Jump to content


Photo
- - - - -

Šta treba menjati u gimnazijama ?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
77 replies to this topic

#16 stefdza90

stefdza90
  • Members
  • 9 posts

Posted 22 September 2008 - 19:05

vise prakse, manje casova... sustina toga zasto se svi klanjaju Americi je to sto u njihovom sistemu se aktivno uci o tome kako se prave pare, dok sa druge strane zaglupljuju narod time sto je skola med i mleko... a ovde ljudi forsiraju neku matematiku i to na nacin da se ,,vezbanjem'' mogu resiti problemi... ljudi koji resavaju matematicke enigme ne znaju formule koje moraju da bubaju srednjoskolci da bi resili zadatak...

nas obrazovni sistem je takav da djake bukvalno treniraju za posao u nekoj fabrici... 45 min,pa zvono,5 min odmora...i tako 6 ili 7 puta...na svojoj kozi osecam koliko je neprijatno biti u skoli od 2 do pola 9 kad se sve sabere i oduzme, cisto gubljenje vremena, sve se to moze sa po 5 casova dnevno... pre svega, sve bi izgledalo mnogo lakse da se ide od 9 do 3 nego od 8 do 2 u skolu, uz blok nastave (npr jedan dan prirodne nauke,drugi dustvene i tako se smenjuju)

iskreno, sramota me je sto sada na prirodnom smeru za upis treba manje nego za neku vazduhoplovnu gde svi znamo kakvi se ljudi skupljaju (cast izuzecima)

Edited by stefdza90, 22 September 2008 - 19:09.


#17 jsladja

jsladja
  • Members
  • 6 posts

Posted 22 September 2008 - 22:49

Dve trećine učenika gimnazije su oni koji nisu uspeli da upišu ono što su želeli i sticajem okolnosti se našli baš tu. Gradivo je preobimno, suština se zaobilazi. Profesorima je dozvoljeno da 30% gradiva promene i prilagode intesovanju učenka. Ali, to skoro niko ne radi. "Lakše konju bez samara!"

Problem predstavljaju svi. Profesori koji nikako da se prilagode, učenici koji su globalno nezainteresovani za ono što se zbiva oko njih (a što se odnosi na školu) i roditelji koji nikako da shvate da njihova deca nisu bogom data da završe gimnaziju.

Mnogo toga treba uskladiti. Čak ni izborni predmeti nisu rešenje, jer sem par njih, učenici nisu zainteresovani za školu. Malo njih uči zato što nešto voli. Izuzetaka uvek ima, ali premalo ih je da bi potvrdili pravilo. Profesori su takodje nezainteresovani. Svako od njih može da se potrudi da svoj predmet učini interesantnijim, ali... praksa pokazuje da od toga nema ništa. Svi ti profesori pohadjali su nebrojane kurseve i išli na stručna usavršavanja na kojima su mogli nešto da nauče i da nešto od toga primene i u praksi. Na žalost, većina njih ima jedan jedini komentar: "To je nemoguće sprovesti". Naravno da im nije palo na pamet da probaju pa da vide koliko je nemoguće. Sve bi to iziskivalo dodatne pripreme, a što bi oni gubili vreme na nešto što već znaju. Katastrofalno, ali istinito.

#18 1jeAhonen

1jeAhonen
  • Banned
  • 2,042 posts

Posted 22 November 2008 - 23:21

[quote name='jsladja' date='22.09.2008, 23:49' post='2136874']
Dve trećine učenika gimnazije su oni koji nisu uspeli da upišu ono što su želeli i sticajem okolnosti se našli baš tu. Gradivo je preobimno, suština se zaobilazi. Profesorima je dozvoljeno da 30% gradiva promene i prilagode intesovanju učenka. Ali, to skoro niko ne radi. "Lakše konju bez samara!"

Problem predstavljaju svi. Profesori koji nikako da se prilagode, učenici koji su globalno nezainteresovani za ono što se zbiva oko njih (a što se odnosi na školu) i roditelji koji nikako da shvate da njihova deca nisu bogom data da završe gimnaziju.

