Jump to content


Photo

Karte, društvene igre


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
108 replies to this topic

#61 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 22 July 2009 - 22:29

Kanasta – Original



Pod Originalnom varijantom,podrazumeva se Kanasta,koja je danas poznata u celom Svetu,a kao takva se pojavljuje i u svetskoj literaturi.Na prvi pogled,od predhodno opisane vrste se razlikuje vrlo malo,ali te sitnice u potpunosti menjaju dinamiku igre.Za konačni trijumf u partiji,neophodna je potpuno različita strategija,pa se tako dolazi do nove igre.Drugim rečima, opisana YU-Kanasta je samo jedna,od mnogobrojnih podvrsta originalne Kanaste.
BROJ IGRAČA : U igri mogu učestvovati 2,4,ili 6 igrača.Ako u igri učestvuju četvoro,po dvojica od njih su partneri i oni sede,jedan preko puta drugog.U slučaju učešća 6 igrača u igri,formiraju se dve ekipe,od po 3 igrača.U tom slučaju,partneri za stolom sede naizmenično sa protivnicima.Crvene Trojke,formirane Kanaste,kao i svi Izlošci,tretiraju se kao vlasništvo jedne strane,pa se na stolu drže zajedno,a malo izdvojene od protivničkih.
Čim se jedan igrač Otvori,smatra se,da je Otvorena njegova strana.Svi igrači te ekipe produžavaju igru,kao da su se i sami Otvorili,pa odmah izlažu,prilažu i sl.Prilaganje se može vršiti samo na Izloške svoje strane,a nema nikakvog uticaja,koji član ekipe ga je izložio.Čim neko formira Kanastu,bilo koji igrač te strane može Zatvoriti i završiti igru.
Svakome se deli po 11 karata,jedna po jedna.Jedino igrač desno od delitelja ih dobija 12,ali on igra prvi i u tom potezu,samo odbacuje jednu kartu na talon.
UZIMANJE HRPE ZA ODBACIVANJE : Hrpa se uzima mnogo lakše,nego što je to slučaj u predhodno opisanoj YU-Kanasti.Upravo ta promena i menja kompletnu koncepciju igre.
Karte iz Hrpe se mogu uzeti Prirodnim Parom,kao što je opisano u predhodnoj igri,ali i još na tri načina:
-igrač gornju kartu sa Hrpe može jednostavno priložiti na neki,već postojeći Izložak svoje strane,a zatim uzima i celu Hrpu.Zbog ovog pravila,isključuje se mogućnost,da se kod jedne strane pojave dva izloška istog ranga.Prosto,čim se kombinacija izloži na sto,ne postoji razlog,da neko iz te ekipe čuva 2 takve karte u ruci.
-karta sa Hrpe se može uzeti uz pomoć jedne iste takve i jednog Divljaka.Znači,izložila bi se Kombinacija od 2 iste karte i Divljaka,a zatim se uzima cela Hrpa za Odbacivanje.
-i najzad,gornju kartu sa Hrpe može uzeti i strana,koja se do tada nije još ni otvorila. Jedino tada,ona se mora uzeti isključivo sa Prirodnim Parom,bez Divljaka.Ako Izložak,koji se tom priliko formira nije dovoljan za Otvor,isti igrač mora izložiti još nešto.Tek pošto je ispunio Uslov za Otvor,on uzima i preostale karte iz Hrpe.Ako igrač nema šta dodati,a pri tome nije ispunio Uslov za Otvor,on kartu mora vratiti na Hrpu i vući sa Ostatka.
Posledica ova tri dodatna načina uzimanja Hrpe je,da se to tokom partije čini mnogo češće,a broj uzetih karata je mnogo manji.Pošto se obe strane Otvore,svaka 2,do 3 kruga igre,neko uzima karte Hrpe za Odbacivanje.Većina od njih se, odmah zatim izlaže i prilaže. Ipak,kako se Hrpa ne zadržava dugo na stolu,u njoj se nalati znatno manji broj potrebnih karata,a i prisustvo neupotrebljivih Crnih Trojki je neizbežno.Zbog toga,broj formiranih Kanasti jedne strane je mnogo manji,nego što je to slučaj sa predhodnom YU-Kanastom.
Strategija igre se najčešće svodi na to,da se jedna strana trudi.što pre kompletirati Kanastu i zatvoriti igru,pre nego što to protivnicima pođe za rukom. U prvom redu,obe strane nastoje uhvatiti protivnike sa nepokrivenim Crvenim Trojkama,pošto im one u tom slučaju donose pregršt negativnih bodova.
Hrpa za Odbacivanje je ZAMRZNUTA (sa nje se ne može vući gornja karta),jedino ako je u pitanju Crna Trojka,ili bilo koji Divljak (Dvojka,ili Džoker).I dok se Crne Trojke odbacuju tokom cele igre,sa Divljacima se to čini dosta retko,najčešće sa namerom,da se spreči uzimanje Hrpe od strane protivničke ekipe.
HAND : Hand je ovde česta pojava,a znači isto što i u Remiju.Igrač izlaže i prilaže sve karte iz ruke u jednom potezu.U pojedinačnoj igri,to je prilično teško izvesti,pošto igrač mora imati kompletnu Kanastu u ruci,jer je ona uslov za završetak igre.Međutim,u igri parova,ili trojki,do toga dolazi često.Kada se jedan igrač Otvori,a zatim formira Kanastu,ona važi i za ostale igrače njegove ekipe.Njegov partner,koji do tada nije izlagao,ima šanse Handirati,kao i u Remiju.
Nagrada za Hand je 200 bodova,dok za klasično Zatvaranje,ona iznosi 100 bodova. Ostali bodovi u Handu ostaju nepromenjeni i ne dupliraju se,kao što je to slučaj sa Remijem.
BODOVANJE : Kad neko ostane bez karata u rukama,igra u tom deljenju je završena, pa se prelazi na obračun bodova:
Kako je već rečeno,Završetak Deljenja donosi 100 bodova,a ako je izveden Hand, onda 200 bodova.
Svaka Crvena Trojka donosi po 100 bodova,a u slučaju da su sve četiri kod jedne strane,po 200 bodova.Ovi bodovi su pozitivni,ako su Trojke „pokrivene“ bar sa jednom formiranom Kanastom.U slučaju da strana nema kompletiranu ni jednu Kanastu do završetka deljenja, bodovi za Trojke su negativni.
Jedna strana pokriva sve svoje Crvene Trojke,sa kompletiranom,samo jednom Kanastom.
Zlatna Kanasta donosi nagradu od 500 bodova,dok Mešovita Kanasta vredi 300 bodova.
Posle bodovanja Kanasti,svako skuplja sve izložene karte,uključujući i one u sastavu Kanasti.Njihov zbir bodova se pridodaje predhodnim nagradama.
Negativne bodove donose karte,koje su kod igrača ostale u rukama,kao i eventualno nepokrivene Crvene Trojke.
Crne Trojke se u rukama boduju,sa po -5 bodova.
Često se događa da se istroši Ostatak,a da do tada još niko nije Zatvorio.Partija se tog trenutka prekida,a niko ne dobija nagradu za Završetak,već se odmah prelazi na sređivanje ostalih bodova.
Svakoj strani se bodovi upisuju zasebno i odmah sabiraju sa dotadašnjim njihovim rezultatima.
Partija traje do 5000 bodova.
Bodonosna vrednost karata i Uslovi za Otvor su potpuno identični sa predhodno opisanom YU – Kanastom.

#62 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 22 July 2009 - 22:38

Urugvajska Kanasta



U uvodu ovog poglavlja je rečeno,da je Kanasta nastala u Urugvaju,a varijanta,koja je u svojoj postojbini danas najpopularnija,pretrpela je izvesne promene i naziva se Urugvajska Kanasta.
Osnovna njena karakteristika je,da se ovde mogu izlagati i Kombinacije,sastavljene samo od Divljaka.Kada se takav Izložak kompletira,tj. dovede do 7 karata,naziva se „Bolivija“. U njenom sastavu su Džokeri i Dvojke,čiji broj i odnos nije bitam.
Bolivija donosi nagradu od 2000 bodova.

Posted Image

B o l i v i j a , 2000 bodova

Na početku partije,svako dobija po 14,a prvi desni igrač,15 karata.
Hrpa za Odbacivanje se može uzeti samo sa Prirodnim Parom (2 iste karte sa gornjom) i to se ne može izvesti uz pomoć,samo jedne iste karte i Divljaka,niti se karta sa Hrpe sme priložiti na neki postojeći I zložak.
Međutim,gornja karta sa Hrpe se može uzeti sa Prirodnim Parom i kada se ta strana još nije Otvorila.Naravno,ako sa izloženom Kombinacijom nije ispunjen Uslov za Otvor,isti igrač mora izložiti još nešto iz ruke.Tek kada je pomenuti Uslov ispunjen,on preuzima i ostale karte Hrpe za Odbacivanje.
Ovde je vrlo bitna razlika u odnosu na standardnu Kanastu,što se gornja karta sa Hrpe,a sa njom i ona sama,mogu vući i ako je u pitanju Divljak (Dvojka,ili Džoker).Ona se uzina sa druga 2 Divljaka iz ruke i izlaže Kombinacija od divljih karata,koja kada naraste do 7,prelazi u Boliviju.
U Urugvajskoj Kanasti se mogu kod jedne strane pojaviti dva izloška sa kartama istih vrednosti,ali se već u sledećem potezu,oni spajaju u jedan.
Partija traje do 6000 bodova.

