Razmisljam o kupovini nove Skode Octavije, motor 1.4 59 kW (80 KS) , oprema Ambiente, pa me zanima
da li je neko imao iskustva sa pomenutim modelom (kosta otprilike 16500 evra)??? Kakav je motor i njegove
performanse s obzirom da je Octavia prilicno veliki automobil (cuo sam da je Golf 1.4 najprodavaniji Golf u Nemackoj,
a Octavia je Golfova klasa i masa vozila se ne razlikuje mnogo!),
a motor deluje slabasan, medjutim potrosnja je
mala a i nisam tip vozaca koji ostro vozi pa mi ovaj model deluje kao solidno resenje!!??? Ovaj motor je Skoda
ubacila od ove godine (pre je bio 1.4 75 KS), a u raznim casopisima sam procitao da je ovih novih 80 KS ustvari
oko 86-87 KS? Znacilo bi mi da cujem vasa misljenja, komentare, zapazanja!!?? Hvala unapred na odgovorima.
Skoda Octavia 1.4 59kW
Started by
vadamp
, Jun 06 2007 14:08
14 replies to this topic
#1
Posted 06 June 2007 - 14:08
#2
Posted 06 June 2007 - 17:04
Visoka prodaja Golfa 1.4 u Nemačkoj je najverovatnije posledica kupovine kao službenih vozila.
Što se tiče Octavije sve ispod 100 konja je mučenje. Taj motor troši malo po fabričkim podacima, koji nisu pouzdani, čak u većini slučajeva odstupaju i do 60%. Realno očekuj oko 8 litara u proseku, a još kad se upali klima ihaha. Meni na Peugeotu 206 1.4 75 konja kada se upali klima auto malo cibne i odmah se oseti da minimalno, ali opet slabije vuče. Mogu misliti kako to izgleda na 200+ kila težem autu.
Bolje se iscimati za nešto makar malo bolje, jer ne kupuje se auto svaki dan.
Što se tiče Octavije sve ispod 100 konja je mučenje. Taj motor troši malo po fabričkim podacima, koji nisu pouzdani, čak u većini slučajeva odstupaju i do 60%. Realno očekuj oko 8 litara u proseku, a još kad se upali klima ihaha. Meni na Peugeotu 206 1.4 75 konja kada se upali klima auto malo cibne i odmah se oseti da minimalno, ali opet slabije vuče. Mogu misliti kako to izgleda na 200+ kila težem autu.
Bolje se iscimati za nešto makar malo bolje, jer ne kupuje se auto svaki dan.
#3
Posted 07 June 2007 - 07:58
Octavia je pre svega vrlo pouzdan auto - lično iskustvo, ali sa dizel motorom, promenio sam 3 za otprilike 6 godina, prva 1,9TDI Combi 66kW, 100.000km, druga 1,9 TDI Combi 74kW, 20.000km, treća Octavia II sedan, 103kW, 20.000km, bez ijednog kvara. Nas je troje, puno putujemo i zimi i leti, mesta ima dosta ali za veću porodicu, već ne znam kako bi bilo. 16,5k mi se čini malo skupo za taj motor, ja bih ti preporučio da dodaš još malo, pa da kupiš dizela. Ne znam da li se u Srbiji prodaje Octavia Tour, proveri to, jer ako ti baš nije toliko stalo do toga da voziš II - dvojku, moja preporuka ti je Octavia Tour sedan, 1,9 TDI, 74kW, cena u CZ 449.900,- CZK (pri kursu 1EUR = 28,35 CZK je to 15.870,-EUR)
Još jedna važna stvar, ja vozim na visokim obrtajima, ali nisam nikad bio preko 7,5l nafte na 100km. Uglavnom izmedju 6,5 i 7.
Cene
Još jedna važna stvar, ja vozim na visokim obrtajima, ali nisam nikad bio preko 7,5l nafte na 100km. Uglavnom izmedju 6,5 i 7.
