Jump to content


Photo
- - - - -

...civilni pilot...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
26 replies to this topic

#16 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 02 July 2008 - 18:43

Mole se učesnici diskusije da prekinu sa međusobnim vređanjem. Ukoliko hoćete da pomognete postavljaču topica, da diskutujete o obrazovanju zaposlenih u vazuhoplovstvu i slično, samo nastavite, ali se vređanje neće tolerisati.

#17 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 02 July 2008 - 21:24

a ja sam citao na sajtovima nekih avio kompanija da oni daju stipendiju za skolovanje svojih buducih radnika! al' takodje traze da radis za njih nekih... ne znam ni ja koliko godina...
znaci... prvo treba da pljunem 25000 do 35000 e za profi dozvolu, a onda jos 10000 do 30000 e za doskololjavanje za odredjen tip aviona, a onda da pljunem jos ne znam ni ja jos koliko da bi obezbedio dovoljno sati leta? i to js nije sigurno da cu da dobijem posao? ako se sve to preracuna, izadje... 35000 e najjeftinija varijanta :ph34r: ? jesam li dobro preracunao?

$35K ti je samo za Vrsac ali tu nece dobiti obuku na avionima tipa DC9 ili B727.Koliko je meni poznato dobijas samo profesionalnu dozvolu a skolovanje na putnickim avionima dobijas kada nadjes posao posto to obicno preuzima kompanija koja te zaposljava.U zavisnosti od potrebe oni te obucavaju za tip aviona koji imaju.Postoje u svetu privatne avio skole koje pruzaju obuku na odredjenom tipu putnickih aviona ali mislim da su cene strahovite i da se radi o nekih $150K

#18 guimaraes

guimaraes
  • Members
  • 592 posts

Posted 03 July 2008 - 11:30

$35K ti je samo za Vrsac ali tu nece dobiti obuku na avionima tipa DC9 ili B727.Koliko je meni poznato dobijas samo profesionalnu dozvolu a skolovanje na putnickim avionima dobijas kada nadjes posao posto to obicno preuzima kompanija koja te zaposljava.U zavisnosti od potrebe oni te obucavaju za tip aviona koji imaju.Postoje u svetu privatne avio skole koje pruzaju obuku na odredjenom tipu putnickih aviona ali mislim da su cene strahovite i da se radi o nekih $150K


Dobro, nisu baš te cene, ali jesu velike cifre.

Evo konkretno: Jat u Oktobru ima jednu grupu ljudi koje će da školuje za 737, a koji nisu zaposleni u Jatu nego sami plaćaju svoj type rating. Cifra je 18K eura.

Za to dobijaš osnovni TR (bez MCC, CRM i ostalih sitnih ratinga, koji se posebno plaćaju). Ground school traje nekih 6 nedelja, zatim ide simulator u Švedskoj i na kraju letenje zone (1-1.5h).

@grandcaffe

Što tiče tvog pitanja o platama, moram da ti kažem da mi se ne sviđa što tvoje drugo pitanje već bilo o platama, a još nisi ni počeo školovanje. Novac ne bi trebalo da ti bude odlučujući motiv pri odabiru neke profesije, jer ako na osnovu novca budeš odlučivao, možeš vrlo lako da napraviš grešku zbog koje ćeš se kajati čitav život ukoliko svhataš da si odabrao zanimanje koje nije za tebe. Letenje nije za svakoga i ne može to svako da radi. Ne treba da budeš nad-čovek da bi leteo, ali moraš da imaš određene predispozicije, da voliš letenje i da se prethodno dobro upoznaš i sa lošim stranama ovog posla. Uvek dajem savet da nije loši uplatiti u Vršcu par sati letenja sa instruktorom (1h je bio oko 100-tinjak eura, koliko se sećam).

Što se tiče posla i plata - u Srbiji mrka kapa. Mnogo ljudi je otišlo iz Jata i Jatu nedostaje pilota, naročito sada u sezoni, recimo ima ljudi koji se školuju za kapetane, ali ne mogu da završe školovanje pre oktobra, jer nema ko da leti na desnom sedištu. Sad se primaju ljudi na ATR, čime se malo popuniti praznina koja je nastala odlaskom ljudi, a verujem i da će neko od ovih koji plaćaju svoj TR biti zaposlen. Ono što preostaje u Srbiji su Prince, Pink Air, instruktorstvo u Vršcu, ali ne znam koje su tamo šanse za zaposlenje. U vršcu instruktori imaju 500-tinjak eura platu i to je posao koji služi za bildovanje sati i skupljanje iskustva, tako da treba gledati sa te strane, a ne samu platu.

Avio-industrija je jako osetljiva industrija, tako da se ne usudim prognozirati bdućnost nekome ko se sada upusti u školovanje. Pogledaj IFALPA predviđanje iz Januara 2008., a već sada je mnogo pesimističnije pri cenama nafte od 142$/barrel.

