Jump to content


Photo
- - - - -

Zukorlic : Moj civilizacijski concept je prejak za ovo okruženje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
99 replies to this topic

#1 Monoteizam

Monoteizam
  • Members
  • 740 posts

Posted 06 November 2007 - 20:20

Intervju Muamer Zukorlić , glavni muftija Islamske zajednice u Srbiji


Utorak, 30 Oktobar 2007


Intervju Muamer Zukorlić , glavni muftija Islamske zajednice u Srbiji

Moj civilizacijski concept je prejak za ovo okruženje


Nedavni izbor Adema Zilkića za vrhovnog poglavara Islamske zajednice Srbije dodatno je produbio političke i vjerske podjele u sandžačkoj regiji. Na prvom pojavljivanju u Novom Pazaru Zilkiću su jedni klicali, drugi zviždali, a dvije grupe sandžačkih Bošnjaka razdvajao je policijski kordon. Mediji u Srbiji podržali su Zilkića i njegove sljedbenike, kojih je, politički gledano, najviše uz SDA i Sulejmana Ugljanina. Na drugoj strani, bez medijske podrške, ali sa većinom vjernika, tvrdo je stao glavni muftija Muamer Zukorlić, koji je i rektor Internacionalnog univerziteta u Novom Pazaru i najuticajnija ličnost u vjerskim i kulturno-prosvjetnim krugovima u Sandžaku. Ljut na srpske medije, Zukorlić tvrdi da su u odnosu na Islamsku zajednicu izvršili krajnje neprincipijelan udar, što se, kaže, ne bi desilo u slučaju neke druge crkve i vjerske zajednice.To ga je, veli, posebno zaboljelo.

Islamska zajednica Srbije dobila je reisa?

"Ne mogu da prihvatim da je Srbija dobila reisa. Reis se tako ne dobija, reis nije kolač koji se pravi u restoranu i sutradan se servira preko ruke Hamdije Jusufspahića. Meni je žao što sam u prilici da pojašnjavam fenomene za koje nikad nisam vjerovao da se mogu desiti od ljudi koji nose ahmedije na glavama. Ali, koliko god to bilo gorko i čemerno, to pokazuje kroz šta je sve islamska zajednica prošla u proteklom stoljeću i što su sve naslage i posljedice teških nedemokratskih vremena u kojima je Islamska zajednica bila žrtva. Naš put i autonomnost, poslije četrnaest plodnih godina, ulazi u jednu dramatičnu fazu iz prostog razloga što postoje faktori - bezbjednosni i politički - koji Islamskoj zajednici ne dozvoljavaju da uspješno okonča svoju borbu za autonomnost. Desilo se svojevrsno pravno nasilje, svojevrsna hajdučija, neuspjeli puč grupe ljudi koja je pokušala da ono što godinama nije polazilo za rukom porodici Jusufspahić, zbog njihove demaskiranosti pred narodom, sada upakuju u izvjesnog Adema Zilkića, kroz formulu navodnog vječitog počasnog reisa, što ne postoji u tradiciji islama na bilo kom prostoru u svijetu, i sada iz epruvete tek izašlog gospodina Zilkića, koji me neodoljivo podsjeća na jedan knjiški lik iz crnogorske istorije.

Zilkić tvrdi da ima ogromnu većinu u Zajednici?

- Vratiću se tom Vašem pitanju, samo da kažem da nije riječ samo o pravnom, nego i moralnom i duhovnom nasilju koje se ogleda u tome da je grupa ljudi u ramazanu mjesecu, u najsvetijem danu, u zadnjoj trećini, u vrijeme prosvjetljenja ljudskih duša, izabrala baš taj trenutak da udari na Islamsku zajednicu, pokuša razoriti njen sistem i nešto što je ne zakonito predstavi kao kult Islamske zajednice. Pominje se, recimo, stoprocentna podrška imama u Novoj Varoši. Istine radi, tamo postoji samo jedan imam i on nije potpisnik njihovog puča. Toliko je laži u svim njihovim podacima! Kažu da ih je 50 od sto imama u Novom Pazaru podržalo, a to je gnusna laž. Tačno je da je od 43 imama potpis stavilo njih osam, a da je više od 15 imama potpisalo izjavu povratka, obrazlažući to činjenicom da su bili prevareni i da nisu stavljali potpis na ovo što se desilo i što se dešava sada, već da su korištene druge formulacije, tipa - da li ste za jedinstvo, da li ste za ravnomjeran razvoj Islamske zajednice na svim područjima...

Drugo, nakon pokušaja promocije tog navodnog reisa u centru grada, u želji da se okupi što veći broj ahmedija i ta slika pošalje u svijet, desila se još jedna prevara. Od nekih 40-ak ahmedija, 15 je ljudi koji uopšte ne rade u Islamskoj zajednici, devet ih je bez medrese, trojica su penzioneri. Ostaje desetak ljudi koji su buntovnici i koji su, ustvari, sve ovo i napravili. Nisu izvukli ni jednog čovjeka iz Mešihata, ni jednog sa vjerskih studija, iz Medrese, Glasa islama, iz sistema dječjih vrtića, a to su ključni stubovi Islamske zajednice. Niko nije okrunio ustanove koje pominjem. Niko nije otišao, što govori koliko je udar vještački napumpan.

Postoje li podjele među Bošnjacima i koliko su one značajne?

- Ne slažem se s tom tezom. Koliko god nekome paradoksalna bila ova moja paralela, reći su: od 1990. godine Bošnjaci u Sandžaku nisu bili homogeniji nego što su danas. To je realnost. Prošetajte pešterskim selima, ili dijelovima naših mahala, ljudi će reći da je ovo pokušaj "ubijanja" posljednjeg rova opstanka Bošnjaka na ovom prostoru. Jer, Islamska zajednica je posljednji stožer okupljanja. Sve do sad bilo je razdvajanje, da li političko, organizaciono ili po nekoj drugoj osnovi.
Sve smo imali u duplikatu - stranke, humanitarne organizacije ("Merhamet", "Preporod"...) i sve je uništeno.

Reis Zilkić dio problema vidi i u Vama?

- Nemojte ga, molim Vas, preda mnom zvati reis! covjek ima svoje ime i prezime. Tako je, ja sam glavni problem i u početku nisam shvatao koliko sam problem. Bio sam u Maroku i ta neformalna grupa dala mi je najprije rok od šest sati da podnesem ostavku. To im se učinilo predugačko (bojali su se da ne doletim na nekom čarobnom ćilimu iz Maroka) i onda su mi dali tri sata... Tražio sam da mi kažu šta mi se zamjera i, osim par fraza, da nedemokratski upravljam Islamskom zajednicom (sa elementima diktature), neki su pominjali problem moje političnosti. Sve je izmišljeno, jedino je istina - "problem" će biti riješen ako odem.

Zagovarali ste veću autonomiju regionalnih centara?

- Novo ustrojstvo objedinjene Islamske zajednice jeste vrlo decentralizirano. Tu su, prema našem Ustavu, četiri muftijstva - sandžačko, preševsko, beogradsko i novosadsko. Ne računajući porodičnu manufakturu Jusufspahić (beogradska Bajrakli džamija) uz mene je većina, čak i ako se uzme ova Ugljaninova hajdučija sa Zilkićem. Tu dileme nema. Zalagao sam se za decentralizaciju upravne linije i vertikale u Zajednici, po čemu je najdecentraliziranija od svih na Balkanu. Tačno je da insistiram na disciplini, bilo u administraciji, bilo među imamima, to jeste osnova mog djelovanja 14 godina. cinjenica da smo protekle dvije sedmice bili prva vijest u svim važnim medijima devet dana, upravo govori koliko je Islamska zajednica značajna, da budem malo neskroman i kažem - na čelu sa muftijom Zukorlićem.

Vi ste i dalje za to da, administrativno, centar Islamske zajednice u Srbiji bude u Novom Pazaru, a duhovno u Sarajevu?

- Radi se o pokušaju da se profitira iz jednog jeftinog, poltronskog, navodnog prosrpskog patriotizma. To je osnovna svrha manipulacije. Pitanje duhovnog centra nije pitanje odluka, to je pitanje tradicionalno-istorijskih činjenica. Ne može neko sada da sjedne i kaže da će Beograd biti duhovni centar muslimana.Riječ je o Islamskoj zajednici kao organizaciji, o muslimanima kao individuama sa svojom duhovnošću. To je isto kao da neko odluči da Teheran bude duhovni centar protestanata. Može, ali to je neodrživo i smiješno. Beograd može da bude centar muslimanima onoliko koliko ih
tamo ima i koliko tamo postoji duhovne infrastrukture za to. Mi smo tradicionalna Islamska zajednica, znači da svoju organizaciju baziramo na nekim kanonskim i tradicionalnim načelima. Zna se koji sun a Balkanu veliki islamski centri i to se ne može preko noći promijeniti. Sarajevo je duhovni centar muslimana, Bošnjaka uglavnom, i svih drugih koji to tako doživljavaju na povećem komadu Balkana, a ne samo u Srbiji. Ako je katolicima duhovni centar Vatikan, da li to neko njima osporava? Apsolutno ne.

Kako gledate na poređenje sa Pravoslavnom crkvom u BiH i vezama sa SPC-om?

- Ako je pravoslavcima u Bosni duhovni centar u Beogradu i to niko ne osporava, u čemu je problem? Neki kažu: oni su crkva, mi nismo crkva, ali zakon kaže da smo ravnopravni i kao crkva, i kao vjerska zajednica. Ovdje su, ipak, u pitanju dvije koncepcije. Ne samo organizaciono, već i dvije moralne koncepcije. Ova grupa ljudi (uz Zilkića - prim. D.B.) hoće poltronsku Zajednicu, a mi hoćemo partnersku. E, sada, pošto oni hoće poltronsku, onda oni tipuju na emocije srpskog pravoslavnog življa koji treba nahuškati na muftiju Zukorlića koji "hoće da nas odvede u Sarajevo". To je jeftin trik, jeftin pokušaj koji će teško neko u Srbiji da proguta.

Optuživali su Vas i za secesionizam?

- Da sam imao takve aspiracije, ne bih se mogao sakriti. Dalje, zašto bih se borio za jedinstvo Islamske zajednice Srbije, zar mi ne bi više odgovarala Islamska zajednica Sandžaka kakva je bila prije, bez ostatka Srbije? Trenutno razgovaramo na Univerzitetu. Ako sam na bilo koji način htio podstaći secesionističke aspiracije u Sandžaku, zašto bih pravio internacionalni, a ne sandžački univerzitet?! Zašto bih otvarao departmane Univerziteta u Nišu, Pančevu i u Subotici?! A mogao sam napraviti sandžački nezavisni univerzitet, isto kao i ovaj. Onaj ko hoće da bježi iz države, ne pravi kopče širom te države. Nažalost, nema dovoljno ljudi u vrhu države da prepoznaju integracione projekte koji dolaze iz Novog Pazara.

Da li je Ministarstvo vjera odgovorno za ovo što se događa u Islamskoj zajednici?

- Jeste odgovorno. Spustit će se tenzije i ovo će morati da ima domaći sudski, možda i međunarodni epilog. Iscrpit ćemo sva pravna sredstva unutar države i, ako ne budu dali rezultat - ići ćemo do Strazbura. Toliko su argumenti jaki da uopšte ne sumnjam u ishod.

Jeste li imali osam glasova podrške iz Crne Gore, kako tvrdi Zilkić?

- U Novom Pazaru postoje 43 imama, imenom i prezimenom mogu reći koji su potpisali podršku njima - njih osam. On (Zil kić - prim. D.B.) kaže da ima 50 od sto. U Prijepolju, takođe, nemaju većinu, gdje ima 11 imama. U Sjenici se desio totalni zaokret. Potpisala je apsolutna većina, ali se apsolutna većina vratila i u Sjenici imamo potpunu kontrolu po relaciji imama. Ostao je Mustafa Makić, njegov zet u selu Rasno, njegov sin i sestrić i još jedan sestrić u Novom Pazaru. Zilkića dobro poznajem i radi se o onoj narodnoj: Recite veliku laž, pa neka – uhar je, ostat će nešto.

Neki predlažu da se sjedne i dogovori, Vi pominjete sudove, Zilkić se ne oglašava mnogo. Može li sandžačka stvar vremenom "leći", kako to narod voli da kaže?

- To se može desiti samo u slučaju da država odluči da napravi istorijsko nasilje. Ne samo pravno, nego i praktično. Treba neko da dođe i natjera 90 od sto imama da kleknu jednoj oktroisanoj i falsifikovanoj kategoriji koju oni zovu reisul-ulema. Da neko izbaci 80 radnika iz Medrese i natjera ih da kleknu pred tom "kategorijom", isto tako na Univerzitetu,
u Mešihatu kao centrali, da neko ekipu na čelu sa muftijom Zukorlićem izbaci. Imamo velikih problema oko nas, ali nemamo više u grudima. Stvar je ogoljena, Ugljanin je ušetao u taj prostor, proces će potrajati i štete već ima.

Sulejman Ugljanin, od državnog neprijatelja do koalicionog partne ra?

- U pitanju vidim odgovor i to najbolje govori o gospodinu Ugljaninu. Od državnog neprijatelja broj jedan – prijatelj broj jedan. Od čovjeka koji je bio prijetnja ovoj državi - čovjek s kojim se želi stabilizirati ovaj prostor. Devedesete godine Ugljanin traži autonomiju, onda mu je to malo pa traži republiku (na stadionu 29. jula 1991.), nakon toga traži specijalni status pod međunarodnim nadzorom, poslije pravi paravojni sistem da odbrani Sandžak i zbog toga biva proglašavan neprijateljem, za njim se raspisuje potjernica... Nikada njegov predmet nije procesuiran, što je nezamislivo. Ako se pokrene optužba tog nivoa, ona se mora procesuirati, da li odustajanjem od gonjenja, presudom, amnestijom...

I onda imamo Ugljanina prije Turske i Ugljanina poslije Turske. Prije Turske imamo Ugljanina jastreba, koji hoće da šalje za Beograd vojnike u metalnim kovčezima, a poslije toga čovjeka koji više neće ništa, ni republiku, ni autonomiju, ni specijalni status, neće ništa, samo hoće da Zukorlić ode sa pozicije muftije. Postao je miljenik vlasti, a svaka vlast voli poltrone, jer su jeftini za održavanje. Partneri su skupi i traže puno, uz to i poštovanje. On je dobio taj status, mora da odradi ulogu Rahmana Morine, Redžepa Hodže, Sejda Bajramovića, da otrči tu štafetu i za uzvrat će mu biti zatvorene sve kriminalne radnje koje je radio, sve optužnice... Ali, mora još malo prljavog posla da odradi, a jedan od tih poslova je da se ugrozi muftija Zukorlić koji ne prihvata poltronski odnos prema državi, koji ima viška dostojanstva i to dostojanstvo ne krije, koji je Islamsku zajednicu uspio da podigne na nivo najznačajnijeg društvenog faktora, ne samo ovdje nego i u samoj državi... Moj civilizacijski koncept je prejak za ovo okruženje i lakše je pokušati ugroziti taj projekat nego ga prihvatati.

Rasim Ljajić?

- To je neko koga je trebalo mi da proganjamo za to što nas proganja Ugljanin i da bi smo dokazali da smo jednaki i prema Ugljaninu i prema njemu. Sa Ljajićem smo u elementarnoj komunikaciji, i sa Džemailom Suljevićem, i sa Murićem, i Imamovićem i drugim političarima sandžačkim imamo isti odnos. Isti takav odnos imali bi smo i sa Ugljaninom da je prihvatio činjenicu da je on jedan od političara, da on ovdje nije ruski car i da ne može Sandžakom vladati doživotno kako je to zamislio.

Šta možete reći o "braći", poznatijim kao vehabije?

- Da ne ulazimo u leksička i jezička razjašnjavanja, za mene je to grupa ekstremista i oni su bitni samo ako ih neko zloupotrijebi. Oni ovdje apsolutno nemaju uporište među narodom i za to dugoročno ne mogu da budu opasnost. Ali, ako ste pratili kada sam nabrajao događaje, bili su treća karika u napadu na Islamsku zajednicu. Dvojica su već priznala da sam bio meta njihovih priprema i specijalnog suda za likvidaciju. Ta grupa ekstremista, u ime islama, koja preferira jedan drugi oblik poimanja vjere i prije svega isključivo ponašanje prema svima koji misle drugačije, bila je opasna zato što je instruirana. Više puta sam ponovio da je najbitnije da se otkrije pozadina njihovog djelovanja, ko im je dao oružje i ko im je pomogao da se oružje nabavi. Riječ je o grupi siromašnih mladića koji nemaju finansijskog i drugog kapaciteta za posjedovanje one količine oružja. Znači, postoji neko iza njih. Mi imamo informacije, ali ne želimo da ih iznosimo, već to treba da urade istražni organi.

Reis Cerić je pisao predsjedniku Srbije, odgovorio je njegov kabinet. Imate li komentar?

- Mislim da je izuzetno važno što je reisu-l-ule ma Cerić uputio to pismo i da je Bosna kao država bolje uređena onda bi smo već imali pismo, recimo Harisa Silajdžića prema Borisu Tadiću, ili nekom drugom. Imali smo prije nekoliko mjeseci pismo predsjednika Tadića Filipu Vujanoviću u Crnoj Gori, od koga se tražilo da zaštiti objekte SPC-a. Očito da su u pitanju dvojni standardi i to i jeste jedan od osnovnih uzroka što nam se sve ovo dešava.

Jeste li vlastoljubivi? Kažu (opet Zilkić) da ne možete biti broj dva, ne daj Bože ispod toga?

- Ne znam kako to izgleda i za to ne mogu da se izjasnim. Kada bih po svaku cijenu želio biti broj jedan, prihvatio bih koncepciju reisu-l-uleme u Srbiji. Uostalom, zar mislite da bi mene zaobišli sa ponudom koncepta koji su nudili? To se nudi Jusufspahiću i Zilkiću tek kad su se uvjerili da ja neću.

Nudili su Vam?

- Apsolutno! Pa i ta država, dio države koji hoće da ima svoga reisa, uvjerio se da nikad neću prihvatiti da budem reis u Srbiji zato što smatram da ta institucija ne treba da postoji na taj način. Drugo, da neću prihvatiti taj odnos kakav želi neko iz Beograda sa tzv. reisom. Pod uslovom da hoću izdati i prodati, za tu igru bio bih im veoma pogodan. Da sam htio biti broj jedan, zašto bih se vezivao za poglavare Islamske zajednice u Bolom, zar mislite da bi mene zaobišli sa ponudom koncepta koji su nudili? To se nudi Jusufspahiću i Zilkiću tek kad su se uvjerili da ja neću.
Dragan Banjac


O sebi
Zukorlić je rođen 15. februara 1970. godine u mjestu Orlje, dvadesetak kilometara od Novog Pazara prema Tutinu. Srednju školu završio je u Sarajevu, filozofiju šerijatskog prava u Alžiru, postdiplomske studije u Libanonu. Oženjen je i ima petero djece. Kaže da ga treba gledati kroz ono što je uradio. Univerzitet, Fakultet za islamske studije, Mešihat, sve to što nije postojalo 1993. kada je postao muftija. "Tada je Islamska zajednica bila sinonim za pogrebno društvo, hatme i jasini, neka sitna profiterstva između imama i borba za opstanak i truhla ćeramida na zgradama. Kada sam postao muftija prije 14 godina bila su samo četiri teologa u čitavom Sandžaku. A danas imamo najbolje popunjenu i vjeronauku, i vjerske objekte". Na Univerzitetu postoji 28 smjerova, za filologiju sa njemačkim, engleskim, arapskim, turskim jezikom, pedagogiju, psihologiju, diplomatiju, žurnalistiku, glumu, dizajn, ekonomiju sa svojim smjerovima, pravo sa kriminalističkom….


Tajkuni i kriminalci

Na fotografiji koja je ovjekovječila trenutak kada se na gradskom trgu pojavljuje Adem Zilkić "pri pokušaju promocije" oko njega su, u prečniku od dva metra, četiri najozloglašenija kriminalca u Novom Pazaru, tvrde u Zukorlićevom ti mu. četiri okorjela kriminalca, od koji su dvojica privremeno puštena iz zatvora, jedan koji je ležao 20 godina u zatvoru, a jedan koji je, između ostalog, silovao djete.

BH Muslim Monitor - Oslobođenje , Pogledi 28.10.2007

http://bhmuslimmonit...ednice-u-s.html

#2 Monoteizam

Monoteizam
  • Members
  • 740 posts

Posted 06 November 2007 - 20:35

INTERVIEW
05. novembar 2007.
U povodu dešavanja u Islamskoj zajednici govori Glavni muftija Muamer ef. ZUKORLIĆ, predsjednik Mešihata Islamske zajednice u Srbiji

PUČ U ISLAMSKOJ ZAJEDNICI NIJE USPIO

Razgovarao: Fahrudin KLADNIČANIN

- Posljednji događaji unutar Islamske zajednice u Srbiji poprimili su široke razmjere sa ciljem produbljivanja jaza među muslimanima u Srbiji. Sasvim je jasno da je ovo montirani sukob i pokušaj podjele sa političkom pozadinom čiji je cilj uspostavljanje potpune kontrole nad Islamskom zajednicom u Srbiji. Sve je počelo kada je grupa imama u hotelu Tadž donijela odluku o smjeni glavnog muftije Muamera ef. Zukorlića, koji se u vrijeme tog saborovanja nalazio u službenoj posjeti Maroku. Poslije ovog čina došlo je do više incidenata u džamijama u Sandžaku i to u posljednjoj dekadi mjeseca Ramazana. Vrhunac cijelog ovog procesa doživio je svoj epilog kada je Adem ef. Zilkić u Bajrakli džamiji u Beogradu inaugurisan za reisu-l-ulemu. Koliko iza ovih događaja stoji politika i odgovornost države? Kolike su posljedice po muslimane u Srbiji? Da li je narušen mir vjernicima? Gdje je rješenje? O svemu ovome prvi put za web magazin Bošnjaci.net govori predsjednik Mešihata Islamske zajednice u Srbiji, glavni muftija Muamer ef. Zukorlić.

Informbirovski model



Muamer ef. ZUKORLIĆ

BOŠNJACI.net: Posljednja dešavanja u Sandžaku unutar Islamske zajednice unijela su nemir među vjernicima. Krivica za ovako haotično stanje prebacuje se sa jednih na druge. Pitamo Vas: ko je odgovoran za ovakvo stanje?


Muftija Zukorlić: Nema sumnje - onaj ko je napravio korak koji je bio nezamisliv za Islamsku zajednicu, niti za bilo koju civiliziranu organizaciju. Dakle, grupa ljudi dala je sebi za pravo da izađe iz ustavnih okvira Islamske zajednice, da donosi odluke koje apsolutno nemaju osnova ni u jednom aktu Islamske zajednice, ustvari, da organizira puč koji, hvala Bogu, nije uspio i ono što sada kušamo jesu posljedice neuspjelog puča. Naravno da oni to ne bi mogli uraditi da nisu imali podršku od drugih faktora. Ovdje se, nema sumnje, radi o pravnom nasilju. Dakle, ja sam tada boravio u Maroku na službenom putu, moj zamjenik je tada bio u Zapadnoj Evropi i obavijestili su me da je došlo do upisa grupe ljudi koji traže od mene ostavku za šest sati, a poslije toga su dostavili skraćeni rok na tri sata. Nakon toga sam dobio informaciju kako je nekakav sabor, koji apsolutno ne postoji unutar Islamske zajednice u okviru koje funkcionišemo, donio odluke: mijenja se muftija, bira se navodni reis, formiraju se novi organi i tako dalje. To je situacija koja bi sigurno bila smiješna da nije poprimila javni medijski značaj. Naravno, pored tog pravnog nasilja desilo se i medijsko nasilje koje se sigurno može smatrati jednom od najžešćih krivaca za ovako jake društvene posljedice, jer je nevjerovatno da jedna ovako skovana laž i prevara poprimi takav medijski značaj da u prvom danu, i u nekoliko narednih, niti jedan medij koji je o tome pisao ili izvještavao nije postavio pitanje da li je ovo što su ti ljudi uradili legalno ili ne, da li Islamska zajednica ima svoja akta i da li je to u skladu sa tim osnovnim aktima. Zato me niko ne može razuvjeriti da se radi u značajnoj mjeri o tendencioznosti, u izvjesnoj mjeri o inerciji i o želji za senzacionalizmom tipa: „Hajde da se desi nešto“, što su smatrali prije nekoliko dana nezamislivim. Zamislite samo da su skoro svi naslovi u novinama narednih dana bili identični, dakle potpuna bezuslovnost tipa: „Muftija smijenjen, izabran reis“ , nešto što apsolutno ne ostavlja ni jedan mali prostor mogućnosti da neko zaključi da se dešava nešto što nije u redu. Svi su zatvarali oči i pred pravnim momentom i pred moralnim, pred činjenicom da se to desilo u kafani gradskog hotela, nešto što je potpuno neuobičajeno. Navodno se proglašava reis, a to svi saznaju samo nakon što se desilo. Zamislite sada, uslovno rečeno, tako važan događaj proglašavanja nekog važnog poglavara a da se niko ne obavijesti prije toga. Za onog ko hoće biti korektan, a čak ne mora ni biti toliko dobronamjeran, toliko je stvari koji same po sebi kazuju o pozadini svega što se dešavalo. S druge strane, to je jako duhovno nasilje, to je duhovna beskrupuloznost, gdje se organizacija ove hajdučije desila u posljednjoj trećini ramazana, dakle najsvetijem dijelu godine i ovog mjeseca kada se svode ibadeti, završni dio kada se obavlja čišćenje duše, proflirianja duhovne ličnosti čovjeka. Međutim, ni to apsolutno nije bila prepreka da se ovako nešto uradi, a ustvari ni to nije bilo slučajno. Pored momenta koji sam kazao, gdje se trebalo po nekom inforbirovskom modelu to desiti na blic, poslije ponoći, u odsustvu prva dva čovjeka Islamske zajednice, isto tako je bilo važno udariti u osnovni temelj finansiranja vjersko-prosvjetnih ustanova Islamske zajednice, a to su zekat i sadekatu-l-fitr, i jedan dio prisvojiti bespravno a drugi dio zbog konfuzije koja će biti izazvana umanjiti legalnim i legitimnim organima i institucijama Islamske zajednice. Dakle, brutalan pristup koji ima pred sobom samo zadati cilj, a u ovom slučaju vrlo zao cilj i bez obzira kakve to duhovne posljedice povlači. Osim toga, ovo je i moralno nasilje koje je sadržano od cijelog spleta prevara. Prvo cifre koje su pominjane tipa 50% imama iz Novog Pazara, 100% imama iz Nove Varoši, apsolutne većine imama u Tutinu i tako dalje, obične su laži. Vrlo precizno: u Novom Pazaru smo od 43 imama imali 8 koji su to potpisali u Novoj Varoši ima samo jedan imam, a ni on nije dao njima podršku. Dakle, 100% je protiv, a ne za, kako su oni to izjavili. U Prijepolju je većina imama na našoj strani, u Tutinu gdje je gospodin Zilkić ponikao i radni vijek proveo, tamo gdje bi trebao biti najjači, od četiri gradske džamije niti jedan imam ga nije podržao, ni jedan nije uz njega. Dakle, to je prava slika. U Sjenici je tačno da su u startu imali većinu koja se vrlo brzo raspala jer u periodu koji smo dali za amnestiju ti imami su se vratili.

Neuspjeli pokušaj promocije na Gradskom trgu


Prava slika

Prvo cifre koje su pominjane tipa 50% imama iz Novog Pazara, 100% imama iz Nove Varoši, apsolutne većine imama u Tutinu i tako dalje, obične su laži. Vrlo precizno: u Novom Pazaru smo od 43 imama imali 8 koji su to potpisali u Novoj Varoši ima samo jedan imam, a ni on nije dao njima podršku. Dakle, 100% je protiv, a ne za, kako su oni to izjavili. U Prijepolju je većina imama na našoj strani, u Tutinu gdje je gospodin Zilkić ponikao i radni vijek proveo, tamo gdje bi trebao biti najjači, od četiri gradske džamije niti jedan imam ga nije podržao, ni jedan nije uz njega. Dakle, to je prava slika.


Ahmedijski falsifikati

Petnaest ljudi koji su nosili ahmedije uopšte ne rade u Islamskoj zajednici, devet ljudi nemaju završenu medresu, a trojica su penzioneri. To je brojka od 27 ljudi koji su ovdje falsifikovani. Fizički su prisutni, ali su ahmedijski falsifikovani, a ukupno ih je bilo nešto preko trideset. Prema tome, tu je realno stvarnih imama bilo manje od deset na tom danu „D“, kako ga nazivaju, kada je trebalo da se ovjeri pobjeda koja je tako dugo zavjerom pripremana.


Ko ne glasa za Sulejmana Ugljanina nije musliman

Ovdje se radi i o političkom nasilju koji ima svoju kompleksnu sadržinu, a na čijem čelu jeste gospodin Ugljanin sa svim ovim što radi protiv Islamske zajednice već punih deset godina. Naime, poznato je da sam '93.godine, kada sam izabran za muftiju, zatekao stanje u Islamskoj zajednici gdje su neki imami govorili da ko ne glasa za Sulejmana Ugljanina nije musliman. Naravno da je to suprotno Šerijatu i pravnoj i vjerskoj koncepciji Islamske zajednice, koja je na čelu sa mnom dokinula tu praksu i to je bila prva zamjerka sa Sulejmanom Ugljaninom.


Odbrana zgrade

Pored Sulejmana Ugljanina kao političkog faktora, pored faktora u državnom režimu, postoji i četvrti ugao, a to su kriminalci koje sam spomenuo u dimenziji pružanja zaštite Zilkiću, ali je njihova uloga mnogo šira i značajnija jer smo mi prošle godine došli u sudar sa njima kada su pokušali otkupiti najznačajniju zgradu Islamske zajednice, zgradu Fakulteta za islamske studije, kroz proces privatizacije. Mi smo to tada spriječili vrlo bučno, čak tjelesno. Pojavili su se uniformisani imami i ostali muslimani i mi smo tu zgradu odbranili.


Bavimo se agresorom

U dva slučaja mogu se baviti politikom. Jedan je kada smo napadnuti od politike pa se branimo, kao što se sada branimo od Sulejmana Ugljanina. Neko može da nas optuži da se bavimo politikom. Da, bavimo se agresorom. Prema tome, to je jedan moment i ako se gleda kroz tu prizmu – da, bavimo se politikom. Onog momenta kada prestane agresija, mi se više ne bavimo politikom. Drugi slučaj kada se bavimo politikom jeste pitanje sudbinske prirode ili sudbinske važnosti za narod i to smo kazali: nikada se nećemo baviti stranačkom politikom, izborima, podrškama, ali nam niko ne može oduzeti pravo da iznosimo svoj stav kada su u pitanju statusna, sudbinska pitanja za narod, jer šta ako neko hoće otjerati u propast taj narod nekom važnom akcijom ili reakcijom.
A zašto su tamo u početku postigli većinu? Zato što je to tamo što se dešavalo organizirao Mustafa Makić, koji to priprema deset godina sa svojim udbaškim mentorima, što je opšte poznata priča. Međutim, i tu su izgubili većinu i onda se to svelo na Mustafu Makića, njegovog zeta, njegova dva sestrića i nekog čovjeka i to je sve. Prema tome, radi se o nizu prevara, a još jedna gnusna prevara koja je tako beskrupulozno pokušana da se demonstrira dan prije Bajrama jeste neuspjeli pokušaj promocije tzv. reisa na Gradskom trgu, gdje je trebalo prikupiti što više ljudi pod ahmedijom kako bi se u svijet poslala slika mase imama koja stoji oko tog navodnog reisa. Šta kažu cifre koje su potkrijepljene imenima i prezimenima (možemo Vaše čitaoce pohraniti time). Petnaest ljudi koji su nosili ahmedije uopšte ne rade u Islamskoj zajednici, devet ljudi nemaju završenu medresu, a trojica su penzioneri. To je brojka od 27 ljudi koji su ovdje falsifikovani. Fizički su prisutni, ali su ahmedijski falsifikovani, a ukupno ih je bilo nešto preko trideset. Prema tome, tu je realno stvarnih imama bilo manje od deset na tom danu „D“, kako ga nazivaju, kada je trebalo da se ovjeri pobjeda koja je tako dugo zavjerom pripremana. Prema tome, to je prava slika. Ako ste imali prilike da vidite fotografije koje sve ovo potvrđuju, a ne samo ovo, već potvrđuju i moralnu dimenziju cjelokupnog koncepta kada se taj poslije ponoći „sklepani reis“ trebao pojavi u javnost, a u njegovoj neposrednoj blizini, okružen sa četiri najozloglašenija kriminalca u Novom Pazaru. Dakle, ovo govori o nečem drugom. Prvo govori o pozadini, a drugo govori o duhovnom mentalitetu ljudi koji ovo organizuju. U kome oni vide snagu? Oni se boje za sebe - to je ljudski, ali čovjek kada se boji traži podršku od onog ko je moćan, ko je autoritet. Ne traži on to od džematlija, od sportista, već traži da ga zaštite kriminalci jer su oni za njega moć. To jasno govori o moralnoj strukturi ličnosti koji su ovo organizirali. Osim toga, ovdje se radi i o političkom nasilju koji ima svoju kompleksnu sadržinu, a na čijem čelu jeste gospodin Ugljanin sa svim ovim što radi protiv Islamske zajednice već punih deset godina. Naime, poznato je da sam '93.godine, kada sam izabran za muftiju, zatekao stanje u Islamskoj zajednici gdje su neki imami govorili da ko ne glasa za Sulejmana Ugljanina nije musliman. Naravno da je to suprotno Šerijatu i pravnoj i vjerskoj koncepciji Islamske zajednice, koja je na čelu sa mnom dokinula tu praksu i to je bila prva zamjerka sa Sulejmanom Ugljaninom. Nakon toga Ugljanin je tražio od Islamske zajednice, kako bi uspostavio kontrolu nad njom, da bude kolektivna članica njegovog Bošnjačkog nacionalnog vijeća, što je također bila još jedna apsurdnost, neprihvatljiva duhovno, moralno, a ni pravno. Mi smo i ovo odbili i tada je nama objavljen rat i rečeno: „Ili ćete prihvatiti ili vas neće biti.“ Naravno, aspiracije da Ugljanin kontroliše Islamsku zajednicu bile su još prije početka reformi u Islamskoj zajednici, prije osnivanja Mešihata sandžačkog '93. godine, kada je on, navodno, podržavao osnivanje tog Mešihata i, da podsjetim, na čelu tog Inicijativnog odbora bio je Adem Zilkić sa nadom da će on biti prvi čovjek Islamske zajednice i kao takav biti poluga preko koje će Sulejman Ugljanin kontrolirati Islamsku zajednicu. Kada ovaj plan nije ostvario, jer prosto Zilkića niko u okvirima Islamske zajednice i Sabora nije predložio kao kandidata, a ni za ozbiljnog čovjeka koji bi bio izabran na mjesto predsjednika Mešihata. Očito da je ovo poremetilo planove brzog uspostavljanja kontrole nad Islamskom zajednicom i onda su počeli da se kuju planovi na duge staze, da se okupljaju ljudi, da se prave koncepcije, da se prave saveznici koji bi doprinijeli da se ovo realizuje. Poznato je da je Sulejman Ugljanin prošle godine ušao u završnicu obračuna sa Islamskom zajednicom kada je u septembru mjesecu izjavio, i to pred medijima, da „ukida Mešihat Islamske zajednice“ i da će vjersko pitanje Bošnjaka biti u nadležnosti njegovog BNV-a. Osim toga, on je to svoje kršenje autonomnosti Islamske zajednice, garantovne Ustavom i Zakonom, potvrdio ovih dana kada je javno pozvao svoje pristalice da dođu na Gradski trg i dočekaju navodnog reisa i podrže cijepanje Islamske zajednice, odnosno tu frakciju.

