Da, to je taj o kome sam pricao. Svi su privatni, USAF nikada nije imao ovaj tip u sastavu. Ima inace dosta Gasa sirom sveta...Ukupno sedam aviona tipa Galeb je uvezeno u SAD.Ovo je samo jedan od njih i nalazi se u privatnom vlasnistvu

Avioni-tehnologija
#31
Posted 26 January 2008 - 00:49
#32
Posted 26 January 2008 - 05:37
a Jane's ga cak poredi sa Jaguarom.Bilo je to vreme kada su i manje zemlje imale programe za razvoj borbenih aviona a danas se knjiga svela na dva slova.
#33
Posted 26 January 2008 - 22:41
Btw neko rece da je dogfight otisao u istoriju 50ih posle korejskog rata. Nista ne moze biti dalje od istine - vijetnamski rat je bio pun dogfightova. Ameri su mislili da je dogfight proslost nakon korejskog rata pa F-4 nije imao top kao standardno naoruzanje. Kada su u Vijetnamu videli koliko su se zajebali akonto toga, morali da konstruisu top koji se naknadno kaci na trup F-4ke.
#34
Posted 27 January 2008 - 00:12
A koliko je dogfighta bilo iznad Iraka ili Sbije? Dogfight u uslovima kada se IR vodjene rakete ispaljuju i preko ramena a nišani i lokuje okretom glave dogfight počinje da miriše na lose-lose stuaciju.Jel ovo neki privatni J22? Nosi oznake kakve nikad nisam video na avionu - znam da je neko predlagao takve oznake za nase vazduhoplovstvo ali koliko ja znam nisu usvojene. Ili mozda jesu?
Btw neko rece da je dogfight otisao u istoriju 50ih posle korejskog rata. Nista ne moze biti dalje od istine - vijetnamski rat je bio pun dogfightova. Ameri su mislili da je dogfight proslost nakon korejskog rata pa F-4 nije imao top kao standardno naoruzanje. Kada su u Vijetnamu videli koliko su se zajebali akonto toga, morali da konstruisu top koji se naknadno kaci na trup F-4ke.
#35
Posted 27 January 2008 - 00:14
Orao je dobrim delom kopija Jaguara (cak je bilo spijunaze i direktne kradje sklopova) - Rumuni nisu puno radili na njemu osim sto su kopirali uradjeno u Sokolu - ali problem je sto nismo mogli za njega da dobijemo dovoljno snazne motore. U ovoj konfiguraciji pri potpunom poterecenju (natovaren bojevim teretom i gorivom) je preslab i razlika izmedju maksimalne brzine koju moze da ostvari i stolinga je samo 50-tak km/h. Veoma opasno po pilote!
#36
Posted 27 January 2008 - 01:29


Edited by Massive_Attack, 27 January 2008 - 01:41.
#37
Posted 27 January 2008 - 02:51
Sta se desilo sa ovim avionom???
All of BA's Concordes have been grounded, have lost their airworthiness certificates and have been drained of hydraulic fluid.
#38
Posted 27 January 2008 - 02:53
Edited by Scouser, 27 January 2008 - 02:55.
#39
Posted 27 January 2008 - 03:24
Ako se ne varam motori su bili rolls royce a zadnja varijanta je cak imala i supersonicne mogucnosti.To su nove oznake RV Srbije.
Orao je dobrim delom kopija Jaguara (cak je bilo spijunaze i direktne kradje sklopova) - Rumuni nisu puno radili na njemu osim sto su kopirali uradjeno u Sokolu - ali problem je sto nismo mogli za njega da dobijemo dovoljno snazne motore. U ovoj konfiguraciji pri potpunom poterecenju (natovaren bojevim teretom i gorivom) je preslab i razlika izmedju maksimalne brzine koju moze da ostvari i stolinga je samo 50-tak km/h. Veoma opasno po pilote!
Prvi put cujem za tu pricu oko Jaguara
Inace Concorde je imao i sovjetski pandan Tu-144 koji je bio cak i brzi ali se nije proslavio zbog nepouzdanosti i losih motora.
#40
Posted 27 January 2008 - 03:45
Orao je mogao da probije brzinu zvuka samo u poniranju sto je u par navrata uradjeno ali to ga ne kvalifikuje kao supersonicni avion. Motori jesu RR licencno radjeni kod nas, ali isti oni ugradjivani u Galeba i Jastreba - preslabi za ovako tezak avion. Kad su Britanci odbili da isporuce jace motore hteli su da ubudze americke sa putnickih aviona ali ni to nije islo tako da je ostao Orao slabasan. Kasnije su dobili sistem za dodatno sagovevanje (afterburner) razvijen u domacoj radinosti sto je malo popravilo situaciju ali ne dovoljno.Ako se ne varam motori su bili rolls royce a zadnja varijanta je cak imala i supersonicne mogucnosti.
Poredjenja radi, motori na Orlu razvijaju 17,79kN svaki (sa dodatnim sagorevanjem 22,24kN) a na Jaguaru 32,5kN svaki. Jaguar je doduse nesto tezi (7t prema 5,25t prazan, 11t prema 10,9t natovaren) ali u svakom slucaju odnos ukupne snage i tezine je debelo na strani Jaguara...
Rununska verzija pride jos nema nikakvu elektroniku i naoruzana je samo slobodnopadajucim bombama...
#41
Posted 27 January 2008 - 04:26
Sada se secam i onih parada na kojima su setali SA-2 sisteme koji su opasniji za posadu na zemlji nego avione.
Edited by MAGRIPA65, 27 January 2008 - 04:27.
#42
Posted 27 January 2008 - 05:03
Galeb G-2 je bio super avioncic za svoje vreme, Jastreb vise improvizacija na temu borbenog jurisnika zasnovanog na Galebu ali takodje OK, jeftin i jednostavan za odrzavanje. To su jedni od retkih ako ne i jedini mlaznjaci na svetu koji mogu da operisu sa travnatih aerodroma bez problema - ima jedna akro grupa u privatnom vlasnistvu u Novom Sadu sto leti sa Ceneja (travnata pista). Supergaleb isto nije los ali ga je sad vec vreme pomalo pregazilo, trebalo bi kompletno avioniku menjati ali za tako nesto nema para, postoji ona varijanta za modernizaciju G-4M ali to nije to, a taj jedan primerak sto su ga kao modernizovali u Utvi je samo mock-up i sluzi za slikanje. O problemima Orla sam vec govorio, mada sa jacim motorima bio bi sasvim pristojan avion, narocito ove varijante sto nose Maverick. No kako stvari stoje to ce sve za koju godinu u penziju...Nisam znao za ovo sto pricas mada je moj otac poznavao nekog tipa koji je bio konstruktor na Orlu.Naravno u onim emisijama"Dozvolite da se obratimo" to je predstavljano kao cudo tehnike a avion su nazivali supersonicni.Britanci su vec odavno penzionisali Jaguara ali koliko vidim Orao je jos uvek u upotrebi.Ipak zivo je cudo da je tako mala zemlja uspela da proizvodi avione pa makar i te tipa Jastreb ili Galeb.
Sada se secam i onih parada na kojima su setali SA-2 sisteme koji su opasniji za posadu na zemlji nego avione.
#43
Posted 27 January 2008 - 05:06
Edited by Rad-oh-yeah?, 27 January 2008 - 05:06.
#44
Posted 27 January 2008 - 05:16
Supergaleb je koliko se secam vise bio razvijen za obuku pilota nego za borbena dejstva mada su pokusali sa modifikacijama gde je koriscen kao ground attack avion.
Ono sto mi nije jasno je zasto jos uvek drze one krseve od MIG-21 u upotrebi.Ti avioni su toliko zastareli da je bilo kakvo trosenje novca na njihovo odrzavanje cista glupost.Doduse Izraelci su razvili program sa usavrsavanje istog sa novom elektronikom(koji paradoks) ali fica sa novim motorom je i dalje fica.
#45
Posted 27 January 2008 - 06:52
Supergaleb nije po tome nista specijalno u svetu, mnogi imaju tu kombinaciju trenera i lakog jurisnika. Na primer ruski Su-25, britanski Hawk, italijanski MB-339, spanski C-101... sve je to ta ista klasa.Ipak impresivno za malu zemlju kakva je bila YU da je uopste i uspela da napravi nesto sto leti bez propelera.
Supergaleb je koliko se secam vise bio razvijen za obuku pilota nego za borbena dejstva mada su pokusali sa modifikacijama gde je koriscen kao ground attack avion.
Ono sto mi nije jasno je zasto jos uvek drze one krseve od MIG-21 u upotrebi.Ti avioni su toliko zastareli da je bilo kakvo trosenje novca na njihovo odrzavanje cista glupost.Doduse Izraelci su razvili program sa usavrsavanje istog sa novom elektronikom(koji paradoks) ali fica sa novim motorom je i dalje fica.
21 nije toliko los, jeftin za upotrebu i odrzavanje a jos uvek kako-tako radi posao. Ne moze da se nosi sa novijim generacijama (zadnje s cim je bio na relativno ravnoj nozi je F-4 koji je odavno otisao u penziju) ali ako si sirotinja pa ti je izbor izmedju imati MiG-21 ili nemati borbenu avijaciju uopste... U nasem slucaju kada imamo samo 5 29-ki (trenutno samo dva u letnom stanju, ostali su na remontu u Rusiji) onda nam tih 30-tak 21-ca sto se odrzavaju u letnom stanju dobro dodje.
Ono sto je zanimljivo je da ovi usavrseni 21 - pored Izraelaca (Mig-21-2000) rade jos i Rumuni (Lancer - isto izraelska avionika ali skroz drugaciji paket) i Rusi (Mig-21-93 sa avionikom od MiG-29) - od cistog presretaca ustvari postaju "multirole" lovci-bombarderi, prevashodno za dejstvo po zemlji ali sa dodatnom mogucnoscu borbe vazduh-vazduh.