#63 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 22 July 2009 - 23:01

S A M B A



Samba je nešto novija igra od Kanaste,a predstavlja njen logičan nastavak.Pojedine njene varijante su čak i u nazivu zadržale ime „Kanasta“.Samba nikada nije uspela da dostigne popularnost Kanaste,ali se uz nju uvek pominje,kao vrlo poznata igra sa Južnoameričkog Kontinenta.Gotovo svi veći svetski proizvođači karata,u svojoj ponudi imaju i specijalizovani „Komplet za Sambu i Kanastu“,a on se sastoji od 3 standardna špila karata,sa po 3 Džokera u svakom.
BROJ IGRAČA : U igri mogu učestvovati 2,4,ili 6 igrača.Ako ih je četvoro,po dvojica su partneri i sede,jedan na protiv dugog.U igri sa 6 igrača,po troje čine jednu ekipu,a za stolom sede naizmenično sa protivnicima.
KARTE : U Sambi se koriste 3 špila karata i 6 Džokera,što ukupno iznosi 162 karte.
IZLOŽCI : Osnovna razlika u odnosu na Kanastu je,što se ovde pored Grupa istih karata, mogu izlagati i Nizovi u boji.
Nizovi ne smeju sadržati Divljake (Džokere i Dvojke).Takav izložak od 7 karata se skuplja i odlaže licem na dole,a naziva se SAMBA,po čemu je cela igra i dobila ime. Kompletirana Samba ,donosi nagradu od 1500 bodova.
Najniži mogući Niz je 4-5-6,a najviši Q-K-A.Ispred Četvorke i iza Keca,on se ne može produžavati.

Posted Image
S A M B A , 1500 bodova

Niz u boji,koji još uvek nema 7 karata,naziva se „Eskalera“.
U Sambi,ni jedan Izložak ne sme sadržati više od 7 karata,što znači,da na kompletirane Kanaste i Sambe se dalje ne sme prilagati.
Za Kanste postoji još jedno ograničenje.Naime,ni jedna Kanasta ne sme sadržati više od 2 „divlje“ karte.
Dve Grupe karata istih vrednosti,kao i dve Eskalere u istom znaku,mogu se spojiti,pod uslovom,da njihova ukupna dužina ne prelazi 7 karata.U protivnom,do kraja deljenja se skupljaju dve Grupe istih karata,ili dva Niza u istoj boji
DELJENJE : Na početku deljenja,svako dobija od delitelja po 15 karata,u 3 navrata po 5.Sledeća se postavlja pored Ostatka,licem na gore i ona predsatavlja početak Hrpe za Odbacivanje.
TOK IGRE : U samom načinu igre,javlja se još jedna krupna razlika,koja Sambu i definitivno razdvaja od Kanasti.Svaki igrač na svom potezu,vuče sa Ostatka po 2 karte,a na kraju poteza,na Hrpu odbacuje samo po jednu.Naravno,u međuvremenu,on može i izlagati,ili prilagati na već postojeće Izloške.
UZIMANJE HRPE ZA ODBACIVANJE : Gornja karta sa Hrpe za Odbacivanje se može uzeti,a zatim i cela Hrpa,jedino ako se sa njom odmah izlaže, i to obavezno bez „divljaka“. Da podsetimo,izložak ovde može biti i Niz u boji,pa se ne mora obavezno raditi o Prirodnom Paru karata,već mogu biti i dve u istoj boji,koje sa gornjom na Hrpi formiraju Niz.
UVODNI IZLOŠCI : Uvodni izlošci moraju zadovoljavati Uslove slične Kanasti.
Tekući rezultat igrača : Broj bodova u uvodnim izlošcina:
Manje od 0 bodova.................................15 bodova
Od 0,do 1495 bodova.................................50 bodova.
Od 1500,do 2995 bodova.................................90 bodova.
Od 3000,do 6995 bodova................................120 bodova.
Od 7000 bodova i više................................150 bodova.
Partija traje do 10.000 bodova.
ZAVRŠETAK DELJENJA : Da bi igrač smeo završiti igru u jednom deljenju, njegova strana mora imati formirane 2 Kanaste,ili Sambe,odnosno,jednu Kanastu i jednu Sambu.
CRVENE TROJKE : Svaka Crvena Trojka donosi po 100 bodova,a u slučaju da se svih 6 nađu kod jedne strane,zajedno donose 1200 bodova. Sve Trojke jedne strane se pokrivaju sa samo jednom formiranom Kanastom,ili Sambom.U koliko se partija završi,a strana nije pokrila Crvene Trojke,one donose negativne bodove.
KRAJ OSTATKA : Ako se istroši Ostatak,a partija se ne završi,preokeće se Hrpa za Odbacivanje i predstavlja novi Ostatak.Ako se i novoformirani Ostatak iscrpi,svako izlaže sve što je spario u rukama,pa se prelazi na sređivanje bodova.
CRNE TROJKE : Crne Trojke imaju isti tretman,kao i u Kanasti.Do razlike dolazi, kada igrač želi da Zatvori,odnosno,završi deljenje.Jedino tada,on ima pravo izložiti Grupu Crnih Trojki,ali uz uslov,da u istom potezu Zatvara.Izložene Crne Trojke donose nagrade,kao i sve ostale „niske“ karte,od po 5 bodova svaka.
Igrač koji Zatvori,ili se jednostavno oslobodi svih karata iz ruku,dobija nagradu od 200 bodova.
BODOVANJE : Nagrade za formirane Kanaste,Sambe,pokrivene Crvene Trojke i Završetak deljenja,sabiraju se sa svim izloženim kartama jedne strane.Od njih se oduzimaju vrednosti karata,koje su ostale u ruci,kao i vrednosti Crvenih Trojki,ako nisu pokrivene.

#64 Gogy

Gogy
  • Members
  • 7,469 posts

Posted 30 July 2009 - 13:24

U srednjoj školi mnogo smo vremena spiskali igrajući jedinu pravu igru kartama - Tarok.

Posted Image

Zanimljivo, da sam do sad video, da se to igra jedino u Sloveniji, Austriji i eventuelno u Nemačkoj. :ph34r:

Ima čak sitni programčič za igranje preko neta. Može se skinuti ovde. Ali iskreno, najveći gušt je igranje uživo gde može da igra tri, četiri, pa čak i pet igrača. Može da se igra i za pare, ako je društvo saglasno.


EDIT: setio sam se još jedne igre i još uvek me prolaze žmarci, kad se setim, kako brzo sam se jednom napio igrajući je.. :)

Šnops.

Igra kartama od kojih se upotrebljavaju samo karte od deset na gore (deset, pub, dama, kralj, as). Ime je igra dobila po - pogodili ste - žestokom piću, šnapsu, koji se delio kao nagrada pobedniku. Tako smo i mi jednom primenili originalan poriv te igre, jedino, što smo umesto šnapsa upotrebili bocu đina. Pobednici (ako su četvorica igrača, igra se u parovima) dobiju čašicu na ispijanje svaki put kad igra završi; i pošto igra zavrašava za minut, dva, možete zamisliti, koliko brzo je flaša bila prazna a nas četvorica smo negde na polovini flaše promenili pravilo, da ispija gubitnički par... :D


http://sl.wikipedia.....org/wiki/Šnops

Edited by Gogy, 30 July 2009 - 14:08.


#65 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 03 August 2009 - 23:13

AUSTRIJSKI TAROK 54




Tarok-igre se igraju sa zasebnim,takozvanim „Tarok-Špilom“,kojih ima dve vrste.Prve, kojima se bavi i ovo poglavlje su „Austrijske Tarok-karte“.Špil sadrži 54 karte i namenjen je uglavnom igrama.O „Venecijanskom Tarotu“ će biti reći u sledećem poglavlju.
Austrijski Tarok špil sadrži 4 osnovne boje,ali možemo slobodno reći i petu,koju čine „Taroci“.Njih ima 22,a u većini igara su stalni aduti.Od oznaka,na Tarocima stoje samo Rimski brojevi,a oni određuju njihovu jačinu.Najjači je Tarok bez brojne oznake,a podrazumeva se da je prod brojem XXII.Dalje slede XXI, XX, XIX itd,do broja I,kao najslabijeg. Karakteristični Taroci,imaju i svoje dopunske nazive:
„Skiz“ – Najjači Tarok,koji nema brojčanu oznaku.
„Mond“ – Drugi Tarok po jačini,a ima oznaku XXI.
„Pagat“ – Najslabiji Tarok,a nosi oznaku I.
„Uhu“ – Tarok sa oznakom II,a jači je samo od Pagata.
„Pelikan“ – Tarok sa oznakom III,a nalazi se na trećem mestu od pozadi.

