Jump to content


Photo
- - - - -

Vinjete u Sloveniji


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
56 replies to this topic

#46 yossarian

yossarian
  • Members
  • 3,774 posts

Posted 17 February 2009 - 22:44

Po toj logici ni oni koji zive u prizemljima ili na prvom spratu zgrada ne bi trebali da placaju lift i struju koju isti potrosi.



To je kao tvrditi da odredjeni restoran gde ne mozes da prodjes ispod 100€ za prostu veceru - pljacka. Tebe niko ne tera da ides u taj restoran kao sto te niko ne tera ni da ides kroz Sloveniju - ako mislis da ti se ne isplati kraci put tih 35€ a ti slobodno cepaj okolnim putevima. Kad svi krenu okolnim putevima pa Slovenija vise ne bude zaradjivala dovoljno od takvih vinjeta za odrzavanje puteva, doci ce im iz dupeta u glavu pa ce se prilagoditi trzistu. Ja stvarno ne shvatam cemu tolika povika - njihovi putevi, njihove cene. Ko hoce - hoce, ko nece - ne mora. Tek mi je smesna povika od strane nasih ljudi kad se uzme u obzir koliko zapravo kosta putarina kod nas i kakvi su nasi putevi u odnosu na slovenacke.


Nije baš tako. Lokalni i magistralni putevi u Francuskoj su odlični, i ne treba ti auto put da stigneš gde hoćeš, osim ako se baš jako ne žuriš. Ima puteva sa po dve trake u oba pravca, fizički razdvojene, koji nemaju status auto puta i ne plaćaju se. To se plaća od poreza i to plaćaju svi.
Mešutim, skupe luksuzne autoputeve ne žele svi da plaćaju. Gomila ljudi ih koristi jednom ili dvaput godišnje,a onda i oni uredno plate putarinu, ne veze se za džabe. Ne plaćaju drugome a ni drugi ne plaća za njih.

I u tom ai u holandskom sistemu ima i pravde i nepravde, savršen sistem ne postoji. U holandiji vlasnik automobila, koji se vozi samo vikendom ili kad ide kod nekaoga u posetu, plaća isto kao i vlasnik automobila iste kategorije koji zbog posla putuje po ceo dan iz grada u grad i haba asfalt i zagađuje vazduh po nekoliko sati od ponedeljka do petka.


A za Slovence je Rotterdamac u pravu, to je čista piraterija. Voziš se par sati a moraš da platiš godišnju pretplatu...
U Hrvatskoj plaćaš koliko se voziš - u Italiji i Francuskoj isto. U Nemačkoj, Belgiji, Holandiji i VB te domaćini časte i vozaš se za džabaka, u Austriji i Mađarskoj plaćaš vinjete, al ti bar daju da platiš na nedelju dana, ne moraš odmah za celu godinu.

Ovaj sistem - odmah na godinu... svašta.

#47 jms_uk_2001

jms_uk_2001
  • Validating
  • 2,684 posts

Posted 18 February 2009 - 00:55

U Nemačkoj, Belgiji, Holandiji i VB te domaćini časte i vozaš se za džabaka


osim ako se ne uputis na M6 ili u centralni London tokom nedelje...

#48 trotter80

trotter80
  • Members
  • 321 posts

Posted 18 February 2009 - 09:28

Po toj logici ni oni koji zive u prizemljima ili na prvom spratu zgrada ne bi trebali da placaju lift i struju koju isti potrosi.



To je kao tvrditi da odredjeni restoran gde ne mozes da prodjes ispod 100€ za prostu veceru - pljacka. Tebe niko ne tera da ides u taj restoran kao sto te niko ne tera ni da ides kroz Sloveniju - ako mislis da ti se ne isplati kraci put tih 35€ a ti slobodno cepaj okolnim putevima. Kad svi krenu okolnim putevima pa Slovenija vise ne bude zaradjivala dovoljno od takvih vinjeta za odrzavanje puteva, doci ce im iz dupeta u glavu pa ce se prilagoditi trzistu. Ja stvarno ne shvatam cemu tolika povika - njihovi putevi, njihove cene. Ko hoce - hoce, ko nece - ne mora. Tek mi je smesna povika od strane nasih ljudi kad se uzme u obzir koliko zapravo kosta putarina kod nas i kakvi su nasi putevi u odnosu na slovenacke.


Da si se ikad vozio iz pravca Graza preko Maribora južnije sve bi Ti bilo jasno...
Naprosto nisi u pravu.
Po tvojoj logici Austrijanci bi komotno mogli oderati samo godišnje i polugodišnje vinjete i stavit da se plačaju 200 tj 300 eura pa kome skupo nek zaobilazi Austriju , ili pak Švabo da uvede vinjete polugodišnje i godišnje... Razmjerno broju km u D polugodišnja bi koštala jedno 1500 eura a godišnja 2000 eura, pa ko hoće nek kupi a ko ne nek zaobilazi D.
Svatko tko je u prometu zna da se isti treba unaprjeđivat, skračivat vremena vožnje, povečavat prosječnu brzinu itd, a ne gusarit nad putnicima u tranzitu što Slovenci rade.
JOš jedna bitna stvar. Svaka autocesta mora imat zamjensku cestu ne ranga nižeg od magistralne ceste tj državne ceste! U Sloveniji to nije slučaj jer su pod sustavom naplate i dijelovi van autocesta!
Naplačuje se npr i onaj rotor na izlasku s brze ceste na autocestu (tko se često vozi zna o kome pričam), tako da se nemože na staru cestu za Spielfeld, jedino kroz grad Maribor lokalnim cestama. To ne samo da je bezobrazluk, nego je i van svih prometnih standarda jer alternativa je prolaz kroz grad, a na zamjensku cestu za autocestu ti je pristup od strane Maribora prikračen jer je rotor u sustavu naplate.
Još smao da dodam da je ovo prva mjera koja se odnosi i na Europljane, a kakvih inaće ima dosta u odnosu na nas Hrvate koji smo diskriminirani u deželi totalno.
Ja sam osobno imao nekoliko priča za belive of not... Npr vozim se cestom između hr-slo granice i Maribora u koloni kao i svi ostali ne pretičem ni ništa.. ispred mene slovenac, iza mene slovenac... dolazi policajac (koji ranije bez rotirki pretiče kolonu) ispred mene i zaustavlja me sa strane i traži harač za vožnju od cca 90 km/h a ograničenje je 80km/h. Vozio kao i svi ostali, samo je mene izdvojio i zaustavio i kaznio... tad su još bili tolari a nisam imao dosta pa sam morao u mjenjačnicu mijenjat itd....

Ko ih nezna....

#49 komarac

komarac
  • Members
  • 12 posts

Posted 20 June 2009 - 09:27

Za one koji nece da plate 2 x 15€ i idu preko Maribora ovo je najlaksa trasa:

(opis je iz pravca Graza)
Austrija:

- Predzadnji silaz prije granice sa Slovenijom (Gersdorf, izlaz 226) sici sa A9. skrenuti lijevo na bundesstrasse 69 za Mureck preko Dornfelda. Proci kroz centar Murecka, pratiti znak Slowenien i preci preko mosta.

Slovenija:

Kada se udje u Sloveniju, skrenuti DESNO, uzbrdo uz serpentinu i nastaviti cestom 433 za Lenart (napomena: sama cesta nije nesto sjajno oznacena ali PRATITE brojeve puta (433)...) .
Ulazi se u Lenart, vozi do raskrnice gdje se moze samo lijevo ili desno, skrecete DESNO i na prvom semaforu LIJEVO (kod crkve) na Ptujsku cestu 229.
Cestom 229 vozite dalje za Ptuj. Iza Lenarta cete naici na dio auto ceste ali tu samo vozite pravo preko nadvoznjaka. Vozite kroz Bis, Trnovsku vas i ulazite u Ptuj. U Ptuju postoje dvije razlicite varijante, a ja sam navikao da ovdje vozim samo pravo kroz Ptuj, sve do velike krivine udesno, iza krivine je semafor. Tu se drzite lijeve trake. Na semaforu lijevo, vozite preko mosta, i u Sp. Hajdini se prikljucujete na Drzavnu cestu 9 koja vozi za Macelj.

Par dodatnih objasnjenja:

- Vinjeta je potrebna SAMO za autocestu tj. onih nekoliko kilometara od Sentilja do velikog kruznog toka, kao i za hitru cestu kojom se ulazi u ZG pa do semafora.
- Postoji takodje i mogucnost obilaska kroz sam grad Maribor, ali ovim putem sam prosao vec 4 puta u oba pravca i od silaska sa autoceste u Austriji pa do Sp. Hajdine mi je trebalo tacno 55 minuta. Znaci, gubljenje vremena ovom trasom je minimalno (recimo 15tak minuta) ali cete uzivati u predjelima Slovenije :-).
- ako idete za Austriju, u Ptuju na Petrolovoj benzinskoj pumpi mozete kupiti vinjetu za austriju, a i iskoristiti priliku pa natociti gorivo (jeftinije nego u Austriji). Isto vazi ako idete za HR, gorivo je u sloveniji jeftinije nego u HR, a i kvalitetnije. Euro super plus je svega 1 cent skuplji od obicnog euro supera.

- Jedini losiji dio puta je prva 2 km od Austrijske granice u pravcu Lenarta, ima serpentina ali neka vas ne obeshrabri, cesta, iako je krivudava, je ok i u dobrom stanju.

- I, za 2 sedmice idemo opet dolje, i naravno da cu proci ovuda a 30€ potrositi u pametnije stvari.

I, evo jako dobrog linka:


bezvinjete.blogspot.com

#50 XXL

XXL
  • Members
  • 18,731 posts

Posted 20 June 2009 - 11:03

Za one koji nece da plate 2 x 15€ i idu preko Maribora ovo je najlaksa trasa:

bezvinjete.blogspot.com

Bas ti fala za ove informacije. Ja sam isao i lani dvaput bez vinjete. Ne znam sve detalje nego sam se jednostavno skinuo na starom prelazu par km prije novog, tj zvanicnog prelaza. Tamo gdje je znak za kamione. Govorim znaci za stari prelaz koji se godinama ne koristi tj samo ga kamioni koriste u zadnjih par godina. I onda samo pratim cestu za Maribor i tako zaobidjem tu dionicu. Cesta je prilicno losa, ali kratka pa mozda mi uzme 15-ak minuta vise nego sto bih isao taj komadic puta. Znaci isto govorim iz pravca Graza. A nazad kad idem na onom velikom kruznom toku samo ne izadjem na onaj izlaz gdje je zelena tabla sa znakom autoputa nego opet se skinem za stari prelaz. Vrlo jednostavno.

#51 Amsterdamer

Amsterdamer
  • Members
  • 854 posts

Posted 20 June 2009 - 14:59

Verovatno mnogi znaju za sajt www.viamichelin.com koji je odlican za planiranje nekog putovanja kolima bilo gde u Evropi. Ja ga koristim vec nekoliko godina, a pre par meseci su ga nadogradili tako da sad ima opciju izbegavanja puteva sa naplatom putarine sto moze da bude veoma korisno.
Planiram sa zenom ovog leta iz Holandije put na jug Francuske, pa dalje u Italiju skroz do Rima. Posto hocemo dosta mesta i gradova da obidjemo , proracunao sam da ce put u jednom pravcu da bude oko 3000 km. Francuzi i Italijani nemaju vinjete nego naplatne rampe kao i kod nas. E tu nastupa ViaMichelin :ph34r: . Ako bismo vozili glavnim autoputevima samo kroz Francusku u jednom pravcu putarina bi bila oko 60 eura i kroz Italiju isto toliko...mozda i malo vise, sto znaci da treba odvojiti samo 250 eura za puteve (tamo i nazad).
ViaMichelin mi je nasao alternativne magistralne puteve koji su skoro kao autoput , sto je neko ovde vec i pomenuo, a putovanje se na nekim rutama neznatno vremenski povecava zbog ogranicenja brzine (do Marseja stignes za 15 sati umesto za 12 ). Ali posto mi nigde ne zurimo, nego idemo da blejimo, ovo je idealno.
U Januaru sam kupio i Garmin navigaciju koja isto ima opciju za izbegavanje putarine (Avoid toll roads) , a ima i opciju izbegavanja glavnih autoputeva sto je dobro za zemlje koje imaju vinjete (kao ta Slovenija na primer).

Ali ukoliko neko ne koristi navigaciju preporucujem ViaMichelin , a moze i preko Google maps da se odradi ista stvar, mada je ovaj prvi sajt po meni bolji.

#52 Cro-boy

Cro-boy
  • Members
  • 4,466 posts

Posted 20 June 2009 - 22:18

www.viamichelin.com


nemaju srbiju, a nisu bas azurni ni kad je hrvatska u pitanju (nove autoceste)

#53 komarac

komarac
  • Members
  • 12 posts

Posted 21 June 2009 - 17:38

Bas ti fala za ove informacije. Ja sam isao i lani dvaput bez vinjete. Ne znam sve detalje nego sam se jednostavno skinuo na starom prelazu par km prije novog, tj zvanicnog prelaza. Tamo gdje je znak za kamione. Govorim znaci za stari prelaz koji se godinama ne koristi tj samo ga kamioni koriste u zadnjih par godina. I onda samo pratim cestu za Maribor i tako zaobidjem tu dionicu. Cesta je prilicno losa, ali kratka pa mozda mi uzme 15-ak minuta vise nego sto bih isao taj komadic puta. Znaci isto govorim iz pravca Graza. A nazad kad idem na onom velikom kruznom toku samo ne izadjem na onaj izlaz gdje je zelena tabla sa znakom autoputa nego opet se skinem za stari prelaz. Vrlo jednostavno.


Pozz :ph34r:

Evo ovako...

1. Ne zaboravi da na velikom kruznom toku (oni koji idu tuda znaju o kojem se radi, na silasku sa autoceste u MB na hitru cestu) VAZI VINJETA!
Znaci, Policija tu cesto zna da peca. Ali, s obzirom da se pravi nova hitra cesta od Maribora do Ptuja, sve ce se to izmijeniti na toj trasi preko Maribora.
Istina je da se moze dolje sici na stari prijelaz Sentilj i ici starom cestom preko Pesnice za Maribor, ali ostaje problem kruzni tok.

2. Tom trasom moras se zavlaciti preko grada (opisamo u blogu bezvinjete) ali, staznam, meni je to glupo ici kroz grad. Ovuda je super put, provjereno, nekoliko puta sam tuda isao i opet cu za 2 sedmice.

ako nekom treba jos neko objasnjenje, nek napise pitanje pa cu rado odgovoriti.

ps. ne dam 30€ Zlouvencima :-)

#54 trotter80

trotter80
  • Members
  • 321 posts

Posted 01 July 2009 - 09:55

Pozz :ph34r:

Evo ovako...

1. Ne zaboravi da na velikom kruznom toku (oni koji idu tuda znaju o kojem se radi, na silasku sa autoceste u MB na hitru cestu) VAZI VINJETA!
Znaci, Policija tu cesto zna da peca. Ali, s obzirom da se pravi nova hitra cesta od Maribora do Ptuja, sve ce se to izmijeniti na toj trasi preko Maribora.
Istina je da se moze dolje sici na stari prijelaz Sentilj i ici starom cestom preko Pesnice za Maribor, ali ostaje problem kruzni tok.

2. Tom trasom moras se zavlaciti preko grada (opisamo u blogu bezvinjete) ali, staznam, meni je to glupo ici kroz grad. Ovuda je super put, provjereno, nekoliko puta sam tuda isao i opet cu za 2 sedmice.

ako nekom treba jos neko objasnjenje, nek napise pitanje pa cu rado odgovoriti.

ps. ne dam 30€ Zlouvencima :-)


Prijatelju jedno pitanje pošto vidim da si iz D..
Nije tema, ali sjetih se pošto će mi trebati uskoro..
Ako možeš reći gdje se mogu nabaviti one nove eko vinjete za gradove u D?? Ako se ne varam postoje tri različite vrste... Mislim da je ona zelena za ulazak u sam centar grada..Meni bi baš tako nešto trebalo..
Ima li ih na pumpama na ulasku u D od strane Salzburga? Uskoro idem u M pa me zanima.. Kolka im je cijena? kolko znam traju beskonačno dugo i vezane su na auto na koji ih staviš? jel policija kontrolira te vinjete?

#55 jpeca13

jpeca13
  • Members
  • 17 posts

Posted 17 August 2009 - 13:36

Idem u Terme Čatež koje je nekoliko kilometara od granice sa Hrvatskom. Da li postoji neka alternativa ili je neophodno kupiti vinjete? Pošto imam smeštaj na 8 - 9 dana to bi podrazumevalo 30 EUR.
Na gogle mapama ucrtan neki put 675 uporedo sa autoputem nakon graničnog prelaza Obrežje. Da li to funkcioniš i da li može tuda bez vinjete?

#56 dekss

dekss
  • Members
  • 2,131 posts

Posted 17 August 2009 - 14:43

Idem u Terme Čatež koje je nekoliko kilometara od granice sa Hrvatskom. Da li postoji neka alternativa ili je neophodno kupiti vinjete? Pošto imam smeštaj na 8 - 9 dana to bi podrazumevalo 30 EUR.
Na gogle mapama ucrtan neki put 675 uporedo sa autoputem nakon graničnog prelaza Obrežje. Da li to funkcioniš i da li može tuda bez vinjete?


to ti se zove maler za cca 20 km autoputa moraš platiti 30€. E jesu napravi sra*e s tim vinjetama!

Meni se čini da nema šanse da izbegneš tu vinjetu (sudeći po karti).
mada, možda postoji polovično rešenje: kontrola DARS-a stoji po pravili na granici, tj na ulazu tj izlazu iz slo tj autoputa: možeš da dodješ na granicu, pa ako ih ima platiš tu vinjetu, ako ne onda prodješ i voziš se tih 10-ak km do izlaza za Čatež. Za povratak ćeš verovatno morati kupiti jednu 7-dnevnu da ne rizikuješ kaznu.

#57 trotter80

trotter80
  • Members
  • 321 posts

Posted 16 September 2009 - 10:23

Idem u Terme Čatež koje je nekoliko kilometara od granice sa Hrvatskom. Da li postoji neka alternativa ili je neophodno kupiti vinjete? Pošto imam smeštaj na 8 - 9 dana to bi podrazumevalo 30 EUR.
Na gogle mapama ucrtan neki put 675 uporedo sa autoputem nakon graničnog prelaza Obrežje. Da li to funkcioniš i da li može tuda bez vinjete?


Vjerojatno si već bio u termama i nije više up to date, ali za one koji pokušavaju slično da znaju da se može. Ideš po staroj cesti (ili preko malog prijelaza Bregana ili preko Harmice) i dalje običnim cestama za Čatež.
Za mali prijelaz Bregana spustiš se s autoceste na izlazu Bregana neposredeno prije naplate cestarine na Hr strani autoceste i ideš za mjesto Bregana (granično mjesto na Hr strani) i iz mjesta pređeš u Slo i onda tamo dalje lokalnim cestama preko Brežica u Čatež.
Preko Harmice je kompliciranije ali nije nemoguće (ide se preko Zaprešića).