Nesto nisi dobro razumeo ili te je neko slagao. Razvoj motora je vec duze vreme zamrznut tako da nikakvo pojacanje ne dolazi u obzir.
Poboljsanja na usisnom sistemu, izduvnom sistemu i pomocnim uredjajima nisu zabranjeni i mogu doneti povecanje snage. Gorivo i maziva mogu da dovedu do povecanja snage. Zamrzavanje se ne odnosi na ove oblasti.
edit:4 rucice su sve za menjac - da mogu da se menjaju brzine jednom rukom (svejedno levom ili desnom) ili sa obe, po potrebi. I Ferari koristi isti sistem, oni su bili prvi koji su ga uveli.
Postoje i komande za spojnicu (kvacilo). Neki timovi imaju i po 6 polugica iza volana. Komanda za spojnicu se koristi prilikom starta u kombinaciji sa odgovarajucom mapom za motor.
Evo i slicice...i McLaren trenutno ima 6 poluga iza volana(2 za brzine, 2 za kvacilo i 2 za promenu mapiranja), a sistem o kojem se govori je u upotrebi jos od starta sezone.
Nije kao i da drugi to uveliko ne koriste... Mozda su u McLarenu dodatno usavrsili sistem u poslednjih nekoliko trka pa su stekli prednost u odnosu na druge.
Vidjao sam slicna resenja na BMW i Ferrari volanima i to jos od starta sezone. Cela ona prica sa Ferrarijevim sistemom sa startovanje iz mesta se takodje odnosi na ove polugice...
Sto se trke tice sve je bilo jasno kao dan - Luis ih je pokidao.
Ono sto je karakteristicno (i sto me najvise nervira u celoj stvari) je to da McLaren ima ociglednih problema sa trosenjem meksih pneumatika i sto uporno zaobilaze taj problem taktikom koju primenjuju. Luis agresivnom voznjom tvrdje smese nadoknadjuje taj hendikep s obzirom na to da su se Masa, Kimi i Ferrari totalno pogubili u zadnje dve trke. Ovo pogubili shvatite u najbukvalnijem mogucem smislu - vozacki, takticki, organizaciono, podesavanje bolida...
Kada se svemu ovome doda napredak koji su inzenjeri McLarena odradili na aerodinamici i mehanici bolida, rezultati nisu mogli da izostanu...
Edited by Downforce, 24 July 2008 - 18:27.