Posted Image

Osim „Taroka“,postoje i četiri standardne boje:Pik,Tref,Karo i Herc,a rang nije isti kod crnih i crvenih znakova.U svakoj boji,postoje po 8 karata.
U crvenim bojama (Hercu i Karonu),redosled karata je: Kralj,Dama,Vitez(Konjanik, Kaval), Žandar(Dečko,Fant),Kec,2,3 i 4.
U crnim bojama(Piku i Trefu),redosled je sledeći:Kralj,Dama,Vitez,Žandar,10,9,8 i 7.

Posted Image

Očigledno je,da se razlika javlja samo u brojčanim kartama.
„Žandar“ se pretvara u „Dečka“,ili „Fanta“,a postoji i nova figura,koja se po jačini nalazi između Dame i Žandara,a naziva se „Vitez“,ili „Konjanik“.
Postoje Tarok-špilovi,kod kojih je sastav crvenih i crnih brojčanih karata obrnut.Tako, kod Pika i Trefa imamo A,2,3 i 4,a kod Karona i Herca,10,9,8 i 7.Ipak,to isključivo zavisi od proizvođača.
Vrednosti karata su:
-Kralj,Skiz,Mond i Pagat..........................po 5 bodova
-Dama............................................................4 boda
-Vitez.............................................................3 boda
-Žandar..........................................................2 boda
-Ostale karte.............................................po 1 bod

BODOVANJE : U Tarok-igrama se iznose različite Ponude,koje podrazumevaju osvajanje određenog broja bodova u odnetim kartama.
Ako se saberu svi bodovi u špilu,ima ih ukupno 106.Ponude se u nekim igrama zasnivaju na njima,ali se u većini Tarok-igara,obračunavaju „Tarok-bodovi“ .Naime,ove igre su na prvom mestu predviđene za 3 igrača,pa se štih u tom slučaju,sastoji od 3 karte(svako odigrava po jednu).Njegova vrednost se obračunava tako,što se saberu bodovi sve tri karte,a zatim oduzmu 2 boda.Maksimalna vrednost jednog štiha je 13 Tarok-bodova(ako sve tri odigrane karte vrede po 5 bodova),a minimalna,1 Tarok-bod,kada svaka karta u štihu, vredi po 1 bod.
Npr, ako se u jednom štihu nađu:Kralj,Žandar i Devetka,njihova vrednost u bodovima je 5+2+1=8,od čega se oduzimaju 2 i dobija 6 Tarok-bodova.
U jednom deljenju ukupno ima 70 Tarok-bodova.Da bi Solo-igrač „prošao“ (uspešno završio igru),mora ih osvojiti najmanje 35.
U Tarok-igrama se još pojavljuju i sledeći pojmovi:
Apsolut: Pored osnovne Ponude,igrač može dodatno objaviti „Apsolut“.Sa njim, obaveza postaje osvajanje 40 Tarok-bodova.
Pancer: Pored svoje Ponude,Solo-igrač još može objaviti i „Pancer“,a on označava obavezu,osvajanja najmanje 50 Tarok-bodova.
Volat: „Volat“ je najava,da će Solo-igrač odneti sve štihove.
Ove najave se pojavljuju u Tarok-igrama,ali se za svaku posebno mora naglasiti,koja od njih važi,a koja ne.
POSEBNE NAJAVE : U svim igrama,pored Tarok-bodova,postoje i dodatne nagrade i upravo one daju posebnu draž igri.Ovde iznosimo one najčešće,ali ni one nisu sve zastupljene u svakoj igir,pa se i ovde mora ići,od slučaja,do slučaja.
Posebne Nagrade su najčešće nevezane od ishoda same igre.Znači,igrač može izgubiti igru,ali dobiti bodove za njih i obrnuto.One se često mogu zasebno i „Kontrirati“.Znači,izrečena Kontra se odnosi samo za tu najavu,a ne na osnovnu Ponudu,ili neku drugu Figuru.
Trul: „Trul“ predstavljaju:Skiz,Mond i Pagat.Ako ih igrač drži u rukama sva tri,on ih objavljuje i dobija nagradu za njih.Postoji i objava „Bez Trula“,koja podrazumeva,da igrač izvodi igru,bez ijedne od ovih karata.Međutim,ova najava je riskantna,pošto se može dogoditi,da se među kartama za zamenu,okaže neka od njih.Igrač je ne sme odbaciti,pa ako je objavio najavu „Bez Trula“,za nju pada.
Kraljevi: Igrač objavljuje,da u rukama drži sva 4 Kralja.Takođe,postoji i najava „Bez Kraljeva“.Ako bi se neki našao u kupovini,igrač ga ne sme odbaciti i za ovu najavu pada.
Pagat Ultimo: Najava,da će izvođač igre odneti poslednji štih sa „Pagatom“,odnosno, Tarokom I.U koliko igrač to ostvari,on u svakom slučaju dobija dodatne bodove,ali su oni mnogo veći,ako se to pre početka igre najavi.Najavljeni „Pagat Ultimo“ se može i „Kontrirati“, pa sledi još jedno uvećanje bodova,ali i eventualnih padova.
Uhu: Ova najava podrazumeva,da će se predposlednji štih odneti Tarokom II (Uhu-om).I za ovu figuru,ostvarenu bez predhodne najave,dobijaju se dodatni bodovi,ali su znatno veći,ako se pre igre to i najavi.Pri tome se može i „Kontrirati“.
Pelikan: Najava,da će izvođač osvojiti treći štih od pozadi i to,sa Tarokom III,koji se naziva „Pelikan“.Ako ga ostvari bilo ko,dobija takođe nagrade,ali nešto umanjene.To takođe važi i za najavljeno nošenje pre očetka igre,odnosno,ako je ista „Kontrirana“.
Kod objave ovih Figura,igrač je obavezan pomenutu kartu odigrati tačno u tom krugu, pa makar je i izgubio.
8-12 Aduta: Ako igrač drži u rukama 8,do 12 Taroka,to i objavljuje,pa dobija posebne nagrade.
BROJ IGRAČA : U Tarok-igrama mogu učestvovati 2,3,ili 4 igrača,ali za svaki njihov broj,postoje zasebne igre.Ipak,treba imati na umu,da su najuvaženije Tarok-igre,koje se nesmanjenim intenzitetom igraju i dan danas,one za 3 igrača.Zbog toga su one ovde date kao osnovne,ali ni igre za dvoje,ili četvoro,nisu ništa manje popularne.
Tarok-igre su prilično specifične,što početnicima donosi određene probleme i zahteva od njih maksimalno angažovanje intelekta.

#66 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 03 August 2009 - 23:15

IGRE ZA 3 IGRAČA

T a p e n



Tapen je jedna od najprostijih Tarok-igara,pa je zato i uzeta za osnovu ovog poglavlja.
U igri učestvuju 3 igrača.Solo-igrač se uvek određuje Licitacijom i on u tom deljenju igra sam,protiv dvojice protivnika.Oni su privremeni partneri,zajedno drže odnete karte,a jedini im je cilj,da speče Solo-igrača u ostvarenju Ponude,kao i svih ostalih njegovih Najava.
Deljenje,licitacija,kao i sama igra,odvijaju se u desno.Još jednom treba naglasiti,da je to bio prvobitan smer kartanja,a kako su Tarot-karte preteče današnjih,mnogo što-šta je ovde zadržano iz prošlosti.
DELJENJE : Delitelj najpre sa vrha špila izbacuje 6 karata na Talon „zatvoreno“, licem na dole.One služe za zamenu,a pre početka igre ih menja pobednik licitacije.Delitelj dalje deli po 4,sve do poslednje,a pri tome svako dobija po 16 karata.
LICITACIJA : Prvi se izjašnjava desni igrač od delitelja i on ima sledeće mogućnosti:
-Može reći „Dalje“ i na taj način,prepušta sledećem desnom igraču,da započne Licitaciju.
-Može započeti izjašnjavanje,a to se ovde čini tačno po redosledu,pošto su u opticaju samo 3 Ponude:
„Trojka“.......................3 boda
„Donje“........................4 boda
„Gornje“,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,5 bodova

