Jump to content


Photo
- - - - -

Ayrton Senna-Michael Schumacher-Fernando Alonso


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
394 replies to this topic

#1 Uzice

Uzice
  • Members
  • 1,741 posts

Posted 28 January 2008 - 15:11

Ayrton Senna

F1 kariera:1984 - 1994
Timovi:Toleman, Lotus, McLaren, Williams
Br.trka:161
Br.titula:3 (1988, 1990, 1991)
Br.Pobeda:41
Br.Podiuma:80
Br.Poena:610
Br.Pol pozicija:65
Br.Najbrzih krugova:19
Prva trka:1984 Brazilian GP
Prva pobeda:1985 Portuguese GP


Michael Schumacher

F1 kariera:1991–2006
Timovi:Jordan, Benetton, Ferrari
Br.Trka:250
Br.Titula:7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Br.Pobeda:91
Br.Podiuma:154
Br.Poena:1369
Br.Pol pozicija:68
Br.Najbrzih krugova:76
Prva trka:1991 Belgian GP
Prva pobeda:1992 Belgian GP


Fernando Alonso

F1 kariera:2001-
Timovi:Minardi, Renault, McLaren, Renault
Br.Trka:105
Br.Titula:2 (2005, 2006)
Br.Pobeda:19
Br.Podiuma:49
Br.Pol pozicija:17
Br.Poena:490
Br.Najbrzih krugova:11
Prva trka:2001 Australian GP
Prva pobeda:2003 Hungarian GP

Koji od ove troice ce ostaviti najveci trag u F1?



PS. FA je uleteo medju najbolje jer je najmladji sampion u F1 i jos uvek je aktivan pa samim tim ima sanse da svoju karieru ucini jos uspesnijom.

#2 BB 1211

BB 1211
  • Members
  • 806 posts

Posted 28 January 2008 - 16:18

Stara dobra izreka kaze da je statistika kao bikini-otkriva mnogo,ali ne pokazuje nista(nista konkrtno,dodao bih ja).
Tako i ova tri sampiona F1 ne mozemo porediti na osnovu statistike.
Ako bismo to i pokusali,onda bi to trebalo raditi samo za prvih 10 godina karijere(u slucaju Senne i Schumachera), jer je Sennina toliko trajala.U tom slucaju bi i Michael bio tek trostuki sampion,sa daleko losijim ucinkom na treninzima,trkama...A opet se ne bi smelo reci da je bio daleko losiji od Senne.Bili su tu negde.Za mene je Senna br.1, za nekog Schumacher...
Slicno je i sa Alonsom.Samo,njega ne mozemo ni porediti sa Sennom nesto mnogo,kad nisu ni vozili zajedno.
Nije svejedno ni to u kojim uslovima su postizani uspesi.Meni titule od Schumija pa do Kimija nemaju toliku tezinu kao one pre njih.Razlozi su brojni,a mnogi od njih su i subjektivni.Znaci,opet ne vredi.
Jedino sto se moze tvrditi je to da je Senna bio neprikosnoven u svoje doba,MS u svoje,a Alonso i Kimi su trenutno "rivali",mada vidimo da ce im se uskoro pridruziti joj nekoliko vozaca(Lewis vec jeste).

#3 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 28 January 2008 - 20:11

Alain Prost

F1 kariera:1980 - 1993
Timovi:Mclaren, Renault, Ferrari, Williams
Br.trka:202
Br.titula:4 (1985, 1986, 1989, 1993)
Br.Pobeda:51
Br.Podiuma:106
Br.Poena:798.5
Br.Pol pozicija:33
Br.Najbrzih krugova:41
Prva trka:1980 Argentine GP
Prva pobeda:1981 French GP


Juan Manuel Fangio

F1 kariera:1950 – 1958
Timovi:Alfa Romeo, Maserati, Mercedes, Ferrari
Br.trka:52

Br.titula:5 (1951, 1954, 1955, 1956, 1957)
Br.Pobeda:24
Br.Podiuma:31
Br.Poena:277.64
Br.Pol pozicija:29
Br.Najbrzih krugova:23
Prva trka:1950 British Grand Prix
Prva pobeda:1950 Monaco Grand Prix


Jackie Stewart

F1 kariera:1965 – 1973
Timovi:BRM, Tyrrell
Br.trka:100
Br.titula:3 (1969, 1971, 1973)
Br.Pobeda:27
Br.Podiuma:43
Br.Poena:360
Br.Pol pozicija:17
Br.Najbrzih krugova:15
Prva trka:1965 South African Grand Prix
Prva pobeda:1965 Italian Grand Prix


Jim Clark

F1 kariera:1960 - 1968
Timovi:Lotus
Br.trka:73
Br.titula:2 (1963, 1965)
Br.Pobeda:25
Br.Podiuma:32
Br.Poena:274
Br.Pol pozicija:33
Br.Najbrzih krugova:28
Prva trka:1960 Dutch Grand Prix
Prva pobeda:1962 Belgian Grand Prix


Niki Lauda

F1 kariera:1971 - 1985
Timovi:March, BRM, Ferrari, Brabham, McLaren
Br.trka:177
Br.titula:3 (1975, 1977, 1984)
Br.Pobeda:25
Br.Podiuma:54
Br.Poena:420.5
Br.Pol pozicija:24
Br.Najbrzih krugova:24
Prva trka:1971 Austrian Grand Prix
Prva pobeda:1974 Spanish Grand Prix


Jack Brabham

F1 kariera:1955 - 1970
Timovi:Cooper, Rob Walker Racing Team, Brabham
Br.trka:128 (126 starts)
Br.titula:3 (1959, 1960, 1966)
Br.Pobeda:14
Br.Podiuma:31
Br.Poena:261
Br.Pol pozicija:13
Br.Najbrzih krugova:12
Prva trka:1955 British Grand Prix
Prva pobeda:1959 Monaco Grand Prix


Graham Hill

F1 kariera:1958 - 1975
Timovi:Lotus, BRM, Brabham, Hill
Br.trka:179
Br.titula:2 (1962, 1968)
Br.Pobeda:14
Br.Podiuma:36
Br.Poena:270 (289)[1]
Br.Pol pozicija:13
Br.Najbrzih krugova:10
Prva trka:1958 Monaco Grand Prix
Prva pobeda:1962 Dutch Grand Prix


Nelson Piquet

F1 kariera:1978 - 1991
Timovi:Ensign, non-works McLaren, Brabham, Williams, Lotus, Benetton
Br.trka:207 (204 starts)
Br.titula:3 (1981, 1983, 1987)
Br.Pobeda:23
Br.Podiuma:60
Br.Poena:485.5
Br.Pol pozicija:24
Br.Najbrzih krugova:23
Prva trka:1978 German Grand Prix
Prva pobeda:1980 United States Grand Prix West


Riccardo Patrese

F1 kariera:1977 - 1993
Timovi:Shadow, Arrows, Brabham, Alfa Romeo, Williams, Benetton
Br.trka:257
Br.titula:0
Br.Pobeda:6
Br.Podiuma:37
Br.Poena:281
Br.Pol pozicija:8
Br.Najbrzih krugova:13
Prva trka:1977 Monaco Grand Prix
Prva pobeda:1982 Monaco Grand Prix


David Coulthard

F1 kariera:1994 -
Timovi:Williams. McLaren, Red Bull
Br.trka:229
Br.titula:0
Br.Pobeda:13
Br.Podiuma:61
Br.Poena:527
Br.Pol pozicija:12
Br.Najbrzih krugova:18
Prva trka:1994 Spanish Grand Prix
Prva pobeda:1995 Portuguese Grand Prix

#4 Trofej

Trofej
  • Members
  • 4,307 posts

Posted 28 January 2008 - 22:21

Ayrton Senna

F1 kariera:1984 - 1994
Timovi:Toleman, Lotus, McLaren, Williams
Br.trka:161
Br.titula:3 (1988, 1990, 1991)
Br.Pobeda:41
Br.Podiuma:80
Br.Poena:610
Br.Pol pozicija:65
Br.Najbrzih krugova:19
Prva trka:1984 Brazilian GP
Prva pobeda:1985 Portuguese GP


Michael Schumacher

F1 kariera:1991–2006
Timovi:Jordan, Benetton, Ferrari
Br.Trka:250
Br.Titula:7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Br.Pobeda:91
Br.Podiuma:154
Br.Poena:1369
Br.Pol pozicija:68
Br.Najbrzih krugova:76
Prva trka:1991 Belgian GP
Prva pobeda:1992 Belgian GP


Fernando Alonso

F1 kariera:2001-
Timovi:Minardi, Renault, McLaren, Renault
Br.Trka:105
Br.Titula:2 (2005, 2006)
Br.Pobeda:19
Br.Podiuma:49
Br.Pol pozicija:17
Br.Poena:490
Br.Najbrzih krugova:11
Prva trka:2001 Australian GP
Prva pobeda:2003 Hungarian GP

Koji od ove troice ce ostaviti najveci trag u F1?



PS. FA je uleteo medju najbolje jer je najmladji sampion u F1 i jos uvek je aktivan pa samim tim ima sanse da svoju karieru ucini jos uspesnijom.


Jedino objektivno merilo je matematika - ona je bez srca, ladna ko led. Pa kaze: broj pobeda, broj titula... Sve ostalo je (pri)strasno navijanje.
I Fangio, i Prost... i mnogi "trojkasi" su ostavili traga, ali... ZNA SE ko je No 1 - onaj koji ima svega najvise! Sve ostalo je slepa ljubav.

#5 Trofej

Trofej
  • Members
  • 4,307 posts

Posted 28 January 2008 - 22:34

MARADONA FORMULE 1
(Ili: dzaba ste krecili!)
Ni vece svetske zvezde (racunajuci sve sportove) ni vise “mrzitelja”?! Zasto drugi mrze (ako mrze) Sumahera – ne znam; pokusacu da analiziram zasto ga mrzimo mi – Srbi.
Nije razlog to sto je on German a mi Sloveni, ne – razlog je sto smo mi – Srbi. Jedan pametan Srbin odavno je otkrio sustinu naseg mentaliteta: “Srbi su jedini narod koji ne prasta – uspeh”! “Kad komsiji crkne krava”, tj. kad Sumiju pukne guma, mi smo srecni?! Proporcionalno Sumijevoj slavi (i parama!) raste nasa mrznja, jer ON JE SVE ONO STO MI NISMO! Totalno posvecen poslu kojim se bavi, vredan do iznemoglosti, samodisciplinovan do bola – Sumi je olicenje VREDNOCE! A mi bas to ne volimo – da radimo! Da radimo – ne volimo; da mnogo radimo – mrzimo! Otuda i mrznja prema onome ko “previse” radi…
Naravno, nismo mi glup narod – svesni smo, itekako, njegovog talenta. Zato trazimo razlog da bi mu slavu okrnjili – ne mozemo samo reci: “ma nema on pojma”, kad svi znaju koliko je postigao. I "nasli" smo dva “argumenta”:
1. Da je Sena ziv, Sumi ne bi ni postojao. Ajde?!
Sto je Sumi uspesniji, Senina slava raste - IZ INATA VOLIMO SENU?! Kao i Dzems Dina – “poginuuo na vreme”. Slava mu, ali najbolji NIJE! Mnogi sto kao “vole” Senu cak i ne znaju ko je “Rain Man”?! Ali pravi poznavaoci Formule 1 mogu da uporede “Kisnog coveka” i Sumahera pa da analiziraju… Sena jeste (bio) veliki, Sumi je veliki! I jos raste…
2. Sumi do titula dolazi “neposteno”. Ajde?!
Ili ga Rubinjo propusti, ili se namerno sudari, ili je Ferrari najjaci (ko da takav Ferrari nisu vozili i Edi i Rubinjo?!), ili… Sve je to tacno, ali zaboravljamo da nije SVAKU titulu sudarom osvojio, zaboravljamo da su i Prost i Sena NAMERNO “karambole” pravili, zaboravljamo da bi i bez Barikela i Edija osvojio sve titule koje je osvojio, zaboravljamo da je 1998. Miki “malko” pomogao Dejvid u Belgiji, zaboravljamo da je drugu titulu Mika osvojio kad je Sumi nogu slomio.
Tesko pamtimo – lako zaboravljamo! Zaboravljamo da su u Ferrariju izvukli pouku iz 1976. kad je (ni kriv, ni duzan) Hant samo za bod pretekao Laudu, koji je te godine goreo u Nirburgringu, pa na nekoliko trka nije ni vozio, zato sto ondasnji drugi vozac Ferrarija – Regaconi, nije propustio Laudu – falio je samo jedan jedini bod Laudi da tri puta uzastopce osvoji titule sa Ferrarijem! Pametni su u Ferrariju – nema vise p®opusta!!!
Da li je to fer – nije tema ovog teksta? Uostalom, da li fer u fudbalu dati gol – rukom?
Zaboravljamo i da je Lauda svoju poslednju titulu “oteo” (uz pomoc sudija) samo za pola boda Prostu – sada bi Prost imao 5 titula (kao Fangio), dve vise nego Sena, Lauda… i da ne nabrajam vise “trojkase”. “Odlikasa” je, tako, samo jedan – Huan! Pa Prost “vrlodobras”… pa ostali. Ja tako merim uspehe u Formuli 1 – osvojenim titulama, a ne: sta bi bilo kad bi bilo, i sta se babi snilo… A Vi?
Dokle ce Sumi da tera (kera) – ja mislim, do desetke! Jer kako vozi, stice se utisak da nece u penziju jos dugo. E, zato ga ja volim!
Volim ga i iz inata (i ja sam Srbin)! Sto ga vise mrze, ja ga vise obozavam. Pa kako se ne diviti coveku zbog koga (svake godine!) menjaju pravila Formule 1?! Svasta rade ne bi li ga – usporili?! “Dzaba ste krecili”, cinicki je grafit sa belih zidova. Da, bas tako – dzabe menjate pravila…
Stvarno, da li su u NBA menjali pravila kad su Majkl i “Bulsi” dominirali? Da li su podigli kos ili smanjili precnik obruca – da Dzordan ne bi mogao da zakucava?
“Da, ali Sumaher je neposten” – sad ce neki opet… U redu – Sumi cvecka - nije, ali cvecka nije ni – Maradona! Pa zar nije dao gol rukom – a postao Svetski prvak?! Zar nije znao da folira i simulira, zar nije sitne “djonove” delio kad god je mogao? Jeste – tukli su ga, tukao je. Ali nikome ne pada na pamet da umanjuje njegovo znanje, ili negira talenat. Sumaher je Maradona Formule 1! Sumaher je MAHER!

Ovo sam onomad napisao...
I dan danas zalim sto se povukao, tj. sto smo ga svi oterali na pravdi Boga. Kao, mator je! Pa sta? Sa ovakvim Ferrarijem dogurao bi do 10 titula!
Forzza Kimi, vrati se Sumi!!!

#6 Klika

Klika
  • Members
  • 751 posts

Posted 28 January 2008 - 22:34

Mislim da se ovde izostavlja jedna veoma vazna cinjenica a to je da je Sumaher uzeo cak dve titule u potpuno inferiornom, generacijski zastarelom, bolidu sto nije uspelo ni jednom vozacu u istoriji F1.

#7 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 28 January 2008 - 22:38

Mislim da se ovde izostavlja jedna veoma vazna cinjenica a to je da je Sumaher uzeo cak dve titule u potpuno inferiornom, generacijski zastarelom, bolidu sto nije uspelo ni jednom vozacu u istoriji F1.

Eh, sad si lupio samo tako!

#8 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 28 January 2008 - 22:43

Mislim da se ovde izostavlja jedna veoma vazna cinjenica a to je da je Sumaher uzeo cak dve titule u potpuno inferiornom, generacijski zastarelom, bolidu sto nije uspelo ni jednom vozacu u istoriji F1.



Ako misliš na Benetton, to je bio jako dobar auto, pogledaj trend i bodove od cca 1991-92, plus dva motora koji su obeležili F1, Ford (ovaj ipak dosta više, nego drugi) i Renault.

Znači, alat je imao dobar.

#9 Trofej

Trofej
  • Members
  • 4,307 posts

Posted 28 January 2008 - 22:52

Niko nije osvojio titulu u F1 sa losim bolidom, bar ne u poslednih 30 godina!

#10 Klika

Klika
  • Members
  • 751 posts

Posted 28 January 2008 - 22:53

Ako misliš na Benetton, to je bio jako dobar auto, pogledaj trend i bodove od cca 1991-92, plus dva motora koji su obeležili F1, Ford (ovaj ipak dosta više, nego drugi) i Renault.

Znači, alat je imao dobar.


Ponavljam, to je bio generacijski zastareo motor, cini mi se 8 cilindara, potpuno van svake konkurencije, i nikako ni blizu dobrog alata...........ali kao sto kaze stara narodna .......u rukama Mandusica Vuka........
Sa druge strane, opet se izostavljaju takodje veoma bitne cinejnice, a to je da su se svi vozaci/sampioni (Hil, Vilnev, Hakinen) u periodu `95-99 , mucili do samog kraja ne bi li uzeli titulu i to sa za klasu jacim bolidima, Vilijams/Reno - ono je bila raketa a ne F1 bolid, Mercedes sa Mikom , onomad fabricka masina a ne ovaj danas sto se sklapa u Britaniji ............

#11 Klika

Klika
  • Members
  • 751 posts

Posted 28 January 2008 - 22:56

Niko nije osvojio titulu u F1 sa losim bolidom, bar ne u poslednih 30 godina!


Greshish shinko............pogledaj malo specifikacije Forda iz `94/95 , to je bio smesan motor/bolid u odnosu na Vilijams......... ako mi neko kaze da su to bila dva priblizno podjednaka bolida onda .......... no comment.......

#12 Klika

Klika
  • Members
  • 751 posts

Posted 28 January 2008 - 22:57

Eh, sad si lupio samo tako!


He he.........pa daj nam neki argument da je Beneton imao masinu kao Vilijams.............

#13 BB 1211

BB 1211
  • Members
  • 806 posts

Posted 28 January 2008 - 23:12

Jedino objektivno merilo je matematika - ona je bez srca, ladna ko led. Pa kaze: broj pobeda, broj titula... Sve ostalo je (pri)strasno navijanje.
I Fangio, i Prost... i mnogi "trojkasi" su ostavili traga, ali... ZNA SE ko je No 1 - onaj koji ima svega najvise! Sve ostalo je slepa ljubav.

I jeste i nije.
Svodjenje na statistiku je samo najprostiji nacin.
Vec rekoh,uzmimo prvih 10 Schumacherovih sezona pa ga poredimo sa Sennom.Da li ce statistika i tada biti na strani MS-a?Pa,tesko.
Ovako povrsno,Fangio je ubedljiviji od obojice statisticki.Ali,davno je on vozio.
Inace,stav vecine upucenijih ljudi,koji F1 prate 35-40 godina,je da postoji samo jedna dilema: Senna ili MS.Ostalima samo svaka cast.
Za mene je Senna,jer ne samtram da je kvantitet jedino merilo,ali ga uvazavam pristalicama MS-a kao argument.

P.S.Posto je ova "dilema" prezvakana na svim forumima sveta,pa i na ovom,sumnjam da ce se mnogo ljudi ovde i upustiti u polemiku,verovatno s pravom.Zato bi mozda bilo interesantno da svako iznese samo svoje argumente "ZA" ili "PROTIV" nekog vozaca,a ako se diskusija zapodene,tim bolje.Skraticemo veme do pocetka sezone.
:rolleyes:

#14 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 28 January 2008 - 23:41

He he.........pa daj nam neki argument da je Beneton imao masinu kao Vilijams.............

Broj cilindara ne znaci nista, eto Ferari je imao 12 cilindara pa to ne znaci da je bio bolji od Renoovih 10 ili Fordovih 8. Vilojams je bio ispred svih ostalih, tu nema diskusije. A Beneton je bio prvi medju ostalima.

Ja sam se vise brecnuo na onaj deo da "niko drugi nije uzimao titule u zastarelom bolidu" - jesu, bogami, mnogi.

#15 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 28 January 2008 - 23:41

Greshish shinko............pogledaj malo specifikacije Forda iz `94/95 , to je bio smesan motor/bolid u odnosu na Vilijams......... ako mi neko kaze da su to bila dva priblizno podjednaka bolida onda .......... no comment.......



Ako je tako, kako je moguće da je Will-Renault u sastavu Hill, Senna, Mansell, Coulthard uzeo samo 15 bodova više od Benettona u sastavu MSch, JJLehto, Verstappen, Herbert.

Cosworth je izmislio V8, odličan motor, bez obzira što su 94 već išli sa V10 u Renaultu. Ostale V10 (Mugen, Yamaha, Peugeot etc) ne računam u ovoj sezoni ozbiljno, a Ferrari V12 je bio još jedan pokušaj da se nadje izgubljeni put..