Jump to content


Photo
- - - - -

Grosser Preis von Deutschland


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
65 replies to this topic

#61 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 22 July 2008 - 00:08

Mimo prica o papucicama na volanu, koji je vas guess/fakt o iznenadnoj prednosti Meklarena? Posto sumnjam da je posredi "pad" Ferarija. Da nije stvar samo u "slucajno" poslaganim kockicama na poslednje dve trke vec o ozbiljnijem napretku rece i Kimi?


McLaren je očigledno napredovao sa poslednjim paketom aerodinamike i mehaničkih poboljšanja. Aerodinamički nemaju ništa revolucionarno ali je očigledno zbir svih tih malih poboljšanja dao odličan rezultat. Sigurno je i da imaju gomilu novih mehaničkih komponenti ali obzirom da su te stvari nevidljive javnosti možemo samo da nagađamo.

Ferrari nije doživeo "pad" već kasne sa razvojem i siguran sam da uveliko spremaju odgovor na ovaj zaostatak u performansama. Moguće je i da imaju veći paket noviteta koji zahteva duži razvoj.

Testiranje u Jerezu počinje u sredu i traje do petka, možda ćemo za koji dan imati jasniju sliku.

#62 Klika

Klika
  • Members
  • 751 posts

Posted 22 July 2008 - 00:19

Mislim da je obilazio Vettela, tako da bi to moglo da se tumaci raznorazno, verovatno kao "svaka cast momak, ali ja imam preca posla".

Ili........ hvala za blokadu Alonsa u krivini........

McLaren je očigledno napredovao sa poslednjim paketom aerodinamike i mehaničkih poboljšanja. Aerodinamički nemaju ništa revolucionarno ali je očigledno zbir svih tih malih poboljšanja dao odličan rezultat. Sigurno je i da imaju gomilu novih mehaničkih komponenti ali obzirom da su te stvari nevidljive javnosti možemo samo da nagađamo.

Cini mi se da je Hamilton jos pre Silverstona najavio pojacanje motora sto se izgleda i obistinilo, mislim da je to glavno poboljsanje, ne znam sta su radili na aerodinamici ako su uopste nesto i cackali po tom pitanju.........

Edited by Klika, 22 July 2008 - 00:22.


#63 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 22 July 2008 - 03:31

...pojacanje motora...

Nesto nisi dobro razumeo ili te je neko slagao. Razvoj motora je vec duze vreme zamrznut tako da nikakvo pojacanje ne dolazi u obzir.

#64 fancy

fancy
  • Members
  • 7,551 posts

Posted 22 July 2008 - 14:10

McLaren definitivno ima superioran bolid, Massa je samo bolid :D Kapiram da bi i Sutil pružio dostojanstveniji otpor Hamiltonu.
Hamilton je ubitačan u kombinaciji sa novim McL (Kova je samo statista), a ako crveni hitno ne odgovore sa nečim značajnim, Lewis je viđen za šampiona - moram priznati, koliko god ja više cenio Kimija. Paradoksalno, mislim da Ferrari može da uzme WMC jer je Kova ipak daleko ispod Felipe(t)a (koji ni sam nije bogznakako visoko :ph34r:). Nadam se da mali brazilac vozi zadnju sezonu za Ferrari ili bar predzadnju pa posle godinu dana Vettela u RBR da ga gledamo u SF :D

Što se trke tiče, osim majstora koji je pobedio... drago mi je da Heidfeld dolazi sebi i naravno - sve čestitke malom Piqetu, snašao se samo tako, plus se postavio kao nerešiva enigma za Massu :) Kimi, pošto kupio, po tol'ko prodao... skandalozno loše kvalifikacije, malo zezanja posle slabog starta, pa onda još malo više zezanja posle SC pita i spuštanja sa 12 na bezecovano 6. mesto. Eventful, što bi rekli. Da ne zaspi :D

#65 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 24 July 2008 - 18:10

Nesto nisi dobro razumeo ili te je neko slagao. Razvoj motora je vec duze vreme zamrznut tako da nikakvo pojacanje ne dolazi u obzir.

Poboljsanja na usisnom sistemu, izduvnom sistemu i pomocnim uredjajima nisu zabranjeni i mogu doneti povecanje snage. Gorivo i maziva mogu da dovedu do povecanja snage. Zamrzavanje se ne odnosi na ove oblasti.

edit:

4 rucice su sve za menjac - da mogu da se menjaju brzine jednom rukom (svejedno levom ili desnom) ili sa obe, po potrebi. I Ferari koristi isti sistem, oni su bili prvi koji su ga uveli.

Postoje i komande za spojnicu (kvacilo). Neki timovi imaju i po 6 polugica iza volana. Komanda za spojnicu se koristi prilikom starta u kombinaciji sa odgovarajucom mapom za motor.

Evo i slicice...i McLaren trenutno ima 6 poluga iza volana(2 za brzine, 2 za kvacilo i 2 za promenu mapiranja), a sistem o kojem se govori je u upotrebi jos od starta sezone.

Posted Image

Nije kao i da drugi to uveliko ne koriste... Mozda su u McLarenu dodatno usavrsili sistem u poslednjih nekoliko trka pa su stekli prednost u odnosu na druge.

Vidjao sam slicna resenja na BMW i Ferrari volanima i to jos od starta sezone. Cela ona prica sa Ferrarijevim sistemom sa startovanje iz mesta se takodje odnosi na ove polugice...

Sto se trke tice sve je bilo jasno kao dan - Luis ih je pokidao.

Ono sto je karakteristicno (i sto me najvise nervira u celoj stvari) je to da McLaren ima ociglednih problema sa trosenjem meksih pneumatika i sto uporno zaobilaze taj problem taktikom koju primenjuju. Luis agresivnom voznjom tvrdje smese nadoknadjuje taj hendikep s obzirom na to da su se Masa, Kimi i Ferrari totalno pogubili u zadnje dve trke. Ovo pogubili shvatite u najbukvalnijem mogucem smislu - vozacki, takticki, organizaciono, podesavanje bolida...

Kada se svemu ovome doda napredak koji su inzenjeri McLarena odradili na aerodinamici i mehanici bolida, rezultati nisu mogli da izostanu...

Edited by Downforce, 24 July 2008 - 18:27.


#66 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 25 July 2008 - 02:55

FIA begins random engine checks
By Jonathan Noble Thursday, July 24th 2008, 17:37 GMT

The FIA has begun its annual routine random checks on all Formula One engines, with Mercedes-Benz the first manufacturer whose power unit will be examined.

Formula One's current regulations feature an engine freeze, which prevents manufacturers from making technical changes over the course of the season from the specification that is lodged with the FIA at the beginning of the year.

Part of the FIA's regulatory activities includes it conducting a random test on the engines of each of the six manufacturers, to check no modifications have been made.

That process began after Hockenheim, with Lewis Hamilton's engine being the first to be sealed by the FIA so its checks can be conducted. Inspection of other manufacturers' engines will take place over the remainder of the season.

Autosport.com understand that the engine checking process has begun a little later than normal this year because the FIA has introduced some more stringent testing apparatus into the procedure.


"random test" :ph34r: