meni nije jasno šta je moralni rat, ni kako je pitanje robovlasništva - ekonomsko pitanje
takođe mi nije jasno gde si mogao da saznaš da se spomenici dele na pozitivne i negativne, i gde je utvrđeno da se zajedničko spomen-obeležje ne može podići neprijateljskim vojnicima
i još mi nije jasno da li se u definisanju zabrane podizanja zajedničkog spomen-obeležja, ta zabrana odnosi samo na neprijateljske vojnike u moralnom ratu, dočim su ovi iz ekonomskog sukoba okej
inače, veoma bitan prilog tvom istraživanju teme nalazi se u čačku, na gradskom groblju, gde je 193ineke podignuto spomen-obeležje na kosturnici u koju su sahranjena tela muslimana, katolika, jevreja i pravoslavnih, poginulih u balkanskim i prvom svetskom ratu
spomenik se zove spomenik 4 vere, i nosi njihova obeležja (u drugom svetskom ratu polumesec i davidova zvezda su uklonjeni, spomenik je restauriran jesenas, u okviru memorijala nadežde petrović)
hajde sada da utvrdimo kako se balkanski i prvi svetski rat uklapaju u definiciju moralno-ekonomskih sukoba
i da li je čačanski spomenik 4 vere pozitivan ili negativan?
Aman, svi izgovori o spomenicima vojnicima iz prošlih ratova jednostavno ne važe. Postoje pravila ratovanja i to je ono zbog čega su neki ljudi suđeni pred Nirnberškim sudom. Počenjeni su ratni zločini i zločini protiv čovečnosti. Rekli vi ovo ili rekli ono, to je činjenica. Spomen ploča, dakle nešto više od individualnog obeležavanja grobova, se ne postavlja vojnicima one vojske čiji su oficiri i ideolozi osuđeni na međunarodnom sudu. Gotova priča!