Jose Carreras
#16
Posted 02 August 2007 - 20:52
Ne mogu da verujem da niko nije u stanju da dovede nekog akutuelnog operskog pevaca (i/ili pevace)???
BTW ko je su to najvece svetske operske kuce koje ga angazuju, sad? U kojim ulogama, na koliko predstava i pod kojim uslovima Koliko mi je poznato, uglavnom je angazovan na solistickim koncertima u Azerbejdzanu, Kazahstanu...Srbiji...sve vrhunsko opersko podneblje
#17
Posted 02 August 2007 - 20:59
#18
Posted 03 August 2007 - 00:26
Nesumnljivo je losiji nego u mladosti ali ne zaboravi da on ima preko 60 godina a tenor je. Baritonima i basistima je lakse da pevaju duze. Visoko postavljeni glasovni registri (tenori, soprani) brze ''pucaju''. Ja, ipak mislim da bi vecina domacih tenora, iako su i po 20 godina mladji, bila srecna da moze da peva kao on danas. Nasim operskim pevacima ne leze visoki registri. Vecina njih ''mekece'' ko jarac.
#19
Posted 03 August 2007 - 17:04
Edited by Kaiser Sosa, 03 August 2007 - 17:04.
#20
Posted 08 August 2007 - 02:59
Normalno, - o ukusima se ne raspravlja.
Negde pre par godina gledao sam preko TV emisiju - zivotopis M. Kalas.
I neki njen "oprostaj" od publike / prijatelja u Parizu (pre nego je "premrla").
Gde se autor emisije smilostivio i pustio samo sekunde iz tog "pevanja".
Totalna degradacija. Tuzno.
Strasno.
Imao sam nekog slucajnog poznanika - neko mi ga iz Bgd preporucio dok sam bio u Msk, zamolio da ga pustim kod mene u stan - ima neku frku, nije nesto pri parama ali fajn momak, ima stras(t)nu pasiju - PEVA, - pa ce mi se kad-tad oduziti.
Dobro, posto je stan bio dvosoban, a on veci deo dana bio u gradu - dobio je manju sobu. Troskovi 50:50 (s mukom).
Pitam ga sta radi, kaze - neku "drljavinu", a sve pare koje zaradi i moze da izdvoji - daje za casove privatnog pevanja.
Glas? - Hm, rece "bariton". Daj nesto, po tvom izboru - stvarno covek peva. Dobro, - nije za solistu, no uopste nije los.
Pa smo tako nesto nocom "divanili", - onda kad bi on narednog dana bio slobodan.
I povede se razgovor o tenorima. Gde me on priupita za laicko (moje) misljenje. I ja rekoh:
Mesto broj tri: H. Kareras.
Znam da se borio sa smrtonosnom boljkom, no i u najbolja vremena bio mi je etalon - "sladunjavog" tenora.
Mek, "providan" glas. Pevac kome nisu odgovarale mnoge role / partije, cak i kad ih je pevao. Jednostavno - ne moze.
Podsecao me je na ruske tenorske velikane (bese neki Ivan Kozlovski).
Kod mene - samo za "3".
Mesto broj dva: P. Domingo.
Mislim, kad ga covek vidi onako poveceg i zeneroznog, kad ga cuje - pure "robusni tenor".
Gust, "pun" glas. Kad peva kao da se sali / igra sa rolom / sobom / publikom.
Jedan gospodstveni, veoma licni, pa i izbirljivi / musicavi stav.
Kod mene - velika "cetvorka".
Prvi i nadnaravni L. Pavaroti.
To je "apsolutni tenor".
Glas - od reskog, blistavog metala pa do "bockavog brokata".
Slusao sam i neke ploce i Hi-Fi i neke stare, sa mnogim tenorima, no mislim - niko mu nije ravan i jos se dugo nece pojaviti takav.
Ako se na operskoj sceni bilo kada pojavio The Tenor, ime mu je - L. Pavaroti.
Ne bih o njegovim operskim traditionalima / klasicnim numerama.
Da i ne govorim o "Miss Sarajevo" / "Children of Bosnia".
...
#21
Posted 08 August 2007 - 08:08
Normalno, - o ukusima se ne raspravlja.
Negde pre par godina gledao sam preko TV emisiju - zivotopis M. Kalas.
