Transferi vozača
#31
Posted 23 October 2007 - 17:44
#32
Posted 23 October 2007 - 17:52
#33
Posted 23 October 2007 - 17:57
#34
Posted 23 October 2007 - 18:27
Svi giganti koje si naveo jednostavno nisu imali prave ljude kao što su Todt, Dennis i Flavio. Flavia ti i uzimam kao primer da je svakom timu potreban fenomenalan organizator ljudi i budžeta. Todt i Dennis imaju visoki promil oktana u krvi ali ne zaboravi da su oni na prvom mestu menadžeri. Dennis je jednostavno genijalan menadžer koji je odabrao f1 kao svoj posao. Kao što znaš Ron trenutno drži manji paket deonica ali je ostao u timu zato što zna da mora imati gigant kompaniju iza sebe kako bi pobedjivao.
I da pokušam da odgovorim na pitanje kada će mamuti poput Toyote početi da pobeđuju? Sa ovom oraganizacijom ljudi verovatno nikada. Renaultov, Mercedesov i Fiatov tim stvarani su godinama. Nije problem u Hondi glomaznost već pogrešan čovek ...Nick Fry.
Da li je Bernard pravi čovek za Renault? Videćemo, biće uspešan ako dovede menadžera koji će imati ljude za tehnološki napredan tim.
I da se nadovežem na početak priče. Briatore odlazi i Bernard će morati sam da prelomi oko nekih važnih stvari u timu. Mislim da ako Nelsinho ostane u ekipi to nikako neće biti promašaj.
#35
Posted 23 October 2007 - 18:31
Edited by alpiner, 23 October 2007 - 22:30.
#36
Posted 23 October 2007 - 18:47
Pa naravno, treba biti rodjen za to. Denis je od mehanicarske masne krpe napravio jedan od najuspesnijih timova, to sigurno zahteva izuzetne sposobnosti.I još jedna stvar postoje ljudi koji su ceo svoj radni vek proveli na tralištu ali im ekipe nisu nikada pobeđivale. Uzmi bivše vozače vlasnike timova kako su prošli. Prost, Jackie Stewart ... ili Lauda kao menadžer Jaguara.
Slicno i sa fudbalom - ako je neko bio vrhunski igrac ne znaci da ce i kao trener da bude uspesan - primeri: Pele, Maradona... Ali takodje ako je neko bio uspesan kosarkaski trener (ili u nekoj drugoj oblasti) opet nikakva garancija da ce moci da bude dobar fudbalski trener.
Jednostavno treba da se poklope kockice, a dok se ne proba nece se ni resultat znati. Nema garancije unapred, jedino naknadno mozemo da sudimo o rezultatima...
#37
Posted 23 October 2007 - 20:02
Sto se biznisa tice nije mnogo razlicit pristup. Vise je problem inzenjerski pristup.Okej, mozebiti da si u pravu za Reno, ali sta cemo sa Fordom, Hondom, Tojotom... nisu ni to "macji kasalj" kompanije. A mnogi kazu da je razlog njihovog neuspeha u F1 to sto trkanje zahteva dijametralno suprotnu filozofiju od one koja je uobicajena u svetu biznisa.
Honda je ove sezone zajebala aerodinamiku. I sam znas onu pricu oko kalibracije aero tunela...Uopste ne sumnjam da im je motor odlican. Honda tu zna znanje.
Tojota jednostavno ima previse para(sindrom: "dete u prodavnici slatkisa" zbog cega previse lutaju) i vrlo konzervativne inzenjere koji uvek izmisljaju toplu vodu. Jako malo rizikuju i eksperimentisu pri konstrukciji bolida. Oni uvek predstave bolid prvi. Zure bez ikakvog razloga. Taj bolid je aerodinamicki vrlo jednostavan i standardan. Slabo sta menjaju u tom domenu. Onda besomucno testiraju bolid i shvate upravo to - da im je aerodinamika veoma slicna onoj od prosle godine. Onda se trude da je poboljsaju tako sto okite bolid raznim krilcima...
Pogledajte samo gornja trougla ramena prednjeg oslanjanja...imaju krivinu koja je samo onome ko je konstruisao jasna, da bi onda kroz to iskrivljeno rame provlacili sponu za upravljanje... Cemu takva komplikacija? Geometrija oslanjanja ce zavisiti samo od tacaka vezivanja, nevezano kakav je oblik samog ramena. Lepota dobrog dizajna je da konstruises nesto sto ce svoju funkciju obavljati a da je pritom sto jednostavnijeg dizajna.
Njima jednostavno treba neko ko ce sa malo vise strasti da pristupi poslu. Neko ko ce imati malo opusteniji pristup...
#38
Posted 23 October 2007 - 20:07
#39
Posted 23 October 2007 - 20:17
Polako...jos 2 ispita pa ce da pregovaramo...Down-e sine , kud ti u ferariju ne ponudise posao, kako im promace takav talenat
#40
Posted 23 October 2007 - 20:44
Pa mozda je bas ovo posledica tog korporativnog pristupa?Njima jednostavno treba neko ko ce sa malo vise strasti da pristupi poslu. Neko ko ce imati malo opusteniji pristup...
#41
Posted 23 October 2007 - 21:05
#42
Posted 23 October 2007 - 21:23
Pa mozda je bas ovo posledica tog korporativnog pristupa?
Juče je bila epizoda South Parka u kojoj su se sprdali sa tom fobijom ljudi od velikih gramzivih kompanija. Da ne dužim... nisu te kompanije uspešne zato što su gramzive. Uspešne su na prvom mestu zato što imaju dobar proizvod koji pronalazi kupce.
Toyota ume da napravi najkvalitetniji automobil u svakoj klasi gde se pojavi. Iz iste fabrike u Kelnu u kojoj se trenutno nalazi Toyotin f1 tim su izlazili automobili koji su osvajali titule u WRC-u. Tada im nije smetao korporativni pristup-bili su najbolji.
Zašto su sada loši? Jednostavno nemaju ljude koji mogu da naprave pobednički F1 bolid. Nije problem u organizaciji posla jednostavno nemaju konstruktore koji su bolji od Ferrarijevih, McLarenovih...
Edited by alpiner, 23 October 2007 - 21:24.
#43
Posted 23 October 2007 - 21:31
Nije stvar u fobiji od velikih kompanija, vidi ovde gore sta je Downforce rekao pre ce biti da je to u pitanju. Jednostavno nekompatibilna filozofija...Juče je bila epizoda South Parka u kojoj su se sprdali sa tom fobijom ljudi od velikih gramzivih kompanija. Da ne dužim... nisu te kompanije uspešne zato što su gramzive. Uspešne su na prvom mestu zato što imaju dobar proizvod koji pronalazi kupce.
Toyota ume da napravi najkvalitetniji automobil u svakoj klasi gde se pojavi. Iz iste fabrike u Kelnu u kojoj se trenutno nalazi Toyotin f1 tim su izlazili automobili koji su osvajali titule u WRC-u. Tada im nije smetao korporativni pristup-bili su najbolji.
Zašto su sada loši? Jednostavno nemaju ljude koji mogu da naprave pobednički F1 bolid. Nije problem u organizaciji posla jednostavno nemaju konstruktore koji su bolji od Ferrarijevih, McLarenovih...
#44
Posted 23 October 2007 - 21:37
Nadam se da ce sledece godine voziti sa brojem 23 ili eventualno 7.
#45
Posted 23 October 2007 - 21:40