Jump to content


Photo
- - - - -

Političke provokacije


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
264 replies to this topic

#46 CowBoy

CowBoy
  • Members
  • 4,206 posts

Posted 13 February 2008 - 15:01

1. koja kvazikulturna srpska scena?
ljudi koji su podržali izložbu su u apsolutnoj manjini. oni su dakle kvazikulturni?


... ona koja ima dvostruke arshine tamo gde je nemoguce imati dvostruke arshine.

2. "prodavati rog za sveću" u teoriji umetnosti miriše na cenzuru.


Ne na cenzuru, primetila si da nista ne cenzurisem. Vise mirise na zdrav razum. A to je strogo zabranjeno u politicki motivisanoj umetnosti.

pitao si, odgovoreno ti je.
udri ti sad pa poredi maljicija i pikasa koliko ti drago...
i manipulisi kako ti odgovara.



Tushe ponovo:)

jak odgovor. Editovao sam - Jashari/Gernika, valjda znaci i Uzrok/Posledica

dovoljno dubokoumno za novi artisticki koncept.

Interesantno, na trideset i pet strana topika nikoga da se divi spornom delu. Ili ga objasnjava afirmativno i antiratno. Preshevari, nisi mi odgovorio?

Edited by CowBoy, 13 February 2008 - 15:01.


#47 muras

muras
  • Members
  • 11,247 posts

Posted 13 February 2008 - 15:09

Interesantno, na trideset i pet strana topika nikoga da se divi spornom delu. Ili ga objasnjava afirmativno i antiratno. Preshevari, nisi mi odgovorio?

takodje je interesantno da si ti presudio ovoj izlozbi mladjih kosovskih umjetnika, a cijelo vrijeme pricas samo o jednom radu, samo jednog od autora...
naravno uz poplavu zakljucaka.

#48 Mioba

Mioba
  • Sleepers
  • 4,859 posts

Posted 13 February 2008 - 15:12

... ona koja ima dvostruke arshine tamo gde je nemoguce imati dvostruke arshine.

razumem potrebu za stabilnim, univerzalnim, apsolutnim vrednostima
ali to prosto nije održivo, ne samo u umetnosti
i ne samo na balkanu

#49 CowBoy

CowBoy
  • Members
  • 4,206 posts

Posted 13 February 2008 - 15:16

takodje je interesantno da si ti presudio ovoj izlozbi mladjih kosovskih umjetnika, a cijelo vrijeme pricas samo o jednom radu, samo jednog od autora...
naravno uz poplavu zakljucaka.



Nisam sudio o izlozbi vec, kao sto i sam kazes, o ovom radu - jos vise o umetnikovoj viziji koju je izneo u stampi. Takodje, izneo sam sud i o sjebanoj srpskoj likovnoj javnosti koja nema kriterijum na osnovu kojeg vrednuje sadrzaje koje prima u galerije - sem jednog - demokraCkog.

Pa, ko hoce da izlozi teglu sa slinama, napred - ima prostora za izlaganje. Jos ako su sline sa kosova, eto i publiciteta. Samo da Obraz dozna.

Edited by CowBoy, 13 February 2008 - 15:16.


#50 Mioba

Mioba
  • Sleepers
  • 4,859 posts

Posted 13 February 2008 - 15:19

Takodje, izneo sam sud i o sjebanoj srpskoj likovnoj javnosti koja nema kriterijum na osnovu kojeg vrednuje sadrzaje koje prima u galerije - sem jednog - demokraCkog.

krupne zaključke izvodiš na osnovu jedne zabranjene izložbe i mlake reakcije javnosti...
daj još 5 slučajeva gde se vrednost galerijskog sadržaja meri tim posprdnim terminom štoneznambašštaznači

#51 muras

muras
  • Members
  • 11,247 posts

Posted 13 February 2008 - 15:21

Pa, ko hoce da izlozi teglu sa slinama, napred - ima prostora za izlaganje. Jos ako su sline sa kosova, eto i publiciteta. Samo da Obraz dozna.

pa i tegla sa slinama moze biti umjetnost koja se izlaze.
ne cini mi se da ti o tome mnogo znas...

edit
moze biti

Edited by muras, 13 February 2008 - 15:26.


#52 CowBoy

CowBoy
  • Members
  • 4,206 posts

Posted 13 February 2008 - 15:34

krupne zaključke izvodiš na osnovu jedne zabranjene izložbe i mlake reakcije javnosti...
daj još 5 slučajeva gde se vrednost galerijskog sadržaja meri tim posprdnim terminom štoneznambašštaznači



Evo odmah: koja ti je izlozba ostala u secanu u poslednijh par godina, na primer? Koliko njih? Kakav je kvalitet izlozenog? Nacin na koji se dobija galerijski prostor? Kakvi su konzumenti?

Kriterijumi (ako postoje uopste)?

Znam da nije tema za ovaj PDF, ali se preklapa.


@ Muras: eto ti prilike da budes umetnik. Stavi teglu pored tastature i sakupljaj - kada se nakupi, odredi geografsko-politicki trenutak, pazljivo izaberi naziv dela i dodji za Bg - pobice se galeristi oko slina.


Da ali ta tegla mora da bude u salasnosti sa medjunarodnim pravom jer u protivnom moze da izazove rekciju obreza

.. da bude u skladu sa medjunarodnim pravom kao onaj traktor koji se nije pokvario? Eh, ko sve brani demokratiju, da ti se smuchi.

Edited by CowBoy, 13 February 2008 - 15:35.


#53 Mioba

Mioba
  • Sleepers
  • 4,859 posts

Posted 13 February 2008 - 15:37

Evo odmah: koja ti je izlozba ostala u secanu u poslednijh par godina, na primer? Koliko njih? Kakav je kvalitet izlozenog? Nacin na koji se dobija galerijski prostor? Kakvi su konzumenti?

Kriterijumi (ako postoje uopste)?

Znam da nije tema za ovaj PDF, ali se preklapa.

rado pamtim desetak izložbi iz poslednjih par godina
žao mi je što ne mogu da ti dam neki objektivan kriterijum. ne merim te stvari tako

ovo sve jeste trol i zamajavanje
eno ti ceo pdf na izvolte pa pretresaj umetničke vrednosti, konzumente i prostore, geografske i galerijske
hoćeš i stari topic da se izvuče?

#54 muras

muras
  • Members
  • 11,247 posts

Posted 13 February 2008 - 15:42

@ Muras: eto ti prilike da budes umetnik. Stavi teglu pored tastature i sakupljaj - kada se nakupi, odredi geografsko-politicki trenutak, pazljivo izaberi naziv dela i dodji za Bg - pobice se galeristi oko slina.

kao sto rekoh, malo znas.
kao prvo, otkud znas da nijesam umjetnik?
kao drugo, vec sam gledao slicne radove u mnogo poznatijim centrima umjetnosti od bg.
kao terce, nastavi da se bavis iskljucivo kritikom. tu si nenadmasan...

#55 duma

duma
  • Members
  • 1,673 posts

Posted 13 February 2008 - 15:44

za mene je deo vrednosti svakog umetničkog dela (između ostalog) i snaga provokacije
i ona je uvek i politička (zato što politiku vidim kao ukupan javni delatni život zajednice)

Možeš da pametuješ koliko hoćeš, ali jedno ostaje nesporno:
Da je izloženo u Prištini i Sarajevu ovakvo delo sa Arkanom (Mladićem) umesto Jašarija, doživelo bi sličnu sudbinu.
Još ako bi se oko tog dela već digla prašina, teško bi delo bilo shvaćeno kao žestoka kritika srpskog društva.

Sad možeš ti da pričaš o teorije o apsolutnoj slobodi umetnosti, ali svakom s tri grama mozga je jasno da ona nije za svakog.
Ta provokativna dela o kojim se najčešće priča se izlažu na mestima na koja raznorazne budale ne mogu ni da uđu.

prištinski umetnici su u poslednjih 5/6 godina više puta učestvovali na izložbama i u raznim programima u novom sadu i beogradu. stvar je našeg neznanja što nas to tada nije isprovociralo

Da li ti reče da je ovo urađeno zbog mržnje prema Albancima? Kako su to oni izlagali do sad i ništa nije bilo?
Da nije bilo te slike ovi iz Obraza ne bi ni znali za izložbu. Ali, ko bi onda te izložbe danas uopšte i sećao?
Ovako su o toj slici posle izložbe u NS trubili mediji, političari i ko sve ne. Moglo se u BG i očekivati ovako nešto.
Uostalom verovatno se i očekivalo jer za razliku od NS u BG nisu došli umetnici s Kosova.
Na kraju srećni majmuni iz Obraza jer se o njima priča. Srećan antiratni umetnik jer se o njemu priča.
I vuk sit i ovce na broju. Da ne bi Jašarija, propade sve.

#56 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 13 February 2008 - 15:50

.. da bude u skladu sa medjunarodnim pravom kao onaj traktor koji se nije pokvario? Eh, ko sve brani demokratiju, da ti se smuchi.

Pa traktor ti je simbol jedne politike koja se danas nastavlja.Pocnes sa bojkotom robe i kamenovanjem izlozbi pa zavrsis sa traktorom.Sve u duhu medjunarodnog prava.

#57 CowBoy

CowBoy
  • Members
  • 4,206 posts

Posted 13 February 2008 - 15:55

ovo sve jeste trol i zamajavanje
eno ti ceo pdf na izvolte pa pretresaj umetničke vrednosti, konzumente i prostore, geografske i galerijske
hoćeš i stari topic da se izvuče?



... imas pravo, razvodnila se tema, verovatno mojom krivicom. Neka cveta hiljadu cvetova. A na starom topicu je uglavnom sve vec receno:)


@muras: vidi se da imas dara za konceptualizam.

edit: mislio sam da se osuda Obrazovog "performansa" podrazumeva. Ono o cemu sam ja pricao video sam kao logican razvoj teme.

Edited by CowBoy, 13 February 2008 - 16:03.


#58 Mioba

Mioba
  • Sleepers
  • 4,859 posts

Posted 14 February 2008 - 09:06

... najzad konkretno objasnjenje.

konkretnih objašnjenja je već bilo na ovom threadu. ne pratiš. ali nema veze, glavno da znaš kontekst

Osnova Pop Arta je u samom nazivu - umetnost koja za motiv uzima popularne licnosti/proizvode/masprodukciju. Na globalnom nivou, radi - da bi razumeo (mada ja i dalje ne razumem Vorhola :rolleyes: ) npr. revolverasa Elvisa, trebalo bi da Elvisa prepoznas kao konkretnu, realnu licnost sa svojim zivotnim putem, istorijom. Isto vazi za Merilinku, MaoTzea.

zapravo, ne.
konzerve campbell supe nisu globalno prepoznatljive, ali rade - zahvaljujući formi reklame koja je univerzalno prepoznatljiva
nepoznat proizvod stavljen u poznat kontekst = nepoznat lokalni gerilac, stavljen u kontekst koji je u međuvremenu postao poznat
mona liza je postala globalno poznato umetničko delo 3 veka posle nastanka. zahvaljujući novom kontekstu

fame je, kao i politička provokacija, legitimno sredstvo vrednovanja. prost mehanizam - vrednujemo ono što uspemo da prepoznamo

Kada umetnik iz jednog malog naroda pokusa da provuce lokalnog zlocinca kao Pop Ikonu, naletece na probleme - prvo, sto ce mnogi npr. srbi u Jashariju prvo videti Radeta Serbedziju, jer ne znaju kako Jashari izgleda zaista.

potpuno je nevažno kako jašari izgleda. dovoljno je da ti (kao posmatraču) neko kaže da je to jašari

za razliku od klasične slike koja verno predstavlja stvarnost, i u tome se služi crtežom i bojom, savremena "slika"
komentariše
stvarnost i u tome se između ostalog služi i tvojim (posmatračevim) emocijama, asocijacijama, znanjima. za razliku od klasične slike, koju potvrđuješ u meri u kojoj prepoznaš ono što predstavlja (ceneći vrhunsku izvedbu, suptilnost nijansi, ili sl) savremenu sliku potvrđuješ svojom reakcijom
svejedno da li je pozitivna ili negativna
pa bi, u skladu sa tvrdnjom skeptika da se savremena umetnost svela samo na šokiranje javnosti, smisleno bilo pretpostaviti da na ovom threadu malićijev rad najviše i najdublje vrednuješ ti
kao što bi i obrazovci, u "daljem životu" malićijevog rada - sada pocepanog - bili sredstvo, instrument njegove izvedbe (tj. dalje izvedbe, dorade)

obrazovci kao savremeni ikonoklasti, "ne pravi sebi lika ni obličja bilo čega što je tvoj neprijatelj". obrazu je i elvis neprijatelj, samo što ta borba trenutno nije prioritet
ali biće

Dalje, Elvis i Jashari nisu licnosti koje dele istu kolicinu popularnosti, a ni vrstu :huh: popularnosti, pa ih je, u svakom slucaju, tesko porediti i stavljati u medjuvezu.

netačno
nema ni trunke sumnje da jašari nije znao da peva, bar ne tako da snimi ploču i proda je u milionskom tiražu worldwide - "vrsta" popularnosti je očigledno nevažna. kao i "količina" (vidi cambell supu)

kad je reč o đinđiću

posle toga ljudi se probudili, pa shvatili sta se dogodilo.

