Jump to content


Photo
- - - - -

CARSKA BARA-specijalni rezervat prirode


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
22 replies to this topic

#16 marko023

marko023
  • Members
  • 355 posts

Posted 17 February 2008 - 18:59

ovo sa Carskom Barom je strasno.
Ali i ocekivano od opstinske uprave u Zrenjaninu koja samo gleda kako da napuni budzet (ne znam ciji). Ima nekoliko primera za to ali su offtopic.

#17 vmechanin

vmechanin
  • Members
  • 152 posts

Posted 18 February 2008 - 01:34

Sto off-topic? Lepo je to da se opstinari trude da napune budzet ali je pitanje dal znaju da postuju i cuvaju nezamenljive vrednosti i prirodnu bastinu? Da nesto sto nema cenu ne pukne zbog godisnjeg namirivanja budzeta jer ima i sledeca godina itd...itd...i rastu deca kojima treba da ostavimo tu prirodnu bastinu, bar u stanju u kakvom smo je mi zatekli ako ne mozemo bolje. :rolleyes:

Da ne prave jos nesto slicno na Bari ili okolo? :huh:

#18 marko023

marko023
  • Members
  • 355 posts

Posted 18 February 2008 - 11:38

ne znam za nesto okolo.
mislio sam na primere bas u gradu, otimanje para pocevsi od naplate parkiranja na bilo kakvim mestima, uredjenim, ne uredjenim, nekih najava oko Peskare. zato kazem da je offtopic.

#19 vmechanin

vmechanin
  • Members
  • 152 posts

Posted 06 June 2008 - 00:28

Epilog i demonstracija-zloupotreba politicke moci oko nelegalne izgradnje brodogradilista na Carskoj Bari:


Brodovi oterali ptice:

http://www.blic.co.y...tar.php?id=1673

„Teško onom ko spomene ptice“, poruka je zrenjaninskih opštinara. Tako su zaplašili i ostale građane jer do sada niko nije dao podršku Čorokalu i ekolozima. To je dokaz da kod nas ne postoji svest o zaštiti životne sredine, ali da je strah od pretnji i zloupotrebe moći političara i tajkuna sve veći. A kad jednog dana Carska bara ostane bez ptica, prirodni dragulj Banata postaće ruglo kojeg će se Zrenjaninci dugo stideti.

Najglasniji medju zastitnicima Carske Bare, Stevo Corokalo smenjen sa mesta cuvara rezervata iako je jedan od najboljih poznavalaca samog rezervata Stari Begej - Carska Bara.... :ph34r:

http://www.blic.co.y...vo.php?id=41025

#20 Dunadan

Dunadan
  • Members
  • 12,305 posts

Posted 02 March 2009 - 21:03

shta se deshava sa ovom tematikom? ima l kakvog pomaka nabolje? (ludina nada)
cvrc! sad zvala drugara iz Zavoda. kaze to je shto je, nije na teritoriji Carske bare tako da su im birokratski bile vezane ruke ali da chekaju da pochne sa radom i pa da pochnu da im drmaju kazne za buku.

Edited by Dunadan, 02 March 2009 - 21:36.


#21 vmechanin

vmechanin
  • Members
  • 152 posts

Posted 14 March 2009 - 00:05

Sta se desava?
Nista, osim sto su brodovi oterali ptice? Malo li je? Ribnjaci guraju i izbacuju gomile mulja i zamuljavaju dno, ima i lovaca itd..itd...
Brodogradiliste radi...."sreca je" da nisu dobili dozvolu za unistavanje starih brodova na tom mestu i nekima je to velika uteha, mada tu nema nista za utehu. Yes da nije na samoj Carskoj Bari ali uz svako prirodno dobro postoje zastitne zone, teritorije koje okruzuju zasticeno dobro, kojima samo ime kaze cemu sluze. Te teritorije se potpuno previdjaju, niko ih i ne pominje i niko ne insistira na postovanju predvidjenih mera zastite i tih podrucja.
Birokratija je uvek dobar nacin za vadjenje ako nista ne cinis a spadas jos u nadlezne i strucne koji treba da cine nesto? :ph34r:
Pa cekas buku, a buka vec treeesti uveliko. :)

p.s. nemoj shvatiti pogresno, Dunadan, nista nije u tvom pravcu vec u pravcu druga iz Zavoda, ciji si odgovor prenela. Poznati i vec vidjeni nacini istupanja iz Institucije kojoj po hijerarhiji u vlasti pripada zastita prirode, posebno vac zasticenih prirodnih dobara.

#22 Dunadan

Dunadan
  • Members
  • 12,305 posts

Posted 14 March 2009 - 23:40

p.s. nemoj shvatiti pogresno, Dunadan, nista nije u tvom pravcu vec u pravcu druga iz Zavoda, ciji si odgovor prenela. Poznati i vec vidjeni nacini istupanja iz Institucije kojoj po hijerarhiji u vlasti pripada zastita prirode, posebno vac zasticenih prirodnih dobara.

nishta oni ne mogu da uchine, iako jesu po hijerarhiji ispred svih. ako iza stoji politika i pare, sve i svako moze da se zaobidje. ovo shto je on rekao je jedina stvar koju oni sada mogu da urade. the damage is done.
postoji preporuka i zabrana Zavoda, and then again, postoje politichari koji ce preko svake zabrane preci samo ako mogu da ostvare profit.

eto, direktorka Zavoda je smenjena zbog svog angazovanja u zashtiti Stare planine, a Ledinachko jezero se, i pored striktne zabrane Zavoda (van granica koje su im dozvolili) exploatishe itd.

#23 vmechanin

vmechanin
  • Members
  • 152 posts

Posted 26 April 2009 - 07:01

Nastavak price o Carskoj bari iz jucerasnjih Vecernjih novosti:

Da obrlate još i ptice

Sl. PAŠIĆ, 24.04.2009 21:16:19 Ocena:
3.40 (Glasova: 5)
Komentara: 2

ZRENJANIN - U ovdašnjem Opštinskom sudu započelo je suđenje akterima nezapamćene afere zbog divlje izgradnje brodogradilišta na levoj obali Begeja, kod sela Perleza, na putu Zrenjanin - Beograd, a u neposrednoj blizini prirodnog rezervata "Stari Begej - Carska bara".
Na optuženičkoj klupi našli su se Goran Gojaković (42), iz Beograda, Milenko Lepović (44) i Goran Mišković (46), obojica iz Zrenjanina, te Boško Trivić (67), iz Batajnice. Optužnim predlogom ovdašnjeg Opštinskog javnog tužilaštva njima se na teret stavlja povreda Zakona o planiranju i izgradnji.
Gojaković je, inače, direktor preduzeća "Bomeks eksport import" iz Beograda. Lepović je direktor zrenjaninskog preduzeća "Šipjard Bomeks 4M", Mišković direktor zrenjaninske "Tehnogradnje", a Trivić vlasnik građevinskog preduzeća "Krovogradnja" iz Zemuna.
- U periodu od maja do novembra 2007. godine, oni su, počeli izgradnju brodogradilišta bez dozvole i bez glavnog projekta. U tome su Gojaković i Lepović učestvovali kao odgovorni ispred investitora, odnosno suinvestitora, a Mišković i Trivić kao izvođači radova - saopšteno je "Novostima" u Opštinskom tužilaštvu, a upravo je, saslušanjem okrivljenih, započeo glavni pretres.
Zanimljivo je da je u proleće 2007. izgradnja divljeg brodogradilišta kod Perleza krenula zahvaljujući blagonaklonosti lokalne samouprave, prvenstveno gradonačelnika Gorana Kneževića, koji je upravo optužen u Specijalnom sudu zbog organizovanja kriminalne grupe. Ona je stekla značajnu materijalnu korist i nanela štetu budžetu grada za više od 150 miliona dinara i to raznim mahinacijama sa gradskim građevinskim zemljištem.
U slučaju brodogradilišta "Bomeks 4 M", gradonačelnik Knežević lično je učestvovao u promociji investicije i omogućio njenu pompeznu prezentaciju. Ushićeno je hvalio investitore što planiraju da ulože 14 miliona evra u novo brodogradilište i zaposle 400 radnika. Još je tajna da li je već u tom trenutku znao da investitori započinju divlju gradnju?! I, to na obali Begeja, kod Perleza, samo stotinak metara od čuvenog prirodnog rezervata "Carska bara"!
Do oko 5,5 hektara zemljišta za novo brodogradilište investitori su došli tako što su otkupili placeve od vikendaša i formirali plac za građevinsku namenu. Nije bilo važno što prostornim opštinskim planom ovaj obalni pojas nije pripadao građevinskoj, već zoni za odmor i rekreaciju...
Niko nije mario ni što je u pitanju zemljište -
značajno arheološko nalazište iz bronaznog doba "Batka". Ovde nije bila dozvoljena nikakva gradnja, a zrenjaninski Zavod za zaštitu spomenika kulture negativno je odgovorio na zahtev investitora za izgradnju brodogradilišta. Neimari "Tehnogradnje" i "Krovogradnje", međutim, "hladno" su započeli betoniranje navoza za brodove i izgradnju hale, površine 126 puta 93 metra...
Zahvaljujući protestu nekoliko vojvođanskih ekoloških društava i medijskoj prašini koja se digla zbog nicanja divljeg brodogradilišta, jula 2007. reagovala je građevinska inspekcija i naložila rušenje divljeg brodogradilišta. Prema izjavi Nikole Halasa, tadašnjeg načelnika gradske urbanističke službe, inače optuženog kao člana Kneževićeve kriminalne grupe i označene kao zrenjaninska "građevinska mafija", divlje brodogradilište nije srušeno, jer inspekcija nema potrebne mašine za taj posao...
Mada je utvrđeno da je za izgradnju brodogradilišta potrebna i studija o proceni uticaja na životnu sredinu, a Zavod za zaštitu prirode Srbije stao u odbranu "Carske bare", kojoj je zapretila opasnost uništavanja zbog delovanja brodograditelja, investitori su nesmetano nastavili podizanje objekta! Verovatno opet zahvaljujući gradskim moćnicima... A posao raznih službi i administracije bio je da se legalizuje divlje brodogradilište, čije su gazde na kraju uradile i studiju o proceni uticaja na životnu sredinu...
Investitor je, zapravo, uspeo - brodovi se uveliko grade na samo stotinak metara od "Carske bare"! Obaveza "Šipjard Bomeksa 4M" je da stalno preduzima veoma delikatne i opsežne mere zaštite životne sredine, kako buka iz brodogradilišta i ispuštanje štetnih materija u Begej ne bi ugrozili "Carsku baru" i njen biljni i ptičiji svet. Zasad nema izveštaja inspekcije kako se brodograditelji ponašaju. A, direktor Lepović tvrdi da su se ptice toliko združile sa lađarima, da svoja gnezda svijaju na brodovima koji se ovde grade...
Inače, za krivično delo izgradanje bez odobrenja i projekta, zašta odgovaraju akteri ove priče, predviđena je kazna zatvora od jedne do tri godine.

POD ZAŠTITOM UNESKA

"CARSKA bara" jedno je od 10 "savršenih mesta" u Srbiji i ornitološka stanica od svetskog značaja, proglašena za Ramsarsko područje pod zaštitom Uneska. Ovde je stanište za više od 250 vrsta ptica, a značajno je i prisustvo divlje mačke, veoma retkih i ugroženih vrsta u Evropi. Omiljeno je izletište mnogobrojnih domaćih i stranih turista.