Licitacija se obavezno započinje sa Ponudom „Trojka“.Sledeći igrač,može reći „Donje“,a eventualno treći, „Gornje“.Ovo važi samo za prvi krug izjašnjavanja.
Prvi igrač u drugom krugu,„zadržava“ poslednju izrečenu Ponudu iz prvog kruga, govoreći „Moje“.Sledeći igrač mora povisiti,a dalje ponovo sledi „Moje“ itd.Onaj ko iznese najvišu Ponudu,postaje Solo-igrač,pa menja 3,od 6 karata sa stola.
-Može reći „Solo“,što podrazumeva,da će igrati bez izmene karata sa Talona.Čim neko kaže „Solo“,dalja licitacija se prekida i odmah se prelazi na igru.Ova Ponuda se može objaviti, tokom čitavog toka izjašnjavanja,bez obzira,da li je igrač pre toga već licitirao.„Solo“ jedino ne može izneti igrač,koji se predhodno već izjasnio sa „Dalje“,jer on više i ne licitira.
Vrednost „Solo“-a je 8 bodova.
ZAMENA KARATA : Bez obzira,da li igrač pobedi sa Ponudom „Trojka“, „Donje“, ili „Gornje“,postupak zamene je identičan.
Solo-igrač najpre otvara 3 gornje karte,a zatim i 3 donje.Bez obzira na vrstu Ponude, igrač uzima prve,ili druge tri,po sopstvenom izboru.Ako je npr, rekao „Donje“,može uzeti,kako 3 donje,isto tako i 3 gornje karte.Preostale 3 sa talona pripadaju protivnicima,kao njihov prvi štih.Solo-igrač izbacuje 3 karte iz ruke „zatvoreno“,tako da ih ostali ne vide,a postavlja ih ispred sebe i one predstavljaju njegov prvi štih.Pri tome,ne sme odbaciti ni jednu kartu,koja vredi 5 bodova,niti „Taroka“.Ako u rukama nema ništa drugo,izbacuje ipak Taroke,ali o tome mora obavestiti protivnike (šta je izbacio).
Kod „Solo“ igre je postupak sledeći.Igrač otkriva svih 6 karata sa Talona,pa pošto ih svi vide,predaje ih protivnicima,koje ih postavljaju ispred sebe,kao svoja prva 2 nošenja.
TOK IGRE : Prvu kartu odigrava Solo-igrač,a sledeći polazi onaj,koji odnese predhodni štih.Kada se odigra prva karta,ostala dvojica igraju karte iste boje sa prvom odigranom.U nedostatku boje,obavezno je „sečenje“ adutom.Ovde su „Taroci“ jedini aduti u igri. Štih pripada najjačem adutu,odnosno najjačoj karti u boji prve odigrane,ako niko nije igao Taroka.Štih čine 3 odnete karte i drže se tako grupisane do kraja deljenja.Solo-igrač spušta svoje štihove ispred sebe na sto,a igrači pratnje svoj plen drže zajedno.Na kraju igre,za svaki štih se moraju najpre obračunati Tarok-bodovi.
BODOVANJE : Tarok-bodovi su opisani u uvodnom delu. Ima ih ukupno 70.Da se ne bi računali za svaki štih posebno,svaka strana najpre sabira broj ostvarenih štihova,a zatim ukupne bodove u odnetima kartama.Na kraju,od ostvarenih bodova,za svaki štih oduzima po 2.
Solo-igraču je za „prolaz“ neophodno,najmanje 36 Tarok-bodova.U slučaju da ih ostvari,upisuje mu se vrednost Ponude,a u slučaju „pada“,vrednost Ponude se upisuje svakom protivniku zasebno.
Radi podsećanja,Vrednosti Ponuda su: 3,4,5 i 8 bodova.
KONTRA i REKONTRA : Ako je bilo ko od protivnika siguran,da će Solo-igrač „pasti“,on može dati „Kontru“,pa se bodovi udvostručavaju.Posle toga,Solo-igrač može vratiti „Rekontru“,pa se bodovi množe sa 4.
POSEBNE NAJAVE : Osnovna karakteristika većine Tarok-igara su „Posebne Ponude“, koje se boduju, nevezano od ishoda igre.U Tapenu,to su:
-Trul: Ako se kod bilo kog igrača,u rukama nađu Skiz,Mond i Pagat,on još pre početka same igre,dobija 3 boda.
-Kraljevi: Ako se kod bilo kog igrača nađu u rukama 4 Kralja,on to objavljuje i za njih odmah dobija 4 boda.
Bodovi za Trul i Kraljeve se upisuju odmah,a u kasnijem toku igre,ne podležu nikakvim udvajanjima,„padovima“ i sl.
Pagat Ultimo: Ako bilo koji igrač osvoji poslednji štih sa „Pagatom“,on za to dobija 4 boda,a ako je u pitanju „Solo“,8 bodova.Ova nagrada nema nikakve veze sa „padom“,ili „prolazom“ Solo-igrača.Ako ih osvoji jedan od protivnika,oni se upisuju samo njemu,ali ne i drugom igraču Odbrane.
Međutim,ako je Solo-igrač pre početka igre ubeđen da će to izvesti,on mođe i najaviti „Pagat-Ultimo“.U tom slučaju su nagrade povećane,ali postoji i mogućnost „pada“.Ovu Najavu može izneti samo Solo-igrač,a za uspešno izvedenu,dobija 8 bodova.U slučaju da se igra „Solo“, nagrada je 16 bodova.U slučaju da se „Pagat-Ultimo“ ne ostvari,iste nagrade pripadaju protivnicima i to svakome posebno.
Najavljeni „Pagat-Ultimo“ se može i „kontrirati“,pa se bodovi udvostručavaju,a u slučaju „Rekontre“,množe sa 4.Ako se najava ne ostvari,tako uvećane nagrade se upisuju, svakome protivniku zasebno.
Bodovi za „Pagat-Ultimo“ su potpuno nevazani za igru.Solo-igrač može dobiti njih,a „pasti“ u igri i obrnuto.
Volat: Ako Solo-igrač osvoji sva nošenja,dobija za to dodatnu nagradu od 12 bodova. Međutim,ako je pre početka igre najavio „Volat“ (osvajanje svih štihova),nagrada za njega je 24 boda.On je takođe podložan „Kontriranju“ i „Rekontriranju“,a nagrade ne zavise od ishoda igre.Solo-igrač može proći u Ponudi,ali pri tome izgubiti neki štih i pasti na „Volatu“.On u tom slučaju dobija nagrade za igru,ali bodovi za objavljen „Volat“ odlaze protivnicima,svakom pojedinačno.
Partija traje do 50 Tarok-Bodova.

#67 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 03 August 2009 - 23:24

Point – Tarok



Za Point-Tarok se može reći da je reprezentativna igra sa Tarok-kartama.U Alpskom delu Evropskog Kontinenta i na Mediteranu,gde su Tarok-igre i najpopularnije,Point-Tarok upoređuju sa Bridžom,a u njemu se organizuju mnogobrojna takmičenja i Međunarodni Turniri.
Iako mnogo složeniji,Point-Tarok se u potpunosti oslanja na Tapen,pa osnovni elementi tipa:rang karata,deljenje,bodovanje,ovde se ne ponavlja.
LICITACIJA : Ponude kod Point-Taroka su:
„Trojke“. Solo-igrač menja prve 3,ili druge 3 karte,posle čega se prelazi na igru.
„Dvojke“. Solo-igrač menja,prve 2,druge 2,ili treće 2 karte sa Talona,pa se prelazi na igru. Sve nagrade se najpre množe sa 2,pa tek onda upisuju.
„Jedinica“. Solo-igrač menja samo jednu kartu sa stola,a nagrade se pre upisivanja, najpre utrostručavaju.
„Solo“. Solo-igrač igra bez izmene karata,a sve nagrade se množe sa 4.
Čim neko iznese „Solo“,dalje izjašnjavanje se prekida.
TOK LICITACIJE : Prvi se izjašnjava igrač desno od delitelja.Ako želi da započne licitaciju,govori „Trojka“,a ako hoće da odustane, „Dalje“.Onaj ko odustane,više se ne može vratiti u licitaciju.
Ako je izneta „Trojka“,sledeći koji želi da licitira,govori „Preuzimam“,što se odnosi na poslednju izrečenu Ponudu.Igrač,koji se izjašnjava kao treći,a to može ponovo biti prvi, govori „Zadržavam“.Znači,svaka izrečena Ponuda se na ovaj način, čak dva puta tokom licitacije,može zadržati.
Tek posle „Zadržavanja“,sledeći igrač koji se izjašnjava,iznosi Ponudu „Dvojke“. Sledi „Preuzimam“,pa zatim „Zadržavam“,a tek posle ovoga,sledeći eventualno povišava na „Jedinicu“.
Kada dvojica igrača odustanu,treći postaje Solo-igrač.
Prvi put izrečena Ponuda,bez obzira koja je u pitanju,vredi 3 boda.Ako je pobednik licitacije odlučen „Preuzimanjem“,Ponuda vredi 4 boda,a ako je „Zadržana“,5 bodova.
„Solo“ vredi 8 bodova.
BODOVANJE : Ako Solo-igrač osvoji najmanje 36 Tarok-bodova,on je „prošao“,a upisuju mu se bodovi za izlicitiranu Ponudu,kao i za svaki ostvareni štih viška.Ako pak, ostvari manje od 36 Tarok-bodova, on je „pao“, pa se nagrade upisuju protivnicima.I njima se takođe boduje eventualni višak,od preko 35 ostvarenih Tarok-bodova.
Ako je npr, Solo-igrač igrao „Jedinicu“ i to posle izjave „Zadržavam“,njena vrednost je 5 bodova.U slučaju da osvoji 42 Tarok-boda,višak je 7 bodova,pa bi mu se pisalo 5+7=12 bodova.Ovaj rezultat se množi sa 3,pošto se igra „Jedinica“.
Znači,za ostvarenih 36 Tarok-bodova,piše se vrednost Ponude,a za svaki sledeći ostvareni štih,još po 1 bod.
IZMENE KARATA : Kod Ponuda „Trojka“ i „Solo“,sve je potpuno identično,kao kod Tapena.
Kod Ponude „Dvojke“,Solo-igrač otkriva,2 po 2 karte,a zatim uzima u svoj list prve, druge,ili treće dve.Dve iz ruke zatim,zatvoreno izbacuje na sto,tako da ih protivnici ne vide,a od preostalih sa Talona,izabira još jednu i njih 3 spušta ispred sebe na sto,kao svoj prvi štih.Preostale 3 sa Talona predaje protivnicima,kao njihov prvi štih.
Ako se igra „Jedinica“,Solo-igrač uzima jednu kartu sa Talona.Ako se ona nalazi među prve tri,druge 3 karte predaje protivnicima,a uslučaju da je među druge tri,onda protivnicima ide prva trojka karata.Preostale 2 karte sa Talona uzima sam Solo-igrač,a njima pridružuje još jednu iz ruke,koju spušta na sto,ne pokazujući je nikome.Te 3 karte su njegov prvi štih.
Sama igra se odvija idnetično Tapenu.
NAJAVE,KOJE ZAVISE OD IGRE : U Point-Taroku,postoje neke najave,koje su vezane za ishod igre.Tačnije,ako se padne u igri,gube se nagrade i za njih.Važi i obrnuto,pa ako Solo-igrač ne ostvari neku od ovih Najava,pada celu objavljenu Ponudu.U slučaju „Kontre“,ili „Rekontre“,sva udvajanje važe i za njih.One se ne mogu zasebno „Kontrirati“,niti izuzeti iz „Kontre“ na igri.
„Trul“. Čine ga Skiz,Mond i Pagat,ali za razliku od Tapena,ovde se priznaje samo Solo-igraču. Trul se objavljuje,kada Solo-igrač odigrava prvu kartu od njih,a vredi 4 boda. Ako izvođač padne na igri,i bodovi za Trul prelaze protivnicima.
„Kraljevi“. Ova najava znači,da Solo-igrač drži sva 4 Kralja u rukama,a objavljuje je, kada odigra prvog od njih.Nagrada je 5 bodova,a u slučaju „pada“ Solo-igrača,ona prelazi protivnicima.
„Bez Trula“ znači,da Solo-igrač ne poseduje u ruci ni jednu kartu Trula.Ako Solo-igrač ovo objavi pred sam početak igre,nagrada je 4 boda.Međutim,igru „Bez Trula“ može najaviti i pre izmene karata sa Talona,a nagrada je u tom slučaju,čak 16 bodova.Rizik se sastoji u tome,što u slučaju „Trojke“,Solo-igrač uzima prve,ili druge 3 karte sa Talona.Ako se u obe ove grupe nalazi po jedna karta Trula,on se nje zatim ne može osloboditi.Važi pravilo iz Tapena,da se ne sme odbacivati ni jedan Tarok,niti karta,koja vredi 5 bodova.Ako Solo-igrač „padne“ na ovoj najavi,on pada celu igru i to,kao da nije odneo ni jedan štih.
„Bez Kraljeva“. Ovo je identična Najava predhodnoj,a odnosi se na odsustvo Kraljeva u kartama Solo-igrača.Ova najava posle izmene,vredi 5 bodova,a pre izmene karata sa talona,15 bodova,zbog povećanog rizika,da se neka kupi,a zbog nje padne i cela igra.
KONTRA i REKONTRA : Za razliku od većine igara sa kartama,„Kontra“ ne predstavlja uvek množenje sa 2,već to zavisi od toga,kada je izrečena.

Posted Image

POSEBNE NAJAVE : U Point-Taroku postoji i grupa Najava,koje su nezavisne od igre.Ako ih ostvari,igrač dobija nagradu za svaku od njih,odnosno,ostali bodovi mu ne propadaju,ako na nekoj od njih „padne“.Solo-igrač može čak „pasti“ u samoj igri,a ipak dobija bodove za ostvarene Posebne Najave.One se posebno i Kontriraju,a izrečena „Kontra“ i eventualna „Rekontra“,važi samo za nju.
„Posebne Najave“ su:
„Apsolut“ : Apsolut predstavlja najavu Solo-igrača,da će osvojiti najmanje 40 Tarok-bodova.Dodatna nagrada za ovu Najavu je 5 bodova,ako je objavljena posle izmene,odnosno 10 bodova,ako se objavi pre izmene karata.
„Pancer“ : Pancer je najava Solo-igrača,da će ostvariti najmanje 50 Tarok-bodova. Dodatna nagrada za ovu Najavu je 20 bodova,ako je izrečena pred sam početak igre,odnosno 40 bodova,ako je izvršena pre izmene karata.
„Pagat Ultimo“ je najava,da će se poslednji štih odneti Pagatom (Tarok I).U slučaju da se to ostvari bez predhovne najave,nagrada je 5 bodova,ali ako se objavi pred početak igre,donosi 10 bodova.Ova Najava se može izvesti i pre zamene karata,a njena vrednost se u tom slučaju penje na 20 bodova.
„Uhu“ označava nošenje predposlednjeg štiha sa „Uhu“-om (Tarok II).Nenajavljen, Uhu se boduje sa 10 bodova,najavljen pred početak igre,sa 20 bodova,a ako je obaveza izrečena pre izmene,donosi 40 bodova.
„Pelikan“ označava nošenje 14-og (III od pozadi) štiha,sa Pelikanom (Tarok III). Boduje se isto,ako i „Uhu“.
Ako su iznete tri poslednje obaveze,Solo-igrač mora naznačene karte odigrati tačno u tim krugovima,osim ako mu nisu ranije već izbijene.
Bodovi za Posebne Najave se predhodno množe još sa 1,2,ili 3,u zavisnosti od vrste Ponude,pa se tek tada upisuju.

Primer upisivanja bodova:
Solo-igrač je „Preuzeo“ ponudu „Jedinica“,najavio „Apsolut“ pre izmene,a „Pancer“ posle izmene.On je ostvario 52 Tarok-boda,a tokom igre je još objavio i „Trul“.
Zarada Solo-igrača :
Vrednost „Preuzete“ Jedinice....................4
Broj bodova iznad obaveznih 35...............17
Apsolut,pre izmene....................................10
Panceer posle izmene...............................20
Trul.............................................................4
Zbir 55
Nagradni množitelj za „Jedinicu“.............3
Ukupno Bodova......................................165

Da je kojim slučajem,Solo-igrač ostvario „samo“ 47 Tarok-bodova,pisalo bi mu se sledeće:
Zarada Solo-igrača:
Vrednost „Preuzete“ Jedinice...................4
Broj bodova izna 35.................................12
Apsolut,pre izmene..................................10
Trul...........................................................4
Zbir 30
Nagradni množitelj za „Jedinicu“...........3
Ukupno Bodova......................................90

Zarada Protivnika:
Pancer,posle izmene...............................20
Nagradni množitelj za „Jedinicu“..........3
Ukupno Bodova......................................60
Igrač,koji osvoji 100 Tarok-bodova i više,ostvario je „Gem“.Igra se na 2 dobijena Gema,od strane jednog igrača.Svaki ostvaren „Gem“,donosi svom osvajaču,još 10 dodatnih bodova.Pošto neko osvoji 2 Gema,svakome se sabiraju njegovi bodovi iz svih odigranih,a pobednik je igrač sa najvećim rezultatom.

#68 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 03 August 2009 - 23:28

Tarok za 3 igrača



O broju igrača govori sam naziv igre.
KARTE : Za ovu igru se koristi skraćeni Tarok-špil,od 40 karata.Iz Austrijskog kompleta,izbacuju se sve Sedmice,Osmice,Devetke,Dvojke,Trojke i Četvorke.Treba obratiti pažnju, da ovih karata ima samo po 2.Od „Taroka“ se izbacuju Pelikan (III) i Uhu (II),a kako se preostale Desetke i Kečevi ne boduju,ceo špil sadrži 88 bodova.U ovoj igri su oni merodavni,a ne vrše se preračunavanja u „Tarok-bodove“.
Da bi Solo-igrač „prošao“,mora osvojiti 45 bodova.
Ako je najavljen „Apsolut“,Solo-igrač mora ostvariti najmanje 56 bodova,a on se ovde iznosi zajedno sa Ponudom,a ne kao posebna Najava.



Ponude poređane po jačini su:
Jedan..................................1 poen
Jedan Apsolut....................2 poena
Dva.....................................2 poena
Dva Apsolut.......................3 poena
Tri......................................3 poena
Tri Apsolut........................4 poena
Farbensolo........................4 poena
Solo ...................................4 poena
Farbensolo Apsolut...........6 poena
Solo Apsolut......................6 poena
DELJENJE : Delitelj najpre izbacuje na Talon 4 karte „zatvoreno“.Dalje deli,u dva navrata po 6,tako da svako dobija po 12 karata.U slučaju da Solo-igrač menja karte,on uzima 2 sa Talona,a ostale 2 pripadaju protivnicima.
Ponude „Jedan“, „Dva“ i „Tri“ su analogne Ponudama „Trojke“, „Donje“ i „Gornje“ iz Tapena.Znači,bez obzira na Ponudu,uvek se menjaju po 2 karte sa Talona.Solo-igrač zatim spušta 2 karte iz ruke,koje i ne pokazuje protivnicima,a one čine njegov prvi štih.Preostale dve predstavljaju prvi štih protivnika.
„Solo“ se igra bez izmene,a sve 4 karte sa Talona,pripadaju protivnicima,kao njihovi štihovi.
U odnosu na Tapen i Point-Tarok,ovde se pojavljuje jedna,potpuno nova Ponuda.U pitanju je „Farbensolo“,gde se karte sa Talona ne menjaju,već kao i u „Solo“-u,pripadaju protivnicima.Razlika se pojavljuje u tome,što „Taroci“ ovde nisu aduti.Oni prosto predstavljaju petu boju,koja se tokom odigravanja,takođe mora poštovati,ali „sečenje“,kao ni aduti ,ne postoji.
LICITACIJA : Ponude se ne moraju iznositi po redu,a „Preuzimanje“ i „Zadržavanje“ predhodno izrečenog se ovde ne vrši.Uvek se mora iznositi jača licitacija od predhodne,tako da ako neko objavi „Solo Apsolut“,automatski postaje pobednik licitacije,jer je nadjačavanje nemoguće.
Ponude „Jedan“,„Dva“ i „Tri“ se moraju iznositi tačno po redosledu.„Dvojka“ nije ništa drugo,nego ponovljena „Jedinica“,pa se pre nje i ne može izneti.Tako igrač,koji se izjašnjava kao prvi,ima nešto sužen repertoar.On može ponuditi: „Dalje“, „Jedinica“, „Jedan Apslolut“, „Farbensolo“, „Solo“, „Farbensolo Apsolut“ i „Solo Apsolut“.Tek pošto neko licitira „Jedinicu“,sledeći umesto nje,može objaviti „Dvojku“.Posle iznete „Dvojke“,neko sledeći može ponuditi i „Trojku“.Međutim,svako od igrača,uvek može direktno otići na „Solo“ i „Farbensolo“.
PAGAT ULTIMO : Nošenje poslednjeg štiha Pagatom se ovde nagrađuje sa jednim bodom,a ako je to predhodno najavljeno,donosi 2 boda.
VOLAT : Osvajanje svih štihova,donosi dodatnu nagradu od 6 bodova,a ako je pre toga najavljen,12 bodova.
TRUL : Posedovanje Skiza,Monda i Pagatra,i ovde predstavlja „Trul“,a on se objavljuje,kada se jedna karta od njih odigra.Nagrada je 1 bod.
Za Trul i Pagat-Ultimo,bodove može dobiti bilo ko,a ne samo Solo-igrač.
Partija traje do 35 bodova.

#69 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 03 August 2009 - 23:33

Block – Tarok



Block-Tarok je još jedna Tarok-igra za 3 igrača,a jako je popularna u Nemačkoj.
KARTE : Koristi se skraćeni Tarok-špil,od 42 karte.Iz Austrijskog kompleta za Tarok,izbacuju se sve Dvojke,Trojke,Četvorke,Sedmice,Osmice i Devetke.Taroci svi učestvuju u igri,a preostale Desetke i Kečevi ne donose bodove.Tako je ukupna vrednost u kartama 90 bodova.Pošto su u opticaju prosti bodovi,za „prolaz“ Solo-igrača je neophodno 46 bodova.U ovoj igri. „Apsolut“ ne postoji.
DELJENJE : Delitelj sa vrha špila,najpre izbacuje na Talon 6 karata,a zatim deli, u dva navrata,po 6 svakome,tako da igrači dobijaju po 12 karata.
LICITACIJA : U ovoj igri,postoje samo 3 Ponude: „Dvojka“, „Jedinica“ i „Solo“.
„Dvojka“ podrazumeva,da Solo-igrač okreće,2 po 2 karte sa Talona.Pošto 2 od njih zameni,uzima sledeću po redu ,a zatim 2 karte odbacuje iz ruke i njih 3 obrazuju njegov prvi štih.Preostale 3 karte sa stola,pripadaju protivnicima,kao njihov prvi štih..
Solo-igrač zatim nastoji osvojiti 46 bodova u igri.
„Jedinica“ pdorazumeva,da Solo-igrač menja samo jednu kartu.Ako je ona između prvih 3,ostale dve od njih,uzima sebi kao štih.Ako se nalazi među druge 3,onda preostale od njih su njegov prvi štih.Jednu zatim odbacuje i na taj način ga kompletira.Ostale 3 karte sa Talona, uzimaju protivnici.Pri izboru karata za zamenu,Solo-igrač okreće ,jednu po jednu.
„Solo“ podrazumeva,da Solo-igrač ne menja karte sa Talona,već ih samo ofira i predaje protivnicima,kao njihove štihove.
VREDNOST IGRE : Ako je najavljen „Solo“,vrednost igre je 36 bodova.
Ako se igra „Jedinica“,vrednost igre zavisi od toga,koja se karta po redosledu menja. Ako Solo-igrač menja prvu kartu koju okrene,vrednost igre je 28 bodova.Ako otvori drugu kartu, pri čemu predhodno otvorene ostaje ležati na stolu, i odluči se za nju,vrednost igre pada na 24 boda.Pri zameni treće otvorene karte,vrednost igre je 20 bodova,četvrte 16 bodova,pete 12 bodova,a ako Solo-igrač okrene i zameni poslednju,šestu kartu,igra donosi samo 8 bodova.
Pošto su okrenute sve karte,a igrač ipak želi zameniti ,neku predhodno otkrivenu, on može i to učiniti,ali je vrednost igre u tom slučaju 4 boda,
Ako se igra „Dvojka“ i Solo-igrač uzme prve 2 otvorene karte,vrednost igre je 12 bodova.Ako okrene druge dve i uzme njih,vrednost igre je 9 bodova,a ako zameni treće 2 karte, vrednost igre je 6 bodova.I ovde se može desiti,da igrač otkrije svih 6 karata,a zatim se odluči, da menja neke, od predhodno otvorenih.U tom slučaju je vrednost igre 3 boda.
LICITACIJA : Ponude se mogu iznositi preko reda.Posle svake iznete Ponude,igrač koji se izjašnjava posle toga,može reći „Moje“,što znači da je „Zadržava“.Sledeći igrač može opet povisiti itd.
Jedino se Ponuda „Solo“ ne može „zadržati“,već igrač koji je iznese,automatski postaje Solo-igrač,a dalje izjašnjavanje se obustavlja.
U slučaju „pada“ Solo-igrača,poeni se upisuju protivnicima.
Partija traje 18 deljenja.Pobednik je igrač,sa najvećim brojem bodova.
POSEBNE NAJAVE : Postoje i posebne Figure,koje uvek donose bodove onome,ko ih ostvari,a to ne mora uvek biti Solo-igrač.Međutim,za razliku od ostalih,on ih može pre toga najaviti,pa se boduju znatno više,ali u slučaju da ih ne ostvari,ti bodovi pripadaju protivnicima.
Sva ostala paravila su standardna ,a opisanu su u uvodu o Tarok-igrama.

Posted Image



#70 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 04 August 2009 - 00:42

VENECIJANSKI TARO 78




Već je rečeno,da je ovo prvobitan oblik karata,koji se obreo u Evropi,a bio je predodređen za Gatanje.Vremenom,nastaju i igre sa njima,a sve do XVII Veka,one su praktično jedine.Tek tada,počinju se razvijati i ostali oblici karata,pa se Venecijanski Tarok-špil postepeno istiskuje.Ipak,u manjoj meri se zadržava i do dan danas,a naročito je ostao popularan u pojedinim gradovima Mediterana.
Osnovni nedostatak ovih karata je,njihov izrazito raskošan i bogat dizajn,dok su same oznake u drugom planu.Oslikane od strane najpoznatijih umetnika Srednjeg Veka i vrlo često,proizvedene u ograničenim tiražima,jako su interesantne za kolekcionare.Ipak, za igre se koriste najjeftinije varijante ovih kompleta.U primeru na slici,dat je komplet,na kome pored standardnih znakova,postoje i originalni Italijanski.
Špil sadrži 78 karata.
Sastav boja je „Italijanski“,što znači: Špadi,Baštuni,Kupe i Dinari.
Svaka boja sadrži po 14 karata i to:
Kec, Kralj,Dama,Vitez(Konjanik),Fant(Dečko),10, 9,8,7,6,5,4,3 i 2.

Posted Image

Ovakvih karata je 56.
Umesto Venecijanskog Špila,za igru se vrlo često koristi „Španski Taro“.Sastav karata je istovetan,ali su boje standardne(savremene):Pik,Tref,Karo i Herc.To znatno olakšava posao igračima,naročito onima,koji nisu privikli na „Talijanke“.Od njih dalje nastaje „Francuski Taro 78“, „Švajcarski Taro 78“ itd.
Pored predhodno opisanih,komplet sadrži još i „Taroke“,koji nemaju boju,a označeni su Rimskim brojevima.Najjači je Tarok I,sledi II,III itd,do Taroka XXI.
Postoji još jedan Tarok bez brojne oznake,a on se ovde naziva „Luda“.Za razliku od Austrijskog Taroka,on ovde i ne pripada Tarok kartama,već se često tretira kao boja za sebe,ali to takođe zavisi od vrste igre.

Posted Image

Uobičajeno je,da se komplet namenjen za gatanje češće naziva Tarot,a špil za igru,Tarok.Ipak,ovo nije strogo pravilo,već samo običaj.Po sastavu su istovetni,ali je sa kartama za gatanje,igra skoro nemoguća (zbog ekstremno bogate ilustracije).




T A R O



Za Taro se može reći,da je osnovna igra sa Venecijanskim Tarok-kartama.Veoma je stara,što je očigledno iz nekih njenih pravila.Npr,isplata je u žetonima,što je u Srednjem Veku bila tradicija,a sama igra,nije ni malo prosta.
KARTE : Koristi se Venicijanski Tarok Špil od 78 karata,koje vrede:
-Luda......................................5 bodova
-Kraljevi,Taroci I i XXI....po 4 boda
-Dama....................................3 boda
-Vitez (Kaval,Konjanik)........2 boda
-Fant (Dečko,Žandar)..........1 bod
Ostale karte se ne boduju,a njihov redosled je: A,10,9,8,7,6,5,4,3 i 2.
BROJ IGRAČA : 2 , do 10.
DELJENJE : Delitelj se menja u desnu stranu,u smeru igre.On deli svakome po 12 karata,a ostale se odlažu i ne učestvuju u igri.
TOK IGRE : Igrač desno od delitelja,igra prvi i odigrava jednu svoju kartu.Svi ostali igraju po jednu u istoj boji sa prvom odigranom.U njenom nedostatku,obavezno je igranje aduta.U ovoj igri,stalni aduti su „Taroci“,tj. karte,označene Rimskim brojevima.Njih ukupno ima 21.
LUDA : „Luda“ je karta bez oznake,a odigrava se na sledeći način.Ako igrač nema jaču kartu od predhodno odigrane,ili je ima,ali je neko pre njega „sekao“ adutom,on samo pokazuje Ludu,a zatim je pridružuje svojim štihovima.Nosi igrač,koji je odigrao najjaču kartu, odnosno, najjačeg aduta,ali štih sada sadrži jednu kartu manje.Njegov osvajač dalje igra prvi.
Sa Ludom se ne može osvojiti štih,osim,ako je igrač u poslednjem krugu prvi na potezu,pa je odigra tada.U tom slučaju,štih pripada njemu,bez obzira na ostale odigrane karte.
BODOVANJE : Pred prvo deljenje,svako ulaže određenu sumu žetona u Pot.Ceo ulog uzima igrač,koji prvi ostvari 50 bodova.Najčešće se igra nekoliko deljenja,mada se može dogoditi, da se ovaj rezultat ostvari i samo u jednom.Ipak,treba imati na umu,da je ukupan broj bodova samo 53,pa igrač u tom slučaju mora osvojiti skoro sve.Započeto deljenje se uvek igra do kraja.Ako više igrača pređu 50,dele Pot,bez značaja,ko je prvi izašao,ili ko je ostvario veći rezultat.
Posle osvojenog Pota,ponovo svi ulažu žetone,a deli sledeći igrač po redu.

#71 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 04 August 2009 - 00:45

Kratki Taro



U ovom Tarou,Pot se nosi posle svakog deljenja.Takođe, pred svako sledeće, sledi nova uplata.
Ako dva ili više igrača ostvare isti broj bodova,pobednik je onaj,koji je odneo više praznih karata (one koje se ne boduju).U ovom slučaju,broje se samo one i određuje pobednik.
Ako su igrači jednaki i po ovom kriterijumu,sabiraju se oznake brojčanih karata,a u tom slučaju,Kec vredi 11 bodova.

Kontra Taro



Ovo je vrsta Kratkog Taroa,gde je bodovanje kontra.Naime,Taroci I i XXI,Luda, Kraljevi,Dame,Vitezi i Fanti,ne donose bodove.Boduju se : Kečevi sa 11,Desetke sa 10, Devetke sa 9 bodova itd, do Dvojki.Svi Taroci se boduju prema svojim brojnim vrednostima,osim I i XXI koji ne donose bodove.
Pobednik deljenja je igrač,sa više ostvarenih bodova.


Adutski Taro



Ovo je po mnogima,najzanimljivija varijanta Taroa.Posle deljenja,okreće se prva sledeća karta sa ostatka i ona određuje adutsku boju.Taroci i dalje ostaju glavni aduti.
U nedostatku boje prve odigrane karte,igrač je najpre obavezan „seći“ adutom.Tek u slučaju i njegovog nedostatka, „seče“ Tarokom.Tarok nadjačava aduta,ali se ne može igrati,ako se poseduje bar neka karta u adutskoj boji.
Bodovanje je identično standardnom Taro-u,ali se igra do 200,ili 250 osvojenih bodova, posle čega se osvaja Pot.

#72 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 04 August 2009 - 00:49

T R U G I



Trugi je Nemačka Taro-igra,kojoj u poslednje vreme naglo opada popularnost.Naime, u celoj Nemačkoj je uspeo da se kao nacionalni,nametne Austrijski Tarok Špil,a igre sa Venecijanskim padaju u drugi plan.
Trugi se igra sa skraćenim špilom,od 62 karte.Iz punog Venecijanskog špila od 78 karata,izbacuju se 7,8,9 i 10 u Špadi i Baštunima,a 1,2,3 i 4 u Dinarima i Kupi.Rang karata je:
U Špadi i Baštunima K,Q,C,J,1,2,3,4,5 i 6.
U Dinarima i Kupi K,Q,C,J,10,9,8,7 i 6.
21 Tarok i Luda.
Luda je najjači Tarok.Međutim,ako je jedini odigran Tarok u štihu,postaje najslabija karta.Ako igrač nema ni jednog drugog aduta,sa Ludom ne mora seći.
Vrednost karata je:
-Luda,Tarok XXI i Tarok I...........................po 5 bodova
-ostali Taroci.................................................po 1 bod
-Kraljevi........................................................po 5 bodova
-Dame............................................................po 4 boda
-Kavali...........................................................po 3 boda
-Žandar..........................................................po 2 boda
-ostale karte...................................................po 1 bod
Ukupna vrednost karata je 114 bodova.
DELJENJE :
Broj Igrača „Tap“ (karte Kupovine) Deli se
3 8 U 3 navrata po 6
4 10 4,4 i na kraju po 5
5 7 4,4 i na kraju po 3
6 8 Po 4 i po 5
7 6 Po 4 i po 4
8 6 Po 4 i po 3
TOK IGRE : U igri za 3,do 6 igrača, „Tapist“ igra sam.Svako se izjašnjava redom u krug.Posle prihvatanja igre od strane nekod igrača,nilo ko sledeći,može izjaviti „Solo“,pa igra bez izmene „Tapa“.U slučaju da svi pauziraju,igra se „Mizer“.
Tapist uzima karte „Tapa“,a zatim isto toliko izbacuje na sto,zatvoreno.One se na kraju pridodaju njegovim štihovima.Pri tome,ne sme odbaciti ni jednu kartu,koja vredi 5 bodova.Izuzetak je,kada poseduje sva 4 Kralja,pa ih može i odbaciti.
U igri sa 7,ili 8 igrača,preuzima onaj,koji ima „Ludu“.Ako je ona u „Tapu“,sledi igrač sa Pagatom,a zatim sa Tarokom XXI.U slučaju da su sve 3 u Tapu,igra se Mizer.Posle zamene Tapa,Izvođač poziva jednu kartu,čija vrednost nije 5,pa njen vlasnik postaje privremeni partner izvođača igre.
Kod „Mizera“,igrač koji odnese najviše,plaća protivnicima po jednu veličinu Uloga.
Cilj je,osvojiti više od polovine štihova,odnosno,više od 57 bodova.Ako protivnici u tom trenutku nisu ostvarili više od 30 bodova,Ulog se udvostručava.Ako nisu odneli ništa, isplaćuje se trostruko.Kod „Soloa“,isplata se udvosručava.
U slučaju „pada“,Izvođač plaća svakom protinviku posedno.

#73 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 04 August 2009 - 00:52

KAZINO TARO



Ovo je hazardna igra sa Venecijanskim Tarok kartama,a predviđena je za 4,do 8 igrača. Rang i jačina karata je identična Tarou,ali bodovne vrednosti ne postoje,pošto je jedno nošenje, jedan štih.
Pred svako deljenje,igrači ulažu u Pot po 2 žetona.
Delitelj svakome deli po 5 karata,deleći, jednu po jednu.
Tarok XIII – „Smrt“: Igrač,koji među svojim kartama ima Taroka XIII,uzima ceo Pot,a karte se mešaju i dele za sledeće deljenje.
Tarok XI – „Sila“: Ako niko ne poseduje „Smrt“,igrač koji ima Taroka XI,uzima polovinu Pota.
„Luda“ i „Pagat“(Tarok I): Ako niko nije imao „Smrt“,igrači,koji poseduju Ludu i Pagata,uzimaju iz Pota po 2 žetona.
Ako posle ovoga ,u Potu još uvek ostanu neki žetoni,prelazi se na igru.
TOK IGRE : Prvi igra igrač desno od delitelja,a pravila su identična „Taro“-u. Kada se odigraju svih 5 krugova,prelazi se na svođenje računa.
U igri postoje 5 nošenja.Igrač koji poseduje „Ludu“,stavlja je na predhodno opisan način ispred sebe i ona se smatra 6-im štihom.
Svi igrači,koji nemaju ostvareno ni jedno nošenje,uplaćuju u Pot još po 1 žeton. Igrač, koji ima ostvareno najviše nošenja,uzima sve žetone iz Pota.Ako je takvih više,dele Pot na jednake delove.
Pred svako deljenje,sledi nova uplata i ceo proces se ponavlja.

#74 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 04 August 2009 - 10:46

POZICIONE IGRE



Pozicione Igre su oblik Društvenih Igara,u kojima se figure međusobno ne uništavaju, bar ne tako jednostavno.Sam naziv zvuči,kao nešto sporo i statično.I zaista,reprezentativna igra ovog poglavlja je „Go“,gde se jednom postavljena figura,više ne pomera do kraja,a sama partija traje i po nekoliko časova.Slične su i ostale,ovde opisane igre.
Međutim,postoje i Igre Kreatnja,koje takođe spadaju u vrstu Pozicionih Igara,a njihova odlika je upravo suprotna.Cilj je,da se figure što brže pomeraju ka cilju.
Po drevnom Istočnjačkom ubeđenju,sve Pozicione Igre oslikavaju karakter igrača.Pri tome,stil igre predstavlja sliku njegove duše.Upravo se zbog toga,u Japanu,Kini i ostalim zemljama Istočne Azije,njima prilazi sa velikim poštovanjem.
Po svojoj prirodi,u ovo poglavlje je svrstana i „Mica“,kao i još neke prostije Evropske igre.Po svojoj duhovnoj karakteristici,one su daleko ispod ostalih iz ovog poglavlja.Ipak,treba znati,da bez obzira što se kod nas tretira „dečijom“ igrom,u zemljama Zapadne Evrope je ravnopravna Back-Gammonu,Dominama,Jambu.„Mica“ ima i svoju teorijsku podlogu,kao i istorijski značaj i mesto.



IGRE „3 U RED“


Kako sam naziv govori,krajnji cilj je postaviti 3 svoje figure u neprekidan Niz.Ove igre ne predstavljaju samo laku zabavu,već i teorijsku osnovu za mnogo ozbiljnije pozicione igre „5 u Niz“ i „Osvajanje Teritorije“ (Go).Igre „3 u Niz“,drugim rečima predstavljaju teorijsku osnovu svih pozicionih igara,pa im je upravo zbog toga i dat prostor u ovom izdanju.



Igra „Morisa“


Pod nazivom „Moris“,kriju se sve igre,u kojima je zadatak postaviti 3 figure u neprekidan Niz.Klasičan primer „Morisa“ je igra „Krstići-Nulice“,koja je ovde već opisana pod nazivom „Turski Šah“(Igre na Papiru).Ona je ujedno najprostija „Igra Morisa“.Smatra se nekorektnom,jer igrač koji je drugi na potezu,nema velike šanse za pobedu,uz samo malo pažljiviju igru protivnika.Naziv je preuzet iz zemalja Zapadne Evrope,pošto jedan igrač upisuje „Krstiće“,a drugi „Nulice“.
Pobednik je igrač,koji prvi postavi 3 svoja znaka u red (ili dijagonalu).

Posted Image

Originalan oblik prastare igre „Moris“,ipak se igra na Tabli,uz korišćenje figurica.Razlog je,što su se u tom periodu civilizacije,papir i pisaljka smatrale deficitarnim i jako skupim predmetima.

Posted Image

Na crtežu se vide dva tipa Table,koje su se nekada davno koristile za igru „Morisa“. Druga je nešto složenija,a u njoj se kao neprekidan „Niz od 3“,priznaju i dijagonale,što sa prvom nije slučaj.
Svako od igrača ima po 4 figurice,koju spuštaju naizmenično,jednu po jednu,na secišta linija.Pobednik je onaj,koji na taj način formira red od 3 svoje figure.
Ovakve Table su pronađene,još u iskopinama Starog Egipta,a datiraju još iz 1400-e godine PNE i to složenija varijanta (sa dijagonalama).Nameće se zaključak,da je prva varijanta postojala mnogo ranije.
U Kini je ova igra poznata,još od vremena Konfučija.
U novije vreme,oko 1300-e godine,zna se,da je „Igra Morisa“ bila jako zastuplejna po Engleskim Dvorovima i Provincijama,odakle potiču i njene mnogobrojne varijante.Ipak,sve one su nekorektne,pošto mnogo veće mogućnosti pružaju igraču,koji igra prvi.
Deveto polje,koje na kraju igre ostaje prazno,mogu koristiti i zamišljati ga kao svoje, i jedan,i drugi igrač,ako im je potrebno za pobedu.
Ona se ostvaruje sa petom,zamišljenom figurom.

Na slici,i beli i crni formiraju Niz od 3 figurice,pa bi se ovakva situacija smatrala nerešenom.Da je samo jedan od suparnika uspeo da formira „Trojku“,priznala bi mu se pobeda.
U ovoj igri se figure ne pomeraju sa tačke,na tačku,već se „Trojka“ formira isključivo spuštanjem figura na preseke linija.
Varijante „Morisa od 3“:
„Kontra-Moris“ se igra identično standardnom,ali sa obrnutim ciljem.Igrač koji prvi postavi „3 u Niz“ je izgubio partiju.
„Bezumni Moris“ je igra,u kojoj sve figure stoje zajedno na sredini stola.Svako može uzeti figuru bilo koje boje i postaviti je na jednu presečnu tačku.Pobednik je onaj,koji spuštanjem figure bilo koje boje,formira „3 u Niz“ iste boje.
„Moris iz 2 poteza“.Najpre jedan,a zatim i drugi igrač,spuštaju odjednom po 3 svoje figurice,pri čemu one ne smeju formirati Niz.Sledi drugi potez,gde obojica spuštaju po jednu preostalu figuru,trudeći se tek sada,da formiraju „3 u Nizu“.
„Moris na Beskonačnoj Tabli“ se mora igrati na savremeni način,uz pomoć papira i olovke.Igra se izvodi na listu papira sa kvadratićima.Igrači naizmenično upisuju „Krstiće“ i „Nulice“,trudeći se da formiraju „3 u Nizu“.Ako bi se igra ograničila na Igraće Polje 8x8,još uvek je u maloj prednosti igrač,koji igra prvi.Pri većim dimenzijama „Igrališta“,prednost je neizvesna.



M l i n č i ć



Igrači imaju po 3 figurice,a mora se nacrtati i šema,kao na slici.

Posted Image

Igrači najpre naizmenično postavljaju svoje figure,a zatim ih pomeraju za po jedno polje.U svakom svom potezu,igrač može pomeriti samo jednu figuru,do susedne tačke.
Figure se ne smeju međusobno preskakati.
Pobednik je igrač,koji prvi postavi „Mlin“,što je ovde naziv za „3 u Nizu“.

Mlinarevo Kolo


Šema za ovu igru je prikazana na slici.
Igrači imaju po 3 figure.

Posted Image

Pošto ih najpre naizmenično postave na secišta, igrači ih počinju pomerati,do susednih slobodnih tačaka. Pobednik je igrač,koji prvi formira „Mlin“,odnosno „3 u Nizu“.
„Mlin“,ili kako se ovde već počinje nazivati „Mica“,priznaje se samo preko Centralnog Polja.
Kada ga jedan igrač drži zaposednutim,osnovni cilj protivnika je,da ga blokadom primora, da to polje napusti.



Moris od 6 Figura



„Moris od 6 Figura“ je u Srednjem Veku bio jako popularan u Italiji,Francuskoj i Engleskoj,ali se održao samo do kraja XVI-og Veka,posle čega biva potisnut u drugi plan.
Svaki igrač ima po 6 figurica,koje se naizmenično postavljaju na presečne tačke šeme, prikazane na slici.

Posted Image

Svako se trudi da postavi svoje figure „3 u Red“.Ko to ostvari,formirao je takozvani „Mlin“ i ima pravo skinuti sa Table jednu protivničku figuru,po sopstvenom izboru.
Kada se na Tablo postave sve figure,igrači ih počinju naizmenično pomerati,za po jedno polje.
Pri svakom formiranju „Mlina“,skida se po jedna protivnička figura.
Pobednik je igrač,kome uspe da ostavi protivnika na samo 2 figure.

#75 Gogy

Gogy
  • Members
  • 7,469 posts

Posted 04 August 2009 - 10:59

Svaka čast za upute, Digi. Jedino ako smem da primetim - ova žuta boja u naslovima igara ubija i oko me zabole... :) Ako možeš promeniti boju?

Hvala :ph34r: