
F1 Tehnika
#31
Posted 31 August 2009 - 20:14
Rotary(Wankel) motor generacije RENESIS(Iz RX-8).
http://www.youtube.c...I...=PL&index=1
Inače, bivši (a možda i budući) vozač F1 Scott Speed je vozio ovo takmičenje 2002.
Više o tome OVDE
#32
Posted 22 October 2009 - 17:41
'Cosmo, čoveče, eto rešenja za propise o emisiji izduvnih gasova u F1koji sam' što nisu:
Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid : DigInfo
Možda jes' smešna veza Mazda premacy i F1, ali bitan je princip rada motora. Na osnovu ovog mogu da iskombiniju sledeću šemu:
Vankel+vodonik ("0 emisija" skoro)+turbina niskog pritiska

Jeste malo SF, pouzdanost bi bila jeziva dooobrih par godina, tank za vodonik bi bio težine sidra Titanika, ali zamisli zvuk

A tek izgled boksa i mehaničara prilikom tankovanja goriva, Dart Vejder bi u poređenju sa njima izgledao kao

I još pride, savest čista, jer, eto ne zagađuješ okolinu...
Ipak mislim da je to malkice bolja ideja od zujanja elektromotora kroz Paraboliku i teniske atmosfere u publici, ako je uopšte bude bilo...
A evo još malo zvučnih efekata (turbina prilikom šaltanja nagore)
Mazda Furai Concept w/ rotary sound
Edited by DASUBO, 22 October 2009 - 17:56.
#33
Posted 14 November 2009 - 10:31
Friday, 13 November 2009
Sam Collins
Bridgestone has shown off the new front tyre shape for Formula 1 210. A 245/55R13 front rubber will replace the 270/55R13 used this season. "This will help to bring a better grip balance between
the front and the rear grip of the cars" explains Hirohide Hamashima. "When we changed back to slick tyres the grooved tyre size
was retained, meaning that the front gained proportionally more grip than the rear. This is
addressed by making the front tyre narrower."
This and the move to larger fuel tanks could have significant implications on chassis design with wheelbase and weight distribution key factors.

2009
2010
#34
Posted 14 November 2009 - 12:46
Zanimaju li koga moguci pravci razvoja situacije ili da se ne trudim previse oko objasnjavanja?

#35
Posted 14 November 2009 - 12:59
Zanimaju li koga moguci pravci razvoja situacije ili da se ne trudim previse oko objasnjavanja?
Samo pisi, sigurno se nece baciti.

I jos ponesto, zar se nije Bridgestone "odjavio" sa ucestvovanja?
#36
Posted 14 November 2009 - 14:31
Samo pisi, sigurno se nece baciti.
![]()
I jos ponesto, zar se nije Bridgestone "odjavio" sa ucestvovanja?
1. Naravno, iskoristice ko ranije neki casopis

2. Jeste, ali za 2011.
#37
Posted 14 November 2009 - 14:48
Ukupno prianjanje napred se smanjuje napred usled uzeg pneumatika. To zahteva vecu masu napred, koje ce svakako biti vise usled povecanja mase goriva, kako bi se nadoknadio taj gubitak i povecala bocna sila koju pneumatici mogu obezbediti. Usled vece bocne krutosti, ocekuje se i manja bocna deformacija pneumatika (ugao klizanja), tj. tendencija ka podupravljanju u krivinama ce se definitivno smanjiti. Tome ce doprineti i povecanje prianjanja nazad, kako usled vece mase, tako i usled povecanja aerodinamickog prianjanja (DD difuzori

E sad...najveci problem - kocnice. Veca masa bolida ce prouzrokovati vece opterecenje istih. Dodatni problem predstavlja smanjenje sirine tocka uz smanjenje precnika istog. Vece toplotno opterecenje u manjem prostoru ce dovesti do porasta radne temperature kocnica, uz otezanu evakuaciju prasine nastale trosenjem. Za ocekivati je da ce se usisnici za hladjenje kocnica dobrano povecati, uz modifikacije na poklopcima tockova a ne bi me iznenadilo i da vise ne vidimo iste na bolidima. Mozda cak i oklop kocnica ne bude vise primenjivan. Valjalo bi da se ova toplota iskoristi za zagrevanje prednjih pneumatika. Mislim da ce se ici u tom pravcu.
Manji otpor vazduha usled smanjenja sirine prednjih tockova je sigurica. Bolje opstrujavanje vazduha oko tockova i vise vazduha sa unutarnje strane tockova su neminovnost. Znatno manji bocni usisnici za vazduh. Nema vise KERS sistema tako da je potreba za hladjenjem manja. Stedljiviji motori ce isto doprineti manjim potrebama za hladjenjem.
Na stazama gde obe smese pneumatika budu dobro radile, treba ocekivati da ce se trke zapocinjati na tvrdjoj smesi. Bolidi ce sigurno biti sporiji na trkama, za razliku od kvalifikacija gde predvidjam zestoko poboljsanje u vremenima (ovo vazi za slucaj da su tokom kvalifikacija dozvoljene promene u podesavanju - u suprotnom ce to biti kompletno usran koncept, nista nece valjati).
Ocekujem i pomeranje vozaca napred, kako bi rezervoar bio smesten sto je moguce blize sredini raspona tockova. Time bi manje uticao na raspored masa tokom trke i dao predvidljiviji bolid.
I tako...malo razmisljanja...

#38
Posted 14 November 2009 - 15:03
Poklopci na tockovima tj, "frizbiji" su svakako zabranjeni za dogodine...Za ocekivati je da ce se usisnici za hladjenje kocnica dobrano povecati, uz modifikacije na poklopcima tockova a ne bi me iznenadilo i da vise ne vidimo iste na bolidima.
#39
Posted 14 November 2009 - 15:15
Ocekujem i pomeranje vozaca napred, kako bi rezervoar bio smesten sto je moguce blize sredini raspona tockova. Time bi manje uticao na raspored masa tokom trke i dao predvidljiviji bolid.
Što će verovatno značiti i nešto duži bolid.
#40
Posted 14 November 2009 - 15:17
edit: Sad pronadjoh intervju sa Hamashimom:
Ovo nije dobar rezon. Povecanje aerodinamicke sile prianjanja ce biti prilicno drasticno. U to sam siguran. Hjuston bi ovde mogao da ima ozbiljnih problema...Also next year, there will be no refueling – how much of an impact does this have for Bridgestone?
The cars will be around 100kg heavier at the start of a race so the tyre needs to be stronger. However, when you consider that the downforce acting on a car can be as much as 2000kg an extra 100kg is not so much of a change for us in terms of our tyre compounds and construction. For competitors the omission of refuelling will add another challenge and I expect we will see an evolution of race strategies through the season as everyone begins to understand what works best. Drivers will have to use their tyre management skills at the beginning of the race, especially at the start, when the cars are heaviest and the tyres at their coolest.
Edited by Downforce, 14 November 2009 - 15:55.
#41
Posted 15 November 2009 - 00:03
Poklopci na tockovima tj, "frizbiji" su svakako zabranjeni za dogodine...
Najzad normalniji izgled tockova,sa onim poklopcima bas izgledaju usrano.
#42
Posted 15 November 2009 - 04:09
#43
Posted 15 November 2009 - 10:49
Ovo ce za sobom povuci vece bocne sile na zadnjim pneumaticima i njihovu vecu deformaciju u bocnom pravcu (veci ugao klizanja), tako da ce bolidi jos vise teziti ka preupravljanju
Bravo Downforce, odlično deduktivno razmišljanje

Da ne idem off topic, silno me zanima kako će se glavonja snaći sa sigurno groznim preupravljanjem Ferarija na početku sledeće sezone.
Edited by DASUBO, 15 November 2009 - 10:49.
#44
Posted 16 November 2009 - 10:02
Bravo Downforce, odlično deduktivno razmišljanje
![]()
Da ne idem off topic, silno me zanima kako će se glavonja snaći sa sigurno groznim preupravljanjem Ferarija na početku sledeće sezone.
Ja mislim da neće imati problem, teško da je bilo u poslednjih par godina veće kante od R28, a bogami ni R29 nije bio puno bolji, pa je opet izvukao više od maksimuma iz oba bolida.
Treba sačekati prva vremena sa testova, dosta moguće da će biti jako blizu jedan drugog, jer Massa nije seo u auto pola godine, a Alonso ne zna bolid. Znači, oba od nule.
#45
Posted 16 November 2009 - 13:38
silno me zanima kako će se glavonja snaći sa sigurno groznim preupravljanjem Ferarija na početku sledeće sezone.
Pa, ako se dvostruki svetski sampion i trenutno najbolji vozac u F1 ne moze snaci u najboljem timu u F1... onda ili ne valja on, ili bolid.
Mene vise brine kako ce se ostali snaci, plasim se da opet ne postane monotono i dosadno.