.

#57 rory

rory
  • Members
  • 2,989 posts

Posted 01 December 2008 - 18:57

Internet ce zameniti televiziju kad bude kao televizija sada, znaci kad oni koji imaju moc svedu interaktivnost na nivo daljinskog upravljaca. I ne mogu da verujem da se od svakakvog smeca koje cirkulise ovim medijskim prostorom sa ovolikim zarom bavite bas e-novinama (u kojima vaistinu ima budalastina).

#58 Hromi Daba

Hromi Daba
  • Members
  • 5,761 posts

Posted 01 December 2008 - 19:06

Internet ce zameniti televiziju kad bude kao televizija sada, znaci kad oni koji imaju moc svedu interaktivnost na nivo daljinskog upravljaca. I ne mogu da verujem da se od svakakvog smeca koje cirkulise ovim medijskim prostorom sa ovolikim zarom bavite bas e-novinama (u kojima vaistinu ima budalastina).


Cini mi se da primenjujes klasicnu TV paradigmu na internet, sto moze, ali (verovatnije) nece biti slucaj. Interaktivnu TV ce izneti klinci koji imaju sasvim drugaciji model prihvatanja interneta od tekuce generacije kojoj je to jos uvek u velikoj meri novotarija. Kompanije ce nesumnjivo traziti nacin da se reklame spakuju i isporuce cak i ako ih ne narucis, ali to nece biti tako jednostavno kao u slucaju klasicne TV. Inace, TV on demand vec prakticno postoji u podzemlju ... veliki broj sajtova nudi tv emisije svih vrsta (jos uvek relativno loseg kvaliteta) u striming modu, a torrent sajtovi omogucavaju skidanje (dovoljno dobar kvalitet - nije HD doduse) i off-line gledanje.

Edited by Hromi Daba, 01 December 2008 - 19:08.


#59 Hill Bill

Hill Bill
  • Banned
  • 7,389 posts

Posted 01 December 2008 - 19:44

... I ta reklamokratija koju postovani Hill Bill potencira (sjetih se jednog starog SF stiva od Frederika Pola i C.M. Kornbluta pod istim imenom - preporuka),
...

Preciznije, autor kovanice je prevodilac te lektire Pola i Kornbluta u originalu "The Space Merchants", a koji bih ja preveo kao "Prodavci zjala" ... i pogrešio naravno jer je naslov "Reklamokratija" odličan.

Htedoh da pokrenem topik o tom omniprisutnom fenomenu, ali postavio se problem gde? Reklama je toliko prisutna u svakom segmentu našeg života da sam problem rešio tako što zvocam gde god stignem. :ph34r:

Nisu samo elektronski mediji (pre)zagađeni reklamiranjem. Potpuno isto je i sa štampanim, još filovanim reklamnim aneksima ko svojevrsnim božemesakloni Dnevnikovim dodacima. Unutar novina je još gore; tekstovi se stiskaju unutar reklama, koncentrišu i naravno radikalizuju kako bi svojim naslovom i podnaslovom preneli informaciju ili komentar. Zagađenje reklamama je kao i svako drugo i krajnje je individualna procena koliko je neizdrživo, ali po meni već smo duboko u zoni sumraka čak i sa medijima koje naizgled ne plaćamo. Neko to ipak plaća, a sumračno je baš to što ja koji (recimo) kupujem neki proizvod plaćam da bi ga prodavac prodao nekom drugom. Čekaj, pa koji je moj interes u tome? Ako ništa drugo, ko dozvoljava tom prodavcu da ga ja kreditiram plaćajući višu cenu? Ne plaća on te reklame iz svog nego iz mog džepa, a to ne volem.

Reklama nije u funkciji tržišta već ga razara, najjednostavnije zato jer issue prebacuje na teren gde tržišta nema i gde konkurencije nema. Država sprečava da neko ukaže na loš kvalitet konkurenta. Zašto ako je taj dužan da se drži činjenica kao i u svakom drugom obliku javne komunikacije? Očito, reklama dobija status gde ne važi "čuti drugu stranu", dozvoljene, čak privilegovane laži. Dozvoljena, čak poželjna je i mimikrija & mix sa (očekivano) istinitim, novinarskim informacijama što u prodaji "političkih proizvoda" dovodi do toga da demokratija pređe u reklamokratiju. To već predstavlja ambijent u kojem se i profesionalizam mora redefinisati. I sve drugo. Dobro, možda ni đubre ne treba čistiti ... već redefinisati da baš tako treba da bude.

Najbolje od svega je da svi tvrde kako su imuni na reklame. I svi će to reći. Pa reklame su suvišne kad već ni na koga ne deluju. :)

#60 fender_bender

fender_bender
  • Banned
  • 2,192 posts

Posted 01 December 2008 - 22:50

Tema je diletantizam. Ja znam sta je profesionalzam: profesionalci običnim ljudima ulivaju sigurnost a život im čine lakšim, istovremeno i zavisnim. Iskustvo je njihovo glavno oružje a radna disciplina, spretnost i uvežbanost su njihove glavne uzdanice. To je fundament iz koga se razvija njihova kreativnost. Iskustvo ih oslobađa i na njemu grade kreativnost. Uz odgovarajuću opremu, takođe stečenu vremenom, oni postaju Aleksandar svih naših zamršenih problema. Improvizacija im je strana, a jednostavnost rešenja složenih zadataka i perfekcija izvođenja čine im najveće zadovoljstvo. Kada je to moguće, ka cilju se kreću najkraćim putem, a prividna dilema se čini kao deo njihovog ličnog uživanja, poigravanja nervima neukih. Oni će vam obično reći dve stvari: "možda" – i svoju definitivnu odluku. Istovremeno, zbog usredsređenosti na rešenje problema ekspert obično teško stiže da problem sagleda iz "neekspertskog" ugla. Ta ograničenost ili "profesionalno slepilo" proizlazi iz praćenja koda koji ga vodi ka poznatim situacijama i iskušanim rešenjima. Etika i vlastiti renome su za eksperta svetinje. Oni se nikad neće prihvatiti posla koji ne mogu kvalitetno da obave. Istina, može se desiti da vam u kritičnom momentu, u planinskoj vukojebini, tehničar Boinga zakrpi razvod kočionog sistema na automobilu ekserom, ali i Boinzi padaju, zar ne. Pored toga, rizik je obostran i preuzet svesno.

S obzirom da govorite o diletantizmu, a pretpostavljam da je istom suprotstavljen pojam profesionalizma, pa jos u profesiji koja je notorno poznata kao ‘znati nedovoljno o sto vise stvari’ sto za novinara ni u kom slucaju nije negativna odrednica, naprotiv, predlazem da prvo pokusate da definisete drugu stranu.

Reklame i reklamokratija su, u ovom kontekstu, izmisljena, nametnuta tema. Ako je uopste tema. Osim sto nerviraju. One koji televiziju - gledaju. Za sada je tako kako je: od njih zive oni koji televiziju - prave.

Ili, da pitam samo: sta je profesionalizam novinara?

Ili: da li je etika profesionalizam novinara?

I trece ili: diletantizam o kome govorite je neprofesionalnost ili - nemoral?