Mnogo toga treba uskladiti. Čak ni izborni predmeti nisu rešenje, jer sem par njih, učenici nisu zainteresovani za školu. Malo njih uči zato što nešto voli. Izuzetaka uvek ima, ali premalo ih je da bi potvrdili pravilo. Profesori su takodje nezainteresovani. Svako od njih može da se potrudi da svoj predmet učini interesantnijim, ali... praksa pokazuje da od toga nema ništa. Svi ti profesori pohadjali su nebrojane kurseve i išli na stručna usavršavanja na kojima su mogli nešto da nauče i da nešto od toga primene i u praksi. Na žalost, većina njih ima jedan jedini komentar: "To je nemoguće sprovesti". Naravno da im nije palo na pamet da probaju pa da vide koliko je nemoguće. Sve bi to iziskivalo dodatne pripreme, a što bi oni gubili vreme na nešto što već znaju. Katastrofalno, ali istinito.
[/quSlaote]

Slažem se ovo je samo vrh ledenog brega koji se proteže kroz naše društvo kao Himalaji kroz severoistočni deo indijskog potkontinenta...Bre...od pre potopa traju priče o promenama i čini se da će i Babilon opet biti sagradjen pre nego što se išta ovde uradi u pravom pravcu...

#19 Marcus Lupus

Marcus Lupus
  • Members
  • 479 posts

Posted 27 December 2008 - 00:42

Dve trećine učenika gimnazije su oni koji nisu uspeli da upišu ono što su želeli i sticajem okolnosti se našli baš tu.


Апсолутно нетачно. Бар не у Београду и Новом Саду, а та два града обухватају бар пола од броја свих гимназија. Шта, није могао нигде другде, па се уписао у гимназију где треба 90+ поена? Мало је нелогично, не?

#20 glava&pismo

glava&pismo
  • Members
  • 161 posts

Posted 27 December 2008 - 11:48

Veliki broj ucenika upisuje gimnazije jer nezna sta ce drugo sa svojim univerzalnim (ne)znanjem, a situacija se ne menja bitno ni posle mature.
Ipak, gimnazija i dalje predstavlja neku vrstu prestiza medju ucenicima (i njihovim roditeljima), dok se u nastavi nije nista bitno promenilo, jer porfesori i dalje predaju po onom sistemu kako su i sami bili uceni.

#21 gimnazijalka

gimnazijalka
  • Members
  • 127 posts

Posted 31 December 2008 - 17:30

ono sto ja znam, je da gimnaziju, tacnije prirodno-matematicki smer moze da upise apsolutno svako.. upravo taj nenormalan kriterijum dovodi do opadanja rejtinga gimnazija sirom Srbije.. a nas "drustvenjake", koji smo se zaista morali potruditi da budemo tu gde smo, tretiraju kao manje vazne i potcenjuju nasa znanja, samo zato sto ne volimo prirodne nauke..nije redak slucaj da profesor biologije, fizike i sl. drzi predavanja o tome kako mi ustvari gubimo vreme na nasem smeru.. ako je toliko los i beskoristan zasto za njega treba vise bodova...?! i zasto on uopste postoji???? da ne napominjem kako 4 god. imam matematiku i fiziku, i kako , iako to nisam odabrala da proucavam, vecinu svog vremena provodim muceci se sa prirodnim naukama... sramotno.. Gde su tu lingvistika, etnologija, istorija umetnosti, arheologija...?!drustvenjaci Srbije definitivno placaju veliku cenu i tokom svog skolovanja i nakon njega.. ko nam je kriv kad ne volimo matematiku..cutimo i tripimo nipodastavanja

#22 Flower

Flower
  • Members
  • 105 posts

Posted 02 January 2009 - 18:44

Samo da dodam da su gimnazije u provinciji dno dna. Odnos drzave prema skolstvu i roditeljsko vaspitanje u odnosu na tu ustanovu iz korena treba da se promeni

#23 gimnazijalka

gimnazijalka
  • Members
  • 127 posts

Posted 03 January 2009 - 17:35

zanima me taj deo sa "gimnazijama u provinciji"... mislite na gimnazije van podrucja Bg-a ili...?