Najznačajniji poraz koji je Ugljanin pretrpio do sada


On je tu doživio pravi debakl i to je najznačajniji poraz koji je Ugljanin pretrpio do sada. Jer je navikao je kada pozove svoje birače da dođe njih nekoliko hiljada, a ovaj put je bilo nekoliko stotina. Da smo u nekom slučaju u okviru pravno organizovane države, Sulejman Ugljanin bi sada bio ili pred tužiocem ili pred istražnim sudijom da objasni i položi račune zašto je kršio princip autonomnosti Islamske zajednice, koji je najstrožije garantovan Ustavom i zakonima ove države. Nažalost, to nije tako, to je, svakako, dokaz da za to što radi ima svoje partnere u Beogradu jer bez njih ni on ovo ne bi mogao da organizira jer su očito ti partneri u Beogradu koordinirali medijski akciju protiv Islamske zajednice i oni su i dalje njegovi zaštitnici kako ne bi došao na udar Zakona zbog ovog što se čini Islamskoj zajednici. Naravno, tu postoje, pored insajdera, ljudi koji su prihvatili da razbiju Islamsku zajednicu iznutra. Pored Sulejmana Ugljanina kao političkog faktora, pored faktora u državnom režimu, postoji i četvrti ugao, a to su kriminalci koje sam spomenuo u dimenziji pružanja zaštite Zilkiću, ali je njihova uloga mnogo šira i značajnija jer smo mi prošle godine došli u sudar sa njima kada su pokušali otkupiti najznačajniju zgradu Islamske zajednice, zgradu Fakulteta za islamske studije, kroz proces privatizacije. Mi smo to tada spriječili vrlo bučno, čak tjelesno. Pojavili su se univormisani imami i ostali muslimani i mi smo tu zgradu odbranili. Ali pošto se radi o zgradi neprocjenjivog i materijalnog značaja, očito smo se tada tim kriminalno-mafijaškim krugovima zamjerili i onda su se oni okrenuli protiv nas, a u tom slučaju su imali i partnere u Ugljaninu i nekim dijelovima režima, kao i ovoj grupi ljudi koja od ranije ima aspiracije da razbije Islamsku zajednicu. Tu je još jedan bitan momenat o kome sam dosta govorio, o ljudima koji su prihvatili da urade ovaj nečastan cilj. Ustvari, oni su požurili da dobiju na vremenu jer sam prije nekoliko mjeseci uputio pismo vrhu države tražeći da se dosjei bivših saradnika obavještajnih službi u redovima imama dostave Islamskoj zajednici kako bi se prosto ta praksa dokinula i oni, očito uplašeni od mogućnosti da saznamo, ali ne samo saznamo već dobijamo potvrde onoga što smo do sada i znali, požurili su da naprave udar na Islamsku zajednicu kako bi zaboravili na ono što jesu i da bi se na neki način odnos strana promijenio i kako bi se takvi ljudi doveli na čelo Islamske zajednice. Jer očito za bezbjedonosne službe, koje su ranije neposredno preko svojih ljudi kontrolisali Islamsku zajednicu, sada je velika šteta da izgube svoje visoke oficire i podoficire koji su do sada bili u vrhu Islamske zajednice ili u njenim strukturama, tako da su se prosto svi saglasili zbog toga što su svi imali zajednički interes: Ugljanin da definitivno stavi pod kontrolu Islamsku zajednicu i pretvori je u svoj izborni mehanizam, tajne službe da povrate svoje ljude ne čelo Islamske zajednice, tajkuni i kriminalci da na taj način ostvare svoje materijalne interese koji su im osujećeni zbog zaustavljanja privatizacije objekata Islamske zajednice, ali i da se osvete onima koji su im se suprotstavili, kako to među kriminalnim mentalitetima i funkcioniše. Dakle, poklopili su se interesi i svi su istovremeno udarili na Islamsku zajednicu.

Onog momenta kada prestane agresija, mi se više nećemo baviti politikom


BOŠNJACI.net: Na inauguraciji u Beogradu, Adem ef. Zilkić, obraćajući se vjernicima rekao je da „Islamska zajednica Srbije neće biti poligon i servis ni jedne politike, bilo na državnom ili lokalnom nivou“. Kako komentarišete ovu izjavu?
Muamer ef. Zukorlić: Ja vjerujem da neće biti poligon, jer to nikada neće ni biti Islamska zajednica. Ali kada bi, ne daj Bože, to i postala Islamska zajednica, to ne bio poligon već obično sredstvo, kao što je sada Zilkić obična marioneta koja je prihvatila da obavi prljav i nečastan posao. Isto tako bi to bilo i sutra, ali ne treba čekati sutra jer on je to izjavio dan prije Bajrama, a popodne istog dana je došao u pratnji Ugljaninovih kriminalaca i trojice njegovih činovnika iz partije: gospode Memića, Bejtovića i Dedeića, koji se jasno vide na fotografijama. Prema tome, vidite koliko taj čovjek govori istinu. Stvari su savršeno jasne.

BOŠNJACI.net: Većina bošnjačkih političkih partija iz Sandžaka u potpunosti je osudila dešavanja unutar Islamske zajednice i na taj način podržala Vas. S druge strane, optužuju Vas za pretjerano miješanje u politiku. Kako gledate na te optužbe?
Muamer ef. Zukorlić: Prokomentarisao bih izjavu tipa „pretjerano miješanje“. Volio bih da mi neko navede jedan primjer mog miješanja u politiku. Ne mora pretjerani, već i blagi primjer miješanja. Ja se držim principa koji sam stalno proklamovao, da se samo u dva slučaja mogu baviti politikom. Jedan je kada smo napadnuti od politike pa se branimo, kao što se sada branimo od Sulejmana Ugljanina. Neko može da nas optuži da se bavimo politikom. Da, bavimo se agresorom. Prema tome, to je jedan moment i ako se gleda kroz tu prizmu – da, bavimo se politikom. Onog momenta kada prestane agresija, mi se više ne bavimo politikom. Drugi slučaj kada se bavimo politikom jeste pitanje sudbinske prirode ili sudbinske važnosti za narod i to smo kazali: nikada se nećemo baviti stranačkom politikom, izborima, podrškama, ali nam niko ne može oduzeti pravo da iznosimo svoj stav kada su u pitanju statusna, sudbinska pitanja za narod, jer šta ako neko hoće otjerati u propast taj narod nekom važnom akcijom ili reakcijom. Šta tada treba da kažemo: „To se nas ne tiče taj narod su vjernici i pripadnici IZ i nikada ne možemo reći da nas se oni ne tiču. Najbolji primjer, najočitiji primjer je pitanje donošenja Ustava u Republici Srbiji gdje sam ja kao muftija stavio potpis na Deklaraciju u kojoj se iznose zamjerke Bošnjaka prema tom Ustavu. Na tu Deklaraciju su stavili potpis svi predstavnici stranaka, osim Sulejmana Ugljanina, i očito je to bio početak kada je režim u Beogradu počeo da me posmatra nekim drugim očima. Očito da je nekima u Beogradu bilo prejako da se sada neki muftija drzne i stavi potpis protiv nečega što se zove Ustav Srbije, bez obzira što je taj Ustav bio brutalan prema Bošnjacima da ih nije ni konsultovao, da nije ostavio ni tri slova u kojima se mogu Bošnjaci prepoznati da bi doživjeli taj Ustav i tu državu kao svoju, počev od nacionalnih simbola, himne i dr. Ta Deklaracija, koju smo potpisali, je bila tako blaga, koja apsolutno nije oštra. Čak nismo otišli ni korak dalje da pozovemo ljude da bojkotuju Ustav jer smo kazali da je to već operativna politika. Mi iznosimo principijelan stav da se ne slažemo sa stvarima koje smo tamo nabrojali. Dakle, ako je to politika onda sam se bavio politikom. Takođe, žele mi spočitavati da nekog podržavam protiv nekog ili da sam blizak gospodinu Ljajiću, a ja sam blizak gospodinu Ljajiću onoliko koliko je od mene daleko Sulejman Ugljanin. Moja politika je statična, ona je duhovno statična a ne dinamična da bi se ja nekome približavao. To meni prvo vjera ne dozvoljava, jer vjera islam i Islamska zajednica su nepolitične. Bilo bi bogohulno kada bi neko Islamsku zajednicu učinio dostupnom nekom ili bliže ili dalje nekom. Ona je potpuno statična. Dakle političari su ti koji odlučuju koliko će biti bliski sa Islamskom zajednicom Ugljanin je odlučio da bude daleko, očito po principu nekog instinkta. Svi drugi su postali bliski, a ne zato što su oni nešto posebno bliski već zato što je on tako daleko pa su drugi svi bliži Islamskoj zajednici, ali to nikako nema veze sa stranačkim odnosom Islamske zajednice prema tim partijama.

Kada smo postavili stožer intelektualne misli i intelektualnog razvoja na ovim prostorima nekima je to zasmetalo


BOŠNJACI.net: Često se ovih dana čula teza da je Islamska zajednica Srbije koju predvodi Adem ef. Zilkić jedina legitimna vjerska organizacija muslimana u Srbiji. S druge strane Mešihat Islamske zajednice u Srbiji, koga predvodite Vi, tvrdi suprotno. Prosto se nameće pitanje ko ovdje ima legitimitet?

Režimski mediji

Da nije bilo medija, da nije bilo licemjernog odnosa dijelova ovog režima to bi bilo beznačajno i niko ne bi ni znao da se desilo. To bi bilo jednostavno jedna kafanska priča i to je sve. Ali to upravo govori o tendencioznosti koju sada možemo da analiziramo: zašto?


Kompliment

Ako je Islamska zajednica devet dana bila među prve tri vijesti svih elektronskih i nacionalnih medija u Srbiji, ma kako to izgledalo ružno, ma kako se to pokušavalo tragizirati, nismo naivni da ne zaključimo da je Islamska zajednica izuzetno bitna. O kojoj se to organizaciji i pokušaju puča, ili ne puča, govorilo devet dana na beogradskim medijima? To je, ako hoćete da znate, u ovoj velikoj atmosferi gorčine po meni jedan veliki kompliment.


Univerzitet

Neko ne može da proguta činjenicu da je prvi Univerzitet nastao na prostoru Sandžaka iz okrilja Islamske zajednice, ili od strane ljudi iz Islamske zajednice, pa su se na početku nadali da to neće da uspije, jer su mislili da mi iz Sandžaka znamo samo da švercamo, pravimo farmerice i cipele, a mi smo pokazali da znamo napraviti moderan Univerzitet, vrlo ekspeditivan servis visokog znanja, Univerzitet koji je formiran na najsavremenijim internacionalnim principima, otvoren i prema Istoku i prema Zapadu, koji se povezao sa svim važnim faktorima u zemlji i inostranstvu.


Stožer intelektualne misli

Kada smo postavili stožer intelektualne misli i intelektualnog razvoja na ovim prostorima nekima je to zasmetalo. Pošto su se počele praviti razne zamke tom Univerzitetu onda je neko zaključio: dok je muftija jak u Islamskoj zajednici Univerzitetu se ne može ništa. Smijem da garantujem da bi sljedeći korak bio Univerzitet ako bi ovo sada uspjelo. Sljedeći korak bi bio uništavanje Internacionalnog univerziteta, 99% sam u to siguran.