Cene
#4
Posted 07 June 2007 - 12:26
Ako ne vozis ostro i ne ocekujes bogznakakva ubrzanja, mozes ga uzeti slobodno.
Moje drugar, taksista, ima Octaviu sa motorom od 75ks prezadovoljan je. Presao je za 2 godine 140.000km bez ijednog kvara.
Moje drugar, taksista, ima Octaviu sa motorom od 75ks prezadovoljan je. Presao je za 2 godine 140.000km bez ijednog kvara.
#5
Posted 07 June 2007 - 17:21
QUOTE(vadamp @ 6 Jun 2007, 13:08) <{POST_SNAPBACK}>
Razmisljam o kupovini nove Skode Octavije, motor 1.4 59 kW (80 KS)
Preporuka
#6
Posted 07 June 2007 - 22:47
Ono sto ide u prednost kupovini bas ove Octavije je i cinjenica da je mogu dobiti odmah
dok se na vecinu ostalih modela (bilo da je Skoda ili neka druga marka u
pitanju) ceka po 3-6 meseci da vozila stignu iz fabrike, jer ovi nasi ovlasceni dileri
u unutrasnjosti nemaju stalni lager, a i ako imaju onda je to veoma mali izbor. Naravno,
to nije presudno, postoji tu i sistem i nacin placanja koji u mom slucaju moze da se prilagodi
mojim mogucnostima (konkretno, nesto para sad, ostatak kad budem mogao).
Sto se tice dizela, nikad nisam bio miljenik dizelasa tako da tu ne bih da polemisem (mada ne bih se
zalio na jedan BMw-ov dizelas, ali samo BMW-ov).
Ipak je ova Skoda predstavnik Folksvagena koji je oduvek imao jedne od najpouzdanijih motora, tako da u
pouzdanost motora nema nikakve sumnje. Sad se tu postavlja i pitanje kasnije prodaje i gubitka vrednosti
posle nekih 5-6 godina, a koliko mi se cini Skoda iako je unutra VW, ipak nosi amblem Skode!!??
Ne vozim ostro, sto sam i napomenuo, a ubrzanje od 14 sec. mislim da ne predstavlja neki veliki problem.
Ionako 70% vremena provodim u gradskoj voznji (a bice valjda dovoljno za obilazenje slepera, jugica i kecheva, florida
:-))))
A sto se tice cene, ovde je ipak sve dosta skuplje, a tek kad pogledas cene u CZ, onda tek vidis da taj dizelas od 15000 evra
ovde kosta minimum 20 hiljada.
dok se na vecinu ostalih modela (bilo da je Skoda ili neka druga marka u
pitanju) ceka po 3-6 meseci da vozila stignu iz fabrike, jer ovi nasi ovlasceni dileri
u unutrasnjosti nemaju stalni lager, a i ako imaju onda je to veoma mali izbor. Naravno,
to nije presudno, postoji tu i sistem i nacin placanja koji u mom slucaju moze da se prilagodi
mojim mogucnostima (konkretno, nesto para sad, ostatak kad budem mogao).
Sto se tice dizela, nikad nisam bio miljenik dizelasa tako da tu ne bih da polemisem (mada ne bih se
zalio na jedan BMw-ov dizelas, ali samo BMW-ov).
Ipak je ova Skoda predstavnik Folksvagena koji je oduvek imao jedne od najpouzdanijih motora, tako da u
pouzdanost motora nema nikakve sumnje. Sad se tu postavlja i pitanje kasnije prodaje i gubitka vrednosti
posle nekih 5-6 godina, a koliko mi se cini Skoda iako je unutra VW, ipak nosi amblem Skode!!??
Ne vozim ostro, sto sam i napomenuo, a ubrzanje od 14 sec. mislim da ne predstavlja neki veliki problem.
Ionako 70% vremena provodim u gradskoj voznji (a bice valjda dovoljno za obilazenje slepera, jugica i kecheva, florida
:-))))
A sto se tice cene, ovde je ipak sve dosta skuplje, a tek kad pogledas cene u CZ, onda tek vidis da taj dizelas od 15000 evra
ovde kosta minimum 20 hiljada.
#7
Posted 08 June 2007 - 12:00
QUOTE(vadamp @ 7 Jun 2007, 23:47) <{POST_SNAPBACK}>
Naravno,
to nije presudno, postoji tu i sistem i nacin placanja koji u mom slucaju moze da se prilagodi
mojim mogucnostima (konkretno, nesto para sad, ostatak kad budem mogao).
to nije presudno, postoji tu i sistem i nacin placanja koji u mom slucaju moze da se prilagodi
mojim mogucnostima (konkretno, nesto para sad, ostatak kad budem mogao).
Plaćanje je vrlo važno. Imati posla sa bankama je mučno i stresno pogotovo ukoliko nisi u potpunosti zadovoljan sa kupljenim autom.
QUOTE
Sto se tice dizela, nikad nisam bio miljenik dizelasa tako da tu ne bih da polemisem (mada ne bih se
zalio na jedan BMw-ov dizelas, ali samo BMW-ov).
zalio na jedan BMw-ov dizelas, ali samo BMW-ov).
Kažeš da nisi oštar vozač, a samo bi BMWa Dobri su i ostali dizelaši.
QUOTE
Sad se tu postavlja i pitanje kasnije prodaje i gubitka vrednosti
posle nekih 5-6 godina, a koliko mi se cini Skoda iako je unutra VW, ipak nosi amblem Skode!!??
posle nekih 5-6 godina, a koliko mi se cini Skoda iako je unutra VW, ipak nosi amblem Skode!!??
Verovao ili ne Škoda odlično drži cenu, u rangu VWa, a često i manje gubi na vrednosti. Nisam siguran da li se to baš skroz odnosi na 1.4 motor.
QUOTE
Ne vozim ostro, sto sam i napomenuo, a ubrzanje od 14 sec. mislim da ne predstavlja neki veliki problem.
Ionako 70% vremena provodim u gradskoj voznji (a bice valjda dovoljno za obilazenje slepera, jugica i kecheva, florida
:-))))
Ionako 70% vremena provodim u gradskoj voznji (a bice valjda dovoljno za obilazenje slepera, jugica i kecheva, florida
:-))))
To je upitno. Loše proceniš preticanje šlepera, a auto nema snage da te izvuče iz opasne situacije Pri oko 100 km/h auto za jednu sekundu pređe oko 30 metara, tako da te tri-četiri sekunde u ubrzanju znače.
Sve u svemu ta Octavia 1.4 je odličan i pouzdan auto, ali takođe mogao bi ukoliko nema na lageru barem 1.6 verzija da pogledaš kakva je situacija sa Renault Megane sedan ili Ford Focus sedan, jer oni su malo-malo pa na nekom popustu, a njihove 1.6 verzije su u rangu cene Octavije 1.4.
#8
Posted 09 June 2007 - 08:53
Ja ne bih kupio skodu 1,4,voziosam golf 1,4 al to bas nista nisam bio zadovoljan,kao prvo malo kubika za tolko KS to za motor nije dobro,drugo trosi vise nego 1,6 a kad se pusti i klima u gradu trosi 9-10 to je mnogo za jednog malog auta,WV motor 1,6 najbolji motor.Jedino 1,4 za Polo mozda nije los jel to je mali auto a za skodu ne bih uzeo.
#9
Posted 09 June 2007 - 10:40
Koliko sam razumeo, kazes da i neka razlika u ceni nije problem. Ako je stvarno tako ja preporucujem Toyotu Corollu. Sa benzinskim motorom od 1.6 litara kosta 19,400 €, a po meni je to jedan od najboljih motora.
Drugo, ne razumem zasto se ogranicavas na lager predstavnika u unutrasnjosti. Pa kola se samo jednom kupuju, dodji do BG-a ako treba
Drugo, ne razumem zasto se ogranicavas na lager predstavnika u unutrasnjosti. Pa kola se samo jednom kupuju, dodji do BG-a ako treba
#10
Posted 09 June 2007 - 13:31
QUOTE(bjela @ 9 Jun 2007, 11:40) <{POST_SNAPBACK}>
Koliko sam razumeo, kazes da i neka razlika u ceni nije problem. Ako je stvarno tako ja preporucujem Toyotu Corollu. Sa benzinskim motorom od 1.6 litara kosta 19,400 €, a po meni je to jedan od najboljih motora.
Jedini ljudi gori od zadrtih ljubitelja Golfa su ljubitelji japanskih automobila zbog njihove navodno bolje pouzdanosti Toyota Corolla je smešno ružan i platičan auto. Za te pare može da uzme Octaviju sa 1.9 TDI motorom u ful opremi.
#11
Posted 09 June 2007 - 20:53
QUOTE(HighFly @ 9 Jun 2007, 14:31) <{POST_SNAPBACK}>
Jedini ljudi gori od zadrtih ljubitelja Golfa su ljubitelji japanskih automobila zbog njihove navodno bolje pouzdanosti Toyota Corolla je smešno ružan i platičan auto. Za te pare može da uzme Octaviju sa 1.9 TDI motorom u ful opremi.
Kvalitetan post, kao i (uglavnom) uvek, uostalom.
#12
Posted 11 June 2007 - 17:41
QUOTE(alberto.ascari @ 7 Jun 2007, 08:58) <{POST_SNAPBACK}>
Octavia je pre svega vrlo pouzdan auto - lično iskustvo, ali sa dizel motorom, promenio sam 3 za otprilike 6 godina, prva 1,9TDI Combi 66kW, 100.000km, druga 1,9 TDI Combi 74kW, 20.000km, treća Octavia II sedan, 103kW, 20.000km, bez ijednog kvara. Nas je troje, puno putujemo i zimi i leti, mesta ima dosta ali za veću porodicu, već ne znam kako bi bilo. 16,5k mi se čini malo skupo za taj motor, ja bih ti preporučio da dodaš još malo, pa da kupiš dizela. Ne znam da li se u Srbiji prodaje Octavia Tour, proveri to, jer ako ti baš nije toliko stalo do toga da voziš II - dvojku, moja preporuka ti je Octavia Tour sedan, 1,9 TDI, 74kW, cena u CZ 449.900,- CZK (pri kursu 1EUR = 28,35 CZK je to 15.870,-EUR)
Još jedna važna stvar, ja vozim na visokim obrtajima, ali nisam nikad bio preko 7,5l nafte na 100km. Uglavnom izmedju 6,5 i 7.
Cene
Još jedna važna stvar, ja vozim na visokim obrtajima, ali nisam nikad bio preko 7,5l nafte na 100km. Uglavnom izmedju 6,5 i 7.
Cene
Zar Tour nije izbačen iz proizvodnje? Može se kupiti još ponegde, ali sam mislio da je to od preostalih neprodatih.
#13
Posted 12 June 2007 - 07:57
QUOTE(nesha taxista @ 11 Jun 2007, 18:41) <{POST_SNAPBACK}>
Zar Tour nije izbačen iz proizvodnje? Može se kupiti još ponegde, ali sam mislio da je to od preostalih neprodatih.
Ne, regularno je u proizvodnji i prodaji, evo i oficijalni web. Cene su uvek napisane sa 19% DPH (PDV)
#14
Posted 13 June 2007 - 20:44
Ovo za BMW-a je bila samo moja konstatacija, hm, navikao bih se na ostru voznju svakako u tom
slucaju...
Razmatrao sam i Megana i Fokusa, medjutim ipak ne bi imalo sanse da to isfinansiram na nachin na koji
bih isfinansirao Octaviju (pre svega zato sto dilera Skode poznajem i u mom je gradu), tako da to automatski otpada.
Sto se tice gubitka vrednosti, znam za slucaj kada su ljudi kupili Octaviju I i posle 2-3 godine dosli da kupe nesto
novije (staro za novo), medjutim ovi su im nudili tako smesnu cenu da im se nikako nije isplatilo
da bilo sta menjaju. Sto se tice Japanaca ne bih se slozio sa nekima od vas jer
bih se ja odlucio i za nekog Japanca (tipa Micubisi), medjutim njemu toliko
drasticno pada cena da to ne treba ni razmatrati. Kum je imao Lansera '91. koji je presao do prosle godine
vise od 100 hiljada, i jedva ga prodao za 2100 evra, a nikad se u zivotu nije pokvario niti mu je bilo sta falilo,
a u njega bi sad mogao da sednes i da vozis do Nemacke!
Octavijino ubrzanje me ne brine, ne treba se zaletati bez potrebe.
slucaju...
Razmatrao sam i Megana i Fokusa, medjutim ipak ne bi imalo sanse da to isfinansiram na nachin na koji
bih isfinansirao Octaviju (pre svega zato sto dilera Skode poznajem i u mom je gradu), tako da to automatski otpada.
Sto se tice gubitka vrednosti, znam za slucaj kada su ljudi kupili Octaviju I i posle 2-3 godine dosli da kupe nesto
novije (staro za novo), medjutim ovi su im nudili tako smesnu cenu da im se nikako nije isplatilo
da bilo sta menjaju. Sto se tice Japanaca ne bih se slozio sa nekima od vas jer
bih se ja odlucio i za nekog Japanca (tipa Micubisi), medjutim njemu toliko
drasticno pada cena da to ne treba ni razmatrati. Kum je imao Lansera '91. koji je presao do prosle godine
vise od 100 hiljada, i jedva ga prodao za 2100 evra, a nikad se u zivotu nije pokvario niti mu je bilo sta falilo,
a u njega bi sad mogao da sednes i da vozis do Nemacke!
Octavijino ubrzanje me ne brine, ne treba se zaletati bez potrebe.
#15
Posted 14 June 2007 - 10:39
QUOTE(vadamp @ 13 Jun 2007, 21:44) <{POST_SNAPBACK}>
Sto se tice gubitka vrednosti, znam za slucaj kada su ljudi kupili Octaviju I i posle 2-3 godine dosli da kupe nesto
novije (staro za novo), medjutim ovi su im nudili tako smesnu cenu da im se nikako nije isplatilo
da bilo sta menjaju.
novije (staro za novo), medjutim ovi su im nudili tako smesnu cenu da im se nikako nije isplatilo
da bilo sta menjaju.
Pa naravno kada su ti, koji rade kod dilera staro za novo, prekupci i hoće da zarade. Puno ljudi, nažalost, pada na te fazone. Idi na pijac ili pročešljaj oglase pa vidi kako Škode drže cenu.
QUOTE
Sto se tice Japanaca ne bih se slozio sa nekima od vas jer
bih se ja odlucio i za nekog Japanca (tipa Micubisi), medjutim njemu toliko
drasticno pada cena da to ne treba ni razmatrati. Kum je imao Lansera '91. koji je presao do prosle godine
vise od 100 hiljada, i jedva ga prodao za 2100 evra, a nikad se u zivotu nije pokvario niti mu je bilo sta falilo,
a u njega bi sad mogao da sednes i da vozis do Nemacke!
bih se ja odlucio i za nekog Japanca (tipa Micubisi), medjutim njemu toliko
drasticno pada cena da to ne treba ni razmatrati. Kum je imao Lansera '91. koji je presao do prosle godine
vise od 100 hiljada, i jedva ga prodao za 2100 evra, a nikad se u zivotu nije pokvario niti mu je bilo sta falilo,
a u njega bi sad mogao da sednes i da vozis do Nemacke!
Ima takvih primera i kod drugih proizvođača i to mnogo drastičnijih.