Jump to content


Photo

CG tablice, godinu dana posle


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
140 replies to this topic

#1 Mashinovodja

Mashinovodja
  • Members
  • 2,454 posts

Posted 24 May 2007 - 11:55

Juče sam u Novom Begradu vozio iza jednog crnog Audija 80 koji je umesto zadnje registarske tablice imao veliku nalepnicu "Prodaja korištenih automobila (ime firme), Podgorica", s brojevima telefona i svim ostalim podacima. Nisam video da li je imao prednju tablicu.
Ponašanje vozača je bilo standardno i uobičajeno za vozača te vrste kola: spora vožnja s levom rukom koja visi kroz prozor (dokaz da je vozač ležeran i opušten zayebant), žmigavci se ne koriste (jer to rade samo oni koji nemaju pišu), a vozna traka se menja naglo i neočekivano (jer to umeju samo ležerni i opušteni). Prestrojio se kao da će da skrene desno ka hotelu Jugoslavija, a onda je uprkos crvenom svetlu mrtav ladan nastavio pravo.
Auto je očigledno neregistrovan, a vrlo verovatno i neosiguran, i pomislio sam šta bi bilo da je u tom trenutku udario nekoga? Od koga bi oštećeni naplatio štetu?
Onda sam se setio da se ovih dana navršava puna godina od kad je Crna Gora postala nezavisna država i zapitao se koji status imaju sada vozila s CG tablicama ovde u Srbiji? Ako su ta vozila ovde vožena s ovlašćenjem vlasnika iz CG, danas su istekla i ovlašćenja izdata čak i dan pre proglašenja nezavisnosti. Ne znam nikog lično ko vozi kola s CG tablicama, ali nešto mi teško da zamislim da svaki građanin Srbije koji po Srbiji vozi kola s CG tablicama jednom godišnje redovno ide u CG, tamo uradi tehnički pregled i registraciju, a vlasnik mu obnovi ovlašćenje. Ali čak i da su to i radili, to više ne može jer ovlašćenje građanina CG sada ima istu važnost koliko i ovlašćenje građanina Francuske ili Nemačke, to jest nikakvu.
Dakle, po Srbiji sada vozi desetine hiljada automobila koji su neregistrovani, neosigurani i u sumnjivom tehničkom stanju. Pitam se šta mogu da da uradim ako neki takav naleti na mene? Da li postoji bilo kakva mogućnost da naplatim štetu (tužbu redovnom sudu ne računam, obzirom na brzinu naših sudova), ili da odmah umlatim idiota na licu mesta kao jedinu malu (moralnu) nadoknadu?
Da li je neko imao lično iskustvo?

Edit: Pred izbore je Velja Selja pokušao da upeca nešto glasova na foru s CG tablicama, a Dinkić ih plašio da će im debelo naplaiti, ali izbori su prošli, a vlast mudro ćuti o problemu.

Edited by Mashinovodja, 24 May 2007 - 11:57.


#2 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 24 May 2007 - 12:04

QUOTE(Mashinovodja @ 24 May 2007, 12:55) <{POST_SNAPBACK}>
Juče sam u Novom Begradu vozio iza jednog crnog Audija 80 koji je umesto zadnje registarske tablice imao veliku nalepnicu "Prodaja korištenih automobila (ime firme), Podgorica", s brojevima telefona i svim ostalim podacima. Nisam video da li je imao prednju tablicu.
Ponašanje vozača je bilo standardno i uobičajeno za vozača te vrste kola: spora vožnja s levom rukom koja visi kroz prozor (dokaz da je vozač ležeran i opušten zayebant), žmigavci se ne koriste (jer to rade samo oni koji nemaju pišu), a vozna traka se menja naglo i neočekivano (jer to umeju samo ležerni i opušteni). Prestrojio se kao da će da skrene desno ka hotelu Jugoslavija, a onda je uprkos crvenom svetlu mrtav ladan nastavio pravo.
Auto je očigledno neregistrovan, a vrlo verovatno i neosiguran, i pomislio sam šta bi bilo da je u tom trenutku udario nekoga? Od koga bi oštećeni naplatio štetu?
Onda sam se setio da se ovih dana navršava puna godina od kad je Crna Gora postala nezavisna država i zapitao se koji status imaju sada vozila s CG tablicama ovde u Srbiji? Ako su ta vozila ovde vožena s ovlašćenjem vlasnika iz CG, danas su istekla i ovlašćenja izdata čak i dan pre proglašenja nezavisnosti. Ne znam nikog lično ko vozi kola s CG tablicama, ali nešto mi teško da zamislim da svaki građanin Srbije koji po Srbiji vozi kola s CG tablicama jednom godišnje redovno ide u CG, tamo uradi tehnički pregled i registraciju, a vlasnik mu obnovi ovlašćenje. Ali čak i da su to i radili, to više ne može jer ovlašćenje građanina CG sada ima istu važnost koliko i ovlašćenje građanina Francuske ili Nemačke, to jest nikakvu.
Dakle, po Srbiji sada vozi desetine hiljada automobila koji su neregistrovani, neosigurani i u sumnjivom tehničkom stanju. Pitam se šta mogu da da uradim ako neki takav naleti na mene? Da li postoji bilo kakva mogućnost da naplatim štetu (tužbu redovnom sudu ne računam, obzirom na brzinu naših sudova), ili da odmah umlatim idiota na licu mesta kao jedinu malu (moralnu) nadoknadu?
Da li je neko imao lično iskustvo?

Edit: Pred izbore je Velja Selja pokušao da upeca nešto glasova na foru s CG tablicama, a Dinkić ih plašio da će im debelo naplaiti, ali izbori su prošli, a vlast mudro ćuti o problemu.

Prvo, odmah zovi policiju, da izadje na uvidjaj. Ako oni utvrde da je auto neregistrovan, i/ili neosiguran, auto će mu oduzeti/zapleniti. A ti ćeš imati zapisnik sa podacima mandrila, kako bi mogao da ga tužiš za štetu.

Inače, da država ćuti, ne ćuti. Nažalost, izgleda da i Djelić podržava ideju o preregistraciji. PitBul je i dalje oštro protiv.

Nadam se da im neće dozvoliti da preregistruju automobile, plaćajući neku siću, već da će morati da plate carinu i PDV(ili barem PDV), i da automobili budu EURO3. Jedini popust koji bi im ja dozvolio je da ne plate carinu.

#3 Mashinovodja

Mashinovodja
  • Members
  • 2,454 posts

Posted 24 May 2007 - 12:28

QUOTE(Tresko @ 24 May 2007, 13:04) <{POST_SNAPBACK}>
Inače, da država ćuti, ne ćuti. Nažalost, izgleda da i Djelić podržava ideju o preregistraciji.

Nisam znao. Od mene ima veliki minus. thumbdown.gif
QUOTE
PitBul je i dalje oštro protiv.

I ja sam.
QUOTE
Nadam se da im neće dozvoliti da preregistruju automobile, plaćajući neku siću, već da će morati da plate carinu i PDV(ili barem PDV), i da automobili budu EURO3. Jedini popust koji bi im ja dozvolio je da ne plate carinu.

Ako CG tablicama država Srbija omogući bilo kakve olakšice, onda bi red i pošteno bilo da to važi za sve građane Srbije, odnosno da država kaže "u sledećih XX meseci svako može da doveze auto iz inostrantsva i registruje ga pod jednakim uslovima kao oni s CG tablicama". Ako dozvole preregistraciju (reč je pogrešna jer je to klasičan uvoz, samo su vozila uvezena nešto ranije wink.gif) samo sadašnjim "vlasnicima" CG vozila, onda bi to bila privilegija za te ljude i diskriminacija ostalih.

#4 Grunf

Grunf
  • Members
  • 1,066 posts

Posted 24 May 2007 - 18:46

QUOTE(Mashinovodja @ 24 May 2007, 13:28) <{POST_SNAPBACK}>
i diskriminacija ostalih.

ne bi bila diskriminacija, nego jebanje u zdrav mozak.

#5 AreOut

AreOut
  • Banned
  • 584 posts

Posted 25 May 2007 - 16:04

Pa to ti je diskriminacija, narodski receno laugh.gif

#6 kokodiks

kokodiks
  • Members
  • 4 posts

Posted 01 June 2007 - 10:55

Iskreno se nadam da niste pročitali Ustavnu povelju SCG kada ovako diskutujete na ovu temu. Ako jeste, onda Vas molim da to učinite još jednom sa više pažnje i pokušate da razumete šta je u njoj napisano i usvojeno. Podsećam Vas da je ista bila naj viši pravni akt državne zajednice do njenog raspada.

#7 M. Fury

M. Fury
  • Members
  • 587 posts

Posted 01 June 2007 - 11:42

QUOTE
Đelić za "uslovnu preregistraciju"
1. jun 2007. | 11:23 | Izvor: Beta
Jagodina -- Potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić izjavio da treba rešiti pitanje preregistracije automobila sa crnogorskim tablicama.

Đelić je kasno sinoć za TV Palma plus iz Jagodine rekao da se zauzima za preregistarciju pod određenim uslovima koji obezbeđuju da oni koji su platili uvoz automobila, u skladu sa domaćim propisima, ne budu oštećeni.

Vicepremijer nije rekao koliko bi se eventualno plaćala preregistracija tih automobila, ali je naveo da bi bilo pošteno da svi koji su kupili auto u Crnoj Gori i tamo ga registrovali, treba da plate koliko bi to iznosilo i u Srbiji.

"Svi oni koji su protiv toga su zapravo populisti, pošto ne nude rešenje. U pitanju je 70.000 vozila običnih ljudi koji ne mogu tek tako da ih prodaju i kupe druga kola. To nije realno i mi nismo tu da se iživljavamo nad ljudima, već da rešavamo njihove probleme", kazao je Đelić.


Uslovna preregistracija, šta god da to bilo. smile.gif

#8 Celt

Celt
  • Members
  • 1,147 posts

Posted 04 June 2007 - 17:46

QUOTE(mjeftic @ 1 Jun 2007, 12:42) <{POST_SNAPBACK}>
Uslovna preregistracija, šta god da to bilo. smile.gif


ni meni se ne svidja to da im dozvole, ali covek nije da nema argumenata. Sta raditi sa 70.000 vozila?

#9 nbg4ever

nbg4ever
  • Members
  • 1,058 posts

Posted 04 June 2007 - 17:56

Sta sta raditi sa njima? Vratiti ih u Crnu Goru. Tamo su registrovana, a i vlasnici su odatle. Da nece mozda da im zabrane ulaz na granici? Inace, ma koliko mi bila mrska ideja preregistracije, a u svetlu najnovijih izjava, mogao bih da svarim placanje carine i PDV-a na katalosku vrednost + neka ekoloska taksa za one koji nemaju euro3. Sve ispod toga bi bio tezak lopovluk.
Samo mi nije jasno zasto ovi iz Zastave sad ne najavljuju neki strajk ? dry.gif

#10 M. Fury

M. Fury
  • Members
  • 587 posts

Posted 06 June 2007 - 17:45

QUOTE
Neće biti odobrena preregistracija mimo propisa

U vezi s preregistracijom vozila s crnogorskim tablicama, Dinkić je rekao da neće biti dozvoljena ukoliko vozila ne ispunjavanju standarde koji su u Srbiji propisani.

On je naglasio da je njegovo ministarstvo nadležno za uvoz i preregistraciju vozila i da neće dozvoliti da se donose odluke koje nisu u skladu sa važećim propisima.

Odlučivanje o preregistraciji vozila sa crnogorskim tablicama u Vladi Srbije, kako su ovih dana najavljivali neki ministri, prema rečima Dinkića, ne može biti rezultat političkog dogovora, već primene propisa koji važe za sve.


Neda se Mlađa. smile.gif

Edited by mjeftic, 06 June 2007 - 17:46.


#11 d4m1r

d4m1r
  • Members
  • 1,034 posts

Posted 06 June 2007 - 18:57

Napominjem da bi komisija koja bi odredjivala ''katalosku vrednost'' morala da bude samostalnija od RDA, jer tesko da neko od crnogoraca ne bi nasao nacin da joj doaka putem cukunstrica od pradedine devojke.

#12 barba1971

barba1971
  • Banned
  • 98 posts

Posted 07 June 2007 - 20:35

QUOTE(mjeftic @ 6 Jun 2007, 18:45) <{POST_SNAPBACK}>
Neda se Mlađa. smile.gif


Vrlo interesantno da je Dinkicevo ministarstvo uvek zaduzeno za CG tablice i jedino ono. Kada je bio ministar finansija i tada je on bio zaduzen, a i sada kada je ministar za "lepsa svitanja" je opet zaduzen za pregistraciju. Mislim da konacno coveku treba dodeliti pravo ministarstvo: MINISTARSTVO ZA ZASTITU MISKOVICEVOG MONOPOLA NA UVOZ VOZILA

#13 oto69

oto69
  • Members
  • 9 posts

Posted 07 June 2007 - 22:48

QUOTE(kokodiks @ 1 Jun 2007, 11:55) <{POST_SNAPBACK}>
Iskreno se nadam da niste pročitali Ustavnu povelju SCG kada ovako diskutujete na ovu temu. Ako jeste, onda Vas molim da to učinite još jednom sa više pažnje i pokušate da razumete šta je u njoj napisano i usvojeno. Podsećam Vas da je ista bila naj viši pravni akt državne zajednice do njenog raspada.

A da li stvarno mislis da su ljudi kupovali vozila na CG table iz vere u zajednicku drzavu ili da bi preskocili vazece carinske propise u Srbiji i da bi ispali pametniji od ostalih?

#14 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 08 June 2007 - 00:08

Pa kad su već vlasnici CG vozila toliki "legalisti" (mada je sporno kako se tumači i ta povelja, ali to neka kažu pravnici), skoro svi voze na ovlašćenja i ne vidim u čemu je problem. Pošto su im automobile pozajmili "rođaci", "prijatelji" i ostali, neka ih lepo vrate istima i kraj priče.

Jbg, kad se čovek kocka, mora biti spreman i da gubi.

#15 Grunf

Grunf
  • Members
  • 1,066 posts

Posted 08 June 2007 - 00:18

QUOTE(DJ_Vasa @ 8 Jun 2007, 01:08) <{POST_SNAPBACK}>
Pa kad su već vlasnici CG vozila toliki "legalisti" (mada je sporno kako se tumači i ta povelja, ali to neka kažu pravnici), skoro svi voze na ovlašćenja i ne vidim u čemu je problem. Pošto su im automobile pozajmili "rođaci", "prijatelji" i ostali, neka ih lepo vrate istima i kraj priče.

Jbg, kad se čovek kocka, mora biti spreman i da gubi.

Ma to je ok Vaske, al barbi to zbog dece treba, ne zbog njega. dry.gif