Jump to content


Photo
- - - - -

Auto do 5k EUR


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
57 replies to this topic

#46 Henry Miller

Henry Miller
  • Members
  • 281 posts

Posted 28 July 2008 - 20:05

Generalno Yaris je ok auto. Ali ima tu par detalja:

- mislim da im cena inace ide preko 5500e za to godiste. Posto ovaj nema klimu, ni servo onda verovatno nema jos ponesto od redovne opreme (tipa podizaci, ABS...).

- kupiti auto bez serva i klime u 2008 godini je losa odluka. Pogotovo sto kada se bude prodavao kroz koju godinu moracete da skidate cenu poprilicno i bice ga dosta tesko prodati.

- Svaki auto koji se uzme u startu odnese jos oko 500e i na to treba da se racuna jer ca vam sigurno upasti nesto od: mali servis, veliki servis, standardne sitnije popravke, registracija, prebacivanje, alarm, kandza (ili zeder). Nikada ne upadne sve od ovoga ali upadne par stvari i ode 500e kao od sale.

- da se ja pitam, uzeo bih ponovo Fiata za oko 5000, ali mnogo mladjeg i u mnogo boljem stanju. Znam da posle Una to zvuci suludo ali izbor Punta pa cak i Bravo-a je mnooogo veci nego Yarisa. Delovi su dosta povoljniji i lakse se nadju, majstora ima bas dosta a neki su stvarno dobri i za svaku preporuku. Moze da se uzme jaci motor, vise opreme, ako se uzima Punto onda cak i mladji auto. Da je u pitanju nov auto - onda naravno Toyota, ali posto je polovan i posto je sve to macka u dzaku onda bolje sto manje rizika.

- Moj prvi auto je bio Fiat i rekao sam nikad vise :ph34r: I evo, 6 godina kasnije ponovo kada sam stavio na papir sta se dobije i za koji novac, ponovo sam uzeo Fiata i za sada sam prezadovoljan a presao sam u njega iz Volkswagena (sto bi rekli - jeres).

- nece se taj Yaris bez opreme prodati bas tako brzo a i leto je bas lose vreme za prodaju kola tako da ja nikako ne bih zurio sa tim.

Sta god da odlucite - srecno !!!

#47 djordja

djordja
  • Members
  • 8,095 posts

Posted 28 July 2008 - 23:42

Hvala na savetima.
Ja sam razmisljala samo o sebi (klima mi nije nesto narocito bitna jer mi je taj auto samo za grad, a posto sam vozila krs ni ne znam da li je servo bas toliko velika prednost), a ne o nekoj buducoj prodaji......znaci greska u startu.
Nesto tesko ponovo mogu da se zamislim u fiatu, ali nista nije nemoguce. Ali kad se gleda po oglasima, sve je to nesto tek uvezeno, tek to mi izgleda kao macka u dzaku, pa me ipak vise privlace auta koja su od starta u zemlji (ne znam da li je to ispravno razmisljanje). Kad neko prodaje auto iz npr. 2001. god, a uvezen je u zemlju 2003 ili 2004, onda mi je to tek totalno sumnjivo. Zasto neko u Evropi prodaje auto staro 2-3 godine. Moja logika glasi: ili je lupano ili je preslo nesto nenormalno mnogo. A po oglasima je maltene vecina takvih auta.
Ma ne znam ni sama, ludilo je sa tom kupovinom, ako bas nisi neki maher. Valjda cu isplivati nekako.

#48 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 29 July 2008 - 08:01

Hvala na savetima.
Ja sam razmisljala samo o sebi (klima mi nije nesto narocito bitna jer mi je taj auto samo za grad, a posto sam vozila krs ni ne znam da li je servo bas toliko velika prednost), a ne o nekoj buducoj prodaji......znaci greska u startu.
Nesto tesko ponovo mogu da se zamislim u fiatu, ali nista nije nemoguce. Ali kad se gleda po oglasima, sve je to nesto tek uvezeno, tek to mi izgleda kao macka u dzaku, pa me ipak vise privlace auta koja su od starta u zemlji (ne znam da li je to ispravno razmisljanje). Kad neko prodaje auto iz npr. 2001. god, a uvezen je u zemlju 2003 ili 2004, onda mi je to tek totalno sumnjivo. Zasto neko u Evropi prodaje auto staro 2-3 godine. Moja logika glasi: ili je lupano ili je preslo nesto nenormalno mnogo. A po oglasima je maltene vecina takvih auta.
Ma ne znam ni sama, ludilo je sa tom kupovinom, ako bas nisi neki maher. Valjda cu isplivati nekako.



Mali savet:
zato što se to jedino isplati (ako se išta u trgovini sa automobilima isplati, kad nisi diler, nego običan vozač), jer za relativno male pare koje čini razlika izmedju novog auta i tvog korišćenog, imaš stalno nov automobil. Drugo, što tehnika napreduje izuzetnom brzinom, i što je razlika izmedju automobila proizvedenih (mislim na godište novih ili apdejtovanih modela) 2001 i 2005 (ili 2005 i 2008) ogromna.

Nije to zbog toga što mu je neko u D, F, A ili I dušu izvadio, pa bi sad da zayebe nekoga u Srbiji.

#49 Henry Miller

Henry Miller
  • Members
  • 281 posts

Posted 29 July 2008 - 09:11

Skoro sve sto se kod nas prodaje a da je iz uvoza je ili udareno ili preslo mnogo ili jako cesto i jedno i drugo. To mozes da zakljucis za par dana trazenja kola. Naravno to nije zato sto se po Evropi samo takvi auti prodaju nego zato sto se kod nas gotovo iskljucivo takvi auti uvoze.

Auti koji nisu iz uvoza su po pravilu losije odrzavani, vozeni po losijim putevima sa losijim gorivom a nikada se ne prodaju u totalno ispravnom stanju. Uglavnom vlasnik zna sta ga zeza, zna koliko stotina pa i hiljada evra kosta popravka i onda se odluci da bolje da te pare doda u drugi auto nego u svoj stari.

Ali uz dosta truda i srece moze da se nadje sasvim korektan auto. Naravno da je bezobrazno skup u poredjenju sa evropskim cenama ali to je vec druga i duga prica. 5000-6000e je bas nezgodna kategorija. Nije ni 4000 pa da se nicemu ne nadas a nije ni 7000-8000 da vec mozes nesto solidnije da uzmes. Bas je na granici i tu je i sama ponuda automobila slabija. Cisto za utehu - i oni automobili od 7000-8000 su isto tako presli mnogo i udarani samo sto su to auti vise klase. Ali nisu u boljem stanju.

Fiat nekako upada u tih oko 5000e a moje je misljenje da nudi najvise za te pare. Naravno ako je auto u dobrom stanju :ph34r:

#50 franc1952

franc1952
  • Members
  • 260 posts

Posted 29 July 2008 - 14:04

Skoro sve sto se kod nas prodaje a da je iz uvoza je ili udareno ili preslo mnogo ili jako cesto i jedno i drugo. To mozes da zakljucis za par dana trazenja kola. Naravno to nije zato sto se po Evropi samo takvi auti prodaju nego zato sto se kod nas gotovo iskljucivo takvi auti uvoze.

Auti koji nisu iz uvoza su po pravilu losije odrzavani, vozeni po losijim putevima sa losijim gorivom a nikada se ne prodaju u totalno ispravnom stanju. Uglavnom vlasnik zna sta ga zeza, zna koliko stotina pa i hiljada evra kosta popravka i onda se odluci da bolje da te pare doda u drugi auto nego u svoj stari.

Ali uz dosta truda i srece moze da se nadje sasvim korektan auto. Naravno da je bezobrazno skup u poredjenju sa evropskim cenama ali to je vec druga i duga prica. 5000-6000e je bas nezgodna kategorija. Nije ni 4000 pa da se nicemu ne nadas a nije ni 7000-8000 da vec mozes nesto solidnije da uzmes. Bas je na granici i tu je i sama ponuda automobila slabija. Cisto za utehu - i oni automobili od 7000-8000 su isto tako presli mnogo i udarani samo sto su to auti vise klase. Ali nisu u boljem stanju.

Fiat nekako upada u tih oko 5000e a moje je misljenje da nudi najvise za te pare. Naravno ako je auto u dobrom stanju :)


Možda pomogne? :ph34r: http://www.avto.net/2004/index.asp

#51 Amsterdamer

Amsterdamer
  • Members
  • 854 posts

Posted 29 July 2008 - 17:25

Tacno je da automobili u Evropi dosta prelaze , ali ne treba zaboraviti da jedan auto koji je ovde presao 200.000 km u boljem (ili istom ) stanju kao isti taj auto koji je u Srbiji presao 40-50.000.
Ja zivim u Holandiji i nisam mogao da verujem prvi put kad sam dosao koliko su automobili ocuvani. Sad da dovezem nesto sa 200.000 predjenih kilometara i da spustim na 30.000 ljudi kod nas bi bili uvereni da je auto toliko i presao. Putevi su savrseni , rupu nikada i nigde nisam video. Gorivo je izuzetnog kvaliteta , delovi , ulja i ostale stvari takodje.
Nece jedan Holandjanin da ide kod nekog kvazi majstora (kojih skoro i da nema) , nego lepo odvozi auto u ovlasceni servis. Takva je kultura jednostavno , da mehanicar ovde nece da ti kaze... "To malo lupa , ali teraj ga ti slobodno jos" , nego ce odmah da menja deo, naravno uz konsultaciju sa vlasnikom vozila. Usput ce da izvrsi kompletan pregled i da predlozi sta jos treba da se uradi.
Posle svakog servisa sve sto je radjeno od prvog dana se unosi u kompjuter , a unosi servis...ne vlasnik , tako da ni tu nema govora o prevari prilikom prodaje.
Ako mi se svidi auto , nemam ja sta da slusam vlasnika kako je odrzavan , da li mu je menjano ovo ili ono. Odvezem u servis , oni lepo ukucaju broj tablice i sve izadje. Tacno se zna u kakvom je stanju
Kada je u pitanju tehnicki pregled , ili kako ga oni ovde zovu APK , to je tek za pricu. Toliko su rigorozni da nema teorije da puste neki auto dok ni najmanja sitnica na njemu nije po propisu. Dovoljno je pre kupovine samo da vidis da li je skoro auto prosao APK i to je to , ne moras da brines ni o cemu.
Tako da... ukoliko poznajes nekoga ko moze da ti doveze auto iz Evrope , predlazem da to i uradis. Istina je da postoje razne prevare i prevaranti po internetu , ali osoba od poverenja moze da ti nadje odlican auto , a ne mora cak ni veliki strucnjak da bude. Najidealnije je kupiti kola od privatnog lica , ne sa placeva.
Poenta prodaje automobila na zapadu nije to sto oni njih posle 3 godine uniste , nego sto mu ovde pada cena i sto ljudi opet hoce novo. U kakvom god da je stanju , za Nemca ili Holandjanina je to vec staro , dosadilo mu je...hoce da promeni , a i da spreci gubitak novca zbog pada vrednosti vozila.

Pozdrav i srecno sa kupovinom

Edited by Amsterdamer, 29 July 2008 - 17:27.


#52 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 29 July 2008 - 18:02

Zasto neko u Evropi prodaje auto staro 2-3 godine. Moja logika glasi: ili je lupano ili je preslo nesto nenormalno mnogo. A po oglasima je maltene vecina takvih auta.
Ma ne znam ni sama, ludilo je sa tom kupovinom, ako bas nisi neki maher. Valjda cu isplivati nekako.

Standard.Ljudima dosadi auto koji voze pa kupe drugi.Ja u proseku manjam kola svake 3-4 godine.E sada te price o autu koji je u dobrom stanju a presao 200K....
Pa mozda je u dobrom stanju kada ga pogledas ali to je vreme kada pocinju da crkavaju sitnice tipa senzori , amortizeri, katalizator,podizaci stakla.Sve su to neke sitne popravke ali izvlace gomilu novca.

#53 Amsterdamer

Amsterdamer
  • Members
  • 854 posts

Posted 29 July 2008 - 18:07

U pravu si Magripa sto se tice toga da posle 200 K pocinju da riknjavaju sitnice. Samo sam hteo da kazem da je jedan takav auto sa toliko km bolji od onog sto je po Srbiji presao 5-6 puta manje. Znas da je i taj motor na zapadu samo jedan rezervni deo i da ljudi cesto stavljaju kompletno nov motor jer dosta prelaze , a ostatak kola je u perfektnom stanju. Svaki deo ima svoj radni vek i kada se pridrzavas redovnog odrzavanja prakticno je nemoguce da ti rikne pola stvari u isto vreme i da onda moras da zviznes neku ogromnu sumu za popravku. Nas narod vozi auto dok deo skroz ne prolupa , sto povlaci mnoge kvarove za sobom i onda kad se sve to nakupi dobijes krsinu koja i dalje ostaje precenjena kod nas.

#54 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 29 July 2008 - 23:46

Svaki polovan auto ti je macka u dzaku.Mozes da kupis i neki sa malom kilometrazom ali ga je vozio neki tinejdzer koji ga je ganjao do daske i rasturio motor i transmisiju.Moj je poznanik kupio dve godine star sportski auto koji je super izgledao a kilometraza je bila ispod 30K.Onda kada je otisao da menja ulje izvadili su mu gomilu opiljaka iz motora.To je bio znak da auto ide na prodaju.
Idealno naci auto koji su vozili penzioneri ali ko to moze da ti garantuje...

#55 djordja

djordja
  • Members
  • 8,095 posts

Posted 30 July 2008 - 07:45

Hvala svima koji su se potrudili da napisu svoje misljenje, sve sam iscitala.
Ja ipak kupila onu toyotu (skinula na 5200 :ph34r: ).
Auto je vozen po nasim putevima, ali ga je vozio neki bas pedantan lik. Ima pecate u servisnoj knjizici o uradjenom servisu na svakih cca 15000 i to kod ovlascenog servisera. Prva boja, sve fabricko na njemu, nigde ostecenja (mislim na ozbiljnija), ima ogrebotina, naravno, ali auto star 7 godina a bez ograbotina valjda i ne postoji. Unutrasnjost tkdj jako dobro ocuvana.
Autic nema nista od dodatne opreme (osim radia) ali mu zato motor radi (i zvuci) savrseno. Volan je lagan, kao da ima servo, menjac lagan i precizan. Sve u svemu, zadovoljna sam, videcemo kako ce biti dalje. Imam nameru da i ja nastavim da ga pedantno servisiram kod toyotinog servisa, to ce mi sigurno na prvi mah biti skuplje, ali na duzi rok, nadam se da ce se isplatiti.
Razmisljala sam o svim kontra razlozima koje ste ovde napisali. Znam da je najbolji nov autic, ali za tako nesto prosto nemam pare (a ne zelim yuga). Jasno mi je da ce zbog nedostatka dodatne opreme biti problem sa nekom buducom prodajom, ali na sve sam to zazmurila, jer mi je glavna stvar bilo to sto je auto tako pedantno odrzavan i sto postoje svi dokazi o tome.
Nakon mesec dana hodanja po auto-placevima i besomucnog telefoniranja, shvatila sam da je totalni haos sa tim polovnjacima i da ne mozes ni u sta bitoi siguran. Sve me je to toliko naplasilo i istraumiralo, da mi je taj faktor uvida u istoriju auto i barem delimicnog povernja u prodavca, postao najbitniji.
Pozdrav svima, javicu se sa svojim iskustvima sa polovnom toyotom (ako to nekome treba) :) !

#56 Amsterdamer

Amsterdamer
  • Members
  • 854 posts

Posted 30 July 2008 - 16:35

Cestitam i neka te sa srecom sluzi autic. Toyota je uvek bio popularan auto , samo lepo nastavi da ga odrzavas i mislim da jednog dana prodaja nece biti problem , cak i ako nema neku Bog zna kakvu opremu. Mnogi ljudi upravo vole vise da vide lepo cuvan auto , a klinci se vise pale na kojekave dzidza bidze. Ne kazem da dodatna oprema moze da skodi , naprotiv , ali taj auto spada u grupu onih koji se ne prodaju tesko.
Pozdrav

#57 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 30 July 2008 - 21:44

Hvala svima koji su se potrudili da napisu svoje misljenje, sve sam iscitala.
Ja ipak kupila onu toyotu (skinula na 5200 :ph34r: ).
Auto je vozen po nasim putevima, ali ga je vozio neki bas pedantan lik. Ima pecate u servisnoj knjizici o uradjenom servisu na svakih cca 15000 i to kod ovlascenog servisera. Prva boja, sve fabricko na njemu, nigde ostecenja (mislim na ozbiljnija), ima ogrebotina, naravno, ali auto star 7 godina a bez ograbotina valjda i ne postoji. Unutrasnjost tkdj jako dobro ocuvana.
Autic nema nista od dodatne opreme (osim radia) ali mu zato motor radi (i zvuci) savrseno. Volan je lagan, kao da ima servo, menjac lagan i precizan. Sve u svemu, zadovoljna sam, videcemo kako ce biti dalje. Imam nameru da i ja nastavim da ga pedantno servisiram kod toyotinog servisa, to ce mi sigurno na prvi mah biti skuplje, ali na duzi rok, nadam se da ce se isplatiti.
Razmisljala sam o svim kontra razlozima koje ste ovde napisali. Znam da je najbolji nov autic, ali za tako nesto prosto nemam pare (a ne zelim yuga). Jasno mi je da ce zbog nedostatka dodatne opreme biti problem sa nekom buducom prodajom, ali na sve sam to zazmurila, jer mi je glavna stvar bilo to sto je auto tako pedantno odrzavan i sto postoje svi dokazi o tome.
Nakon mesec dana hodanja po auto-placevima i besomucnog telefoniranja, shvatila sam da je totalni haos sa tim polovnjacima i da ne mozes ni u sta bitoi siguran. Sve me je to toliko naplasilo i istraumiralo, da mi je taj faktor uvida u istoriju auto i barem delimicnog povernja u prodavca, postao najbitniji.
Pozdrav svima, javicu se sa svojim iskustvima sa polovnom toyotom (ako to nekome treba) :) !


Čestitam i želim ti puno bezbednih kilometara.

#58 Henry Miller

Henry Miller
  • Members
  • 281 posts

Posted 31 July 2008 - 10:05

Sa uzivanjem da ga vozite :ph34r: Ako je u dobrom stanju onda samo redovni servisi i sto kvalitetniji delovi i nece biti problema.