evo, ovako...
imam yuga - tempo,i vec neko vreme mi se pali na kontrolnoj tabli lampica sa znakom uzvika.majstor nista nije mogao da nadje.rucna kocnica nije, zato sto je ona sa znakom "P" i pali se kada je podignem.nemam ono uputstvo koje ide uz kola kada se kupe sa osnovnim objasnjenjima, pa ako neko to ima, samo neka mi napise sta su rekli da to znaci.
i sad sa ovim pitanjem delujem kao potpuni tupson..
hvaaala!!
yugo-pomoc!
Started by
ceca147
, Dec 26 2007 01:34
7 replies to this topic
#1
Posted 26 December 2007 - 01:34
#2
Posted 26 December 2007 - 09:33
probaj nesto da nadjes na www.yugofunclub.com I na tom sajtu imas forum, a mislim i da ima da se skine uputstvo za yugice. Ili probaj jos kod nekog dobrog elektricara.
#3
Posted 28 December 2007 - 00:42
e, hvala
muvala sam se malo po sajtu...jos nisam nista pronasla, ali pretpostavljam da tu ima ono sto mi treba
muvala sam se malo po sajtu...jos nisam nista pronasla, ali pretpostavljam da tu ima ono sto mi treba
#4
Posted 28 December 2007 - 02:33
Iako je nemoguće dati odgovor dok se auto ne proveri, evo mogućih uzroka:
- Možda je u pitanju samo elektrika. Odvezi auto kod električara, pošto se lampica može upaliti ako postoji neki kratak spoj, tj. ako negde "hvata masu", kako se kaže u majstorskom žargonu. Ovo je bezazlen kvar koji se lako otklanja.
- Ukoliko osećaš neku promenu u kočenju, tj. ako auto zanosi u jednu stranu, ukoliko je potrebno dublje stisnuti pedalu kočnice, ako osećaš da pedala podrhtava dok kočiš ili neku drugu promenu, u pitanju je kvar mehanizma za kočenje.
Kod ove druge stavke postoji veći broj uzroka, pa ih je teže opisati, ali to su najčešće curenje kočionog ulja, oštećenost diskova, pločica, creva za dovod kočionog ulja, oštećenje kočionog cilindra i slično.
Predlažem ti da prvo odeš kod električara i tražiš da proveri da li je u pitanju samo kontakt sa crvenom sijalicom. Ukoliko to nije slučaj, možeš otići u neki servis koji vrši tehnički pregled i zamoliti da ti provere kočnice pomoću instrumenata. Ukoliko je sila kočenja na nekom točku manja od propisane, onda će ti dobar majstor lako otkloniti kvar.
Ne znam kako je majstor proveravao kočnice, ali ako se u vožnji subjektivno ne oseća promena, to ne znači da je sve u redu. Naime, ako ti npr. oba zadnja točka koče silom koja je manja od propisane, auto se ne zanosi u stranu, na pedali kočnice ne osećaš nikakvu promenu, ali je zaustavni put automobila nešto duži. Ovakav kvar se ne javlja baš često na automobilima, a čak i dobar majstor ume da ga previdi.
P.S. Lampica sa znakom uzvika znači da nešto nije u redu sa kočnicom, odnosno sa mehanizmom za kočenje. Lampica sa oznakom P označava samo da je ručna kočnica podignuta, ali ne i da je u kvaru.
- Možda je u pitanju samo elektrika. Odvezi auto kod električara, pošto se lampica može upaliti ako postoji neki kratak spoj, tj. ako negde "hvata masu", kako se kaže u majstorskom žargonu. Ovo je bezazlen kvar koji se lako otklanja.
- Ukoliko osećaš neku promenu u kočenju, tj. ako auto zanosi u jednu stranu, ukoliko je potrebno dublje stisnuti pedalu kočnice, ako osećaš da pedala podrhtava dok kočiš ili neku drugu promenu, u pitanju je kvar mehanizma za kočenje.
Kod ove druge stavke postoji veći broj uzroka, pa ih je teže opisati, ali to su najčešće curenje kočionog ulja, oštećenost diskova, pločica, creva za dovod kočionog ulja, oštećenje kočionog cilindra i slično.
Predlažem ti da prvo odeš kod električara i tražiš da proveri da li je u pitanju samo kontakt sa crvenom sijalicom. Ukoliko to nije slučaj, možeš otići u neki servis koji vrši tehnički pregled i zamoliti da ti provere kočnice pomoću instrumenata. Ukoliko je sila kočenja na nekom točku manja od propisane, onda će ti dobar majstor lako otkloniti kvar.
Ne znam kako je majstor proveravao kočnice, ali ako se u vožnji subjektivno ne oseća promena, to ne znači da je sve u redu. Naime, ako ti npr. oba zadnja točka koče silom koja je manja od propisane, auto se ne zanosi u stranu, na pedali kočnice ne osećaš nikakvu promenu, ali je zaustavni put automobila nešto duži. Ovakav kvar se ne javlja baš često na automobilima, a čak i dobar majstor ume da ga previdi.
P.S. Lampica sa znakom uzvika znači da nešto nije u redu sa kočnicom, odnosno sa mehanizmom za kočenje. Lampica sa oznakom P označava samo da je ručna kočnica podignuta, ali ne i da je u kvaru.
Edited by DJ_Vasa, 28 December 2007 - 02:42.
#5
Posted 29 December 2007 - 21:54
Pogledaj nivo ulja u plastičnoj posudi. Ako ima ugrađen signalizator, lampica će zasvetleti već kad malo fali, a na kočenju se to neće još osetiti. To možeš i sama, na posudi postoji oznaka.
#6
Posted 30 December 2007 - 01:02
dragi guglu 29, neso i vaso, pomogli ste mi savetima i hvala vam
#7
Posted 30 December 2007 - 14:52
e, hvala
muvala sam se malo po sajtu...jos nisam nista pronasla, ali pretpostavljam da tu ima ono sto mi treba
koliko je star jugo ?
odvezi kod električara, po meni je to problem sa strujom
#8
Posted 31 December 2007 - 00:48
9 godina
pre mesec dana sam bila na tehnickom i nista mi nisu rekli za kocnice...samo mi je potpisao onaj papir
a ovaj majstor kod koga sam bila nije elektricar...odoh kod elektricara posle ng, onda..
pre mesec dana sam bila na tehnickom i nista mi nisu rekli za kocnice...samo mi je potpisao onaj papir
a ovaj majstor kod koga sam bila nije elektricar...odoh kod elektricara posle ng, onda..