Jump to content


Photo
- - - - -

Most preko Ade


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
69 replies to this topic

#1 2905

2905
  • Members
  • 94 posts

Posted 10 April 2008 - 10:14

Sve je to jako lepo za BG i nasu zemlju uopste, ali samo bih naglasio da se npr. u Novom Sadu gradske vlasti bore za sredstva za samo rekonstrkciju montazno-demontaznog mosta koji je posle bombardovanja sklopljen za par nedelja kao privremeno resenje. Most ima samo jednu saobracajnu traku preko koje su postavljene i sine tako da kad se pusti saobracaj iz jednog pravca drugi je blokiran na 10-15ak min. i obrnuto. Naravno kad naidje voz onda je posebno veselo... a radi se o nasem najvaznijem sinskom koridoru 10.
Za to vreme se u BG gradi 8. svetsko cudo i planiraju jos po neka... Nis i ostatak Srbije i da ne pominjem u kakvom se stanju nalaze...

#2 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 10 April 2008 - 12:45

kakve veze ima sa ovim mostom i Novi Sad i Niš i ostatak Srbije?
Investitor je Direkcija za građevinsko zemljište, a ne Republika Srbija

#3 Scubius

Scubius
  • Banned
  • 1,555 posts

Posted 10 April 2008 - 13:11

radi se o megalomaniji beogradskih vlastodrzaca. Liberalnih ili nacionalistickih, uvek je isto

kakve veze ima sa ovim mostom i Novi Sad i Niš i ostatak Srbije?
Investitor je Direkcija za građevinsko zemljište, a ne Republika Srbija



#4 NenadMM

NenadMM
  • Members
  • 212 posts

Posted 10 April 2008 - 13:36

Ko se ne slaze da Beograd treba da ima bas takav most, moze slobodno na izborima da se izjasni za opciju koja ce ponuditi bolje resenje. Ako Beogradjanima ne smeta takav most, i ako su spremni da ga placaju iz svog dzepa - a u koristi svih korisnika mosta, onda samo napred. I samo da naglasim da se slazem da infrastruktura grada treba da bude prioritet za razvoj Beograda. Naprimer, pre bih platio 400 dinara mesecno za metro da se gradi nego da gledam RTS.

Ko god zeli da bude konstruktivan, neka argumentuje svoje tvrdnje slikama, cenama i rokovima nekih drugih mostova koji su pravljeni u skorije vreme i koji imaju adekvatan kapacitet.

#5 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 10 April 2008 - 14:11

radi se o megalomaniji beogradskih vlastodrzaca. Liberalnih ili nacionalistickih, uvek je isto

3 trake u oba smera + 2 pruge u oba smera + pešački deo, to je megalomanski za ovaj grad?

Sećam se priče kada su retardi napadali Branka Pešića da Beogradu ne treba megalomanska skalamerija od 3 trake u svakom smeru zvana Gazela, već da su po jedna traka u svakom smeru više nego dovoljne.

Srećom, retardi ostadoše u manjini, a mi dobismo Gazelu.

#6 Scubius

Scubius
  • Banned
  • 1,555 posts

Posted 10 April 2008 - 14:47

izvedba je preskupa, umesto jeftinog grednog mosta pravi se skupi viseci most

#7 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 10 April 2008 - 14:48

ti se baviš mostogradnjom, pa znaš?!

#8 Scubius

Scubius
  • Banned
  • 1,555 posts

Posted 10 April 2008 - 15:04

Arhitekta
Mihajlo Mitrović

Javni interes, struka i Beograđani kažu: most sa sajlama je krajnje neadekvatan i nepotreban za mali raspon Save. On je ekstremno skup u odnosu na klasičan gredni most. Preskup, jer bi istim novcem mogla da se sagrade dva do tri nova beogradska mosta. Naši slavni mostograditelji koji su uspešno gradili mostove po čitavom svetu, bankarskim smicalicama isključeni su iz ove velike beogradske investicije. Sumnjiva je bila i predračunska suma od 80.000.000 do90.000.000 evra i neizvesnost koliko ona može da naraste u praksi.