ne bih se složila. nije bilo buđenja
od đinđića je napravljen mit. tu smo bar majstori

#59 CowBoy

CowBoy
  • Members
  • 4,206 posts

Posted 14 February 2008 - 10:45

pa bi, u skladu sa tvrdnjom skeptika da se savremena umetnost svela samo na šokiranje javnosti, smisleno bilo pretpostaviti da na ovom threadu malićijev rad najviše i najdublje vrednuješ ti
kao što bi i obrazovci, u "daljem životu" malićijevog rada - sada pocepanog - bili sredstvo, instrument njegove izvedbe (tj. dalje izvedbe, dorade)


Preskocicu ovaj "strucni" deo tirade o Pop Artu (gde se tu nadje lokalni koljach, propustila si da objasnis), da se zadrzim na ovom zapazanju da je malicijev rad izazvao dalje razvijanje koncepta od strane Obrazovaca.

Da je zaista tako, ovaj rad bio bi logicniji i vredniji sa stanovista likovne kritike - jer, eto, posluzio je svrsi, konceptualno i jeste po svojoj prirodi interaktivno, to mu je i namera (mada se u Srpskim Kulturnim Institucijama za to cudo jos nije culo, po svemu sudeci). U ovom simulakrumu likovnih, umetnickih, nazovikakohoces vrednosti, sve bi doslo na svoje mesto - ali, Obraz je propustio da sebe nazove umetnickom reakcijom. Bas me zanima tvoj profesionalni stav - sta bi bilo da se Obraz predstavio kao Produhovljena ArtTeroristicka grupa?
Zato sada imamo napad nacoha Obrazovaca na jedan neduzni komad papira - sa jedne strane vandali i nacoshi, sa druge cist umetnicki izraz.

Pravimo se naivni.

kad je reč o đinđiću

ne bih se složila. nije bilo buđenja
od đinđića je napravljen mit. tu smo bar majstori


Namerno nisam komentarisao ovo unbelieverovo podmetanje:) - potpuno je u ravni sa Maliqijevim podmetanjem, pa, ko velim, vec sam pisao o takvom nacinu podjebavanja.

Edited by CowBoy, 14 February 2008 - 10:46.


#60 Sheridan

Sheridan
  • Members
  • 3,357 posts

Posted 14 February 2008 - 11:00

...
(gde se tu nadje lokalni koljach, propustila si da objasnis)
...


Nisi pazljivo citao:

zapravo, ne.
konzerve campbell supe nisu globalno prepoznatljive, ali rade - zahvaljujući formi reklame koja je univerzalno prepoznatljiva
nepoznat proizvod stavljen u poznat kontekst = nepoznat lokalni gerilac, stavljen u kontekst koji je u međuvremenu postao poznat
mona liza je postala globalno poznato umetničko delo 3 veka posle nastanka. zahvaljujući novom kontekstu





A ni ovde nisi bio skoncentrisan:

...
, da se zadrzim na ovom zapazanju da je malicijev rad izazvao dalje razvijanje koncepta od strane Obrazovaca.
...



...
pa bi, u skladu sa tvrdnjom skeptika da se savremena umetnost svela samo na šokiranje javnosti, smisleno bilo pretpostaviti da na ovom threadu malićijev rad najviše i najdublje vrednuješ ti
kao što bi i obrazovci, u "daljem životu" malićijevog rada - sada pocepanog - bili sredstvo, instrument njegove izvedbe (tj. dalje izvedbe, dorade)
...


Mioba ce mi oprostiti (nadam se) sto je interpretiram, ali meni ovo zvuci daleko od zapazanja - meni ovo izgleda (zbog ovih boldovanih kondicionala*) kao jednostavna dedukcija iz tvojih stavova, odnosno iz stavova skeptika, kojom Mioba pokazuje da takvo vrednovanje (po shokantnosti) nuzno vodi do toga da je ova slika jedna od najuspelijih u modernoj umetnosti. Znaci nijie u pitanju potvrda, vec jednostavan reductio ad absurdum: ti tvrdis da je slika neuspela i da joj je jedini cilj bio da provocira, medjutim te dve tvrdnje su oprecne.


edit: *prim prev kondicionala...direktan prevod iz matematicke literature, nemam pojma kako se kaze (conditional statements, conditionals...)

Edited by Sheridan, 14 February 2008 - 11:02.