Jump to content


Photo
- - - - -

Pozorište


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
76 replies to this topic

#61 Fender

Fender
  • Members
  • 15,377 posts

Posted 27 March 2013 - 10:32

Cabares cabari na Slaviji, Maratonci i Cigani Terazije, Zenidba Narodno (mada su promenili glumce al nije lose) Sine JDP, Buba u Uhu JDP, Falsifikator BDP.

 

Ima u BDP odlicna stvar Ne igraj na Engleze ne znam jel si gledao?



#62 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 27 March 2013 - 14:06


U Americi su najpopularniji Dzastin Biber i Lejdi Gaga, kod nas Ceca jbg lako prijemcivi ljudima, ni u Italiji Leonardo Da Vinci nije ispred Totija sigurno. Nije ni visoka kultura za svakoga, ali pozoriste konkretno jeste. Kaze pre neki dan Miki Manojlovic u intervjuju "cujem kazu menadzeri treba da vode pozorista, neka menadzeri vode njihove stranke a pozoriste trebaju da vode glumci, i moj pradeda je ulagao u izgradnju narodnog, i sada to treba da vodi tamo neki diplomirani organizator menadzer" :blink:
I to ti kaze jedan od poznatijih i priznatijuh glumaca sto u Srbiji sto u Evropi. I on je polu covek polu mason ostao zarobljen izgleda u nekom vremenu, i dokle god smo mi zarobljeni tamo nama nema pomaka. Podseti me ovo na to kako sam rekao da treba da se sruse i Marakana i JNA i da se izgradi jedan nacionalni stadion na sport pdf-u, umalo me nisu lincovali :D  a to je ista stvar po meni, tipicna prica nostalgicara bez ideja koji se plase modernog, kao sto su ljudi nekada ukljanali prugu i demolirali vozove e tako i mi, od kulture do sporta.

Seti se samo slucaja Ateljea 212, zbog cega su se sporeckali nezavisni kandidat LDP-a na funkciji direktora kuce Kokan Mladenovic i vecina glumaca, zbog razlicitog kursa kretanja pozorista, ne nego zbog love. Zbog cega su smenili Vukobratovica sa Terazija, zbog love. Zbog cega je Predrag Ejdus vodio bitku sa sindikatima u Narodnom pozoristu, e ovde nije samo zbog love, nego zbog partijskog zaposljavanja. I onda glumci znaju da vode pozorista a menadzeri ne znaju. 
 

 

Ok, ima sad tu bar stvari, mada ti je vecina posta jako dobra. Leonardo mislim da jeste popularniji u Italiji barem u onom segmentu koji pokazuje prisustvo u javnosti (mislim, kad ce se po Totiju zvati aerodrom, instituti, organizacije, itd. - Leonardovi dizajni se koriste u logoima, posterima, itd.), i to zato sto se na promociji Leonarda sistematski radi i u to se ulazu velike pare (ironicno, dobrim delom od PRIVATNIH BANAKA, isto kao sto Katalonska banka u Barseloni poseduje gotovo 100% monopol na promociji Gaudija i njegovih dela). Kulturna politika u Italiji je, uprkos budalastinama raznih Berluskonija, ipak jako, jako ozbiljno shvacena. Ali to je bila zemlja u kojoj je ipak, Bogu i univerzumu hvala, dolazak komunista na vlast sprecen pravovremenom americkom intervencijom - inace bi i tamo razni Manojlovici razvijali "glumacko samoupravljanje"...



#63 Fender

Fender
  • Members
  • 15,377 posts

Posted 27 March 2013 - 15:37

Ovo cu da ukradem, glumacko samoupravljanje! Sjajno opisuje stanje u pozoristima.

 

Za Leonarda sam preterao ocigledno, ipak je on verovatno najpoznatiji umetnik na svetu uz Pikasa i Salvadora Dalija.
A za crvene otimace i ovde i u Italiji nemoj meni da se obracas, verovatno delimo isto misljenje, a tvoji istomisljenici

po mnogim drugim pitanjima ih velicaju u gornjim spratovima, a nama su unistili mnogo vise od kulture ako mene pitas.

 

Nego opet ti o bankama, za mene se banke lopovi i tacka, mozemo i ovde o KIpru i slicnim stvarima ali nije mesto.
 



#64 Manoly

Manoly
  • Members
  • 14,176 posts

Posted 28 March 2013 - 08:30

Cabares cabari na Slaviji, Maratonci i Cigani Terazije, Zenidba Narodno (mada su promenili glumce al nije lose) Sine JDP, Buba u Uhu JDP, Falsifikator BDP.

 

Ima u BDP odlicna stvar Ne igraj na Engleze ne znam jel si gledao?

 

Većinu komada sam gledao, Falsifikator mi je naredni pik.

U svakom slučaju-  dobar izbor. :+1:

 

Što se Engleza tiče - odlična predstava, mada sam jedva došao do karte obzirom da se igra na maloj sceni BDP-a, pa je večito rasprodato jer firme i nekakvi sindikati ulaze "bez kucanja".

Prava priča iz savremenih okolnosti raspada društveno-ekonomskog sistema i isprepletane ljudske sudbine prikazani na veoma interesantan način.

 

Već sam napisao na ovoj temi, jedan od mojih favorita je Posetilac na maloj sceni Ateljea. Remek delo!

 

P.S. čuvaj se tih izliva "nežnosti" prema bankarskoj sorti, znaš kako je završio Sapunar. :lala:


Edited by Manoly, 28 March 2013 - 10:54.


#65 Le_Studio

Le_Studio
  • Members
  • 1 posts

Posted 09 April 2013 - 13:18

Prijatelji forumasi, pozivamo vas na predstavu: “Jedan zarez nešto”
inpirisanu tekstovima Predraga Matvejevića. Predstava prati istoriju Jugoslavije osamdesetih kroz pogled dvoje komšija, dece rođene 1983. godine.

“Jedan zarez nešto” govori o dvoje dece naše generacije, rođene osamdesetih. Naše „generacije neizbežno naredne, u korenu usporene kada joj je namenjeno da nasledi“ (Derida, Specters of Marks).
“Očevi i deca koji gledaju kako da zatrpaju prazninu pomoću simbola prohujalih vremena - simbola kojima su njihove veze prekinute - i čiji smisao i sami slabo poznaju - čas komičnim, čas tragičnim: povratak u prošlost je priviđenje, povratak prošlosti - nesreća. '' (Predrag Matvejević, Svet-ex )
Više o samom pozorištu i predstavi :
https://www.facebook...8937314_n.jpg">


Edited by Le_Studio, 09 April 2013 - 13:21.


#66 cyberwor/L/d

cyberwor/L/d
  • Members
  • 12,762 posts

Posted 16 May 2013 - 12:49

Uz pokoji izuzetak, publika u beogradskim pozoristima ostavlja los utisak.

Ne mogu da verujem. A ne mogu ni da se otmem utisku.

 

Onoliko kijanja, kasljanja, meskoljenja, skripanja, suskanja, saputanja, svetlecih ekrana mobilnih telefona u mraku nisam nikada ranije dozivela. Fale samo kokice! Ovo je licni utisak nakon 15-ak odgledanih predstava na raznim scenama u kratkom periodu.



#67 Manoly

Manoly
  • Members
  • 14,176 posts

Posted 16 May 2013 - 13:27

Uz pokoji izuzetak, publika u beogradskim pozoristima ostavlja los utisak.

Ne mogu da verujem. A ne mogu ni da se otmem utisku.

 

Onoliko kijanja, kasljanja, meskoljenja, skripanja, suskanja, saputanja, svetlecih ekrana mobilnih telefona u mraku nisam nikada ranije dozivela. Fale samo kokice! Ovo je licni utisak nakon 15-ak odgledanih predstava na raznim scenama u kratkom periodu.

 

Sve ide u skladu sa novim trendovima i "podmlađivanjem" publike u pozorištima.

To, svakako, nisu  ljudi (makar veći deo njih) svesni da spisak stvari koje si navela u pozorištu nisu dobrodošle.

 

Primetio sam i da srednjoškolci, organizovani od strane razrednih starešina, apsolutno nisu na pravi način upozoreni pre početka komada kako bi trebalo da se ponašaju.

Tu su prisutni razgovori, kikotanja, gotovo dobacivanja i glasni komentari.

 

Nažalost, mislim da se stvari po tom pitanju neće popraviti. 



#68 cyberwor/L/d

cyberwor/L/d
  • Members
  • 12,762 posts

Posted 16 May 2013 - 13:59

Sve ide u skladu sa novim trendovima i "podmlađivanjem" publike u pozorištima.
To, svakako, nisu  ljudi (makar veći deo njih) svesni da spisak stvari koje si navela u pozorištu nisu dobrodošle.


Nedavno sam pomislila da bi uz pozorisnu kartu trebalo davati i kratko uputstvo o pozeljnom ponasanju.
Videla sam da BDP ima na svom sajtu nesto o pozorisnom bontonu ... izgleda da to ne pomaze puno.
 

Primetio sam i da srednjoškolci, organizovani od strane razrednih starešina, apsolutno nisu na pravi način upozoreni pre početka komada kako bi trebalo da se ponašaju.
Tu su prisutni razgovori, kikotanja, gotovo dobacivanja i glasni komentari.
 
Nažalost, mislim da se stvari po tom pitanju neće popraviti. 

 

To je nedopustivo. Nije mi jasno kako je to moguce.

 

A opet ... i bez srednjoskolaca je situacija otprilike na istom nivou (uz poneki izuzetak, naravno).

 

Zaista ne zelim da preterujem ali zamisli kad izadjes iz pozorista i umesto da se pozabavis predstavom koju si upravo gledao, ti prvo varis utiske o neukrocenoj publici jer ti je to najdominantniji utisak.



#69 Manoly

Manoly
  • Members
  • 14,176 posts

Posted 16 May 2013 - 14:08

 

 

To je nedopustivo. Nije mi jasno kako je to moguce.

 

A opet ... i bez srednjoskolaca je situacija otprilike na istom nivou (uz poneki izuzetak, naravno).

 

Zaista ne zelim da preterujem ali zamisli kad izadjes iz pozorista i umesto da se pozabavis predstavom koju si upravo gledao, ti prvo varis utiske o neukrocenoj publici jer ti je to najdominantniji utisak.

 

Meni se desilo jednom prilikom da, kada sam upozorio momka-srednjoškolca ili brucoša koji je na glas razgovarao sa devojkom do njega tokom predstave, umalo po izlasku dobijem preko nosa.

Ne znam da li je takvo iskustvo smešno ili tragično, u neku ruku oba u isto vreme.



#70 kinky kitten

kinky kitten
  • Members
  • 2,915 posts

Posted 22 May 2013 - 15:56

KULTURA KOSTA i da mora da se plati.

 


Posle bombardovanja i nicim izazvane Nato agresije na jednu malu suverenu drzavu (jbg moram necim i da te nerviram , sta da ocekujem sutra ako se slozis samnom, ledeno doba) vajni nasi genijalci odlucuju da rekonstruisu Narodni muzej i tako udaraju poslednji ekser u kovceg na kome pise kultura u Srbiji. Kapitalna slikarska dela came u kineskim torbama u memljivim depoima, ni danas se ne zna koliko Narodni muzej ima orginala a koliko falsifikata, a bojim se da se broj orginala dok je rekonstrukcija u pitanju smanjio rapidno. Kada ti ministar kulture na pitanje kada ce biti konacno rekonstruisan Narodni muzej odgovori ne znam i videcemo imamo mi strategiju, a ona zgradurina vec 12 godina zatvorena, sta mi dalje da pricamo o tome ko nas vodi i kako nas vodi.

 

pojavi se konacno jedna dinamicna diskusija o kulturi na forumu i ja je propustim  -_-

 

Ok, ima sad tu bar stvari, mada ti je vecina posta jako dobra. Leonardo mislim da jeste popularniji u Italiji barem u onom segmentu koji pokazuje prisustvo u javnosti (mislim, kad ce se po Totiju zvati aerodrom, instituti, organizacije, itd. - Leonardovi dizajni se koriste u logoima, posterima, itd.), i to zato sto se na promociji Leonarda sistematski radi i u to se ulazu velike pare (ironicno, dobrim delom od PRIVATNIH BANAKA, isto kao sto Katalonska banka u Barseloni poseduje gotovo 100% monopol na promociji Gaudija i njegovih dela). Kulturna politika u Italiji je, uprkos budalastinama raznih Berluskonija, ipak jako, jako ozbiljno shvacena. Ali to je bila zemlja u kojoj je ipak, Bogu i univerzumu hvala, dolazak komunista na vlast sprecen pravovremenom americkom intervencijom - inace bi i tamo razni Manojlovici razvijali "glumacko samoupravljanje"...

 

postoje primeri zapadnoevropskih zemalja u koje komunizam nije ni privirio, a u kojima su odredjeni segmenti obrazovanja kao i kulture (umetnosti), 'besplatni'. obrazovanje u skandinaviji zahvaljujuci carima socijaldemokratije, a umetnost npr. u v. britaniji.

 

ozbiljna drzava ce se pobrinuti da obrazovanje i kultura budu dostupni siroj populaciji, jer je to vazno za napredak drustva.

no, to vec zasluzuje zaseban topik.

 


#71 cmix909

cmix909
  • Members
  • 776 posts

Posted 23 May 2013 - 12:16

... a bojim se da se broj orginala dok je rekonstrukcija u pitanju smanjio rapidno... a ona zgradurina vec 12 godina zatvorena... 

 

Za sad je od novca za rekonstrukciju pokradeno milion i po evra - pricaju neki ljudi iz muzeja.

 

Onoliko...  kasljanja...

 

Govoreci o koncertima, ne verujem da kaslju samo oni sto moraju, izgleda da je to nekakva tradicija - valja se. Ima koliko hoces kaslja na starijim snimcima iz Berlina, Beca, Londona... Poznat je onaj slucaj kada tenor Jon Vikers na predstavi u Dalasu prestaje da peva i... 

 

http://www.youtube.com/watch?v=VrHMla5AJgQ

 

Sve ide u skladu sa novim trendovima i "podmlađivanjem" publike u pozorištima.

 

Iz sopstvenog osnovackog i srednjoskolskog iskustva, a i ucesca, znam da tesko divljastvo na (domacim) pozorisnim predstavama za skole takodje nije nista novo. 

 

Meni se desilo jednom prilikom...

 

Ljudi dolaze na takva mesta iz svakakvih razloga. Kada sam pre nekoliko godina prvi i poslednji put bio na koncertu u centru Sava (losa akustika), jedna skupo obucena osoba pored mene, moja komsinica, je zaspala i krenula da proizvodi ritmicki pravilne zvuke - kao u onoj staroj francuskoj komediji kada zena dovlaci nezainteresovanog muza u operu. Po zavrsetku, ne mareci za bis, gomila sveta je poskakala sa sedista i pojurila ka izlazima kao da je izbio pozar. A bio neki renomirani strani orkestar i bezmalo narodna muzika...    



#72 milicailic213

milicailic213
  • Banned
  • 97 posts

Posted 05 June 2013 - 08:33

skupe su karte... zato je i tako mala posecenost... ljudi tesko odvajaju za kulturu...



#73 pixel

pixel
  • Members
  • 2,487 posts

Posted 05 June 2013 - 11:38

skupe su karte... zato je i tako mala posecenost... ljudi tesko odvajaju za kulturu...

 

http://www.narodnopo...index.php?id=64

 

http://allevents.in/...433229226731225



#74 Manoly

Manoly
  • Members
  • 14,176 posts

Posted 19 August 2013 - 07:42

U susret početku nove sezone, šta planirate da ispratite na daskama koje život znače?

Šire od beogradskih repertoara, naravno. :kece:



#75 Manoly

Manoly
  • Members
  • 14,176 posts

Posted 10 January 2014 - 22:03

Predstava "Proslava", koja se nekoliko godina igra na Velikoj sceni Ateljea 212, ostavlja snazan utisak.

 

Iskrena preporuka.

 

Tema je veoma "ziva" i realna, uz jednostavnu scenografiju - glumci dobro docarali dramu, posebno Bojan Zirovic.