Pokrovitelji sajla-mosta odgovaraju: mostovi se ne grade svaki dan, ovaj jeste skup, ali je veoma lep i biće veliki ukras grada, a sem toga za njega smo lako dobili strane kredite. Taj odgovor je samo deo istine, ostatak je tužan i ružan. Ko je i od koga dobio pravo da u situaciji kad narod živi u siromaštvu i bori sa preživljavanjem da se razbacuje pozajmljenim novcem? Ima li ko da odgovara što se zbog mostova spiralno pojačava saobraćajni kolaps u gradu. Dok „Gazela” trune (koliko juče odložili su njenu rekonstrukciju), a Pančevački most se približava katastrofi, mi treba da se akrobatski kačimo o nebo, umesto sa dve proste grede (statički izraz), dva čelična brvna, za ekstremno kratko vreme izgradimo tri mosta. Što se lepote tiče, glavnog aduta pokrovitelja, još na samom početku otvorenog sukoba, ugledni sociolog medicine dr V. Stambolović objavio je u medijima ekspertsku analizu koja će, bez obzira kako će se storija sa mostom na Adi završiti, ostati kao trajni memento o jednom vremenu i zloupotrebi vlasti i građanskih prava tog vremena. O spoljašnjim efektima tu je rečeno: „Psihosocijalni analitičari bi rekli da u patološkom smislu to rade egzibicionisti. U nekom socijalnom prihvatljivom smislu, pak, to je tipična odlika skorojevića koji sve daju na spoljašnji izgled i u stanju su da na sebe stave najskuplje krpice, bez obzira na njihovu funkcionalnost. Beograd pokazuje sve više posledica skorojevićkog i patološkog urbanističkog egzibicionizma”.



http://www.politika....na-grad.lt.html

#9 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 10 April 2008 - 15:08

Mihajlo Mitrović je sagradio 0 (nula) mostova.

Nikola Hajdin koznakoliko.

Predsednik SANU, akademik Nikola Hajdin rekao je da se most ne može izgraditi, a da kvadratni metar ne bude oko 2.500 evra, tako da su priče o skupom mostu bez ikakvog tehničkog osnova. Cena od 118 miliona, uprkos početnoj od oko 90 miliona evra, objašnjena je, između ostalog, činjenicom da je čelik na svetskom tržištu poskupeo za čak 52 odsto.

http://www.24sata.co...ti.php?id=24088

Edited by miloos, 10 April 2008 - 15:09.


#10 Scubius

Scubius
  • Banned
  • 1,555 posts

Posted 10 April 2008 - 15:08

Branislav Đorđević, profesor Građevinskog fakulteta u Beogradu i redovni član Akademije inženjerskih nauka Srbije, kaže za Biznis da je odluka gradskih čelnika da to mora da bude most na vešaljkama nečuvena, čime su se uslovila sva rešenja i automatski izbacili potencijalni konkurenti. Ocenjuje da bi jedan klasičan gredni most, sa rečnim stubovima, koštao oko 55 miliona evra, što je daleko jeftinije od sadašnjeg rešenja.

- Gradski čelnici se ponašaju vrlo neodgovorno, jer je u pitanju razlika više od 60 miliona evra. Neviđena je manipulacija kada kažu da most preko Ade mora da bude most sa jednim pilonom, jer bi dva pilona predstavljala prostornu konfuziju. Na priču baca senku i činjenica da je ovaj projekat, između ostalih, i delo profesora Petra Gabrijelčića, koji je u međuvremenu ušao u Komisiju za pripremu konkursnih uslova, što je sukob interesa. Znači, oni su eliminisali sve druge projektante trikom da most mora da bude na vešaljkama i da ne sme da bude stub u Savi, čime su suzili rešenje na Gabrijelčića iz Maribora - kaže Đorđević i dodaje da su na tom principu otpala mnoga dobra rešenja, poput projekta profesora Perišića i projekta profesora Buđevca sa Građevinskog fakulteta.

- Teza da u Savi ne sme da se grade rečni stubovi je jedna nečuvena obmana na kojoj zasnivaju celu filozofiju svog rešenja. Interesantno je i da u Sloveniji firma „Ponting" nije realizovala nijedan most na vešaljkama, već najklasičnije mostove sa stubovima. Takođe, kada bi se s mosta koji zagovaraju srušio pilon, pao bi ceo most. Čak bi i saobraćajna nesreća u kojoj bi bilo oštećeno nekoliko sajli izbacila ceo most iz upotrebe - tvrdi Đorđević.

#11 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 10 April 2008 - 15:32

Ocenjuje da bi jedan klasičan gredni most, sa rečnim stubovima, koštao oko 55 miliona evra, što je daleko jeftinije od sadašnjeg rešenja.

Jak autoritet. koliko ima mostova iza njega ? - opet 0 (nula).

Rekonstrukcija Gazele će koštati 75 miliona eura. Za 55 će da napravi šta? Most na pontonima?

#12 ilke_etf

ilke_etf
  • Members
  • 942 posts

Posted 10 April 2008 - 16:22

Ne svidja mi se taj most, sa tim centralnim stubom visine 5 hiljada metara koji ce da nadvisi sve u svojoj blizoj i daljoj okolini. Mislim, ajde da se premoscava moreuz sirine 5 km, ali ne i Sava sirine 500m

#13 2905

2905
  • Members
  • 94 posts

Posted 10 April 2008 - 16:23

kakve veze ima sa ovim mostom i Novi Sad i Niš i ostatak Srbije?
Investitor je Direkcija za građevinsko zemljište, a ne Republika Srbija

WOOOW :huh:
NEVEROVATNO KAKO JE TO JEDNOSTAVNO!!!!!
PA KAKO SE MI :rolleyes: ;MANJE PROSVEĆENI, IZ UNUTRAŠNJOSTI TOGA NE SETISMO NEGO SE QRCOLOMIMO PREKO ONE SRAMNE SKALAMERIJE I NE MOŽEMO DA SKUPIMO BEDNIH 230 000 EUR ZA REKONSTRUKCIJU.
ZNACI REŠENJE SE ZOVE DIREKCIJA ZA GRADJEVINSKO ZEMLJISTE PA ONDA I MI MOZEMO DA STARTUJEMO NEKI PROJEKAT OD 120 MILL....