Konkurent

Oni koji bi ugasili Internacionalni univerzitet ugasili bi i onaj drugi jer on tada uopšte ne bi imao smisla da postoji jer je on samo sada potreban kao konkurent. A onda bi se sve svelo na par odjeljenja fakulteta, kao što je bila ranije praksa. Prema tome, nema nikakve sumnje da je taj scenarij u pitanju.


Ključne ustanove

Sama Islamska zajednica u apsolutnoj većini funkcioniše. Mešihat u apsolutnom jedinstvu funkcioniše. Od 15 članova Mešihata, koji kao ministri što predstavljaju Vladu, ni jedan nije prihvatio ovu pučističku projekciju. To govori o snazi prvog tima Islamske zajednice. Osim toga, sve ključne ustanove koje predstavljaju stub Islamske zajednice: Fakultet za islamske studije, Medresa, sistem mekteba i dječjih vrtića, Glas islama, Izdavačka ustanova i sve organizacije koje djeluju u okviru Islamske zajednice, potpuno neokrunjeno funkcionišu na ovom konceptu. To znači da ni jedan vitalni organ nije ugrožen.


Regrutovani aktivisti

Odgovorno tvrdim da je poslije '90. godine ovo jedina homogenizacija bošnjačkog naroda u Sandžaku i da je i dalje pogrešno, možda i zlonamjerno, tvrditi kako se desila polarizacija. Ona je bila prije mnogo jača, a sada se desila homogenizacija. Sada su tamo samo ostali regrutovani Ugljaninovi aktivisti koji su prikačeni na interesne šeme, od mjesne zajednice pa do vrha, gdje imaju svoje kreditne ili neke druge finansijske konekcije, kao i kriminalni fanatici koji takođe imaju neke finansijske kopče.


Država i IZ

Islamska zajednica sistem odvojen od države, zato što država uopšte nije nadležna da prizna Islamsku zajednicu. Država nema takve nadležnosti zato što je vjera u pitanju, koja je starija od države, Ustava, predsjednika, parlamenta i od svega drugog. To je islam, kanonska vjera, koja ima svoju tradiciju, koja je od Boga i zato mi prihvatamo samo priznanje od Boga i tu nemamo nikakvu dilemu.


13 godina živjeli smo bez zakona

Da podsjetim da smo 13 godina živjeli bez zakona i da smo se tada razvijali i preživjeli. Šta to govori? To govori koliko je Islamska zajednica jaka da preživi sve te opasnosti. Prema tome, takvo nasilje ako bi se desilo značilo bi da postoji neki nazovi reis koji bi bio reis nekom predsjedniku, parlamentu, Srbima, pravoslavcima, ali ne i muslimanima.
Muamer ef. Zukorlić: Pitanje legitimiteta nije pitanje tvrdnje. To je kao kada Udruženje ribolovaca ima svoj statut, iako ovo udruženje nema neke druge izvore legitimiteta - duhovne, tradicionalne. Ima svoj statut u kome piše ko postavlja, ko razrješava organe. Prema tome, ako se bilo kakva promjena u Udruženju ribolovaca desi u okviru tog statuta legitimno je, a ako se desi van njega onda nije legitimno. Prema tome, to je za najbanalnije oblike organizacije koja je možda sastavljena od tri člana. Međutim, ovdje imate Islamsku zajednicu sa više svojih aspekata legitimiteta. Ona ima prvo svoj vjerski legitimitet koji je baziran na Kur'anu i Sunnetu. Pored toga ona ima svoj tradicionalni legitimitet koji je baziran na višedecenijskoj, stoljetnoj tradiciji prenošenja ovlasti od šejhu-l-islama u Istanbulu, posredstvom reisu-l-uleme u Sarajevu, preko muftija, imama i tako dalje. Dakle, to je nešto što je opšte poznato. Prema tome, sve što se desi mimo toga obična je izraslina, kancerogena, koja može biti zloćudna ili dobroćudna, vidjet ćemo shodno posljedicama i shodno eventualnoj snazi te tjelesne pobune koja su tu desila. Po meni, strašno je tendenciozno kada Vi kao novinar kažete „Islamska zajednica koju predvodi...“. Ne možete tek tako nazvati nekog Islamskom zajednicom, kad sami znate da je nastala u kafani, poslije ponoći. Znači, to se može nazvati nekom frakcijom koja pokušava sebe da nametne, ali to ne može da bude Islamska zajednica i žalosno je što mi sami, muslimani, dozvoljavamo taj oblik tretmana. Takva stvar se nikada ne može dogoditi u Srpskoj pravoslavnoj crkvi ili Katoličkoj crkvi, da neko dođe i kaže: „Katolička crkva koju predvodi neki fratar...“ To nikako ne može. Zna se šta je Islamska zajednica, a sve drugo mogu da budu pokušaji koji mogu biti u manjoj mjeri legalni ili nelegalni, ali to su samo pokušaji. Rekao sam, da nije bilo medija, da nije bilo licemjernog odnosa dijelova ovog režima to bi bilo beznačajno i niko ne bi ni znao da se desilo. To bi bilo jednostavno jedna kafanska priča i to je sve. Ali to upravo govori o tendencioznosti koju sada možemo da analiziramo: zašto? Pa evo zašto. Ne morate da budete upućeni, dovoljno je da vidite kritike koje se upućuju na moju adresu, koliko su one blijede, koliko su besmislene. Posebno ako se iole može uporediti šta je Islamska zajednica danas, a šta je bila prije 14 godina. Međutim, za preciznog posmatrača to je sasvim jasno. Ako je Islamska zajednica devet dana bila među prve tri vijesti svih elektronskih i nacionalnih medija u Srbiji, ma kako to izgledalo ružno, ma kako se to pokušavalo tragizirati, nismo naivni da ne zaključimo da je Islamska zajednica izuzetno bitna. O kojoj se to organizaciji i pokušaju puča, ili ne puča, govorilo devet dana na beogradskim medijima? To je, ako hoćete da znate, u ovoj velikoj atmosferi gorčine po meni jedan veliki kompliment. Znate da se Islamska zajednica bavila jasinima, mevludima, hatmama i prosto je asocirala, kada kažete Islamska zajednica ili vakuf, na truhlu ćeramidu, stare kuće koje se raspadaju. E to je bila Islamska zajednica. Da li bi tada neki događaj privukao pažnju javnosti, čak i međunarodne, jer sam čuo da su zapadni mediji javljali o onom upadu u džamiju. Prema tome, ma kako bilo gorko, to su veliki komplimenti, posebno su veliki komplimenti što smo uspjeli uprkos podršci svih vrlo moćnih faktora na ovom prostoru. S druge, strane pitanje koje sam istakao: zašto? Baš zato što neko ne može da proguta činjenicu da je prvi Univerzitet nastao na prostoru Sandžaka iz okrilja Islamske zajednice, ili od strane ljudi iz Islamske zajednice, pa su se na početku nadali da to neće da uspije, jer su mislili da mi iz Sandžaka znamo samo da švercamo, pravimo farmerice i cipele, a mi smo pokazali da znamo napraviti moderan Univerzitet, vrlo ekspeditivan servis visokog znanja, Univerzitet koji je formiran na najsavremenijim internacionalnim principima, otvoren i prema Istoku i prema Zapadu, koji se povezao sa svim važnim faktorima u zemlji i inostranstvu. Kada smo postavili stožer intelektualne misli i intelektualnog razvoja na ovim prostorima nekima je to zasmetalo. Pošto su se počele praviti razne zamke tom Univerzitetu onda je neko zaključio: dok je muftija jak u Islamskoj zajednici Univerzitetu se ne može ništa. Smijem da garantujem da bi sljedeći korak bio Univerzitet ako bi ovo sada uspjelo. Sljedeći korak bi bio uništavanje Internacionalnog univerziteta, 99% sam u to siguran. Kao što znate, kada je osnovan Internacionalni univerzitet i kada je pokazao prve korake uspjeha, naglo kao pečurke poslije kiše u Novom Pazaru su počela nicati odjeljenja državnih fakulteta. Pošto i ovo nije dalo rezultata u smislu konkurencije, iako nelojalne, jer se tamo nudilo besplatno školovanje, država je trošila novac poreskih obveznika da bi pravila konkurenciju, kako oni kažu, „Muftjinom univerzitetu“. Pošto ni to nije uspjelo, država se usudila da bude tako velikodušna i dala je državni univerzitet. Samo da napravim paralelu, jer nije bilo logičnije da 1999. godine, kada je povlačen državni univerzitet iz Prištine, nego da bude stacioniran u Novom Pazaru kao najbližem centru tom dijelu države. Naravno da nije jer ne bi bilo dobro da Bošnjaci imaju univerzitet, već su ti fakulteti tog univerziteta razasuti po selima na jugu Srbije samo da Novi Pazar ne bi imao univerzitet. Vidite paradoksa, zahvaljujući neočekivanom uspjehu Internacionalnog univerziteta mi postali jedini grad poslije Beograda koji imamo dva univerziteta. Dakle, mogli smo do 2002. godine bez ijednog univerziteta, a sada smo neko ko ima dva univerziteta. Oni koji bi ugasili Internacionalni univerzitet ugasili bi i onaj drugi jer on tada uopšte ne bi imao smisla da postoji jer je on samo sada potreban kao konkurent. A onda bi se sve svelo na par odjeljenja fakulteta, kao što je bila ranije praksa. Prema tome, nema nikakve sumnje da je taj scenarij u pitanju. Ali, hvala Bogu, ni to se neće desiti zbog toga što se nije desilo ovo prvo, Jer puč nije uspio i onda ništa se nije desilo. Zašto? Zato što je puč imao tri varijante plana. Prvi, da se potpuno ovlada Islamskom zajednicom - propalo. Varijanta B, da se ukloni Muftija – propalo. Varijanta C, da se prepolovi Islamska zajednica - propalo. Varijanta D, da se okruni bar koji džemat, što je potpuno beznačajno, a zašto je beznačajno - zato što nije ugrožen ni jedan vitalni organ Islamske zajednice. Sama Islamska zajednica u apsolutnoj većini funkcioniše. Mešihat u apsolutnom jedinstvu funkcioniše. Od 15 članova Mešihata, koji kao ministri što predstavljaju Vladu, ni jedan nije prihvatio ovu pučističku projekciju. To govori o snazi prvog tima Islamske zajednice. Osim toga, sve ključne ustanove koje predstavljaju stub Islamske zajednice: Fakultet za islamske studije, Medresa, sistem mekteba i dječjih vrtića, Glas islama, Izdavačka ustanova i sve organizacije koje djeluju u okviru Islamske zajednice, potpuno neokrunjeno funkcionišu na ovom konceptu. To znači da ni jedan vitalni organ nije ugrožen.

