Jump to content


Photo

H A M L E T


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 jamie

jamie
  • Members
  • 1,771 posts

Posted 17 October 2002 - 00:56

ok, svi znamo mladog danskog kraljevica hamleta i njegovu nesrecu otelotvorenu u stricu klaudiju, svi zalimo nad smrcu nevine ofelije, svi svi se gnusamo licemerja rozenkranca i gildensterna...
a svaki film i svaka predstava o hamletovoj tragediji su drugaciji...

u poslednjih mesec dana uspeo sam da vidim tri pozorisna citanja 'hamleta' - na BITEFU su uspeli da me oduseve nemci iz hanovera, dok su me slovaci naterali da izadjem iz sale pre kraja predstave.
veceras sam gledao hamleta domace kontroverzne rediteljke ivane vujic. i rekao bih da se opasno priblizila slovackoj varijanti. vujiceva je puna nasumicnog mastanja, nepotrebne banalizacije, sve je to na nivou eksperimenta, i to samo onog uproscenog, formalnog...

a hamlet je i dalje nepresusna inspiracija - svakom pozorisnom reditelju se javlja kao najveci izazov, svakom dobrom glumcu kao zivotna uloga.
moje pitanje je: kakve ste sve 'hamlete' gledali, bilo na filmu, bilo u pozoristu - sta vas je odusevilo, sta vam se smucilo?
ovo valjda pitam zato sto sam pod utiskom...

#2 Prki

Prki
  • Members
  • 2,133 posts

Posted 10 November 2002 - 20:31

e bash si anshao mesto de cesh da pitash ovakvo pitanje
a i ja nisam bash mnogo shkolovan u pozorishtu (valjda zbog vremena) :grin:

#3 YC

YC
  • Members
  • 603 posts

Posted 10 November 2002 - 22:06

Poseban feeling Hamleta se dobija gledanjem predstave u Shakespear-ovom pozoristu Globe, obnovljenom pre nekoliko godina, na obali Temze.

#4 MarinaK

MarinaK
  • Members
  • 274 posts

Posted 10 November 2002 - 22:13

2 jamie:
[i]Polonius: Though this be madness, yet there is method in it.[/]
Kada si vec spomenuo Hamleta kao inspiraciju meni se strasno dopao Rosencrantz and Guildenstern Are Dead - by Tom Stoppard :grin:

A posto volim i Samuel Beckett - Waiting for Godot:wink: i Pelleas et Melisande - Maurice Maeterlinck :wink: upravo mi je palo na pamet da svi nabrojani plays imaju zajednicke stvari...

Naime, ovi elementi iz Stopparda vaze i za ostala tri play-a:

(1) Surroundings u sva tri su namerno vague and featureless...
(2) Konfuzija izmedju scena i argumenata, bez pravog klimaksa.
(3) U sva tri se pojavi jedan kljucni turning point kada recimo treba da se donese odluka - u Rosencrantz-u kada nadju pismo.
(4) Svi glavni likovi su non-entities...rade onako kako im se kaze, ne postavljaju pitanja...cak ni Hamlet ne moze da kaze ko je ko tj ne prepoznaje ih kao individue.
(5) da bi se spasili moraju da nadju svoj identitet, ali bez uspeha, takodje ne uspeva im da uvide kako svet funkcionise oko njih.
(6) Obojica nestaju sa recima da ce sledeci put znati sta da rade....

Interesantno je da se u sva tri play-a bezuspesno trazi smisao...

#5 jamie

jamie
  • Members
  • 1,771 posts

Posted 11 November 2002 - 02:46

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

obozavam tom stopparda!

[ Izmena poruke: jamie na dan 2002-11-11 02:46 ]