Jump to content


Photo

EURO 3 - stvarna potreba ili sredstvo za odrzavanje monopola


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
32 replies to this topic

#16 Hotstepper

Hotstepper
  • Members
  • 298 posts

Posted 30 June 2007 - 10:37

QUOTE(Downforce @ 29 Jun 2007, 17:26) <{POST_SNAPBACK}>
Jok. Bolje da uvezes jos jedan automobil star 10 god(sto je neko prosecno vreme do otpisa istog u normalnoj zemlji) i onda imas dve kante koje ne znas kako da recikliras i koje dime na sve strane.


Pa dobro, ali ti verovatno imas malo bolji standard od proseka pa ne moras da razmisljas o kolima koja imaju po 10god, i svi bi voleli da imamo para za NOV auto, pa da nam najveca briga u zivotu bude da kupimo kola koja ce manje da zagadjuju...
Ali posto ovo i nije normalna drzava kao sto kazes, za dobar deo gradjana taj auto od 10god je 10god noviji od onog sto imaju. A slozices se, "kanta" (kako si je nazvao) iz sredine '90-tih manje zagadjuje od "kante" iz sredine '80-tih...(u vecini slucajeva).
Kao sto rekoh, od 2 zla mislim da je bolje birati manje zlo, ako vec ne mozemo u potpunosti da resimo problem.

Reciklaza automobila?
Kakve ona ima veze za euro3 motorom? Mislim da je sve jedno koji od dva automobila NECE BITI RECIKLIRAN (posto kod nas taj termin jos uvek postoji samo u knjigama), jednog dana ne gine mu OTPAD (poljana na kraju grada), tu mu ni euro3 nece pomoci!

#17 dexte

dexte
  • Members
  • 697 posts

Posted 30 June 2007 - 11:35

Svima je jasno zasto ta uredba postoji.


[/quote]
Vise je nego ocigledno da nekima kao nije jasno zasto ta uredba postoji. Ja licno ne verujem da joj je cilj opstenarodno dobro, vec puniji dzep opstenarodnog pojedinca, koji ne zivi od prosecne plate od oko 325 eura. Slozicemo se da je danas u Srbiji plata od 500-600 eura vise nego pristojna, pa lepo odbijes osnovne troskove i sl, i treba ti xy godina da bi kupio lep i nov automobil. Standard nam je nekoliko puta losiji od zemalja zapadne EU, a hocemo da uvodimo njihove standarde.Pa gde to ima? U Rumuniji ili Bugarskoj? Ne, nema toga na kugli zemaljskoj.
Pozdrav

#18 martinj

martinj
  • Members
  • 1,540 posts

Posted 30 June 2007 - 13:36

QUOTE(CTPAX @ 29 Jun 2007, 14:42) <{POST_SNAPBACK}>
Čovek je u misiji.

Bio bi možda i ti da si arogantno pokušao da zajebeš državu, pa se to izjalovilo, pa si sad u frci da TI ne ispadneš, ustvari, zajeban i glup.


Znaci, oni koji postuju drzavu i zakone (koliko god ti zakoni bili dobri ili losi, nebitno!!) je zajeban i glup, a oni koji arogantno pokusavaju da tu istu drzavu i njene zakone zajebu su pametni i face??

#19 dexte

dexte
  • Members
  • 697 posts

Posted 30 June 2007 - 14:32

QUOTE(martinj @ 30 Jun 2007, 14:36) <{POST_SNAPBACK}>
Znaci, oni koji postuju drzavu i zakone (koliko god ti zakoni bili dobri ili losi, nebitno!!) je zajeban i glup, a oni koji arogantno pokusavaju da tu istu drzavu i njene zakone zajebu su pametni i face??

Pa covek vam lepo kaze da na osnovu tog i tog zakona sledi to,to i to, a Vi opet : evo ga oce da zajebe drzavu, da neko ispadne budala...Ako drzava ne moze sama da se odbrani necemo je odbraniti ni Vi ni ja. I jos nesto : mnogo su mi sumnjivi oni koji su veeelike patrijote i drzavobranitelji, bice da se tu uvek krilo nesto drugo... Bar to smo naucili u zadnjih 20-ak godina.

#20 barba1971

barba1971
  • Banned
  • 98 posts

Posted 30 June 2007 - 14:49

QUOTE(Paladin @ 29 Jun 2007, 17:31) <{POST_SNAPBACK}>
Ako uzmemo, sasvim proizvoljno, da EURO3 motor prosečno emituje 150g CO2/km i ako uzmemo da, na primer u Nemačkoj ima 20 miliona vozila koja prosečno prelaze 15000 km/god. onda je ukupna godišnja količina, ako se ne varam, 45 miliona tona. E, sad, starija vozila možda emituju duplo više, a EURO4 duplo manje, pa ti vidi... Ugljen-dioksid nije zagađivač u pravom smislu, ali doprinosi efektu staklene bašte i globalnom zagrevanju. Količine sumpora emitovanih iz dizel motora i olova iz benzinskih su daleko manje, ali srazmerno opasnije. Mogu samo da zamislim koliko izbacuju starudije koje troše D2 i MB95, a usput troše i ulje usled dotrajalosti motora.


Kada se posmatraju apsolutne cifre to zaista izgleda nezanemarljivo, ali kada se ovi podaci uporede sa industrijskim i drugim zagadjivacima onda se dolazi do podatka da vozila ucestvuju do 10% u zagadjivanju vazduha. Primer Pancevo.

Situacija je znatno drugacija u vecim gradovima, a posebno u najprometnijim delovima grada, gde izduvni gasovi cine ubedljivo najvecu stetu (oko 80%) kako na zdravlje ljudi i drugih zivih bica, tako i na okolne gradjevine. Primer: Sarajevska ulica, Balkanaska ulica, Kneza Milosa u Beogradu...

Samo nemojte tvrditi da Vlada koja nije u stanju niti pokusava da regulise rafineriju u Pancevu, TE u Obrenovcu i slicne zagadjivace koji su zaista drasticni zagadjivaci vazduha pokusava da uvodjenjem EURO 3 standarda poboljsa kvalitet vazduha.

To otprilike izgleda kao da loncicem pokusavate da ispraznite olimpijski bazen.

#21 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 30 June 2007 - 14:57

QUOTE(Hotstepper @ 30 Jun 2007, 10:37) <{POST_SNAPBACK}>
Reciklaza automobila?
Kakve ona ima veze za euro3 motorom? Mislim da je sve jedno koji od dva automobila NECE BITI RECIKLIRAN (posto kod nas taj termin jos uvek postoji samo u knjigama), jednog dana ne gine mu OTPAD (poljana na kraju grada), tu mu ni euro3 nece pomoci!

Stvar je u tome sto da nema tog ogranicenja ljudi bi kupovali kante tipa Golf II i sl. sa otpada u inostranstvu za neke smesne pare. To je jasno i maloj deci. Ma koliko nasi ljudi bili ubedjeni da su to "odlicni i dobro ocuvani" automobili za male pare to je ipak samo krs.

Ovakvom uredbom su bar to sprecili. Takav krs se vise nece skupljati ovde. Starija vozila su i teza za reciklazu(mnogo manji procenat samog vozila se moze reciklirati). Novija vozila se konstruisu tako da se u ogromnom procentu(90% i vise) mogu reciklirati. Dakle i kada budemo poceli sa reciklazom to ce moci da se uradi znatno uspesnije.

Ima tu jos mnogo toga na cemu bi trebalo da se poradi...tehnicki pregledi su jedna od stvari. Tek bi onda ljudi poceli da pizde. Budite srecni sto "nadlezni organi" nemaju muda da to sprovedu kako treba. Retka su vozila koja bi uopste zadovoljila ozbiljan tehnicki pregled. I to ne samo sto se tice izduvne emisije.

Vozilo mora da zadovolji propise o emisiji na tehnickim pregledima da bi uopste mogli da diskutujemo o zadovoljenju istih. Ako pogledas tabelu koju sam prilozio u prethodnom postu videces da se propisi moraju odrzati za odredjen broj predjenih km ili godina. Mislis da je slucajno sto se u datoj tabeli zahteva da zadovoljenje propisa traje 5 do 10 godina?

Zastava je politicko pitanje a ne trzisno pitanje. Zatvorice je kada oni to budu resili. Da se trziste pita Zastava bi davno otisla pod katanac. Sve i da oslobode poreza kola za uvoz drzali bi je na aparatima da bi ljudi bili mirni. U to uopste ne sumnjam.

#22 martinj

martinj
  • Members
  • 1,540 posts

Posted 30 June 2007 - 16:02

QUOTE(dexte @ 30 Jun 2007, 15:32) <{POST_SNAPBACK}>
Pa covek vam lepo kaze da na osnovu tog i tog zakona sledi to,to i to, a Vi opet : evo ga oce da zajebe drzavu, da neko ispadne budala...Ako drzava ne moze sama da se odbrani necemo je odbraniti ni Vi ni ja. I jos nesto : mnogo su mi sumnjivi oni koji su veeelike patrijote i drzavobranitelji, bice da se tu uvek krilo nesto drugo... Bar to smo naucili u zadnjih 20-ak godina.


O kakvom zakonu on prica? Zakon kaze da nije moguce uvesti auto koji nema EURO 3 standard.
On se poziva na to da automobili iz crne gore nisu uvezeni jer smo bili (jel tako) ista - jedinstvena drzava... A koja to jedinstvena drzava ima granicne prelaze na granicama svojih republika clanica?

#23 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 30 June 2007 - 16:03

QUOTE(martinj @ 30 Jun 2007, 14:36) <{POST_SNAPBACK}>
Znaci, oni koji postuju drzavu i zakone (koliko god ti zakoni bili dobri ili losi, nebitno!!) je zajeban i glup, a oni koji arogantno pokusavaju da tu istu drzavu i njene zakone zajebu su pametni i face??

Strah je bio ironičan. smile.gif

#24 dexte

dexte
  • Members
  • 697 posts

Posted 30 June 2007 - 16:27

QUOTE(martinj @ 30 Jun 2007, 17:02) <{POST_SNAPBACK}>
O kakvom zakonu on prica? Zakon kaze da nije moguce uvesti auto koji nema EURO 3 standard.
On se poziva na to da automobili iz crne gore nisu uvezeni jer smo bili (jel tako) ista - jedinstvena drzava... A koja to jedinstvena drzava ima granicne prelaze na granicama svojih republika clanica?

Mnogo toga kod nas je cudno i jedinstveno. Pored pomenutih granica unutar SCG, imamo slican primer u BiH, da ne pominjem "administrativnu granicu" sa KiM.Jedno pise u nekim sporazumima u Dejtonu i Kumanovu, a malo je drugacije u praksi. Jel se slazes?Otici cemo daleko od teme, a ona je, ako sam sobro shvatio, uredba o euro 3 motorima, njena svrha i kome je sta donela.

#25 barba1971

barba1971
  • Banned
  • 98 posts

Posted 30 June 2007 - 18:00

QUOTE(Downforce @ 30 Jun 2007, 15:57) <{POST_SNAPBACK}>
Stvar je u tome sto da nema tog ogranicenja ljudi bi kupovali kante tipa Golf II i sl. sa otpada u inostranstvu za neke smesne pare. To je jasno i maloj deci. Ma koliko nasi ljudi bili ubedjeni da su to "odlicni i dobro ocuvani" automobili za male pare to je ipak samo krs.

Ovakvom uredbom su bar to sprecili. Takav krs se vise nece skupljati ovde. Starija vozila su i teza za reciklazu(mnogo manji procenat samog vozila se moze reciklirati). Novija vozila se konstruisu tako da se u ogromnom procentu(90% i vise) mogu reciklirati. Dakle i kada budemo poceli sa reciklazom to ce moci da se uradi znatno uspesnije.

Ima tu jos mnogo toga na cemu bi trebalo da se poradi...tehnicki pregledi su jedna od stvari.


Jedini nacin da se krsevi sprece na nasim putevima je ostrija i ozbiljna tehnicka kontrola. Sve ostalo je zamajavanje. Desava se dosta cesto da stariji auto bude ispravniji i bolji od nekog novog auta. Reciklaza auta u nasim uslovima je SF prica za malu decu.

Na kraju ovog odgovora cu morati da budem pomalo lican, ali potpuno konkretan da bi uvideli stvarne efekte sadasnjeg stanja i vezano za ovu temu i za temu o preregistraciji CG tablica, koja je zakljucena.

Naime, posto je kraj juna, a nije ispunjeno Djelicevo obecanje o preregistraciji vozila presao sam na plan B: Jos prosle godine covek mi je u CG nudio juga i doplatu za moja auto.
Sada sam odlucio da prihvatim njegovu ponudu.

Juce sam odveo auto na tehnicki pregled. Inace radi se o Astri 1993 g. sa predjenih 90 000 km. Auto je u besprekornom stanju. Za nekoliko dana cu ga oterati u CG,a za mesec dana cu se vratiti sa jugom (1995. g. i 120 000 km). Tog jugica cu ovde moci da preregistrujem i to bez placanja poreza. Nadam se da cu skupiti jos malo para i uz prodaju juga kupiti opet Astru, a do tada cu terati JUGA.

Dakle, najverovatnije ce Srbija uskoro biti bogatija za jednog jugica, a CG ce imati problem sa "jednim krsom" vise.

Nisam zlurad, ali ako mi na putu otkaze kocnica na JUGU i nekoga "pokupim" bilo bi pravedno da to bude neko od branilaca Uredbe o uvozu vozila kao sto se desava u svakom hapy end-u.

#26 dexte

dexte
  • Members
  • 697 posts

Posted 30 June 2007 - 18:21

QUOTE(barba1971 @ 30 Jun 2007, 19:00) <{POST_SNAPBACK}>
Tog jugica cu ovde moci da preregistrujem i to bez placanja poreza.

Barba, nisam siguran da mozes jugica da preregistrujes, jer slusaj ovo : Coveku rodjak iz Slovenije hteo da pokloni juga, ovaj ode u mup da se raspita i kazu mu da ne moze da ga uveze, jer zamisli molim te nema euro 3 (Objavljeno u Politici). Ovaj primer pokazuje svu tragikomediju, tugu i zalost nase stvarnosti. Ja svoj auto ne dam pa kud puklo da puklo.Parkiracu ga, a onda do Strazbura, pa kad mi lepo isplate sve moguce odstete lepo sebi kupim autic sa sve euro 4 motorcicem i da smo zivi i zdravi.

#27 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 30 June 2007 - 18:26

QUOTE(barba1971 @ 30 Jun 2007, 18:00) <{POST_SNAPBACK}>
Nisam zlurad, ali ako mi na putu otkaze kocnica na JUGU i nekoga "pokupim" bilo bi pravedno da to bude neko od branilaca Uredbe o uvozu vozila kao sto se desava u svakom hapy end-u.

Nisam zlurad, ali isto tako mozes da omanes branioca i overis banderu ili neko drugo vozilo. Tj. ako taj isti JUGO poteras preko 30 km/h a da se ne raspadne...

#28 barba1971

barba1971
  • Banned
  • 98 posts

Posted 01 July 2007 - 12:23

QUOTE(dexte @ 30 Jun 2007, 19:21) <{POST_SNAPBACK}>
Barba, nisam siguran da mozes jugica da preregistrujes, jer slusaj ovo : Coveku rodjak iz Slovenije hteo da pokloni juga, ovaj ode u mup da se raspita i kazu mu da ne moze da ga uveze, jer zamisli molim te nema euro 3 (Objavljeno u Politici). Ovaj primer pokazuje svu tragikomediju, tugu i zalost nase stvarnosti. Ja svoj auto ne dam pa kud puklo da puklo.Parkiracu ga, a onda do Strazbura, pa kad mi lepo isplate sve moguce odstete lepo sebi kupim autic sa sve euro 4 motorcicem i da smo zivi i zdravi.


Do pre par meseci je sigurno mogao da se preregistruje iz CG (za druge drzave ne znam). Jedino ako nisu nesto promenili u propisima u poslednja tri meseca.

U svakom slucaju sam i nameravao jos jednom da se raspitam,, jer mi samo fali da imam juga sa CG tablicama.

Ako to moze da se uradi sigurno cu uraditi, jer sam u gubitku svega nekih 300 eura, sto nije strasno.

Zamislite samo kada bi 50 000 ljudi ucinilo slicno kao ja:

Na putevima Srbije bi imali 50 000 jos losijih automobila nego sto ih sada imamo. Zagadjenje bi bilo jos vece, a o bezbednosti u saobracaju da ne pricamo.

Oni koji podrzavaju EURO 3 standard, nazalost, ne shvataju da indirektno sebi pogorsavaju zivot (udisu zagadjeniji vazduh i imaju smanjenu bezbednost u saobracaju).

#29 barba1971

barba1971
  • Banned
  • 98 posts

Posted 01 July 2007 - 12:34

QUOTE(Downforce @ 30 Jun 2007, 19:26) <{POST_SNAPBACK}>
Nisam zlurad, ali isto tako mozes da omanes branioca i overis banderu ili neko drugo vozilo. Tj. ako taj isti JUGO poteras preko 30 km/h a da se ne raspadne...


Pa o tome sve vreme pricamo: Za sve nas, u principu, je bolje da neko vozi destak godina star GOLF ili OPEL ili... nego da vozi zastavina kola bez obzira na starost (desava se i da najnoviji znaju da budu potpuno neispravni i nepouzdani) ili GOLF-a, OPEL-a i sl. stare dvadeset godina.

Valjda je svima jasno sta je manje zlo izmedju zastavinih vozila ili npr. GOLFa II ili GOLF III ili cak GOLF IV (koji takodje cesto nema EURO 3 standard).

Naravno, da bi bilo najbolje (i sa stanovista bezbednosti i sa stanovista ekologije) da svi, ili makar vecina, mozemo da vozimo najnovija strana kola, ali to na sadasnjem nivou ekonomskog razvoja nije moguce.

Zato bi trebalo znacajno sniziti kriterijume za uvoz vozila (ne i ukinuti ih) sve dok prosecna zarada u Srbiji ne predje 600 eura.

#30 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 01 July 2007 - 14:11

To se odnosilo na JUGO sa predjenih 120.000km koji planiras da uzmes...
QUOTE
Naravno, da bi bilo najbolje (i sa stanovista bezbednosti i sa stanovista ekologije) da svi, ili makar vecina, mozemo da vozimo najnovija strana kola, ali to na sadasnjem nivou ekonomskog razvoja nije moguce.

E pa onda cemo ici peske...