Jump to content


Photo
- - - - -

Servisiranje automobila i jos svakojaka pitanja


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
60 replies to this topic

#1 tica2610

tica2610
  • Members
  • 832 posts

Posted 15 February 2008 - 15:03

Elem, ne volim da otvaram topic-e, ali nisam nasao nista sto me podseca na temu.... Zanima me, gde moze da se nadje radionicki prirucnik za Feliciu 1.9D?

Pretpostavljam da se ovuda muvaju i poznavaoci tematike, pa mislim da tema nece biti zgoreg. :rolleyes:

Poz!

edit: Gde servisirate vozila, kako ste zadovoljni uslugom, cenama.... preporuke, kritike...

Edited by tica2610, 15 February 2008 - 15:05.


#2 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 15 February 2008 - 16:18

Evo ti link za service manual:
link

#3 tica2610

tica2610
  • Members
  • 832 posts

Posted 17 February 2008 - 08:49

Hvala! :rolleyes:

#4 Prag 011

Prag 011
  • Members
  • 2,647 posts

Posted 04 March 2008 - 00:13

Poslao bih Ti knjigu "FELICIA-uradi sam" ali bojim se da ti ne bi bila mnogo korisna na češkom.Pozdrav

#5 Publius

Publius
  • Members
  • 401 posts

Posted 22 April 2008 - 01:52

Htedoh da otvorim novi topic, ali se predomislih u zadnji čas kad naleteh na ovaj (i u isto vreme ne želeći da smaram ljude koji se razumeju u materiju).

Elem, interesuje me da li je i kako moguće konvertovati putničkog Citroen Berlinga u teretni. Pretpostavljam da će morati da se izvade zadnja sedista, ali me interesuje da li je mreža koja deli vozača i suvozača od dela gde je teret obavezna, standadna i da li se može nabaviti kod Citroenovih dilera u Srbiji?

Hvala.

#6 Jaruzelski

Jaruzelski
  • Members
  • 556 posts

Posted 22 April 2008 - 14:15

On topic: :rolleyes:

Vazno je menjati ulje na svakih 10.000 km za polusinteticka ulja (u Srbiji na 5.000-7.000 zbog loseg kvaliteta goriva), koristiti dobro ulje i to po mogucnosti ono koje je preporuceno od proizvodjaca automobila (obicno ima nalepnica ispod haube). Dizelasa ne terati preko 3000 obrtaja ako hocete da vam motor dugo traje, za benzince mislim da je oko 4000-4500. Ponekad treba "produvati" motor iznad 3000 obrtaja na nekoliko minuta da se lepo ocisti iznutra od cadji. Na autoputu, naravno. Nikako turirati u mestu.

Motor nikada ne grejati u mestu, to ga ubija. Dosta je 10-15 sekundi grejanja u mestu dok ne vezes pojas, taman da ulje procirkulise. Ne dizati iznad 2000 obrtaja dok se ne motor ne ugreje na radnu temperaturu.

Menjati sve filtere posle 10.000 km, kod dizelasa je posebno vazno menjati filter vazduha.

Pitajte jos, zaludjenik sam sto se tice odrzavanja mog auta :huh:

Edited by Jaruzelski, 22 April 2008 - 14:22.


#7 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 02 June 2008 - 14:26

Nije baš u duhu topika, ali može da se podvede pod ono "svakojaka pitanja":

Kako se kaže na srpskom "Concentracion Slave Cylindar" (na nemačkom Ausruecksystem) - ima neke veze sa kvačilom?

#8 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 02 June 2008 - 19:01

ja nisam cuo za taj "concentration slave" mada kod manuelne transmisije postoje slave/master cylindar koji razvajaju lamelu od motora.

#9 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 02 June 2008 - 20:16

ja nisam cuo za taj "concentration slave" mada kod manuelne transmisije postoje slave/master cylindar koji razvajaju lamelu od motora.


Pardon :rolleyes: CNC - Concentric Slave Cylinder - to je nešto što se ugrađuje umesto kvačila sa sajlom ali ne znam kako se na srpskom zove to nešto. Znam još i da je hidraulično i da ima veze sa cilindrom kvačila.

Edited by Rahel, 02 June 2008 - 20:17.


#10 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 02 June 2008 - 22:32

Kao sto si rekao koristi se kod manuelne transmisije i relativno nova stvar koja je zamenila master slave sisteme.Nemam pojma kako bi to preveo na srpski.

#11 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 03 June 2008 - 18:45

Kao sto si rekao* koristi se kod manuelne transmisije i relativno nova stvar koja je zamenila master slave sisteme.Nemam pojma kako bi to preveo na srpski.


Svejedno, hvala na pokušaju. Ja ću da mu nadenem ime "hidraulički (centralni) radni cilindar " ili možda "radni hidrocilindar" pa šta bude. Slave cylindar je sigurno radni cilindar ali me buni ono "Concentric".


* Ja sam devojčica :ph34r:

#12 tica2610

tica2610
  • Members
  • 832 posts

Posted 17 December 2008 - 02:49

On topic: :)

Vazno je menjati ulje na svakih 10.000 km za polusinteticka ulja (u Srbiji na 5.000-7.000 zbog loseg kvaliteta goriva), koristiti dobro ulje i to po mogucnosti ono koje je preporuceno od proizvodjaca automobila (obicno ima nalepnica ispod haube). Dizelasa ne terati preko 3000 obrtaja ako hocete da vam motor dugo traje, za benzince mislim da je oko 4000-4500. Ponekad treba "produvati" motor iznad 3000 obrtaja na nekoliko minuta da se lepo ocisti iznutra od cadji. Na autoputu, naravno. Nikako turirati u mestu.

Motor nikada ne grejati u mestu, to ga ubija. Dosta je 10-15 sekundi grejanja u mestu dok ne vezes pojas, taman da ulje procirkulise. Ne dizati iznad 2000 obrtaja dok se ne motor ne ugreje na radnu temperaturu.

Menjati sve filtere posle 10.000 km, kod dizelasa je posebno vazno menjati filter vazduha.

Pitajte jos, zaludjenik sam sto se tice odrzavanja mog auta :D


Au, koliko ja nisam ovde posecivao... :ph34r:

Slazemo se skoro potpuno... :-) Mali servis sa uljem i filterima na svakih 7k, sipam mineralno Mobil M1... Jedino "neslaganje" je sto 2-3 minuta grejem auto ujutru kada je hladno (uz obavezan aditiv u rezervoaru za D2, MAN-ova tvorevina) sa naravno, voznjom ne preko 2k obrtaja u minutu dok furuna ne podgreje... :-) Za izduvavanje postoji trasa Autoputa od Slapove pumpe....

#13 Sobchak

Sobchak
  • Members
  • 1,754 posts

Posted 24 December 2008 - 17:37

Koje ulje je najbolje za Golf 2 dizel?Ja sam do sad koristio Valvoline Durablend.

#14 harvest

harvest
  • Members
  • 1 posts

Posted 23 December 2009 - 09:01

Au, koliko ja nisam ovde posecivao... :ph34r:

Slazemo se skoro potpuno... :-) Mali servis sa uljem i filterima na svakih 7k, sipam mineralno Mobil M1... Jedino "neslaganje" je sto 2-3 minuta grejem auto ujutru kada je hladno (uz obavezan aditiv u rezervoaru za D2, MAN-ova tvorevina) sa naravno, voznjom ne preko 2k obrtaja u minutu dok furuna ne podgreje... :-) Za izduvavanje postoji trasa Autoputa od Slapove pumpe....


Planiram da kupim Hyundai Matrix dizel, svi zvanicni serviseri mi savetuju veliki servis na 60 odnosno 120.000, da li su u pravu? Ide na Eurodizel da li je taj aditiv takodje neophodan? Svasta pitam ali nisam navikao na dizel pa reko'da pitam iskusne!

#15 vowel

vowel
  • Members
  • 1,320 posts

Posted 29 December 2009 - 20:14

On topic: ;)

Motor nikada ne grejati u mestu, to ga ubija. Dosta je 10-15 sekundi grejanja u mestu dok ne vezes pojas, taman da ulje procirkulise. Ne dizati iznad 2000 obrtaja dok se ne motor ne ugreje na radnu temperaturu.

kako ga to ubija? 10-15 sec? i sta posle, da vozim 15 minuta u krug, po parkingu na 1500 obrtaja, posto nema sanse da se ugreje na radnu temperaturu dok ne stignem do odredista?