KAKVA BAHATOST I IGNORANCIJA... REČI NEMAM

#14 dekica80

dekica80
  • Members
  • 81 posts

Posted 10 April 2008 - 17:09

Meni nije jasno samo da li je moguce da u Srbiji ne postoje strucnjaci i preduzeca koja mogu da naprave taj most, nego moramo da angazujemo austrijance? Jel su nasi gradjevinci nesposobni?
postoji ogromna nezaposlenost, ali investiciju od 120 miliona evra prepustamo austrijancima?
Isto tako ne razumem da auto-put koji sam sebe moze da finansira mi gradimo preko koncesije?? i to opet cini mi se austrijancima dajemo, a oni uzece kredit, napraviti autoput, vratiti kredit i zaraditi. Ali mi nemamo para da izgradimo autoput??? NE razumem?
pa eto malo pre videh reklamu za cini mi se Bingo, gde DRZAVNA LUTRIJA SRBIJE u nagradnom fondu poklanja 200 automobila POLO?
A Srbija ima najgori bilans spoljne razmene u Evropi, ali zato direktor DRZAVNE LUTRIJE SRBIJE ne poklanja Z10 nego POLO?
Ovakvih primera ima mnogooooooooooooo.....

PS
i ovo oko Bora
Sta ce to austrijanci ili rusi ako kupe BOr da donesu novo?
Mi smo ne sposobni pa ne umemo sami da kopamo bakar ili sta vec tamo ima nego moramo da prodamo da bi nas oni naucili da kopamo?
Sto moramo da prodamo 100% Bora, zar nismo mogli da prodamo 10-20%.... ustvari nismo morali da prodamo ni 1%
Ne razumem kakva to ideologija vlada Srbijom po kojoj sve moramo da rasprodamo pod hitno i da smo mi nesposobni sami da nesto uradimo?
Nemam nista protiv prodaje drustvenih preduzeca, ali samo glupi ljudi mogu i da pomisle na prodaju nekih drzavnih monopola, kao sto je NPR Aerodrom Nikola Tesla, EPS...

Edited by dekica80, 10 April 2008 - 17:26.


#15 NenadMM

NenadMM
  • Members
  • 212 posts

Posted 10 April 2008 - 22:27

Meni nije jasno samo da li je moguce da u Srbiji ne postoje strucnjaci i preduzeca koja mogu da naprave taj most, nego moramo da angazujemo austrijance? Jel su nasi gradjevinci nesposobni?
postoji ogromna nezaposlenost, ali investiciju od 120 miliona evra prepustamo austrijancima?
Isto tako ne razumem da auto-put koji sam sebe moze da finansira mi gradimo preko koncesije?? i to opet cini mi se austrijancima dajemo, a oni uzece kredit, napraviti autoput, vratiti kredit i zaraditi. Ali mi nemamo para da izgradimo autoput??? NE razumem?
pa eto malo pre videh reklamu za cini mi se Bingo, gde DRZAVNA LUTRIJA SRBIJE u nagradnom fondu poklanja 200 automobila POLO?
A Srbija ima najgori bilans spoljne razmene u Evropi, ali zato direktor DRZAVNE LUTRIJE SRBIJE ne poklanja Z10 nego POLO?
Ovakvih primera ima mnogooooooooooooo.....

PS
i ovo oko Bora
Sta ce to austrijanci ili rusi ako kupe BOr da donesu novo?
Mi smo ne sposobni pa ne umemo sami da kopamo bakar ili sta vec tamo ima nego moramo da prodamo da bi nas oni naucili da kopamo?
Sto moramo da prodamo 100% Bora, zar nismo mogli da prodamo 10-20%.... ustvari nismo morali da prodamo ni 1%
Ne razumem kakva to ideologija vlada Srbijom po kojoj sve moramo da rasprodamo pod hitno i da smo mi nesposobni sami da nesto uradimo?
Nemam nista protiv prodaje drustvenih preduzeca, ali samo glupi ljudi mogu i da pomisle na prodaju nekih drzavnih monopola, kao sto je NPR Aerodrom Nikola Tesla, EPS...


Jedna rec za sve Srpske probleme - KORUPCIJA!
I kroz auto-put i kroz Bor i kroz 1000 drugih stvari. Mislim, jednog dana kada dodje neka normalna vlast, ne da treba napraviti lustraciju, nego dve lustracije. Za 90-te i za ovu deceniju...