Jump to content


Photo
- - - - -

ComTrade


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
70 replies to this topic

#61 namcor

namcor
  • Members
  • 4,045 posts

Posted 09 August 2007 - 08:37

QUOTE(Bacid @ 8 Aug 2007, 23:45) <{POST_SNAPBACK}>
...
Mislim da su svi polako svesni da je doba indijanskih prodavnica daleko iza nas. Customer relations je stvar na kojoj se trenutno najvise radi.Sto se prodaje bez racuna tice ili prodaje na crno, takva stvar je na svu srecu u IT sektoru iskorenjena pre vise od tri godine.
Jos jednom napominjem da ukoliko se desio propust, ja se izvinjavam ispred cele firme i ukoliko smatrate da ste na bilo koji nacin osteceni ocekujem PM.

Ništa lično (niti protiv konkretne firme), ali ovo boldovano baš i nije istina. Možda su danas lepši lokali i reklame, ali (ponavljam po stoti put) kada neko "Gamer" konfiguracijom nazove nešto sa 3-4 godine starom ATI9200 (ili kako se zove) karticom na kojoj ne može da se pokrene ni jedna novija igrica, a tu istu karticu naplati kao da je u najmanju ruku x1300pro (nije ni ta nešto za igranje, ali je bar relativno novija), taj ne da je indijanac, nego lopov. Ili "NOVA" konfiguracija sa HDD od 80GB. Ili, gde ste čuli za procesor "Pentium IV AMD Sempron"...
Da ne pričam da velika većina i dalje "instalira" piratski Windows, iako ja volim to sam da radim (smile.gif) jer obično samo "ghostuju" pa je pola drajvera zastarelo, sistem spor...
Lepo je neko rekao, za "renomirane" firme glavni posao je napraviti dil sa nekom velikom firmom, javnim preduzećem ili vladom kojima utrapiš 1000 računara za po 20-30% veću cenu, pa još slikanje za TV, ručkovi itd. a pojedincima je i dalje bolje da kupuju u kioscima...

Edited by namcor, 09 August 2007 - 08:39.


#62 tiger

tiger
  • Members
  • 402 posts

Posted 09 August 2007 - 16:02

Glavna poenta i jeste upravo da se ili kupci obrazuju, ili ako ne mogu ili nemaju vremena za isto, da nadju nekog ko se razume da kupuje za njih. Jedino tako moze nesto da se ucini da se situacija izmeni. Jer i prodavci kad vide nekog obrazovanijeg, znaju sa kim imaju posla i tesko mogu da ga zeznu. To je tako, ne samo kod kompjutera, vec i kod drugih stvari.

Isto tako sredjenost i prostor firme kao i web site ne govore mnogo o profesionalnosti. Znam barem 2 male - reklo bi se "pilicarske" firme, ali koji itekako izlaze u susret kupcima. A kad se i desi neki problem ili propust, izvinjavaju ti se do besvesti. I naravno, rese problem.

Meni se svidja recimo kod jedne firme, gde je prijatelj mog oca kupio kompjuter. Kaze zvali ga odmah posle 2-3 dana da ga pitaju da li su zadovoljni, da li ima problema? I posle mesec dana opet su ga zvali. Da ne verujes da tako nesto postoji i u Srbiji. smile.gif

Ono sto nisam rekao je da veliku ulogu igra i novac kojim raspolazes. Kada sam kupovao gotovu konfiguraciju, bilo je komponentni koje nisu imali na lageru, ali na koje sam ja INSISTIRAO DA MI NADJU KAKO ZNAJU I UMEJU. I uspeo sam kod vecine da se izborim, da mi ih nadju. Takodje, kad sam ih pitao za mrezni kabl da povezem dva kompa. Gazda me je samo pitao koliko hoces metara? smile.gif Ja mu u sali rekao pa ne biste mi valjda dali 50? biggrin.gif On mi je rekao i 50 ako Vam treba. smile.gif Trazio sam 15 i dobio sam za dzabe. smile.gif

Takodje, znam jako puno primera gde se cene stari kupci. Kada sam naredni put kupovao monitor, i opet jednom drugom prilikom stampac. I pitao ih da li mogu da mi donesu usput iste da ne moram da idem? I oni mi doneli na vrata - OBA PUTA, iako su rekli da to ne rade uvek i za nove kupce. Slicno su mi pricali i poznanici i prijatelji za neke druge firme. Naravno, da je ovo ODLICAN GEST. smile.gif Ko ce da ide da se smara da nosi recimo monitor ili stampac, kad mogu da mu donesu na kucnu adresu? Ok, ne verujem da je ovako i za neke jeftinije stvarcice, ali ovde ih potpuno razumem.

Ima i nekih firmi koje ti nude neku sitnu kintu, ako im dovedes kupca (SAMO za gotove konfiguracije), a da to recimo kupac ne mora ni da zna. Mada, ja se licno na ove stvari nisam primao. Mene prvenstveno zanima nivo usluge. I kad kupujem za drugog, pa i da mi je poznanik, kupujem mu kao za sebe.

A ima i ljudi koji ti sami nude neku sitnu kintu, da im pomognes, samo da ih ne zeznu. A ti i ako ih odbijes, makar te nateraju da dodjes na jedan lep rucak ili veceru. smile.gif

Sta sam jos vidjao? Ako si stari kupac i mnogo si kupovao, ili si im mnogo musterija doveo, znaju da ti daju i popust kada nesto kupujes za sebe. A jednom prijatelju su cak dali i stampac, i to da ga plati kad bude imao novac. I za nekoliko meseci. Oni jednostavno imaju poverenja u njega da ih nece zeznuti i da ce im platiti najvise za 3 meseca. Nisu mu zahtevali da tacno plati za 3 meseca, vec su mu rekli da moze i za godinu dana, ali znaju da je on takav i da ce dobiti pare za najvise 3 meseca (mozda i ranije). I uopste nije neka velika firma u pitanju. Naprotiv bas mala.

Edited by tiger, 09 August 2007 - 16:37.


#63 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 11 August 2007 - 10:26

QUOTE(Bacid @ 8 Aug 2007, 23:45) <{POST_SNAPBACK}>
Ako nije problem i ja da se ubacim kao jedan od rukovodecih pomenute firme.
Ne bih da ulazim u nepotrebnu raspravu ali:
1. U slucaju da niste dobili garantni list, to se na zalost desilo nemarom prodavca, a nikako se to ne moze uzeti kao stav firme.
2. Ako ste posecivali firmu nakon uvodjenja novih poreskih stopa i iz nedelje u nedelju ocekivanja novih tumacenja moguce je da ste umesto fiskalnog racuna sa kase dobili fiskalni isecak rukom pisan.
3. Dosli ste u vreme kada je 70% kolektiva na godisnjim odmorima i ako ste se primetili da se malo duze ceka, to je na zalost samo zbog toga. Od Septembra ce naravno biti druga prica.

Lepo je iskazivati svu netrpeljivost prema prodavcima bas na forumu.
Smatram da niste usli u bilo koju firmu, na sta sam prostor, najposecenija internet strana u bransi, edukovanost osoblja i jos mnogo toga ukazuje. Takodje smatram da ni u kom slucaju niste prevareni. Polovnu stvar ako tvrdite da ste dobili (sto je btw nemoguce, raspakovanu da, polovnu ne)lepo vratite sa Vasim ''laznim racunom'' i uz izvinjenje ce Vam biti vracen novac. Naravno ako vam je problem da dodjete, nasi vozaci koji su na isporukama ce doci, pregledati uredjaj, pogledati racun, uzeti Vas maticni broj zbog ispravke racuna i vratiti Vam novac.
Mislim da su svi polako svesni da je doba indijanskih prodavnica daleko iza nas. Customer relations je stvar na kojoj se trenutno najvise radi.Sto se prodaje bez racuna tice ili prodaje na crno, takva stvar je na svu srecu u IT sektoru iskorenjena pre vise od tri godine.
Jos jednom napominjem da ukoliko se desio propust, ja se izvinjavam ispred cele firme i ukoliko smatrate da ste na bilo koji nacin osteceni ocekujem PM.

1. Prodavac je zaposlen u firmi, pa samim tim način na koji se odnosi prema klijentima i kako radi svoj posao, predstavlja način poslovanja firme i stav firme, sve dok isti radi u firmi. Dakle, to što prodavac nekome da, a nekome ne da garanciju, je način poslovanja koji se vezuje za firmu.

2. Čekanje bilo kakvog "tumačenja" ne odlaže primenu Zakona(i pripadajućih izmena). Ne mogu da postoje nikakvi "isečci", već samo fiskalni račun ili faktura. Ako nije jasno odredjeno u izmenama Zakona kada počinje primena nižih stopa PDV-a, primenjuje se do tada važeća dok ne postane jasno.

3. Koliki je procenat zaposlenih na odmoru, je potpuno irelevantno za klijenta. Ako je procenat na odmoru prevelik, to je znak loše organizacije posla u firmi, i predstavlja isključivi problem firme, a ne klijenta. Dali je na odmoru 10, 20 ili 550% zaposlenih je potpuno nebitno.

Otpakovana i otvorena stvar? Znači, polovna. Ne vidim razlog zbog kojeg bi Vaša firma morala da otvara nove proizvode. Ali, čak i da mora, prodavac mora da obavesti kupca da je proizvod samo otvoren, i zašto je otvaran.

Customer relations se ne radi na forumima, već u prodavnici, ili servisu. Jer, da Incognito nije napisao onakav post na forumu, ne bi dobio ništa.

A indijanske prodavnice će definitivno nestati, kad se u Srbiji konačno formira potrošačka svest, i budu počele da pljušte prijave i kazne zbog raznoraznih tipova "poslovanja".

#64 filipenko

filipenko
  • Members
  • 5,336 posts

Posted 11 August 2007 - 11:04

Evo jedne stvari vezane za Comtrade, a to su sledeće dve stvari - G7, PS3 konzola i još ponešto smile.gif

Logitech G7 - miš mi je na reklamaciji već ko zna koliko, navodno se mora slati u servis uvoznika, pa čekaju od njih povratni info (verovatno firma popularnog Mikice, iliti ComputerLand)...do moga.

Playstation 3 - Sony trenutno daje u celoj Evropi akciju, i drži prilično unificirane cene. Moram napomenuti da je preko grane konzola svugde 600, a ovde je 700 evra. Comtrade je glavni distributer Sony-ja za entertainment naprave, btw. U okviru pomenute akcije konzola je jeftinija 100 evra (znači 500 umesto 600, i cena je provereno ta i u Hrvatskoj i Mađarskoj), daje se dodatni kontroler i dve igre džaba. E sad, odem ja u ComtradeShop i pitam za sve to, cena je 700 i kusur evra. Pitam za akciju, prodavac kaže da prvi put čuje. Pita svoje kolege, kažu da nema nikakve akcije. Ok, dođem kući, odem na sajt ComtradeShop-a (www.comtradeshop.com) i vidim da akcija važi (naravno, bez niže cene) - dobijaju se dve igre i kontroler - svaka igra, čisto da napomenem, dolazi na Blu-ray disku i košta minimum 70 evra, dok kontroler košta oko 35-40 evra. Drugim rečima to je ušteda gomile novca. Da ne pominjem što se oni, kao zvanični distributeri SCEE (Sony Computer Entertainment Europe) ne pridržavaju njihovih preporuka u vezi sa popustom...E sad, da sam ja hteo da kupim PS3 u tom trenutku, dobio bih kitu od dodatnih igara i kontrolera. Pitanje je da li bi mi pomoglo i da sam znao da akcija važi, pošto bi me oni tamo verovatno bledo gledali i tražili da platim te dve igre. Dezorganizacija totalna...No, bitno je prodati na veliko Rodiću, Metrou, Tehnomarketu i ostalima, pa onda posle nije ni bitno, ko šiša krajnje kupce. Još kada se naredi svima da niko ne prodaje ispod 700 evra - puna kapa...Iako je dilerska ispod 500.

Pride, kada smo se raspitali da uzmemo preko firme, ispada da krajnja cena u stvari nije ta. Umesto 57450 dinara, koliko je u šopu, na fakturi piše 56200. (može biti da sam omašio koju stotku dinara gore-dole, ali cena je definitivno niža, jer po jednoj ispada 703 a po drugoj 714 evra ili tako nešto, kada se prevedu). Ume li mi neko objasniti gde nestaje ona razlika od 1250 dinara? blink.gif Sem ukoliko konzola nije pojeftinila u navedenom iznosu u roku od 1 dana. A nije, jer sam sledećeg dana bio u radnji i cena je i dalje bila 57XXX.

Dalje, meni je totalno neshvatljivo da ComtradeShop i Comtrade nemaju nikakve veze osim zajedničkog vlasnika, i da su to totalno dve odvojene firme. Problem je što se to često koristi kada treba oprati Comtrade - "znate, to su šopovi, odvojeni od nas..." i slično. U tom slučaju, šta onda mene i nas kao krajnje kupce interesuje poslovanje Comtrade-a, ako on ne radi sa nama, već samo uvozi i fura dalje. Najinteresantnije od svega jeste nepridržavanje preporučenih cena od strane šopova - opet, izgovor je da je to odvojeno i da mogu da imaju cene koje hoće. Na primer, treba da se testira 5 laptopova u klasi do 900 evra, CT pošalje 2 komada i sve je lepo. Međutim, posle se ispostavi da u šopovima ti laptopovi koštaju 1040 i 1150 evra u istim konfiguracijama. Ista ili slična priča važi za mnoge proizvode. Zar je moguće da Comtrade-u nije u interesu da poboljšava i sređuje svoje šopove u kvalitativnom smislu (ne u smislu dodavanja nove gomile šarenih kineskih plejera), zar nisu svesni da preko njih kompanija ostvaruje interakciju sa krajnjim korisnicima i da se svest o brendu formira upravo zahvaljujući iskustvu sa tim šopovima, koji su svojevrsni reprezenti kompanije?

Ne znam ni sam što ovo kucam kao budala. Naravno, ima tamo i vrednih i predanih ljudi, ali šta to meni vredi kada se interakcija sa kupcima ostvaruje preko šopova, koji su odvojeni i nezavisni? Jednostavno to je takav sistem i gotovo, mora da se ima za flotu jahti na Krfu i pravljenje regate...Ide se u širenje na tržišta Bosne, Nelbanije#, Ukrajine...Posle će biti, kada dođu crna vremena kao za Sinalco zbog preteranog rastezanja i pucanja "vlado, pomagaj, treba nam otpis dugova, krediti, znate, puno je zaposlenih" i tome slično...

P.S. da ne pominjem što uz telefonski račun svi dobijaju predlog da kupe Comtradeov komp sa ADSL priključkom ( ohmy.gif ). Opet korišćenje poznanstava i monopolističkog položaja Telekoma "da se nešto sredi", stari su ortaci u pitanju...

Edited by filipenko, 11 August 2007 - 11:11.


#65 Barnet

Barnet
  • Members
  • 344 posts

Posted 11 August 2007 - 11:06

QUOTE(namcor @ 9 Aug 2007, 09:37) <{POST_SNAPBACK}>
Ništa lično (niti protiv konkretne firme), ali ovo boldovano baš i nije istina. Možda su danas lepši lokali i reklame, ali (ponavljam po stoti put) kada neko "Gamer" konfiguracijom nazove nešto sa 3-4 godine starom ATI9200 (ili kako se zove) karticom na kojoj ne može da se pokrene ni jedna novija igrica, a tu istu karticu naplati kao da je u najmanju ruku x1300pro (nije ni ta nešto za igranje, ali je bar relativno novija), taj ne da je indijanac, nego lopov. Ili "NOVA" konfiguracija sa HDD od 80GB. Ili, gde ste čuli za procesor "Pentium IV AMD Sempron"...
Da ne pričam da velika većina i dalje "instalira" piratski Windows, iako ja volim to sam da radim (smile.gif) jer obično samo "ghostuju" pa je pola drajvera zastarelo, sistem spor...
Lepo je neko rekao, za "renomirane" firme glavni posao je napraviti dil sa nekom velikom firmom, javnim preduzećem ili vladom kojima utrapiš 1000 računara za po 20-30% veću cenu, pa još slikanje za TV, ručkovi itd. a pojedincima je i dalje bolje da kupuju u kioscima...

To je 1 prevarantski odnos i po meni se to ne razlikuje puno od šibicarenja. Ova firma je uz pc c****r šampion u tome. Pre 2 nedelje sam kupovao 1GB rama i kod com trade-a je koštao 5500 din, a onda sam taj isti ram našao u jednoj "indijanskoj prodavnici" za 4500. Attached File  icon_triprsta_1_.gif   435bytes   28 downloads long live indian's shops.
Ali ono što me je posebni iznerviralo je telefonski račun koji sam dobio ovih dana. Tu ne mislim na iznos računa već na reklamu u kojoj se nudi neka konfa ove firme za 34800 din., na 12 rata uz neko učešće oko 7000. U sastav konfe ulazi i 17" lcd monitor ( ne navodi se koji a cene im se kreću od 140-250€ u zavisnosti od kvaliteta) pa mogu samo da zamislim kakav Attached File  shit.gif   610bytes   28 downloads je ostatak konfe. Telekom će svima koji naruče ovu konfu omogućiti pristup "brzoj" ADSL vezi. Ako je namenjena samo za ofice i surf takva konfa bi se mogla sklopiti za 350€ i to po maloprodajnim cenama. Zaista mi je žao ljudi koji će se upecati na ovu ponudu yucky.gif

Edited by Barnet, 11 August 2007 - 11:09.


#66 henrik larsson

henrik larsson
  • Members
  • 6,231 posts

Posted 17 August 2007 - 10:37

Ništa, sad čekamo Bacida da objasni da je u vreme kada se plasiraju nagradni popusti običaj da firma pošalje na odmor 98% zaposlenih, pa zato dolazi do nagradnih povećanja cena. Što nije stav firme, nego prodavca na odmoru, koji je u amogućnosti# da sa istog izda fiskalni račun.

#67 cosmo

cosmo
  • Members
  • 371 posts

Posted 17 August 2007 - 15:05

Ne bih da ispadne da branim gospodina iz Eurolinka, ali ja sam uzeo dva racunara iz doticne firme i usluga je bila OK.

Ja nisam kupovao gotove konfiguracije, vec sam preko njihovog kofiguratora izabrao sam svoju konfiguraciju - i u oba slucaja sam to i dobio, sa sve propratnom dokumentacijom (originalne kutije, drajveri, uputstva, garancija, racun).

Kada sam kupio prvu masinu (pre 2 i kusur godine) posle 2-3 meseca je Maxtor od 80GB poceo da klikce (Maxtor 80GB je poznat po tome). Posto nije bilo do napajanja, HDD mi je zamenjen za jedan dan, cak je i sve sa starog HDD-a vraceno na novi. Niko nije pravio problem oko garancije. Ustvari nije trajalo jedan dan, sve skupa za tri dana posto 2 dana nije bilo HDD-ova na lageru i uredno su mi to rekli preko telefona. Nakon dva dana sam odneo racunar, sutradan je to odradjeno, preksutra sam dosao po makinu (ali sama zamena diska je trajala jedan dan od trenutka kad sam im doneo racunar).

Isto tako, ja sam pre preuzimanja proverio da li sam dobio sve sto sam trazio (nisam zeleo da mi oni isporuce, uvek preuzimam svoju robu jer na licu mesta mogu da ispravim zabune ili reklamiram).

Edited by cosmo, 17 August 2007 - 15:06.


#68 incognito

incognito
  • Members
  • 7,771 posts

Posted 05 September 2008 - 12:48

Tema re-spawn-ovana zbog konkluzna...

Eksterni hard o kome sam pricao je konacno i iznenadno umro... Sad samo klikta i bipce i to je to... As it would turn out, life-span doticnih hardova je bio izmedju 4 i 6 meseci kod mnogih, tako da sam ja izgleda dobro prosao - godinu i par meseci pritom... Doduse kad sam ga kupovao retko ko je imao probleme sa istim a posle nisam ni pratio, da jesam ne bi mi nekih 400GB oshlo u Valhalu... No dobro, kako je prica pocela, jos je i dobro bilo...

Naravno, hard dolazi sa 5 years limited warranty, al' mogu samo da se 'zalim tati' - pricu procitati na prethodnoj strani. Cak i da je sve bilo u redu, ne-indijanska firma Eurolink - vise ne postoji, bankrotirali (cudim se zasto), tako da bih mogao samo da pojedem garanciju koju selektivno prodavci daju ili da je upotrebim u nedostatku brisoguza...

Ovo mu vise dodje kao `I told you so` post... IT dileri su diletanti, uvek bili, a izgleda da se posteno trude da to i ostanu...

#69 Uma

Uma
  • Banned
  • 3,320 posts

Posted 05 September 2008 - 14:11

Vidim da se pominje period u kome prodavac mora da popravi ili zameni komponentu novom ( naravno, ako je u garantnom roku ).
Ja sam o ovome pisala na ES forumu, ali sad ne mogu da nadjem post, radilo se o DVD rezacu, zakljucak je bio da prodavac ima 45 radnih dana( subote se NE racunaju), sto znaci oko 2 meseca.
Covek nije pametan da li da kupuje gotove "konfe" ili da sastavlja, a isto tako da li da kupuje kod "jacih" firmi, odn. onih koje imaju vise prodavnica ili kod manjih, jer je pretpostavka da se sa njima lakse moze naci zajednicki jezik.
Mi smo svoj komp sastavljali i kupili ga u maloj firmi koja ima samo 1 radnju u gradu, 2 puta nam je crkavao rezac i oba puta su nam dali novi, ali tek pred kraj isteka ovog roka.
Caletu sam kupila kompjuter bas u CT, ali uz preporuku jednog decka koji je zavrsio FON i bavi se hardverom.
Stariji ljudi jednostavno ne mogu da se bakcu sa sastavljanjem konfiguracije, a i ne znaju, bazaju po gradu, pa je ovo resenje optimalno za njih, naravno pod pretpostavkom da se proizvodjaci gotovih konfiguracija ne uvaljuju krs ili zastarele komponente. Uz to odmah dobiju sve - tastaturu, misa, sto im olaksava posao.
Uz komp je stigao Windovs XP, ali moj muz nije mogao da ga instalira, jer nije imao sifru :) , pa je instalirao sa naseg CD-a.
Sa servisom nismo imali posla, a nadam se i da necemo.
Edit :
Radi se o ovoj "konfi", vise je nama u prodaji, ako vas ne mrzi volela bih da neko, ili vise vas, prokomentarise odnos cena/kvalitet. Komp je kupljen u aprilu ove godine, garancija 2 godine.

ComTrade ImpaCT 4500

Cena: 27.999,00 din. ( u to vreme negde oko 350 jura)
Procesor: AMD Athlon 64 X2 4800+, Memorija: 2GB DDR2, Hard disk: 250GB
Proizvođač: CT Computers
Model: ImpaCT 4500
Procesor: AMD Athlon 64 X2 4800+
Čipset: AMD 690V
Memorija: 2 GB DDR2 667
Grafička kartica: nVidia GeForce 8400GS TurboCache 512MB
Hard disk: 250GB 8MB S-ATAII
Optički uređaj: DVD±RW 20x Dual layer
Zvučna kartica: 7.1 High Definition audio
Mrežna kartica: 10/100/1000 Mbit
Modem: 56K Hardware
Kućište: ComTrade 350W by CoolerMaster
Slotovi: 1 PCI-E x16, 3 PCI
Portovi: 4 USB 2.0 (2 Front)
Tastatura i miš: Logitech tastatura i optički miš
Extra: 15 in 1 card reader
Jos malo editovanja :
npr. ja imam Logitech tastarutru i misa i razlika je velika. Ono sto oni daju uopste nije Logitech, posle sam mu kupila SR tastaturu, jer je on tako hteo, proizvodjac je Genius identicna je ovoj Logitechovoj, naravno mnogo neudobnija, kao da kucas po pisacoj masini.
Ocigledno da se i stedelo na periferiji, a tek unutra... :ph34r:

Edited by Uma, 05 September 2008 - 15:00.


#70 shinobi

shinobi
  • Members
  • 1,114 posts

Posted 07 September 2008 - 14:36

bezim od CT-a sto dalje, tamo ne bih ni mousepad kupio..

#71 Conchita Martinez

Conchita Martinez
  • Members
  • 3,290 posts

Posted 19 September 2008 - 00:25

moji poznanici na nekoj akciji u bg-u,uzeli računar, bez monitora, samo je što je svima zapala failična zvučna! :ph34r: