Upaljena svetla i danju
#1
Posted 02 February 2008 - 14:31
Ako je odgovor DA, zeleo bih da znam razlog. A ako je odgovor NE, takodje bih voleo da cujem razlog.
U novom zakonu o bezbednosti saobracaja, bice obavezno paliti svetla bez obzira na vidljivost, i doba dana. Hvala Vam unapred na odgovorima.
#2
Posted 02 February 2008 - 14:55
Po gradu ne, ali kada putujem negde da. Zašto? Pa da me bolje vide drugi učesnici u saobraćaju.Zanima me da li Vi palite oborena svetla preko dana, iako to za sad nije obavezno zakonom?
#3
Posted 02 February 2008 - 15:48
A zasto? madamov je lepo rekao.
#4
Posted 02 February 2008 - 18:10
U prolece 2006 sam isao na jedan dan iz Beograda u Sombor. Dan je bio suncan i ja , naravno , sa upaljenim farovima. Zaustavi me panduracija i hoce da mi pisu kaznu 2000 dinara jer drzim upaljena svetla danju !!! Objasnim im zasto to radim , sloze se oni da je to sve ok , ali....po nasem zakonu kazu da je zabranjeno i da moram da ih ugasim. Nisu mi pisali prijavu niti sam im bilo sta platio , bili su ok momci , ali sam se iznenadio da je jedino kod nas to zakonom zabranjeno iako je u ostatku Evrope upravo suprotno...OBAVEZNO.
Opet se Srbi prave najpametniji. Nadam se da ce uskoro i nase zakone da prilagode evropskim.
Pozdrav
#5
Posted 02 February 2008 - 18:47
kod nas je obavezno i po danu i po noci, a nedavno su austrijanci radili istrazivanje i dosli do zakljucka da upaljena svjetla povecavaju uocljivost drugih auta, ali smanjuju uocljivost pjesaka (valjda jer ovi ne svjetle)
#6
Posted 02 February 2008 - 19:20
E sad sto se same teme tice, moram priznati da sam PRO&CONTRA u isto vreme. Sa jedne strane vidljivost auta sa upaljenim farovima je u svakom slucaju bolja, pogotovu ako se krece nekim magistralnim putem, ili po nekim vuko**binama. Na auto putu mi je sve jedno.
A opet sa druge strane, ta upaljena svetla (da izuzmem glasne "topove", jer su u Nemackoj na index-u) su nama motoristima jedina opcija za bolje uocavanje, posto ionaku malu siluetu imamo. Nekada si u koloni automobila, koja je dolazila iz suprotnog smera, odmah primecivao motoristu zbog upaljenih farova. Sada te prednosti nema vise, jer automobili sa "ON" svetlima vizuelno "gutaju" motor. Ostaje samo jos ona "loud pipes save lives"
Znaci gledano kroz "Auto" naocare - ZA
sa gledista motocikliste - NE
#7
Posted 02 February 2008 - 20:35
Ja palim kada sam na putu van grada , posebno u Srbiji da me bolje vide oni koji mi idu u susret i one budale sto preticu tamo gde ne treba. Auto mi je srebrne boje i nije bas preterano uocljiv tako da drzim upaljene farove zbog svoje bezbednosti. Po gradu isto upalim poziciju ako je lose vreme (kisa,sneg).
U prolece 2006 sam isao na jedan dan iz Beograda u Sombor. Dan je bio suncan i ja , naravno , sa upaljenim farovima. Zaustavi me panduracija i hoce da mi pisu kaznu 2000 dinara jer drzim upaljena svetla danju !!! Objasnim im zasto to radim , sloze se oni da je to sve ok , ali....po nasem zakonu kazu da je zabranjeno i da moram da ih ugasim. Nisu mi pisali prijavu niti sam im bilo sta platio , bili su ok momci , ali sam se iznenadio da je jedino kod nas to zakonom zabranjeno iako je u ostatku Evrope upravo suprotno...OBAVEZNO.
Opet se Srbi prave najpametniji. Nadam se da ce uskoro i nase zakone da prilagode evropskim.
Pozdrav
Nije tacno da je po nasem zakonu zabranjeno ukljucivati svetla tokom dana. Panduri su probali da te navuku na foru da ti uzmu novac!
DA! Imam ukljucena svetla tokom dana i u gradu i van! Nema negativnih efekata, samo pozitivnih! (Ako zanemarimo to sto mi auto trosi 1L vise na 10.000km)
Inace, procitao sam negde da ce valjda od 2011. u EU biti obavezno da se ukljuce svetla tokom dana, sta vise, proizvodjacima ce da propisu ugradnju ''dnevnih'' svetala, nesto izmedju pozicionih i oborenih.
#8
Posted 03 February 2008 - 01:59
@amsterdamer, mozda si imao upaljenu "poziciju" bez kratkih svjetala (oborenih)?
kod nas je obavezno i po danu i po noci, a nedavno su austrijanci radili istrazivanje i dosli do zakljucka da upaljena svjetla povecavaju uocljivost drugih auta, ali smanjuju uocljivost pjesaka (valjda jer ovi ne svjetle)
Ne ne...bas su bila upaljena klasicna oborena svetla. Moguce je da su ta dvojica hteli da me navuku , ali ne padam ja na pandurske fore cak i onda kada znam da nisam u pravu , nego se trudim da isteram svoje koliko god mogu. U glavnom ih smorim pa me puste
Mada ovde u NL to ne smem da radim , mogu jos i da me uhapse
Ma na autoputevima me boli uvo. Problem su magistralni putevi posebno kada neko iz suprotnog smera krene u preticanje , pa jos ako mu sunce bije u soferku...cao zdravo.
Edited by Amsterdamer, 03 February 2008 - 02:03.
#9
Posted 03 February 2008 - 08:50
A razlog je valjda taj sto ne moze da skodi, a i ako zapadni svet to moze da sprovede u zakonsku obavezu onda je valjda dobro, pa zasto ja ne bih mogao na dobrovoljnoj osnovi da se pravim Englez.
#10
Posted 03 February 2008 - 15:14
#11
Posted 03 February 2008 - 17:17
Kad je oblačno držim upaljenu poziciju, a ako krene kiša onda i oborena svetla.
A kad padne noć ?
#12
Posted 05 February 2008 - 09:56
#13
Posted 05 February 2008 - 10:09
Ovo je strašna istina s kojom bi trebalo nešto napraviti. S upaljenim svjetlima vozim oduvijek, ostala mi navika iz Skandinavije. Veoma pomaže.smanjuju uocljivost pjesaka (valjda jer ovi ne svjetle)
Jednom mi se dogodilo da me Slovak na granici htio kazniti što svijetlim.
#14
Posted 05 February 2008 - 15:18
Uvek su mi upaljena srednja, i to iz 2 vrlo prozaična razloga:Zanima me da li Vi palite oborena svetla preko dana, iako to za sad nije obavezno zakonom?
Ako je odgovor DA, zeleo bih da znam razlog. A ako je odgovor NE, takodje bih voleo da cujem razlog.
U novom zakonu o bezbednosti saobracaja, bice obavezno paliti svetla bez obzira na vidljivost, i doba dana. Hvala Vam unapred na odgovorima.
1. Zbog vožnje u CG. Tamo je po zakonu obavezno, a pošto tu pravim značajnu kilometražu - da mi uđe u naviku.
2. Preko dana često nosim naočare za sunce, i uz upaljena svetla su mi uočljiviji instrumenti na tabli
#15
Posted 05 February 2008 - 20:56