Osvajanje mora veštačkim kopnom
#16
Posted 28 June 2007 - 14:05
1. Dobro je da su se okrenuli turizmu i privlacenju stranih ulaganja i da se spremaju za vreme bez nafte. Tempo kojim se planira razvoj ovakvih projekata sigurno govori i o tempu nestanka fosilnih goriva. Mada mi se u tom planu vise dopada ideja Singapura, koji nastoji da privuce R&D investicije, pre nego samo turizam.
2. Investiranje u turizam, Super, samo kako da ti turisti DODJU do tamo (u slucaju da nafta presusi skroz)? Verovatno jedrenjacima... ili sta ja znam kako vec.
3. Nakon nafte, voda je sledeca stvar koja ce nam manjkati. Kako odrzavati sve te zelene povrsine, golf terene i tako dalje. Mislim, trebace im i struje a solarna energija jos nije dovoljno efikasna za siroku uoptrebu (da snadbeva citave gradove ili palme). Znaci - kako do nuklearne elektrane?!
Ima tu puno pitanja, ali je u svakom slucaju pozitivno da neko razmislja dugorocno.
#17
Posted 30 June 2007 - 18:01
Nekako se ja ne bojim za sudbinu svih tih bogatih drzava, kada nestane nafte. Nagomilan kapital ima cudnu tendenciju da raste kao kvasac. Prakticno je jako tesko osiromasiti kada predjes neku liniju. Jedino sto ih moze sjebati je rat - tu nema pravila.
#18
Posted 02 August 2007 - 06:12
Pošto analize pokazuju da će Dubai potrošiti svoju naftu veoma brzo, orijentišu se na turizam, kongrese i avio saobraćaj. Zemlja je stravično porasla zbog razvoja i opsega radova --- šezdesetih su imali 40 000 stanovnika, 1985 su imali 370 000, danas oko milion i po. Većina su imigranti (arapa ima još jedva 15%), kojih je relativna većina iz Indije i Pakistana. Iako je atmosfera zbog toliko stranaca pogodna za strance, tri četvrtine stanovnika su muškarci
Po rečima ljudi iz holandske firme Van Oort, koja je izvođač radova za veštačko kopno u obliku palmi, taj projekat je za sada ogroman uspeh. Prve kuće koje su završene su rasprodate za 72 sata, po ceni od 800 000 evra po komadu, a cena im je u međuvremenu porasla, pa srećni vlasnici danas mogu da ih prodaju za po 3 miliona evra.
Onaj "mali svet" je namenjen najbogatijima, po ceni "ko da više". Sve je po želji kupca, a svako ostrvce ima i svoj helidrom (priča se da Rod Stjuart licitira za "Škotsku").
Žele da postanu turistička meka i idealno mesto za poslovne kongrese evropskih, ruskih, kineskih, indijskih, afričkih, australijskih firmi.
Inače, najveći projekt i strateški cilj im je da se nametnu kao centralna raskrsnica u putničkom i kargo aviosaobraćaju, jer smatraju da su na idealnom mestu za to. Grade neviđeno velik aerodrom u Džebel Aliju, evo linka za wikipediju
Džebel ali
Šest pista od po 4500 metara, četiri aviona odjednom, bez čekanja, 24 sata na dan
Edited by Yossarian, 02 August 2007 - 06:27.
#19
Posted 02 August 2007 - 07:25
#20
Posted 02 August 2007 - 08:07
Pored odlicnih fotki sa prizorima ociglednog bogatstva i moci koja iz njega proistice, prikazano je i nalicje citavog poduhvata sa jadnim, eksploatisanim radnicima, koji rade X casova dnevno i po najgorim vremenskim ulovima, potpuno nezasticenim i prepustenim na milost i nemilost agentima u svojim zemljama. Oni i lokalno stanovnistvo zive u mracnim sokacima, bez vode i struje, sa komsijama pacovima. Tiha jeza.
Cini se da je jos jednom pokazano kako ostvarenje najsmelijih snova pociva na sigurnim temeljima u koje su ugradjene kosti i beda hiljada i hiljada malih, beznacajnih ljudi. Ili je to "kolateralna steta"?
Edited by brax, 02 August 2007 - 12:39.
#21
Posted 02 August 2007 - 12:32
Pored odlicnih fotki sa prizorima ociglednog bogatstva i moci koja iz njega proistice, prikazano je i nalicje citavog poduhvata sa jadnim, eksploatisanim radnicima, koji rade X casova dnevno i po najgorim vremenskim ulovima, potpuno nezasticenim i prepustenim na milost i nemilost agentima u svojim zemljama. Oni i lokalno stanovnistvo zive u mracnim sokacima, bez vode i struje, sa komsijama pacovima. Tiha jeza.
Cini se da je jos jednom pokazano kako ostvarenje najsmelijih snova pociva na sigurnim temeljima u koje su ugradjene kosti i beda hiljada i hiljada malih, beznacajnih lhudi. Ili je to "kolateralna steta"?
da, da, taj članak je dosta dobar. jasno je da su odlučili da naprave turistički epicentar. pametno. e sad, to što su u mogućnosti da obnove robovlasnički sistem, t u već neam komentara
a na n geographic su objašnjavali kako su našli materijal za veštačka ostrva. izvlačili su morski pesak sa neke udaljenosti od obale. neviđeno ludo, ronioci se redovno pregledali odbrambeni zid da vide dal je kamenje naleglo kako treba, jer ako sklizne, bilo bi veselo. ma cela emisija je bila za ne trepnuti. bar za nas te'nićare
Edited by pelica, 02 August 2007 - 12:33.
#22
Posted 02 August 2007 - 18:32
Ako se ne varam nafta cini samo 2% prihoda emirata Dubai. Za ostale emirate nisam siguran.
#23
Posted 04 August 2007 - 11:17
#24
Posted 07 August 2007 - 23:12
Promašena investicija?
Iživljavanje bogatih šeika?
Preka potreba?
Krajnji kič?
Ili nešto šesto?
[/quote]
Ovo je prijeka potreba prebogatih sheika,da putem njihovog dozivljaja umjetnosti,izgrade toliki kich sto automatski povlaci u perspektivi promasenu investiciju.
Pa za dvadesetak godina ce cijene nafte (ako je bude bilo) biti toliko velike da ce cijene letova za tu destinaciju biti ogromne.
Bolje bi im bilo da su te milione (ili milijarde) ulozili za kultivisanje zemljista,ili pristojno snadbjevanje vodom.
Edited by dugi, 08 August 2007 - 00:13.
#25
Posted 08 August 2007 - 08:51
Promašena investicija?
Iživljavanje bogatih šeika?
Preka potreba?
Krajnji kič?
Ili nešto šesto?
Ovo je prijeka potreba prebogatih sheika,da putem njihovog dozivljaja umjetnosti,izgrade toliki kich sto automatski povlaci u perspektivi promasenu investiciju.
Pa za dvadesetak godina ce cijene nafte (ako je bude bilo) biti toliko velike da ce cijene letova za tu destinaciju biti ogromne.
Bolje bi im bilo da su te milione (ili milijarde) ulozili za kultivisanje zemljista,ili pristojno snadbjevanje vodom.
Cena sirove nafte nije jedini faktor koji određuje intenzitet i cenu avio-saobraćaja. U zadnjih nekoliko godina je avio-saobraćaj sve pristupačniji iako cena nafte neprekidno raste.
Moderni avioni troše sve manje (količina goriva je ista kao kada bi putnici taj put prešli automobilima, po dvoje ili po troje u svakom autu). Osim toga, kerozin se lakše dobija i jeftiniji je i od dizela, a kamoli od benzina.
Edited by Yossarian, 08 August 2007 - 08:52.
#26
Posted 08 August 2007 - 09:27
Ove fotke sam našao na jednom site-u i bile su mi jako interesantne. Inače, na svim slikama ista ulica, Sheikh Zayed Road, ulica sa najviše nebodera.
SZR, negde osamdesetih godina 20. veka:
Ista ulica, 1999. godine:
2005. godine: