Posted 25 October 2002 - 02:54
2 YC
..........
1. Postoji uzročnik bolesti. 2. Postoji tok bolesti. 3. Postoji dijagnoza bolesti. 4. Postoji konzilijum. 5. Postoji metod za lečenje bolesti. 6. Postoperativni oporavak.
1. Dugotrajna latentna kriza drustva. 2. Anomija, nacionalizam, polulizam i rat. 3. Neuspeli pokusaji raznih pregovora. 4. OUN, sankcije, Rambuje. 5. Sankcije, bombardovanje, kapitulacija. 6. Posmatramo ga.
Pa gde je tu - moj licni "manifest za totalitarizam i sprovodjenje pravde pod okriljem privatne inicijative?
(Mislim da) totalitarizam (valjda politicki?) ne ispoljavam jer sam pojedinac bez svoje organizacije, sledbenika, sredstava prinude; niti sam ikada bio, niti jesam, niti ću biti član ma koje partije. Ja sam jedan Razbarušeni Anarhični Individualista.
Ali, ovo je samo uvod.
Generalno za sve: vrlo nepazljivo citanje postova, da ne kazem ne analiziranje!
Ovde se, implicite, radi o nečem drugom! To niko ne kaže jasno i glasno, nego se okoliša. Ovde se meni postavlja pitanje: s kojim pravom ja ne poštujem ono sto poštuju drugi? Kako se usudjujem?... I onda se navodi pregrst osecanja!
Odredjeni ucesnici su toliki "monisti" (u smislu: postoji samo jedna Istina!) da sam zasmejan. Da ne bih uzvracao, osecanjima, latio sam se knjizevnih metoda i potegao u pomoc ... pivo. Recimo filozofski: mi nikada ne mozemo utvrditi je li tacna tvrdnja "Svi labudovi su beli", (iako deluje kao nesporna) ako budemo razmisljali o nekim odredjenim labudovima, ili budemo smatrali da je broj labodova ogranicen. Jer - crni labud opovrgava to uopstavanje.
Drugi metod - "relativisti" (smem li da kazem "middle ground"?) - "ja volim crnu kafu, a vi sa mlekom; ja dajem prvenstvo dobroti, a vi ste pristalica konclogora. Svaki od nas ima sopstvene poglede, koji su protivrecni, pa tim gore, jer niko od nas ne moze da pretenduje na istinu". Ja, medjutim, smatram da postoji "plurality of values", kojima ljudi streme i koje su razlicite. Iz razumevanja - ne obavezno prihvatanja - drugacijih vrednosti proizlazi mogucnost razumevanja medju ljudima. Postoji pluralizam ideala, kao sto postoji pluralizam kultura i temperamenata. Licno meni su nacional-socijalisticke vrednosti (i III Reich-a i Zlobimira) odrvatne, ali mogu da razumem kako su na osnovu manipulacija, dezinformacija, pogresnih predstava o stvarnosti, ljudi iz tih drustava poverovali da su te vrednosti jedini spas! Ja smatram da se protiv tih vrednosti treba boriti, ako treba ratom (sa primenom svih sredstava!), ali ne smatram te ljude za nenormalne, ili dusevne bolesnike. Smatram da su ti ljudi u opasnoj zabludi, sa apsolutno nepravilnim tumacenjem cinjenica.
Uvek se smatralo da je pravedna stvar postradati za istinu: muslimani koji ginu u borbi za islam su siromasna, glupa, dovedena u zabludu stvorenja koja su uzalud zrtvovala svoj zivot; takvi su za katolike bili protestanti, judei i neznabosci; i cinjenica da su se iskreno borili za svoju veru nije ih pravila boljima, posto je istina bila vaznija. U potrazi za istinom, kao i u bilo kojoj drugoj zanimaciji, bio je vazan uspeh, a ne motiv. Sto iskrenije - to opasnije; iskrenost nije bila nesto vredno, dok se nije prosirilo misljenje, prema kome na svako pitanje postoji vise od jednog odgovora (pluralizam). To je dovelo do toga da pocinjemo da ocenjujemo pre sa tacke gledista motiva, nego posledica.
.....................
E sad, zasto neki od ucesnika biraju da budu cuvari pored zlatnog Mauzoleja? Zasto kricima i bukom pokusavaju da oteraju one koji kazu: ma to mi je zlato nesto sumnjvo, da to nije mozda ogromni, prevrnuti bakarni noksir ... a miris!
Ja sam, sopstvenim iskustvom, odredjenim emocijama, mozgovnim naporom stigao do mikro-eseja "O filozofiji i pivu" - sta vi mozete da mi ponudite? Zasto je upitno "spopasti" neku velicinu, a neupitno "braniti"? Zasto na 100 strana teza moraju da se daju 200 strana objasnjenja? Pa stvari, sistem, sta god hocete - moze se intelektualno oboriti jednom recenicom, npr. - "ipak se okrece". Da malo drobim o filozofiji: Hegel jedan od retkih, (jer je bio nadnaravna velicina) izgradio svoj poptpuni, apsolutni filozofski sistem. A jedan njegov ucenik je ironicno rekao: dosao sam da cujem apsolutnu filozofiju, a cuo samo apsolutnog profesora!
Zar je filozofija posle Hegela stala?
Tacno je da sam u vise navrata obrisao - nos, ruke, noge o neciju omiljenu salvetu, kosulju, zastavu ili ne-znam-ti-ni-ja-sta, ali zar krpa ne sluzi i tome? Tako da ne cuh vas, Vas govor, vec samo - emocije. Isprazna ponavljanja opstih mesta o raznim "velicinama" i nedodirivim sakro-santnim stvarima? Tuzno.
Mauzoleji su mnogo tuzna stvar, i veoma subverzivna. U polazu se krece od neostvarivog.
Umre tako Agostino Neto, dodju rusi iz Moskve i balsamuju ga. Izloze ga u mauzoleju, i krene nacija da gleda svog Oca. Prodje neko vreme, mauzolej pod hitno zatvore! Zasto? Pa pokojnik (africko podneblje, druga rasa) iznenada pobeli! Kako da Naciji pokazu Velikog Belog Vodju?
Ovo je vise od humora.
Kada sam ja poceo da se smejem, sve uz pomoc piva, vasem Mauzoleju, rekoste svinjarija. Svinjarije su na onoj Slaninijadi. A ovo je, valjda, forum slobodnih ljudi, gde svako ima pravo da izlozi svoje misljenje. Ja svoje izlazem, ali ne cuh vase.
Mogu neki od nas jos mnogo, mnogo godina da zive po dijasporama. To nije garancija da se nece videti onaj mali, majusni Balkanski plavi koncic. Sad vi kazete - koji, bre plavi koncic?
Pa onaj, plavi koncic na kraju O.B. tampona, za koji se isti izvlaci iz telesne supljine, da bi se pregledala sadrzina!
Ocigledno da sam ja potegao za taj plavi koncic.
[ Izmena poruke: Kinik na dan 2002-10-25 03:57 ]