I neki njen "oprostaj" od publike / prijatelja u Parizu (pre nego je "premrla").
Gde se autor emisije smilostivio i pustio samo sekunde iz tog "pevanja".
Totalna degradacija. Tuzno.
Strasno.
Imao sam nekog slucajnog poznanika - neko mi ga iz Bgd preporucio dok sam bio u Msk, zamolio da ga pustim kod mene u stan - ima neku frku, nije nesto pri parama ali fajn momak, ima stras(t)nu pasiju - PEVA, - pa ce mi se kad-tad oduziti.
Dobro, posto je stan bio dvosoban, a on veci deo dana bio u gradu - dobio je manju sobu. Troskovi 50:50 (s mukom).
Pitam ga sta radi, kaze - neku "drljavinu", a sve pare koje zaradi i moze da izdvoji - daje za casove privatnog pevanja.
Glas? - Hm, rece "bariton". Daj nesto, po tvom izboru - stvarno covek peva. Dobro, - nije za solistu, no uopste nije los.
Pa smo tako nesto nocom "divanili", - onda kad bi on narednog dana bio slobodan.
I povede se razgovor o tenorima. Gde me on priupita za laicko (moje) misljenje. I ja rekoh:
Mesto broj tri: H. Kareras.
Znam da se borio sa smrtonosnom boljkom, no i u najbolja vremena bio mi je etalon - "sladunjavog" tenora.
Mek, "providan" glas. Pevac kome nisu odgovarale mnoge role / partije, cak i kad ih je pevao. Jednostavno - ne moze.
Podsecao me je na ruske tenorske velikane (bese neki Ivan Kozlovski).
Kod mene - samo za "3".
Mesto broj dva: P. Domingo.
Mislim, kad ga covek vidi onako poveceg i zeneroznog, kad ga cuje - pure "robusni tenor".
Gust, "pun" glas. Kad peva kao da se sali / igra sa rolom / sobom / publikom.
Jedan gospodstveni, veoma licni, pa i izbirljivi / musicavi stav.
Kod mene - velika "cetvorka".
Prvi i nadnaravni L. Pavaroti.
To je "apsolutni tenor".
Glas - od reskog, blistavog metala pa do "bockavog brokata".
Slusao sam i neke ploce i Hi-Fi i neke stare, sa mnogim tenorima, no mislim - niko mu nije ravan i jos se dugo nece pojaviti takav.
Ako se na operskoj sceni bilo kada pojavio The Tenor, ime mu je - L. Pavaroti.
Ne bih o njegovim operskim traditionalima / klasicnim numerama.
Da i ne govorim o "Miss Sarajevo" / "Children of Bosnia".
...
delim misljenje u jednom delu iznetog... na zalost L. Pavaroti je sada samo proslost i koje propustio koncert u BG ne mora vise da se nada da ce ga gledati i slusati u bliskoj buducnosti obzirom da se pomenuti zbog bolesti povukao.
drugu dvojcu ne treba propustiti obzirom da i Carreras i Domingo jos uvek imaju sta da nam podare. vec 02.10 imamo priliku da vidimo i cujemo Carrerasa dok cemo pocetkom sledece godine dobiti priliku da vidimo i Dominga.
#22
Posted 08 August 2007 - 13:11
Cesto gledam Classic MTV i odusevljava me jedan (za mene) novi pevac - tenor veoma visoko postavljenog registra, jos malo pa kontratenor. To je Keith-Ikaia Purdy, rodjen na Havajima, verovatno ''crvena rasa'', odnosno Indijanac. Stavicu link pa poslusajte kako sa lakocom ispevava visoko C u zavrsnici arije Rodolfa iz I cina ''Boema''. Drugi, čak i veliki tenori idu samo do ''H''.
Purdy
Edit:
Usput poslusajte i kako je Marija Kalas otpevala cuvenu ariju ''O mio bambino caro'' onda kad joj je glas vec bio pukao. Tuzno!
Callas
Edited by Penzionerka, 08 August 2007 - 13:25.
#23
Posted 08 August 2007 - 18:10
I neki njen "oprostaj" od publike / prijatelja u Parizu (pre nego je "premrla").
Gde se autor emisije smilostivio i pustio samo sekunde iz tog "pevanja".
Totalna degradacija. Tuzno.
Strasno.
Callas
hehehe ovo bas cujem pre neki dan na radiju, i pitam se koja li je ovo guska, kad ono voditelj posle "izvedbe" pocne da kenja "Jedinstvena, fenomenalna.....Kalas". Jebote kad nisam ispustio volan iz ruke (bejah u svome Rolls-Royce -u)
#24
Posted 08 August 2007 - 22:51
Purdy
Edit:
Usput poslusajte i kako je Marija Kalas otpevala cuvenu ariju ''O mio bambino caro'' onda kad joj je glas vec bio pukao. Tuzno!
Callas
Nije "O mio bambino (dete) caro" nego "O mio babbino (otac) caro"! (Arija iz opere Gianni Schicchi, Giacomo Puccini), , ne nesto pretezno zahtevna arija, to je obicno studentska predstava...
To sto je Keith-Ikaia Purdy cesto na Classic MTV (i/ili Mezzo) ne znaci nista! Ko se sve tamo ne pojavljuje??? Da platim, pojavila bi se i moja baba!
Prve note arije su fals, kao i vecina ostalih nota, losa impostacija tona tj. lose postavljen glas, italijanski je izgleda ucio sa ploca, ton bez vazdusnog stuba, sa samo puno metala, visoki tonovi jako nazad, stegnuto grlo, vokali na razlicitim mestima, bez piana, cim je orkestar malo jaci (tj. forte) - on se ne cuje..."slager pevac", nivo Dragana Nikolica u filmu KO TO TAMO PEVA
Da vecina tenora, kako kazete ide do H na kraju I cina a soprani na C, zvucalo bi jako ruzno zar ne??? Mislim da oni koji nemaju C ipak ostaju kvintu nize, to mu dodje nekako u harmoniji
Naravno, iako publika dolazi da cuje visoke note, laici uglavnom, najvaznije je sve ostalo: legato pevanje, vazdusni stub, podrzan ton, visoka impostacija, precizna intonacija, dinamika, muzikalnost...
Ako Vas bas zanima ova arija, poslusajte izvodjenje nekoliko ozbiljnih pevaca da cujete kako bi ta arija trebala da zvuci. Npr. Gigli-ja, Raimondi-ja, Di Stefana... Videcete da je to neuporedivo i sta je, u stvari, "belcanto".
Usput, zasto da slusate poslednji snimak Marije Kalas? Zasto ne slusati njene najbolje snimke? KRALJICA INTERPRETACIJE! Moze da vam se svidi ili ne njen glas, stvar ukusa, ali ono sto je neosporno jeste interpretacija!!! Njena Tosca sa Di Stefanom u Meksiku je izazvala delirijum kod publike! Jeste bila hirovita, jeste imala mnogo slabih tacaka, ali njen umetnicki doprinos je neosporan. Jako je ruzno stavljati je u klasu sa Carrerasom koji je bio i ostace II klasa
#25
Posted 09 August 2007 - 22:12
...........................
Nije mi ni palo na pamet da nekoga "popljujem", - to je samo neki moj ukus.
Kareras je za mene bio iznenadjenje u "Misa Criolla".
No, ostaje uvek nesto, kako bi se reklo: "dira me / ne dira me".
Sta da se radi - takva je umetnost.
Kada sam ih redjao - to je bilo u nekim godinama njihovog apsolutnog vrha.
Velicanstveno je to sto su nastupali zajedno, sto je jedna retkost, - pa je svako ko voli tu vrstu muzike mogao da ih vidi, cuje i (laicki) uporedi. Publika tih godina, koja ih je sklusala uzivo - zaista je imala neverovatnu srecu.
A opet, recimo, dopadao mi se i John Vickers na nekim starim vinilima sa nemackim repertoarom, ili, recimo, Rockwell Blake u nekim Rosinijevim operama.
2 Kick in the eye
...............................
Ne treba brkati pristup jednog muzicki obrazovanog 4umasa koji je upucen u tajne koje znaju samo "posveceni zreci" - upotreba profesionalnih termina koje ogromnoj vecini ne znace nista. To mi nekako deluje kako muzicka kritika u novinama gde ce se doticni frljati izrazima i konstrukcijama koje plase citaoce / slusaoce - makar krajnji domet tog kriticara u oblasti belkanta, ili citaoca bilo samo pevusenje tokom tusiranja, - kad komsiluk chuka u cevi, a domaci na vrata kupatila.
Jedne godine sam u SKC-u (gde sam bio redovan) bio na nekom panelu / diskusiji o klasicnoj muzici, gde je bilo nekoliko muzicara, profesorka sa Muzicke akademije koja je donela neke trake i pustala na magnetofonu, - valjda vezbe solfedja. I kad se publika uzvrpoljila, pocela da zamori - ljutito i strogo (kazu da je na Akademiji bila The Tiranin) lupkala po stolu, zahtevaluci "paznju i disciplinu". Tu je ustao jedan od bivsih svrsenih studenata Akademije (kontrabasista), cini mi se Ljupcho S. i objasnio akademskoj Cruelli elementarne stvari.
Bio sam toliko odusevljen njegovim stavom da sam ustao i rekao: u znak postovanja odnecu mu kontrabas do Slavije. Besplatno. A ako je bas raspolozen moze me casti pivom.
Sto je izazvalo opsti urnebes.
Nema potrebe uvoditi struku tamo gde se radi o dozivljaju.
Takodje nema potrebe potcenjivati neciju sposobnost, pa i muzikofilsku strast / upucenost, prebacivati mu da nije u stanju da razlikuje pevanje od "falsh" pevanja.
Interpretativna umetnost je upravo oblast gde se ne moze ziveti od "proslih zasluga".
Mislim, - gledao sam ja i snimak Margot Fontejn na nekom "oprostaju".
Onako u godinama, bez struka, blago odebljala ... huh!
Jako tuzno.
S druge strane, - to je tako ljudski.
...
#26
Posted 10 August 2007 - 11:05
Inace, hvala za ispravak naziva arije ''O mio babbino caro''.
Jednom recju mozda je za vrhunske umetnike bolje da se povuku na vreme nego da docekaju da publika primeti da je njihov zenit odavno prosao.
Ko su po tvom misljenju dostojni neslednici poslednja tri velika tenora (Pavaroti, Domingo, Kareras)? Mnogi kazu Roberto Alagna ali mene on ne odusevljava. Nizi tonovi zvuce ''metalno''.
#27
Posted 10 August 2007 - 19:29
Mislim da si me pobrkala sa "Kick in the eye".
...
#28
Posted 10 August 2007 - 20:55
Mislim da si me pobrkala sa "Kick in the eye".
...
Ocigledno! Zato sam dobila ''Kick in the ass!''
#29
Posted 13 August 2007 - 23:44
Inace, hvala za ispravak naziva arije ''O mio babbino caro''.
Jednom recju mozda je za vrhunske umetnike bolje da se povuku na vreme nego da docekaju da publika primeti da je njihov zenit odavno prosao.
Ko su po tvom misljenju dostojni neslednici poslednja tri velika tenora (Pavaroti, Domingo, Kareras)? Mnogi kazu Roberto Alagna ali mene on ne odusevljava. Nizi tonovi zvuce ''metalno''.
Najzad smo se razumeli
Da li su Pavaroti, Domingo i Carerras veliki ili visoki tenori ili bilo sta slicno na slovo v...neka ostane za drugu temu, ima toliko sjajnih tenora koje uzivo slusam sirom sveta, a koji jos nisu "stigli" na you tube Roberto Alagna, po mom misljenju molto mediocre
#30
Posted 14 August 2007 - 08:07
U njihovo doba pevao je Nicola Martinucci, po misljenju poznavaoca pevanja, jedan od najvecih dramskih tenora svih vremena, ali mu je karijera kratko trajala. Za gore navedenu trojicu, bio je pojam, da ne kazem izmislio pevanje
Preporucujem da potrazite i poslusate Martinucijevog Calafa (Turandot).
Dalje, Peter Hofmann, vagnerijanski tenor. Fenomenalan pevac i jako zanimljiva licnost, na zalost zbog bolesti prekinuta karijera.
U Beogradu je bio zanimljiv koncert pod nazivom tri tenora, na kojem su nastupila dva velika tenora, Lando Bartolini i Franko Bonisolli, cak mislim da Bartolini jos uvek uspesno nastupa.
Sergej Larin, dostojni naslednik Martinuccia , veoma aktivan!!
Naravno, ima ih jos...