I Milošević je dobijao podršku od sela Svinjare


BOŠNJACI.net: Nešto je evidentno, uvaženi Muftija. Ovih dana, posebno u euforiji događaja, na Regionalnoj radio televiziji se stalno čuju saopštenja džematskih odobra džamija u Novom Pazaru gdje se daje podrška Ademu ef. Zilkiću, ali i saopštenja raznih organizacija koje Vas prozivaju i etiketiraju raznim imenima. Kako to komentarišete?
Muamer ef. Zukorlić: Ko je pratio kraj Slobodana Miloševića sjeća se dobro da, kada bi se bilo šta desilo važno u državi, Slobodan Milošević bi dobijao podršku, recimo, Mjesne zajednice iz Leskovca, sela Svinjare, opštine Palilula i tako dalje. To je prosto efekat te neke opštenarodne podrške koji se daje svom diktatoru. I onda kada je ta podrška doživjela vrhunac - on je pao. Dakle, po potpuno istom modelu to funkcioniše. Tamo imate nekog ko tako hladnokrvno laže da mu je svejedno da napiše pet potpisa i kaže „džamijski odbor te džamije“. To, kao prvo, nije istina, a čak i da jeste džamijski odbor po definiciji je pomoćno tijelo Medžlisa Islamske zajednice. On uopšte nije organ, ali čak i da jeste može samo da funkcioniše u okviru svojih ovlašćenja. Istina je da je u nekim džamijskim odborima Ugljanin uspio godinama ubaciti svoje aktiviste kroz ovu težnju da se uspostavi neki uticaj. Ima toga, ali to je izuzetno malo, a i potpuno beznačajno i ono što nema nikakve sumnje i što je izmaklo kontroli svih mogućih i udbaških i političkih proračuna, to je da su muslimani podržali Islamsku zajednicu na čelu sa svojim muftijom. Prošetajte mahalama pa ćete to da vidite, probajte biti nezavisni, ali ne kao neki mediji koji su, navodno, htjeli da istražuju javno mnjenje i otišli među članove one grupe koja je promovisala Zilkića i pitali ih šta misle o ovome i onda su to emitovali beogradski mediji i rekli: „Evo šta misli narod.“ I oni sada misle neko je naivan da to proguta. Prema tome, odgovorno tvrdim da je poslije '90. godine ovo jedina homogenizacija bošnjačkog naroda u Sandžaku i da je i dalje pogrešno, možda i zlonamjerno, tvrditi kako se desila polarizacija. Ona je bila prije mnogo jača, a sada se desila homogenizacija. Sada su tamo samo ostali regrutovani Ugljaninovi aktivisti koji su prikačeni na interesne šeme, od mjesne zajednice pa do vrha, gdje imaju svoje kreditne ili neke druge finansijske konekcije, kao i kriminalni fanatici koji takođe imaju neke finansijske kopče. Inače, apsolutna većina njegovih glasača nama daje podršku. Mi svakodnevno imamo prilike primati delegacije. Njegovo najokorjelije jezgro glasačke baze bila je Pešter, koja se apsolutno okrenula u podršci jedinstvenoj Islamskoj zajednici.

Država izbjegava da poštuje Zakon


BOŠNJACI.net: Prošle godine je Narodna skupština usvojila Zakon o crkvama i vjerskim zajednicama. Primjenom ovog zakona definiše se postojanje jedne tradicionalne Islamske zajednice. Koliko se država u ovom slučaju pridržava ovog zakona?
Muamer ef. Zukorlić: Glavna krivica države, ako izuzmemo ova mešetarenja na koje možemo i da zatvorimo oči, jeste u izbjegavanju da se poštuje Zakon. Država to ne smije nastaviti da čini. Ona je do sada to pasivno činila, ne aktivno, osim u dva slučaja koja su bila greška, a tiču se upada policije u džamiju u Sjenici i nekorektno ponašanje policije u Prijepolju. Više je bilo u pitanju pasivno kršenje zakona, tj. toleriranje da se Zakon krši. Zakon je vrlo jasan i apsolutno tu nema nikakve dileme, ali očito neko u državnom režimu, u režimu vlasti, procjenjuje da bi bilo dobro da malo zatvori oči pred kršenje Zakona da bi se taj Muftija malo oslabio. Inače, to neće moći u nedogled. Postoje mehanizmi u pravnom sistemu ove države, ma koliko taj sistem bio nagrižen. Ako to ne bude dovoljno postoje međunarodni pravi argumenti i sredstva za kojima ćemo posegnuti da se izborimo za cilj. Zakon je eksplicitan. Ako pričamo o mogućnostima daljeg razvoja situacije, kuda će se ona kretati, tu postoji samo jedno raskršće. Zavisi od toga koliko će država primjenjivati svoj Zakon. Ukoliko država bude dosljedno primjenjivala svoj Zakon, ukoliko se osvijeste njeni organi po pitanju ovog Zakona, onda će svi problemi fino da se slegnu. Zna se prosto šta je tijelo a šta izraslina, šta je Islamska zajednica a šta frakcija, koja pokušava da se promoviše kao Islamska zajednica. Ja želim da vjerujem da će se država ipak dozvati pameti i da će poštivati Zakon. Prvo, ona je taj Zakon sama donijela, a zbog čega postoji zakon nego da bi se spriječila haotična situacija. Zašto je ova situacija bila haotična? Zato što je na neki način država pasivno suspendovala Zakon i time izazvala ovaj haos. Ukoliko država bude uporna da ignoriše kršenje Zakona, onda vjerovatno može doći do haosa širih razmjera koji neće imati pozitivne posljedice ni za koga.

Ovo je bio pokušaj kao kad biste dali ulogu slijepom crijevu da vrši ulogu srca


BOŠNJACI.net: Da li je nepoštovanje Zakona jedini problem ili je nešto drugo u pitanju? Možda nekima smeta ime i prezime Muamer Zukorlić?
Muamer ef. Zukorlić: Poštivanjem Zakona mi ne ulazimo u hipotetičke pretpostavke, ne ulazimo u hipoteze da li je to pitanje odnosa emocija, odgovara ili ne odgovara nečije ime i prezime i slično. Znači, svako civilizovano društvo te stvari ostavlja za ličnu relaciju, a uređuje se zakonom, poštivanjem zakona, koji bi trebao da je jednak za sve. U tom slučaju insistiramo na to da bi izgubilo na značaju to da li nekima smeta muftija Zukorlić ili je nešto drugo u pitanju. Poštujte Zakon i sve što se desi u okviru njega neka bude obavezavajuće za sve.

BOŠNJACI.net: Da li je moguće, i šta će se dogoditi, ako Vlada ipak prizna Islamsku zajednicu Srbije i Adema ef. Zilkića kao vrhovnog poglavara?
Muamer ef. Zukorlić: To je isto kao da kažete da li bi Vlada priznala predsjednika neke nevladine organizacije za predsjednika države. To je kao kada biste pokušali da date ulogu slijepom crijevu da vrši ulogu srca. To je nemoguće. Može da se desi da to neko formalno uradi, ali to ne može da funkcioniše, zato što kada bi se takvo nasilje još jednom desilo to bi značilo raspad sistema, ali i pored toga to je nefunkcionalno, jer apsolutna većina, kao što sam objasnio, muslimana, imama i svih vitalnih organa Islamske zajednice, funkcioniše u okviru sistema Islamske zajednice. Ona je prošla različita iskušenja, od raznih oblika bezvlašća u toku Kraljevine Jugoslavije, zatim jednoumlja u doba komunizma, ali vjerujte da smo spremni čak i takav oblik nasilja da preživimo, zato što je Islamska zajednica sistem odvojen od države, zato što država uopšte nije nadležna da prizna Islamsku zajednicu. Država nema takve nadležnosti zato što je vjera u pitanju, koja je starija od države, Ustava, predsjednika, parlamenta i od svega drugog. To je islam, kanonska vjera, koja ima svoju tradiciju, koja je od Boga i zato mi prihvatamo samo priznanje od Boga i tu nemamo nikakvu dilemu. Ovo što se tiče Zakona je pitanje funkcionalnosti uređivanja tog prostora. Da podsjetim da smo 13 godina živjeli bez zakona i da smo se tada razvijali i preživjeli. Šta to govori? To govori koliko je Islamska zajednica jaka da preživi sve te opasnosti. Prema tome, takvo nasilje ako bi se desilo značilo bi da postoji neki nazovi reis koji bi bio reis nekom predsjedniku, parlamentu, Srbima, pravoslavcima, ali ne i muslimanima. Tako da, u definitivnom smislu, to ne bi imalo primarnog efekta. To bi samo imalo katastrofalne posljedice za državu, za njen ugled u svijetu, za njenu ulogu u islamskim zemljama. To bi bile ovjera gašenja najosjetljivih prava, a to su vjerska prava.

BOŠNJACI.net: Bivši ministar vjera, gospodin Milan Radulović, u intervjuu koji je dao Ilustrovanoj politici, na pitanja kako će se riješiti trenutna situacija u Islamskoj zajednici, odgovorio je da „Islamska zajednica će poslije ovih vrenja shvatiti da mora da služi običnim vjernicima, a ne ličnim ambicijama vjersko-nacionalnih vođa koji žele da budu alternativa nekoj političkoj stranci i lokalnim političkim liderima“. Kako komentarišete ovu izjavu?
Muamer ef. Zukorlić: Nije to jedina izjava gospodina Radulovića koju je dao protiv Islamske zajednice. On je na nekim elektronskim medijima takođe davao vrlo tendenciozne izjave. On pokušava da kritikuje Islamsku zajednicu da ona ima veze sa nekakvim nacionalnim projektima. U toj kritici on osporava vezu sa našim reisom Mustafom ef. Cerićem zato što je on protiv Republike Srpske, a zatim brani Republiku Srpsku kako ona nije genocidna tvorevina nego neka prava dobra tvorevina. Znači, zašta nas trenutno želi optužiti neosnovano, on upravo radi to potpuno neovlašćeno kao činovnik Ministarstva vjera. Prema tome, mi ćemo i zvanično uputiti protestno pismo ministru vjera i vrhu države za ponašanje gospodina Radulovića. Vjerovatno gospodin Radulović u ustima osjeća gorak ukus zašto mu je promaklo u Zakonu da dozvoli da bude jedinstvena Islamska zajednica jer je on bio jedan od autora Zakona. Prema tome, da se tada sjetio šta se može desiti, on bi ostavio kopče za razbijanje Islamske zajednice koje bi imale dobru utemeljenost. I sada on ima problem da pojasni kako taj Zakon ima osnova da se Islamska zajednica razbija. Osim toga, gospodin Radulović apsolutno nema pravo da govori o tome kakva treba da bude Islamska zajednica. On je prvo nemusliman i da ima elementarne oblike pristojnosti ne bi trebao da govori kakva Islamska zajednica treba da bude. Zamislite da sada ja govorim kakva treba da bude organizovana Srpska pravoslavna crkva i kome ona treba da služi. On i da o tome išta zna, a ne zna ništa, iz elementarne duhovne pristojnosti ne bi trebao ništa da kaže.

Mobilizacija srpskih emocija


BOŠNJACI.net: Šta još režim u Beogradu prepoznaje kao smetnju u kontekstu odnosa sa Sarajevom?
Muamer ef. Zukorlić: Ja lično mislim da to prvo zna sam Beograd. Ovo funkcioniše 14 godina i ako za svo ovo vrijeme nije bilo niti jednog akta ili gesta koji bi bio na račun države Srbije, zašto bi to bio problem u budućnosti. Mislim da je to sada vještački isforsirano pitanje. Prvo od strane ove hajdučke družine koja je pokušala da izvrši puč, a zaigrala je na emocije srpskog stanovništva da bi se dobio jeftini patriotski poen. Tu je osnovni uzrok. Mislim da to ne bi moglo da bude prihvaćeno od strane intelektualne srpske elite, ali i obične javnosti, zato što je njihova logika osnivanja Srpske pravoslavne crkve prekogranična i poznato je da je sjedište, duhovno i administrativno, Srpske pravoslavne crkve u Beogradu i za vjernike u Bosni, Hrvatskoj i širom svijeta i to niko ne osporava. Zato oni imaju potpuno pripremljenu logiku da prihvate tu prekograničnost jer ovdje se radi na tome, kako sam rekao, da se mobilišu srpske emocije i da se profitira na svim zločinima koji su se desili, kao i negativnim emocijama zbog rata u Bosni. Kada kažu da neko hoće vezu sa Sarajevom to treba da izazove negativne konotacije kod pravoslovnog življa u Srbiji. To je izdajnička logika tipa: „Daj da se dodvorim onom drugom jer sam prodao sopstvene interese.“ Ja mislim da će Srbi shvatiti da onaj ko je izdao svoj rod, svoju vjeru, ne može biti od koristi ni njima, jer on će sto puta njih da izda kao što je izdao svoje. Ja mislim da je to srpski narod shvatio, ali pojedinci tipa gospodina Radulovića pokušavaju iz toga da izvuku neku argumentaciju jer je strašno teško braniti neki drugi stav osim ovog našeg koji je izuzetno temeljan na duhovnim i zakonskim osnovama. S druge strane, svaki iole rasterećen posmatrač će da ima u vidu dvije činjenice. Kada bi mi imali bilo kakve secesionističke aspiracije u Sandžaku, zašto bismo pravili jedinstvenu Islamsku zajednicu u Srbiji. Zar nam ne bi bio interes da zadržimo samo Islamsku zajednicu na nivou Sandžaka, jer ako hoćete secesiju zašto se kopčate sa Suboticom, zašto sa Preševom, Beogradom... Znači ne treba neka velika pamet da se to zaključi. Drugo: da smo htjeli, takođe, da pravimo službe koje bi bile servis nekoj secesiji zašto bismo pravili Internacionalni univerzitet sa departmanima u Beogradu, Nišu, Pančevu i Subotici. Zar nam nije bio u interesu neki jedinstveni sandžački univerzitet. Prema tome, svi oni znaju, zna srpska javnost, da ovdje nisu u pitanju secesionističke veze. Naprotiv, projekt jedinstvene Islamske zajednice u Srbiji sa sjedištem u Novom Pazaru i projekt Internacionalnog univerziteta su dva važna integristička projekta i mislim da je to i najvećim nacionalističkim jastrebovima u Beogradu jasno. Ali tu se želi samo profitirati u cilju slabljenja tih institucija i njihovog eventualnog stavljanja pod kontrolu. Sva ta priča politizacije u pravcu Novi Pazar-Sarajevo sa primjesama eventualne secesije i ugrožavanja državnosti Srbije na ovoj teritoriji, potpuno je besmislena.

Banda i institucija


BOŠNJACI.net: Uvaženi Muftija, trenutna situacija je baš komplikovana. Gdje je rješenje u svemu ovome?
Muamer ef. Zukorlić: Ja sam već dao dio odgovora. Prvo uslov je poštivanje Zakona, a drugi uslov je poštivanje normativnih akata Islamske zajednice. U ovom drugom dijelu, iako ne žurimo, ipak se krećemo naprijed. Prema tome, prvi korak je bio da je dat period za pokajanje ljudima koji su zloupotrijebljeni, ili prevareni, ili ucijenjeni dali potpis na aktivnosti koje su se desile i on je dao izuzetne rezultate. Znači, od 29 imama koji su potpisali već imamo 19 koju su se povratili. Znači, apsolutna većina se vratila, što smatramo izuzetnim uspjehom. Uglavnom su se vratili ljudi, kao što sam već rekao, prevareni ili ucijenjeni, jer zaista je tu bilo raznih oblika prevara, raznih oblika pritisaka i većina njih je to priznala. Ko je tvrdo tkivo koje je ostalo? Ostali su regrutovani udbaši od ranije i ljudi koju su primili mito jer je tu u opticaju bio veliki novac, tako da oni koju su uzeli pare sada su ih djelimično potrošili i nemaju da ih vrate, pa su oni sada najtvrdokorniji. Ali oni su sada spali na izuzetno mali broj. Dakle, onaj koji ne prihvati povratak, odnosno pokajanje, bit će predmetom Disciplinskog vijeća jer mi nismo prosto banda kao oni već legalna institucija. Niti žurimo niti radimo stvari preko koljena. Dakle, bit će predmet Disciplinskog vijeća i onako kako taj organ odluči postupit će se tako.

BOŠNJACI.net: Da li možemo reći da grupa koju predvodi Adem ef. Zilkić ima karakter udruženja građana?
Muamer ef. Zukorlić: Oni za sada nisu ni to. Oni bi zaista mogli tako da funkcionišu, ali bi morali da krenu drugom pravnom procedurom. Postoji mogućnost i formiranja novih vjerskih zajednica po Zakonu, ali u tom slučaju nisu tradicionalna Islamska zajednica i ne postoji mogućnost njihove legalizacije.

BOŠNJACI.net: Na kraju, šta vjernicima u Srbiji, a posebno u Sandžaku, poručujete?
Muamer ef. Zukorlić: Prvo želim da se zahvalim muslimanima u Srbiji i Sandžaku zato što su pokazali u ovom teškom trenutku, u okolnostima teške zavjere protiv Islamske zajednice, visoku svijest. Nisi bili prevareni i uprkos svemu nisu bili čak ni uplašeni jer je bilo izuzetno teško. To je nešto što me čini posebno sretnim i što mi još jednom ovjerava sav trud koji ulažemo svih ovih godina da tako nastavimo jer ovaj narod zaslužuje da se još uloži u institucije koje će biti od koristi za njega. Očekujem da muslimani sa tom sviješću nastoje da prepoznaju original od falsifikata i da se zarad budućnosti svoje i svoje djece opredjeljuju za original kao to što već čine. Jer falsifikat je prevara i on sigurno ne treba nikome.



http://www.bosnjaci....polje=interview

Edited by Monoteizam, 06 November 2007 - 21:05.


#3 Cvetko

Cvetko
  • Members
  • 269 posts

Posted 06 November 2007 - 20:55

Za ovog Zilkica nisam cuo,ali za Zukorlica jesam i to ne najbolje stvari.Mislim da on malo koketira sa extremnim krilom.

#4 Monoteizam

Monoteizam
  • Members
  • 740 posts

Posted 06 November 2007 - 21:36

Evo odgovora


Tema Dana



Vehabije spremale ubistvo muftije Zukorlića

Autor: Beta | 15.09.2007 - 09:05

Specijalno tužilaštvo juče je podiglo optužnice protiv 15 vehabija, kojima se između ostalog stavlja na teret da su planirali da ubiju sandžačkog muftiju Muamera Zukorlića i da napadnu policijsku stanicu u Novom Pazaru, saznaje „Blic“.


http://www.islamskaz...ent/view/429/2/

#5 Cvetko

Cvetko
  • Members
  • 269 posts

Posted 07 November 2007 - 00:16

Cudno....

#6 Edib

Edib
  • Members
  • 266 posts

Posted 22 November 2007 - 07:38

"Moj civilizacijski concept je prejak za ovo okruženje"

Yeah, civilizacijski nivo... :huh: da ljudima zatvara džamije da se ne može klanjati... :rolleyes:

Edited by Edib, 22 November 2007 - 12:06.


#7 istvan001

istvan001
  • Members
  • 602 posts

Posted 23 November 2007 - 20:47

Veoma je zanimljivo da je negde do početka 90-tih postojala jedinstvena Islamska Zajednica Srbije sa sedištem u Prištini,gde su bili dominantni Albanci,a koja je obuhvatala i muslimane u Sandžaku.Kasnije se ova islamska zajednica proglasila za IVZ Kosova i de facto se odrekla muslimana u Srbiji van Kosova,pa su se ovi organizovali oko beogradskog muftije i kasnije oko novoformirane IVZ Sandžaka.


Srbija je od 1868 imala svoju IVZ potpuno samostalnu od bilo koje druge,a IVZ BiH je formirana 1878.Svi poglavari raznih IVZ su imenovani iz Istambula do 1924,kada je Ataturk ukinuo to,pa su se muslimani van Turske morali sami snalaziti,i uvek su u okviru jedne države formirali samostalnu IVZ sa svojim poglavarom-Reisom.
U vreme Jugoslavije postojala je jedinstvena IVZ sa sedištem u Sarajevu,gde su decenijama bili dominantni Muslimani iz BiH.Od kraja 70-tih Albanci preuzimaju primat jer se u Vrhovno Starešinstvo(Rijaset) biralo 13 predstavnika BiH,12 predstavnika Srbije,i 7 Makedonije,i Albanci su imali od ukupno 33 člana većinu od 17-18 članova,jer su činili ogromnu većinu u IVZ Srbije i IVZ Makedonije.

Nakon raspada SFRJ,raspala se i IVZ Jugoslavije,na IVZ Makedonije,C.Gore,Srbije(sada Kosova) i BiH,koje su potpuno samostalne i ravnopravne međusobno.Sada IVZ BiH jedino osporava samostalnost IVZ Srbije,a sasvim lepo sarađuje sa IVZ C.Gore,IVZ Kosova,IVZ,Makedonije i uopšte im ne osporava samostalnost i pravo da imaju vrhovnog poglavara(Reisa).
To je veoma čudno,jer IVZ BiH nije naslednik turskog sultana,da može odlučivati o tome kako će se organizovati muslimani u stranim državama.Još je Ataturk to ukinuo i de facto dao muslimanima van Turske pravo da samostalno uređuju svoj verski život,a ne može IVZ BiH i njen Reis Cerić da ukida Ataturkove dekrete i da se nameće kao neki novi sultan.

Na žalost Zukorlić je prihvatio ovu priču iz Sarajeva,a počeo je i da krši zakon i da izbacuje decu iz verske škole zbog stavova njihovih roditelja koji su podržali Reisa Zilkića,što je nečuveno,i zato treba da snosi sankcije

#8 Monoteizam

Monoteizam
  • Members
  • 740 posts

Posted 24 November 2007 - 01:16

Ako neko ima da nesto da pita,evo imate prilike


Početak > MC press centar > Dogadjaji


Stanje u Islamskoj zajednici

Sutra, 12:00, sala 1

Konferencija za novinare
Islamske zajednice u Srbiji

UČESNICI:

* Hajro ef. Tutić, predsednik Sabora Islamske zajednice u Srbiji

* Rešad ef. Plojović, potpredsednik Mešihata Islamske zajednice u Srbiji

* Nedžad ef. Hasanović, direktor Medrese u Novom Pazaru



postavite pitanje

http://www.mediacent...mp;eventId=6349

#9 Edib

Edib
  • Members
  • 266 posts

Posted 25 November 2007 - 00:41

Monoteizmu se ne da diskutirati. :rolleyes:
Ne znam kako se to uklapa u forumsku koncepciju... Čovjek baš onako službeno... :huh:
Evo, mono, dobar je muftija... ne zatvara on džamije ljudima... . Šalili smo se sve.... ali samo reci nešto.... :)

Edited by Edib, 25 November 2007 - 00:43.


#10 srdjanf.

srdjanf.
  • Members
  • 5,016 posts

Posted 25 November 2007 - 14:06

nick monoteizam, uopće ne učestvuje u diskusijama, već samo mislionari...

Mislim da takav njego odnos ne doprinosi dinamici foruma, koja treba da počiva na medjusobnoj živoj interakciji medju forumašima... a ne na misionarenju puterm kilometarskih "copy-paste" postova, koji služe samo u reklamne svrhe...

Dok Mono ovde postira predugačke ponjave od postova, ljudi u sandžaku završavaju probodeni kuršumima, sa frakturom lobanja... (u prošli petak vjerovatno si čuo šta se kod nas desilo..

Ja bih sporni topic bacio na deponiju eventualni, ili čak obrisao... A upozorio bih ga za ubuduće... jbg, mi lomimo glave, trošimo minute i sate u diskusijama on dodje na minut, baci svoju pomnjavu i nema ga... boli ga qrac za ovaj forum i ove diskusije... i za sve nas.. Ne znam kolko ti pratiš... ovo je njegova praksa koja traje jaaaaaako dugo! Uvjeren sam da shvataš koliko je promašeno i za forum umrtvljujuće ovo što mono radi... I molim te da kao moderator spriječiš ovo reklamiranje u buduće.


Mono, evo za tebe upozorenje, da ne bude iznenađenja kao sa kolegom Analizom. dakle, ako nastaviš da upotrebljavaš ovaj prostor u reklamno-misionarske svrhe, nećeš još dugo poživeti na njemu. ako nemaš nameru da razgovaraš sa ljudima, budeš učesnik diskusije, već samo tako nastaviš poput kakvog mono-litnog gorštaka da teraš samo jednu dimenziju priče, ne'š još dugo sa nama poživeti... pozdrav, i pamet u glavu. :rolleyes:

#11 srdjanf.

srdjanf.
  • Members
  • 5,016 posts

Posted 25 November 2007 - 17:52

Monoteizmu se ne da diskutirati. :rolleyes:
Ne znam kako se to uklapa u forumsku koncepciju... Čovjek baš onako službeno... :)
Evo, mono, dobar je muftija... ne zatvara on džamije ljudima... . Šalili smo se sve.... ali samo reci nešto.... ;)



Edibe, ajd neki glas razuma od vas tamo!

šta vam se to dešava, da li se radi samo o sporu oko reorganizacije islamske zajednice u srbiji, ili je nešto još složenije po sredi? čuvaj se, i ne motaj se oko bogomolja u vreme molitve. :huh:

#12 Edib

Edib
  • Members
  • 266 posts

Posted 25 November 2007 - 18:44

Edibe, ajd neki glas razuma od vas tamo! šta vam se to dešava, da li se radi samo o sporu oko reorganizacije islamske zajednice u srbiji, ili je nešto još složenije po sredi? čuvaj se, i ne motaj se oko bogomolja u vreme molitve. :rolleyes:


Zategnuta je situacija totalno. U prošli petak (džumma) jedan momak je pogodjen ispod plećke, a metak je prošao pored srca i izašao naprijed. Nekoliko ljudi zaradilo je frakturu lobanje.. Doista bi rebalo danima pisati da se opiše sva bijeda našeg svakodnevlja, ali probaću uhvatiti srž.

Problem je u sledećem. Islamska zajednica je bila jedinstvena dok je bilo jedne nam države, Jugoslavije, a njen centar je bio u Sarajevu. Sa raspadom i stvaranjem novih država, došlo je i do stvaranja islamskih zajednica u svakoj od tih novonastalih država. Tako se pokazala potreba i formiranja i islamske zajednice Srbije.

Sadašnji čelnik "islamske zajednice sandžaka" Muamer ef. Zukorlić osporava legitimitet novoformirane "Islamske zajednice Srbije". Pri tome on neosnovano osporava potrebu da ova država, Srbija ima svoju islamsku zajednicu, kao što ima jevrejsku zajednicu, ili katoličku, ili bilo koju drugu. Naime, Zukorlić se zalaže da muslimani u Srbiji pripadaju islamskoj zajednici BiH. Drugim riječima, on se zalaže za to da muslimani sandžaka budu ''slijepo crijevo'' Bosne i Hercegovine i da budu bosanska 'moneta za putkusurivanje'', sa onim negativnim snagama u Srbiji i u tzv. RS. koje se zalažu za destabilizaciju BiH i odvajanje RS i pripajanje Srbiji u slučaju proglašenja neovisnosti Kosova.

Nesreća u svemu ovome jeste u tome što Srbija nema čvrstu vladu koja bi u ovom sandžačkom problemu zauzela principijelan stav i koja bi imala iskrenu želju da pomogne ovom narodu u Sandžaku, kojem je i bez sadašnjih podlema preko glave siromaštva, bijede, kulturne apatije.... Ovo ovdje je užas! Što više, ne samo što ne pomaže da se problemi prevazidju, već ova vlada zapravo i sama sudjeluje u podjelama (to ću bliže objasniti malo kasnije). Sukob koji neprestano tinja na relaciji Tadić-Koštunica neminovno se, dakle, preliva i na sandžački prostor, ali samo u jednoj besramnoj dimenziji kakva je nezamisliva.

Naime, na jednoj strani ovu vladu sačinjava NEPRIRODNA interesna koalicija DS-DSS. A na drugoj strani, imamo dva udarna politička bloka u sandžaku. a) Ugljanin koji igra sa DSS-om b) Dvojac Ljaić + Zukorlić (i sve ostale manje partije) koje igraju sa Tadićem... (u ovom dvojcu Ljaić je taj koji je uspio pridobiti Zukorliča da bije njegove bitke sa Ugljaninom, dok on "mudro ćuti")

Ugljanin i spomenuti dvojac Ljaić-Zukorlić su u Sandžaku u totalnom ratu (ljudi padaju mrtvi na svake izbore... ovdje ne postoji recimo predizborna ćutnja... slučajni prolaznici bivaju obogaljeni kuršumima... mnogi završavaju sa slomljenim glavama, rukama, nogama...) dok su u vladi u koaliciji sva trojica: I ugljanin, i Ljaić i Zukorlić. (jer i njihovi beogradski mentori su "gore" u koaliciji).

Evo samo jedan podatak - dokle ide perfidnost srbijanske vlade koju vode Koštunica i Tadić. RRA (radiodifuzna agencija) dala je po jednu lokalnu TV i Ugljaninu (RTV) i Ljaiću (BTV)... i sa tih dvaju televizija koje spadaju u dvije najprimitivnije televizije u cijeloj Srbiji, neprestano se (24 sata dnevno) bombarduje sandžački narod jednopartijskim propagandom kakva je nezamisliva normalnom ljudskom umu. Takvo ponašanje tih dvaju telewvizija može shvatiti samo ludak. :huh:

Najodgovornije tvrdim, da čak ni vlast slobodana Miloševića nije prema ovom narodu postupala tako bezočno, kako su to činile sve tzv. "demokratske" snage od pada miloševića do danas. Interes srbijanske vlade jeste u tome da ni po koju cijenu ne bude homogenog i jedinstvenog bošnjačkog korpusa u trenutku rješavanja i raspleta kosovske krize (vjerovatno zato što u slučaju proglašenja neovisnosti kosova oni možda žele igrati na reciprocitet sa tzv. RS, pa da se onda onemoguć i treći reciprocitet, a to je pitanje Sandžaka). A lokalna tri sandžačka lidera samo igraju tu njihovu igru. :)

Ne znam da li sam šta uspio objasniti, ako ima dodatnih pitanja tu sam. Pozdrav

#13 Edib

Edib
  • Members
  • 266 posts

Posted 25 November 2007 - 18:55

Inače, apsolutzno se slažem i podržavam ovo na što si upozorio Monoteizma. Ovaj forum ne bi trebao da bude oglasni pano vladika, muftija, rabina... niti oglasni pano političkih partija... Ovo je forum u kome ljudi učestvuju, razmjenjuju mišljenja. I treba to i da ostane, a vi modovi treba da štitie ostale članove od ovakvog ponašanja koje u startu obogaljuje svaku diskusiju. Ja razumijem da neki aktivni forumaš povremeno štanca neki zanimljiv interwiew iz koga će se onda razviti plodna diskusija, pa onda eventualno i korisni zaključci iz takve bogate diskusije. Ali ovo što Monoteizam radi... to zapravo nije monoteizam nego 'monopartijašenje'... :rolleyes:

#14 srdjanf.

srdjanf.
  • Members
  • 5,016 posts

Posted 25 November 2007 - 20:10

Zategnuta je situacija totalno. U prošli petak (džumma) jedan momak je pogodjen ispod plećke, a metak je prošao pored srca i izašao naprijed. Nekoliko ljudi zaradilo je frakturu lobanje.. Doista bi rebalo danima pisati da se opiše sva bijeda našeg svakodnevlja, ali probaću uhvatiti srž.

Problem je u sledećem. Islamska zajednica je bila jedinstvena dok je bilo jedne nam države, Jugoslavije, a njen centar je bio u Sarajevu. Sa raspadom i stvaranjem novih država, došlo je i do stvaranja islamskih zajednica u svakoj od tih novonastalih država. Tako se pokazala potreba i formiranja i islamske zajednice Srbije.

Sadašnji čelnik "islamske zajednice sandžaka" Muamer ef. Zukorlić osporava legitimitet novoformirane "Islamske zajednice Srbije". Pri tome on neosnovano osporava potrebu da ova država, Srbija ima svoju islamsku zajednicu, kao što ima jevrejsku zajednicu, ili katoličku, ili bilo koju drugu. Naime, Zukorlić se zalaže da muslimani u Srbiji pripadaju islamskoj zajednici BiH. Drugim riječima, on se zalaže za to da muslimani sandžaka budu ''slijepo crijevo'' Bosne i Hercegovine i da budu bosanska 'moneta za putkusurivanje'', sa onim negativnim snagama u Srbiji i u tzv. RS. koje se zalažu za destabilizaciju BiH i odvajanje RS i pripajanje Srbiji u slučaju proglašenja neovisnosti Kosova.

Nesreća u svemu ovome jeste u tome što Srbija nema čvrstu vladu koja bi u ovom sandžačkom problemu zauzela principijelan stav i koja bi imala iskrenu želju da pomogne ovom narodu u Sandžaku, kojem je i bez sadašnjih podlema preko glave siromaštva, bijede, kulturne apatije.... Ovo ovdje je užas! Što više, ne samo što ne pomaže da se problemi prevazidju, već ova vlada zapravo i sama sudjeluje u podjelama (to ću bliže objasniti malo kasnije). Sukob koji neprestano tinja na relaciji Tadić-Koštunica neminovno se, dakle, preliva i na sandžački prostor, ali samo u jednoj besramnoj dimenziji kakva je nezamisliva.

Naime, na jednoj strani ovu vladu sačinjava NEPRIRODNA interesna koalicija DS-DSS. A na drugoj strani, imamo dva udarna politička bloka u sandžaku. a) Ugljanin koji igra sa DSS-om b) Dvojac Ljaić + Zukorlić (i sve ostale manje partije) koje igraju sa Tadićem... (u ovom dvojcu Ljaić je taj koji je uspio pridobiti Zukorliča da bije njegove bitke sa Ugljaninom, dok on "mudro ćuti")

Ugljanin i spomenuti dvojac Ljaić-Zukorlić su u Sandžaku u totalnom ratu (ljudi padaju mrtvi na svake izbore... ovdje ne postoji recimo predizborna ćutnja... slučajni prolaznici bivaju obogaljeni kuršumima... mnogi završavaju sa slomljenim glavama, rukama, nogama...) dok su u vladi u koaliciji sva trojica: I ugljanin, i Ljaić i Zukorlić. (jer i njihovi beogradski mentori su "gore" u koaliciji).

Evo samo jedan podatak - dokle ide perfidnost srbijanske vlade koju vode Koštunica i Tadić. RRA (radiodifuzna agencija) dala je po jednu lokalnu TV i Ugljaninu (RTV) i Ljaiću (BTV)... i sa tih dvaju televizija koje spadaju u dvije najprimitivnije televizije u cijeloj Srbiji, neprestano se (24 sata dnevno) bombarduje sandžački narod jednopartijskim propagandom kakva je nezamisliva normalnom ljudskom umu. Takvo ponašanje tih dvaju telewvizija može shvatiti samo ludak. :huh:

Najodgovornije tvrdim, da čak ni vlast slobodana Miloševića nije prema ovom narodu postupala tako bezočno, kako su to činile sve tzv. "demokratske" snage od pada miloševića do danas. Interes srbijanske vlade jeste u tome da ni po koju cijenu ne bude homogenog i jedinstvenog bošnjačkog korpusa u trenutku rješavanja i raspleta kosovske krize (vjerovatno zato što u slučaju proglašenja neovisnosti kosova oni možda žele igrati na reciprocitet sa tzv. RS, pa da se onda onemoguć i treći reciprocitet, a to je pitanje Sandžaka). A lokalna tri sandžačka lidera samo igraju tu njihovu igru. :)

Ne znam da li sam šta uspio objasniti, ako ima dodatnih pitanja tu sam. Pozdrav


uh, pa vi ste totalno u nebranom grožđu... :rolleyes:

ovaj Ljaić je jedan u setu naših srbijanskih razočarenja, dojmi se...

zvuči kao da se mučite baš. meni je takođe logično da bude islamska zajednica locirana na državu na čijoj admin-teritoriji se rasprostire... problem je kod nas što loši, preki ljudi sačinjavaju vladu, i iz toga nastaju problemi da se vi tamo osećate napušteno od strane matične države... slično kao sa kosovom u prethodnom veku...

a, šta je sa ostalim igračima u konfliktu? šta je sa mlađim Jusufspahićem, Muhamedom? da li je on, takođe, na lošem glasu u Sandžaku?

kako vi tamo, normalni ljudi, naši sugrađani, vidite da je moguće prevazići nastalu krizu?

#15 srdjanf.

srdjanf.
  • Members
  • 5,016 posts

Posted 25 November 2007 - 20:12

Ovaj forum ne bi trebao da bude oglasni pano vladika, muftija, rabina...


zaboravio si na našeg pastora Analizu... :rolleyes: