Jump to content


Photo

CG tablice, godinu dana posle


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
140 replies to this topic

#31 CTPAX

CTPAX
  • Members
  • 10,503 posts

Posted 08 June 2007 - 20:21

QUOTE(bsbsbsbs @ 8 Jun 2007, 19:24) <{POST_SNAPBACK}>
DAJEM JAVNO OBECANJE NAGRADE:

KO MI DOKAZE DA SU GRADJANI SRBIJE KOJI SU DO 20. MAJA 2006. KUPILI AUTOMOBIL U CRNOJ GORI PREKRSILI JEDAN, ALI I JEDAN ZAKON, DOBIJA 100 EVRA!


Ako si kupio auto i ostavio ga registrovanog na ime starog vlasnika, prekšio si zakon zato što si obavio kupovinu, a nisi platio prenos, odnosno porez. Taj prekršaj je vrlo ozbiljan i u ozbiljnim zemljama se dosta surovo kažnjava.

To što gomila ljudi radi isto unutar Srbije, na primer, ne znači da i to nije kršenje zakona.

Zakon, koliko znam, kaže da ne može da ti se razlikuje adresa na kojoj si prijavljen od registracije kola - dakle, ne možeš da registruješ na svoje ime pančevačke table ako živiš preko Dunava u Beogradu.

Ako si, pak, vozio auto svoje tekte iz Crne Gore na ovlašćenje - ništa strašno, samo joj ga vrati. tongue.gif

Fakat je da je SCG bila totalno slupana zajednica gde ni ustavi nisu bili usaglašeni između sebe, sami sa sobom i svi zajedno sa Ustavnom poveljom, a o usaglašavanju zakona država članica sa Ustavnom poveljom je smešno i govoriti.

Prema tome - lakše samo sa tim stavom "ovo smo neprejebivo rešili i saranili, ajmo dalje", jer deluješ smešno.

Suština je da su mudri vlasnici CG tabli iz Srbije u ogromnom broju slučajeva mislili da mogu da prejebu državu pozivajući se na Ustavnu povelju koju u tom trenutku niko nije poštovao, ne hajući što pri tome otvoreno krše zakone države iz koje su (uvoze auto bez carine i ne prenose ga na svoje ime) i ne mareći zbog činjenice da država UVEK gleda kako da zaštiti sebe. Pošto im pokušaj preveslavanja države (još uvek) nije uspeo, sad se deru i pište.

(ne treba mi 100 evra, samo prestani da se dereš).

Edited by CTPAX, 08 June 2007 - 20:25.


#32 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 08 June 2007 - 22:09

QUOTE(Mashinovodja @ 8 Jun 2007, 17:03) <{POST_SNAPBACK}>
Ne mogu, jer su u Crnoj Gori propisno platili sve dažbine i overili kupoprodajne ugovore, tako da što se CG države tiče, ti automobili više nisu u vlasništvu CG državljana. Naravno te papire SRB državljani ne pokazuju u Srbiji, već samo mašu nekakvim bajatim "ovlašćenjima" koja su im dali dobri i uviđavni "rođaci" i "prijatelji" iz Crne Gore.
Ne stoji ni argument da oni nisu mogli da predvide da će CG da se otcepi. Dok smo bili zajedno, mi smo bili jedna država, ali s dva carinska sistema i carina na vozila je u CG bila (a verovatno i ostala) samo 5%. Tako da su svi koji su iz Srbije išli da pazare kola u CG vrlo su dobro znali šta rade.

Oni ne vide sebe kao kockare vać kao lukave i snalažljive.


Čak i sa ugovorom isto je kao da su kupili kola npr. u Nemačkoj, Italiji ili Holandiji. Mogu da ih voze ako imaju tamo regulisan boravak. Pošto sa CG najčešće imaju veze ukoliko uplate desetak dana u Budvi, ona slika koju je poslao nbg4ever je najbolja ilustracija mesta na koje mogu da stave ugovore.

#33 Mashinovodja

Mashinovodja
  • Members
  • 2,454 posts

Posted 08 June 2007 - 23:02

QUOTE(DJ_Vasa @ 8 Jun 2007, 23:09) <{POST_SNAPBACK}>
Čak i sa ugovorom isto je kao da su kupili kola npr. u Nemačkoj, Italiji ili Holandiji. Mogu da ih voze ako imaju tamo regulisan boravak.

Tačno tako. Ja imam rođenog burazera u Francuskoj i jednom je hteo da mi pokloni svoja kola. Raspitao sam se kako stoji stvar i na carini mi je rečeno da mogu da ih uvezem ako odgovaraju našim propisima, naravno, uz plaćanje svih dažbina, po osnovici iz njihovog cenovnika. To što kola dobijam od rođenog brata i za dž, državu savršeno ne zanima. Zakon je takav kakav je i važi, ili treba da važi, podjednako za sve. Za mogućnost vožnje tih kola uz burazerovo ovlašćenje nisam ni pitao, ali verovatno bi jedini odgovor bio sažaljiv osmeh i podsmešljivo prevrtanje očima.

#34 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 08 June 2007 - 23:22

Respect.

I zašto bi ti onda bio ovca i platio sve po propisu ako nisi "snalažljiv"? "Snalažljivi" ne moraju da kukaju na domaće zakone, već mogu da se pozivaju na razne druge papire koji su sada na snazi (o EU integracijama) i neka lepo skoknu do Nemačke i kupe omiljenog im Golfa II ili Opela (i još diiiiizeeeel, bre, jer to ide i na lož ulje) za par stotina evra, dođu na granicu i objasne carinicima kako je to u skladu sa težnjama Srbije da se priključi EU. A carinici će da kažu: "Ma jeste, samo izvol'te, evo sa' ćemo kaficu da vam skuvamo dok obavimo carinjenje, jer vi ste 100% u pravu, a ne k'o onaj Mašinovođa."

Ako lik što kuka za Opela baš ima para za sve što treba da se plati, neka proda isti auto u CG, uzme novac, doda još malo, kupi ovde isti takav i kraj priče.

#35 mnicic

mnicic
  • Members
  • 19 posts

Posted 09 June 2007 - 01:13

Ja sam protiv da se dozvoli registracija takvih automobila na nase table. Moze sa Euro3 recimo. Ali ostalo... Mi sad ispadamo nesposobni ili glupi, koji nismop znali da uvezemo tako i sad treba da platimo vise kada kupujemo auto. Nema logike.

#36 barba1971

barba1971
  • Banned
  • 98 posts

Posted 09 June 2007 - 14:06

QUOTE(mnicic @ 9 Jun 2007, 02:13) <{POST_SNAPBACK}>
Ja sam protiv da se dozvoli registracija takvih automobila na nase table. Moze sa Euro3 recimo. Ali ostalo... Mi sad ispadamo nesposobni ili glupi, koji nismop znali da uvezemo tako i sad treba da platimo vise kada kupujemo auto. Nema logike.


Ti si, upravo, otkrio pravi razlog zasto se veliki broj ljudi buni oko preregistracije CG tablica.

Dakle, nije to nikakvo zalaganje za zakone (svako od nas kada ode na buvljak ili pijacu nacini prekrsaj zakona jer ne plati PDV), vec iracionalna zavist prema ljudima koji su imali mogucnost da na odredjen nacin dodju do necega nesto povoljnije nego neki drugi ljudi i iskoristili su tu mogucnost. Tu zavist je podstakao Dinkic svojim neverovatno tvrdoglavim odbijanjem da dozvoli nesto sto je jedino realno a to je preregistracija, koja se vec desavala vise puta.

Zamisli sada coveka koji je pre mesec dana kupio stan na kredit, a sada nas ocekuje smanjenje ili ukudanje poreza za kupovinu stana. Da li on treba da se oseca glupim? Naravno da ne. To nema nikakve veze sa necijom gluposcu ili pamecu, vec sa nizom razliclitih okolnosti na koje mi ne mozemo da uticemo. Sa druge strane naravno da je coveku krivo sto je, sticajem okolnosti propustio priliku da ustedi vise od hiljadu evra, samo sto u tom slucaju nema "zrtve" na kojoj ce iskaliti svoj bes.

Ovde imamo idealnu yrtvu: vlasnici CG tablica su prljavi, zli, bahati i najgori ljudi na svetu koje, pa svi koji su kupili auto prema Uredbi o uvozu vozila ili koji nemaju mogucnosti da kupe neki pristojan auto, treba da gaze.

#37 barba1971

barba1971
  • Banned
  • 98 posts

Posted 09 June 2007 - 14:10

QUOTE(CTPAX @ 8 Jun 2007, 21:21) <{POST_SNAPBACK}>
Ako si kupio auto i ostavio ga registrovanog na ime starog vlasnika, prekšio si zakon zato što si obavio kupovinu, a nisi platio prenos, odnosno porez. Taj prekršaj je vrlo ozbiljan i u ozbiljnim zemljama se dosta surovo kažnjava.

Zakon, koliko znam, kaže da ne može da ti se razlikuje adresa na kojoj si prijavljen od registracije kola - dakle, ne možeš da registruješ na svoje ime pančevačke table ako živiš preko Dunava u Beogradu.


Samo jos da navedes koji je to Zakon....

Dok ga ne pronadjes prouci malo Zakon o obligacionim odnosima.

#38 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 09 June 2007 - 14:11

QUOTE(barba1971 @ 9 Jun 2007, 15:06) <{POST_SNAPBACK}>
Ti si, upravo, otkrio pravi razlog zasto se veliki broj ljudi buni oko preregistracije CG tablica.

Jok. Čovek je samo platio poreze i carine. Ne znam kako si mogao da iskoristiš nešto što ne postoji. Pogledaj malo zakone Srbije.

#39 barba1971

barba1971
  • Banned
  • 98 posts

Posted 09 June 2007 - 14:37

QUOTE(Mashinovodja @ 8 Jun 2007, 20:48) <{POST_SNAPBACK}>
Znaš šta, i na tarabi nešto piše, pa ipak niko ne liže. smile.gif

Edit: Osim toga, ako su kola legalno kupljena u CG, zašto niko od kupaca nije ni pokušao da uzme SRB tablice, nego su svi bili kao nekakvi mangupi i vozili sa ovlašćenjem "vlasnika"? Šta ih je sprečavalo da to urade, kad smo bili u zajedničkom tržištu?


To nije tacno. Jednostavno MUP nije hteo da iyvrsi preregistraciju, a sa druge strane nije ni otimao vozila.

Da se podsetimo redosleda dogadjanja da bi uocili ko je glavni krivac za celu zbrku.

Prvo je vlada Srbije donela protivzakonitu (pogledati Zakon o spoljnotrgovinskom poslovanju) i protivustavnu Uredbu o uvozu motornih vozila kojom je protivno interesu velike vecine gradjana Srbije uveden EURO 3 standard kao uslov za uvoz vozila. Ovu odluku je donela vlada ciji su clanovi pred izbore obecavali liberalizaciju uvoza vozila.
Prva posledica ove odluke je drasticno povecanje cene polovnih vozila na trzistu Srbije tako da su polovna vozila ubedljivo najskulja u Srbiji.

Zatim su mnogi gradjani koji su imali mogucnosti iskoristili tada najvisi pravni akt - Ustavnu povelju SCG i njen clan 6. po kojem je trziste SCG jedinstveno i kupili su vozila u CG gde nije vazila Uredba o uvozu vozila i gde je cena polovnih automobila bila realna.

Gradjani su pokusali da registruju ta vozila u Srbiji, uz placanje svih dazbina (KOJE SU I SADA SPREMNI DA PLATE), ali MUP im nije dozvolio. Sa druge strane MUP nije ni oduzimao ova vozila tretirajucijih kao bilo koje vozilo koje koje je neko kupio i vozi se sa ovlascenjem u Srbiji

Tadasnja vlada je jednostavno donela odluku da ne donosi nikakvu odluku i stvar je prepustena stihiji.

Posledica toga je da danas u Srbiji imamo oko 70 000 vozila sa CG tablicama (koja opskrbljuju oko 200 000 gradjana Srbije), za koje gradjani Srbije sada placaju dazbine u Crnoj Gori i pune njihov budzet. Pri tome ova vozila predstavljaju svojevrsnu opasnost u saobracaju.

Ova vozila se ne mogu vratiti u CG jer ih ona nece.
Ova vozila se ne mogu oduzeti, jer nema mesta gde bi ih drzali ili bacili.

Po meni najbolje resenje je da se ukine Uredba o uvozu vozila kojom se namece EURO 3 standard, jer ona ne resava nikakva ozbiljna ekoloska pitanja zbog cega je navodno doneta, a omogucava monopolisticki polozaj velikih uvoznika automobila (pre svega Miskovica) i donekle Zastave. Ukudanje bi moglo da bude i oroceno na npr. sest meseci.

Ako vlada nema snage da se ukidanjem ove protivzakonite Uredbe suprotstave tajkunima, onda je drugo resenje preregistracija kakvu predlaze Djelic.
Ako ni to nije moguce zbog opstrukcije Dinkica, onda ce ostati status quo, pri cemu su vlasnici automobila sa CG tablicama u najmanjem gubitku, a otvara se prostor za mnoge manipulacije (npr. i danas ljudi kupuju vozila sa CG tablicama i normalno ih voze nasim putevima) koje dodatno ostecuju Srbiju.

Bilo bi dobro, dakle, da svi mi sa malo manje strasti posmatramo problem i na osnovu realnog stanja donesemo najbolju procenu sta je interes Srbije i njenih gradjana.

#40 barba1971

barba1971
  • Banned
  • 98 posts

Posted 09 June 2007 - 14:43

QUOTE(DJ_Vasa @ 9 Jun 2007, 15:11) <{POST_SNAPBACK}>
Jok. Čovek je samo platio poreze i carine. Ne znam kako si mogao da iskoristiš nešto što ne postoji. Pogledaj malo zakone Srbije.


Pa i ja sam kosulju kupio u radnji i platio porez, pa se ne bunim sto neko kupuje na buvljaku i ne placa porez.

Zakone sam po pitanju uvoza vozila jako dobro proucio.

Nema Zakona koji sprecava uvoz vozila.

Neki ljudi uporno brkaju Zakon sa Uredbom koja je podzakonski akt.

U ovom slucaju Uredba o uvozu vozila je suprotna Zakonu o spoljnotrgovinskom poslovanju i da Ustavni sud funkcionise bila bi davno ukinuta.

#41 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 09 June 2007 - 15:07

Uredba o uvozu se ipak mora poštovati. Mrzi me da gledam onaj stariji topic o ovim kolima, ali se nadam da će se Tresko vratiti i objasniti kao pravnik. Dakle, niko tebi ne brani da ih poseduješ niti da ih voziš ovde ukoliko si građanin CG. Ukoliko ti je prebivalište u Srbiji ista je situacija kao da si kola kupio u Nemačkoj ili Holandiji. Eno Mašinovođa je napisao da nije mogao voziti bratovljev automobil na ovlašćenje, jer je čovek državljanin Srbije, sa prebivalištem u Srbiji, i kao takav može voziti auto koji ima domaće tablice. CG je druga država i niko ti ne spori pravo vlasništva u CG, bilo da tamo poseduješ auto, nekretninu ili nešto treće.

Nisam primetio ni da ovde ljudi stihijski kupuju automobile registrovane npr. u Italiji, Češkoj, Španiji ili nekoj trećoj zemlji. Čak i lica sa dvojnim državljanstvom, ukoliko imaju prijavljen boravak na teritoriji Srbije, ne mogu voziti automobile registrovane u zemlji koja im je izdala drugi pasoš.

Ne verujem ni da će Mišković mnogo profitirati uredbom, jer oni koji su kupovali nemačke i druge krševe za nekoliko stotina € nisu sigurno njegove mušterije. Zastava je možda ubrala malo kajmaka (mada je šteta što je NATO nije dokusurio), ali od par hiljada vozila koje su prodali opet nije veliki profit. Vlasnici Mercedesa, Poršea, BMW-a i sličnih automobila nisu baš na listi ugroženih, jer ne verujem da nemaju novca da kupe neki malo noviji automobil ovde. Uostalom, oni automobili koji ispunjavaju standarde se sasvim legalno mogu uvesti iz bilo koje zemlje, a pošto EURO 3 postaje sve stariji, nije da je izbor toliko sužen.

#42 Grunf

Grunf
  • Members
  • 1,066 posts

Posted 09 June 2007 - 15:24

A deca? Niko ne misli na decu. Cime ce sad da ih se vozi u obdaniste?

#43 barba1971

barba1971
  • Banned
  • 98 posts

Posted 09 June 2007 - 15:30

QUOTE(Grunf @ 9 Jun 2007, 16:24) <{POST_SNAPBACK}>
A deca? Niko ne misli na decu. Cime ce sad da ih se vozi u obdaniste?


Pa naravno autom sa CG tablicama, jer mi ga niko nece oduzimati.

#44 barba1971

barba1971
  • Banned
  • 98 posts

Posted 09 June 2007 - 15:34

QUOTE(DJ_Vasa @ 9 Jun 2007, 16:07) <{POST_SNAPBACK}>
Uredba o uvozu se ipak mora poštovati.


Ako je sve tako jasno, pa zasto je onda ne postuju ?

#45 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 09 June 2007 - 15:40

QUOTE(barba1971 @ 9 Jun 2007, 16:34) <{POST_SNAPBACK}>
Ako je sve tako jasno, pa zasto je onda ne postuju ?

Misliš? Kupi lepo Golf II u Nemačkoj i doteraj ga na carinu ili se vozikaj s njim po BG. Čisto radi eksperimenta...