Posto se ni jedan srbijanski medij nije udostojio da prenese najnoviju svinjariju beogradskih vlastodrzaca, a da ne govorimo o tome da je na ovom forumu bitnije pisati o priznavanju tajvana nego o ociglednoj i smisljenoj politici unistavanja Vojvodine, prenosim tekst iz Dnevnika koji pokazuje jos jednom vecnu glupost i neumerenost u lopovluku srbijanske oligarhije.
Ako ce te tako da pazite Kosovo kao sto pazite Vojvodinu onda da pozelim albancima sretan put i da napomenem - Nastavljajuci ovako, nece se Vojvodina od vas otcepiti, vec definitivno vi od Vojvodine.
Srecno vam pod sljivom.
QUOTE
http://www.dnevnik.c...=...r=0&thold=0
NOVA PRAVILA U ODNOSIMA IZMEĐU BEOGRADA I VOJVODINE
Ukoliko republički poslanici danas izglasaju predložene izmene Zakona o državnoj upravi, vojvođanski parlament biće obavezan da o svakoj odluci koju donose u roku od 12 sati obavesti Vladu Srbije, odnosno nadležno ministarstvo, koje će, opet, procenjivati da li je potrebno pokrenuti postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti te odluke. Ukoliko Vlada taj postupak pokrene, Ustavni sud Srbije moći će da zaustavi stupanje na snagu pokrajinskih odluka do donošenja konačne odluke.
Inače, predložene izmene Zakona o državnoj upravi, koje će se naći na dnevnom redu današnje sednice Skuptine Srbije, uglavnom se tiču odnosa između centralnih i pokrajinskih organa vlasti. U obrazloženju ovih izmena navodi se da Ustav Srbije predviđa da Vlada nadzire ustavnost i zakonitost odluka organa autonomne pokrajine, te da može pred Ustavnim sudom pokrenuti postupak za ocenu njihove ustavnosti i zakonitosti, ali pre nego što te odluke stupe na snagu. Na ovaj način, kako se ukazuje, Vlada samo daje „prethodnu ocenu“ o tome da li je neka odluka pokrajinskog parlamenta ustavna ili zakonita, dok konačna reč pripada Ustavnom sudu.
Vlada, po tom predlogu, ne može odložiti stupanje na snagu pokrajinske odluke, kako to predviđa važeći Zakon, već to može učiniti samo Ustavni sud. Zbog toga su predloženim izmenama propisani kratki rokovi u kojima ova procedura može biti pokrenuta. Tek, ukoliko novi propisi zažive, komunikacija između Banovine i Nemanjine 11 neće više izostajati. Naime, pokrajinski organi imaće pomenutih 12 sati da odluku koju su usvojili dostave nadležnom ministarstvu, a koje onda u roku od 48 sati Vladi treba da predloži pokretanje procedure pred Ustavnim sudom ako smatra da pokrajinski akt nije u skladu s Ustavom ili zakonom. Vlada to mora da učini u roku od 72 sata, i u tom slučaju USS odlučuje da li će do donošenja konačne odluke odložiti stupanje na snagu pokrajinskog akta.
Kostreš: Uvođenje starateljstva nad AP Vojvodinom
Predsednik Skupštine AP Vojvodine Bojan Kostreš ocenio je da su predložene izmene Zakona o državnoj upravi „uvredljive“ za Vojvodinu i da se njima dodatno marginalizuju pokrajinske institucije. „Ovaj predlog zakona jasan je pokazatelj zbog čega sam se protivio usvajanju novog Ustava Republike Srbije, a zbog čega su ga i građani Vojvodine odbacili na referendumu. Više je nego jasno da se ovim predlogom uvodi starateljstvo ministarstava, kao inokosnih organa uprave, čak i nad Skupštinom AP Vojvodine i radom njenih 120 poslanika, izabranih od građana Vojvodine“, ocenio je Kostreš. Predsednik pokrajinskog parlamenta upozorio je da je predlog „zapanjujući“, uz opasku da je čak i prethodni Ustav, koji je pisan u vreme režima Slobodana Miloševića, više uvažavao Skupštinu AP Vojvodine. „Odredba da Skupština AP Vojvodine u roku od 12 sati mora da dostavi svoju odluku nadležnom organu je, u najmanju ruku, uvredljiva“, naglasio je Kostreš, i dodao da su do donošenja novog Ustava odluke Skupštine AP Vojvodine podlegale samo oceni ustavnosti i zakonitosti od Ustavnog suda Srbije. „Ovo konkretno znači da svako ministarstvo, poput, na primer, Ministarstva za infrastrukturu, dobija pravo da proceni ustavnost i suspenduje bilo koju odluku Skupštine AP Vojvodine iz oblasti rada tog ministarstva. Ili, još banalnije, ukoliko Skupština AP Vojvodine donese odluku, na primer u 20 časova, ona je obavezna da tokom noći, do 8 časova narednog dana, dostavi odluku ministarstvu. Sve mi se više čini da se ovde radi o potpunoj marginalizaciji Skupštine AP Vojvodine, kao i celokupne pokrajinske administracije, i njihovom svođenju na nivo trećerazrednih institucija“, zaključio je Kostreš.
Podsetimo, prema važećim rešenjima Zakona o državnoj upravi, Vlada Srbije ima ovlašćenje da samostalno odloži stupanje na snagu opšteg pokrajinskog akta ukoliko proceni da on nije u skladu s Ustavom ili zakonom, i ta odluka može da bude na snazi do okončanja postupka za ocenu ustavnosti pred USS-om. Izmenama Zakona o državnoj upravi utvrđuje se i pravo žalbe organa autonomne pokrajine za zaštitu svojih prava, a Ustavom Srbije neposredno je određena nadležnost USS-a da odlučuje o zaštiti pokrajinske autonomije.
Na prvoj vanrednoj sednici ovog saziva Skupštine Srbije, koja počinje danas, poslanici će razmatrati i predloge izmena Zakona o vladi kao i Zakona o državnim službenicima. Predlogom izmena Zakona o vladi predviđeno je da član Vlade ne može istovremeno da bude i narodni poslanik, kao ni poslanik u Skupštini AP i jedinici lokalne samouprave. Predviđeno je da član Vlade ne može da bude istovremeno i član Pokrajinskog izvršnog veća, niti izvršnog organa lokalne samouprave. Zakon preuzima i pravilo iz novog Ustava da je član Vlade dužan da se u svemu povinuje propisima kojima se uređuje sukob interesa pri vršenju javnih funkcija. Predloženim izmenama, Zakon o Vladi u potpunosti usklađuje nadležnost Vlade i položaj njenih članova s novim Ustavom, kao i zakonima o državnoj upravi i o državnim službenicima. Izmenama Zakona o državnim službenicima, Vlada je predložila produženje rokova za sprovođenje javnih konkursa za položaje i prestanak dužnosti postavljenim licima čija radna mesta postaju položaji. Umesto 1. jula ove godine, predloženo je da ti rokovi ističu 1. maja 2008. godine. B. D. S.
NOVA PRAVILA U ODNOSIMA IZMEĐU BEOGRADA I VOJVODINE
Ukoliko republički poslanici danas izglasaju predložene izmene Zakona o državnoj upravi, vojvođanski parlament biće obavezan da o svakoj odluci koju donose u roku od 12 sati obavesti Vladu Srbije, odnosno nadležno ministarstvo, koje će, opet, procenjivati da li je potrebno pokrenuti postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti te odluke. Ukoliko Vlada taj postupak pokrene, Ustavni sud Srbije moći će da zaustavi stupanje na snagu pokrajinskih odluka do donošenja konačne odluke.
Inače, predložene izmene Zakona o državnoj upravi, koje će se naći na dnevnom redu današnje sednice Skuptine Srbije, uglavnom se tiču odnosa između centralnih i pokrajinskih organa vlasti. U obrazloženju ovih izmena navodi se da Ustav Srbije predviđa da Vlada nadzire ustavnost i zakonitost odluka organa autonomne pokrajine, te da može pred Ustavnim sudom pokrenuti postupak za ocenu njihove ustavnosti i zakonitosti, ali pre nego što te odluke stupe na snagu. Na ovaj način, kako se ukazuje, Vlada samo daje „prethodnu ocenu“ o tome da li je neka odluka pokrajinskog parlamenta ustavna ili zakonita, dok konačna reč pripada Ustavnom sudu.
Vlada, po tom predlogu, ne može odložiti stupanje na snagu pokrajinske odluke, kako to predviđa važeći Zakon, već to može učiniti samo Ustavni sud. Zbog toga su predloženim izmenama propisani kratki rokovi u kojima ova procedura može biti pokrenuta. Tek, ukoliko novi propisi zažive, komunikacija između Banovine i Nemanjine 11 neće više izostajati. Naime, pokrajinski organi imaće pomenutih 12 sati da odluku koju su usvojili dostave nadležnom ministarstvu, a koje onda u roku od 48 sati Vladi treba da predloži pokretanje procedure pred Ustavnim sudom ako smatra da pokrajinski akt nije u skladu s Ustavom ili zakonom. Vlada to mora da učini u roku od 72 sata, i u tom slučaju USS odlučuje da li će do donošenja konačne odluke odložiti stupanje na snagu pokrajinskog akta.
Kostreš: Uvođenje starateljstva nad AP Vojvodinom
Predsednik Skupštine AP Vojvodine Bojan Kostreš ocenio je da su predložene izmene Zakona o državnoj upravi „uvredljive“ za Vojvodinu i da se njima dodatno marginalizuju pokrajinske institucije. „Ovaj predlog zakona jasan je pokazatelj zbog čega sam se protivio usvajanju novog Ustava Republike Srbije, a zbog čega su ga i građani Vojvodine odbacili na referendumu. Više je nego jasno da se ovim predlogom uvodi starateljstvo ministarstava, kao inokosnih organa uprave, čak i nad Skupštinom AP Vojvodine i radom njenih 120 poslanika, izabranih od građana Vojvodine“, ocenio je Kostreš. Predsednik pokrajinskog parlamenta upozorio je da je predlog „zapanjujući“, uz opasku da je čak i prethodni Ustav, koji je pisan u vreme režima Slobodana Miloševića, više uvažavao Skupštinu AP Vojvodine. „Odredba da Skupština AP Vojvodine u roku od 12 sati mora da dostavi svoju odluku nadležnom organu je, u najmanju ruku, uvredljiva“, naglasio je Kostreš, i dodao da su do donošenja novog Ustava odluke Skupštine AP Vojvodine podlegale samo oceni ustavnosti i zakonitosti od Ustavnog suda Srbije. „Ovo konkretno znači da svako ministarstvo, poput, na primer, Ministarstva za infrastrukturu, dobija pravo da proceni ustavnost i suspenduje bilo koju odluku Skupštine AP Vojvodine iz oblasti rada tog ministarstva. Ili, još banalnije, ukoliko Skupština AP Vojvodine donese odluku, na primer u 20 časova, ona je obavezna da tokom noći, do 8 časova narednog dana, dostavi odluku ministarstvu. Sve mi se više čini da se ovde radi o potpunoj marginalizaciji Skupštine AP Vojvodine, kao i celokupne pokrajinske administracije, i njihovom svođenju na nivo trećerazrednih institucija“, zaključio je Kostreš.
Podsetimo, prema važećim rešenjima Zakona o državnoj upravi, Vlada Srbije ima ovlašćenje da samostalno odloži stupanje na snagu opšteg pokrajinskog akta ukoliko proceni da on nije u skladu s Ustavom ili zakonom, i ta odluka može da bude na snazi do okončanja postupka za ocenu ustavnosti pred USS-om. Izmenama Zakona o državnoj upravi utvrđuje se i pravo žalbe organa autonomne pokrajine za zaštitu svojih prava, a Ustavom Srbije neposredno je određena nadležnost USS-a da odlučuje o zaštiti pokrajinske autonomije.
Na prvoj vanrednoj sednici ovog saziva Skupštine Srbije, koja počinje danas, poslanici će razmatrati i predloge izmena Zakona o vladi kao i Zakona o državnim službenicima. Predlogom izmena Zakona o vladi predviđeno je da član Vlade ne može istovremeno da bude i narodni poslanik, kao ni poslanik u Skupštini AP i jedinici lokalne samouprave. Predviđeno je da član Vlade ne može da bude istovremeno i član Pokrajinskog izvršnog veća, niti izvršnog organa lokalne samouprave. Zakon preuzima i pravilo iz novog Ustava da je član Vlade dužan da se u svemu povinuje propisima kojima se uređuje sukob interesa pri vršenju javnih funkcija. Predloženim izmenama, Zakon o Vladi u potpunosti usklađuje nadležnost Vlade i položaj njenih članova s novim Ustavom, kao i zakonima o državnoj upravi i o državnim službenicima. Izmenama Zakona o državnim službenicima, Vlada je predložila produženje rokova za sprovođenje javnih konkursa za položaje i prestanak dužnosti postavljenim licima čija radna mesta postaju položaji. Umesto 1. jula ove godine, predloženo je da ti rokovi ističu 1. maja 2008. godine. B. D. S.
QUOTE
Policijski nadzor nad Vojvodinom
30.05.2007 Politika dnevnik3
VOJVOĐANSKI POSLANICI PROTIV VLADINIH ZAKONSKIH PREDLOGA
– Odnos prema Vojvodini sve više se pretvara u patronski i u čist policijski nadzor nad svim što se u Pokrajini događa. Na širenje takvih zakona i na njihovo produbljivanje ne možemo da pristanemo i zato nećemo glasati za predložene izmene zakona o Vladi i državnoj upravi – izjavio je za „Dnevnik“ šef poslaničke grupe „Vojvođanski poslanici LSV–SVM“ Nenad Čanak.
Pred republičkim poslanicima se, naime, juče našao i predlog izmena Zakona o državnoj upravi koji, itzmeđu ostalog, predviđa i da vojvođanski parlament ubuduće bude obavezan da o svakoj odluci koju donose u roku od 12 sati obavesti Vladu Srbije, odnosno nadležno ministarstvo. Čanak je obrazložio da su „Vojvođanski poslanici LSV–SVM“ podneli set amandmana, jer se, kako je rekao, iz predloženih rešenja jasno vidi tendencija ka daljoj centralizaciji države.
– Ipak, LSV ne može da izražava čuđenje zbog toga, jer od najvećeg broja ljudi iz sadašnje vlasti očekujemo takve stvari, pa zato i nismo podržali Vladu premijera Vojislava Koštunice – rekao je poslanik Lige Aleksandar Marton. – Za nas je, recimo, neprihvatljiva već i sama činjenica da je Zoran Balinovac, direktor Republičkog sekretarijata za zakonodavstvo, autor ovih zakonskih tekstova, a bio je istaknuti član JUL-a, pomoćnik ministara u nekoliko vlada, čovek koji je rastakao Vojvodinu i imao značajno učešće u ukidanju autonomije.
U svakom slučaju, poslanici Radovan Radovanović (LSV) i Laslo Varga (SVM) potpisnici su amandmana kojim traže brisanje pomenutog predloga da pokrajinski organi moraju 12 sati nakon donošenja bilo kakve odluke taj akt dostaviti odgovarajućem ministarstvu.
Neka se zakunu u imovinu
Lider LSV-a Nenad Čanak podneo je amandman na predlog izmena i dopuna Zakona o Vladi, kojim predlaže da se novi ministri ne zaklinju samo svojom čašću već i – imovinom.
– Moj predlog odnosi se na kompletno licemerje u vezi sa zakletvama, od predsednika Republike, zapisane u Ustavu Srbije, koji je donet na prtivustavan način prošle godine, pa do predloženih zakletvi ministara, gde se svi zaklinju u čast, obraz i odanost, ali se niko ne zaklinje u imovinu – navodi Čanak. – Baš zbog toga smo pošli od ideje da imovina bude ono u šta treba da se zakunu budući ministri, s obzirom na to da su se sve ostale stvari u koje su se dosad zaklinjali, naročito u protekloj Vladi, pokazale kao potpuno bezvredne. S druge strane, ideja je i da se pokaže da zakletva i predsednika Republike i ministara, pa i preambula Ustava, služe samo za plašenje naivnih, a da nemaju nikavo pravno dejstvo. Jer, kada se spomene čast, kao u ovom kontekstu, to ne znači ništa, ali kada se spomene imovina, to bi već moglo nešto da znači. Biće vrlo zanimljivo gledati kako će se prema tom predlogu odnositi poslanici drugih stranaka.
– Odnos vladajuće većine prema ovom amandmanu za nas će značiti i njihov odnos prema Vojvodini – naglašava Radovanović. – Pokušavamo da s ostalim poslaničkim grupama razgovaramo na tu temu, međutim, ne nailazimo na mnogo saveznika, što nas zaprepašćuje, pogotovo kad je reč o Demokratskoj stranci, jer će upravo njihovi ljudi morati svaki dan da pišu nekakve dopise ministarstvima. Ako se ovo, ne daj bože, izglasa, Vojvođani će svoju obavezu morati da ispunjavaju, ali šta će biti s drugom Pokrajinom, da li će neko odgovarati ako to ne bude slučaj i s Kosovom i Metohijom? Tražili smo objašnjenje, i kažu nam da se ovaj zakon temelji na Ustavu, ali kada smo pitali iz kojeg se člana crpi – niko ne zna da nam kaže.
Poslanik DS-a Boško Ristić s druge strane ocenjuje da jeste „tačno da je predloženi rok od 12 sati veoma restriktivan, ali da je on rezultat činjenice da reakcija Vlade takođe mora biti brza“.
– Ukoliko postoji sumnja u suprotnost nekih opštih akata s Ustavom, Vlada ima obavezu da se, takođe po hitnom postupku, obrati Ustavnom sudu. Koliko mi je poznato, čini mi se da će neki amandman biti usvojen, i videćemo da li će to Vlada prihvatiti kada dođe na red rasprava o zakonu u pojedinostima – rekao je Ristić za „Dnevnik“.
Ristić pri tome nije želeo da precizira o kakvom „ustupku“ je reč, ali nam je Radovan Radovanović obrazložio da „Vlada velikodušno nudi da se rok s 12 produži na 24 sata, što je takođe besmisleno“.
Inače, s obzirom na to da i SRS ima svoje poslanike u pokrajinskom parlamentu, „Dnevnik“ je interesovalo da li su ovakvi predlozi prihvatljivi za radikale.
– To je nekakvo sprovođenje Ustava, koji traži da pokrajinski organi obaveste Vladu, a potom od nje da za pet dana pokrene postupak pred Ustavnim sudom – naglašava zamenik predsednika radikala Tomislav Nikolić. – Da li je to 12, ili 15, ili 20 sati – ne znam, ali samo da znate da iste stranke vode i Skupštinu i Izvršno veće Vojvodine. Onda njih pitajte da li im je to prihvatljivo. Što se nas tiče, mi smo opozicija. Nama nije prihvatljivo nijedno rešenje koje vlast predlaže, pa tako ni to od 12 sati.
30.05.2007 Politika dnevnik3
VOJVOĐANSKI POSLANICI PROTIV VLADINIH ZAKONSKIH PREDLOGA
– Odnos prema Vojvodini sve više se pretvara u patronski i u čist policijski nadzor nad svim što se u Pokrajini događa. Na širenje takvih zakona i na njihovo produbljivanje ne možemo da pristanemo i zato nećemo glasati za predložene izmene zakona o Vladi i državnoj upravi – izjavio je za „Dnevnik“ šef poslaničke grupe „Vojvođanski poslanici LSV–SVM“ Nenad Čanak.
Pred republičkim poslanicima se, naime, juče našao i predlog izmena Zakona o državnoj upravi koji, itzmeđu ostalog, predviđa i da vojvođanski parlament ubuduće bude obavezan da o svakoj odluci koju donose u roku od 12 sati obavesti Vladu Srbije, odnosno nadležno ministarstvo. Čanak je obrazložio da su „Vojvođanski poslanici LSV–SVM“ podneli set amandmana, jer se, kako je rekao, iz predloženih rešenja jasno vidi tendencija ka daljoj centralizaciji države.
– Ipak, LSV ne može da izražava čuđenje zbog toga, jer od najvećeg broja ljudi iz sadašnje vlasti očekujemo takve stvari, pa zato i nismo podržali Vladu premijera Vojislava Koštunice – rekao je poslanik Lige Aleksandar Marton. – Za nas je, recimo, neprihvatljiva već i sama činjenica da je Zoran Balinovac, direktor Republičkog sekretarijata za zakonodavstvo, autor ovih zakonskih tekstova, a bio je istaknuti član JUL-a, pomoćnik ministara u nekoliko vlada, čovek koji je rastakao Vojvodinu i imao značajno učešće u ukidanju autonomije.
U svakom slučaju, poslanici Radovan Radovanović (LSV) i Laslo Varga (SVM) potpisnici su amandmana kojim traže brisanje pomenutog predloga da pokrajinski organi moraju 12 sati nakon donošenja bilo kakve odluke taj akt dostaviti odgovarajućem ministarstvu.
Neka se zakunu u imovinu
Lider LSV-a Nenad Čanak podneo je amandman na predlog izmena i dopuna Zakona o Vladi, kojim predlaže da se novi ministri ne zaklinju samo svojom čašću već i – imovinom.
– Moj predlog odnosi se na kompletno licemerje u vezi sa zakletvama, od predsednika Republike, zapisane u Ustavu Srbije, koji je donet na prtivustavan način prošle godine, pa do predloženih zakletvi ministara, gde se svi zaklinju u čast, obraz i odanost, ali se niko ne zaklinje u imovinu – navodi Čanak. – Baš zbog toga smo pošli od ideje da imovina bude ono u šta treba da se zakunu budući ministri, s obzirom na to da su se sve ostale stvari u koje su se dosad zaklinjali, naročito u protekloj Vladi, pokazale kao potpuno bezvredne. S druge strane, ideja je i da se pokaže da zakletva i predsednika Republike i ministara, pa i preambula Ustava, služe samo za plašenje naivnih, a da nemaju nikavo pravno dejstvo. Jer, kada se spomene čast, kao u ovom kontekstu, to ne znači ništa, ali kada se spomene imovina, to bi već moglo nešto da znači. Biće vrlo zanimljivo gledati kako će se prema tom predlogu odnositi poslanici drugih stranaka.
– Odnos vladajuće većine prema ovom amandmanu za nas će značiti i njihov odnos prema Vojvodini – naglašava Radovanović. – Pokušavamo da s ostalim poslaničkim grupama razgovaramo na tu temu, međutim, ne nailazimo na mnogo saveznika, što nas zaprepašćuje, pogotovo kad je reč o Demokratskoj stranci, jer će upravo njihovi ljudi morati svaki dan da pišu nekakve dopise ministarstvima. Ako se ovo, ne daj bože, izglasa, Vojvođani će svoju obavezu morati da ispunjavaju, ali šta će biti s drugom Pokrajinom, da li će neko odgovarati ako to ne bude slučaj i s Kosovom i Metohijom? Tražili smo objašnjenje, i kažu nam da se ovaj zakon temelji na Ustavu, ali kada smo pitali iz kojeg se člana crpi – niko ne zna da nam kaže.
Poslanik DS-a Boško Ristić s druge strane ocenjuje da jeste „tačno da je predloženi rok od 12 sati veoma restriktivan, ali da je on rezultat činjenice da reakcija Vlade takođe mora biti brza“.
– Ukoliko postoji sumnja u suprotnost nekih opštih akata s Ustavom, Vlada ima obavezu da se, takođe po hitnom postupku, obrati Ustavnom sudu. Koliko mi je poznato, čini mi se da će neki amandman biti usvojen, i videćemo da li će to Vlada prihvatiti kada dođe na red rasprava o zakonu u pojedinostima – rekao je Ristić za „Dnevnik“.
Ristić pri tome nije želeo da precizira o kakvom „ustupku“ je reč, ali nam je Radovan Radovanović obrazložio da „Vlada velikodušno nudi da se rok s 12 produži na 24 sata, što je takođe besmisleno“.
Inače, s obzirom na to da i SRS ima svoje poslanike u pokrajinskom parlamentu, „Dnevnik“ je interesovalo da li su ovakvi predlozi prihvatljivi za radikale.
– To je nekakvo sprovođenje Ustava, koji traži da pokrajinski organi obaveste Vladu, a potom od nje da za pet dana pokrene postupak pred Ustavnim sudom – naglašava zamenik predsednika radikala Tomislav Nikolić. – Da li je to 12, ili 15, ili 20 sati – ne znam, ali samo da znate da iste stranke vode i Skupštinu i Izvršno veće Vojvodine. Onda njih pitajte da li im je to prihvatljivo. Što se nas tiče, mi smo opozicija. Nama nije prihvatljivo nijedno rešenje koje vlast predlaže, pa tako ni to od 12 sati.