monkandcats.jpg 32.79KB 2 downloads
Harmonija, prijatelju, ziv li si?
Posted 09 September 2014 - 19:42
Posted 22 October 2014 - 15:53
Zašto je nekad bilo više knjiga u knjižarama o budizmu nego o Hrišćanstvu? Mislim na Titovo vreme...
Posted 22 October 2014 - 16:44
Zašto je nekad bilo više knjiga u knjižarama o budizmu nego o Hrišćanstvu? Mislim na Titovo vreme...
stvarno?
onda je to bilo sigurno zbog indire gandhi
Posted 25 October 2014 - 19:44
Posted 25 October 2014 - 19:45
Zašto je nekad bilo više knjiga u knjižarama o budizmu nego o Hrišćanstvu? Mislim na Titovo vreme...
Nema ih u knjižarama, ali ih ima na sajtu
Posted 25 October 2014 - 20:05
Zašto je nekad bilo više knjiga u knjižarama o budizmu nego o Hrišćanstvu? Mislim na Titovo vreme...
Posted 25 October 2014 - 23:06
Hvala na pitanju,
živ(a) Harmonija
Hvala bogu dhammi.
Nije te bilo neko vreme. Retreat?
Posted 20 November 2014 - 23:14
900. Podučavanje Dhamme
Šta mislite monasi, kada je monahovo podučavanje Dhamme nečisto, a kada je njegovo podučavanje Dhamme čisto?
...Neki monah druge podučava Dhammi s ovom mišlju: "Ah, neka saslušaju o Dhammi od mene! Kada su saslušali, neka steknu poverenje u Dhammu! Kad steknu poverenje, neka to poverenje iskažu meni!" Tada je monahovo podučavanje Dhamme nečisto.
Ali neki monah druge podučava Dhammi s ovom mišlju: "Dhammu je dobro izložio Blaženi, potpuno vidljivu, direktnu, koja poziva da priđemo i uverimo se, primenljivu, mudri je mogu neposredno doživeti svako sam za sebe. Ah, neka saslušaju o Dhammi od mene! Kada su saslušali, neka je razumeju! Kada su je razumeli, neka u skladu sa njom i žive!" Tako on druge podučava Dhammi zbog izuzetnosti koja je svojstvena Dhammi; on druge podučava Dhammi iz saosećanja i želje da pomogne, iz brižnosti. Tada je monahovo podučavanje Dhamme čisto.
Buda
Ćandupama sutta (SN 16:3)
Posted 21 November 2014 - 10:55
MLAD MESEC - petak, 21 novembar 2014.
Samoća
Ako ne nađeš druga sebi ravna ili boljeg,
sam nastavi put; sa budalom druženja nema.
Dhammapada, 61
Sve dok ne pogledamo izbliza iskustvo samoće kroz koje prolazimo, taj bolan osećaj se uvek čini poput nekakvog neprijatelja, prikazujući nam se kao neuspeh. Iz perspektive ne-sabranosti, taj osećaj nalik antitezi životu, izgleda nam kao da jedino ukazuje na to koliko smo daleko odmakli u pogrešnom smeru. Međutim, iz perspektive mudrog promišljanja, upravo to iskustvo osvetljava nam put kojim treba ići ukoliko želimo slobodu. Patnja jeste poruka; ona nije presuda izrečena nad nama. Osećaj usamljenosti je uski prolaz kroz koji treba proći da bismo se oslobodili tog zatvora opsednutosti samim sobom. On je nešto na šta treba da usmerimo svoju pažnju, a ne da od njega okrećemo glavu.
S ljubavlju
monah Munindo
Posted 05 December 2014 - 13:32
PUN MESEC - subota, 6. decembar 2014.
Savladani
Ako čovek i učini nešto loše, neka to ne ponavlja,
neka u tome ne uživa. Bolno je gomilanje zlodela.
Dhammapada, 17
Kada izgubimo kontakst sa svojim utočištem, bivamo savladani: postajemo zarobljeni aktivnostima uma i gubimo širi kontekst. Naše utočište jeste dobro ustaljena sabranost, otelovljena sabranost, testirana i proverena tokom sedenja, stajanja, hodanja i ležanja. Ako nemamo taj temelj ispravne sabranosti, tada obično nama zavladaju navike; navike poput opsesivnog vraćanja na prošlost. Ako načinimo grešku, dobra praksa znači držanje sećanja na to u svesnosti dovoljno dugo da iz svega toga naučimo ono što je potrebno naučiti, a onda ga odložimo, pustimo i krenemo ponovo. Sila negativnih emocija nas savlada obično onda kad sabranost nije dovoljno snažna. Svesno, redovno potvrđivanje svoje posvećenosti utočištu jedan je od načina da sebe zaštitimo od toga da budemo savladani.
S ljubavlju,
Bhikkhu Munindo
Posted 10 January 2015 - 19:12
Budino učenje nam može pomoći samo da steknemo početno razumevanje Dhamme, ali sama Dhamma još uvek nije u našim srcima. Zašto? Zato što još uvek nismo vežbali, još uvek nismo podučavali sami sebe. Dhamma nastaje kroz praksu. Ako nešto znaš, znaš to kroz praksu. Ako u nešto sumnjaš, sumnjaš kroz praksu. Učenje velikih učitelja može biti istinito, ali ako ga samo slušamo, to nije dovoljno da ga razumemo. To učenje samo ukazuje na put do razumevanja. Da bismo razumeli Dhammu, moramo uzeti učenje i uneti ga u sopstveno srce. Onaj deo koji se tiče tela primenjujemo na telo, onaj deo koji se tiče govora primenjujemo kad govorimo, a deo koji se tiče uma primenjujemo na um. Sve ovo znači da kada smo saslušali učenje, moramo nastaviti da podučavamo sebe kako bismo upoznali Dhammu, kako bismo postali Dhamma.
Ajahn Chan: Samma Samadhi - Detachment Within Activity
Edited by harmonija, 10 January 2015 - 19:12.