Jump to content


Photo
- - - - -

VN Španije


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
93 replies to this topic

#91 Zoran021

Zoran021
  • Banned
  • 1,079 posts

Posted 29 April 2008 - 22:48

Može li se negde naći nešto o Roni Petersonu i o tome kako je i zbog čega on stradao ?

#92 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 29 April 2008 - 23:29

Može li se negde naći nešto o Roni Petersonu i o tome kako je i zbog čega on stradao ?

Umro u bolnici od posledica tzv. embolizma (izlivanje masnog tkiva zi kostane srzi u krv i blokada krvnih sudova u muzgu zbog toga). U ono vreme mu nije bilo spasa, danas bi ga vec tretirali. Zaradio je uzasne visestruke prelome obe noge i karijera bi mu najverovatnije svakako bila gotova.

Peterson je slupao svoj bolid na treningu pred trku u Monci pa je morao da startuje sa rezervnim koji je bio stariji model i ne bas sasvim ispravan (problemi sa menjacem).

Na startu trke starter je pustio trku pre nego sto su se svi sa zacelja kolone potpuno zaustavili na startu, sto je izazvalo da oni sustignu vodece i naprave veliku guzvu na ulasku u prvu sikanu.

Peterson je jako lose startovao i nasao se usred guzve. Pretpostavlja se da je imao problema da "ubode" brzine, uglavnom na ulasku u prvu sikanu je napravio gresku otisavsi presiroko. Postoji fotografija koja pokazuje kako on u tom momentu, samo trenutak pre udesa, gleda dole u kokpit, navodno boreci se sa menjacem, a ne na stazu.

Rikardo Patreze je obilazio citavu guzvu sa desne strane spolja do boksova, vozeci po starom asfaltu za ovalnu stazu u Monci (znaci prakticno izvan staze, koja je odvojena od ovoga samo nacrtanom linijom). Kada se ukljucivao nazad na stazu pojavio se iznenada ispred Dzemsa Hanta koji nije ocekivao da ce neko da se pojavi sa te strane - od izvan staze.

Hant je refleksno skrenuo ulevo da izbegne Patrezea, ali je tu bio Peterson koji je kasnio sa skretanjem u krivinu. Zakacili su se tockovima, Petersonov bolid je proto katapultiran udesno prema metalnoj ogradi, eksplodiravsi u plamenu kuglu, zatim nazad preko staze na drugu stranu.

Jedan od onih iz zadnjih redova sto su dobili leteci start, Vito Brambila, stize u punoj brzini na popriste nesrece ukucavsi se u olupinu Petersonovog bolida dobivsi pri tome tezak udarac tockom u glavu sto je rezultiralo potresom mozga i privremenim gubitkom pamcenja.

Petersonov bolid je bio potpuno unisten, i pretvoren u buktinju. Dzems Hant i jos neki vozaci su mu pritrcali u pomoc - Petersonove smrskane noge su bile zaglavljene u olupini a on se, pokusavajuci da pobegne od vatre skroz okrenuo u kokpitu sedeci tamo gde je nekada bio volan ledjima okrenut unapred. Uspevaju da ga izvuku duz pomoc vatrogasaca. Peterson je sve vreme bio svestan, osim nogu i laksih opekotina nije bilo drugih povreda.

Poslovicno neorganizovanim Italijanima je trebalo vise od 20 minuta da se lekarske sluzbe pojave na stazi (staza je inace bila blokirana gledaocima koji su svi u hiljadama pohrlili sa tribina i blokirali mesto nesrece) i da odvezu povredjene Petersona i Brambilu u bolnicu. Petersonove noge su operisane i njegovo stanje je proglaseno za stabilno, mnogo veca briga je bio Brambila.

No preko noci Petersonu je iznenada pozlilo i on umire.






http://www.youtube.com/watch?v=aHb8xHfs0e8

Edited by Rad-oh-yeah?, 30 April 2008 - 00:22.


#93 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 30 April 2008 - 09:50

@Alpiner - vidim da si malo počistio :rolleyes:

Da se vratim na GP, tek sinoć sam pogledao trku, klasična Barcelona, ništa novo. Šta mi je bilo interesantno, da je Massa imao sigurno sporiji start od ALO, (ne bih se složio da je u pitanju neki "electronic device", kao što se ovde već pisalo, ili da Trulli u to sumnja), ali šta je bilo fantastično je, kojom brzinom je ostavio Alonsa iza sebe od otprilike četvrte-pete sekunde, kada mu je "krenuo" bolid. Čak mislim da je mogao da obidje RAI, koji je, mora da se kaže odlično zatvorio ALO. Posle je bilo sve jasno. Izgleda da imamo opet F2004 na stazi. Svidelo mi se pri kraju kako drže FIS i SAT na drugoligaškim bolidima HEI i COU, 3-4 kruga, svaka čast za borbu. KOV udes je izgledao strašno, kad sam video kako dugo su ga izvlačili ispod guma, setio sam se onoga što smo tu pisali juče o Eliu. Na sreću je u redu, već sam to znao.

Dakle, Turska opet double, pa malo puštamo ostale u Monkau i Kanadi.

#94 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 30 April 2008 - 10:05

@Alpiner - vidim da si malo počistio :huh:


Malo ljudi da posete i temu sa tehnikom. :rolleyes:

Trulli je o Ferrarijevom sistemu za startovanje pričao još u Bahreinu tokom zimskih testiranja. Ne mora da znači da je u pitanju elektronika. Neki timovi su imali posebna kvačila za brzi start sa duplim lamelama.