QUOTE
Malo sam zbunjen, pošto sada tvrdiš da je u pitanju proba, a u prethodnom postu da je pozorišna predstava
Rekla sam da je film radjen po principu nastajanja kazalisne predstave, a ne da je sam film kazalisna predstava. Mozda si malo (pre)bukvalno shvatio. Naravno da film vec sam po sebi iziskuje drukciji princip rada. To o cemu ti pricas, tj. nacin na koji si shvatio moj post, bi bilo puko snimanje kazalisne predstave i prenosenje na veliko platno ili mali ekran. Trier to nije radio, niti mu je to bio cilj. Ali definitivno se jeste sluzio odredjenim kazalisnim segmentima, pa film u mnogo cemu vise nalikuje teatru nego filmu i u tom smislu on jeste eksperimentirao.
QUOTE
Inače iscrtavanje kontura scenografije po podu zaista nije karakteristično za pozorište
Ovisi. Znam redatelje -pokojni Vid Fijan, Miroslav Madjaric, Robert Raponja, pa i sam Miroslav Gavran, Drazen Ferenčina, itd (istina, sve hrvatski kazalisni redatelji, ali nisam imala cast raditi sa strancima) znaju kredom naznaciti glumcu smjer kretanja, ili iscrtati krug na mjestu buduceg ormara, iako je, slazem se, stolica u cescoj upotrebi. Ali nebitno; bitna je poanta - stolica ili kontura, smisao je isti. Stolica, pepeljara ili (kavkaski
) krug kredom - osnovna funkcija je bez greske istovjetna.
QUOTE
Trirova "ideja" sa zidovima kuća kroz koje može da se vidi je pozorišno primitivna, tako se ne rešava prostor u savremenom pozorištu
Definiraj mi "savremeno pozoriste" Ono je u principu liseno stereotipa, pa tako sam pridjev "suvremen" uopce ne ovisi o tome jesu li kuce prozirne ili klasicne. Ono sto ga cini suvremenim je prije svega prilgodba ako je u pitanju stariji tekst, tj. sama interpretacija i nacin izvedbe. Scenografija moze, a ne mora postojati uopce. Ili, suvremena predstava se moze odigrati na dubrovackim zidinama. Time ne tvrdim da ne postoje predstave koje nisu ovisne o sceni i koreografiji, vec da to prosto nije uvjet.
QUOTE
Znači prostor ne određuje da li je nešto pozorište ili ne
Sam prostor ne. Ali nacin na koji je isti upotrijebljen, da. S tim sto je posve irelevantno da je to zapravo
filmski studio, a ne
pozornica. To nam je jasno, ali je nebitno ukoliko tijekom samog filma izgubimo dojam da smo u studiju.
QUOTE
Savremene pozorišne predstave nisu, jedino što postoji je pauza od 15-20 minuta, ako je predstava recimo duža od dva sata, ili više od jedne pauze, ukoliko je predstava jako dugačka
Uh, otkud ti ovo. Nijedan (slovima) redatelj nece rezati predstavu neovisno o duzini, ukoliko za to ne postoji smisleni razlog. On moze po svom nahodjenju praviti smislenu pauzu, ali sasvim sigurno to nece raditi zato jer je predstava "duga". Osim toga, netocno je da je suvremeni teatar lisen činova. Činovi sami po sebi ne odredjuju da li je nesto suvremeni teatar ili nije. Jednom rjecju, postoje suvremene predstave sa klasičnim činovima i to ih ne čini nimalo manje suvremenim. Osim toga, postoje klasicni komadi koji se obradjuju na suvremen nacin i koliko god sama interpretacija, koreografija i scenografija odskacu od klasike, nijedan pametan redatelj se ne odrice spustanja zastora (ne mislim bukvalno) da bi ispao moderan. To bi, najblaze receno bilo glupo, a i nepotrebno. A i inace, jednočinke nisu nikakva inovacija; zamisli reakciju da te npr. cuje tradicionalni kineski teatar sjenki.
QUOTE
S druge strane, ništa manje nego Dogville, i za Pulp Fiction, npr., se može reći da je podeljen na činove, pa ipak nije sporno da se radi o čistom filmu
Hm. Sad si stvarno zaglibio. Pulp Fiction ima daleko vise veze sa stripom nego s teatrom. I tu cu radije stati.
QUOTE
U igri glumaca je suština - ona nije pozorišna, pre svega u tom smislu što u njoj nema teatralnosti
Jedan od kljucnih segmenata kazalisne glume danas je taj, da je lisena teatralnosti. A inace, teatralnost uopce nije kazalisni presedan. Pogledaj filmove iz 40-tih, 50-tih, pa ces se nagledati glumatanja do mile volje.
QUOTE
Glumci igraju tako kao da Trirovi zidovi nisu providni, kao da zaista postoje
Eh, a gdje ces boljeg primjera teatra? Glumci u teatru isto tako postavljaju nevidljiv zid izmedju ruba pozornice i publike onda kad to predstava zahtijeva. Mislim, prosto nemas argumente.
QUOTE
S druge strane providnost zidova ne inplicira nikakva značenja, niti ikakve pozorišne situacije
Ne. Osim sto zahvaljujuci vrhunskoj glumi i publika zaboravi da su zidovi providni, a to je izuzetno tesko, pogotovo ako uzmemo u obzir razmazenost danasnjeg filmskog auditorija i komformizam Holivuda gdje je akcent na scenskim efektima i akcijskim vratolomijama uz uglavnom ekskluzivnu scenografiju; pricam o mainsreamu, dakle o onome sto puni svjetske kino blagajne. Slijedom toga, probaj zamisliti svjetski hit kojeg nosi iskljucivo gluma. Tesko.
QUOTE
U raznim filmovima se ponekad, bez naročite ideje da se asocira na pozorište, pojavljuju momenti teatralnosti. Pre neko veče sam gledao "Being John Malkovich". Kada lik koji igra John Cusack uđe u Malkovicha, igra Malkovicha se promeni - on igra kao da je Cusack ušao u njega, to nije nešto u šta mi apriori verujemo, čak ni sam Malkovich (glumac) i to je iz njegove igre jasno
Ovaj dio mi bas nije jasan. Nije se uzivio u ulogu ili sto? Sto za tebe uopce znaci pojam teatralnost?
QUOTE
Mogu ja sada još dugo ovako
I inace ili samo kad postujes?
QUOTE
i malo sam se razočarao zato što sam pomislio da će mi ovaj dan proći bez novih sukoba ovde na forumu
Ne pretjeruj, ovo je prije popodnevni light chit-chat. Daleko smo mi od sukoba.
Nego, trolujemo topic, a to bas nije pristojno, pa mozda ne bi bilo lose da prestanemo.
QUOTE
tvoj kobni
Uh, sad sam ostala bez teksta. Tako brzo, a vec tako intimno..
Edited by Altea, 22 August 2007 - 16:53.