#24 gimnazijalka

gimnazijalka
  • Members
  • 127 posts

Posted 05 January 2009 - 23:20

Samo da dodam da su gimnazije u provinciji dno dna. Odnos drzave prema skolstvu i roditeljsko vaspitanje u odnosu na tu ustanovu iz korena treba da se promeni

zasto mi ne zelite reci jeste li na to mislili?

#25 tomkeus

tomkeus
  • Members
  • 681 posts

Posted 11 January 2009 - 21:34

Samo da dodam da su gimnazije u provinciji dno dna.


Ja sam završio gimnaziju u Smederevu i reći ću vam na osnovu iskustva koje sam imao sa beogradskim gimnazijalcima i njihovim školama da je odnos upravo obrnut (barem što se Smedereva i Beograda tiče).

#26 gimnazijalka

gimnazijalka
  • Members
  • 127 posts

Posted 11 January 2009 - 22:39

Ja sam završio gimnaziju u Smederevu i reći ću vam na osnovu iskustva koje sam imao sa beogradskim gimnazijalcima i njihovim školama da je odnos upravo obrnut (barem što se Smedereva i Beograda tiče).


upravo tako... nervira me to uopstavanje... ne moze se znati sta se dogadja u svim skolama sirom Srbije i kakvi su njihovi kriterijumi...ono sto mogu reci za svoju Pancevacku gimnaziju, je to da svakako nije dno dna....ima svojih mana, naravno, ali mladi, ambiciozni ljudi je cine boljom ustanovom.

#27 Marcus Lupus

Marcus Lupus
  • Members
  • 479 posts

Posted 14 January 2009 - 03:21

Мислим да људи кад кажу "провинцијска гимназија" не мисле на Панчево или Смедерево. Ја бар мислим на оне "гимназије" типа "у овој смени су гимназија и економска, а у другој машинска" у забитим варошицама налик Новој Вароши и Бољевцу.

Може да прича ко шта хоће, гимназија је елитна школа, и то могу с пуним правом да кажем јер видим како се на факултету сналазе колеге из гимназија и колеге из бродарских и саобраћајних. А и млађи брат ми иде у стручну школу, која је још као на неком гласу, и видим колико се ништа не ради, бар не у поређењу с мојом и осталим београдским гимназијама.

Не знам ко је горе спомињао да гимназијама треба више праксе, али је показао да му није најјасније шта је заправо гимназија.

Гимназијалко, пошто идеш у Панчевачку гимназију, разумем да си мало огорчена (неколико мојих познаника ју је завршило), али овакав концепт друштвено-језичког смера није толико лош као што ти сада изгледа, посебно не би био када би се ваљано одрађивао. Ја студирам један од такорећи најдруштвенијих факултета који постоје и завршио сам друштвени смер, и из ове перспективе тврдим да ми то учење математике ничим није зашкодило, чак ми је и користило. Јасно да тада нисам тако мислио.

Питала си шта је с лингвистиком. Према наставном плану, она је уклопљена у предмет српски језик и књижевност. Друго је што мало који професор то поштује. А сад се опет враћамо на математику - постоје математичка и рачунарска лингвистика и развијају се убрзано. Ко намерава да се бави лингвистиком у скорој будућности то неће моћи без знања математике. Уопште, и да се бавиш етнологијом (тј. антропологијом, јер етнологија више као наука фактички и не постоји), психологијом или социологијом математика може само да ти користи. Методологије тих наука чврсто се везују на статистику, а то је једна изузетно компликована математичка дисциплина. Даље, филозофија: студенти филозофије имају обавезну математичку логику (то си сигурно већ бар мало радила, који год да си разред), а касније годину дана уче физику или математику. Може овако још дуго, као што видиш - није бескорисно.
Да не помињемо да у 14. години баш и не знаш начисто које те науке више привлаче. Пола моје генерације друштвењака уписало је неки технички факултет. Те поделе на смерове и нису направљене да би се друштвени смер очистио од природних наука, него само да се друштвеним посвети мало већа пажња и то је педагошки оправдано. Ако се мало удубиш у биографије битнијих научника, видећеш да су сви они били надарени за науке из обеју области. А и да се не лажемо, математика није толико јака ни тешка на друштвеном смеру. Једноставно је физички немогуће за два часа недељно урадити колико и за пет.

Edited by Marqueau, 14 January 2009 - 03:23.


#28 gimnazijalka

gimnazijalka
  • Members
  • 127 posts

Posted 14 January 2009 - 14:51

Мислим да људи кад кажу "провинцијска гимназија" не мисле на Панчево или Смедерево. Ја бар мислим на оне "гимназије" типа "у овој смени су гимназија и економска, а у другој машинска" у забитим варошицама налик Новој Вароши и Бољевцу.

Може да прича ко шта хоће, гимназија је елитна школа, и то могу с пуним правом да кажем јер видим како се на факултету сналазе колеге из гимназија и колеге из бродарских и саобраћајних. А и млађи брат ми иде у стручну школу, која је још као на неком гласу, и видим колико се ништа не ради, бар не у поређењу с мојом и осталим београдским гимназијама.

Не знам ко је горе спомињао да гимназијама треба више праксе, али је показао да му није најјасније шта је заправо гимназија.

Гимназијалко, пошто идеш у Панчевачку гимназију, разумем да си мало огорчена (неколико мојих познаника ју је завршило), али овакав концепт друштвено-језичког смера није толико лош као што ти сада изгледа, посебно не би био када би се ваљано одрађивао. Ја студирам један од такорећи најдруштвенијих факултета који постоје и завршио сам друштвени смер, и из ове перспективе тврдим да ми то учење математике ничим није зашкодило, чак ми је и користило. Јасно да тада нисам тако мислио.

Питала си шта је с лингвистиком. Према наставном плану, она је уклопљена у предмет српски језик и књижевност. Друго је што мало који професор то поштује. А сад се опет враћамо на математику - постоје математичка и рачунарска лингвистика и развијају се убрзано. Ко намерава да се бави лингвистиком у скорој будућности то неће моћи без знања математике. Уопште, и да се бавиш етнологијом (тј. антропологијом, јер етнологија више као наука фактички и не постоји), психологијом или социологијом математика може само да ти користи. Методологије тих наука чврсто се везују на статистику, а то је једна изузетно компликована математичка дисциплина. Даље, филозофија: студенти филозофије имају обавезну математичку логику (то си сигурно већ бар мало радила, који год да си разред), а касније годину дана уче физику или математику. Може овако још дуго, као што видиш - није бескорисно.
Да не помињемо да у 14. години баш и не знаш начисто које те науке више привлаче. Пола моје генерације друштвењака уписало је неки технички факултет. Те поделе на смерове и нису направљене да би се друштвени смер очистио од природних наука, него само да се друштвеним посвети мало већа пажња и то је педагошки оправдано. Ако се мало удубиш у биографије битнијих научника, видећеш да су сви они били надарени за науке из обеју области. А и да се не лажемо, математика није толико јака ни тешка на друштвеном смеру. Једноставно је физички немогуће за два часа недељно урадити колико и за пет.

sve je to ok i slazem se sa svim sto si rekao. ipak, mislim da se drustvenim naukama ne pridaje dovoljan znacaj kao sto se to cini sa prirodnim ...znam da se proucavanjem matematike i sl. razvija logika i da su drustvene i prirodne nauke usko povezane..ono sto mene najvise iritira je to nipodastavanje koje profesori i okolina pokazuju prema drustvenom smeru, mislim da me razumes jer kazes da si i ti drustvenjak... pozz, srecna Nova

#29 Marcus Lupus

Marcus Lupus
  • Members
  • 479 posts

Posted 15 January 2009 - 01:20

На то ниподаштавање ћеш временом огуглати. Бесмислице. Знам девојку која је завршила медицину у року, и то фазон због родитеља, па уписала мој друштвени факултет и није макла даље од прве године. А није да се није трудила.

#30 gimnazijalka

gimnazijalka
  • Members
  • 127 posts

Posted 16 January 2009 - 17:44

На то ниподаштавање ћеш временом огуглати. Бесмислице. Знам девојку која је завршила медицину у року, и то фазон због родитеља, па уписала мој друштвени факултет и није макла даље од прве године. А није да се није трудила.


pa, da..tipicno...50% ljudi sa prirodnog je htelo da upise drustveni, pa nisu uspeli, i sad se malo ljute..i vise im drustveni nije tako primamljiv...