Ponašanje vozača je bilo standardno i uobičajeno za vozača te vrste kola: spora vožnja s levom rukom koja visi kroz prozor (dokaz da je vozač ležeran i opušten zayebant), žmigavci se ne koriste (jer to rade samo oni koji nemaju pišu), a vozna traka se menja naglo i neočekivano (jer to umeju samo ležerni i opušteni). Prestrojio se kao da će da skrene desno ka hotelu Jugoslavija, a onda je uprkos crvenom svetlu mrtav ladan nastavio pravo.
Auto je očigledno neregistrovan, a vrlo verovatno i neosiguran, i pomislio sam šta bi bilo da je u tom trenutku udario nekoga? Od koga bi oštećeni naplatio štetu?
Onda sam se setio da se ovih dana navršava puna godina od kad je Crna Gora postala nezavisna država i zapitao se koji status imaju sada vozila s CG tablicama ovde u Srbiji? Ako su ta vozila ovde vožena s ovlašćenjem vlasnika iz CG, danas su istekla i ovlašćenja izdata čak i dan pre proglašenja nezavisnosti. Ne znam nikog lično ko vozi kola s CG tablicama, ali nešto mi teško da zamislim da svaki građanin Srbije koji po Srbiji vozi kola s CG tablicama jednom godišnje redovno ide u CG, tamo uradi tehnički pregled i registraciju, a vlasnik mu obnovi ovlašćenje. Ali čak i da su to i radili, to više ne može jer ovlašćenje građanina CG sada ima istu važnost koliko i ovlašćenje građanina Francuske ili Nemačke, to jest nikakvu.
Dakle, po Srbiji sada vozi desetine hiljada automobila koji su neregistrovani, neosigurani i u sumnjivom tehničkom stanju. Pitam se šta mogu da da uradim ako neki takav naleti na mene? Da li postoji bilo kakva mogućnost da naplatim štetu (tužbu redovnom sudu ne računam, obzirom na brzinu naših sudova), ili da odmah umlatim idiota na licu mesta kao jedinu malu (moralnu) nadoknadu?
Da li je neko imao lično iskustvo?
Edit: Pred izbore je Velja Selja pokušao da upeca nešto glasova na foru s CG tablicama, a Dinkić ih plašio da će im debelo naplaiti, ali izbori su prošli, a vlast mudro ćuti o problemu.
Edited by Mashinovodja, 24 May 2007 - 11:57.