Ukoliko kojim slučajem imaš HR pasoš, to ti može biti od velike koristi, zato što tamo često budu konkursi, od škola kojima su potrebni instruktori, preko business avijacije do CTN i DBK, koji lete i turbo propove (ATR42, koji se sad izbacuju i Q400) i jetove (CTN: A319, A320 i DBK: MD82). U CTN kopiloti imaju oko 1500 eura na turbo-propu, a oko 2000 na Busu.

Pozdrav.

#19 grand_caffe

grand_caffe
  • Members
  • 41 posts

Posted 03 July 2008 - 12:05

ma, niko nije rekao da je moja glavna predispozicija za posao plata!
naravno da volim letenje!
zapravo, obozavam letenje!
a koje su konkretno lose strane posla?
nisi mi rekao sta si ti zavrsio, ako je uopste u vezi aviacije!

#20 grand_caffe

grand_caffe
  • Members
  • 41 posts

Posted 06 July 2008 - 18:25

zar niko vise ne zna nista na ovu temu?

#21 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 06 July 2008 - 22:35

Dobro, nisu baš te cene, ali jesu velike cifre.

Evo konkretno: Jat u Oktobru ima jednu grupu ljudi koje će da školuje za 737, a koji nisu zaposleni u Jatu nego sami plaćaju svoj type rating. Cifra je 18K eura.

Za to dobijaš osnovni TR (bez MCC, CRM i ostalih sitnih ratinga, koji se posebno plaćaju). Ground school traje nekih 6 nedelja, zatim ide simulator u Švedskoj i na kraju letenje zone (1-1.5h).

Moguce.Toliko su trazili sinu mojeg prijatelja ali klinac nije drzavljanin Srbije.Na kraju se odlucio za ovdasnju skolu koja je skuplja.Koliko sam razumeo nema finansiranja iz budzeta kada je pilotska skola u pitanju.Ovo od 18K eura je bargin i svako ko ima plan da postane pilot bi trebalo da iskoristi.Gledao sam preko neta i u SAD slicni program je $150K minimum.

#22 Bebler

Bebler
  • Banned
  • 2,037 posts

Posted 22 July 2008 - 09:31

Da li je nekom poznato kako stoje stvari sa obukom za upravljanje manjim letilicama odnosno sportskim avionima tipa Utva, Cesna itd?

#23 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 23 July 2008 - 01:46

Da li je nekom poznato kako stoje stvari sa obukom za upravljanje manjim letilicama odnosno sportskim avionima tipa Utva, Cesna itd?

U beogradu je to nekada radio Pegaz a treba ti nekih 50 sati letenja i X amount teorijske nastave.Mislim da je cena negde oko E5000 mada mozda gresim posto stalno rastu cene goriva.Radili su obuku sa Lisicijeg jarka na Cesni

#24 Bebler

Bebler
  • Banned
  • 2,037 posts

Posted 23 July 2008 - 18:30

U beogradu je to nekada radio Pegaz a treba ti nekih 50 sati letenja i X amount teorijske nastave.Mislim da je cena negde oko E5000 mada mozda gresim posto stalno rastu cene goriva.Radili su obuku sa Lisicijeg jarka na Cesni

Da, nasao sam. To je u tom rangu oko 5000E.

Olakšava li uopšte činjenica da imas dozvolu za upravljanje sportskim avionom dalje školovanje za civilnog pilota?

Edited by Bebler, 23 July 2008 - 18:36.


#25 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 23 July 2008 - 18:57

Da, nasao sam. To je u tom rangu oko 5000E.

Olakšava li uopšte činjenica da imas dozvolu za upravljanje sportskim avionom dalje školovanje za civilnog pilota?

U Americi da ali u Srbiji nemam pojma.Ako imas civilnu licencu mozes da ustedis na casovima letenja koji su ti potrebni da bi dobio profesionalnu dozvolu.

#26 radele

radele
  • Members
  • 610 posts

Posted 05 August 2008 - 13:49

sto se tice plata bila emisija na RTS1 valjda ili tako nesto,da nasi civilni piloti vecinom pale za Indiju jer su tamo plate pazi ovo:DO 10X VECE OD NASIH....sto ce reci ako ovde ima 2k evra....

kad porastem bicu carinik na Drini vise nije najveca zelja?

#27 decky999

decky999
  • Members
  • 410 posts

Posted 08 August 2008 - 02:53

sto se tice plata bila emisija na RTS1 valjda ili tako nesto,da nasi civilni piloti vecinom pale za Indiju jer su tamo plate pazi ovo:DO 10X VECE OD NASIH....sto ce reci ako ovde ima 2k evra....

kad porastem bicu carinik na Drini vise nije najveca zelja?


E to je vec pristojna plata za takvu profesiju 10-20K eura mesecno je sasvim pristojno. Ne bezobrazno nego samo pristojno. Ipak nisam siguran da bas Indijci tolko placaju. Arapi mozda ali indijci sa svim njihovim vojnim i civilnim pilotima....